FIT 24UR

'Anatomija' hrenovke: ali sploh veste, kaj jeste?

London, Washington, 20. 07. 2012 10.55 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

V kolikor dnevno zaužijemo eno hrenovko in pol, se nevarnost za nastanek raka na črevesju poveča kar za 20 odstotkov, po poročanju tujih medijev opozarjajo strokovnjaki.

Vroča hrenovka - 3
Vroča hrenovka - 3 FOTO: Reuters

Ste se kdaj vprašali, kaj v resnici pojeste, ko si na primer v eni od okrepčevalnic privoščite vročo hrenovko v štručki oziroma tako imenovani hot dog? Sicer je proces proizvodnje hrenovk stvar vsakega posameznega proizvajalca, a v osnovi gre za mešanico ostankov svinjskega mesa, pomešanega s kombinacijo piščančjega in puranjega drobovja. V procesu proizvodnje to zmes stiskajo skozi kovinska rešeta in polivajo z vodo, pri tem pa ji z raznimi primesmi dodajo še okus in barvo. Nato se jih pakira v plastične ovojnice, kuha, hladi, nakar končno pristanejo na trgovskih policah. Kljub temu da se nas večina zgraža nad sestavo in procesom proizvodnje, so hrenovke po poročanju ameriških medijev eden najbolj prodajanih mesnih izdelkov po svetu, najverjetneje tudi zaradi povsem enostavne in hitre priprave.

Tekmovanje v jedenju hot dogov
Tekmovanje v jedenju hot dogov FOTO: Reuters

V ZDA hrenovke prekomerno uživa 80 odstotkov otrok

Hrenovka, katere poreklo sicer izvira iz nemškega Frankfurta, je do danes doživela že mnoge mutacije, na gromozanskem ameriškem trgu, kjer po poročanju tamkajšnjih medijev to hrano prekomerno uživa kar 80 odstotkov otrok, pa se je prvič pojavila sredi 19. stoletja. Že tedaj je ameriška zdravstvena stroka opozarjala na slabosti tovrstne prehrane, skozi desetletja pa so opozorila postajala vse glasnejša. Danes mnogi zdravniki odsvetujejo uživanje hrenovk, saj naj bi bile zdravju škodljive, povečevale pa naj bi celo tveganje za nastanek raka na črevesju.

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je lani opravila teste 12 vzorcev piščančjih hrenovk, ki jih najdemo na trgovskih policah pri nas. Preverite, kaj so ugotovili!

Sol viša pritisk, natrijev nitrat povzroča raka na črevesju

Veliko večino hrenovk, namenjenih za veleprodajo, pridelajo iz svinjskega mesa oziroma iz ostankov, ki nastanejo med klanjem. Kot že omenjeno, se v to zmes dodaja piščančje in puranje meso, aroma in barve. Le majhen odstotek vrst hrenovk je bolj kakovostnih in bolj zdravih. Vanje medtem dodajo tudi vodo, s katero zagotovijo ravno pravšnjo trdoto in preprečijo predčasno razgradnjo. Prav vse hrenovke naj bi vsebovale škrob. Večinoma gre za koruzni in krompirjev škrob, ki ga mešajo s soljo, tako pa naj bi pridobili na volumnu ter okusu. Omenjena sol običajno predstavlja kar 2 odstotka vsebine, kar to vrsto hrane uvršča v razred najbolj slanih proizvodov. Slednje seveda pomeni, da se z uživanjem poveča tudi nevarnost visokega krvnega pritiska in s tem infarkta, poveča pa se tudi možnost nastanka bolezni srca. K morebitnemu nastanku raka na črevesju pa pripomore natrijev nitrat, ki ga v hrenovke dodajajo, da bi jim podaljšali rok uporabe. V kolikor dnevno zaužijemo eno hrenovko in pol, se nevarnost za nastanek raka na črevesju poveča kar za 20 odstotkov, opozarjajo ameriški strokovnjaki.

