Slovenija

'Ugotovitve dokazujejo, da proizvajalci avtomobilov goljufajo svoje kupce'

Ljubljana, 14. 03. 2013 11.54 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V društvu Focus opozarjajo na razlike med uradnimi in neodvisnimi podatki o porabi goriva in izpustih ogljikovega dioksida pri avtomobilih. Navajajo podatke poročila, v katerem so predstavljeni "triki", ki naj bi jih uporabljali proizvajalci avtomobila.

Organizacija Transport & Environment (T&E) je objavila poročilo o tem, zakaj med dejanskimi in testnimi podatki o izpustih ogljikovega dioksida in porabi goriva pri avtomobilih obstajajo razlike. V poročilo so vključili primerjavo testnih rezultatov šestih novih avtomobilov, ki so jih z enakimi testi pridobili proizvajalci avtomobilov in neodvisni laboratorij. Poročilo navaja, da so podatki o porabi goriva iz uradnih rezultatov testiranj v povprečju za 23 odstotkov nižji od rezultatov neodvisnih testiranj.

Pri uradnih testiranjih uporabljajo posebej pripravljene avtomobile, za neodvisne teste pa avtomobile iz redne proizvodnje, pri tem pa ne poskušajo izkoristiti fleksibilnosti v testnih postopkih. Po navedbah v poročilu obstaja 20 načinov, s katerimi proizvajalci avtomobilov "kreativno" razlagajo testne postopke, izkoriščajo pomanjkljivosti in fleksibilnosti trenutne zakonodaje za povečanje okoljskih odlik svojih avtomobilov. Tako lepijo trakove čez odprtine okoli vrat in zračnikov, čezmerno polnijo pnevmatike, prilagajajo poravnavo koles in zavor, uporabljajo posebna maziva, minimalizirajo težo vozila, testirajo na višji nadmorski višini, ob nerealno visokih temperaturah in na ekstremno gladkih testnih podlagah.

izpuh
izpuh FOTO: Thinkstock

Poročilo dodaja, da sedanji testni režim ne izpolnjuje svoje naloge ter da bi morale biti pomanjkljivosti v trenutnih testnih postopkih takoj odpravljene, novi avtomobili in lahka gospodarska vozila pa ponovno testirana pod realnimi pogoji.

Po besedah Katarine Otrin iz društva za sonaraven razvoj Focus ti dokazi kažejo, da proizvajalci avtomobilov z manipuliranjem uradnih testov goljufajo svoje kupce. "To za voznike pomeni do več tisoč evrov dodatnih stroškov," je povedala. Po njenih besedah pa proizvajalci avtomobilov goljufajo tudi zakonodajalce, saj so na ta način predpisi Evropske unije, namenjeni zmanjševanju izpustov ogljikovega dioksida pri avtomobilih in lahkih gospodarskih vozilih, doseženi zgolj v laboratorijih, na cestah pa ne. "Edini način za ponovno vzpostavitev zaupanja je odprava pomanjkljivosti v trenutnih testnih postopkih, s čimer bo zagotovljeno, da goljufi ne bodo več uspešni," je povedala Otrinova.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (57)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

