MotoGP

Revolucionarne spremembe v razredu moto2?

Philip Island, 02. 11. 2012 15.59 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V motociklističnem razredu moto2 se vodilni možje pogovarjajo o sprejetju pravila, ki bi določalo minimalno skupno težo dirkača s celotno opremo in motociklom. S tem želijo izboljšati pogoje za težje dirkače.

Scott Redding je s 74 kilogrami najtežji dirkač razreda moto2.
Scott Redding je s 74 kilogrami najtežji dirkač razreda moto2. FOTO: Reuters

Predstavniki razreda moto2 so na zadnji dirki za VN Avstralije na Philip Islandu naredili zanimiv preizkus in stehtali dirkače, njihovo opremo in motocikle ter tako poskušali ugotoviti, kakšna je razlika med dirkači. Lažji tekmovalci imajo namreč prednost pri pospeševanju, zato vodilni možje iščejo rešitev, kako vsem priskrbeti enake pogoje in razbremeniti težje dirkače, ki v želji po uspehu sprejemajo drastične ukrepe, kot so pretirane diete in podobno. Porodila se je ideja o uvedbi minimalne teže za polno opremljenega dirkača skupaj z njegovim motociklom, ki naj bi bila približno 220 kilogramov. S tem bi se lahko težji dirkači enakovredno kosali s svojimi lažjimi tekmeci.

Med tistimi, ki so zaradi svoje telesne teže pogosto v podrejenem položaju, je tudi Britanec Scott Redding. Slednji je namreč s 74 kilogrami najtežji dirkač karavane moto2, medtem ko je novopečeni svetovni prvak omenjenega razreda Marc Marquez kar 15 kilogramov lažji. Redding je na Philip Islandu skupaj z dirkaško opremo tehtal dobrih 87 kilogramov, Marquez je tehtal zgolj okoli 70 kilogramov, ki pa še zdaleč ni najlažji. Reddingovemu moštvenemu kolegu Miki Kalliu je namreč tehtnica pokazala 67 kilogramov, Japonec Tomojoši Kojama pa je z opremo tehtal zgolj 60 kilogramov. "Zares si prizadevam za uvedbo omejitve teže, saj vsi razumejo, da smo v podrejenem položaju. Tehtal sem 87,7 kilograma, Marquez in Pol Espargaro pa mislim, da sta tehtala približno 70 kilogramov. 17 kilogramov je ogromna razlika. Če bo uvedena meja, bo razred moto2 bolj izenačen in zanimiv, saj bodo vsi imeli enake možnosti," je za motorcyclenews.com povedal Redding, z njim pa se strinja tudi veliko lažji zmagovalec dirke na Philip Islandu Espargaro.

S pravilom se strinja tudi Pol Espargaro.
S pravilom se strinja tudi Pol Espargaro. FOTO: Reuters

"Mislim, da je to dobra ideja. Nisem težek dirkač in glede tega ne bom nič spremenil, morda pa bo to nekoliko pomagalo težjim dirkačem in jih naredilo bolj enakovredne. Marc ima veliko prednost, in to je jasno. Morda ne pri končni hitrosti, nedvomno pa pri pospeševanju. Pri Scottu je razlika še posebej velika in mislim, da je zaostanek nekoliko previsok, zato bi bilo zanj to odlično pravilo," je dodal Espargaro.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (27)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

