FIT 24UR

Strokovnjak s Stanforda: Kopilot Lubitz ni storilec, ampak žrtev

Los Angeles, 04. 04. 2015 17.33 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Medtem ko številni še vedno skušajo razumeti, kaj je kopilota letala Germanwings Andreasa Lubitza gnalo v samomor in množični umor, je znani nevrolog prepričan, da je Lubitz pravzaprav žrtev. Žrtev zahrbtne bolezni.

Andreas Lubitz - po mnenju strokovnjaka zgolj žrtev krute bolezni.
Andreas Lubitz - po mnenju strokovnjaka zgolj žrtev krute bolezni. FOTO: Reuters

"Ni bil Andreas Lubitz tisti, ki je strmoglavil letalo, ampak njegova bolezen." S temi besedami je ameriški nevrolog z znane univerze Stanford za časnik LA Times v bran vzel 27-letnega kopilota, ki je letalo družbe Germanwings s 150 ljudmi na krovu namerno usmeril v francoske Alpe.

Robert M. Sapolsky izpostavlja, da Lubitz ni "klasični zlobni storilec", ampak žrtev. Depresija, za katero bi naj trpel, po besedah strokovnjaka "ugrabi" sisteme telesa, zaradi česar postane njegov gospodar. "Depresija je bolezen kot vsaka druga. Tako kot se pri diabetesu bolnik ne odloči sam, da bo njegova trebušna slinavka prenehala izločati inzulin, tako se tudi tukaj Lubitz ni odločil sam, ampak njegovo telo. Tragedija ima zato 150 žrtev," je prepričan strokovnjak.

Ob tem je še dodal, da je depresija ena najpogostejših bolezni na planetu, s katero se bo tekom življenja srečal eden od šestih ljudi. Depresija, ki ni zdravljena, pa je po njegovem tudi ena najbolj smrtonosnih bolezni. Žal pa tudi takšna, ki si jo bolniki zelo prizadevajo skriti – kot je bilo tudi v Lubitzovem primeru.

A vendar – večina bolnikov z depresijo ne predstavlja nevarnosti za druge ljudi. Strokovnjak pojasnjuje, da najbolj tragične posledice običajno nastopijo, če je ob depresiji prisotna še psihoza, ki bolniku izkrivlja realnost, bolnik pa se mora ob tem boriti še z neurejenimi, begajočimi mislimi in glasovi v glavi. "To lahko vodi v res grozljiva dejanja," pravi in dodaja, da so to simptomi, ki so se pojavljali pri nekaterih najbolj znanih zločincih na planetu kot so John Hinckley, David Berkowitz in Charles Manson.

Javnost Sapolskyjevih pojasnil ni sprejela najbolje, spisali so namreč številne kritične komentarje. "Takšno dejanje ne more biti zgolj rezultat tega, da je šlo nekaj narobe v bioloških procesih neke osebe. Vsi poznamo depresivne ljudi, a le peščica izmed njih bi bila sposobna, da postanejo množični morilci," je zapisal eden od kritikov.

Vse odkar je bilo javnosti razkrito, da je letalo strmoglavilo zaradi odločitve kopilota, pa se oglašajo tudi številni tisti, ki so depresijo izkusili na lastni koži. Pravijo, da nekritično povezovanje bolezni in dejanj Lubitza le še poglablja družbeno stigmo njihove bolezni. In prav zaradi njih se mnogi strokovnjaki po tragediji oglašajo s podrobnejšimi razlagami.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (234)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

