FIT 24UR

Bo v Evropi kmalu dovoljeno gensko zdravljenje?

London, 21. 07. 2012 10.43 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Evropa je na pragu odobritve genskega zdravljenja, kar bi seveda predstavljalo mejnik na tem področju. Ideja genskega zdravljenja je preprosta – če obstaja težava na verigi DNK, potem del enostavno zamenjajte. A izvedba je zelo zapletena.

DNK
DNK FOTO: Thinkstock

V Evropi bi lahko kmalu odobrili gensko zdravljenje, kar bi seveda predstavljalo mejnik na tem področju. Z genskimi terapijami bi lahko spreminjali bolnikovo DNK, tako pa bi zdravili nekatere dedne bolezni, ki se prenašajo s staršev na otroke, poroča britanski BBC.

Gensko terapijo je priporočila evropska agencija za zdravila, in sicer za zdravljenje redke genske bolezni, zaradi katere bolniki ne morejo pravilno prebavljati maščob. Končno odločitev o odobritvi takšnega zdravljenja bo sprejela Evropska komisija.

Agencija je v avtorizacijo poslala zdravilo glybera. Ta uporablja adeno-virus, da dostavlja delujoče kopije gena lipoproteinske lipaze (LPL) v celice, da bi le-te lahko proizvajale encime za prebavo maščob.

Ideja preprosta, izvedba zapletena

Ideja genskega zdravljenja je preprosta – če obstaja težava na verigi DNK, potem del enostavno zamenjajte z zdravim delom. A seveda ni tako preprosto. V poskusu v ZDA je najstnik Jesse Gelsinger umrl, drugi pacienti pa so zboleli za levkemijo. Terapij sicer v Evropi in ZDA niso nikoli izvajali izven raziskovalnih laboratorijev. Gensko zdravljenje je zaenkrat dovoljeno le na Kitajskem.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (68)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tadej Vra?un
27. 07. 2012 16.30
-1
natančna analiza,prenatančna zato pišem.
Tone 12345
22. 07. 2012 15.48
+1
Bo v Evropi kmalu dovoljeno gensko zdravljenje?Naslov je tako napisan kot da je samo dovoljenje treba da se izvaja!Gensko zdravljenje pa kot da je šala mala in že uveljavljena praksa!Ma dejte no sam fantazirajo o nekem genskem zdravljenju pa sejim še sanja ne!Ko prideš v bbolnico ti pa dohtar reče ja g. raka imate in samo še 3 mesece življenja pred samo!!GENSKO ZDRAVLJENJE DAJTE NO ŠE PROBAL NISO RAZEN NEKAJ PRIMEROV V SVETU!
Tadej Vra?un
22. 07. 2012 14.56
gre se za podrejenost v zdravstvenem sistemu tako postanemo oz brez občutkov za realnost,tudi kemo terapija je kemijska terapija in je za moje pojme in izkušenj ekspirementalne narave.
Tadej Vra?un
22. 07. 2012 14.58
ja saj če bomo morali pisati z eno roko bomo povzdvignili za pisalo in začeli pisati.
Tadej Vra?un
22. 07. 2012 14.58
nevica
22. 07. 2012 06.03
+4
Veliko ljudi bi s to metodo rešili nevzdržnih muk in na dolgi rok tudi prihranili denar, ki se ga ogromno porabi za pravzaprav ne vedno tako zelo učinkovita zdravila. Bi se pa temu utegnila farmacevtska industrija upirati. Z zdravili za kemoterapije služijo ogromno. Ta način bi bil najboljši možni način zdravljenja. In najbolj naraven. Saj bi posegel resnično v vzroke obolenj z najmanj kemije. Vsa upanja, da bodo bolnim lahko učinkovito pomagali polagam v to smer raziskovanj.
BlaBlaGluposti
22. 07. 2012 10.45
Tadej Vra?un
22. 07. 2012 14.56
Quatflow
22. 07. 2012 02.05
+0
Jaz pa ne podpiram tega in posledice na dolgi rok bi lahko bile katastrofalne. Poseganje v naravo jo je že tako deformiralo, res ne rabimo še pike na i.