Vroča hrenovka - 5
Vroča hrenovka - 5 FOTO: Reuters

Da skrbi potrošnikov niso odveč, dokazujejo tudi številni dodatki oziroma tako imenovani "E-ji". Aditiv E451, ki predstavlja predvsem kalijeve in kalcijeve trifosfate, se v hrenovkah uporablja, da bi preprečili kisanje. Naj ob tem dodamo, da se ta aditiv uporablja tudi v raznih detergentih, saj omehča vodo, najdemo pa ga lahko tudi v sredstvih proti zmrzali. Še en običajen dodatek predstavlja E452, ki hrenovki pomaga ohraniti teksturo ter preprečuje razpadanje med kuho. Slednji sicer menda zdravju ni nevaren. Tudi E301 oziroma natrijev askorbat je regulator kislosti in preprečuje, da bi meso med kuhanjem izgubilo barvo. Njegova prisotnost v hrenovkah ne povzroča težav, v večjih odmerkih pa bi sicer lahko povzročil draženje kože. E160c, ki je pravzaprav ekstrakt paprike, je tako kot v hrenovkah mogoče najti v sirih, gostih sokovih, čipsih ter slaščicah, zdravju pa v količinah, ki so v hrani, ni nevaren. Zdravju škodljiv pa je lahko aditiv E120 oziroma barvilo Karmin, ki lahko po besedah strokovnjakov povzroči alergijske reakcije, tudi šok.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (318)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

clansman
02. 07. 2015 20.11
-1
Seveda se hrenovk kljub DOKAZANIM škodljivostim ne bo obravnavalo kot nekaj, kar naj bi izginilo iz naših jedilnikov, na e-cigarete recimo, ki so "blažji žegenj" proti tobačnim cigaretam, pa se bodo spravljali kot na najnevarnejšo snov na svetu...
slovenc1234
23. 07. 2012 16.23
-10
hrenovke so zelo zdrave in telo potrebuje vso hrano ne samo rastline
DrTrdina
10. 09. 2014 09.32
-1
boštjan žabjek 1
22. 07. 2012 08.33
-3
Kaj jeste piščančje sploh? Pejte k Blatniku po prave hrenovke pa je to to meso nič drobovja ..... in dobertek
fakin77
21. 07. 2012 20.31
+5
To da so izdelki vedno slabši je kriva potrošniška mrzlica, tekmovalnost med trgovci, ki se borijo za svojga kupca z znižanji. Pri znižanjih pa podzavestno ali pa zavestno izsiljujejo proizvajalce za cenejše izdelke. Po moje pa čeprav nisem iz stroke glede da je država draga, surovina in pa delovna sila ne more bit izdelek pa čeprav je "Akcija" po 3-4 eur kg hrenovk z trgovinskimi maržami. Po koliko so pol pri proizvajalcu???
CyChick85
21. 07. 2012 16.11
+3
Ne jem hrenovk že 15 let. Nič mi ne manjka.
WikiX
21. 07. 2012 16.52
-2
Hrenovke so zdrave, v njih se nahajajo dnevne količine kalcija, magnezija in drugih mineralov, ki nastajajo v živalski roževini, zrklih, čekanih in kosteh. Seveda to še ne pomeni, da v nas rastejo zeljne glave, ker jemo segedinar, da imamo železno roko, ker ga toliko pojemo z mesom in regradom, da se v naših žilah pretaka nafta, ker spijemo toliko ogljikovih polimerov z vodo, ampka nekaj te strukture pa res asimilirajo naša telesa. Nekateri zato uživajo tudi drobne količine srebra, zlata, platine, kurčatovija, polonija in drugih redkih mineralov, če bi pri nas začeli izdelovati take hrenovke, bi stal par nekaj sto evrov in bi jih pokupili že, ko bi stroj prerezal plastiko, v katero jih mezijo na koncu proizvoidno prebavnega traku.
WikiX
21. 07. 2012 15.33
+9
Če delajo hrenovke iz ostankov in drobovine, iz česa je potem izdelana pasja in mačja hrana, če v njej plavajo lepo vidni celi koščki mesa?
