Znanost in tehnologija

Razkrite luknje v usmerjevalnikih za domačo rabo

London, 23. 02. 2014 18.13 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

V zadnjem času je vse več poročil o vdorih v mrežne usmerjevalnike za domačo rabo. Na udaru so predvsem usmerjevalniki dveh svetovno znanih podjetij, na Poljskem pa s pomočjo usmerjevalnikov celo zbirajo gesla do bančnih računov.

Mrežni usmerjevalnik
Mrežni usmerjevalnik FOTO: Reuters

Raziskovalci in hekerji vse več pozornosti posvečajo varnostnim pomanjkljivostim pri mrežnih usmerjevalnikih (routerjih). V zadnjih tednih so namreč zabeležili vse več napadov na usmerjevalnike podjetij Linksys in Asus. Napadalci so izkoristili varnostne luknje, ki jih imajo usmerjevalniki teh proizvajalcev.

Študija je pokazala, da ima veliko usmerjevalnikov hrošče, ki jih napadalci lahko zlahka izkoristijo. V tem tednu je organizacija Internet Storm Center (ISC) poročala o nenehnih poskusih vdorov v 23 različnih modelov usmerjevalnikov proizvajalca Linksys. Gre za virus, oziroma črva, ki se širi sam, imenujejo pa ga The Moon ("Luna"). Ta prevzame nadzor nad usmerjevalnikom, nato pa pregleda ostale sisteme, ki bi lahko bili ranljivi.

Raziskovalec pri ISC Johannes Ullrich je dejal, da za zdaj ni jasno, zakaj so usmerjevalniki ranljivi in kaj bi bilo z njimi mogoče storiti. Po nekaterih namigih naj bi skušali v nekem trenutku vse usmerjevalnike združiti v enotno mrežo ranljivih naprav. Za zdaj se po njegovih besedah črv le širi.

Dobrohotni napadi

Na ta poročanja se je že odzval Linksys, ki pravi, da je z omenjenim črvom seznanjen, pri tem pa dodaja, da ga je mogoče uporabiti le, kadar je na usmerjevalniku omogočen nadzor iz oddaljene točke (Remote Management Access). Podjetje dodaja, da je mogoče črva odstraniti tako, da se ugasne usmerjevalnik, nato pa se še onemogoči nadzor iz drugih lokacij.

Javno omrežje - 1
Javno omrežje - 1 FOTO: Thinkstock

Hkrati je Linksys tudi izdal tehnično navodilo, kako nadgraditi softver na usmerjevalnikih in kako onemogočiti dostop iz oddaljenih točk.

V zadnjem mesecu pa so bili presenečeni tudi številni lastniki Asusovih usmerjevalnikov. Tisti, ki imajo na usmerjevalniku omogočeno dostopanje z oddaljenih točk, saj jim to omogoča, da lahko recimo s svojim telefonom poslušajo glasbo ali gledajo filme, ki jih imajo shranjene na svojem računalniku, so lahko recimo na računalniki našli tekstovno datoteko, v kateri je pisalo, da naj se bolj potrudijo pri zaščiti svoje opreme. Ranljivih naj i bilo okoli deset različnih modelov Asusovih usmerjevalnikov.

Novice o teh vdorih pa prihajajo skoraj sočasno s poročilom o številnih vdorih v domače usmerjevalnike na Poljskem, kjer so hekerji s pomočjo usmerjevalnikov iskali uporabniška imena in gesla bančnih računov. Tako so na ranljive usmerjevalnike naložili softver, ki je vseskozi vohljal za omenjenimi podatkov.

Ločeno študijo je opravilo tudi podjetje Tripwire, ki je ugotovilo, da je kar 80 odstotkov od 25 najbolje prodajanih strežnikov v spletni trgovini Amazon ranljivih na takšne napade. Raziskovalec Craig Young pri omenjenem podjetju pravi, da so glede teh pomanjkljivostih javno razpravljali le za tretjino naprav.