veselinko123
08. 05. 2015 22.30
+1
Hja mogoće je pa fora da je pac clovk meu neke teske motne ki so ga naglne h temu.....lahko pomojm-najbol logicno je dq je avijon res neki hotu ta lubic zabit u kako jedrsko tam pa so ga sklatel.....al pa da mu je nekdo nadzor prevzeu na letalu pa ga je on zabiu ke.....kajsvem itak temu kar novinarji kle pisejo nc ne vrjamem ka je tq zaneslivo ko kaka stara mama na trzenc ko navija za ivanu
nevica
06. 04. 2015 07.23
+4
glede na naslovno izjavo, bi lahko bil edina žrtev, če bi bil tip res samo depresiven. Očitno je imel še cel kup drugih motenj, željo po slavi za vsako ceno...Beden strokovnjak, da je kaj.
g12345@email.si
05. 04. 2015 22.31
+1
bolezen bi bila kriva za to, da bi storil samomor nekje na samem, škodil bi sebi in posledično svojim bližnjim. za to, kar je storil, ni opravičila, za to ni kriva nobena bolezen. kaj vse ne bi storili nekateri, da se pojavijo na naslovnici - velja tako za storilca kot tega psihiatra.
posiljatelj
05. 04. 2015 21.06
+5
Ta "strokovnjak s Stanforda" ima povsem slovenske vrednote, ker v Sloveniji velja, da je nasilnež, ki pljuva, brca in pretepa sošolce, pravzaprav žrtev, ki trpi ko izvaja nasilje in mu je zato treba pomagati, ne pa ga kaznovati.
nevica
06. 04. 2015 07.24
+1
Ja, pri nas želijo vskogar rehabilitirati, npr. Plut je bil res uspešen primer...
valentiny
05. 04. 2015 18.07
posredujem -Letalo NI STRMOGLAVILO ampak se je v horizontalnem letu -vodoravnemu , ki je trajal vsaj 5 milj zanalašč zaletelo v goro , ki je bila višja od njegove višine . Avion ni padel na tla, ampak v vodoravnem letu udaril v višji hrib. To je naredil , ker je poznal ta kraj in tu želel končati življenje. Kopilot je namerno pripeljal avion na ta kraj in ga s pilotiranjem zaletel v hrib. Avion je kontrolirano letel do zadnje sekunde . Njegov grafikon leta na Flyradar-ju lepo prikazuje celo dogajanje .Vsaj 5 milj je mišljenih ta zadnjih. Izraženo v km je spuščanje bilo dolgo ~130 km oz od obale do gora.
nevica
06. 04. 2015 07.27
-1
In razletel se je tako na drobno, ker je letel s 3x večjo hitrostjo kot naša Adrija na Korziki, ki je bila v fazi pristajanja, (takrat se ne leti 700 km na uro) saj je proti gori pospeševal.
nis9x
05. 04. 2015 16.50
+2
Lepo so povedali v bolnici,da se ni zdravil za depresijo.Spet je kot vedno nametano vse živo skupaj,pa glasovi,pa depresija,pa nevrolog,ki po profesiji nima pojma o duševnih boleznih.Kot običajno zelo škodljiv članek.
nevica
06. 04. 2015 07.29
+3
Ja, res je imel več težav, ki jih očitno ni nihče v zdravstvu resno jemal niti celovito obravnaval, da tako kapljajo informacije, ki so tako nekako pol uradne.
Tone 12345
05. 04. 2015 15.07
+15
pilot pa antidepresivi pa res ne gre skupaj!še enkrat bom povedal bil sem na višji letalski šoli v zagrebu- pa še plombe skoraj nisi smel imet-kaj šele depresijo!!
nevica
06. 04. 2015 07.30
+1
Ja, bi človek rekel, da mora biti pilot psihično stabilen.
Tone 12345
05. 04. 2015 15.07
+5
pilot pa antidepresivi pa res ne gre skupaj!še enkrat bom povedal bil sem na višji letalski šoli v zagrebu- pa še plombe skoraj nisi smel imet-kaj šele depresijo!!
Balki30
05. 04. 2015 14.52
+5
Jas mu najbolj zamerim da ni nč updatu fb profila med letom pa to.....neresno.
Tone 12345
05. 04. 2015 14.48
+3
Težko je predvidet dejanja človeka kdaj se mu bo utrgalo ne glede na vse psihofizične teste in zdravniške preglede!!Vsakemu se marsikaj dogaja v globinah možganov-in to v večini primerov ve samo on ki se mu to dogaja!!
nevica
06. 04. 2015 07.31
+4
Saj se pri motenemu človeku ne sme čakati, da se mu popolnoma utrga. S takim predvidevanjem se sploh ni treba ukvarjati. Tak ne sme leteti in pika.
Tone 12345
05. 04. 2015 14.44
+0
Težko je predvidet dejanja človeka kdaj se mu bo utrgalo ne glede na vse psihofizične teste in zdravniške preglede!!Vsakemu se marsikaj dogaja v globinah možganov-in to v večini primerov ve samo on ki se mu to dogaja!!
Tone 12345
05. 04. 2015 14.44
+0
Težko je predvidet dejanja človeka kdaj se mu bo utrgalo ne glede na vse psihofizične teste in zdravniške preglede!!Vsakemu se marsikaj dogaja v globinah možganov-in to v večini primerov ve samo on ki se mu to dogaja!!
Tone 12345
05. 04. 2015 14.23
+1
mora biti pa res huda bolezen to njegovo početje ko ni pomislil na svoje starše in svojce,ki bodo morali prenašati posledice njegovega dejanja!
nevica
06. 04. 2015 07.32
+2
Ja, vso pozornost je usmeril izključno v svojo osebno afirmacijo, čeprav negativno, na popolnoma brezbrižen način, kar je zelo psihpatsko.
