Slovenija

Spremembe naklonjene enostarševskim družinam in mladim

Ljubljana, 22. 09. 2013 10.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Na ministrstvu za delo napovedujejo predlog sprememb socialne reforme. Predlog sprememb povečuje dodatek za otroke v enostarševskih družinah in odpravlja diskriminacijo pri dodeljevanju izredne denarne socialne pomoči upravičencem do varstvenega dodatka.

Na ministrstvu za delo napovedujejo, da bodo še v tem mesecu poslali na vlado predlog sprememb socialne reforme, ki bodo enostarševskim družinam, prejemnikom varstvenega dodatka in mladim bolj naklonjene.

Drobiž
Drobiž FOTO: Reuters

Državni zbor naj bi predlagane spremembe sprejel še v letošnjem letu, postopno pa bi se uveljavljale z začetkom prihodnjega leta, je povedal generalni direktor direktorata za socialo na ministrstvu Davor Dominkuš.

Predlog sprememb povečuje dodatek za otroke v enostarševskih družinah in odpravlja diskriminacijo pri dodeljevanju izredne denarne socialne pomoči upravičencem do varstvenega dodatka, je navedeno v predlogu. Izključuje krivdni razlog pri izredni denarni socialni pomoči npr. zaradi višje sile ali naravne nesreče. Meje prihrankov, ki se ne upoštevajo kot premoženje, pa se zvišujejo, s čimer se izboljšuje položaj prosilcev za pravico do denarne pomoči in varstvenega dodatka.

Le minimalni popravki

V Skupnosti centrov za socialno delo Slovenije, kjer so sicer sodelovali pri pripravi sprememb, poudarjajo, da gre za spremembe v minimalnem obsegu. "Zakonodaja se spreminja tam, kjer smo imeli tako zaposleni na centrih kot uporabniki največje težave," je dejala sekretarka skupnosti Darja Kuzmanič Korva.

V naslednjem koraku spreminjanja reforme pričakujejo, da bo zakonodaja res omogočila ureditev posameznih pravic v enem postopku. Zdaj so namreč odločbe izdane za različna časovna obdobja, tako npr. za otroški dodatek za eno leto, za subvencijo za malico dijakom in učencem za šolsko leto, večina vlog za vrtec se izteče decembra, je primere navedla sekretarka skupnosti. Poleg tega je tudi treba poenostaviti celoten sistem tako za centre kot za uporabnike, je dejala.

"Socialno pomoč je treba dati, ne pa posoditi"

V Skupnosti socialnih zavodov Slovenije kot veliko napako reforme ocenjujejo zavarovanje socialnih pomoči s prejemnikovo nepremičnino. "Socialno pomoč je treba dati, ne pa posoditi," je dejal predsednik upravnega odbora skupnosti Boris Koprivnikar.

Kritičen je tudi do ureditve v reformi, po kateri tistim v domovih ne pripada varstveni dodatek, češ da ne potrebujejo dodatnih sredstev za vzdrževanje svojega gospodinjstva. "Toda ti v domovih plačujejo hrano in bivanje iz svojih virov, kar pomeni, da plačujejo stroške gospodinjstva," je opozoril. Tu se je po njegovem opozorilu varovancem v institucionalnem varstvu zgodila "velika krivica".

V skupnosti po njegovih besedah pogrešajo tudi zakon o dolgotrajni oskrbi in zavarovanju za dolgotrajno oskrbo. Starejši imajo zdravstveno zavarovanje urejeno po zdravstveni zakonodaji, medtem ko del dolgotrajne oskrbe, ki sodi na socialno področje, ni zavarovan, je pojasnil. Glede na to meni, da bi omenjeno področje lahko uredili tudi v socialni reformi.

Socialna reforma, ki jo sestavljata zakona o socialnovarstvenih prejemkih in o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, se je začela uporabljati s 1. januarjem 2012. Zaostrila je pogoje za upravičenost do socialnih in družinskih prejemkov, centri za socialno delo pa so postali enotna vstopna točka za uveljavljanje pravic.
 