"V zadnjih letih se je zmogljivost usmerjevalnikov znatno povečala, saj morajo uporabnikom omogočati souporabo medijskih datotek ali tiskalnikov. Te dodatne lastnosti pa predstavljajo nove priložnosti za napade. Hkrati lahko napadalci zaradi večje zmogljivosti usmerjevalnikov te tudi izkoristijo za različna dejanja," je dejal Young.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (62)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Mb128
25. 02. 2014 13.19
-5
Vsaka šifra ščiti napravo, ki je zaščitena z določeno šifro pred nepoblaščenim dostopom do te naprave. A preverjaš Alen76 kako daleč mi nese slučajno?! Veš, edina stvar, ki je organsko ne prenesem je ta da mi nekdo poskuša soliti pamet. Drugače pa sem demokrat po duši. Nehajmo že enkrat, velja?!
?enka
25. 02. 2014 13.52
+2
Elvis left the building .... In Arnes je zagrnila zla tema ... Prebudili se bomo v jutro brez interneta ...
?enka
25. 02. 2014 14.00
Res je, hehe ... Nabildani IP-ji z baseball palicami po UDP-ju, da bo hitreje :) Mogoče se zataknejo na konektorju ...
KungFuPanda
26. 02. 2014 18.53
+3
Mb128, lej, nisem strokovnjak. Samo sem se malo zabaval z branjem cele korespondence vajinih komentarjev z Alan76 in moram priznati, da so Alanovi argumenti prepričljivi. Ti pa daješ občutek, da niti najbolj ne veš, o čem govoriš. Npr. logaritem ni algoritem. Geslo WEP, WPA oz WPA2 na routerju je namenjeno temu, da se ne bi preko wirelessa priklopil na router, nima pa funkcije varovanja v obratno smer (iz žice na router proti računalniku). Še MAC filter ti tu ne pomaga verjetno. PA tudi način, kako agresivno komuniciraš, medtem ko alan dokaj mirno odgovarja mi pove, da je dosti bolj suveren, kot ti. Ampak jaz se nimam za strokovnjaka, zato samo povem svoje mnenje, ki pa ni nujno pravilno.
Swashta
26. 02. 2014 22.30
+2
Da nekdo nima pojma o pojmu o zadevah, o katerih je govora ni nobena sramota - tudi jaz se ne spoznam na biomedicino, mikrobiologijo,..... Ampak nekaj samokritike pa mora vsakdo imeti in znat priznati, da nima pojma o nekih rečeh - če te zanimajo, se še vedno lahko kaj naučiš. Mb128 meni deluje tako, kot da si ga je nekdo pošteno privoščil (ker nima pojma) in mu nakvasil cel kup bedarij, v katere zdaj sveto verjame - tisti, ki ga je nasral, pa se nekje valja v krohotu, ko vidi kaj je rezultat njegovega 'dela'. V kontraargumentacijo trditev, ki jih postavlja Mb128 pa se ne splača spuščati. Če bi se žele podučiti, bi že prve odgovore pogooglal in videl, da ni imel prav.
kleinek
05. 03. 2014 21.02
zanimivo.. kak je lahko človek prepričan sam v sebe in naklada o nečem in popolnoma zaide iz bistva.. MB123... žični ali wifi router.. v oba ti lahko vdrejo na daljavo (po žici) ker sta oba priklopljena z žico na modem in potem naprej na telefonski kabel, kabelsko ali optiko.. WEP, WPA in WPA2 so samo enkripcije ki ščitijo, da se nekdo ki je na dosegu tvojega wifi signala ne more preko wifi signala povezat v tvoje omrežje (router). če pa tega ne razumeš.. pa vgasni dol računalnik pa idi knjige brat
Mb128
25. 02. 2014 13.06
-4
