MotoGP

Nova pravila: odslej kar štirje dirkači v tovarniškem moštvu razreda motoGP!?

Barcelona, 26. 07. 2013 17.04 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Komisija, ki so jo sestavljali predstavniki Dorne, FIM, IRTA in MSMA, je sprejela pravila, ki bodo v prihodnji sezoni veljala v razredu motoGP. Najbolj zanimiva novost je, da bodo lahko imela tovarniška moštva kar štiri dirkače.

Trenutno vodilni v skupnem seštevku razreda motoGP
Trenutno vodilni v skupnem seštevku razreda motoGP FOTO: Damjan Žibert

Dorna, FIM (Mednarodna motociklistična zveza), IRTA (Združenje motociklističnih ekip) in MSMA (Združenje proizvajalcev športnih motociklov) so s skupnimi močmi sprejeli pravila, ki se jih bodo morala v prihodnji sezoni držati moštva razreda motoGP. Omejitve se nekoliko razlikujejo za tista moštva, ki bodo uporabljala ECU (nadzor elektronske opreme) in uradno  programsko opremo motoGP, ter za tista, ki bodo uporabljala ter razvijala svojo programsko opremo (tovarniška moštva). Uporaba osnovne verzije ECU je obvezna za vse ekipe. Najzanimivejše so novosti, ki zadevajo tovarniška moštva. Zdaj bodo ta lahko imela do štiri dirkače v primerjavi z dosedanjima dvema. To pomeni, da moštva ne bodo primorana štiri dirkače razdeliti med tovarniško in poltovarniško (satelitsko) ekipo. Dirkači tovarniških moštev bodo imeli na razpolago pet pogonskih agregatov, medtem ko bodo moštva, ki se bodo pridružila razredu motoGP, lahko uporabila devet pogonskih agregatov, zasebne ekipe, ki bodo v celoti uporabljale nadzor ECU, pa kar 12. Za zdaj še ni znano, ali bo Suzuki, ki je vrnitev v elitni razred napovedal za leto 2015, obravnavan kot novinec. Omenjena ekipa je razred motoGP zapustila leta 2011. Podrobneje so novosti navedene spodaj.

Razred motoGP
Nadzor ECU:
- obvezna uporaba ECU, vključno z zapisovalcem podatkov in uradnim paketom programske opreme motoGP,
- največja kapaciteta posode za gorivo je 24 litrov,
- največ 12 pogonskih agregatov na dirkača na sezono.

Tovarniška moštva:
- vsak proizvajalec (vključno s proizvajalci motociklov in šasij) lahko izbere do štiri dirkače na sezono, ki bodo nastopali v tovarniškem moštvu,
- največja kapaciteta posode za gorivo je 20 litrov,
- največ pet pogonskih agregatov na dirkača na sezono (devet za nova moštva, ki prvič nastopajo v razredu motoGP),
- vsi pogonski agregati morajo prestati obvezno homologacijo.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (45)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