ill_be_back
21. 07. 2012 15.20
+2
@Ella80 @Bu.Da torej trdita, da je normalno ,da ko človek dopolni 50 let je normalano, da ima 90% možnosti da ga zadane kap ??!! hahah no pol pa, ko boste tolko stari, ne hodit k zdravniku in jamrat, saj sami trdite, da je po 50 letu, normalno za človeka da ga zadane kap in to celo večkrat. Ker sem takšne besede že slišal od nevednih ljudi, da je kao nekaj normalnega da pri 50ih si podvržen srčni ali možganski kapi in rakavim obolenjem. Da je to nekaj normalnega in samoumvnega. A res ??? Vedno me fascinira kako vam madiji perejo glavo, da sedaj resnično verjamete, da je to vedno tako bilo in da je to normalno ?? Nikoli se pa resno ne vprašate kaj je razlog. Mene zanima če je tudi naše prednike ko so dopolnili 50 let zadela kap ?? in če so masovnos dobivali raka pri od 40 let dalje....poznam veliko ljudi ki so dobili raka večina jih je že žal mrtvih in po celem svetu je tako koga boste lažno okrivili za to teororiste al muco copatarico ?? sami se prepletate v svoje laži. Ne da vas strašim, ampak enkrat boste za svoj način življenja dobili izstavljen račun, bodite brez skrbi, takrat bo pa hudo. Danšanji propagandni mediji pravijo, da v povprečju človek živi dlje. A res ??? kaj pa na milijone ljudi v zahodnem svetu ki umrejo zaradi kapi in raka eh ne to je zgolj zanemarljiva statika kaj te to je važno da tista boga peščica ljudi dočaka 110 let. Prvo se je treba vprašati kdo živi zelo dolgo in koga pobere že veliko prej še preden dopolni abrahama. Pa pustimo vojne in ostale družbene dejavnike.
Omen3
23. 07. 2012 09.31
+1
@ill_be_back Naše prednike ne bi zadela kap pri pedesetih....ker niso dočakali toliko let.....umrli bi od strahu pri tridesetih,da jih ne poje kakšna zver..... Ne moreš primerjati bolezni in tegobe danes s tistimi v davni preteklosti.Način življenja sploh ni primerljiv med tema obdobjema......a so se v prazgodovini tako pehali za denarjem, uspehom,kariero.....so se vozili z avtomobili (ki onesnažujejo okolico)....itd. Seveda je nekaj k sodobnim boleznim doprinesla tudi nezdrava prehrana,med katero lahko sodijo tudi predelani izdelki iz mesa.Pa ne samo hrenovke,tudi razne klobase,salame....povsod kjer je veliko dodatkov ,ki z samim mesom nimajo dosti skupnega.Toda to ne pomeni,da je tudi samo meso (v naravni obliki) škodljivo.Mimogrede,tudi ribe so meso (in zagotovo niso škodljive),čeprav jih nekateri ne štejejo za meso. Zdravje ne pomeni samo zdrave prehrane,ampak tudi zdrav način življenja,gibanje,ukvarjanje s športom..... v prazgodovini so precej "športali"....če niso lovili plena,so pa plezali po drevesih in iskali plodove....Danes pa si hrano "lovimo" po trgovinah,zato je potrebno drugače porabiti odvečno energijo (in zaužito hrano).Potem bo zagotovo tudi bolezni manj....
frako
21. 07. 2012 14.49
+7
lol kdo pa poje hrenouko pa pou na dan razn američani oz fast food nation
Kritik19
21. 07. 2012 13.59
+4
Število rakavih obolenj nastaja zaradi daljše življenske dobe (ker človek od nečesa pač mora umreti!!!!) in pa reševanje nedonošenih (gensko poškodovanih) otrok, ki jim je bila namenjena smrt in oplojevanje in kasneje rojevanje otrok z medicinsko pomočjo.
KungFuPanda
21. 07. 2012 14.18
+2
S prvim delom tvoje trditve se sicer strinjam, ne morem pa se strinjati, da so nedonošeni otroci gensko poškodovani. Od kod ti takšni podatki? Otroci se lahko rodijo prehitro iz različnih razlogov, kot je različnih razlogov za nastanek tumornih tvorb. Ne vse v isti koš metat.
Kritik19
21. 07. 2012 14.33
+3
"Šibko" dete je v začetku in kasneje v življenju dovzetnejše za razna obolenja in ima šibkejši obrambni mehanizem oziroma zaščito. Takšni otroci so 40-50 let nazaj umrli, danes jih s pomočjo medicine obdržijo pri življenju, kar pa dolgoročno največkrat ni dobro. Enako je pri živalih. Naravna selekcija in najmočnejši preživijo.
