Nogomet

Real v nemilosti finančnega 'fair playa'?

Pariz, 10. 08. 2013 11.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Generalni sekretar Evropske nogometne zveze Gianni Infantino se je zavzel za finančni "fair play" v nogometu in pozval k razmisleku glede vse večjega zapravljanja številnih evropskih klubov za usluge igralcev.

Mnogo ekip je v nezavidljivem finančnem krču, nova pravila oziroma omejitve pa bi pomagale pri sanaciji finančnih težav. V nemilost je pri tem padel madridski Real, ki naj bi po nekaterih navedbah za usluge Cristiana Ronalda plačeval 17 milijonov evrov letno, za nogometaša Tottenhama Garetha Bala pa je ponudil vrtoglavih 100 milijonov. Arsenalov manager Arsene Wenger je ob tem dejal, da se Realova ponudba Balu prav norčuje iz novih pravil. Ob tem Infantino poudarja, da omejitev za plačila ni, dokler so sredstva na voljo.

Gianni Infantino
Gianni Infantino FOTO: Reuters

"Vsak klub je samostojen in neodvisen pri plačilih glede na sredstva, s katerimi razpolaga. Sistem mora biti zdrav. Če si klub lahko privošči visoke izdatke, potem ni težav. Težave se pojavijo le, kadar živiš nad svojimi zmožnostmi," je ob tem dejal Gianni Infantino. Finančni "fair play", ki ga je Uefa pripravila v sodelovanju s klubi, je oblikovan, da omili prekomerno zapravljanje za nogometaše in zmanjša izgube klubov, saj so ti v primeru finančnih težav izključeni iz evropskih tekmovanj. Zaradi prekomernih dolgov je prva za eno leto prepoved nastopanja v Ligi prvakov in evropski ligi dobila španska Malaga, čeprav je bilo moštvo lani v četrtfinalu Lige prvakov. Njena pritožba pri Mednarodnem športnem razsodišču ni bila uslišana.

"Finančni 'fair play' dobro deluje. Uveljavljen je že nekaj časa in je osnova v nogometu. Vsi, ki smo v nogometu, se zavedamo, da se moramo otresti izgub in finančnih težav. A uspešnost učinkovitosti pravilnika ne gre meriti z izključevanjem ekip iz evropskih tekmovanj. Ključ do uspeha bodo objavljene številke 29. avgusta v Monaku, kjer pričakujemo veliko dobrih novic," je še dejal Infantino. Poudaril je še, da je opazno zmanjšanje plačil v nogometu, ki so se med letoma 2011 in 2012 znižala za 40 odstotkov.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (106)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Lenart Žerdin 1
12. 08. 2013 00.25
Mogli bi narediti tako da je 100 milijonov MAX. kot lahko porabiš v prestopnem roku in 50 milijonov na igralca!
Lenart Žerdin 1
12. 08. 2013 00.22
Ma joj 2 celi ekipi z najbolj plačanimi igralci bi lahko že celo Slovenijo kupil.
Ordem e Progresso
11. 08. 2013 11.01
+2
s takimi plačami bi pa res že lahko ligo prvakov osvojil....sam kaj ko ni vse v denarju
Smeljo
11. 08. 2013 00.00
+0
Klubi morjo z mladimi delat tko k mi ;)
feniks30 1
10. 08. 2013 22.59
+3
Hehe, pa kaj to resno mislite, da bo pomagal? Real, Barca in drugi velikani ustanovijo svojo ligo, UEFA pa u jok. Cene igralcev pa že dolgo niso več realne, sam je treba najdit drug način za omejitev.
Klemenqwsq
10. 08. 2013 21.51
-9
Moj real je tu najbolj kriticen ja...se zavedam, ampak tudi farcelona ni dalec za nami! Nevem kako lahko ma en cr tako placo, CL pa ni sposoben osvojiti. ..!!!
