FIT 24UR

Po cepljenju umrla

London, 29. 09. 2009 09.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

14-letna Natalie Morton je bila ena od štirih učenk, pri katerih so se po cepljenju proti virusu papiloma pojavili stranski učinki. Dekle je v samo nekaj urah po cepljenju umrlo.

Natalie Morton iz mesta Coventry v Veliki Britaniji je, podobno kot njene tri sošolke, kmalu po cepljenju proti virusu papiloma (HPV), ki povzroča rak na materničnem vratu, začutila slabost. Odpeljali so jo v bolnišnico, vendar pa je kljub temu po samo nekaj urah umrla. Druga tri dekleta so sicer tožila o vrtoglavici in slabosti, vendar pa zdravniške oskrbe niso potrebovala.

Cepivo je varno, trdijo strokovnjaki (simbolična slika).
Cepivo je varno, trdijo strokovnjaki (simbolična slika). FOTO: Reuters

Čeprav strokovnjaki trdijo, da "ne moremo povezati smrti s cepivom, dokler ne poznamo vseh dejstev in niso znani rezultati obdukcije“, so pošiljko cepiva takoj dali v karanteno. Agencija za zdravila in medicinske pripomočke je že začela s  preiskavo.

Medtem ko so Nataliejini sošolci v šoku, je ravnateljica šole, ki jo je obiskovala in kjer je potekalo cepljenje, staršem poslala pismo, v katerem pojasnjuje, da je ena od deklet "utrpela redko obliko hude reakcije na cepivo“. "Tudi nekaj drugih deklet je po cepljenju občutilo slabost, zato smo jih poslali domov. Če je vaša hči danes na vrsti za cepljenje, vas prosimo, da ste še posebej pozorni na morebitne stranske učinke,“ je še pisalo v pismu.

'Cepljenje učinkovito'

Papiloma oziroma HPV virus je spolno prenosljiv virus, sicer povzročitelj okrog 70 odstotkov vseh primerov raka na materničnem vratu. Cepljenje proti omenjenemu virusu, ki je zdaj tudi v Sloveniji brezplačno za vse šestošolke, je sicer zelo učinkovito pri preventivi, ne zdravi pa že obstoječih okužb in njihovih zapletov, so zapisali na Inštitutu za varovanje zdravja (IVZ). Raziskave so pokazale tudi, da je varno, saj je najpogostejši neželeni učinek le kratkotrajna lokalna reakcija na mestu cepljenja. Le pri 10 odstotkih cepljenih se pojavi tudi prehodno zvišana telesna temperatura, so še zapisali na IVZ.

Če se bo izkazalo, da je cepivo povzročilo smrt 14-letnice, bo to prvi takšen primer v Veliki Britaniji, odkar so lani ponudili brezplačno cepljenje vsem dekletom, mlajšim od 18 let. Minister za zdravje je ob tem prepričan, da bo poteza rešila več kot 700 življenj na leto.

Vendar pa je Agencija za zdravje in medicinske pripomočke od lanskega aprila prejela že več kot 2000 poročil o stranskih učinkih cepljenja, med katerimi je 409 deklet trdilo, da so padle v anafilaktični šok.

Prepovedati cepivo ali ne?

Proti virusu HPV obstajata dve cepivi. Eno izdeluje GlaxoSmithKline, drugo pa Merck.

Ustanoviteljica društva Jabs za podporo otrokom, ki so utrpeli poškodbe zaradi cepljenja, Jackie Fletcher je pozvala, naj omenjeno cepivo začasno prepovejo, dokler poteka preiskava. "Znašli smo se v situaciji, ko se je domnevno popolnoma zdravo dekle postavilo v vrsto, dobilo odmerek cepiva, doživelo hudo reakcijo in umrlo. Seveda ne vem, zakaj je umrla, vendar pa dejstvo, da je se je vse zgodilo tako kmalu po cepljenju, kaže na to, da bi cepivo morali prepovedati.