No, sedaj pa smo prišli na to kakšno zvezo ima moja klobasa z vsem tem. A je nekaterim zmanjkalo argumentov, pardon 'argumentov'?! Ja zgleda da je to, druga plat medalje pa je njihovo t.i. Trolarstvo. Mimogrede. Ruterji so zaščiteni z Vep in ne vem kakšno inkripcijo. Če je nekdo heknil to zaščito smo pa res soočeni z gromozanskim problemom. Kajti, če je temu tako tukaj ne pomaga niti zamenjava passworda. Je pa tukaj še nekaj drugega in to je samo moja domneva. Dejstvo je da bo na območju Eu-ja prenehal delovat Ipv4 najpozneje z začetkom leta 2015. Prešli bomo na Ipv6. To pa pomeni, da se se z veliko večino aparatur s pomočjo katerih gremo na splet, tega, po popolni uveljavitvi Ipv6 ne bomo mogli več storiti. Nekaj podobnega se je zgodilo, ko je na prelomu tisočletja prišlo do t.i. milenijum buga. Torej, lahko gre tudi za to. Za Alana76 in Švaštarja. Posebej za vaju, da vaju ne bi slučajno dajala bujna domišlija. Zakaj sem to povezal z t.i. Milenijum bugom. Do tega buga je prišlo samo zaradi zapisa datuma. Jaz sem ta problem rešil preprosto tako da sem sinhroniziral bios uro z uro Os. Da ne dolgovezim. Do problema pri popolni uveljavitvi Ipv6 bo prišlo zato ker naslov po Ipv6 vsebuje več znakov kot jih vsebuje naslov po verziji Ipv4. Dandanes pa je še ogromno naprav, ki funkcionirajo samo po Ipv4. Sedaj pa bi rad videl zapis, ki bi mi argumentirano zapisal kaj sem zapisal narobe, kje nimam pojma. No Alen76, no Svaštar, da vaju vidim?! Pa še nekaj. To, da bomo najpozneje na ozemlju Eu definitivno prešli na Ipv6 je odločila EK in to že pred dvema letoma. Tore, a imata še kaj za dodat?! Ne smatram, da sem popil vso pamet!
?enka
25. 02. 2014 13.30
+2
@Mb128: vse spoštovanje Alan76-u, ki ima potrpljenje in ti daje strokovne in argumentirane odgovore, ampak ti PA NIMAŠ BLAGE VEZE ne o omrežnih protokolih, ne o marsičem povezanim s tem. Če bi vsaj malo kaj prebral, bi vedel več. Tako pa se samo smešiš s svojimi veleumnimi izjavami. Kako težko je priznati, da nečesa ne vemo, ziher si akademik, hehe.
Miskulinko
26. 02. 2014 16.25
+1
dejstvo da bo ipv4 prenehal delovati drugo leto je sorazmerno dejstvu o tvoji razgledanosti...
Mb128
25. 02. 2014 11.25
-7
Za Alena76. Vsaka inkripcija ima svoj MATEMATIČEN LOGARITEM DRUGAČE SPLOH INKRIPCIJA NE BI MOGLA OBSTAJATI. A šifra ne temelji na matematiki Alen76?!
?enka
25. 02. 2014 13.54
+1
KungFuPanda
26. 02. 2014 18.30
+1
delpero
27. 02. 2014 10.01
+1
Mb128
25. 02. 2014 11.20
-2
Hehehe, a smo pametni kaj?! Najprej, po verziji Ipv4 obstaja 4. mrd Ip naslovov. Kolikšni del teh naslovov pripada Sloveniji ne bi vedel. Dejstva so naslednja. Z tem fundusom razpolaga Arnes in ga tudi upravlja. Arnes potem posrduje del tega fundusa za komercialno trženje, nekomercialen del pa obdrži on. Tudi če nekdo zakupi nek Ip naslov pri tržnem posredniku mora ta naslov v končni fazi odobrit Arnes. Arnes neposredno podeljuje Ip naslove samo vladnim in nevladnim, neprofitnim ustanovam. Vsak it provajder mora zakupiti določeno število it naslovov ker drugače sploh ne bi mogel tržiti it storitve. Tako ima vsak ruter svoj Ip naslov in ne računalnik. To se je lepo videlo ko so še obstajali t.i. dajlerji ko se je vsaj meni občasno zgodilo da nisem mogel na internet, ker je imel moj provajder trenutno zasedene vse Ip naslove s katerimi je razpolagal, jih je zakupil. Skratka Ip naslov še ne pomeni da nekdo poseduje neko domeno, poenostavljeno, da ima svojo stran na netu. Glede žičnega oz. brežičnega ruterja. Zapisal sem samo da je žični varnejši. To pa zato ker če že ne drugega na Android maktu obstaja mali miljon apov s pomočjo katerih lahko hekiraš ruter. Včasih pa ti še tega ni potrebno. Če dobro poznaš lastnika tega ruterja lahko tudi uganeš njegov password. Zato sem tudi zapisal da je pametno da se občasno ta password spremeni. Torej, kdo sedaj svaštari, kdo nima pojma?!