Klemenqwsqq
10. 08. 2013 21.26
-6
Če se ne motim Barca porabi največ denarja za plače (zanimivo glede na to, da nas prepričujejo, da igrajo za burek in prebranac). Ne vem zakaj bi bil Real s plačo Ronalda v nemilosti. Meni je recimo v posmeh fair playa cena in plača Neymarja! Za Ronalda je 17mio pač realnost. Dati 57mio za Neymarja s plačo, na Marci mislim da pisalo 14 ali 15mio ... noro
Hammurabi
10. 08. 2013 21.58
+9
lionelmessi10
10. 08. 2013 22.30
+4
tk frustriran si,da morš še o članku o svojem klubu omenjat in primerjat zraven tvoj večni 'hajterski' klub...patetičen in smešen si.
Klemenqwsqq
10. 08. 2013 22.45
-6
Mastervoltek
10. 08. 2013 23.32
-6
Neyč ima 15mil. plače... preber si na Marci
Ordem e Progresso
11. 08. 2013 10.59
+1
ima 7 miljonov plače. potem pa prištej še davek in dobiš tevilko njegove plače
Ordem e Progresso
11. 08. 2013 11.00
+1
15miljonov z davkom.... tako kot ronaldo 17miljonov +57% davka, kar skupno nanese dobrih 35 miljonov
Horni D
11. 08. 2013 12.55
-1
Kaj ti davek šeteješ pod plačo? Ker potem pejdi v Francijo ker je davek za bogate 75%
Ordem e Progresso
11. 08. 2013 13.24
+1
zgoraj mastervoltek je štel davek skupaj s plačo. prvo malo preberi kaj je kdo napisal preden si neumno pametn!
Mr.Somebody
10. 08. 2013 16.20
+19
najbolš bi blo da bi uvedl podoben sistem kot ga ma NBA
lodz68
10. 08. 2013 16.35
+7
Salary cup...in vsi klubi imajo 100 miljonov na razpolago...Prej ali slej mora prit do tega.
Santa92
10. 08. 2013 18.36
+2
se strinjam ja, bi blo bol izenaćeno in zanimivo
ILoveGaming
10. 08. 2013 18.52
+0
To se strinjam stoprocentno! Ker to je norost ni več morale v teh cenah. To je višek usega. Kam bomo pršli tkole v nogometu čez 5 let bojo cene 200 300 M. Že zadne 5 let govorim o tem da je to višek in treba je neki narest.
modelx
10. 08. 2013 19.14
+0
ne samo salary cup, zahtevati tudi pozitivne bilance in limite pri zadolževanju glede na kapital brez goodwilla,
pouspinela
10. 08. 2013 21.59
+1
a mi lahko kdo natančneje opiše ta sistem kot ga ima NBA?
KiNgKoNg
10. 08. 2013 23.26
+2
Vsi klubi imajo enak budžet, koliko lahko zapravijo za plače. Nekateri bogatejši ga prekoračijo, in pride do t.i. luksuznega davka (za vsak dolar ki grejo čez, plačajo dolar in pol "kazni").
{file_deleted}
11. 08. 2013 00.08
-1
Če maš ti šejke v fuzbalu, jih tudi ta luksuzni davek ne bo ustavil pomojem... Vsaj naslednjih par let, dokler jim nafte ne zmanjka...
hansola
10. 08. 2013 16.09
+18
Noben ni vredn več kot 5 miljonov. Da jih ni sram kake zneske pobirajo, po drugi strani pa dajo tiste reklame z bogimi afriškimi otroci kak fuzbal špilajo pa kak združuje ljudi. Komedija vse skup.
xxman.y
10. 08. 2013 16.01
+0
Če se pri Realu še niso naučili, da denar ne prinaša lovorik, naj le zapravljajo. 120 mio za enega igralca??? Halo ! Za piko na i, pa jih še un maneken izsiljuje z astronomsko plačo v novi pogodbi. Tako ali tako so zadolženi, da glava peče. Samo da nebo na koncu usoda žalostna- beri bankrot.
