FIT 24UR

Rojstvo dečka z dvema glavama

Belem, 22. 12. 2011 09.53 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

V Braziliji je s pomočjo carskega reza 25-letna ženska rodila zdravega dečka z dvema glavama. Zdravniki niso prepričani, da bo nujno potrebna operacija uspela.

Jesus in Emanuel imata skupne vitalne organe.
Jesus in Emanuel imata skupne vitalne organe. FOTO: Reuters

Majhno bolnišnico na podeželskem severu Brazilije je v ponedeljek presenetilo rojstvo dečka, ki je na svet privekal z dvema glavama, dvema hrbtenicama in enim srcem. Stanje "dvojčkov", ki so ju s helikopterjem že odpeljali v večjo bolnišnico v Belem, je trenutno stabilno, zdravniki pa se sprašujejo, katero glavo naj odstranijo s kirurškim posegom, saj možgani pri obeh funkcionirajo normalno. Zdravniki pravijo, da ločitev glav na način, da bi preživela oba, ni možna, saj imata skupne vitalne organe. Statistično gledano je možnost preživetja pri podobnih operacijah večja takrat, ko imata otroka čim manj skupnih organov.

Petindvajsetletna mati se je štiri in pol kilograme težkega novorojenčka, ki ga je oziroma ju je poimenovala Jesus in Emanuel, zelo razveselila in oba že nekajkrat uspešno podojila. Zdravniki so ugotovili, da imata oba zdrav apetit. Gre sicer za drugi primer rojstva dojenčka z dvema glavama v Braziliji letos. Dojenček, ki ga je na svet spravila 27-letna Brazilka, je zaradi pomanjkanja kisika v eni od glav umrl nekaj ur po rojstvu.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (60)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

