FIT 24UR

V pol leta zaradi ošpic umrlo 17 romunskih otrok

Bukarešta, 12. 03. 2017 12.10 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Od septembra lani do danes je v Romuniji zaradi ošpic umrlo 17 otrok, ki niso bili cepljeni, okužilo pa 3400 ljudi. Leto prej so zabeležili sedem okužb in nobenega smrtnega primera.

V Romuniji so v pol leta obravnavali 17 smrti otrok zaradi ošpic in 3500 okuženih ljudi.
V Romuniji so v pol leta obravnavali 17 smrti otrok zaradi ošpic in 3500 okuženih ljudi. FOTO: Thinkstock

"Umrli otroci niso bili cepljeni," je za romunsko tiskovno agencijo Agerpres povedal romunski minister za zdravje Florian Bodog, ki je dodal, da je zadnja žrtev dve leti in pol stara deklica iz mesta Satu Mare s severa Romunije. Od septembra lani do danes je v Romuniji zaradi ošpic namreč umrlo 17 otrok, ki niso bili cepljeni.

Po njegovih besedah se je od septembra lani z ošpicami okužilo 3400 ljudi, medtem ko so v letu prej zabeleželi sedem primerov okužbe z ošpicami, vendar brez smrtnih primerov.

Ministrstvo za zdravje zato poziva državljane, naj se cepijo. "To je edini učinkovit način preprečevanja te nalezljive bolezni," je dodal Bodog. Pojasnil je, da je precepljenost prebivalcev zoper ošpice za prvi odmerek 80-odstoten, za drugega pa 50, medtem ko Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) priporoča 95-odstotno precepljenost.

Vzroke tega fenomena gre iskati v revščini, nedostopnosti zdravstvenih storitev, pa tudi povečanemu številu staršev, ki svojih otrok ne želijo cepiti. Glede na poročilo evropskega centra za preventivo in nadzor bolezni, navaja tiskovna agencija, se s tem pojavom srečuje šest evropskih držav, in sicer Belgija, Francija, Nemčija, Italija, Poljska in Romunija.

Sicer v Romuniji pripravljajo spremembe zakona o zdravstvu, javna razprava o cepljenju naj bi se začela v približno mesecu dni, pojasnjuje Bodog. V Romuniji imajo namreč težave tudi pri nabavi cepiva zoper hepatitis B.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (56)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