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (76)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

24vohomurckov
23. 09. 2013 11.37
+2
...in spet so odložili smeti,komentatorji!!.......jasno,da skorumpirana politika nima nič pri tem,da 120000+ nima dela,da 55000+ljudi prejema minimalc,da visoko izobraženi mladi ne dobijo prve zaposlitve in zato odhajajo v tujino,da v sloveniji standard strmo pada in narašča revščina.....in,da nekateri še vedno nesramno bogatijo brez,da bi konkretno mignili s prstom.....tokrat so vam prav prišle enostarševske družine.....!!
Pecikltigr
24. 09. 2013 17.37
Zdaj bojo še gastarbajterjem, ki hlapčurijo po Švici, Nemčiji in Avstriji, zagrenili življenje! Pa zaposlili še pa 1000 primerkov debilizirane žlahte v fine državne službice - zato pa rabijo denar, jasno!
mufic
23. 09. 2013 10.10
+4
Sistem Slovenije.: Mati samohranilka,brezposelna z tremi otroki,prijavljena na drugem naslovu kot partner dobi čez tisoč evrov vsak mesec pomoči,dokladov,Otroci v šoli vse zastojn..........živita v socialnem stanovanju,katerega polovico financira država............Njen partner ki živita skupaj dela v Avstriji in sta zdaj kupila novega Audia A4 karavan.
gruber74
23. 09. 2013 10.25
+0
Na Štajerskem vsaka tretja familija tko živi.
SDS_je_poden
23. 09. 2013 10.39
+0
mufic: No to je zloraba socialnega transferja. Ne vem zakaj se dejansko ne ugotavlja stanja na terenu in se zatre take primere.
breakon
23. 09. 2013 12.28
-1
Tega se ne ugotavlja. Je predrago par inšpektorjev na cesto poslat - delat. Vlada razume to tako, da jih je treba odpustiti.
24vohomurckov
23. 09. 2013 13.01
-1
AdminJeTecen...zaradi reševanja dveh bank v zasebni lasti, na račun davkoplačevalcev,boš v minusu za 500 evrov!!!....ampak ,nič zato.......ti poznaš eno mamico,ki bojda zlorablja socialno pomoč??...??.....buhteljčki!!!......ane,mufic,gruber in podobni!!!
Pecikltigr
24. 09. 2013 17.33
Študije o tem koliko je zlorab socialnega sistema, do danes nihče ni naredil. Zakon (sprejet ZARADI zlorab???) z začetkom veljavnosti 01.12.2012 je restriktiven zaradi lakote državnega aparata in ne zaradi nezmožnosti pomagati ljudem. Plus velika želja po novi nacionalizaciji nepremičnin na slovenskem! BANDA GNILA NAM VLADA!!!!
Tonček Balonček
22. 09. 2013 23.40
+3
ČAs je spet za komune, večstarševske družine, bo ceneje in bolj racionalno, ne bo varanja, če bo vsak ieml po pet ežn in vsaka ženska po par možov, tudi gospodinsjkis troški so nižji, bordel omaš kar doam! Kaj bi lepšega in cenejšega!
Mladen sir
22. 09. 2013 23.24
-3
Prvo kot enostarševska družina da razpade je nekdo kriv,in vedno več jih razpada to pomeni da je potrebno iskat krivca in ga ustrezno kaznovat ne pa z denarjem podmazovat žensk in otrok.Ne rečem razpadejo zakoni ampak kar je preveč je pa preveč.
Mladen sir
22. 09. 2013 23.04
-14
Prvo kot prvo otrok potrebuje očeta in mater,ni mi jasno kaj za vraga delate otroke in se kasneje ločujete.
(nekdo)
22. 09. 2013 23.08
+17
Skrajno primitivna izjava. Enostrševske družine sestavljajo tudi družine, kjer je eden od staršev tragično preminil ali pa je bil oče nasilen in je bil ločitev edina rešitev itd. To je kronični problem vseh zapečkarjev. Vse sodite po sebi, ne znate pa se postavitv kožo drugega.
Harigast