myspace
29. 12. 2011 11.40
samo ne razumem kako tega niso odkrili na ultrazvoku sj nismo zaostali v 21.stol.mamo pa dost teh naprav s katerimi se to odkriva, ki to prav temu namenjene..
azzurro911
23. 12. 2011 14.12
+1
je djau dej prveku, jelde !!!!!!!!
Feels_good_man
23. 12. 2011 08.05
+6
Kaj jim ni jasno, ne morejo kar ene glave odrezat. Če zdravniki mislijo da je to ena oseba z dvema glavama majo pa v braziliji res nizke standarde za doktorat
Raztezje
23. 12. 2011 06.52
+10
Bojim se, da se moti kdor misli, da to nista dve osebi zaraščeni skupaj v enega človeka. Vpišite v youtube "two headed woman" in se čudite, zato youtube tudi je. Nikar si ne mislite, da ne bo nek kirurg primoran dojenčku odrezati glavo in bo v ramenih preživelega zijala velika odprtina, še večja v srcu, saj se bo vedno zavedal, da je zaradi golega preživetja, izgubil svojega brata. Ne bo pa nikoli razumel razlog, zakaj so odsekali eno glavo, namesto druge. Načelno se strinjam s komentarjem devote nekaj nižje, gre sicer za spako, vendar tudi za dve glavi adaptirano človeško bitje, ko se je rodilo, ima vsako živo bitje pravico do življenja, kot tudi zavest. Iz drugih primerov dvoglavih ljudi bi lahko sklepali, da je bistven predvsem odnos družbe do takšnih genetskih mutacij, v Ameriki dvoglava punca vozi celo avto. In končno, pod pogojem, da ne trpi, kdo si take frikice ne bi želel za frendico, ima še kdo bolj kul prijatelje?
naivna
23. 12. 2011 05.46
+1
Siamska dvojcka , bi bil izraz za to !
Svitek00
22. 12. 2011 22.49
+15
Napišejo rojstvo dečka z dvema glavama... meni se zdi bolj rojstvo dečkov z enim telesom sej jih je še mama poimenovala Jesus in Emanuel
realmadrid95
22. 12. 2011 20.51
+11
to sta dva dečka z enim telesom,jao 24 ur :)
Pošten Zvezdaš
22. 12. 2011 19.26
+0
dramil 22.12.2011 16:56:39 7 7 a mi kdo pove zakaj se neda pogledat video???????? hvala??? Tudi jaz nisem mogel,na Internet Explorer.Sedaj pa uporabljam,Google Chrme, pa je vse uredo.
tedo974P8medo
22. 12. 2011 20.22
-2
Jaz lahko vidim ta video tudi na Internet Explorerju, čeprav imam za privzet brskalnik nekaj drugega.
rati
22. 12. 2011 22.34
+4
mogoče nimaš flash playerja, na chromu ti pa dela ker ga ma že notr avtomatsko vgrajenga...
dpdf
22. 12. 2011 18.18
+19
uboga dečka, srce nebo moralo vzdrževati obeh.
bvisnar
22. 12. 2011 21.47
+12
sc11
22. 12. 2011 16.56
+9
a mi kdo pove zakaj se neda pogledat video???????? hvala
faqer11
22. 12. 2011 16.38
-47
Več glav več ve. :)
KofiAnnan
23. 12. 2011 08.42
+1
motofrik
22. 12. 2011 15.55
+36
Ne vem, kaj naj napišem... Sta to dva z enim telesom? Je to eden z dvema glavama...? Prekleto, zakaj nimajo vsi možnosti za ultrazvok... Bi lahko pravočasno ukrepali. Sedaj pa... ni drugega, kot ...saj veste. Žalostno, res žalostno. Mogoče pustiti, kot je, če je zdravo. Ampak spet bi to bilo samo cirkuška atrakcija..
steiermark1918
22. 12. 2011 17.19
+18
motofrik, na kakšen način bi pa naj "pravočasno ukrepali", če bi vedeli? Ni načina. Oba otroka imata dušo torej sta dva človeka in imata pravico živeti (tako pač kot jima je dano). Ponavadi se tudi tako hudo prizadeti ljudje veselijo življenja.....
slovenskihlapec
22. 12. 2011 17.49
+14
sej ni nujno da ni imela dostopa do ultra zvoka lahko sploh ni poskrbela za sebe in ni šla na uz.
matic cad
22. 12. 2011 15.51
+60
Zanimivo, da čeprav so med nosečnostjo vedeli, da imata 2 glavi se vseeno niso odločili za splav? Tudi če bo operacija izredno uspešna vam laično znanje iz fiziologije človeškega telesa, da vedeti da bo otrok, ki bo preživel imel izredne težave z hrbtenico in zelo velika verjetnost je da bo celo življenje na vozičku jaz osebno bi priporočal splav. Mučenje otroka bo neizogibno in namesto normalnega otroštva bo preživel večino tega časa v bolnicah na izredno tveganih operacijah, da o slabi razvitosti malih možganov ne govorim ( dihanje, srčni pulz, tlak.....) če bi bil to moj otrok bi se z hudim žalovanjem odločil za splav in ne zaradi egoizma ampak, ker tako otroštvo ne privoščim nobenemu. Ampak to je samo moje mnenje
ajifos
22. 12. 2011 16.50
+10
ampak saj v videu rečejo, da mami niso nikoli naredili ultrazvoka pred tem. to pomeni, da tega niso vedeli med nosečnostjo!
Beba69
22. 12. 2011 20.07
+7