ill_be_back
21. 07. 2012 15.37
+3
Kritik19 21.07.2012 13:59:35 3 Število rakavih obolenj nastaja zaradi daljše življenske dobe (ker človek od nečesa pač mora umreti!!!!) -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- a res rak, pri 40 letih je zaradi dolge življenske dobe ?? a res ?? daj dajte me poučiti o tem ker očitno so naši dedki in babice krpenili pri 20ih zato nikoli niso doživeli raka xD največ raka pokasirajo ljudje v starosti od 30 - 60 let torej če dopolnim 30 let in dobim raka. Sem ga dobil zaradi visoke starosti ker predolgo živim...ammm to pa čudno zakaj pa moj dedek in babica živita čez 80 let in ga ne dobita ?? torej onadva ne dobita raka, ker sta premlada ? xD ko takšne cvetke prebiraš, vidiš, da jim je logika neka fantazija xD
Kritik19
21. 07. 2012 13.55
+6
Resno obravnavanje člankov na 24ur, za 90% poveča možnost za nastanek raka.
Ella80
21. 07. 2012 12.54
+7
I'll be back, prosim, preberi si zgodovino medicine. Že Hipokrat in Galen sta vedela veliko o rakastih obolenjih in o boleznih, za katere ti trdiš, da jih včasih ni bilo. No, Hipokrat se je rodil l 460 pr.n.š. Mi smo pa leta 2012. Ne piši, dokler ne preveriš vseh dejstev..
KungFuPanda
21. 07. 2012 14.20
Diagnostika je danes dosti boljša, prav tako obdukcije. Če je življenjska doba podvojena, je tudi več možnosti, da se bo gen v eni celici tako deformiral, da se bodo celice začele nenadzorovano množiti. Se pravi: samo več ga odkrijemo in večje možnosti so, da ga dobimo zaradi daljše življenjske dobe. Takon da se s teboj strinjam.
ill_be_back
21. 07. 2012 15.16
-1
torej trdita, da je normalno ,da ko človek dopolni 50 let je normalano da ima 90% možnosti da ga zadane kap ??!! hahah no pol pa ko bosta tolko stara ne hodit k zdravniku saj sami trdite da je po 50 letu normalno za človeka da ga zadane kap in to celo večkrat. Mene zanima če je tudi naše prednike ko so dopolnili 50 let zadela kap ?? in če so masovnos dobivali raka pri od 40 let dalje....poznam veliko ljudi ki so dobili raka večina jih je že žal mrtvih in po celem svetu je tako koga boste lažno okrivili za to teororiste al muco copatarico ?? sami se prepletate v svoje laži. Ne da vas strašim, ampak enkrat boste za svoj način življenja dobili izstavljen račun, bodite brez skrbi, takrat bo pa hudo. Danšanji propagandni mediji pravijo, da v povprečju človek živi dlje. A res ??? kaj pa na milijone ljudi v zahodnem svetu ki umrejo zaradi kapi in raka eh ne to je zgolj zanemarljiva statika kaj te to je važno da tista boga peščica ljudi dočaka 110 let. Prvo se je treba vprašati kdo živi zelo dolgo in koga pobere že veliko prej še preden dopolni abrahama. Pa pustimo vojne in ostale družbene dejavnike.
Omen3
23. 07. 2012 09.19
@ill_be_back Naše prednike ne bi zadela kap pri pedesetih....ker niso dočakali toliko let.....umrli bi od strahu pri tridesetih,da jih ne poje kakšna zver..... Ne moreš primerjati bolezni in tegobe danes s tistimi v davni preteklosti.Način življenja sploh ni primerljiv med tema obdobjema......a so se v prazgodovini tako pehali za denarjem, uspehom,kariero.....so se vozili z avtomobili (ki onesnažujejo okolico)....itd. Seveda je nekaj k sodobnim boleznim doprinesla tudi nezdrava prehrana,med katero lahko sodijo tudi predelani izdelki iz mesa.Pa ne samo hrenovke,tudi razne klobase,salame....povsod kjer je veliko dodatkov ,ki z samim mesom nimajo dosti skupnega.Toda to ne pomeni,da je tudi samo meso (v naravni obliki) škodljivo.Mimogrede,tudi ribe so meso (in zagotovo niso škodljive),čeprav jih nekateri ne štejejo za meso. Zdravje ne pomeni samo zdrave prehrane,ampak tudi zdrav način življenja,gibanje,ukvarjanje s športom..... v prazgodovini so precej "športali"....če niso lovili plena,so pa plezali po drevesih in iskali plodove....Danes pa si hrano "lovimo" po trgovinah,zato je potrebno drugače porabiti odvečno energijo (in zaužito hrano).Potem bo tudi bolezni zagotovo manj....
