FIT 24UR

Lahko s hrano pozdravimo raka?

Ljubljana, 17. 08. 2010 09.10 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

O tem, kako naj bi z uživanjem določene prehrane preprečili nastanek raka ali pa ga s pomočjo živil popolnoma ozdravili, je napisanih ogromno knjig. Ali je to res ali gre le za raziskave in domneve?

Je mogoče raka preprečiti ali pozdraviti zgolj s prehrano in ne s spremembo življenjskega stila?
Je mogoče raka preprečiti ali pozdraviti zgolj s prehrano in ne s spremembo življenjskega stila? FOTO: iStockphoto

Če kjer koli vidite naslov 'Ozdravite raka na naraven način', stecite stran, kolikor hitro lahko. Hrana, s katero bi čudežno premagali to smrtonosno bolezen namreč ne obstaja, poleg tega pa boste s tekom naredili veliko več za svoje zdravje kakor z branjem 'neumnosti'.

Kljub temu pa obstaja prehrana, ki zaradi svojih zdravilnih lastnosti in visoke vsebnosti antioksidantov ter drugih učinkovin pomaga zmanjšati tveganje za nastanek te bolezni. A le v kombinaciji z zdravim življenjskim slogom. Vzroki za nastanek raka namreč izhajajo večinoma iz okolja, v katerem živimo (izpostavljenost tobaku, prekomerno izpostavljanje sončnim žarkom, izpostavljenost kemičnim raztopinam in hlapom … ). In prav tem dejavnikom se je potrebno izogibati.

Če se boste, kolikor je pač mogoče, izogibali škodljivim zunanjim dejavnikom in poleg tega uživali še živila, za katera velja, da preprečujejo nastanek raka, bo kombinacija preventivnih ukrepov zmagovalna.

Katera živila naj bi torej v kombinaciji z zdravim življenjskim slogom ščitila naš organizem pred razraščanjem rakavih celic in tako preprečevala izbruh te smrtonosne bolezni?

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (27)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