topo
13. 03. 2017 09.45
+2
Naši medji res skrbijo za slovenske državljane,da nas kar naprej obveščajo in ukazujejo kar jim politika ukaže.Spoštovani novinarji ki pišete take bedarije,napišite tudi kaj resnice o migrantih ki po evropi posiljujejo,kradejo in itd.O Sloveniji pa napišite po imenih kdo je koliko pokradel in še krade,o delavcih ki delajo pa jim firmre po več let ne plačujejo raznih prispevkov ki so z zakonom dolžni,pa o številnih naših otrocih ki so bili cepleni pa so vseeno lačni in bolni in še in še.Če tega ne upate ali niste sposobni vas ne rabimo...
Tone781
13. 03. 2017 08.37
-1
Cel kup komentarjev ljudi ,ki ali nimajo otrok ali pa jim je za svoje in tudi druge vseeno. Raje se grejo rusko ruleto z lastnimi otroki in uživaju v občutku prosvetljenosti in superiorne pameti, ,ker so njihovi otroci zdravi navkljub temu ,da jih niso cepili. To je živ dokaz kako prav so imeli. Izognili so se vsem nevarnostim stranskih učinkov. Vse je le zarota in brezpotrebno trošenje denarja ter igranja z zdravjem njihovih tako ljubljenih otrok. Saj če se bo kaj zgodilo kasneje, bo to že tako zamegljeno z drugimi komplikacijami , ki nastanejo ob okužbah, da se ne bo več točno vedelo ali so bili tega krivi oni s svojo odločitvijo ali pa nekaj čisto tretjega. Še lepše bo leta kasneje , ko bodo ti isti otroci potovali po svetu in se srečali z Indijci, Afričani, Sirijci, Iračani, Afganistanci, Romuni .... in drugimi eksotičnimi prebivalci zemlje, ki se tudi ne cepijo. Malce si poglejte kaj se zgodi ,ko se odrasla oseba okuži s kako od teh bolezni. Pa tudi poglejte zgodovino. Kdo je recimo pobil največ ljudi v Južni Ameriki.
macro
12. 03. 2017 21.32
-2
Skratka, če se nea cepiš si avtomatsko bolj zdrav.
Bruhalnica24
12. 03. 2017 19.01
-2
Saj farmacija teh otrok ne bi okužila namensko ???
adonai
12. 03. 2017 18.08
+6
Tako bo kmalu pri nas
pabo39
12. 03. 2017 22.52
+11
Ja res, zaradi pametnih staršev, ki bolj zaupajo raznim vračem, kot pa uradni medicini.
proofreader
12. 03. 2017 16.50
+8
Starši so zagotovo ponosni, da so jih ubranili pred mnogimi posledicami cepljenja.
johndoe35
12. 03. 2017 16.26
-3
PO VSEJ SILI HOČEJO PREPRIČATI LJUDI DA JE POTREBNO CEPITI. V ROMUNIJI JE UMRLO 17 OTROK KER SE NISO CEPILI NISO PA NAPISALI DA JE ZBOLELO ZARADI CEPIVA MED TISTIMI KI SO SE CEPILI 24 OTROK.
Ka pa mislis
12. 03. 2017 16.56
+1
Ezav
13. 03. 2017 08.21
+6
Se grem stavit, da je 17 otzrok veliko večji delež glede na necepljene kot pa 24 na cepljene.
ajkula12
12. 03. 2017 15.00
+14
Skratka v sloveniji so največji, če ne kar edini problem ljudje, ki nočejo cepit lastnih otrok. Ostalo štima. TEŠ 6 je ok, otroška srčna kirurgija tudi, razmere na nevrološki kliniki z ali brez Radana tudi..... V sloveniji zrihtamo samo še te necepitelje in smo perfektni, srečni, zdravi... No, sam sem prvo hčerko dal cepiti in je po drugem odmerku DITAPER cepiva dobila atopijski dermatitis po celem telesu, po tretjem odmerku pa smo pristali na alergološki kliniki, kjer so nam celo pomagali z brezplačnim mazilom belobazo. Najbolj je zanimivo, da kljub temu da sem kot priden državljan (priden v očeh vas vsevedcev), ki plačuje davke in cepi svoje otroke, bil upravičen do tega da mi zdravstvena zavarovalnica plačuje storitve zdravljenja za hčerko, sem kljub temu od zdravstvenega sistema dobil samo omenjeno belobazo? Hčerka je po drugem cepljenju, čez noč postala alergična na skorajda vse in je imela hud atopiski dermatitis po celem telesu, ampak pomagali so nam! Z belobazo (hladilnim mazilom)! Aja in s kapljicami antihistamina (podobno kot claritine). Potem smo se pač spomnili, da v tej državi lahko računaš na brezplačno zdravstveno oskrbo do trenutka, ko zboliš in smo začeli na lastne stroške ukrepati. Noro ne? Pa smo cepilci, pa smo kar na lastne stroške zdravili posledice