Vsaka ženska mora hoditi na redne preglede. Sploh pa matere, saj preko tega zvejo in so ves čas na tekočem, kako se njihov otrok razvija! Žal pa se ta mama ni tako odločila, saj ima verjetno svoje razloge in je popolnoma brezveze nekoga obsojati, ko pa sploh ne poznamo ozadja. Odločila se je za takšno življenje, tvegala in na koncu koncev je to vseeno njen otrok, saj ga je ona nosila 9 mesecev pod srcem in je dolžna za njega poskrbeti tako ali drugače. Tako pač je! Jaz želim obema lepo življenje, kolikor bo to pač mogoče!
lolipoly
22. 12. 2011 23.45
+1
Kaj mislite , da vsepovosod so zenske istega misljenja? V nekaterih drzavah sploh spavi niso dovoljeni, Otroci se rodijo, da izpolnijo kar morajo, nekateri so zdravi, drugi pa z problemami , ali vsak je vesel da se rodi in jih moramo sprejeti take kot so, ne pa samo take, kot nam bolj ugajao ali so nam bolj vsec!!!
Suckass
23. 12. 2011 00.42
-5
Hugh_Mungus
23. 12. 2011 01.03
+2
Jaz pa mislim, da življenja nima nihče pravice vzet! Kdo pa si ti, da bi odločil, kdo živi in kdo ne? Ali res niste še nikoli videli siamskih dvojčkov? Ali vsaj kakšnega posnetka SREČNIH in (relativno) ZDRAVIH siamskih dvojčkov?! Dajte no mir, naj pokaže(ta) česa vse je zmožen človek! Tako me pogrejejo takšna "mnenja" nekoga, ki ima polno rit vsega! Ne manjka izjav: "če bi jaz ostal brez nog/rok bi izbral smrt" Ali si že kdaj bil na obisku pri kom na inštitutu za rehabilitacijo v LJ (SOČA)? Jaz sem tam delal in videl mnogo ljudi, močno prizadetih, ki se niso dali in nikoli ne bi izbrali smrti, kljub tetraplegijam in ostalim hudim oblikam poškodb! Lahko vas je sram takih nepremišljenih "mnenj" ustreljenih kar tja v en dan... LE ČEVLJE SODI NAJ KOPITAR!!!
minimalisch
22. 12. 2011 15.08
+24
mafia21
22. 12. 2011 15.04
+19
pismo kako sploh pride do tega
Miria_
22. 12. 2011 15.34
+18
Strelja?ko
22. 12. 2011 19.38
+0
Ali pa jim zmanka moči, da bi se do konca ločle...
Igor Potocnik 1
22. 12. 2011 14.35
+26
a medicina napreduje zato da trpinci ljudi??? v naravnih pogojih bi ze pri rojstvu umrl.... res zalostno za dojencka
YupY
22. 12. 2011 19.23
+11
V naravnih pogojih bi pri rojstvu najbrž umrla tudi mati... in medicina pač rešuje življenja.
umadbro?
22. 12. 2011 14.22
-15
pia007
22. 12. 2011 14.04
-6
Srečno družinica!
billie_jean
22. 12. 2011 14.17
+10
Se ti zdi sarkazem primeren pri tovrstnih novicah?
ozrenac5
22. 12. 2011 16.15
+8
kje ti tukaj vidiš srečo???? žalost je to za otroka in za starše
steiermark1918
22. 12. 2011 17.23
+1
sarkastično obnašanje nekaterih, v tem primeru, jasno kaže na njihov kulturni nivo!
Strelja?ko
22. 12. 2011 19.43
-1
Kje vidite vi sarkazem? Upanje... dolgost življenja... Puste druge pr mir. To velja za vse...
fb_650699112
22. 12. 2011 22.10
+0
pa sej piše v članku da se ga oz. ju je mama zelo razveselila :D
Hugh_Mungus
23. 12. 2011 01.06
+2
Kakšen sarkazem neki? Čim ni vse popolno bi se lotevali splavov... -.- mati se ga/ju je razveselila! želim jim veliko zdravja in sreče! upam, da dokažeta svetu, da si vsakdo zasluži svojo možnost pod soncem!
sast7625
22. 12. 2011 12.40
+31
To sta ja dve osebi..imata pač le en srček. V bistvu nič slabega..enga bojo pa kar ubili al kaj.. A to pa ni sporno??!! Splavu vsi nasprotujejo, temu, da se pa zdravo dete dobesedno ubije, pa ne??!! In to še tako glasno najavljajo, da ga bodo \"odstranili\". *!
Globin
22. 12. 2011 13.17
+29
Nič slabega? A ti dejansko misliš, da lahko preživita? 99,99 % nimata šanse doživet pubertete in zelo male možnosti dočakati nekaj let... In še manjše možnosti shodit... Po vsej verjetnosti pa so jima šteti meseci. Torej je pač bolje pustiti v mukah umreti oba, kot probat rešit enega? Izbor pa tudi ni naključen, ampak se obdrži tistega, ki je najbolj fiziološko povezan s skupnim delom telesa in ima največjo možnost preživetja. Se pa strinjam, da sta to dve osebi in da je "odstraniti" etično sporen izraz - čeprav je tehnično korekten.
billie_jean
22. 12. 2011 14.00
+6
Izredno težka odločitev in vsekakor nezavidljiva situacija. Vendar je najbrž poseg nujno potreben, četudi pomeni smrt enega izmed dvojčkov.
gaspercaa
22. 12. 2011 14.21
-1
menim, da je tudi olajšanje mami in očetu, da bo imel otrok samo eno glavico. grozno res...
sophie111
22. 12. 2011 14.36
+10
Globin, očitno nisi seznanjen z Abigail in Brittany Hensel, ki že 22 let živita na tak način!
Globin
22. 12. 2011 15.02
+13
@sophie111: zelo dobro sem seznanjen, očitno precej bolj kot ti... To, da imata Henselovi ločeno srce, pljuča, želodec, mehur in popolnoma ločeni hrbtenjači, po tvojem ne igra nobene vloge? Razloži mi fiziologijo, ki omogoča enemu srcu in enemu paru pljuč preživeti dvoje možgan...
devote
22. 12. 2011 16.05
+9