?enka
25. 02. 2014 13.08
+2
Dobro, da obstaja Android market, hehe ... Z miljoni aplikacij za hekanje routerjev - verzija za telebane, kako vdreti v router v 24 urah, hehe ... Baje se dobi tudi knjiga, sicer ni od Jaimeja Oliverja, so pa v njej recepti, kako vdreti preko mreže v banko in prenakazati milijone na svoj račun ... Samo so jo menda že razprodali in par ljudi je čez noč obogatelo. HAHAHA Takšne strokovne dizertacije, kot jo je napisal Mb128 pa že dolgo nisem bral, HAHAHAHAHA Mastermix računalništva, omrežnih tehnologij in slovenskih novic ... ;)
?enka
25. 02. 2014 13.32
+2
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, izjava za Bob leta.
nsiirhilnil
25. 02. 2014 00.07
+4
Še mal pa bo hladilnik, vedu kaj jem....
Vogtar Ogt
25. 02. 2014 08.06
+7
Si pa malo pozen. Ne samo, da ve kaj ješ, še sam zna naročit v trgovino, kar si vzel iz njega. In tudi prvi hekerski napadi se že vrstijo, tako da folk recimo iz štacune dobi domov 320 jajc ;)
Swashta
24. 02. 2014 23.53
+1
Ironija vsega skupaj je v tem, da takšne 'usmerjevalnike za domačo rabo' uporablja vsaj 60% (če ne kar 80%?) malih podjetij pri nas! Če članek morda ustvarja vtis, da so tako ugroženi le domači računalniki, je resnica še veliko bolj črna. Žal je očitno za malo podjetje težje dati nekaj sto € za spodobno zaščito in njeno vzdrževanje, kot pa za direktorjevo limuzino. Ni pa kaj dosti boljša slika v nekoliko večjih podjetjih. Marsikatero uporablja požarno pregrado, katere podporo je proizvajalec že zdavnaj opustil in tako ni bila posodobljena že več let. Kdor pozna 'sceno' ve, o čem govorim.
Xit
24. 02. 2014 21.15
-2
Uff vas je veliko napornih vsevedov, ki se tega ne veste, da obstajajo tudi struckoti, ki zares poznajo zadeve. Pa ne govorim o "solanih" struckotih. Govorim predvsem o samoukih, ki so sposobni tak napad zares izvest. Pol pa tle berem, da naj bi heker sel rocno cez IP naslove, pa take fore:))) Pejte rajs na bibaleze komentirat pseudo intelektualci.
?enka
25. 02. 2014 07.49
+2
Ti se očitno učiš v PC gamer-ju in na Partis-u ... Pa še to bolj slabo glede na to, da očitno ne razumeš tega kar (pre)bereš ...
Mb128
24. 02. 2014 17.21
-7
Glej Alen76, sedaj pa te že imam počasi dovolj. Pa kaj bi ti sploh rad dokazal. Veš, za krajo ni samo dovolj da ti kreknejo ruter. Kreknit ti morajo tudi računalnik. Tam so podatki, ne na ruterju. Sam ruter poseduje samo password in pa logaritem zaščite in nič drugega. Če nekdo krekne samo tvoj ruter se ti v najslabšem primeru zgodi to kar se je pred leti zgodilo enemu našemu poslancu. Torej, kaj bi ti sploh rad?! A si ti eden od t.i. Trolov, ki baje kolovratijo po spletu da nadlegujejo druge ljudi?! O njih sem bral pred kratkin na enem od naših portalov in so baje velika nadloga našega spleta. Torej, da definitivno končam najino debato o tej zadevi. Ruter lahko zaščitiš tako da vsako tolilo časa zamenjaš password, računalnik pa se ščiti z antivirusnim programom in požarnim zidom. Kakorkoli, 100% zaščite ni in je ne bo. Pa drugič malo pazi kako etiketiraš druge ljudi. Niso nobeni prodajalci zelenjave veš. Sploh pa ne brcajo v prazno tako kot ti. Kolikor je meni znano Ipv4 premore 4. mrd. naslovov. Mislim, mater mora biti pameten tisti heker če gre vse to čekirat, da bi prišel do potencialne žrtve. In, kdo je sedaj prodajalec zelenjave?!