Smrkolincek
21. 07. 2012 12.53
+11
Prodam domače hrenovke
ill_be_back
21. 07. 2012 12.39
+4
@Homosapijens @knarim @sarushika Ajde pametnjakoviči. Vsi samo pravite da je pračlovek v prazgodovini jedel meso in vso ostalo hrano živalskega izvora. Pol mi pa povejte ali je takrat poznal tudi tablete kot jih poznamo danes ?? zakaj morejo danes ljudje jesti tablete da jim zbije pritisk, zakaj imajo problem ljudje s prebavo, zakaj še nekateri srat ne morejo it ne da bi vzeli odvjala ?? in ne mi nakladat. ok pustimo sedaj da ima človek daljše črevesje(kot vsi ostali mesojedci in vsejedci). pa bodimo direktni in natnačni vsega ne more biti stres kriv. NE tajim povdarjam ne oporekam da stres je krivec za zdravstvene probleme, vendar bi bil zaslepljeni hinvec če bi trdil da je edini. Kaj mislite, da je razlog zakaj danes umirajo na milijone ljudi, od KAPI (srčne, možganske), od RAKA (na trebušni slianvki, čreveseju, razno razni tumorji v glavi in na vseh delih telesa, na dojkah, prostatih, modih, in nevem kje še vse so ljudje rakasti) eno je jasno če pogledam nazaj mogoče kakih 50 manj ali več let nazaj so predniki jedli jedli veliko manj produktov živalskega izvora kot sedaj.Takrat je bilo pomankanje tega. Dandanes pa imate nekateri ljudje čisto vsaki dan na krožniku hrano živlskega izvora..čisto vsaki dan, vsaki obrok (nekateri). In pol se čudite da je tako. Seveda je k temu treba dodati tudi GSO poljščine oz. povrtnine in sadje. Da o tem kaj dajejo vse v vodo in zrak sploh ne govorimo. Tudi stres je eden izmed faktorjev, ja tako kot sem prej omenil. Vendar že zdaleč ne edini. vrnimo se nazaj zakaj morejo ljudje žreti tablete dandanes če pa nekoč niso poznali faramacije in so živeli dolgo in zdravo dandanes pa veliko ljudi umira zgodaj v velikih bolečinah in mukah. kaje vi vidite napredek medicine jaz ne vidim.Vidima samo neke zahodnjaške bolezni ki jih prej nikoli ni bilo ! in ne mi sedaj nakaldat o penicelinu, antibiotikih...ipd so že res stvari ki so na srečo nekaj prinsle in imel edobre namene. Ampak je pa veliko ostlaih stavri za katere ne morem to rečti. Je tudi veliko slabih stvari, ki so jih NAMENSKO NAREDILI TAKO DA LJUDEM ŠKODUJE. in vem kaj boste rekli kaj hočemo saj nič ne moremo spremeniti....NAPAKA veliko se lahko spremeni, če se le hoče ! aya pa še nekaj BTK me za vaše zamsenehovanje in podljaevanje žaljivk na moj komentar resnic aje pač taka pa če jo sprejmete ali ne resnica bo še vedno tukaj pa če si do konca svojega bednega življenja prekrivate oči pred resnico. Meni ni mar ap naj bo po vaše. Do takrat pa jamrajte in si dopovedujte da je to nekaj čisto normalenga da imajo ljudje po 50 leti velike možnosti da jih doleti kap. Nekoč tega ni bilo, da si je nekdo, ki je nad 50 let ali celo manj reko zdaj sem pa že tolko star, da lahko normalno pričakujem srčno ali možgansko kap ali pa raka na črevesju. naši predniki na začetku stoletja nisom umirali do raka, srčne kapi (kvečjemu pri visoki starosti naravna smrt), niso poznali previsokega pritiska in previsoki sladkor. dandanes pa nam dopoveudjejo da brez zdravnika in zdravstvene oskrbe ni mogoče preživeti ???!!! mar je tudi pračlovek rabil za svoje preživetje FARMACIJO - tablete da mu zbijajo pritisk, tablete za srce, tablete za previsoki sladkor - ne tega niso poznali saj niso rabili. Je pa res, da pračlovek zaradi omejenega prehranjevanja zgolj z mesno prehrano niso imeli dolge življeske dobe( 20-30 let).Seveda so še pri njemu bili mogoče kakšni drugi dejavniki.