23. 09. 2013 04.38
-11
novaroza
23. 09. 2013 10.03
+1
Ali pa je očka sedel na večih stolih. Ponavadi so moški nedorasli in ne zmorejo sprejeti odgovornosti, ki jo zahteva družina. Ponavadi se zalomi, ko pride otrok, očka bi pa še vedno rad bil središče pozornosti, tako kot otrok.
(nekdo)
22. 09. 2013 22.44
+9
Res, ne morem verjeti, koliko zasmehovanja enostarševskih družin, ki se morajo še posebej boriti za dobrobit svojih otrok. Pa kaj je z vami narobe? Kako ste lahko tako nerazgledani? Tudi če se ločite in bilo kaj, to še ne pomen, da ste deležni dodatka za enostarševske družine. Tega dobite samo, če je eden od staršev preminil, ali pa je oče neznan. Drugače morata tudi v ločenih družinah oba skrbeti za otroka in tisti, ki ne živi z otrokom, mora redno plačevati preživnino. Če starša nista poročena, tudi nista opravičena do nobenega dodatka, sploh če živita na istem naslovu. Če živita ločeno, velja enako pravilo s preživninami kot pri poročenih in nato ločenih parih. Sama zloba vas je, ko tako pljuvate po teh ljudeh in zavajate s podatki. Da vas ni sram!
?rtomir Janša
22. 09. 2013 22.53
-16
(nekdo)
22. 09. 2013 22.56
+2
Ah, Rode. Pozno je že. Za jutranjico je treba zgodaj vstat. Pojdi že spat, da ne boš zjutraj zaspal in razočaral svojega Boga. :)
?rtomir Janša
22. 09. 2013 23.01
-8
Bog je v srcu, Bog je vedno z mano, pot do odrešenja v Kristusu je moja večna pot, zato me ne skrbi, da bi kdaj razočaral Boga.
Dulimir
22. 09. 2013 23.11
+5
Ti pa že nimaš Kristusa v srcu - jasno kot beli dan. Bog se zgraža nad tvojim pomanjkanjem ljubezni in potrpljenja do sočloveka.
lennchma
22. 09. 2013 22.28
+6
Kaj pa gospodarstvo, delovna mesta in človeka dostojno plačilo? Zdaj limajo obliž na rakavo rano.
?rtomir Janša
22. 09. 2013 22.27
-9
Prava družina je družina z očetom in materjo. Kaj se greste, komunisti? Kdo je naslednji? Istospolne družine? Nadlegovalci otrok? Sram naj vas bo!
(nekdo)
22. 09. 2013 22.36
+9
Da te ni stram, da tako zasmehuješ vse matere in očete samohranilce, ki se morajo za svoje otroke truditi še dvakrat bolj. No, saj bo kmalu prišla kazen zate. Sakralni davek in družinski zakonik dve. Slednji baje še to jesen. Trdno se primi oltarja, ker se bo močno treslo!
?rtomir Janša
22. 09. 2013 22.41
-12
Tvoj avatar me je globoko užalostil. Če pa je nekdo samohranilec, pa je to Božja volja, si je že zaslužil. Če bi sledil Kristusovi poti bi bil blagoslovljen in odrešen in živel v srečni družini.
(nekdo)
22. 09. 2013 22.49
+7
Da te ni sram. Slabo mi je, ko berem take ogabne komentarje. Potem si pa celo dovoliš reči, da predstavljaš religijo miru? Sramota. Zaradi takih, kot si ti, imam tak avatar. Kar se pa mojega avatarja tiče. Predstavniki mojega simbola po svetu širijo razum in napredek, medtem ko so tvoji lakomni po oblasti in zatiranju množic.
?rtomir Janša
22. 09. 2013 22.52
-3
V mislih sem imel avatar ˝AdminJeTecen˝. Kjer ima mojo sliko s simbolom večnega zla.
(nekdo)
22. 09. 2013 22.54
+3
Potem verjetno ne prepoznaš mojega simbola. Ta bi te šele vrgel na rit. Pogooglaj ga. Ne boš spal celo noč. ;)
SDS_je_poden
22. 09. 2013 22.55
+4
Me veseli da ti je moj avatar povzrocil vsaj malo custvenih bolecin.
?rtomir Janša
22. 09. 2013 23.02
-7
Bog, odpusti jim, saj ne vedo kaj počnejo.
SDS_je_poden