Quatflow
22. 07. 2012 02.09
+1
In zagovorniki "genskih jajc" ne vem če sploh veste kaj podpirate.
SilverBullet
22. 07. 2012 13.01
+1
Kako se človeku, ki se spremeni na drugi konec sveta, spremeni genetika?
Legenda666
22. 07. 2012 00.01
-2
Jaz podpiram genske spremembe. Na napakah se učimo. Je vrjetno res da v prvih parih poskusih nam ne bo uspelo, sčasoma pa le! Ljudje bi lahko živeli boljše, daljše življenje. Življenje se nebi končalo pri 60,70ih letih.(če bi ljudje živeli dlje, bi nas blo tudi več na zemlji, zato bi priporoču uvedbe politiko 1ga otroka.. max 2). Verjetno bi bla kakšna žrtev v teh posegih. Ampak ko se spomnim koliko ljudi umre vsako sekundo v Afriki/Aziji mi je pa že skoraj vseeno za teh par. Brez zamere!
Quatflow
22. 07. 2012 02.07
-2
Gensko ustvarjena ovca Dolly je živela polovično življenjsko dobo ravno zaradi poseganja.
nevica
22. 07. 2012 06.07
+6
Pa kje si ti našla Dolly. Vsak začetek je težak. Od takrat so s pomočjo matičnih celic dosegli že neverjetne uspehe. Ljudje se ves čas učimo in napredujemo. Evolucija nam je dala pamet in to je naravno. In vse kar naredimo z njo je ravno tako naravno. Prava figa na kakšen način nastajajo mutacije. Nastajajo od vedno. V tem primeru gre pa za zadravljenje. Kako lepo je imeti mnenje na osnovi nič vedenja.
WikiX
21. 07. 2012 17.15
-4
Pri gensko spremenjenih ljudeh je le še vprašanje časa, kdaj bo prvi buhtelj tako kipnil, da ga bo razneslo in se bo razlezen v neko novo, nerazpoznavno obliko življenja. Treba bo zamenjati tudi kalup za kekse.
labersek
21. 07. 2012 16.38
-2
A ste vi normalni ?
WikiX
21. 07. 2012 17.11
+0
Pozdravljamo vstop evgenične, pardon genske tehnologije nazaj v Evropo, za začetek si bom omislil takšen radar, kot ga imajo netopirji in občutek za nevarnost, kot ga imajo pajki, seveda bi rad tudi tekel kot leopard in porival kot zajci.
BlaBlaGluposti
22. 07. 2012 10.46
WikiX, to že vse imamo samo ne znamo več uporabljat svojih sposobnosti. Že tisočletja nas perejo.
BlaBlaGluposti
22. 07. 2012 10.47
Tisti izbrani, ki so to resnico/znanje ohranili spretno vodijo svet.
Tadej Vra?un
21. 07. 2012 16.35
-2
Menim,da je bilo gensko zdravljenje dovolj izrazito z spremembo metabolizma poleg tega dnk sestavlja t.i. doubronukleinska kislina tako, da se lahko nansem na prejšnjo tezo, da so kisline nekako bile opreseljene v alternativnem zdravljenju, kot zdravilne za hujšanje Torej lipidi. Tako, da farmacija ni imela nobenih zdravilnih učinkov oziroma blagodejnih pri spremebah psihičnih stanj ali učinkovitega zdravljenja bolezni, ki so dolgotrajne oz. duševne-mentalne narave ampak, če so lajšale glavobol je bil še o le paracetomol, olje iz dreves, tako d je farmacija do sedaj bila samo potrata, saj so nam dejali da so najbolj zdrava biološka zdravila vendar naj bi bila zelo draga in že v sobrem primeru naj bi na njih bile dolge čakalne vrste in še to za bogataše,kot so dejali.
WikiX
21. 07. 2012 17.07
Ne le od zdravil, že danes so nekateri odvisni od rednih servisov, ki zagotavljajo stabilnost spremenjenih genov, ekskluzivno le pri edinem poblaščenem servisantu.