CallMeFOOL
10. 08. 2013 16.04
-3
nevem od kje tebi bale sploh nebo šel v real
xxman.y
10. 08. 2013 16.05
+1
Govorim na splošno. Tukej ni samo Bale. Majo najdražjo ekipo v zgodovini nogometa, lovorike pa nobene.
Grizzman
10. 08. 2013 16.09
+0
dr.Savec
10. 08. 2013 17.14
+5
Zadolženost sama po sebi ni problem! Problem nastane ko dolga ne moreš odplačevati, in če pogledaš da je Real lansko leto imel rekordni dobiček, potem veš da poslujejo dobro. Glede cene igralca pa je tako, večje je povpraševanje, večja je cena, dokler bodo ljudje pripravljeni plačati za drage vstopnice, kupovali drese in podobo, tako dolgo pač bodo take plače. Je pa res da pa že pretiravajo v cenah :)
Ordem e Progresso
11. 08. 2013 14.35
+1
valda minus ni noben problem. to da ma la liga 3.5 miljarde minusa noben problem...prav imaš, sploh glede na španijo in njeno trenutno stanje. celoten svet je v recesiji zarad kreditov itd.
ILoveGaming
10. 08. 2013 16.00
+3
Treba je omejit use. Plače, pogodbe, prestopi. Use omejit ker to ne norost. Nekateri klubi praktićno izsiljujejo večje zneske seveda pa klubi kot so Real Barca itd. majo sredstva. Omejit plače nč več k 6 do 7 M na leto za najbolše....prestope omejit....naj naredijo pri uefi svoje tržne vrednsoti....naj oni ocenijo igralce. Recimo Messi Ronaldo sta vredna 40M do 50M...ostali manj glede na to da sta najbolša....potem Cavani nvm 35M ker to da dajejo za igralce po 100M pa zj za tega Garetha Bale 150M pa a so normalni....če bi ble cene manjše bi klubi svoje najbolše raje zadržal.
Dirty17
10. 08. 2013 19.51
Real in Barca in ostali imajo take dolgove da glava boli
Hammurabi
10. 08. 2013 20.41
-1
ILoveGaming
10. 08. 2013 21.01
ma katastrofa...nevem zakaj uefa dopušča take dolgove....
Hammurabi
10. 08. 2013 21.59
+3
Oba kluba imata 500 mio prihodkov in cca 40 mio dobička letno.
Duška Duska
10. 08. 2013 23.01
Kaj če se pa zadeva obrne.profita ne bo,dolg pa bo ostajal.
jocjoc321
10. 08. 2013 15.53
+7
nepravično...sam zato k arsenal tok kupuje -.-
Klemenqwsq
10. 08. 2013 15.23
-6
Neeeee kje bo zdaj igral kasiljas?? Benz? Higuin?? Aguero???
Sigis
10. 08. 2013 15.22
+1
@terminator25 Abramović je Chelseaju odpisal dolg, pri transferjih pa že lep čas ne sodeluje in ne vlaga, ker je klub solventen in ima dovolj profita! Zgolj novinarji pišejo 'Abramovič zapravil XX € za igralca ', pa ni res, KLUB je zapravil XX€ za igralca! Ampak žal je vednost ljudi preveč odvisna od medijev in verjamejo vsem kar napišejo in zato praktično vsi mislijo, da v nakupe še vedno vlaga Roman, pa temu že nekaj časa ni tako. Roman je samo lastnik in je klub samo spravil na zeleno vejo, večji nakup Romana ki sledi pa bo obnovitev oz. selitev s Stamford Bridgea na novejši objekt. Pri transferjih ima pa še vedno verjetno kar glavno besedo, ampak igralce pa kupuje klub sam.
