FIT 24UR

Kar 2,5 odstotka osmošolcev zasvojenih z računalniškimi igrami, med vikendi igrajo tudi po sedem ur na dan

Ljubljana, 02. 08. 2016 11.11 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Se še spomnite svoje prve računalniške igre? Morda se boste spomnili tudi, koliko ste bili takrat stari. Raziskava, ki jo je opravil NIJZ, je pokazala, da mladi z igranjem iger pričenjajo pri povprečni starosti 7 let, med delovniki pa igrajo povprečno 1,7 ure na dan. Ugotovili so še, da je z igranjem iger zasvojenih kar 2,5 odstotka osmošolcev.

Več videovsebin
  • Iz SVETA: Zasvojeni z videoigrami
    02:58
    Iz SVETA: Zasvojeni z videoigrami
  • Iz 24UR: Zasvojenost z igrami
    02:36
    Iz 24UR: Zasvojenost z igrami
Pretirano igranje računalniških iger ima negativne posledice za zdravje mladostnikov.
Pretirano igranje računalniških iger ima negativne posledice za zdravje mladostnikov. FOTO: Thinkstock

"Igranje računalniških iger je pri nas in v svetu močno razširjena oblika preživljanja prostega časa, ki ima lahko negativne posledice. Še preden smo tudi v Sloveniji zagrizeno lotili iskanja pokemonov, v strokovni in znanstveni javnosti že dlje časa poteka razprava o tem, ali in kdaj igranje računalniških iger postane zasvojenost," navajajo na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje (NIJZ), ki je opravil raziskavo o vedenjskih zasvojenostih med mladimi v Sloveniji, v katero je bilo vključenih 1071 slovenskih osmošolcev. V reprezentativni vzorec je bilo vključenih 50,2 odstotka fantov in 49,8 odstotka deklet v povprečni starosti 13 let in pol.

Infografika - zasvojenost z računalniškimi igricami
Infografika - zasvojenost z računalniškimi igricami FOTO: NIJZ

Raziskava je pokazala, da je v Sloveniji 2,5 odstotka osmošolcev zasvojenih z igranjem računalniških iger. Strastni igralci računalniških iger za sebe pravijo, da se počutijo kot tempirana bomba. Z igranjem iger pričenjajo pri povprečni starosti 5,5 leta in med vikendi igrajo skoraj sedem ur na dan. "Raziskava je pokazala, da je 82,1 odstotka anketirancev v zadnjem letu igralo računalniške igre," je pojasnila Mirna Macur z NIJZ.

Mladi pričnejo igrati računalniške igre pri povprečni starosti sedmih let. Med delovniki igrajo igre povprečno 1,7 ure dnevno, ob koncu tedna pa skoraj dve uri in pol na dan, je ugotovil NIJZ.

Zasvojeni med vikendi igrajo tudi po sedem ur na dan

Tisti, ki so zasvojeni, začnejo v povprečju igrati računalniške igre pri zgodnejši starosti kot ostali, igrajo pa tudi bistveno več od sovrstnikov. Med delovnimi dnevi 5,4 ure na dan, med vikendi pa v povprečju 6,9 ur na dan, je opozoril NIJZ. Pretirano igranje računalniških iger je bolj značilno za fante.

Strastni igralci računalniških iger se bolj kot svoji sošolci vključujejo v razburljive dogodke in so bolj nagnjeni k uživanju v tveganih aktivnostih, navajajo na NIJZ. Ti osmošolci tudi bolj uživajo, ko nadlegujejo druge ljudi, hitreje izgubijo živce, ko se razjezijo in pogosteje ne delajo domačih nalog, dodajajo.

"Poleg slabšega samonadzora ima pretirano igranje računalniških iger tudi druge posledice še posebej na duševno zdravje mladostnikov, ki se v zadnjih letih slabša, zato je zelo pomembno, da bi osveščanju staršev, učiteljev in mladostnikov ter krepitvi duševnega zdravja v prihodnje namenili več pozornosti," še navajajo na NIJZ.

Računalniške igre lahko igramo prek različnih medijev, opozarjajo na NIJZ. Pokemoni niso edina igra, za katero je potreben pametni telefon, še vedno pa je večina iger vezana na osebni računalnik in potrebuje internetno povezavo. Glavna razlika med tako imenovanimi 'online' in 'offline' (z in brez internetne povezave) igrami je v njihovem trajanju, številu igralcev in kompleksnosti. Najkompleksnejše so virtualne 3D igre, ki vključujejo več igralcev simultano in zahtevajo povezavo prek spleta.