Zrkizz
21. 07. 2012 16.23
+1
Seveda, super. Malo spremnijo gene in bo v prihodnosti posameznik se bolj odvisen od zdravil. Vam se ni jasno da vladajo svetu korporacije, ki imajo v rokah vse od farmacije, do vojske in je njihov cilj le povecevati dobicek ne glede na koncni izid ? Njim se gladko .... za vase zdravje, vse kar se razvije se razvije z dolgorocno njihovo koristijo. Zanje idealen svet, delavec v njihovi tovarni zasluzi 100 %, za hrano njihove proizvodnje porabi 30%, za placilo energentov nadaljnih 20%, za zdravljenje bolezni, ki jih povzrocajo njihovi proizvodi porabi se 40% za njihova "zdravila", 10% pa na koncu porabi se za ostale drobnarije, kjer se prav tako glavnina se zmeraj stece v njihove zepe.
WikiX
21. 07. 2012 16.33
-2
nologija in kaj to v resnici pomeni. Zanimivo je, kaj je naredil Reagan v 70.letih, ko je privatiziral vso Ameriško gospodarstvo, vse nacionalne sile pa usmeril v razvoj mikroprocesorjev in informatike, podjetja so se delala norca in igrala z denarjem, informatika pa je danes daleč najhitreje se razvijajoča panoga na planetu. To ji zagotavlja eksponentna rast, cela znanost in ekonomija temeljita na tako natančnih matematičnih modelih, da razvoju pravijo kar Moorov zakon, saj lahko s to preprosto šablono napovedujejo rast za desetletja naprej. Ampak ta prednost je tudi največja omejitev te teorije, celice so neprimerljivo manjše in se replicirajo bistveno hitreje od procesorjev, v preprosto neverjetnem številu in kratkem času, kaj vse je mogoče iz njih ustvariti, pa je meja verjetno le domišljija. Ne vem, če vam je jasno kaj bi rad povedal, vsaki dve leti nov računalnik na mizi ni nič proti temu kar se ta trenutek dogaja po svetu. Tako kot pri tačunalništvu, sveti gral namreč ni izboljšati staro temveč ustvariti nekaj povsem novega, omnipotentnega, večnega, mogočnega in veličastnega, česar to vesolje še ni videlo, pa je to šele začetek zgodbe o novem stvarstvu. Modifikacija in ekspanzija zavesti je tisto pravo kar iščejo, produkt genske tehnologije je tudi biomimetika, s katero bodo mehanske naprave posnemale naravo, kaj naj bi ta bitja potem počela, je pa že druga stvar, zagotovo nič tako preprostega in primitivnega, s čimer se ukvarjamo danes. Na primer, bi vi nabirali med, če lahko to namesto vas počnejo čebele?
WikiX
21. 07. 2012 16.09
+0
Adeno virus je bolezen, ki povzroča okvare telesa podobne pljučnici ali tudi rahlemu prehladu, ki po 14 dneh mine. Vsaka podobnost s pandemijo gripe, ki se je v nekaj tednih razširila po celem svetu in okužila vso prebivalstvo, je najbrž zgolj naključna, plod teorij zarote in znanstvene fantastike. Me res zanima, s čim stimulirajo gensko spremenjeni virus, mogoče kar z neko obliko svetlobe oziroma elektromagnetnega sevanja. Virus napade tudi prebavne organe, v katerih nastaja hrana, ki vpliva tudi na naše razpoloženje, tako niti ni čudno, da zdrav, močan in pameten človek danes najraje poseda pored televizije, medtem ko se dolgo in srečno življenje odvija mimo njega. Spomni me še na eno tehnologijo, kjer xenophagi ali kaj so že tiste bakterije, vbrizgajo gensko modificiran virus v celice ali zakaj se že gre, če kdo vslučajno ve?
Rains
21. 07. 2012 15.38
+2
Edino pravilno. Znanost mora imeti proste roke!
CyChick85
21. 07. 2012 16.07
+4
Znanost je treba omejiti. Morale in etike se nikoli ne sme izključiti.