Sigis
10. 08. 2013 15.13
+10
Finančni fair play ni rešitev! Rešitev je salary cap, kot je to urejeno v NBA!
rvn17
10. 08. 2013 15.07
+12
letos, 12miljonov € za Carvajala, 39milj.€ Illaramendi, 30miljonov € Isco = 81milj. € prodaja: Callejon 10miljonov €, R.Albiol 12 miljonov €, 37miljonov € Higuain = 59 milj. € niti ni tako slabo za Real ce pogledamo da je prvi klub ki je posloval preko pol miljarde € letno in ceprav zakreditiran posluje pozitivno
katalonec1
10. 08. 2013 14.31
-17
real finančnega fair playa ne bo nikoli upoštevau kr majo preveč denarja mogl bi omejit sredstva usakemu klubu za nakupovanje igralceuv v prestopnih rokih
Mamba4Life
10. 08. 2013 16.59
+6
ti se boš oglašou k barca zadnje tri leta zapravlja 2x več k real
orgullo madridista
10. 08. 2013 14.18
+38
Sej tukaj ni kriv Real. Enostavno Totanham je nabil takšno ceno ki za moje pojme sploh ni realna....noben igralec ni vreden vec kot 50M.
Horni D
10. 08. 2013 14.21
-5
Kot prvo! Človek nima cene! Ker če jo ima nisi vreden nič! Človeka se ne bi smelo dat kupit!!!! Kot drugo! Tottenham lahko da 200 milijonov € če je REAL tako neumen, da bo plačal zakaj ne. Niso angleži tu krivi. Kot 3. kmalu vas po FFP pojedu.
terminator25
10. 08. 2013 14.25
+16
1. Nogometaš IMA ceno. Ta cena vključuje image, marketing in vse in vse in vse. Ne mi kle zdaj nekaj o človeških bitjih filozofirat, marija sveta. 2. Tukaj bi se dalo debatirat, kdo je bolj neumen. in 3. Reala ne bo nikoli pojedel FFP, prej bo katerokoli drugo ekipo. Več kot očitno je, da si še eden izmed morja ljudi, ki kar nekaj na pamet govorijo in posplošujejo. Namig: Real je kot prva ekipa v zgodovini v lanski sezoni pridelal 500 milj.€ revenua. P.S. Pa nisem navijač Reala, samo malo možgančke uporabljam.
gram.
10. 08. 2013 14.34
-3
Revenue je prihodek. Ne dobiček. In to ni isto. tak da je tvoja informacija o ''revenueu'' neuporabna.
katalonec1
10. 08. 2013 14.38
-13
in to pravi navijač kluba ki je pred parimi leti zapravu skor 100M za ronalda skor 60M za kakaja ki so ga poznej uničl pa še bi lahko naštevu podobne transfere
Horni D
10. 08. 2013 14.39
-9
terminator...tebe je ta moderni svet že pojedu
Horni D
10. 08. 2013 14.39
-1
Pokliči v Madrid na banko in vprašaj kako Madrid plačuje kredite svoje.
terminator25
10. 08. 2013 14.52
+5
Joj no, pa dajte ljudje prosim malo razmislit preden objavljate lepo vas prosim no, ne da si mi tukaj zdaj celega dneva zabit, da bom vas popravljal. Tole kar si ti meni napisal, je kar nekaj, kar eno naučeno dejstvo, kot bi napisal, da sonce zahaja na zahodu. Kaj ima to tukaj veze?! FFP se glede glede na revenue, razumeš? Dobiček se računa PO opravljenih prestopih razumeš? Revenue od Reala je bistvu denar Reala, ki ga lahko zapravi. Zdaj v teoriji bi lahko zapravili vseh 500 milj.€ revenua, pa bi bili še zmeraj na nuli in bi bili v skladu s FFP-jem, razumeš?