23. 09. 2013 10.49
+4
Prosil boš odpuščanja, če te jaz dobim v roke.
Götterdämmerung
22. 09. 2013 22.00
-2
Socialno pomoč naj dobijo edino tisti, ki so se pripravljeni boriti proti totalitarnemu režimu in državnemu terorizmu.
ptuj?anka
22. 09. 2013 21.09
+10
juhu, vzpodbuda!! to dela sLOVEenija!!! bodimo matere samohranilke na socialni!!! kje so vzpodbude za GOSPODARSTVO, zaposlitve - upanje za prihodnost?!?!? ali se bomo morali vsi odseliti ali kaj?!?!
higgsov bozon
22. 09. 2013 21.46
-3
wonn
22. 09. 2013 20.39
+17
jutri se grem ločit,ker ,če se pri nas pošteno živi ,te stane !!!!!
Vanilimili
22. 09. 2013 21.01
+10
Res je! Koliko jih živi skupaj leta in leta, pa se prikazujejo kot enostarševske družine
JV SLOVENIJA
22. 09. 2013 21.35
+5
Vanilimili, pravkar to sem hotela napisat. A na socijalnem vse vejo in mižijo na oba očesa.
SDS_je_poden
22. 09. 2013 22.35
+0
Pa kdo vam je kriv da ste se zenil. Kaj vam sploh poroka prinese? Aha, znebite se statusa koruznikov, ki gredo tako v nos katoliskim ekstremistom. Waw, kaksen dosezek!
Zoran Župevec
22. 09. 2013 20.28
+11
In potem se bumbarji sprašujejo, zakaj ni porok in zakaj je toliko enostarševskih družin.
higgsov bozon
22. 09. 2013 21.45
+6
Jožajoža
22. 09. 2013 20.23
+7
vsi na socialo, brez dela mi živeti je. ljudje, vam priporočam, da si uredite status "socialarja". odkar ga imam, sem drug človek, vstajam kdaj mi paše, denar dobim , ko pride moj datum (12. dokladi,20 . socialna pomoč, karitas vsak dan, na rdeči križ grem po denar, položnice nesem na socialno,malica otrok zastonj,šola v naravi zastonj, ...........). in , če mi je , grem fušat za 8 evrov na uro plus hrana. itd..................
lennchma
22. 09. 2013 22.27
+4
mhm, potem pa si se zbudil iz mokrih sanj.
Tonček Balonček
22. 09. 2013 19.02
-2
Pri socialni pomoči je pač problem v rm, d ače imaš ti doam eno Picassojevo sliko za milijoin EUR, jo pač nočeš prodati, drugih dohodkov pa nimaš in zahtevaš socialno pomoč! Že zdav razum ti pove, da moraš to sliko prodati, če niamš od ničesar živeti!
scernig
22. 09. 2013 18.31
+21
Pravično bi bilo,da delavec prejema plačo za človeka dostojno življenje!!!,Podjetje ,ki ne more izsplačat več kod 500 ali 600eu naj se zapre!!!
periot22
22. 09. 2013 18.42
+5
zvizi
22. 09. 2013 19.19
-6
Zaprite vsa podjetja......In???? Jutri bo spet treba pogledat v hladilnik, ane?
thhomas
22. 09. 2013 19.32
+12
Lahko bi odrpi nova, če se naša elita nebi tako hudičevo bala tujih naložb in ustvarjalo tako nekonkurenčno z davki obremenjeno podjetniško okolje.
lotmerzanec
22. 09. 2013 18.27
+9
Toraj socialne pomoči bo dobilo veliko več ljudi,ki so te pomoči potrebni seveda nekateri pa samo goljufajo na ta račun!! Mene pa zanima KOMU bodo vzeli ta denar,ki ga mislijo nameniti za te socialne pomoči!! Kaj bodo nabili še kupico davkom delavcem,ki že sedaj delajo za miloščino?? Koliko jaz poznam našo oblast je prvo potrebno nekomu vzeti,da lahko drugemu daš!! To še posebaj velja za gospodarstvo,ki je v recesiji!!
thhomas
22. 09. 2013 19.27
+9