WikiX
21. 07. 2012 14.28
-3
S to tehnologijo bodo tako dolgo popravljali in izboljševali človeka, da ne bo ostalo nič več človeškega v njemu. Pravzaprav velja to za celo biosfero in planet, ki je podoben konstruktu človeškega uma, to ni več življenje v tistem naravnem smislu besede, Zemlja postaja robot.
WikiX
21. 07. 2012 15.27
-1
Hočete reči, da je današnje gensko modificirano življenje enako kot tisto, ki je nastalo v pradavnini in če ne, kaj ga je umetno modificiralo, če ne človeška zavest? Živali se nam lahko včasih zazdijo zelo pametne, a nobena ne presega bioloških okvirjev, ki so lastni celotni njeni vrsti, torej bi lahko živali spreminjale okolje le skozi naključno naravno mehaniko, nikakor s svojo voljo. Danes pa povsod najdemo sledove človeškega uma, praktično je cel svet preprojen z našimi umetnimi konstrukti, v zraku in vodi je, vpliva na vsa živa bitja in tudi geološke pojave. Vztrajam, ta planet ni več živ v tistem primarnem smislu, kot je bil v času dinozavrov, ta svet postaja konstrukt, biološki robot, ki ga bo ustvaril človek in spreminjal v skladu s svojo voljo, ta pa se bo odzival na njegove misli. Ampak kateri človek, obstajamo namreč naravni ljudje in gensko modificirani konstrukti, ki že presegajo naravne omejitve naše vrste. So to še ista bitja ali gre za pojav nove inteligentne humanoidne vrste? Nenazadnje ne gre pozabiti tudi, da gensko spremenjena živa bitja ne ustvarjajo sama sebe, ustvarjajo jih povsem običajni in nespremenjeni ljudje, kaj so potem to drugega kot roboti, to ni vprašanje. Vprašanje je, kaj bomo potem kmalu mi, hišni ljubljenčki, rezervni deli, kompost oziroma hrana?
Important notice
21. 07. 2012 13.09
+9
citat 1: "V poskusu v ZDA je najstnik Jesse Gelsinger umrl, drugi pacienti pa so zboleli za levkemijo. " citat 2: "Evropa je na pragu odobritve genskega zdravljenja" Američani imajo super izraz - MORONS - če dodamo še pridevnik EUROPEAN, bo zadeva postala popolna!
Important notice
21. 07. 2012 13.11
+1
PS: očitno je v Ameriki zmanjkalo prostovoljcev, ki bi sodelovali v raziskavah in so "trg" razširili na Evropo. Verjetno gre za Gouchejevo bolezen, ki je z zdravili čisto obvladljiva.
DysanKing
21. 07. 2012 13.32
+3
Noben te ne bo ugrabu in ti protivoljno vsilil gensko zdravljenje. Testna zdravila se ponudi samo tistim, za katere obstaja zlo velka možnost da je to njihova edina rešitev - tako tudi pri genskem zdravljenju. V zdravstveni ustanovi te prej seznanijo z vsemi nevarnostmi in podpišeš dokument, s katerim izjavljaš da se strinjaš da si na nek način "poskusni zajček". Govorim iz lastnih izkušenj za določena biološka zdravila proti raku, in verjamem da so se le-ta izkazala za najbolj učinkovita ob vseh kemoterapijah in obsevanjih. Pri genskem zdravljenju se ne gre da obvladuješ bolezen, temveč da jo izničiš. DNK "kodira" proteine v telesu, ki nato s telesom upravljajo, njihov cilj je torej "sprogramirat" DNK tako, da bo sposobna "kodirat" ustrezne mRNA in s tem ustrezne proteine - v tem konkretnem primeru encim LPL. Kot vsi načini zdravljenja z zdravili, ima tudi ta način potencialne stranske učinke, ki bojo bolj opazni šele z aplikacijo dotičnega zdravljenja. Vsekakor podpiram razvoj genskega zdravljenja, vidim večjo prihodnost v tem kot v razvijanju simptotskih zdravil.
