Tujina

Strožji zakoni, manj žrtev? 'Kakšen kup neumnosti!'

New York, 16. 12. 2012 08.15 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Razprava o omejitvi orožja v ZDA ne poneha. Britanski voditelj Piers Morgan pravi, da ne razume, zakaj bi po streljanju na šoli Sandy Hook številni imeli še več orožja. S svojimi stališči je sprožil tudi burno razpravo na Twitterju.

Piers Morgan
Piers Morgan FOTO: Reuters

V ZDA je vse od petka glavna tema pogovorov streljanje na šoli Sandy Hook, s tem pa so se v medijih in na družbenih omrežjih vnovič razplamtele razprave o tem, ali bi ZDA morale omejiti pravico do orožja. V središču teh razprav se je znašel tudi televizijski voditelj Piers Morgan, ki je že znan po svojem nasprotovanju lahki dostopnosti orožja v ZDA. Morgan, ki sicer prihaja iz Velike Britanije, je med svojo oddajo na televiziji CNN orožarski lobi pozval, naj razloži, kako več orožja in mila zakonodaja delata ZDA bolj varne. "Zakaj le bi želeli imeti več orožja v šolah po tem, kar se je zgodilo?" je vprašal Steva Dulana, člana Nacionalne orožarske zveze (NRA). Dulan je odgovoril, da manijaka z orožjem lahko ustaviš le tako, da ga ustreliš.

Avtor knjige Več orožja, manj zločina John Lott pa je Morganu dejal, da bi strožji zakoni pomenili več smrtnih žrtev. "Kakšen kup neumnosti," je odgovoril vidno razburjen Morgan. Dodal je, da v ZDA vedno znova sliši tudi argument, da se nič takega ne bi moglo zgoditi, če bi bili vsi oboroženi.

Morgan ne razume, kako po dogodkih na šoli Sandy Hook, številni še vedno zagovarjajo pravico do orožja.
Morgan ne razume, kako po dogodkih na šoli Sandy Hook, številni še vedno zagovarjajo pravico do orožja. FOTO: Reuters

S svojimi stališči je Morgan dobil veliko kritikov, ki so mu prek Twitterja sporočali, da se moti. Očitali so mu, da je bilo ameriško orožje tisto, ki je Veliko Britanijo med drugo svetovno vojno rešilo pred Hitlerjem. Nekdo pa je celo zapisal, da bi svetu pomagalo, če bi nekdo ustrelil Morgana.

Morgan je kritikom med drugim odgovoril tudi tako, da je na Twitterju objavil imena vseh žrtev, ki so umrle med strelskim pohodom na šoli Sandy Hook. "Najboljša stvar vse te zlorabe, ki sem je deležen? Razpravljamo o omejitvi pravice do orožja. Lahko noč in molite za vse tiste uboge otroke," je na Twitterju zapisal Morgan.

Preberite še: 'Dokler ne bomo preprečili dostopa do orožja, se bo to dogajalo'

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (48)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