Swashta
24. 02. 2014 20.47
+6
Mb128 - take it easy please! Kot prvo že same osnove interneta ne razumeš in misliš, da ti Arnes 'dodeli' nek IP nasov, kar sploh ni vloga Arnesa, temveč tvojega ISP-ja ali mednarodne organizacije RIPE. Če se ti tolažiš s tem, da na routerju nimaš shranjenih podatkov, pa pozabljaš, da skozi router gredo vsi podatki tvojih komunikacij z internetom. Samo z najbolj banalno preusmeritvijo teh podatkov skozi škodoželjni proxy, lahko napadalec analizira katere strani obiskuješ, iz prometa prebere tvoja gesla za dostop do teh strani, koneckoncev tudi prestreže vse datoteke in ostale komunikacije, ki si jih izmenjuješ preko žice ali optike. Če potem še uporabljaš podobna gesla po različnih straneh, ti tak napadalec lahko ukrade identiteto brez da se je sploh poskusil dotakniti tvojega računalnika in dragocenih podatkov na njemu. Imaš tudi druge 'problemčke' ki ti jih lahko naredijo. Na Fritzbox-ih so napadalci 'dodali' dodatne IP telefone (seveda svoje) in veselo natelefonirali za nekaj tisoč €, ki jih je potem smel plačati lastnik priključka. Skratka za osebo, ki se baha z prijatelji na Arnesu, imaš hudo malo pojma o stvareh, za katere misliš, da si profesor.
?enka
25. 02. 2014 07.53
+1
Mb128: moj poklon za šalo dneva. Veš, tudi na Wikipediji ne piše vse ... In več kot očitno je, da nimaš pojma, o čem govoriš. Tako, da bo tisto s prodajanjem zelenjave čisto prava usmeritev, hehe
?enka
24. 02. 2014 14.05
+4
Kateri normalen človek pa si omogoči oddaljen dostop do routerja ???? To je tako, kot da bi pustil ključ na zunanji strani vhodnih vrat ...
Mb128
24. 02. 2014 13.52
-5
Torej, govorimo o fake straneh. To pa je povsem nekaj drugega. To je problem tistih, ki podeljujejo Ip naslov oz. domene. Veš, ko zakupiš eno domeno moraš tudi povedati zakaj boš to domeno tudi uporabil. In, če ni nadzora nad tem, a moral bi biti se pač zgodi kar se pač zgodi. A, če si pazljiv, če veš kam pogledat lahko na it bravzerju takoj ugotoviš da si na t.i. fake strani. A se sedaj razumema?!
?enka
24. 02. 2014 14.13
+4
Ni fake naslov, gre za to da enkrat pač "slepa kura zadane zrno" ... Program napadalca po vrsti generira različne ip naslove, na katere želi sprožiti napad in od katerih bo prej ali slej eden "pravi, živ" (ne gre za generiranje IP naslovov, ki bi jih potem drugi uporabljali ampak za iskanje obstoječega IP naslova), ker bo na njem router, ki ne bo ustrezno konfiguriran in bo hekerjev program ugotovil, da je na drugi strani (za routerjem) delujoč program, ki posluša na določenem portu in v kolikor ima ta program kakšne pomanklivost pri varnosti lahko heker prek njega prevzame nadzor nad računalnikom. To je isto, kot če naključno izbiraš telefonske številke, prej ali slej bo nekomu pozvonil telefon.
CyberWorm92
24. 02. 2014 15.15
nek podobnega je že code red worm delu sam da je kužu IIS serwer ne ruterjeu : )))
CyberWorm92
24. 02. 2014 15.19
stack owerflow naredu na IISju pol pa podobno k ta tipal po IPjih pa se širu tko naprej : ))
Miskulinko
24. 02. 2014 18.11
+2
Ce ni Ping responsa SE NE POMENI, da na tem IP naslovu ni aktivna oprema, jaoooo
Swashta
24. 02. 2014 20.34
+1
@Miskulinko - to vsekakor drži, vendar če skušaš nekomu vsaj približno pojasniti stvar, tako kot Alan76, je ping pač najbolj primeren, ker ga (z nekaj sreče) pozna tudi kakšen Mb128, ki sicer nima pojma, za kaj se pri vsemu skupaj gre, čeprav ima prijatelja (hišnika? vratarja?) pri Arnesu...