WikiX
21. 07. 2012 14.31
-1
Ja, ampak kaj sili in izbria atome, da se povezujejo v DNK, encime in proteine? Obstajata dve vrsti življenja, ena je skrita v naravnem redu stvari, druga nastaja v človeški zavesti.
DysanKing
21. 07. 2012 18.14
+0
Mi skušaš povedat da je DNK posledica delovanja možganov?
BlaBlaGluposti
21. 07. 2012 20.04
+1
Ne, poskuša ti povedati, da smo ljudje malo bolj kompleksna bitja. sestavljena iz fizičnega dela (telo) in energiskega dela (duša). Skratka pa vsakmu svoje. Itak nas je preveč na tem svetu in gremo v pogubo. Moderna naravna selekcija se približuje ;)
povrsniste24kur
21. 07. 2012 12.38
-1
drugače povedano, ustvarjali bi hibridne mutante, ki bi od zunaj zgledali normalno.
povrsniste24kur
21. 07. 2012 12.38
+5
čudno samo, da gensko spremenjena hrana ni ok, gensko spremenjen človek bi pa naj bil...
borut321
21. 07. 2012 13.04
+8
KO, ČE boš kdaj zbolel in bo to zdravljenje že napredno boš še kako prosil zanj ali jim boš kr povedou da gensko spremenjen človek ni kul in da naj te pustijo umret.
frako
21. 07. 2012 14.30
+0
genetsko spremenjena hrana ni kul ker je glavni motiv da čimprej zraste da se čimprej proda kakšne kvalitete je in testiranja kaj se je še druzga spremenl ko sp spremenl dnk pa nivažn. Medicina je pa drugo je pa motiv zdravljenje pacienta.
lukajecar
21. 07. 2012 12.33
+0
James Bond- Tomorrow never dies, ce se kdo spomne :P
matic cad
21. 07. 2012 11.52
+18
GSMO genetsko spremenjena hrana veste sploh kaj je to ? V celico od koruze, dajo gen od bakterije, kiso odporne na herbicide potem pa pošpricajo polje koruz, kjer vse živo umre samo koruza z nevarno bakterijo v RNK preživi. Ali pa dajo v celico koruze pesticid, ki pobije vse kar leze, če pojedo tako koruzo ja prav ste slišali V CELICI KORUZE SO PESTICIDI IN MI TO JEMO. In kar je najhuje je to. da dolgoročnih posledic mutiranja take koruze ne vemo v sloveniji pa je take koruze 70%, KAJ JE TO TUDI SUPER? Kako lahko živite v ignoranci in naivnosti, v meni je bes, ker ne morem verjeti kaj so ljudje pripravljeni zanikati samo, da se ne zbudijo iz realnosti
Helix Nebula
21. 07. 2012 11.56
-5
Če maš denar lahko ješ zdravo hrano... problem je rešen :)
pankration
21. 07. 2012 12.03
+4
Vse kar jemo je že gensko spremenjeno. Ne vidim razloga zakaj ne bi smel jest zelenjave, katere gene so spremenili, da zdrži v mrazu, suši in pred raznimi strupi. Vprašaj ljudi v revni afriki če gledajo kako je hrana pridelana. V to bi morala država vlagat in ne v vojne. Vsaka čast znanstvenikom.
matic cad
21. 07. 2012 12.11
+3
pankration.................... izdelki ko so gensko spremnjeni NISO BOLJ ODPORNI NA SUŠO IN MRAZ !!!!!! ampak samo na škodljivce za 3 leta potem pa razvijejo odpornost!!!!! in tam imaš fletnega otroka na avatarju, ki pa bo verjetno neploden ali pa njegovi otroci, genetsko spremenjena hrana povzroča tudi neplodnost po 4 generacijah živali, kar je dokazano + porast rakavih celic......... kako me zjezajo taki komentarji saj se nič ne vidi JA CIGARETE SO PRED 50 LETI TUDI ZDRAVNIKI PREDPISOVALI KAJ PA ZDAJ?