lolipoly
17. 12. 2012 06.24
Morgan ima dobro sluzbo, naj se pazi, da je ne izgubi, kot tiste v VB.
Misija1
16. 12. 2012 22.49
+3
Hja, ce bi vsak bil oborozen, bi verjetno ta napadalec prej sam padel pod streli, preden bi ustrelil toliko ljudi. Je pa spet res, da ce bi vsak, resnicno vsak, za pasom nosil orozje, bi bilo streljanja se vec, saj smo ljudje prevec nestabilni. Se stabilni postanejo nestabilni v balanlnih situacijah. Prepir na cesti, odvzem prednosti, razni besedni konflikti itd., vse to bi vodilo v streljanje. Ampak spet fora - kdo bi upal streljat na nekoga, za katerega se 100 procentno ve, da nosi orozje? Verjetno samo manijak. No, ampak taksnih ne manjka med nami.
Flux55
16. 12. 2012 22.52
+3
Kaj pol sploh rabmo policijo pa sodisca. Nekdo ukrade sibice pa ga prodajalka lepo poc in je.
pujca
16. 12. 2012 23.00
+0
Orožarskim lobijem ugajajo tovrstni strelski pohodi.Oni razumejo psihologijo \"ogroženih\".Pištola je za take kot delnica.Bolj jih je strah,bolj ji raste vrednost.Oborožujejo se ponavadi strahopetci,streljajo sociopati,krog se zavrti in dobiček raste.Recesija pa je za take svinjarije idealna priložnost.
Misija1
16. 12. 2012 23.20
+2
pujca
16. 12. 2012 22.47
+1
Res je,da za tragedijo ni krivo orožje,verjetno hudo patološki odnos mati-sin.Nihče razumen pa ne more mimo dejstva,da če bi ta človek klal z nožem,bi verjetno bilo žrtev bistveno manj,če bi klal s pestjo,verjetno nič.Vsak dan imamo torej več sociopatov in vsak dan več orožja.Pa se pač navadimo na več žrtev...
Uroš Palhartinger
16. 12. 2012 18.45
+1
Obstajajo dokazi, da zakonske restrikcije orožja vodijo v poslabšanje varnosti, po drugi strani pa se začnejo pogromi nad civilnim prebivalstvom. Primerov ne nešteto, Britanci v kolonijah, afriške diktature, komunizem, fašizem, nacizem...
Flux55
16. 12. 2012 22.49
+0
Jimi1
17. 12. 2012 00.18
+2
1 dokaz...leto 1936 Hitler.... "popis orožja in razorožitev civilnega prebivalstva je najvišji dosežek civilizacije"... Kaj je temu sledilo ? 2 dokaz...Stalin pred čistkami razoroži prebivalstvo oz prepove posest orožja. 3.dokaz... Turčija prepove posest orožja 1914 leta in nato pokolje 2 milijona Armencev .... 4. Rdeči Khmeri razorožijo prebivalstvo in po 6 letih je umorjenega 1/3 prebivalstva.... .... xy dokaz ; Anglija prepove vse kratkocevno (obrambno orožje) sledi porast umorov na ulicah mest, predvsem London postane velik varnostno-kriminalni problem....
Uroš Palhartinger
16. 12. 2012 18.38
+1
Praktično vsak trden predmet se lahko uporabi kot orožje... Restrikcija ne reši ničesar... GUN CONTROL ISNT CRIME CONTROL... (nadzor orožja ni nadzor kriminala)
Ataaufbix
16. 12. 2012 12.54
+2
Naj sprejmejo zakon, da mora imeti vsak ameriški učenec pištolo z enim strelom, ki bi jo lahko uporabil v skrajni sili.
Martian
16. 12. 2012 11.52
+4
tut če takoj danes prepovedo ves orožje....zaprejo vse štacune za prodajo orožja....bo pa toliko bolj cvetela ilegalna trgovina....to bo isto kot pri prohibiciji....
Shisui
16. 12. 2012 11.47
+1
Americane bo tezko razoroziti. ZDA so si ljudje sami izborili, s svojim orozjem in svojimi rokami.
Snip84
16. 12. 2012 11.52
+2
ti še pišeš oslarije. kaki sami izborili veš kak so nastale ZDA? očitno ne. pri zgodovini spal kaj? evropejci so prišli tja pa pobili indijance. to so si izborlili...ful je bil to fer fajt.
gozdar1
16. 12. 2012 15.48
+2
Die einemaister
16. 12. 2012 11.04
+8
Čakte malo Švica ima na prebivalca več orožja kot amerika pa tam takih scen ni, le zakaj??
Snip84
16. 12. 2012 11.32
-1
Snip84
16. 12. 2012 11.37