Profesor Malcolm McCrae z univerze za biologijo je ob tem ocenil, da je malo verjetno, da se bo to zgodilo. "Kot pri vsaki drugi medicinski intervenciji je tudi pri cepivih tako, da včasih pride do tragičnih posledic. Vendar pa je v splošnem to zelo temeljito testirano cepivo, ki je bilo razvito zaradi zelo resnih zdravstvenih težav.“

V GlaxoSmithKline UK, kjer so sporno cepivo razvili, so že izrazili svoje najgloblje sožalje družini in prijateljem umrlega dekleta. Dr. Pim Kon je ob tem dejal, da "delamo z Agencijo za zdravila in medicinske pripomočke, da bi bolje razumeli primer, saj je za zdaj vzrok te tragične smrti še neznan“.

Več o argumentih za in proti cepljenju proti virusu HPV si lahko preberete na spletni strani vizita.si.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (19)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

AliaxInvent
30. 09. 2009 22.41
sam imam kar nekaj izkušenj z cepljenjem in prav zaradi cepljenja in neuspešne operacije sem ostal delno invalid, tako da naj si jih vtaknejo v rit te njihove injekcije in ta njihova cepiva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
naivna
30. 09. 2009 08.24
HPV- cepivo drzi samo 5 let ali se manj, Je nalezljivo samo z spolnimi odnosi. Ce mlade deklice naucimo, da ni ravno zdravo imeti sex , z multi partnerji in prej ko si dusevno zrel zato, bo vec koristi , kot pa cepljenje.
naivna
30. 09. 2009 08.16
Na vsakih toliko cepljenih, bo smrtna zrtev za katero nocem biti statistika. Re: Slovenka......Lahko si prepricana, da je cepivo povzrocilo avtizem. ne vem zakaj morajo tolk otroke cepit, proti bolezni , katere ze pol stoletja ne obstojajo.
spelaa.
29. 09. 2009 18.55
deklica r.i.p am jz sm u petek na vrsti za cepljenje
Ramzess
29. 09. 2009 13.47
Ne čudite se temu, to so znana dejstva, ki so se že dogajala, jasno cepljenje ni učinkovito, kot nobena vrsta cepljenja. Ne nasedajte temu. "da "ne moremo povezati smrti s cepivom, dokler ne poznamo vseh dejstev in niso znani rezultati obdukcije“," Izgovor star kot sistem cepljenja. Dejstva so jasna, možnost drugih vzrokov je verjetna, pa vseeno je cepivo ravno tako vpleteno. "Če se bodkar so lani ponudili brezplačno cepljeo izkazalo, da je cepivo povzročilo smrt 14-letnice, bo to prvi takšen primer v Veliki Britaniji, nje vsem dekletom" Odkar ja, res dobra tolažba, brezplačno cepivo ne spremeni dejstev in ne zmanjša težave, niti ne zbriše preteklosti, na splošno to ni prvi primer v VB, v svetu pa na sploh ne, v ZDA je umrlo več kot ducat deklet. "Vendar pa je v splošnem to zelo temeljito testirano cepivo," V splošnem ha, kako prepričljivo je to slišati, za današnji čas in svet sploh ne. Slovenka="bom rekla samo to, da nikoli več ne bom pustila, da otroku brizgajo kemikalije v telo. In ne, ne vem ali je avtizem zaradi cepljenja ali ne, vem pa, da otrok ne bo več cepljen." Marsikateri avtizem je posledica cepljenja s koktajl cepivom, zato in nasplošno nikar kemikalije v otroško in tudi odraslo telo. Treba se je poučiti o vseh straneh cepljenja. Koliko vas ve, da ni nobenega dokaza o tem, da je precepljenost vzrok, za omejitev ali iztrebitev nalezljivih bolezni, pa vendar nas vse preprčujejo v to, da je resnično, čeprav ni. V naravi se vse dogaja ciklično, tudi pojav bolezni na nekem območju, bolezen se pojavi in po nekem času tudi izgine, drugače je, če se v to vplete človek s svojimi nenaravnimi interesi, nadzoru in moči, ter pohlepu. Če poznate ozadje zgodbe o novi gripi, pote veste zakaj gre. Nekdo...