motogp99
28. 07. 2013 19.31
+12
na Hondi: Pedro,Mark in Bradl. Na Yamahi: Jorge, Rossi in Cal. 2015 Suzuki- Stoner
SZDP
29. 07. 2013 13.16
+2
Lepo bi bi ce bi se Stomer vrnil nazaj v GP :-)
Jure Furlan
28. 07. 2013 17.02
+20
DORNA bo prpelala do tega da bomo kmal gledal špansko prvenstvo na tovarniških hondah.......
yokerxdinterfan
28. 07. 2013 08.53
+11
raj nej delajo na tem da kkšno drugo tovarniško ekipo prpelejo not.....seveda da je konkurenčna
blazter
27. 07. 2013 21.51
+7
Če bodo po 4 enaki motorji dveh ali treh vrhunskih znamk, potem je to najmanj 8 kanditatov za zmago na vsaki dirki. Torej se zanimivost tekem dvigne. Več denarja od sponzorjev/gledalcev. Vprašanje je zakaj bi potem "poltovarniške" in/ali ostale ekipe obstajale? Razen ob razdelitvi točk za najboljša dva na ekipo?! Ne vem
rs01
27. 07. 2013 16.27
+5
Da vas malo pomirim in popravim prispevek....nova pravila predvidevajo, da bo lahko imela vsaka znamka NAJVEČ 4 prototipe na dirkah. vse ostalo bodo ecu motorji....že dosedaj pa je lahko seveda imela firma več kot 2 voznika v tovarnišlem moštvu (spomnite se honde ki je imela še Dovija kot tretjega...). Torej, nič se ne spreminja na boljše, ampak na slabše!
rs01
27. 07. 2013 16.28
v realnosti to pomeni recimo za Hondo 2 voznika v tovarniškem mostvu, enega pri Gresinitu in enega pri Cechinelotu....
Snakeyes
27. 07. 2013 18.27
-2
Snakeyes
27. 07. 2013 18.29
+3
navajam: "Each Manufacturer, (including motorcycle manufacturers and chassis manufacturers), can choose to enter up to 4 riders for the season who will participate with “Factory” status." to je se vedno pomenilo popolno podporo s strani tovarne... mogoce ne bodo 4 repsolke, bodo pa komponente hkrati prihajale vsem...
rokin
27. 07. 2013 14.51
+2
končno! kaj ste čakal? :)
rko
27. 07. 2013 13.47
+3
ROSSI in MARQUEZ v isti ekipi? Bilo bi FANTASTIČNO :)
zajecmiza
27. 07. 2013 14.42
-2
jeanjak
27. 07. 2013 10.54
+17
Tu piše, da bodo lahko imela vsaj 4 dirkače. To pa ne pomeni, da jih bodo imeli. V prototipih je veliko denarja.. zato sta Kawasaki in Suzuki tudi odšla. In tudi Honda ali Yamaha si nemoreta privoščit 4 tovarniške motorje *2 seveda in plačevati 4 odlične dirkače. Enostavno nemorejo.
zajecmiza
27. 07. 2013 14.42
+7
Mitutoyo
27. 07. 2013 08.45
-7
........... vsi pogonski agregati morajo prestati obvezno homologacijo............... a tega zdaj ni ?
lolek bolek 6
27. 07. 2013 02.34
+0
honda bi lahko tudi dovija uzela ki se je takrat kar dobro peljal ...
8pac
27. 07. 2013 08.58
-3
THEdocktor
27. 07. 2013 01.09
+1
yamaha zakon vale??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
nnee
26. 07. 2013 23.17
+14
lorenzo, rossi,cal kdo bo šetrti za sanjsko yamaho?
hrc1
27. 07. 2013 02.24
+7
8pac
27. 07. 2013 08.57
+3
nnee
27. 07. 2013 11.24
-1
tech-3
27. 07. 2013 13.45
+1
zajecmiza
27. 07. 2013 14.43
-1
rokin
27. 07. 2013 14.53
+4
8pac ti pa res nwm kaj gledaš? alieis espargaro vozi odlično, je daleč pred vsemi crtji!
DucatiDu?e
27. 07. 2013 16.49
+6
On je mislo za Pola Espargaroja da si je ne zasluži PRVO leto. In se strinjam z njim. Aleix pa bi si jo zaslužo, definitivno.
quo_vadis
26. 07. 2013 23.15
+3