kaktus carlo
14. 03. 2013 21.52
+1
Cookie74
14. 03. 2013 21.10
najhuj pr vsem je to, da more bit nekdo dobr placan, da postudira nekaj kar ze vsi vedo. Ja fak no.....
sssoncekkk
14. 03. 2013 20.42
-6
megan dizel mala poraba...preverjeno
dasmika
14. 03. 2013 20.51
+9
en jajc tile dizlaši ko maš stotko za sabo se prične ojnični ležaji...če maš srečo ti še blok razbije, turbo crkne full mašin se vsak let menja v teh škatlah kar sploh ni poceni,
fesla
14. 03. 2013 21.08
+4
isto se je men zgodil na meganu dizlu, jaz lastnik skoz, menjava olja in ostale zadeve vedno na na njihovem servisu, k sem mel 130tisoč ojnični ležaji crknal...dal drug motor not, po letu turbo vrag uzel....zmetal dnarja da jojme
rdeč alarm
14. 03. 2013 15.27
+12
več od mene pije:) jaz do maribra 1 pir on 6 litre.
rdeč alarm
14. 03. 2013 15.39
+2
an?ka30
29. 05. 2013 10.45
KlubPravilnoPretepenihŽena
14. 03. 2013 15.02
-15
golf dvojka je še danes enigma za mnoge proizvajalce, saj so leta 83 izdelali avto disel brez turbine, ki gre 170km/H in ima porabo 5-6 litrov, da bi bila stvar še bolj zanimiva je avto še danes na cesti, kar pa za razne citroene renaulte in honde ne drži, kar se tiče novih avtomobilov je še vedno Golf in bmw top izbira pri porabi vse ostalo je nateg
modri_dirka?
14. 03. 2013 15.12
+5
antifa4321
14. 03. 2013 15.20
+10
Golf 2 je šel 170 samo po klancu navzdol pa še to s kuplungo, da ni mašina bremzala. Drugače pa ja, varčen in blazno trpežen motor. In tudi danes bi bil, če bi se zadovoljili s 50KM iz 1,6 litrskega motorja.
Suckass
14. 03. 2013 15.28
+10
hahah tudi vw dans ni več to kar je bil o bmwju pa sploh bolš da ne govorimo
modri_dirka?
14. 03. 2013 15.40
+4
sej za golfa 2 drži vse razen končne:) je pa res da novi avti niso več kar so bili, ne glede na znamko
tali?ni tom
14. 03. 2013 16.52
+3
tam po števcu je zviznu 160 če je bil dobre volje! sem mel dvojko in iščem druzga tako za dušo! lahko pa rečem da je bil eden najbolših avtomobilov v svoji kategoriji po vseh parametrih , tudi varnostno za tiste čase ni bil slab , skratka najbolši izdelek na svetu za resnično široko potrošnjo! škoda ker ne pustijo uvoza iz jar kjer ga še izdelujejo! lahko povem da je moj razen menjave teflonov pri meni odpeljal 250 tisoč kilometrov na skoraj tristo ko sem ga kupil! samo redno menjava olja in da ga ni manjkalo in samo vozil si se! drugač mam pa fiata sedaj jtd in pri 110 konjih pije tam 5-7 litrov kar tudi ni slabo! samo moraš pa imet zmerno nogo
Heyen
14. 03. 2013 14.50
+4
Lp 24 ur moje komentarje briše, ker naj bi širil sovražni govor! Zastopam združeno Slovenijo od vzhoda do zahoda oblast LJUDJEM in moč LJUDJEM ne pa korporacijam in njihovim podkupljenimi politiki !!
milf
14. 03. 2013 15.21
+0
gostgozd
14. 03. 2013 14.14
+42
neeeee? kej tazga? da bi reklame marketing in prodajalci govorili neresnico zato da bi povečalo prodajo? nezaslišano! ne verjamem! kaj bo naslednje? - nutela ni zdrav obrok? - kremica z najonvejšiizmišljenovsebino te ne pomladi za 10 let? - z olvejsultra nisi nič bolj srečna? - najnivejši 7stopenjski mega pralniprašek ne pere nič boljše od tistega izpred 10let? - redbul ti ne da kril?? - vedežavalke ti ne povejo resnice? - novice pravzaprav že dolgo niso več novice?
