Več kave, boljši spomin
Pariz, 08.08.2007, 09:01 | STA
Znanstveniki so ugotovili, da imajo ženske, ki popijejo več kave, boljši spomin. Na moške pa kofein ne deluje tako.
Kofein izboljšuje spomin, a le pri ženskah (Foto: Reuters)
Spomin žensk, starih nad 65 let, ki na dan popijejo najmanj tri skodelice kave (ali šest skodelic čaja), je boljši kot spomin tistih, ki dnevno popijejo le eno skodelico ali manj, kažejo rezultati raziskave, ki jo je francoski državni inštitut za zdravje in za medicinske raziskave (INSERM) opravil v sodelovanju z univerzo v Lizboni.
Znanstveniki so zvezo med uživanjem kofeina in t.i. kognitivnimi intelektualnimi sposobnostmi, kot so spomin, govor in logično sklepanje, ugotavljali pri 4197 ženskah in pri 2820 moških, starih nad 65 let. Pri raziskavi so upoštevali tudi dejavnike, ki lahko vplivajo na kognitivne sposobnosti, kot
so starost, izobrazba, krvni tlak, bolezni srca in ožilja, depresija, invalidnost in na podlagi tega ugotovili, da kofein deluje zaščitno samo pri ženskah.
Na vprašanje, zakaj kofein varuje samo ženske, pa je znanstvenica Karen Ritchie odgovorila, da "morda kofein drugače vpliva na metabolizem pri moških, ali pa gre za stvar v medsebojnem delovanju kofeina in moških hormonov". Raziskava je še pokazala, da kofein ne vpliva na Alzheimerjevo bolezen. Po besedah znanstvenice sta potrebni vsaj še dve leti, da bi bolje preučili povezanost med kofeinom in Alzheimerjevo bolezen, ker je "možno, da uživanje kofeina ne vpliva na pojav te bolezni, temveč na njeno napredovanje.
Pošlji komentar
Zadnji komentarji
-
renato.kosmajer10.08.2007, 21:29
hej..kaj pa je te z mano...jas sploh nič ne pijem..
od časa do časa pojem samo kak sendvič ki ga dobim od sosedove mice...bojim se...
spomin pa mi sega samo do 15 min nazaj...jas bom začel pit kerozin...vem to bo pomagalo vsem mojim težavam -
bonsai909.08.2007, 07:45
Ja, ja, verjetno kava s spermo namesto smetane.
-
boskopetek08.08.2007, 21:41
Heheheheh....Tina a si strastna kafetarka al kaj?
Hehe.
Pol domnevam da si še lepa povrh. PP
No ja drgač pa ...hehe teli naši znanstveniki hja no. U glavnem na kratko povedano ne verjamem čist nč.
Žal.
Žal mi je Tina.
Kar pa ne pomeni da ti ne verjamem da si pametna.
Sej to že prej poštudiral
LOL.
Ajde. -
kritika08.08.2007, 15:41
še ena v prid ženskam. kako je svet nefer. hehe, hecam se... matekolovrate, koliko ti je pivovarna plačala za ta komentar? :D
-
tina8608.08.2007, 14:27
no saj nikjer ne piše da pri mladih to ne deluje. zato pa sem tak pametna. ;) lol
-
pumpar08.08.2007, 11:28
Ma to nemora biti res...kofein uničuje možganske celice.Ne ga fukat s takimi članki.
-
matekolovrate08.08.2007, 09:49
Pri moških ga pa pir izboljšuje (spomin seveda)
-
nina.ilic08.08.2007, 09:34
škoda, da deluje sam pri starejših - drgač bi blo velik bl simpl fax narest