KungFuPanda
21. 07. 2012 14.24
+4
V zgodovini so imeli življenjsko dobo od 15 do 30 let, če so imeli srečo. danes jo imamo 70. Pa smrtnost otrok je bila 90%. Ne moreš tega primerjat, ker se večina teh bolezni razvije kasneje.
Gunnar
21. 07. 2012 17.13
+1
tudi ti boš enkrat 50+ in tudi ti boš v skupini s tveganjem za kap, pa če se na glavo postaviš al pa nafilaš z zelenjadjo do amena...
sarushika
21. 07. 2012 18.54
+2
ne ljubi se mi brati te litanije in še vedno ne odstopam od svojega mnenja. študiram živilstvo in prehrano in sem prebrala marsikaj o človeku, njegovem prebavnem traku in prehrani in vem kaj je prav in kaj ne. vegetarijanstvo je ok, veganstvo ne. in tukaj zaključim
XenoSlo
21. 07. 2012 12.24
+3
Nisem prebral članka, niti ne jem hrenovk. Predvidevam, da so notri piščančja kremplca.
ill_be_back
21. 07. 2012 12.40
+2
pokljukadeluks
21. 07. 2012 12.57
+3
XenoSlo
21. 07. 2012 12.58
+5
Verjamem. Otroci jih imajo večinoma radi. To pa je problem.
Polona Dove?ar
21. 07. 2012 12.18
+2
Uh.... članek je malo pretiran, mislim, kar se tiče E-jev, ki naj bi povzročali ne vem kaj vse možno..... kar se pa tiče hrenoveke in njene sestave, so pa kar približno ugotovili in še celo zelo nežno opisali proces pridobivanje mesne mase :-) Bio hrana, ne obstaja, skoraj ne obstaja, ker povsod zabrišejo noter nekaj, kar ni bio.... :-)
Nina Nubia 1
21. 07. 2012 12.18
+12
moj zelodc ni krsta za trupla
Omen3
23. 07. 2012 12.26
+0
Glede na to,da rastline (in njih produkti) rastejo,se razmnožujejo.... imajo na nek način tudi svoje življenje.....in so po svoje živa.Zato tudi njih "ubijemo" za svojo hrano....ali pa hrano živali..... Nina,a rastlinska "trupla" pa tvoj želodec lahko konzumira ?!?
FeelsGoodMan
21. 07. 2012 11.57
+6
Dejte no, na vsake tok cajta pa prou zasede kšn hotdog :)
20712
21. 07. 2012 11.48
+4
Super ....... zdaj bomo pa samo še mortadelo jedli ....... kravja vimena so baje full zdrava .... heh
ill_be_back
21. 07. 2012 10.17
-3
Doboro jutro ! to se vse ve (nekateri vemo, ostali si pa pač zatiskajo oči) ! kje je Jure Herer ko ga najbolj rabiš ?? Meso je po defoltu strup za človeka ki je bolj kot ne Rastlinojedec. Mesna industrija ne samo na prodaja meso, tudi kemične produkte s pomočjo katerih naprimer: zamleta dobrovina in kosti zgledajo kot piščančja prsa. Da pa imamo mi rastlinojedci probleme se pa lahko zahvalimo GSO semenkam. Nekoč ljudje niso imeli GSO hrane na svojih talarjih, enako tudi ni bilo močne mesne industrije. In mi ni treba it raziskovati da so bili bolj zdravi. Vsi ostali, ki pa še vedno verjamete pravljicam pa vam samo lahko rečem: GUTE APPETIT.
Homosapijens
21. 07. 2012 10.34
+14
Človek je rastlinojedec?? Res?? Že pračlovek je jedel meso in to surovo!! Daj ne bluzi.Če si ti vegeterijanec še ne pomeni,da moramo biti vsi!!
knarim
21. 07. 2012 10.47
+4
Zaradi beljakovin ki jih je dobil z mesom, so se mu začel večat možgani, in s tem je bil omogočen razvoj v modernega človeka.