-1
america vodi svetlobna leta z 90 orožji na 100 prebivalcev.
Die einemaister
16. 12. 2012 12.21
+4
na prebivalca ima Švica največ orožja, če še ne veš ko končaš služit vojaški rok dobiš pištolo domov, torej usak tip k je končal obvezno služenje vojaškega roka v Švici ima pištolo, torej boš vedel zdej usak ki ima 20 let jo ima.
JurijGrmMlajsi
16. 12. 2012 13.11
+2
srpkladivoo Že sam obstaja tudi registracija, nadzor, dovoljenje N prideš v štacuno in kupiš pištolo.
Jimi1
16. 12. 2012 14.19
+2
No ja, Švicarji so z orožjem (Avstrici tudi) prezaloženi. Vojaško orožje od nekdaj po omarah domov (puške, puškomitralezi, minometi....) pa ne beremo o njih nič takšnega kot o manj oboroženih Američanih. Ko so Britance razorožili je nasilje z kriminalnem ozadjem in umori postalo stalnica.Varni London je postala "uradno nevarna demilitarizirana Meka" Evrope... z mladinskimi tolpami in velikim številom umorjenih....
Uroš Palhartinger
16. 12. 2012 18.43
procentualno je oboroženih več Švicarjev kot Američanov... Švicarski naborniki dobijo na dom avtomatsko puško in naboje, ki ostane v njihovi lasti tudi po črtanju iz vojaške evidence... Razen tega pa imajo v Švici zelo liberalno orožno zakonodajo, v določenih kantonih je celo naprodaj avtomatsko orožje... Sicer je delujoče starejše avtomatsko orožje legalno naprodaj tudi v Sloveniji, je namenjeno le zbiralcem, ki z njim ne smejo streljati... Se pa tudi v Sloveniji ogromno strelja z avtomatskim orožjem, ampak to mediji ne objavljajo, ker so storilci z zakonom zaščitena kategorija ljudi.
zemljemerec
16. 12. 2012 11.01
+1
Slovenija je v EU. Poročajte o lepih stvareh in dogodkih solidarnosti in prijateljstvu med sosedi ! Dovolj imamo nasilnih novic !
mlutherking
16. 12. 2012 10.32
+1
Naj preprečijo tudi to, da povsod po svetu metijo vojne že od 2 svetovne vojne. Dvoličnost.
Brabus
16. 12. 2012 10.30
+8
No, pa dejmo še pri nas v Slovenistanu uvesti prosto prodajo orožja. Sigurno bi bila vsak teden dva ustreljena.Tako pa , še dobro, da ne moreš priti kar tako do orožja. Pa ne mi nabijat, da lahko v vsakem trenutku in voglu kupiš orožje.Verjetno že moraš poznat malo barabe in kriminalce. Zaenkrat lahko v trgovini kupiš samo z določenimi papirji in dokazili, kar je tudi prav. Če bo kdaj drugače, bomo še bližje kavbojem iz Amerike, kot si mislimo.
JurijGrmMlajsi
16. 12. 2012 13.12
-2
bronco40 pri nas komplicirajo preveč, morali bi biti bolj fleksibilni kot Švica
ikoz
16. 12. 2012 10.07
-4
ITAK VSAK UČITELJ BI MORAL BITI OBOROŽEN VSAK PRODAJALEC POL SE NEBI DOGAJALO DA BI POSAMEZNIKI PRIŠLI PA STRELJALI NEDOLŽNE
gozdar1
16. 12. 2012 10.11
+9
Bi se streljali kar med sabo, pa zraven bi vzeli se kaksnega nakljucnega mimoidocega.
Snip84
16. 12. 2012 11.33
ja, še imaš več potencialnih morilcev. ker nebo uporabil orožja le v lastno obrambo ampak bo tudi postrelal kaj mimoidočih ko bo mel slab promet. pametno.
ZakoniZdravja
16. 12. 2012 13.12
brsankovi 1
16. 12. 2012 10.06
+8
američanom se na domačih tleh zrcali vse to kar delajo po svetu. Njihovo glavno vodilo je,vse za dober posel. Kako so lahko ZDA hkrati največji prodajalci orožja in mira na svetu.
Kimberley-Echo
16. 12. 2012 09.24
+13