povrsniste24kur
21. 07. 2012 12.45
+8
pankration to je budalizem o čemer ti pišeš. tudi, če bi gensko spremenjene reči zdržale v mrazu in suši (kar pa NE, ker ni to point tega), a misliš, da bi bilo pravilno, da tako grobo posegamo v mati naravo? če svet ni ustvarjen za to, da bi na norveškem rasle banane in kokosi, pri nas pa kakavovec, potem je že prav tako, pravim jaz. narava je ustvarjala življenje na zemlji več milijonov let in ni prav, da človek tako grobo poseže v ta proces, da bi v 50. letih popolnoma spremenili potek življenja na zemlji. niti nima pravice za to! itak bi se pa prej ali slej izkazalo za slabo odločitev, verjeno še prej, kot v roku 50. let.
pankration
21. 07. 2012 12.50
-2
@Tiger444 to, da je zelenjava odporna na škodljivce ne pomeni, da je manj kvalitetna, lahko da je še bolj hranljiva. Kje imaš dokaze, da ta hrana povzroča raznorazne bolezni, neplodnost? To vidiš samo v raznih dokumentarcih o zarotah, ki pa sploh nimajo trdih dokazov ampak samo trditve blaznih ljudi, ki iščejo pozornost. Ne pravim, da nobena gensko spremenjena hrana ne škoduje. Ne moreš pa metat vse v isti koš.Predstavljaj si npr zelenjavo, ki bi lahko zdržala v vseh vremenskih pogojih in bi bila odporna na vse bolezni in škodljivce. Nahranila bi lahko miljardo ljudi, vendar bi vedno obstajali ljudje, ki bi njeno širitev zavirali, češ da je nevarna za zdravje in blablabla.V resnici bi pa lahko bila zdravilna za razna obolenja, rake, viruse,... Vaše mišljenje spada v leta gospodova, kjer je znanost veljala za krivoverstvo.
matic cad
21. 07. 2012 12.57
+6
@PANKART HRANO UNIČUJEJO V ZDA SAMO DA DRŽIJO CENO VISOKO SPLOŠNO ZNANO JE TO NE SANJAJ O SVOJIH TEORIJAH ZAROTE GLEDE LAKOTE "!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 40 MILIJARD BI NA LETO NAHRANILO VSE REVEŽE SVETA TO JE 8 DNI DENARJA ZA OROŽJE !!!!!!!!!!! NEVEM KDO TUKAJ SANJA O PRAVLJICAH TI ALI JAZ
pankration
21. 07. 2012 12.59
-3
@povrsniste24kur poglej si zgodovino. Uvidel boš da je budalize samo tvoj jezik. Poglej koruzo, korenček, krompir, paradajz, .... Vse uvoženo iz drugih kontinentov. Križano 500x, da bi dobili bolj odpornejjše, hranljive, kvalitetne izdelke,.. Biogenetika bi rada ta proces samo pospešila.
trojnix
21. 07. 2012 13.01
+4
pa nj gensko spremenjeno hrano pridelujejo v afrik, če jo tok hočjo. tuki pa tega ne maramo
matic cad
21. 07. 2012 13.01
+6
kRIŽANJE JE NORMALNO IN POVSEM ZDRAVO TO DELAJO STOLETJA ŽE GENESTSKO SPREMINJAJE JE SLABO ZA ZDRAVJE ( ker spreminjaš genetski zapis rastlin in jim vstavljaš tuj živaliski DNK in pesticide, herbicide...) Ti mene učiš ko pa niti ne ločiš med križanjem rastlin in genetsko spreminjane hahahahahhahhahahha @pamkration....... zakaj ne raziščeš preden nekaj prodajaš pravljice o reševanju sveta z GSMO joj kako se vsak dan čudim naivnosti DOBRIH LJUDI, ki pa na žalost razmišljajo tako kot družba hoče in ne kritično
KungFuPanda
21. 07. 2012 13.16
+0
pankration pusti jih, saj ne poznajo zadev. Za poznavanje teh tem ni dovolj gledanje dokumentarcev o teorijah zarote ampak je potrebno vsaj osnovno znanje o genetiki, ki pa je ti, ki to komentirajo, ne premorejo. Vse, kar mogoče vejo je, da obstaja v celici neka RNA, za ribosom in golgijev aparat pa je slišalo mogoče 10% komentatorev, ki so hodili na gimnazijo. In zdaj so vsi čisto pametni po enem dokumentarcu. Ne vejo pa, da imajo tudi ti dokumentarci cilj zaslužiti. Drugače jih ne bi nekdo financiral.