terminator25
10. 08. 2013 14.53
+4
Seveda pa, ker nismo v teoriji, Real vseh teh 500 milj.€ ne more zapraviti za prestope in ga del uporabi tudi za odplačevanje kreditov, kar je v odgovor nepoučenemu Horniju :)
terminator25
10. 08. 2013 14.54
+7
Uf majster primi100, aveš kva bi Robbie Fowler tebi reku...''look closer to home'' ;)
katalonec1
10. 08. 2013 14.58
-21
barca je pa opraula sam 1 ali 2 transfera zadnih letih ki je vklučevau večjo količino keša ibrahimnovič pa neymar je biu mal dražji zdaj
terminator25
10. 08. 2013 15.03
+29
A si že slišu za Fabregasa pa Sancheza kdaj mogoče? Pa mogoče David Villa? Pa mogoče Dani Alves? Dmytro Chygrynskiy? Ronaldinho, Eto'o??
iamghetto
10. 08. 2013 15.04
-5
revenua, je prihodek ne dobicek, in vsi vemo da "tvoj" denar je dobicek, prihodek zgolj pomeni pretok denarja.. upam da tale stevilka v nicku ni tvoja statost, ker drugace mi je jasno zakaj je slovenija suha ko poper..
terminator25
10. 08. 2013 15.08
+12
Poglej si 10 najdražjih prestopov Barcelone in pa npr. Chelseaja na transfermarktu pa upej, da te ne bo fršlok ruknu :D
katalonec1
10. 08. 2013 15.14
-13
večino tetih tranferu ku si jih omenu je denarno v srednem klasu (od 25M do 36M) pa villa 40M
TellingTheTruth
10. 08. 2013 15.31
+3
25 do 36 millionov pa ni srednji klas bimbo! Z takim denarjem se vrhunske igralce plačuje. Kar je nad 50 je ze precenjeno in prezasoljena cena. Srednji klas za nogometasa je kvecjemu okoli 15 milionov. Pa se za ta dnar se dobi dobrga igralca
katalonec1
10. 08. 2013 15.37
-6
če gledaš tavečje transfere kot so ronaldo al pa ibra je to srednji klas
LocoBlanco
10. 08. 2013 15.47
+9
Terminator: Ne se trudit dokazovat nekatere stvar, ker se pobi enostavno slepijo in tudi, če jim navedeš dejstva...argumentirajo, da glava peče!
Horni D
10. 08. 2013 17.36
-1
Sej sam navijač Reala brani navijača Reala. Vemo vsi kako to dleuje. Toliko prihodkov toliko izdatkov je lahko. Sam me zanima potem zakaj je Real zapufan?
{file_deleted}
10. 08. 2013 19.44
+1
primi, dj prosim, na svetu je mogoče 5 klubov, ki so sposobni zapravljat tko kot Barcelona to konstantno dela. Nimam nič proti, nj počnejo s tem kešem kar hočejo, ampak NOBEN razen navijačev Barce ne kupi več te zgodbe Real zapravlja, Barca pa vzgaja svoje. Pa še to, a misliš, da je La Masia zastonj? Najboljši scouti, najboljši trenerji, najboljši pogoji za razvoj mladih igralcev... To tudi stane. Ne mi nabijat z zgodbo underdogsov, Barca si s finančnega stališča lahko (in tudi si) privošči več kot večina evropskih velikanov.
gram.
10. 08. 2013 20.17
+4
Dragi terminator, nimaš pojma o ekonomiji, kaj še le o terminih ki jih uporabljaš. Prihodek oz. revenue kot ponavljaš v eno, ni denar s katerim Real razpolaga, ampak je to vsota denarja, ki ga je real v lanskem poslovnem letu prejel. To da ga je prejel, še ne pomeni, da ga lahko porabi, saj je na drugi strani postavka odhodki, torej stroški poslovanja kluba kot poslovnega subjekta. Ko majo enkrat dobiček, se odločijo kaj bojo s tem dobičkom naredli. Tak da ne lajaj v prazno, če nimaš pojma. Razumeš?
Ata_Smrk
10. 08. 2013 14.15
-16
Koturoc
10. 08. 2013 13.53
+9
FFP je ustvarjen, da uniči klube, ki "mažejo" ugled Uefe. Začeli so s Turki, pa da vidimo kdo bo naslednji naj.... Veliki bodo še večji, manjši pa...