Podobni so tudi podatki mednarodne raziskave Z zdravjem povezan vedenjski slog, ki jo je NIJZ izvedel leta 2014. Takrat je računalniške igrice med tednom igralo približno 78 odstotkov 11-, 13- in 15-letnikov, med vikendi pa kar 83 odstotkov. "Približno trije odstotki 13-letnikov in štirje odstotki 15-letnikov igrajo igrice sedem ur na dan ali več," je poudarila koordinatorica raziskave Helena Jeriček Klanšček z NIJZ.

Resne posledice na zdravje mladostnikov

Na NIJZ opozarjajo, da ima lahko pretirano igranje računalniških iger tudi druge posledice za zdravje mladostnikov. Ameriško psihiatrično združenje je ravno pretirano igranje računalniških iger vključilo v zadnjo verzijo kataloga duševnih motenj kot pogojno motnjo, ki ima negativne učinke tako na duševno kot fizično zdravje manjšega števila posameznikov in je zato potrebno nadaljnjih raziskav.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (54)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ONniON
03. 08. 2016 15.46
-3
katastrofa kam gre ta svet in ta družba ! sužnji sofobne tehnologije, jaz ne uporabljam pametnega telefona
johanca123
02. 08. 2016 19.29
+1
Tile raziskovalci zgledajo tko kot tisti debilni pamži ki preživijo dneve pre kompom. In potem prodajajo nekaj kar že dolgo vsi vemo kot čisto znanost, recepta za rešitev pa ne vedo povedat. A na 24 ur mislite, da je folk res tolk zabit, da mu je znana dejstva treba še enkrat razložit?
NavihanNavihan?ek
02. 08. 2016 19.26
-1
zakaj pa beseda "kar" pred 2,5 odstotka, sej to ni veliko, res pa je da je mogoče procent večji kot 2,5
xTejax
02. 08. 2016 14.48
+6
Uradno le 2,5% ? Neuradno oz. realni podatek pa je najbrž bolje, da ne vemo...
generaL666
02. 08. 2016 14.11
-6
Ja in jzt sm.pac pr teh.letih tud po 12 ur nazigu igre....pac ucil se skor nc nism sm bil fuuuuul pametn pa sm vse znal...pac pa seveda pol sm zacel cesp.le preganjat....in pac kar je zlo pomembno zacel sm milijone sluzit....pac na zacetku po par jurjev pol je blo po par 10jurjev.......pol pa ze pocas milijoni pac sm najboljsi pa brez fovsije
hondica
02. 08. 2016 13.53
+11
Kar 2,5%?, noro :) a ostalih 97,5 pa študira, da bi postali novinarji poptv lol.
urosh1
02. 08. 2016 13.22
+12
Ehehehehe, pa kaj ste nori :D 2.5 odstotkov ... dajte raje pogledat kolk mulcev je zasvojenih s cukrom, cigareti, hrano, kolk jih že pije - to bodo odstotki, ne pa tole.
Animal_Pump
02. 08. 2016 13.09
+12
Jah...nikol ni prav...včasih so se tastari drli pa cmerali, ko je mulc vsak vikend prišel domov nasekan kot mamba, pa zadrogiran . Danes pa ni prav, ker je doma, in PS al pa XBOX nažiga.
Ofca1A
02. 08. 2016 19.05
+1
beowulfsam
02. 08. 2016 13.00
+15
2,5% ahahah. To je manj kot 1 standardni odklon. Statistična napaka ima večji odstotek. Ljudi z mentalnimi problemi je več. Kje so korelacije. Katerokoli večjo populacijo ljudi greš raziskovat, za šalo dobiš enake ali višje številke, ki govorijo, da je neka korelacija s čimerkoli se spomniš. To, kako se folk obnaša, je pa stvar vzgoje...in če se tamali ne znajo obnašat, so krivi špili? Zihr ja, starši že ne, šole že ne, sovrstniki že ne...stvar je kompleksna, ne pa da vse vržeš na prag enega faktorja. Še to, v MMO-jih, folk, ki je na vrhu, igra 6-12 ur na dan in se jim gre za to, da so najboljši in imajo tudi tekmovalno mentaliteto. Znotraj te skupine, pa se najdejo tako prijetni ljudje, kot razni koleriki (ha, čudno, kot povsod drugje). 5 dag zenfa niso vredne tele raziskave, še manj pa tole "senzacionalistično" poročanje.
urosh1
02. 08. 2016 13.31
+3
Jure Anonimen
02. 08. 2016 12.57
+11
samo 2.5% kje pa je 97.5? ker igrišča so prazna! prej bi rekel da 97.5 jih je na računalnikih ostalih 2.5% pa se uči ali ker sam meče na koš!
Noxie
02. 08. 2016 12.43
+5