duce749
03. 11. 2012 07.23
-3
težji dirkač, več moči, lažji manj, ja mal vprašljivo je vse to skupaj, visok in nizek, težje kosti in lažje, večja mišična masa in manjša, ni vse tako enostavno, kot si to španci predstavljajo, če si prevelik in pretežki, nisi za ta šport in konc debate, seveda če hočeš bit špica
lioon
03. 11. 2012 09.57
+9
Spomni se Simoncellija ;) Za svojo velikost in težo je vozil prekleto dobro....
KennyJR
03. 11. 2012 12.38
+3
kar je samo še en dokaz, da lažji dirkači nimajo tako velike prednosti... ampak je pa zagotovo razlika v motogp in v moto2... moto2 mašine so šibkejše in se vsak kg full bolj pozna... tako da mogoče tole pravilo sploh ni tako napačno...
hiterkstrela
03. 11. 2012 12.55
hitricukec
02. 11. 2012 23.33
-1
Koncno pravila v pravo smer!
CalCrutchlow35
02. 11. 2012 22.20
+3
eni take ven strelate da ti kuj slabo rata... SVAŠTA vidiš...
simoncelli58
02. 11. 2012 20.47
-1
ja blo bi bolj zanimivo
modelx
02. 11. 2012 20.03
+1
tudi za moto gp bi morali uvesti enako pravilo.
Lencho
02. 11. 2012 18.43
+3
aja zdej ko gre Marquez so se slučajno spomnili.....dejmo dejmo. To prvenstvo postaja ena velika sramota!
lioon
02. 11. 2012 22.17
+0
Točno to sm hotu jst napisat......nerealni so.
duce749
03. 11. 2012 07.15
+1
erlapsus
02. 11. 2012 18.34
+16
...v zakulisju se bijejo bitke med Dorno in predvsem HRC..zgleda,da morajo nekaj spremeniti,da ne bo moto2 preveč zanimiv...za pravilo o teži dirkača in motorja sta se zavzemala ROS in SIC že pred nekaj leti..malo čudno bi bilo,da to uvedejo samo v moto2..v motoGP pa so zmožni spremeniti samo pravilo o novincu...in zmanjšati število agregatov na sezono iz 6 na 5...(2013)...vsi govorijo,kako je treba ukiniti monopol gumarja...zgleda,da so interesi zaenkrat premočni...kje so časi,ko je Cadalora lahko za dirko izbral sprednjo Dunlop in zadnjo Michelin;)
lioon
02. 11. 2012 22.24
+5
Jah v MotoGP raje uvedejo CRT, zamnjšajo posodo za gorivo, uvedejo enga gumarja....zdej hočjo še rev limiter uvest pa enotne ECU-je. Stoner se je pravilno odločil... :)
hrc1
03. 11. 2012 01.19
+5
duce749
03. 11. 2012 07.33
-1
kaka bitka med dorno in hrc, zadnja velika bitka je bila marquez, izid 10:0 za, vemo koga drgač pa moto2 je opremljen z hyosung motorji, ofce, dobr da je lorenzo prvak, da je vsaj malo upanja, da to ni honda cup
KennyJR
03. 11. 2012 12.37
erlapsus... v motogp uvest maksimalno težo bi bil pa to res nesmisel... motorji so tako močni, da ne prihaja do tako velikih razlik zaradi teže... in tud večji in močnejši dirkači imajo svoje prednosti, ki jih s svinčenimi ploščicami v gatah nakviftani piščanci nebi meli...
erlapsus
03. 11. 2012 13.21
+4
..ja Kenny imaš prav...v motogp ne prihaja do tako velikih razlik....razlike so majhne...ampak so;)...pozna se predvsem pri gumah...težji dirkači so v večji dilemi,katero gumo vzeti..mehka se jim prej uniči,zato vzamejo večkrat trdo,ki pa se težje segreje...primer SIC..če teža nebi igrala vloge..potem dirkači nebi imeli diet...v motogp bi bili vsi mistri fitnesa...tako pa so piščanci in suhe prekle;)
bossanoga
02. 11. 2012 17.53
+9
Že v redu, ampak me pa res zanima, kaj bo marquez delal v motogp z 59 kg. Nekako se mi vsiljuje primerjava s Pedroso, ki ima prav tako prednost pri pospeševanju, istočasno pa probleme z obvladovanjem težkega motocikla.
duce749
03. 11. 2012 08.00
zato jim ne pada na pamet optežitev gp dirkalnika, haha
jakaspa
03. 11. 2012 08.47
+0
ja saj se je vidlo v Avstraliji, revček še motorja ni mogel pobrati. No mogoče pa to še niso jemali na treningih. To pravilo pa bi mogli uvesti v vse razrede in določiti morebitna nekakšna realna odstopanja, ne pa zdaj ko je razlika po 15 ali več kg, to pa se še kako pozna.
KennyJR
03. 11. 2012 12.34
+1
brezdela nevem kje si videl, da ima pedrosa probleme z obvladovanjem motocikla? tako kot ga on pelje zadnje cajte ga nihče ne... no z izjemo Phillip Islanda... jakaspa no no... za koga navijaš? da ti povem ene primerov kako ni mogel pobrat motorja... če motor pade na desni bok ga moraš pobrati tako, da z obema rokama držiš za balanco, ker enostavno moraš držati sklopko ki je na levi.. tko da pobrat motor s te strani ni enostavno...
Mitutoyo
02. 11. 2012 17.15
+0
hahahahaha......zanimivo . če bi to pravilo uvedli na začetku sezone 2012 bi lahko Marquez samo sanjal naslov.
Aleister
02. 11. 2012 17.39
+2
se strinjam.. bo pa zanimivo,če to dejansko uvedejo nasledn let... kakšne bodo pol borbe redding-espargaro...
Sanjamprevec
02. 11. 2012 19.21
-1
hahah, hjoj kam gre svet. Redding je reku da sta Epargaro in marquez tehtala 70 kg, ti pa človek pravš da bi marquez sam sanjal o naslovu, pa dej nehi no. Raj poglej kaj mu je marquez delu pa isto tehtata razumeš?
Mitutoyo
02. 11. 2012 21.42
-2
KennyJR
03. 11. 2012 12.31
mzurry
02. 11. 2012 16.17
+7