to bo še zanimivo...
Lovro Fink
26. 07. 2013 22.19
+10
dorna je honda in vsiljuje to hondo nekam.
rob3rt
26. 07. 2013 22.12
+37
Zdaj je malo bolj jasno, zakaj Stoner testira Hondo :D
SchumiUberAlles
26. 07. 2013 23.00
-19
Bradl, Marquez, Stoner, Crutchlow bi bla sanjska četverica v tovarniškem moštvu Honde Repsol!
rko
27. 07. 2013 13.47
+4
SchumiUberAlles
26. 07. 2013 20.44
+13
To bi skoraj zagotovo pomenlo prihod Bradla v tovarniško moštvo Honde!
Klemenqwsqq
26. 07. 2013 22.18
+16
To bi skoraj zagotovo tudi pomenilo konec jokanja glede Honde, Pedrose in večne pogodbe a ne
SchumiUberAlles
26. 07. 2013 22.56
-9
NE! Dokler ne oddide iz tovarniške Honde, ga bom vedno omenjal in kritiziral. Torej lahko bo to do konca sezone, lahko pa ga bom omenjal vse do leta 2022. Ker to pa je že višek, kaj delajo vodilni pri HRC. Sicer pa ne bo Pedrosa največ profitiral s tem pravilom, ker za njega se itak ve da bi tudi brez tega pravila (torej če bi ostalo pri dveh tovarniških dirkačih) ostal v moštvu do konca kariere, saj je nezamenljiv in nedotakljiv. Je pa to pravilo za Bradla odlična novica.
k53e
26. 07. 2013 23.05
+25
Seb Vettel Über Alles js ne vem kaj teb ni jasno?...mogoče Pedrosa res ni rojen zmagovalec, ampak je pa skoraj vedno zagotovo med top 3 in trenutno je 2. po skupnem seštevku...in mogoče res ne bo nikoli svetovni prvak, ampak imajo vsaj pri Hondi enega konstantnega ki je zmeraj top in imajo še zraven enega rojenega zmagovalca kot je Marc in imajo zmagovito kombinacijo ;) ..on 2. Marc 1., kaj si trenutno pri Hondi želijo lepšega?? :)
hrc1
27. 07. 2013 02.23
+0
palmadijoko
27. 07. 2013 12.50
+5
asusk53e edina stvar, ki se ne strinjam s tabo je ta, da Pedrosa ni rojen zmagovalec. To vsekakor je, ni pa mogoče rojen svetovni prvak v MOTOGP. Ima veliko zmag in vedno se bori za najvišja mesta ter zna prenesti poraz.Seb Vettel Über Alles zakaj pa ti misliš, da bi bil Bradel boljši od Danija? Za zdaj se še ni dokazal, bodi malo objektiven, pa nimam nič proti njemu.
yokerxdinterfan
28. 07. 2013 08.56
+1
pač problem danija je to da mu vedno manjak tist zaključeh kokr nekak če pogledam kokr bayrnu u finalu lige prvakov (za njih mislim zadnja 3 finala k so jih igral)
sasee.
26. 07. 2013 18.54
+21
prav vsi bi morali nastopat z enakimi motorji..šele takrat se bo vedelo kdo je najboljši
pridnaov?ka
27. 07. 2013 09.23
-19
stoner,lorenzo....dolgo časa nič..kračlov,markez,bautista,bradl....še dalj časa nič...dovi,rozi,hejden
pridnaov?ka
27. 07. 2013 09.38
-16
še to..če bi vedno vozili z enakimi motorji,nihče ne bi slišal za rozija...
MesOjediPinGvin
27. 07. 2013 13.17
+5
Zato pa je Rossi šel na takrat slabšo Yamaho, da jim ne bi vseh zmag pobral. :)
john.terry.26
28. 07. 2013 22.26
-1
če bi vsi vozili z istimi motorji se ne bi delalo nič na razvoju motorjou an ??? pol pa tut nkamr ne gre nč
katalonc
26. 07. 2013 18.41
+19
al pa k hondi... bo dost bl zanimiu za ostale pa nedostopn 4 honde 4 yamahe...nvm dobr pa po druig strani tud ne... ce bojo mele recimo honde na eni progi premoc loh pridejo 4 repsol honde u cilj skup pred usemi-mal cudn no :)
8pac
26. 07. 2013 18.14
+37
no pol gre lahko cal h yamahi...