guojle
14. 03. 2013 14.38
+11
novi pralni praški perejo slabše od tastarih, tastari so imeli not fosfate ki so pofosfatirali madeže in tud mal tekstila zrawn
vestalka1
14. 03. 2013 16.48
+3
stari ma?kon
14. 03. 2013 14.05
+9
hehe, kakšen BS moj car ima v dokumentu napisano porabo (relacijo) 6.5l/100km..dejansko pa je 10l/100km
mikeTHEbike
14. 03. 2013 14.15
+2
moj je mel najmanjšo porabo 14,8 l, povprečno žere pa 20l na 100km. Po papirjah pa nevem, jih nimam, ko mam avto na davek dol pripelan!!!
Veprl
14. 03. 2013 14.17
+3
bora_bora
14. 03. 2013 13.50
+6
Navedena poraba je primerljiva med različnimi proizvajalci ni pa primerljiva z realno porabo, tudi pri enakem avtu se razlikuje od uporabnika do uporabnika saj je odvisna od načina vožnje teže ceste i.t.d. in je običajno cca 20% višja od navedb v katalogih.
bucnoli
14. 03. 2013 15.17
+4
ebiga
14. 03. 2013 13.47
+10
POP tv, dajte enkrat tale fokus mal na rešeto v kakšnem preverjeno ali kaj takega. Da ljudje mal zvedo koliko denarja dobivajo iz proračuna, kdo vse je tam in kaj vse počnejo sami medtem ko utrujajo ljudem. Pa so oni le vrh ledene gore, teh nevladnih pijavk oziroma mešalcev megle je prisesanihi na proračun še precej..............
SuperVeloce
14. 03. 2013 13.37
+10
Kakšen bullshit so nekatere trditve v tem članku. Testirajo na višji nadmorski višini? Tam imajo motorji slabši izkoristek. lol. Se pa avtomobili za predpise EU ne testirajo na cesti ampak v laboratoriju, kjer so zelo stroga pravila za pridobitev enakovrednih podatkov med avtomobili. Realno in laboratorijsko porabo res ni dobro primerjati. lahko pa laboratorijske med seboj med različnimi avtomobili
Sahib
14. 03. 2013 13.33
+4
Test porabe goriva in meritve emisij se po predpisih EU morajo izvajati v laboratoriju po predpisanem postopku. Na ta način testi res niso povsem realni, ampak taka je zakonodaja. In v laboratoriju zanesljivo ne lepijo lepilnih trakov zaradi aerodinamike, saj jim to nič ne koristi.
antifa4321
14. 03. 2013 13.39
+4
In kako v laboratorijih testirajo zračni upor, ki narašča s kvadratom hitrosti?
Sahib
14. 03. 2013 14.05
+2
Govorim o testiranju porabe in emisij. Videl na lastne oči.
antifa4321
14. 03. 2013 14.21
+3
Khm khm, drugače povedano; za avtomobilski motor predstavlja zračni upor največje breme in posledično s tem tudi večanje porabe in emisij. Naraščanje zračnega upora s kvadratom hitrosti pomeni, da morajo motorji imeti vedno več moči za vedno nižje prirastke hitrosti.
modri_dirka?
14. 03. 2013 14.56
seveda je upo pomomben, ampak ko testirajo v laboratoriju je avtu pri miru, torej upora ni
antifa4321
14. 03. 2013 15.05
+3
seveda, zato pa ima lahko avto v laboratoriju porabo 3 l/100km. Ko ga pa zapelješ ven in ga pelješ npr. 100km/h pa upora zraka že kar fino vpliva na avto in ga bremza, kar pomeni, da moraš bolj po gasu stopiti, s tem pa tudi naraste poraba. Logično, ane
Suckass
14. 03. 2013 15.31
-2
clio 2 dizla lahko spraviš na 3,2 s vklopljeno klimo
arto56
14. 03. 2013 13.27
+4
podatki se kar ujemajo z idealnimi pogoji........ a boš v reklamo dajal podatke iz težkih razmer? že poraba goriva na kratkih in dolgih razdaljah se razlikuje teh famoznih 23 % tole so večji sleparji od praizvajalcev avtomobilov ---------- Po besedah Katarine Otrin iz društva za sonaraven razvoj Focus ti dokazi kažejo -- društvo focus ja , vse jasno.......