če ima lahko odraslo človekovo telo težo od npr. 50-200 kg in vse te kg prehranjujejo še vedno isto srce in pljuča ne vem, zakaj še ne bi zmoglo zadostiti potrebam po enih 1,5 kg težkih mozganih?sploh pa ne moremo vnaprej prejudicirati kapacitativnosti pljuč in srca, prilagoditveni mehanizmi so izjemni, pustimo da opravijo svoje.
Globin
22. 12. 2011 17.46
+4
Čisto preprosto, uravnavanje tlaka v telesu je direkten odraz (ok, med drugim, samo poenostavimo) pretoka skozi karotidna telesca in ima točno določene vrednosti, ki zagotavljajo primerno perfuzijo možganov, hkrati pa onemogočajo previsok intrakranialni tlak. Ta tlak je direktno odvisen od pretoka skozi pljuča in srce, pri čemer je zelo pomembno, kje se karotidi odcepita z aortnega loka - že variabilna anatomija tega dela žilja in potencialni perfuzijski problemi, ki ob tem nastanejo - nam dajo veliko vedeti o občutljivosti tega sistema. In zdaj kar naenkrat priklopimo še en par kranialnih žil, ki zahteva svoj tlak - fizikalno nemogoče je, da ima prvi par enak tlak kot drugi - in komu da zdaj srce prav? Prvi glavi ali drugi glavi? Kje bo tlak previsok ali pa prenizek? Poleg tega, masa "organa" ne odraža zahteve po perfuziji tega organa - že to, da možgani pokurijo cca. 50% dnevne glukoze, predstavljajo pa samo 2% telesne teže ti pove, da tvoje računice ne zdržijo. Obrnimo takole, 75kg moški, potrebuje 200g glukoze na dan. Od tega "pojedo" možgani 100g. 2 glavi bi pojedli 200g. Torej bi 77g težek dvoglava moška morala pojesti 300g glukoze, kar je isto kot 148kg težek moški. Zdaj mi pa povej, kje srce bolj trpi, pri 75 težki osebi, ali pa pri 148? Poleg tega, je energetsko in perfuzijsko razmerje pri otroku še bolj komplicirano. Včasih se je smotrno o čem pozanimat, preden se človek dela pametnega...
devote
22. 12. 2011 20.27
+2
hvala za vaše mnenje. ne trdim, da določene anatomske značilnosti niso potreben pogoj za pravilno fiziologijo,niso pa zadosten že kar same po sebi. kar hočem reči je, da so te značilnosti še vedno lahko le bolj ali manj dober približek "idealnemu stanju",ampak nepopolnost še ne pomeni takojšnje nezdružljivosti z življenjem. iz narave poznamo veliko primerov bicefalije ,ki funkcionira in ne vem, kaj bi bil človek v svojih anatomskih značilnostih tako različen od živali, da to pri njem ne bi bilo mogoče. če je ta organizem preživel do zdaj, z navidez normalno obojestransko razvitima glavama, je organizem očitno našel nek mehanizem ,ki kompenzira vse anomalije, ki izhajajo iz nepopolne anatomije.kako sta glavi funkcijsko ustrezni ne moreva trditi ne vi ne jaz ker ni podatka. kot se kompenzirajo številne znane razvojne anomalije na srcu tudi pri tistih, ki imajo le eno glavo. dejstva, ki ste jih navedli za srce glede povečane obremenitve držijo,saj gre še za dodatnega porabnika, a zopet je srce zelo prilagodljiv organ,ki učinkovito opravlja funkcijo tudi pri večjih obrem.kot je 148 kg.tudi sam vnos energije ne vi smel predstavljat nekega problema,kajti tudi nosečnica lahko prehrani več plodov z njihovimi glavami vred, ne da bi kateri nujno zaradi tega bil hendikepiran.sami organi kot so možgani,ledvice npr imajo svoj sistem uravnavanja tlaka,tako da se z vašimi navedbami glede njihove perfuzijske oskrbljenosti ne morem strinjati. že sam razpon tlaka pri "normalno" razvitem človeku je v takem fiziološkem razponu, da je jasno, da sam tlak pri perfuzijski oskrbi možgan ne igra neke bistvene vloge.(ne govorim o patoloških vrednostih)
ajifos
22. 12. 2011 12.13
+23
Zakaj pa "dvojčka" v navednicah? In zakaj pišete novorojenček (v ednini)? Če imata dve glavi, to pomeni, da ima vsaka glava svoje možgane - to sta potem dve različni osebi, le po nesrečnem naključju sta ujeti v enem, skupnem telesu. Poglejte kakšen članek ali video o Abby in Brittany Hensel, nedvomno sta to dve osebi! Pa imata prav tako eno telo in dve glavi.
mark54
22. 12. 2011 12.38
+6
Zdaj naj bodo pametni gospodje in gospe ki so proti splavom v vsakem primeru. Ker so za življenje ! Kaj to ne bo umor ? Hitro vik in krik ! Kje si ljudmila ? hitro z besedo na plan . Tvoja beseda ima še večjo težo sedaj ko si podpredsednica parlamenta !
mark54
22. 12. 2011 12.42
+7
Bog ( NARAVA ) se pač včasih poigra z usodo ljudi. Zato bodimo strpni do vseh ki so pač drugačni ( pa ne po svoji krivdi ali želji ). Naj se zamislijo vsi ki so za vse tradicionalno ! Ni tako enostavno. Včasih je treba teške odločitve sprejet in ne bit zaplankan v svoji veri.