lpAds
21. 07. 2012 13.23
+0
okej lahko se tud sprijaznimo da zemlja ni ustvarjena za 7 miljard ljudi in preprosto pustimo 3miljarde umreti od lakote
povrsniste24kur
21. 07. 2012 13.39
+3
ipads na tem pa se že dela precej dolgo...
pankration
21. 07. 2012 13.47
-4
Tiger444 kje naj raziščem ? Aha mogoče na youtubu :) Križanje je zdravo in povse normalo??? Iz pamtiveka že križajo in križajo in križajo zelenjavo. Vse sadijo na isti njivi. Vsako leto kubiki in kubiki raznoraznih strupov, kao zaradi zaščite rastlin, tečejo po tej zelenjavi in po teh njivah. Mimogrede ta strup se že leta in leta kopiči v tej zemlji. Ne reci mi, da se ta zelenjava ni niti malo genetsko spremenila zaradi teh strupov? Bio hrana je bio samo zaradi zaslužka kot vse ostalo. @Bu.Da Prav imaš. Ti ljudje so tako izbirčni, da bi prvi, ko bi hrana izginila, pojedli gensko spremenjeno hrano. Ne jest teka ker boš bolan, ne onega, ker bo to in na koncu te povozi moped. Ni važno kar boš jedel ali pil, v genih imaš zapisano katero bolezen boš dobil, prej ali slej. Pač tako mora biti razen če zapis v genu spremeniš.
DysanKing
21. 07. 2012 13.54
-1
Križanje ni nič drugega kot gensko spreminjanje. Enostaven primer je lahko Mendlov poskus: čista linija zelenega graha oprašena s čisto linijo rumenega graha. Kar dobimo iz tega nato samooprašimo in dobimo rastlino, ki daje plodove med zelenimi in rumenimi grahi v določenem razmerju (3:1). Torej imamo nato rastlino, ki ima drugačen genetski zapis kot prvotne čiste linije. @tiger444 Kratica GSMO ne obstaja. Obstaja GSO = gensko spremenjen organizem in GMO = genetically modified organism. Bakterija prav tako ne živi v ribonukleinski kislini.
matic cad
21. 07. 2012 14.15
+2
s@DysanKing........... prosim da poveš kaj delaš ker če boš rekel da se ukvarjaš z biologijo, farmacijo, genetiko...........grem ta trenutek na most in se bom vrgel, ker očitno niti tisti ki so v stroki ne poznajo resnico 1) ja GSMO ne obstaja ampak površnost pisanja pa je resnična iz moje strani moja napaka 2)Križanje je tudi genetsko spreminjanje v VENDAR BREZ POSEGA V RNK ALI CELICO !!! 3) Bakterije ne živijo ampak genski zapisis določenih bakterij živijo v rastlinskem zapisu (umetno narejen)
DysanKing
21. 07. 2012 14.36
+3
Ni ti treba skakat z mosta še usaj par let. Sm pa prebrau Introduction to genetic analysis (pogooglej, boš videl da govorim o knjigi), tako da mislim da imam malo bolj razčiščene pojme kot ti. Če si pa diplomiran biotehnolog ali kaj podobnega, ti pa lahko dam kapo dol da ti je ratalo s takim znanjem. Se ti zavedaš da je DNK matrika za RNK? Da RNK vbistvu nastaja iz DNK? Kakšrnokoli poseganje v DNK je tudi poseganje v RNK torej. Posledično se spreminja marsikej v celici, kot npr. barva, tvorba encimov ipd. Napisal si, da bakterije živijo v RNK.. Ne bo držalo. Lahko pa vzamejo DNK segment in ga vstavijo v rastlino celice ter s tem naredijo odpornost proti škodljivcu ali čemu drugemu. Ta DNK segment bo ustvaril ustrezen mRNA, ki bo nato ustvaril ustrezen protein odgovorn za odpornost. Gensko spreminjanje je le pospešena evolucija za moje pojme. Kot pri vsaki drugi vedi, je pa tudi tukej nevarnost izkoriščanja tega v zle namene. Žal to smo ljudje, vse nas žene pohlep, le da nekateri to dosti bolj izražajo.