To o izkoriščanju socialnih pravic je mit v Sloveniji, ki so si ga izmislili naši gospodarstveniki, politiki in mazohisti, ki uživajo v bedi drugih. Problem niso reveži, problem so koruptivni politiki, gospodarstveniki in ostale elite. Tisti so ti vzeli največ, ne pa reveži na socialni. Če gledamo socialne transferje širše pa to niso samo socialne pomoči, ampak še npr. otroški dodatek in še marsikaj, kar pa si najbrž tudi ti sam kdaj koristil. Morda bo se bo nekomu, ki nima otrok zdel nepravičen ravno otroški dodatek ali npr. štipendije, ki jih prav tako posredno plačujemo vsi zaposleni.
lotmerzanec
22. 09. 2013 20.25
+1
thhomas Poglej jaz pa mislim,da so ti otroški dodatki namenjeni za cigarete in pijačo pri mnogih starših in ogromno otrok ima od tega otroškega dodatka bole mao!! Poglej v moji bliini živi kar precej parov na"koruzi" vsaki sta prijavljena na drugem naslovu živita pa skupaj in dobiva ona kod "samohranilka" največje otroške dodatke ljudje,ki so pa prijavljeni skupaj pa ne dobijo ničesar pa magari manj zaslužijo!! Če bo šlo tako naprej,se bo ogromno parov ločilo in bo v Sloveniji porast takih prejemkov preveč poskočil pa se sprašujem KJE BOMO VZELI KATERI DAVEK DVIGMILI??
Brabus
22. 09. 2013 18.09
+8
Edino krivično je to, da se ogromno ljudi šlepa na socialni pomoči, če jim pa ponudijo kakšno delo za opravičit to soc. pomoč, pa takoj zbolijo. Vemo tudi, da nas je več vrst državljanov. Eni se trudimo in samo dajemo, nekateri pa samo izkoriščajo in so " trajno nezmožni za delo", kar se mi zdi absurd. Sigurno pa ne mečem vse v isti koš, ampak, na žalost je čedalje več " prebrisancev".
Der Thomas
22. 09. 2013 18.22
+6
Ma ja seveda za 230 eur je seveda po tvoje precej bolje prejemat socialno pomoč kakor pa za 580 neto delat + kakšen prevoz na delo. Ne nasedaj floskula tudi to je bila laž da je oseba imela na računi 26 mio eur pa je zaprosila za socialno pomoč..
Š?ipalka
22. 09. 2013 15.51
+21
Te socialne pomoči se pri nas na veliko zlorabljajo. Če socialno pomoč dobivajo zdravi in dela zmožni ljudje, bi moralo za to tudi nekaj vrniti državi. Lahko bi naprimer pomagali vsaj nekaj ur tedensko v vrtcih, šolah, domovih za ostarele, lahko bi opravljali razna dela pri urejanju javnih površin, pri pomoči starejšim na domu in podobno. Tako pa mnogi res samo čakajo na te prejemke, otroke dajo v zastonj vrtce ( zakaj bi jih imeli doma, če jih v vrtcih nahranijo in skrbijo zanje!) sami pa medtem delajo na črno ali celo kofetkajo po raznih kafičih. Tisti pa, ki res ne morejo delati, pa naj pomoč dobijo na na način, da jim je ne bo treba vračati. In mimogrede: imamo celo armado izobraženih, brezposelnih ljudi, ki bi jih v času prejemanja nadomestil vsaj za polovični delovni čas lahko uporabili tudi na centrih za socialno delo kot pomočnike uslužbencem, ki imajo s temi socialnovarstvenimi pomočmi toliko dela, da svoje osnovne funkcije sploh ne utegnejo več opravljati. Sem torej za načelo: če prejemaš, tudi dajaj nazaj!
Der Thomas
22. 09. 2013 18.21
+5
Preden vstreliš takšne in podobne razmisli. V kolikor zahtevaš povračilo v delu jim priznaj delovno dobo - to pa ne ... Niso vsi ljudje lenuhi in z 230 eur ter za dva z 380 eur je noben ne izkorišča verjemi razen brazilcev.. ki pa dobijo mnogo več..
Š?ipalka
22. 09. 2013 18.41
+1