xczyx12
17. 08. 2010 20.41
Seveda ima hrana ogromno vlogo pri zdravljenju bolezni, pa tudi pri nastanku. So pa tudi še drugi dejavniki.
Ramzess
17. 08. 2010 18.42
"Lahko s hrano pozdravimo raka?" Pravzaprav, z določeno prehrano, lahko, mnogi, če ne večina, raki so namreč presnovna bolezen, kot diabetes, katerega se tudi da pozdraciti z ustrezno prehrano, inzulin sploh ni potreben. Potrebno se ustrezno izobraziti, ne pa verjeti vsem kapitalistično usmerjenim neumostim, ki vam uničujejo življenje. Branko69=DRAVEMU ČLOVEKU BI KEMOTERAPIJE, OBSEVANJA IN PODOBNE "ZDRAVILNE" METODE UNIČILE ZDRAVJE, TAKO DA NE MOREM VERJETI KAKO LAHKO NEKDO BOLAN PRIČAKUJE OZDRAVITEV." Dobro vprašanje, jaz tudi tega ne razumem, pa ljudje vseeno, in starši svoje otroke, lahkoverno predajajo tem oblikam zdravljenja, ki bolj skodujejo kot koristijo. Potem pa čudijo posledicam zakaj se rak ponovi, ali bolniki umrejo, čeprav večina sploh ne umre zaradi raka, ampak zaradi drugih bolezni ipd., ki so posledica omenjenih neučinkovitih oblik zdravljenje, ki oslabijo imunski sistem in telo nasploh. Pa kljub temu še nobenemu ni jasno da tako ne gre. Zero22="O spet o raku pozabljate da obstaja še cel kup drugih bolezni ki so tudi težke velikokrat še težje." Mnoge bolezni niso tako težke, kot jih medicina prikazuje, čemur sledi nevem kaj vse, od društev do zbiranja denarja za take, itd. Jezus, pa kaj so res tako slepi, da ne vidijo očitnega zmazka v smeri profita. Modraglava="STE SE KDAJ VPRAŠALI ALI SE RAK PRENAŠA S KRVJO ? odgovor je bil NE !" Drži, res je tudi, da so za večino razširitev raka po telesu krivi zdravniki kirurgi, kar je že dolgo znano.
modraglava
17. 08. 2010 18.13
STE SE KDAJ VPRAŠALI ALI SE RAK PRENAŠA S KRVJO ? odgovor je bil NE ! Medicini predvsem farmaciji odgovarja ta odgovor. Vprašanje za vsakega osebno. Le kako to, da se da obraniti od vsemogočnih virusov, ki se po krvi tudi okužijo dalje od raka pa ne . Le kdo bi potem delal biznis iz krvi farmacija ali vampirji. Kdo nam v resnici pije kri to je nagradno vprašanje za večerno spanje.
Smrekar1
17. 08. 2010 18.01
@vukanovic82: Hudkinsov limfom je rak limfnega sistema, ne črevesja (namig: LIMFOM). Poleg tega je to eden najmanj agresivnih rakov, 5-letna stopnja preživetja je ~98%, celokupno pa nad 80% pacientov ozdravi in živi še desetletja. Z ostalim se pa načeloma strinjam ...
SLOVENIASTAN
17. 08. 2010 16.32
Danasnja hrana ter negibanje je eden izmed glavnih razlogov za nastanek raka. Ze samo ce nisi debel lahk preprecis enega od najbolj agresivnih rakov debelega crevesja Hodkinsov limfon katerega povzroca speh na zavaljencih. Tudi embalaza v kateri je hrana lahko povzroca nastanek raka. Jaz sem prebral veliko literature na to temo in me je kr strah danasnjega okolja tak da manj ves boljse .Tak da s sportom ogromno nardite proti raku , sam potem pa vzames za primer Lancea Armstronga pa se vprasas kaj je pri njemu bil vzrok verjetno so bili krivi geni al kaj .
SLOVENIASTAN
17. 08. 2010 16.26
exdetektiv 17.08.2010, 13:33 Ah to pa zelo ni uredu kaj si nardil , sam je pa uredu za punco da se je takega hajbana resla se pravocasno .
naivna
17. 08. 2010 16.21
Branko 69 Se strinjam s tabo, veliko je odvisno kako se hranimo in zivimo. Ker v Sloveniji, nikoi ne ves kaj zauzijes, ne moremo reci , da zdravo zivimo, razen, ce vsako stvar pridelamo sami, da vemo kako je pridelano. Kajenje, kava in uzivanje umetnih pijac , sladkor, pecivo, bela moka , salame, klobasice in vsak dodatek , ki vsebuje mononatrijev glutaminal nemore biti zdrav.
PIKAPOKA112
17. 08. 2010 15.27
exdetektiv.... nimam besed za tebe, ti si v bistvu bolan!!
periot
17. 08. 2010 14.26
O spet o raku pozabljate da obstaja še cel kup drugih bolezni ki so tudi težke velikokrat še težje? pa jim tule ne posvečate nič napisaneg?Vzroki zakaj ima kdo določeno bolezen so različni tako kot smo različni ljudje....