cepoljenja, ki seveda niso posledice cepljenja. Skratka zmetali smo par tisoč evrov za specialno hrano, zmetal smo polovico pohišva iz hiše zaradi prahu in pršic... potem je atopični dermatitis počasi poniknil in pojavila se je blaga astma... in baje da sta obe obliki atopije povezani, tako pravi pulmologinja in baje, da proizvajalci cepiv priznavajo da cepljenje povzroča poslabšanje atopij. Skratka cepite se in cepite svoje otroke ali pa se ne cepite, meni je vseeno kaj delate... Res pa je da je lažje zamižati in cepiti in potem od tistih, ki so bili že na začetku bolj pogumni, da niso cepili, zahtevati, da tudi oni cepijo, sicer naj si sami plačajo zdravljenje, ki bo potrebno zaradi (ne)cepljenja....
?asjeza
12. 03. 2017 15.05
+9
silly
12. 03. 2017 15.14
-1
daj ne bluzi,.....plačam ti prevoz do romunije pa nastavi hčerko enemu bolanemu pa da pol vidimo,.....v sebe zagledan egoist,....vozi nekam
?asjeza
12. 03. 2017 15.54
+4
Ezav
13. 03. 2017 08.22
+2
Ajkula vem, da je to moj problem a ti ne verjamem.
Supervillain
12. 03. 2017 14.02
-14
Spet je nateg al?
morituri
12. 03. 2017 13.46
+1
Tudi pri nas se najdejo slaboumni, ki ne dajo otrok cepiti.
proofreader
12. 03. 2017 16.51
-5
McGuinness
12. 03. 2017 13.46
+21
Folk ki ne cepi svojih otrok je...ehhh, ne bom rekel kaj,...v glavnem postavlja jih v nepotrebno nevarnost!...sej, ne rabite cepit, sam ne pol jokat, ko bo vaš otrok zbolel zaradi ošpic, mumpsa, otroške paralize, oslovskega kašlja, itd. in bo posledično lahko tudi ostal umsko prizadet, paraliziran, posledično imel epilepsijo, itd. Pol bodo pa vsi drugi krivi, samo starši ne! Potem pa spet jokat kako je slovensko zdravstvo v kur**. Sej ne rečem da ni, sam v primerjavi s svetom, nam še gre odlično.
aojz
12. 03. 2017 13.54
+6
Ali so preverjali migrante, če so cepljeni? Ne. Bomo raje naše otroke.
wert1
12. 03. 2017 13.57
+1
Ko bodo migranti ostali v afriki in bodo naši otroci precepljeni, bo tudi svet boljši.
Sianne
12. 03. 2017 15.04
+9
Saj če bi necepljeni otroci ogrožali samo sebe, bi bila to ena, ampak ogrožajo novorojenčke, ki še niso bili cepljeni, rakave bolnike na kemoterapiji, z zelo oslabljenim imunskim sistemom, vse, ki se zaradi raznih težav ne smejo cepiti in tudi vse tiste, ki jim cepivo iz takih ali drugačnih razlogov ni prijelo. Vaš mali zakladek predstavlja za vse te ljudi hudo nevarnost. Je pa res, da če vam je že za lastnega otroka vseeno, vam je za druge še tolk bolj.
pabo39
12. 03. 2017 22.59
+7
Tukaj gre za egoizem brez primere! Cepite drugi svoje otroke, potem bo precepljenost itak tako velika, da moj ne bo zbolel, a ne? Ko bo potrebno javno zdravstvo in preventivne programe plačevati, bodo tudi zdravniki bolj cenjeni. Sedaj so pa to šarlatani, ker vam za seanso vzamejo po 100 EUR.
mb6
12. 03. 2017 13.43
+20
Predlog: naj tisti starši, ki nočejo cepit svojih otrok, tega res ne počnejo. Samo potem naj nosijo tudi posledice morebitnih okužb: od samoplačevanja zdravljenja, odgovornosti... Lahko samo odgovornost do samega sebe: Jaz si že ne bi odpustila, če bi moj otrok umrl zaradi bolezni, ki bi jo lahko preprečila s cepljenjem. Mi je prav vseeno ali gre za zaroto formacije ali ne. Glavno je, da je moj otrok čimbolj zdrav in živ in da ne okuži še ostale. Proti lobijem formacije in ostali korupciji se je možno boriti tudi drugače.
?asjeza
12. 03. 2017 13.45
-18
no pa plačuj davek naprej ovca debilna....sej ni čudno da gre slovenjii tako slabo kot si ti
wert1
12. 03. 2017 13.47
+0
Časjeza, zdej vemo, da si izjemno intelgenten, bravo, klap klap!
mb6
12. 03. 2017 14.20
+17
časjeza... v svojem komentarju nisem bila nesramna prav do nikogar. na povsem neagresiven način sem podala svoje mnenje. Vi pa ste odreagirali primitivno. Žal vas prav zaradi takšnega načina komuniciraja večina ne jemlje resno. sipravzaprav to tudi ne zaslužite. Če imate pa podatke in ustrezne argumente, jih predtavite na ustrezen način in na normalnem nivoju. Mogoče se bo kdo potem želel zares z vami pogovarjati.