sarushika
21. 07. 2012 11.21
+7
zato pa mi vegani niso všeč! naj se bašejo samo z zelenjem, mene osebno to ne moti ampak naj mesojedce ne obtožujejo in pluvajo po njih. kolikor jaz vem (in se ukvarjam s to branžo!) je človek od nekdaj mesojedec. že pračlovek je lovil živali, na stenskih poslikavah so uprizorjali ljudi med lovom.. je treba še več dokazov?? poleg tega mi je pa najbolj ironično, da ima veliko veganov kužke in druge domače ljubljenčke, ki jim veselo kupujejo raznorazno meso, po drugi strani pa govorijo kako okrutno je ubijanje živali. kaj mislijo da meso za njihove kužke ubijejo z božanjem?? pa ne govorim na pamet, ker poznam kar nekaj takih (zgoraj opisanih) patronov.
mmaattiicc
21. 07. 2012 12.18
+3
haha, ja pračlovek je jedel meso...če se pa ti še vedno počutiš kot pračlovek in maš takšno čeljust bi te pa zlo rad videl kako trgaš surovo meso z mrtve živali, ki si jo ulovil z golimi rokami(ker te je pač popadla neznanska želja po krvi in mesu) :D
platon26
21. 07. 2012 12.35
+3
mmaattiicc človek je izumil ogenj in meso je postalo lažje za prezvečit posledično je v nekaj 100 tisoč letih prišlo do sprememb;)
mmaattiicc
21. 07. 2012 13.12
se strinjam! Spremenila se je pa tud njegova anatomija, način prebave hrane in potreba po določeni vrsti hrane ;)
KungFuPanda
21. 07. 2012 14.32
+4
Človek je na začetku bil mrhovinar, pa če vam je to všeč ali ne. Ko so od trupla ostale samo kosti, je te kosti lomil in jedel kostni mozeg. Te maščobe so mu pospešile razvoj možganov. Takrat se je začel eksponentni razvoj možganskih zmožnosti. Prej, ko je bil zgolj rastlinojedec pa je tisoče let stagniral, ker ni imel posejanih njiv soje ali čičerike. Danes je to lažje z gensko pridelano sojo.
mmaattiicc
21. 07. 2012 15.07
-1
Ah ja, to je sam še ena od teorij in odgovora na to vprašanje najbrž ne bomo vedl nikol, prav tako nikol ne bomo točno vedl če smo se razvil iz primatov al pa kakšne druge vrste in kaj smo v preteklosti jedl...Kar pa niti ni pomembno, če se osredotočimo na sedanjost. Rabi naše telo meso za opravljanje vsakdanjih aktivnosti? Ne. Rabi telo novorojenčka enako mleko kot telo telička? Ne. and the list goes on....odloči se pa vsak sam...
travoljub
21. 07. 2012 15.12
-1
človeku so se razvili možgani zaradi uživanja mesa? se vidi da nimate nobene logike, človeški možgani in zavest se širijo po ciklih, sam to je pretežko razmišljanje za vas, raje ostanite pri premitivnem "znanju" kot ga imate, da je meso zdravo, pa čeprav je logično iz vseh zornih kotov da ni
Gunnar
21. 07. 2012 17.11
+2
ok, če je meso strup za človeka... zakaj pa potem človeka ne pobere če je meso (razen če se po nesrečnem naključju z njim zaduši) in živalske produkte, če pa poje kakšno strupeno gobo ali rastlino ali recimo arašide, jagode če je alergik ipd. ga pa pobere oz. je takoj na robu preživetja?
mmaattiicc
21. 07. 2012 17.40
sej če te ugrizne pes pa pride do zastrupitve(in ne dobiš ustreznega cepiva) boš tud dlje časa umiral k pa če te ugrizne ena kobra...
Gunnar
21. 07. 2012 18.35
+1
tle je govora o uživanju hrane ne o temu kaj če te nekaj ugrizne, je velika razlika med tem če te ugrizne pes ali kača pa med tem, da če poješ jagodo, pa niti ne veš da si alergičen na njih pa te posledično pobere, al pa kaj podobnega, da se greš super vegija pa pomalicaš vse kar je zelenega...
mmaattiicc
21. 07. 2012 19.09
+1
tle se gre ubistvu za to, da meso ni zdravo...ne pa kaj pa če si alergičen na jagode...pri alergijah pride do premočne reakcije imunskega sistema, kar lahko posledično vodi do napadov astme, oteženga dihanja, znižanga krvnega pritiska...zaradi alergij večinoma umirajo otroci al pa ljudje ki majo že itak kakšno drugo bolezen in slab imunski sistem. Kar se pa zastrupitev tiče smo pa itak vsi na istem, če poješ nekaj strupenega al pa narobe pripravljenega te lahk pobere ne glede na to al maš za prilogo meso al pa solato... Meso pa ni strup, je pa škodljivo zaradi prevelikih količin nasičenih maščob, holesterola, težko razgradljivih proteinov...