Smrekar1
17. 08. 2010 14.12
Pravilna hrana raka ne more pozdraviti, lahko pa občutno zmanjša nevarnost, da bi se sploh razvil in morda malo pomaga pri samem zdravljenju. Veseli me, da je vsaj kak članek tule napisan odgovorno. @branko69: V razvoju človečnjakov je ključna prelomnica v uporabi ognja za pripravo hrane pred vsaj 1.8 milijona leti. To je omogočilo energijsko manj potratna prebavila in razvoj možganov. Tega ti g.Kolar idr. najbrž niso povedali, kajne?
Kritik19
17. 08. 2010 14.00
Nažalost ne. Dobri geni so najbolj pomembni. Vse ostalo je loterija.
exdetektiv
17. 08. 2010 13.33
Glavno vlogo iga genetika, če ima človek že v štartu genetsko zasnovo, ki je podvržena rakavim obolenjem ima veliko možnost, da zboli za rakom. Jaz sem se razšel z mojo bivšo samo zaradi tega, ker sem pravočasno spoznal, da je iz njene strani velika verjetnost, da moj morebitni otrok zboli za rakom. Ja ljubezen ni vse dragi moji.
tmt
17. 08. 2010 13.17
branko69, torej po tvojem ljudstva, ki jih ni malo in še vedno živijo in se prehranjujejo na nam primitiven način kar pokajo od zdravja....
branko69
17. 08. 2010 12.44
VSA HRANA, KI JE TERMIČNO OBDELANA JE ZDRAVJU ŠKODLJIVA. HRANA KI JO TELO LAHKO PREBAVI V IZVORNI OBLIKI JE TISTA, NA KATERO SMO PRILAGOJENI. OD VSEH TISOČEV RAZLIČNIH ŽIVALI LE ČLOVEK KUHA HRANO. DA SLOH NE OMENIM KEMIJE NAPR. V MESNI INDUSTRIJI--S HORMONI, ANTIBIOTIKI, VITAMINI..KRMLJENE ŽIVALI..PREJCA TO DA SI ZDRAVO ŽIVELA JE RELATIVEN POJEM...
luckyss
17. 08. 2010 12.09
Meso, sploh tisto na žaru, dodatki, ki so v industrijski hrani, zelenjava tretirana s pesticidi, alkohol,tobak, nepotrebna zdravila- to ne- vse ostalo lahko UŽIVAJTE:)
prejca
17. 08. 2010 12.03
moji starši so imeli raka, ker niso pazili na zdravje. Jaz pa sem ga dobila, čeprav sem bila športnica in zdravo živela. Branko69, kaj praviš, od kod? Vse skup je lari fari, do bolezni itak pride,če delaš tako ali tako. Če bi mrtvim , ki so umrli zelo stari, delali obdukcije in jih objavili, biu videli, da ima raka vsak mrlič.
branko69
17. 08. 2010 11.32
+1
TELO JE SAMOOZDRAVITVENI MEHANIZEM, KI SE VEDNO POZDRAVI SAMO ! TUDI VSE MEHANIČNE POŠKODBE SE POZDRAVIJO SAME, MEDICINA SAMO NARAVNA KOSTI, ZAŠIJE RANE ...OSTALO NAREDI TELO. ZDRAVEMU ČLOVEKU BI KEMOTERAPIJE, OBSEVANJA IN PODOBNE "ZDRAVILNE" METODE UNIČILE ZDRAVJE, TAKO DA NE MOREM VERJETI KAKO LAHKO NEKDO BOLAN PRIČAKUJE OZDRAVITEV. EDINI NAČIN PROTI RAKU JE POST IN POTEM SPREMEMBA ŽIVLJENSKEGA SLOGA KI JE PRIVEDLO DO BOLEZNI. VENDAR V TEM PRIMERU ZDRAVSTVO NE KASIRA !?
jurjur
17. 08. 2010 10.42
Nekaj članov družine in psa je pobral rak. Med drugim tudi tiste, ki so govorili, kako nezdravo živim (hrana, TV, telefon, kemikalije,...), pa sem še zdrav.
Jules_Verne
17. 08. 2010 10.40
Saj hvala bogu, da je vsaj malo oporečno že tako se življenska doba nenormalno povečuje. Ti ozaveščenci in eko teroristi bodo spravili pokojninsko in zdravstveno blagajno na kant. Nekaj desetletij nazaj je bila pričakovana doba 60 let, ljudje so na veliko pili in kadili in s tem prek trošarin prispevali v blagajne potem pa ko so - če so dočakali penzijo so jo uživali nekaj let potem pa so umrli. Ne pa sedaj, ko vidimo primere ko nekateri dobivajo penzijo po 40 in več let - to je zajedalstvo oziroma parazitivizem. Kdo bo plačeval te ozaveščence, ki ne prispevajo takorekoč nič, zdravo življenje je poguba za državo. Včasih, ko je bila življenska doba krajša ni bilo problemov z zdravstveno in pokojninsko blagajno, bodite odgovorni.
sdspecy
17. 08. 2010 10.27
idite nekam i tri pm s pametovanjem o nekem zdravju, ko pa je vse okol nas oporečno, dela pa se tud sam še v smeri QUANTITY up QUALITY down!!! in pol se naj človk strga na prafaktorje v ambicijah, da živi "zdravo"! brezveze...