brusilec
14. 03. 2013 13.26
-6
jst pridem z škodo octavio 2,0 tdi.. z povprečno porabo 4,0l/100km iz Novga mesta v Celje.. pa ne "počasi", ne pa tudi divjo vožnjo(zaradi otrok). Poraba je že manjša v novih avtomobilih, je pa res da moraš tudi znati voziti. Moj avto zavor kot da jih nima,.. preprosto opazuješ promet in se prilagajaš
5JE
14. 03. 2013 13.31
+2
Ko sem testiral kar pomeni močno in kar grobo preizkušal tak avto kot ga ti voziš, na relaciji LJ-NM sem imel pri neulavfanem testnem avtu porabo 5,8l/100km, kar mi je bilo všeč saj sem imel povprečno hitrost cele relacije 85km/h. To pomeni da sem vozil dalj časa več kot 160km/h.
antifa4321
14. 03. 2013 13.44
+1
LJ-NM je cca 80km in če prideš v NM v eni uri pomeni, da voziš s povprečno hitrostjo 80km/h.
guojle
14. 03. 2013 14.42
kaj si pa ti hotu povedat antifa? sej noben ni o času govoru
krtaca15
14. 03. 2013 15.07
+4
komu ti lazes brusilec? Pod 6 litrov nimas.
antifa4321
14. 03. 2013 15.09
Ugibam od kje je potegnil podatek o 160km/h
krtaca15
14. 03. 2013 15.12
+1
Mogoce racuna po glavi. Ko je sam v avtu - ena glava, 40km n h.....
antifa4321
14. 03. 2013 15.12
To tudi mene zanima, krtača. Moja laguna karavan 1,9dci ima povprečno porabo okoli 7l/100. Na relaciji gre proti 6, po mestu pa na 8.
modri_dirka?
14. 03. 2013 15.13
+3
@krtaca15: računalnik mu laže zato pa misli da ima samo 4l porabe:D
krtaca15
14. 03. 2013 15.14
Passat 1,6 letnik 2010 - mesano in normalna voznja 6,2.
rokrsla2
14. 03. 2013 13.21
-3
Golf 5 Gti - veselih 200 konjev(in 1 osel) 8 litrov ;)
goveja juha
14. 03. 2013 12.47
-7
meni avto kuri 10 litrov sam da mu ključ pokažem....to je avto ne pa nek fajercajg....NISSAN PATROL 3.0 gušterji iz FOCUSA....kakšne avteke pa imate vi...
didiss
14. 03. 2013 12.56
+11
turbo1
14. 03. 2013 13.01
+9
Mamo enega takega but*a tu V MB.... patrol,poln gas, pa avto sploh hribov vidi nena..
ljubissa
14. 03. 2013 13.14
+12
Sam ključ mu pokaže pa že pije :) Dobra :D
postchief2
14. 03. 2013 12.40
+19
Ja in kaj je tu novega? Saj večina nas ve, da ne gre verjeti podatkom tovarne glede porabe.
Milla82
14. 03. 2013 13.19
+5
ja,ma to,da vsi vemo ne pomen,da je prav :P to pomeni zavajanje kupcev..ti povem (ja,sm punca :))) ) da v reklamah za maskaro morejo po novem napisat,da so na modelu uporabljene umetne trepalnice,ergo bi morali tud proizvajalci avtov povedat kak pa kaj.saj je že smešno,da ko vidiš reklamo piše poraba 3-5litrov. :P
goveja juha
14. 03. 2013 12.40
+5
a tale FOCUS nima kej delat razen da S.ER.JE po vsem in vsakomur naj se sami nehajo vozit z avtomobili pa dihat zrak.....bo bolje za vse
ODSLUŽILDOB
14. 03. 2013 12.38
+51
golf 2 kurilno olje v tank in gasa iz Goričkega v Piran pa še nazaj pa mi še par litrov ostane za čez teden!
5JE
14. 03. 2013 13.33
+7
CAR! Pazi na svojo identiteto te barabe te bojo lovile ker neobdavčeno gorivo točiš!
ODSLUŽILDOB
14. 03. 2013 14.03
+10
ni problema ko mi bo pošta dam nosila pošto pa da javni vodovod dobimo pa ko sanacijo plazu uštimajo potem naj pa pridejo bomo lih urali nivo tako da rabmo mejnike za zabit