?asjeza
12. 03. 2017 14.51
-10
Ezav
13. 03. 2017 08.24
+1
Maxx365
13. 03. 2017 08.38
+2
časjeza, v vsaki knjižnici si lahko sposodiš bonton, če že dnarja nimaš, da bi si lastnega kupil
?asjeza
12. 03. 2017 13.27
-13
spet so spustili strup v zrak ............do dela vojska zanalašč samo da farmacija služi
Ezav
13. 03. 2017 08.26
+3
Hahhahahahahahahahaha. A ni fino živet v svetu Teorije zarote. Človek ni samo-odgovoren za nič. Tko kot v srednjem veku. Vse je bila božja volja ;)
mismotu
12. 03. 2017 13.12
+4
Naj napišejo resnico. Ali so umrli zaradi ošpic ? Bodite no pametni. Vsi smo jih imeli, ko smo bili otroci, pa se ne spomnim, da je kdo umrl. Propoganda farmacjskih korporaciji, vi pa nasedate.
wert1
12. 03. 2017 13.23
+20
0,2% jih umre. Ko dodaš slab zdravstveni sistem, kot je naprimer romunski, pa se delež še poveča. Zadovoljen z resnico?
Antropozofija
12. 03. 2017 13.31
+2
Slab zdravstveni sistem ima tudi Slovenija. ker morajo državljani iskati zdravstvene usluge čez mejo in ne priznajo pravice izbire glede cepljenja, kot ima to urejenih večina evropskih držav.
wert1
12. 03. 2017 13.36
+1
Da, usluge iščejo čez mejo, v sloveniji pa zdravijo zaplete čezmejnih šarlatanov...
silly
12. 03. 2017 15.15
-1
1airbus
12. 03. 2017 13.09
-3
če nočejo cepit,stroške zdravljenja nosijo naj sami.
wert1
12. 03. 2017 13.26
-4
Pa tudi kazensko naj odgovarjajo zaradi uboja in povzročanja splošne nevarnosti. Preostale njihove otroke pa odvzeti.
Svalbard
12. 03. 2017 13.45
+10
aojz
12. 03. 2017 13.56
+10
Kdor se drogira, naj stroške zdravljenja nosi sam. Tako je enako, kajne Maj 2016?
Ezav
13. 03. 2017 08.30
+5
Ja @aojz. Pa tist, ki povzroči nesrečo zaradi vinjenosti, telefoniranja tudi. Pa kadilci tudi. Pa alkoholiki tudi. Ipd. To bi bilo najbolj fer.
bakiras
12. 03. 2017 12.39
+14
Zdaj se bojo oglasili tisti ki pri nas nocejo cepit svojih otrok. Le kaj bodo napisali? Da je to zarota farmacije?
Antropozofija
12. 03. 2017 12.51
+8
Problem je drugje. Razvite demokratične države imajo prostovoljno cepljenje, kjer imajo starši možnost izbire. Balkanske države (tudi Slovenija) je seveda večji riziko zaradi revščine in slabih socialnih razmer.
yaks
12. 03. 2017 13.31
+6
Antropozofija ne nabijaj. Cepljenje je zastonj in izjemno lahko dostopno in pri nas nima veze z revščino in slabimi socialnimi razmerami.
hribiINvoda
12. 03. 2017 13.36
+15
Zastonj? Ali farmacevtske tovarne ne računajo za svoje proizvode??
mb6
12. 03. 2017 13.39
+8
Ja, za tebe zastonj. Stroške krije država. In, če svojega otroka samo zato ne cepiš, da bo država (posledično torej tudi mi vsi) kaj privarčeval, se moraš vprašati, koliko stane zdravljenje, če se okužiš in koliko ljudi okužiš potem še naprej ter kakšen je strošek na koncu...
morituri
12. 03. 2017 13.48
+3
...in še, koliko mrtvih lahko povzročiš.....
marston
12. 03. 2017 12.38
+20
reklama za farmacijo
mismotu
12. 03. 2017 13.13
+6
Sartre
12. 03. 2017 12.38
+2
Zahvala gre vsem strokovnjakom z Youtuba. Ta kri je na vaših rokah.
Kajetan
12. 03. 2017 12.35
-5
Naj rajši napišejo od kod tako povečanje obolelih - ošpice nimajo ničesar skupnega z revščino. Imajo pa veliko veliko skupnega z migracijami. Ob neceplenju pa je slika takšna kot je. Tudi v nemčiji so se v preteklih dveh letih pojavljale bolezni v velikem številu ki so bile že izkoreninjene
tomi.passion@gmail.com
12. 03. 2017 12.24
+16
Ta članek bi moral biti označen kot OGLAS za farmacijo.
mismotu
12. 03. 2017 13.14
+9
proofreader
12. 03. 2017 16.52
+2
Res je. Farmacija bi te nepotrebne smrti preprečila.
proofreader
12. 03. 2017 16.52
+0
Res je. Farmacija bi te nepotrebne smrti preprečila.