="Pol pa mi razloži zakaj za vraga večina zdravnikov in zdravnic ki jih poznam ne cepi sebe niti svojih otrok!?" Res je, in še marsičesa tudi ne, če zdravnik deluje proti šolski medicini, je takoj, brez vprašanj, ob službo in licenco, takšna je moč framacije, ki jim narekuje, kako naj delajo, sicer vedo kaj lahko sledi. Po drugi strani, velika farmacija (Big Farmacy) ve zelo veliko o naravnih zdravilih, a veliko tega taji, onemogoča znanja o tem, 'odkritja', onemogoča delo tovrstnih znanstvenikov itd. Morda ne veste, je framacija avtor mnogih diagnostik, v diagnostičnih knjigah, po katerih se učijo in delajo zdravniki, potem pa se čudimo napačnim diagnostikam, in posledičnim napačnim oblikam zdravljenja. Denimo zakaj plaževati za pregrešno draga zdravila, neučinkovita zdravila za kemoterapijo, za raka, čeprav ne obstajajo dokazi za učinkovitost le teh, če pa obstaja naravno, brezplačno, učinkovito zdravilo, ki ne pušča nobenih posledic, za raka, to je namreč vitamin B17 v semenih koščičarjev, mareric predvsem. Vse kar je pomemno je, da se držimo pravil pri uživanju jeder teh koščic, že sicer bi jih morali uživati, da ne predoziramo, kar se namreč utegne končati manjprijetno. Poiščite o tem več na internetu, in o drugih stvareh. Za vsako bolezen raste rastlina na svetu pravi pregovor, in to drži povsem, a neukemu človeku je to težko razumljivo, dojemljivo. Narava neozdravljivih bolezni ne pozna, pozna jih le farmacija, in z njo sodobna medicina.
nekdo...
29. 09. 2009 12.35
Slovenka rekel bi ti samo to, da ko bodo pritiski iz strani zdravnikov in strani socialnih služb se ni kar ne vstraši! Na koncu itak odnehajo, samo pokazat jim moraš da si vstrajnejša od njih. Vprašal pa bi te samo če mi lahko poveš kje zdravite otroka. nikanik študentka medicine? Pol pa mi razloži zakaj za vraga večina zdravnikov in zdravnic ki jih poznam ne cepi sebe niti svojih otrok!? Ja itak da je veliko strokovnih člankov na to temo! Kako pa da nebi bili. Farmacija jih z veseljem lansira na trg. Pišejo jih strokovnjaki, katerih raziskovanja pa plačuje ravno farmacevska družba ki je cepivo lansirala na trg.
nikanik
29. 09. 2009 12.23
Ja, naj vam ne solijo pameti zdravniki in farmacevti (prvi so preživeli samo 6 let na faksu, potem pa še vsaj 4-6 let na specializaciji; drugi pa 5 let na faksu). Raje preberite komentarje na 24ur in svetujte svojemu otroku na podlagi le-teh! na svood pa članke pišejo falirani študentki medicine. če ste tok nezaupljivi do zdravnikov, potem malo precheckirajte še članke, ki tam pišejo in jim ne tako slepo verjet.
Slovenka
29. 09. 2009 12.03
rumburak - se deloma strinjam s tabo in s stavkom: to pomeni, da tisti, ki so cepljeni, varujejo tudi tiste, ki niso cepljeni! Se vam to zdi takšno "švercanje" pravično in svobodno? bom rekla: DA! In to brez slabe vesti. Glede na to, da imam otroka, ki ima downov sindrom in težko obliko avtizma (za katerega v Slo predpisujejo samo pomirjevala - zato otroka samoplačniško že tri leta zdravimo v tujini brez pomirjeval), bom rekla samo to, da nikoli več ne bom pustila, da otroku brizgajo kemikalije v telo. In ne, ne vem ali je avtizem zaradi cepljenja ali ne, vem pa, da otrok ne bo več cepljen.
nemesezuvatno
29. 09. 2009 11.58
bila je cisto zdrava in normalna....potem so jo nekoc cepili in je umrla....pa ne od tega. ne jok, zakaj pa potem??? kr tako malo.....ccc ...preizkušajo cepivo, kakopak