pankration
21. 07. 2012 14.46
+0
DysanKing pusti jih. Hvala bogu, da ne razmišljajo vsi kot oni ker čene bi bili še v kameni dobi.
matic cad
21. 07. 2012 14.52
+2
napisal @DysanKing ; "Lahko pa vzamejo DNK segment in ga vstavijo v rastlino celice ter s tem naredijo odpornost proti škodljivcu ali čemu drugemu. Ta DNK segment bo ustvaril ustrezen mRNA, ki bo nato ustvaril ustrezen protein odgovorn za odpornost. "" to imaš 100% prav in hvala da si me popravil ampak sedaj pa mi odgovori na to vprašanja ali se ti ne zdi nevarno, da mi jemo tako hrano, ki ne poznamo stranske učinke na zdravje, ker se le te dogajajo skozi generacije . kar je dokazano na glodalcih in drugih živalih da jim GSO zelo škodujejo ( neplodnost, dlakavi jezik, rakava obolenja,.....) ampak to se je pokazalo šele pri 4 generaciji ki pa pri glodalcih nastane že po 3 letih pri ljudeh pa po 100 letih.
DysanKing
21. 07. 2012 18.32
Prosim prilepi mi bodisi vir, bodisi naslove teh študij, ki si jih prebral. Po mojih virih je ta raziskava, ki NAJ BI dokazala neplodnost pri bitjih, ki so uživali GS hrano, bila ovržena, in strokovnjak, ki je to trdil je verjetno zaradi tega ostal brez naziva. (Vir: profesor na Biotehniški fakulteti Ljubljana). Prav tako si mogoče ogledal si na Youtube-u novico o nekem proteinu v GS hrani, ki kao vpliva na genski zapis ljudi. Pri tem velja poudariti, da je voditelj rekel, da ljudje z GS hrano zaužijemo njihovo DNK. In to je rekel v glasu kot da je to ne vem kaj posebnega. Vsaka celica živega bitja nosi nek genski zapis. Poješ pomarančo, zravn poješ njen DNK. Poješ piščančja prsa, poješ tudi DNK od piščanca. Torej ljudje neprestano jemo DNK drugih organizmov. Cilj biotehnologov in podobnih znanstvenikov pri GSO, posebej pri živalih, ni le da ustvarijo piščanca, ki tehta 5kg in zraste v 3eh tednih, temveč da jih tako gensko spremenijo, da pri njih zmanjšajo stres, ki se pojavlja pri živalih na farmah tekom vzreje in ob klanju. Meni osebno se to zdi zelo smiselno, saj nas je ljudi pač zelo dosti in so farme živali edina rešitev za zadosti hrane na svetu. Vsekakor je dosti živali izpostavljenih stresu ob vsem tem, in to se trudijo znanstveniki zmanjšati/uničiti, da bo bolj humano ubiti to žival. Ne vem zakaj tako vztrajno misliš da GSO samo škodujejo ljudem. Saj ni znanstvenikom v cilju da sami sebe uničijo, saj tudi sami jedo isto hrano. Verjemi, nimajo oni nekih tajnih kmetij in rastlinjakov kjer bi gojili "gensko čiste" rastline in živali.
GSG-9
21. 07. 2012 11.51
+6
Končno, potencialna rešitev za vse avtoimune in druge bolezni. Upajmo na čimhitrejšo in čim bolj uspešno aplikacijo.
Important notice
21. 07. 2012 13.05
Ramzess
21. 07. 2012 11.51
+0
Kako neki so prišli do levkemije?
Helix Nebula
21. 07. 2012 10.59
+11
3x hura za znanost :)
24uric
21. 07. 2012 11.28
+3