valentiny
05. 04. 2015 14.16
+1
Ghee na tvoj komentar Patrick Sonderheimer je pilot ki si zasluži več kot 10-15 vrstic ker je hotel rešiti ljudi za
valentiny
05. 04. 2015 14.09
+0
saj PILOT Patrick Sonderheimer je zaslužil več kot 10 vrstic, saj je poskušal rešiti ljudi ne pa Lubitz
SaintTrinity
05. 04. 2015 15.33
-2
Ja poskušal je rešiti ljudi tako da je zapustil svoje delovno mesto med 3 urnim letom.
valentiny
05. 04. 2015 16.29
+3
pa res mogoče je samo človek ne pa superman
valentiny
05. 04. 2015 16.36
+0
pa saj ni zapustil ljudi on je do zadnjega hotel rešiti ljudi, pa turbulenco v alpah in da padajo je samo on čutil?al je na lubitzove besede da zdaj lahko gre na stranišče le on hotel v tem trenutku zapustiti ljudi, saj tu gre za zaupanje sodelavca, ni niti sodelovanja,
valentiny
05. 04. 2015 17.53
Letalo je bilo ob nastanku revolucionarno A320 je bil prvi ozkotrupni model Airbusa, ob nastanku pa je bil revolucionaren in je pretresel trg potniških letal tega razreda, v katerem sta takrat prevladovala ameriška proizvajalca Boeing in McDonnell Douglas. Glavna novost, ki jo je prinesel A320, sta bili stranski krmilni palici namesto volanskih krmil v pilotski kabini, poleg tega so prvič so v letalu za podzvočne hitrosti uporabili sistem električnega krmiljenja fly-by-wire. Pri konstrukciji so prav tako prvič pri potniškem letalu v velikem obsegu uporabili kompozitne materiale. Trenutno je po svetu v uporabi 6.191 letal tega modela, doslej pa so prepeljala že več kot šest milijard potnikov.
valentiny
05. 04. 2015 14.07
saj pilot je ta ki si zasluži več kot 10_15 vrstic , pa ne .lubitz , ampak Patrick Sonderheimer
valentiny
05. 04. 2015 18.01
+1
Zakaj ni Lubitz letala strmoglavil že nekaj ur prej, ko pa je imel vse možnosti, saj je kapitan prav tako zapustil pilotsko kabino, se sprašuje potnik. "Sedel sem v peti vrsti, tako da sem videl prednji del letala. Prednje stranišče takoj za kokpitom očitno ni delovalo, saj je rdeča lučka gorela ves čas poleta." V nekem trenutku je izza zavese iz sprednjega dela letala prišel možak v svojih štiridesetih v sivem puloverju. "Šel je prek vsega letala v zadnji del, verjetno v tamkajšnje stranišče," pripoveduje priča. "Po okoli treh do petih minutah se je vrnil in odprl vrata v pilotsko kabino in vstopil." Kot je dodal, ni videl kopilota, sam let pa da je bil povsem normalen. Germanwings uradno ni sporočil, na katerem letu tistega jutra je Lubitz letel v Barcelono, po doslej znanih informacijah pa je Lubitz v torek zjutraj letel v Španijo in nato dopoldan nazaj proti Düsseldorfu, čeprav bi moral ostati na bolniški. Kot kažejo zadnje ugotovitve nemških medijev, je imel hude težave z vidom.
nevica
06. 04. 2015 07.36
+1
Človek se dokončno odloči v nekem trenutku, ker se tudi dejanje ne more odviti večkrat. Pač prej se ni dokončno odločil, na zadnjem letu se pa je. O tem pa res nima smisla razglabljati. Vmes ga je kvečjem še kaj dodatno vzpodbudilo oz. se mu je psihično stanje poslabšalo.
valentiny
05. 04. 2015 14.04
-2
Patrick Sonderheimer je edini ki je hotel rešiti ljudi in on si zasluži več kot 10-15 vrstic
jeznidiplomat
05. 04. 2015 12.03
+8
Namesto na kopilota bi se morali osredotočati na delodajalca in ga iztožiti do zadnjega centa. Izvajal je čisto malomarnost, kjer je zaradi neprimernega nadzora sploh dovolil takemu človeku leteti. Ali je bil kopilot žrtev ali ne, ne spremeni dejstva, da ne bi smel biti za krmilom. Lufthansa ima najbrž dovolj drugih pilotov, da bi lahko tistim, ki so bili kdaj depresivni, za vedno prepovedala leteti.
Hugh_Mungus
05. 04. 2015 12.19
-3
Depresije se da uspešno zdraviti. Na način kot ga omenjaš ti, so take ljudi včasih zapirali v "umobolnice" namesto da bi jim pomgali (kar jim žal takrat za razliko od danes niso znali)
Lakotax
05. 04. 2015 13.02
+2
Težko je soditi. Veliko ljudi jemlje antidepresive, pa težko rečemo, kateremu se bo do te mere utrgalo.
SaintTrinity
05. 04. 2015 15.35
+1
Depresije se ne da pozdravit, le umakne se začasno. In telo pri naslednjem stresu reagira enako.
Hugh_Mungus
05. 04. 2015 19.07
+0
Ni vse v tabletah. Tablete so le pomoč, nujna je psihoterapija torej zdravljenje vzroka.
bema1201
05. 04. 2015 11.47
+1
Kaj pa največji morilci prejšnjega stoletja Stalin, Hitler, Tito, Mao Cetung, Pol Pot, itd.ki so pobili na milijone ljudi ali so bili umsko zdravi ali nori.
pridnaov?ka
05. 04. 2015 14.45
-1
Ina_Bat
05. 04. 2015 11.15
-5
hahaha, iščete izgovore!! On je navaden kristjanski terorist!!!! Bo tudi sedaj shod v Parizu Merklove in njene co. ????