nekdo...
29. 09. 2009 11.13
Saki97 hotel je povedat da je pri 95% precepljenosti generacije, možnost da necepljeni otroci obolijo zelo majhna. Lahko rečemo da minimalna. In tako cepljeni otroci nekako res ščitijo necepljene otroke.
nekdo...
29. 09. 2009 11.11
rumburak samo toliko... Noben ne sili tebe, da daš cepit svojega otroka in s tem nekako zaščitiš mojega ki ni cepljen!! Če bo tvoj otrok cepljen proti tuberkulozi pač ne bo zbolel. Razen če seveda ne pride do enormne mutacije virusa ali bakterije ki bolezen povzroča. Jaz sem se pač odločil da raje sprejmem tveganje da moj otrok zboli za tuberkolozo, kot pa da zboli za multiplo skrerozo, lupusom ali kakšno drugo boleznijo ali celo umre. In imam pravico se o tem svobodno odločit. Kot se imaš ti pravico svobodno odločit ali boš otroka cepil ali ne. Nekatera cepljena sicer načeloma podpiram... Ampak velika večina cepljen se izvaja zaradi požrešne farmacije! In cepljenje proti HPV je škodljivo! Če ti ga odsvetuje sam zdravnik potem mislim da veš koliko je ura! TAKO DA POZIVAM VSE STARŠE DEKLIC KI NE VEDO KAJ BI, DA SE NAJ RAJE ZELO PODUČIJO O TEJ TEMI. NAJ SE POGOVORIJO Z OTROKOM. NAJ MU POVEDO KDAJ JE OKUŽBA NAJVERJETNEJŠA. SEVEDA TO VELJA TUDI ZA STARŠE FANTOV. RAJE JIH NAUČITE ODGOVORNOSTI DO SVOJEGA TELESA KOT PA DA SE VSEMU LEPO IZOGNETE S CEPIVOM KI PA ŠE SPLOH NI DAUGO NA TRŽIŠČU, NE VEMO ŠE VSEH STRANSKIH UČINKOV. KOT PA VIDIMO SO NEKATERI OD NJIH ZELO HUDI. PREMISLITE! IN NAJ VAM NE SOLIJO PAMETI FARMACEVTI IN ZDRAVNIKI, KI IMAJO KORIST OD TEGA DA VAM PRODAJO CEPIVO.
karah
29. 09. 2009 11.01
kojisi.tikurac: ma kakšni kancerogeni produkti, HPV ki povzroča raka na materničnem raku se širi z nezaščitenimi spolnimi odnosi (lahko pa tudi že ob stiku s kožo, krvjo ...)! Mislim, da bi morali več delati na informiranosti otrok. Veliko se govori o HIV-u, o ostalih spolno prenosljivih boleznih pa bolj malo! Nekatere zanje izvemo šele, ko jih dobimo.
Saki97
29. 09. 2009 11.00
@rumburak to pomeni, da tisti, ki so cepljeni, varujejo tudi tiste, ki niso cepljeni! Se vam to zdi takšno "švercanje" pravično in svobodno? Kaj si hotel s tem povedat ? Načeloma je tako zmedeno, da ne vem če se o istem pogovarjamo.
kojisi.tikurac@gmail.com
29. 09. 2009 10.58
american dream... Njaprej te zasujejo s kancerogenimi produkti... nato pa še obvezna "zdravila" prodajo... tamiflu mi nekako odmeva v mislih... Začuda pa je tako, da farmacija kljub velikim kiksom nikoli ne nosi večjih posledic. Kaj šele, da bi firme takoj dobile karanteno na popolnoma vse izdelke, čim je eden kilav... Ko pa enga pokvarjenega piščanca najdejo v štacuni je pa cela štala... Če malo karikiram.
Dejan Zajebancije
29. 09. 2009 10.51
-1
Glede svobode odločanja pri cepljenju: Če je na podlagi izkušenj v zgodovini človeštva na osnovi znanstvenih dognanj zdravstvena stroka ugotovila, da lahko preprečimo OGROMNO SMRTI (predvsem otroških) s preventivnim cepljenjem, lahko to samo pozdravimo! Da je takšno cepljenje res učinkovito, je treba cepiti 100% otrok. Tudi če ne cepimo VSEH otrok (recimo jih cepimo samo 95%), je verjetnost, da bo obolel necepljen otrok zelo majhna, ker je zaradi precepljenosti ostalih otrok verjetnost te bolezni v okolju zelo majhna. AMPAK: to pomeni, da tisti, ki so cepljeni, varujejo tudi tiste, ki niso cepljeni! Se vam to zdi takšno "švercanje" pravično in svobodno? Tistih par %, ki danes težite k