jaz sem tudi... 10-15-20 let nazaj...najprej na nintendo konzoli potem pa na računalniku.. in v manjših količinah še danes... je pa res, da sem imela v osnovni in v gimnaziji vedno odličen uspeh (oziroma, sem še vedno uspela opravit vso učenje, naloge, itd), in poleg tega veliko brala in občasno hodila še na kakšne jezikovne tečaje, glasbeno šolo, itd... mislim, da igrice niso nič novega... je pa razlika med obsedenostjo in hobijem
jenihvetes
02. 08. 2016 20.26
+0
gamer girl, wau, nawalt pa to... dej cifro cmok cmok
Darth Sidious
02. 08. 2016 12.35
-2
Nej mulc igra da mamo tastari mir. Za nagrado ko prinese domov slabe ocene pa nabavimo se vec iger. Drugac je pa lustno da si ne treba dret po bajti naj pridejo mulci dol. Ce jih rabis, izklopis wifi pa pridejo sami od sebe.
matdej
02. 08. 2016 12.32
+1
Neodgovorni starsi!
?asjeza
02. 08. 2016 12.31
-1
ni ga čez call of duty moder ware
jenihvetes
02. 08. 2016 20.26
Darth Sidious
02. 08. 2016 12.27
+3
Playstation najcenejsa varuska.
vrtojb
02. 08. 2016 12.19
+17
7 ur med vikendi je bil včasih minimum, res ste nekaj novega odkrili, to pocne folk ze zadnjih 20 let
VSEZNALECno1
02. 08. 2016 12.12
+7
pa dobro je to še v redu, npr. 111% politikov je zasvojenih z laganjem, cca 54% Slovencev pa lažejo samemu sebi.......
kekec154
02. 08. 2016 12.09
+3
polovica penzionistov je zasvojenih z vero :D
mcmuser
02. 08. 2016 12.05
+21
Gaming postaja resen "šport" oz je že. Pa medijem to tudi gre v nos, ker mladi izgubljajo zanimanje za televizijo (slabša gledanost).
DuhSaSjekirom
02. 08. 2016 12.09
-4
Šport? Tako kot je šah šport. ZAšvicajo ti samo "muda" v gatah med "športanjem".
Morana7
02. 08. 2016 12.13
-1
Verjamem da staršem paše mir ampak na dolgi rok, pa to vodi v resno apatijo, sociopatijo, pomanjkanje telesne kondicije itd. Otroku dovolit, da igra neomejeno je neodgovorno starševstvo.
Morana7
02. 08. 2016 12.15
-1
Sicer pa lej večina samo igra in se ne udejstvuje ne vem dota turnirjev, kar je klasificirano kot e- sport.
Morana7
02. 08. 2016 12.17
-1
In eni so res odvisni in nobena odvisnost ne more bit sprejemljiva...čeprav če pogledam komplet odnos države do odvisnosti....lahko rečemo, da se dobesedno delajo norca tako z metadonskim programom kot programom odvajanje od alkohola itd...
DuhSaSjekirom
02. 08. 2016 12.21
-6
Ce ne svica in nima pulza vsaj 170 kako temu kdorkoli rece na kakrsnekoli nacin sport. To je zame kot sportnika zalitev da nekdo sedi na kaucu cel an in se ima za nekega sportnika ker je nekdo to tko poimenoval zato da zasluzi denar. To je navaden ekonomski marketing.
Morana7
02. 08. 2016 12.29
+0
Player vs. player je precej adrenalinsko medtem ko pri šahu lahko zadremaš na šahovnici. Sicer pa namizne igre so prišle v veljavo par tisočletijh nazaj, ko je nek mislim da perzijski kralj ob slabi letini ugotovil, da igre pripomorejo k temu, da ljudje pozabijo na lakoto. Zato je zaukazal prirejanje turnirjev namiznih iger, da zaposli narod, hrano so imeli na voljo pa vsak drugi dan in začuda ni bilo izgredov.
DuhSaSjekirom
02. 08. 2016 12.44
+2
hehehe Morana ti jih sekas. ZAnimivo nisem vedel. :)
Foen
02. 08. 2016 13.29
+2
duh sa sekirom zagor te nej ahijak svih mi doboša ovog portala sam sem glede športa dolg delil podobna prepričanja. ampak zgodovina te besede se žal prikloni tudi kakim igralcem pikada in šaha.
yyyeb
02. 08. 2016 16.56
+1
duhsasjekirom, kdaj šport postane šport? kolko kapljic znoja mora pritečt, da postane šport?
Morana7
02. 08. 2016 20.21
Duh v zgodovinskih knjigah se marsikaj prebere. :)
proofreader
02. 08. 2016 12.05
+10
Jaz tem rezultatom ne verjamem. Številke so bistveno višje.
Morana7
02. 08. 2016 12.07
+6
Ja se strinjam. Samo 2,5, pa igrišča prazna večji del oz morda kako tretjino otrok na čase tam vidiš...tukaj nekaj ne štima.