Omen3
23. 07. 2012 09.00
+1
@mmaattiicc, nikjer ni znanstveno dokazano,da meso,v normalnih količinah, ni zdravo....Govorim o normalnih količinah (in naravni pridelavi)...ne prenajedanju vsak dan.Seveda hrenovke ne sodijo v kategorijo zdravo in naravno predelano. Študije so tudi dokazale,da holesterol ni škodljiv (spet v normalnih količinah),organizem ga celo nekaj potrebuje....tako da tvoje navedbe zagotovo ne držijo.Spet je govora seveda o uživanju v normalnih količinah.Saj je lahko še sadje (ki je zdrava prehrana) škodljivo v prevelikih količinah,ker vsebuje med drugim sladkor.In preveč sladkorja za naš organizem tudi ni dobro...oziroma je celo škodljivo. Od prazgodovine je bil človek res najprej rastlinojedec,ki pa se je z evolucijo spremenil v vsejeda,torej je užival tudi meso (in izdelke mesnega izvora,kot so jajca,mleko). Temu primerno se mu je spremenil tudi prebavni sistem. Znano dejstvo je,da v rastlinski prehrani ni vseh vitaminiv,mineralov (in vsega ostalega),kar potrebuje človeški organizem.Zato nekateri vegetarijanci dodatno uživajo tablete z vitamini....kar sigurno ni naravno. Nekateri vegetarijanci zagovarjajo tezo,da ne bodo jedli nekaj (žival) kar so ljudje ubili in mučili.Toda tudi rastline so neke vrsta nižje stopnje življenja....in tudi rastlino na nek način ubiješ,da prideš do hrane.Torej so to dvojna merila?
Tbremc
21. 07. 2012 08.45
+18
Po izobrazbi sm kuhar a ne bom preveč pametoval ampak hrenovke so res ena packarija, saj so sestavljene iz živalskih oči, drobovine, možganov. Okus popravijo z dodajanjem aditivov in konzervansov. Za barvo je odgovoren natrijev nitrit. Hrenovke brez dodatkov bi bile bledo bele če ne še rumene z vonjem po drobovini in okusom da sploh ne govorimo.
atlantic26
21. 07. 2012 10.10
+11
Homosapijens
21. 07. 2012 10.39
+6
Tomaž Bremec jaz dvomim,da si ti kuhar,če pa si,potem si pa zelo neumen kuhar.Delam v mesariji in to zagotovo ne bo držalo,da so v klobasah oz. v hrenovkah oči,drobovina in možgani!!Moram ti povedati,da bi takšno mesarijo nemudoma zaprli!! Še meso,ki je namenjeno za živalsko prehrano je neoporečno,kaj še le,da bi bilo noter vse to kar si ti napisal!!
platon26
21. 07. 2012 11.04
+6
sej drobovje oči konzervansi in aditivi so neoporečni in dovoljeni ah mesarček sploh veš kaj govoriš? Adetivi in konzervansi so v vsaki konzervirani hrani pa sladkarijah skradka danes vbistvu že čisto povsod!
Tbremc
21. 07. 2012 11.29
Homosapijens. Glej tako učijo v šoli. Nimam kaj reči. Zate sem lahko neumen ampak tako pač učijo.
Tbremc
21. 07. 2012 11.31
+2
use pa je odvisno od pridelovalnega obrata, kjer hrenovke proizvajajo. Sej kuharji smo itak za vse neumni in bedatsi. to je že praksa.
Homosapijens
21. 07. 2012 14.47
delal sem v predelovalnici mesa in mesnih izdelkov Jata Ljubljana,sedaj pa v tujini in je popolnoma enako!!
boštjan žabjek 1
22. 07. 2012 08.40
Ja odvisno kje ampak hrenovke so lahko prav dobre iz mesa, leda, maščobe in začimb..če so domače, in take se dobi na selih in škofljici.....pa tudi dell sem jih....pomagal no ampak vem kaj je notri..