svobodi odločanja o cepljenju se zavedajte, da ko bo teh "svobodno odločenih" že malo več, kot pa jih je danes, potem vam tudi cepljeni več ne bodo mogli pomagati, kot vam posredno pomagajo zdaj. In takrat se potem vprašajte in svobodno prevzemite odgovornost nase, ko bo vaš otrok zbolel za neko boleznijo, ki jo je človeštvo nekoč s cepljenjem že davno izkoreninilo, a je "svoboda odločanja" to bolezen pripeljala nazaj. To se že kaže pri tuberkolozi, ko so naši veleumi ugotovili, da te bolezni "itak ni več" in so nehali cepiti proti njej, saj se s tem prišpara nekaj denarja?! A bolezen se je seveda vrnila in je trenutno v porastu. Je to OK? Seveda lahko pri cepljenju pride do komplikacij, ki lahko ob zelo nerodni kombinaciji zunanjih dejavnikov, med katerimi je tudi to, da se cepimo, čeprav smo recimo bolani ali kako drugače izčrpani, privede tudi do smrti. Vprašajmo pa se, koliko promilov otrok umre kot ČISTA posledica cepljenja in koliko odstotkov bi jih umrlo, če cepljenja ne bi bilo.
Anja Pintaric
29. 09. 2009 10.46
Čimmanj cepiv in zdravil, pa bo. Temu sledim jaz. In cepit se ne mislim proti ničemur več, niti proti navadni gripi ne, kot mi je bilo v navadi 7 let do sedaj. Raje zbolim in tvegam da umrem, kot pa da me pokoplje cepivo, ali pa mi dolgoročno pusti neke stranske učinke.
m12
29. 09. 2009 10.17
vlab se strinjam. danes nam ponujajo eno tono cepiv, ki bi nas naj obvarovale pred vsem, le lastno neumnostjo ne. se še dobro spominjam časov, ko mi je ginekologinja za zaščito ponudila Yarino. seveda je takrat bila na samoplačniški listi. in sem jih plačevala vsak mesec skoraj 2000 SIT, ker mi tabletke na recept pač niso ustrezale. si upam trditi, da je zdravnica za moje nakupe dobila nagrado od farmacevtske družbe. a ko sem zaradi stranskih učinkom prenehala z njimi, je bil cel halo, češ, od kod mi ideja, da tabletke povzročajo glavobole, migrene, ki jih niso omilili niti v bolnici.... no, lani je postalo jasno, da se od yarine tudi umira. ker pa so vsi zapleti napisani pod stranskimi učinki, si ne moreš nič. ampak tu jih vsaj imaš napisane, pri ceplenju za HPV in novo gripo pa stranske učinke skrivajo. tak da mene na cepljenju ne vidijo
vlab
29. 09. 2009 10.03
ker je bil moj prejšnji komentar izbrisan (ojoj, kako sem užalil nepristranskost zdravniško in farmacevtsko), bom napisal samo tole: pojdite si prebrat dejstva od cepljenja proti HPV in cepljenju nasploh na svood.org tam boste izvedeli tudi vse tisto kar vam dohtarji in farmacija ne bodo priznali. društvo ni proti cepljenju - je za svobodo odločanja - da se človek lahko sam svobodno odloči ali bo dal cepiti ali ne. oni vam pokažejo tudi drugo plat, ki vam jo pri dohtarju ne in na podlagi vseh dejstev se nato lahko odločite. pri dohtarju iskat informacije o negativnih posledicah cepljenja je kot vprašat prodajalca rabljenih avtomobilov če je avto v odličnem stanju. seveda je! mar dvomite? ko sem jaz iskal informacije in pri dohtarju navedel pomisleke glede cepljenja so mi takoj dali za brat njihove zloženke. ko pa sem jim ponudil da jim prinesem tudi gradivo o vsem tistem kar so v zloženkah izpustili in s tem staršem onemogočili celovit vpogled v cepljenje, je bilo konec nagovarjanja o cepljenju z njihove strani. dobro vedo. samo povedat ne smejo.
JohnWayne
29. 09. 2009 09.54
deklica.. r.i.p. sploh pa.. kaj še vse bo.. to je šele začetek.. lahko bi rekli konrolirano drogiranje/zastrupljanje ljudi..