Po masakru leta 1996 v mestu Port Arthur (Tas), ko je Martin Bryant ubil 35 ljudi, 23 pa ranil, je še istega leta Avstralija sprejela zelo restriktiven zakon o orožju. Pred nakupom orožja (starejši od 18 let) mora vsak pridobiti dovoljenje (Permit to Acquire). Potem ima 28 dni časa, da dokaže zakaj ga bo imel (lov, šport, zbirateljstvo). Imeti mora tudi zavarovan prostor za hrambo. Orožje posebej, strelivo posebej. Samoobramba NI razlog za izdajo dovoljenja. Vsak lastnik je registriran s serijsko številko. Obstaja 6 kategorij orožja. Avtomatsko in orožje večjega kalibra od .22 imajo lahko le zbiratelji in ne sme biti uporabno. Nobeno orožje, tudi noži, nunčaki, bodala, se ne sme nositi v javnosti. Strokovne raziskave so pokazale, da je močno upadla kraja orožja, samomori s strelnim orožjem in umori.
mlutherking
16. 12. 2012 10.01
+0
No samomor lahko tudi narediš na druge načine. Da so se zmanjšali samomori z orožjem je logično, kaj pa samomori nasploh. Ali so se samo zatekli k drugim metodam.
rew333
16. 12. 2012 10.29
+1
tukaj sploh ni tolko važen samomor, ker kdor ga hoče izvest, ima mnogo drugih načinov. Važen je UMOR. In ta se je zmanjšal.
mlutherking
16. 12. 2012 10.31
+0
No študije kažejo, da v državah z manj orožja je procentualno več umorov. V Evropi je več umorov pa ni toliko orožja. Jaz nisem za orožje, samo ali bodo zmanjšali tudi klanje po svetu ali samo tam kjer jim paše.
Kimberley-Echo
16. 12. 2012 11.12
+0
Mlutherking, število samomorov je od leta 1999 - 2009 upadlo za 23%. Drugače pa beležijo okoli 2100 samomorov na leto, kar predstavlja 1.4% vseh umrlih.
JurijGrmMlajsi
16. 12. 2012 13.18
-2
Kimberly-echo Imaš vsaj TRTI zelo preproste in učinkovite metode samomora z navadnim kuhinjskim nožem! To ve skoraj vsak. nasjo9blj nevarni so tisti, ki
Mil?007
16. 12. 2012 09.05
-9
Kljub zelo liberalni politiki glede dostopa do orožja v ZDA, vsaj v nekaterih državah to še nič ne pomeni. Če pogledate podatke o množičnih umorih na šolah in podobno boste ugotovili, da je Evropa po številu teh in po številu žrtev pred ZDA, le novinarji tam bolj senzacijonalistično poročajo. Naj vsa spomnim. Norveška, Brejvik, Francija. dva primera na Finskem, trije napadi na učence na šolah v Nemčiji, in nam najbližje napad z nožem v sinagogi na Dunaju. Itak se večina napadov zgodi z nelagalno pridobljenim orožjem, to velja tudi pri nas. To so dejstva.
Snip84
16. 12. 2012 09.12
+17
kje živiš ti? na luni? v ameriki je na leto 15-20 streljanj v katerih umrejo nedolžni in to v številih od 10-30. Streljano iz legalno kupljenega orožja od mame, atija, dedka itd. kaka evropa pred ameriko. take neumnosti še nisem nikoli slišal. in zaradi takih ki nevidijo 2m pred sabo kot si ti tak je.
Mil?007
16. 12. 2012 09.19
-4
Ledan po zadnjem napadu v ZDA je na Kitajskem v napadu z nožem bilo poškodovano 20 otrok. O tem se ne poroča.
kim llsung
16. 12. 2012 09.23
+5
poskodovani ali mrtvih velika razlika!!! milan malo pobrskaj pa bos nasel statistko in bos videl,da je ZDA svetlobna leta pred evropo in Kitajsko stemi pokoli po solah!!
Mil?007
16. 12. 2012 09.28
-7
Je Evropa pred ZDA, Brejvik, Francija storilec se je celo snemal, dva napada na šolah na Finskem, trije napadi na šolah v Nemčiji, Dunaj pa še kaj. Na žalost smo pred ZDA.
Snip84
16. 12. 2012 09.29
+12
hahaha...poškodovanih. če bi pa mel avtomatsko puško bi pa bilo še 1xveč mrtvih. pravim...ljudje majo možgane za gledanje tvja pa poslušanje glasbe. to je to...
Mil?007
16. 12. 2012 09.36
-7
No pa napiši še kaj o Kitajski če si tak strokovnjak.
Snip84
16. 12. 2012 09.40
+3
sicer si pa žrtve skup seštej pa boš videl kolko ljudi lahko ubije posameznik z avtomatsko puško ali pa z nožem. (ker avtomatske puške nemora kupit v trgovini!!).
Mil?007
16. 12. 2012 09.41
-5
Ne dnevno spremljam ameriškio radijsko oddajo Coast to coast AM, tam v tematskih oddajah občasno poteka debata tudi o tej temi.