Se strinjam s tabo, da bi za vsako delo morala teči tudi delovna doba. In tudi s tem se strinjam, da niso vsi ljudje lenuhi - nasprotno! Zato pa razmišljam tako, da bi država tistim, ki bi bili pripravljeni še nekaj delat v javno korist, priznala delovno dobo in jim za ta čas tudi doplačala. Še vedno pa bi bil proračun na plusu, ker bi bil večji prihranek zaradi manjšega števila zaposlenih v JS. Pa tudi pritisk na zaposlitve v javnem sektorju bi bil po mojem manjši. Ljudje bi bili nekako prisiljeni razmišljati tudi o drugačnih izbirah poklica.
periot22
22. 09. 2013 18.50
+5
ščipalka kakšne bolane pišeš za 230eu bi pa težko rekla da lahko kafetkajo razen če imajo še denar od kakšnih drugih virov, dam ti pa prav edino to da jim otroke ne bi bilo treba imeti zastonj v vrtecu!Glede 4 urnega dela je pa tako da ti nobeden ne bo plačal potnih stroškov!
periot22
22. 09. 2013 18.51
+7
Sem pa zato da se navideznim samohranilkam stopi na prste ker na velikoooo izkoriščajo razne bonitete!
Š?ipalka
22. 09. 2013 18.57
+4
Point je bil prav v tem, da marsikdo ob socialni pomoči dela na črno. S socialno definitivno ni mogoče dostojno preživeti. Zato pa pravim, da tisti, ki ne morejo delati , in teh je tudi veliko, naj dobijo večjo socialno pomoč. Prevarantom pa je treba stopiti na prste, ker pošteni in delovni ljudje to zelo težko gledamo!
purja kolt
22. 09. 2013 14.02
+23
sedaj , ko vedo, da nimajo nič od zaseženih nepremičnin ....razen davka....spreminjajo zakon:)))
teslic
22. 09. 2013 15.32
+10
vesel sem da bo tudi lopovska cerkev davek placevala od pokradenega hohoohoh
francl12
22. 09. 2013 13.23
+39
Kdo pa je kriv, za enostarševsko družino? Vse družine bi se morale obravnavati enako . Ne pa da eni strani imamo oba starša ki garata za 500€ in komaj preživijo iz meseca v mesec, nobenih kavic, čikov, ipd. Na drugi strani pa imamo leno mamico, ki samo čaka na podpore in kaj bo kje dobila, cel dan visi na kavicah in vleče čike. Sem za enakopravno razdeljevanje pomoči samo tistim, ki so zanjo pripravljeni nekaj narediti.*
antiXfashizmXeuXgso
22. 09. 2013 13.53
+11
anexa
22. 09. 2013 14.25
+0
Halo?! Če si je mama sama kriva, ker je s frocom sama ostala in po možnosti ne more izterjat preživnine, nima varstva za otroka itd, potem lahko tudi jaz ustrelim kozla kot je npr., zakaj se pa 'normalna' družina ni bolj znašla in si poiskala bolje plačano službo?! Mamicam ste faušni tistih par evrov več...wtf?!
antiXfashizmXeuXgso
22. 09. 2013 15.05
+5
lej, priviligiranje ene vrste družin pomeni hkrati depriviligiranje druge vrste. Ali je mamica sama kriva ali ni, da je ostala sama, ne vem, sigurno ji pa ni družba kriva. Vsak sam izbira svojega partnerja in včasih koristi, da se razmišlja tudi z glavo ne samo z ritjo.
olgcaa
22. 09. 2013 16.17
+0
Perun55
22. 09. 2013 16.18
+7
Se strinjam ampak ce hoces kaznovat tako frajlo, bo tudi mali *. Se pa strinjam da bi bilo treba uvesti kaj, da bi delavno sposobni malo vracali, samo kaj, ko ze tako ali tako ni sluzb...
anexa
22. 09. 2013 16.34
+0
Seveda, vsi imamo v rokah kristalno kroglo, da vemo, da smo izbrali pravega partnerja za vse življenje in seveda, parnerji ne umirajo
Ana Mon 1
22. 09. 2013 19.38
+3
verjetno bodo spremenili zakon na tako raven kot je bil prej, da se pri enostarševski družini upošteva ena oseba več pri izračunu povprečja. To samo pomeni, da mora enostarševska družina plačevati enake stroške kot dvostarševska, prihodke pa ima samo ene ( gre za stalne stroške: najemnina.....ipd.).