Mb128
24. 02. 2014 13.00
-5
A izmišljen Ip naslov Alan76?! Zakaj pa me imaš oz. zakaj imaš sebe?! Kdo pa podeljuje Ip naslove Alan76? A jih pri nas, v končni fazi ne podeljuje Arnes?! Torej, če že zate nimam pojma o tem bi te nekaj prosil da mi razložiš. Kako si lahko kreiraš fake Ip naslov?! Veš, sem že slišal za t.i. fake strani za fake Ip naslove pa še ne. Če že nisem rčunalničar ne informatik pa poznam par ljudi, ki delajo na Arnesu. Pravzaprav sem sedaj, ko to pišem, sedim v kafiču in se pogovarjam z nekom, ki je zaposlen na Arnesu. Ko sem mu dal za prebrat to kar si zapisal ti je človek skoraj dol padel. Zato bi te prosil, da ne pretiravaš, če se milo izrazim. Čao.
Swashta
24. 02. 2014 21.09
+3
Tako na Arnesu, kot pri ISP-jih, se 99% ljudi ukvarja s tem, kako vzpostaviti in vzdrževati komunikacijo uporabnikov. Zgolj 1% pa jih ima potem še kaj več pojma kot to, da si naj nebi delili zobne ščetke s prijatelji. Na Arnesu je sicer v okviru CERT-a še par brihtnih glav, ki se nekaj razumejo v varnost, ostalim pa to ni področje, ki bi ga smeli navajati v svojem rezimeju. Žal je splošno razumevanje varnosti obtičalo na tisti slavni zobni ščetki in nikakor ne kaže, da bi se stvari premaknile kam na bolje.
Mb128
24. 02. 2014 11.49
-2
Ja, Alan 76, če je temu tako kot trdiš ti, potem pa imajo velik, gromozanski problem it provajderji. Če temu ni tako, odkod pa tem ljudnm. Ip naslovi?!
delpero
27. 02. 2014 09.57
MB128 zakaj za vsako repliko delaš NOV komentar?
netlore
24. 02. 2014 11.40
DD-WRT + pfsense pa me tut skynet ne poheka :)
Mb128
24. 02. 2014 11.27
-2
Ja, zato pa je tu še vedno ruter na žice. Vem, boste rekli to je staromodno in ne vem kaj še. Imate prav. Ampak je tudi VARNO. A se še kdo spomni onega poslanca pred leti ki so ga obtožili pedofilije ker so mu kreknili ruter?! Ja, to so ugotovili šele kasneje ko so pregledovali njegove računalnike. A grenak priokus je ostal. Zato, raje ruter na žice kot brežični ruter.
KungFuPanda
26. 02. 2014 18.36
+1
Router na žice se imenuje modem. Se mi zdi... Sano jaz nisem strokovnjak, kot MB128...
provokatorr
24. 02. 2014 06.45
+2
če imaš vklopljen remot, potem se ne čudi, da ti lahko vdirajo....
Swashta
24. 02. 2014 07.57
+3
Ni vedno vse v remote-u. Na Fritzboxu si rabil klikniti samo na napačno spletno stran, pa ti je router sam poslal vso konfiguracijo z gesli vred k 'prijateljem'.
Swashta
24. 02. 2014 00.07
+7
Splošno pravilo: če več kot eno leto niste posodobili firmware na routerju, imate resen problem. Če več kot eno leto ni bilo na voljo nobene posodobitve firmware-a za vaš router, je skrajni čas, da začnete razmišljati o novem. Če proizvajalec ne nudi možnosti obveščanja o varnostnih popravkih po elektronski pošti, potem moraš 1x mesečno sam preveriti, če je na voljo kakšen nov varnostni popravek za tvoj router. Lastniki Fritzbox-ov naj tudi obvezno posodobijo firmware - tudi na njih so pred kratkim odkrili resne težave, za katere so že na voljo varnostni popravki.
mikkki
23. 02. 2014 22.53
+3
Ob pravilni uporabi ni panike. Samo treba znat kaj pocnes. Ce pac ne znas, mores placat nekomu ki zna. To je to. Srecno :)
Swashta
23. 02. 2014 23.52
+7
Naivnež! Govora je o proizvodih, ki jih je proizvajalec opremil s programi, ki imajo pomanjkljivosti. Kaj ti tu lahko pomaga nekdo, ki 'zna'? Mnogo teh, ki zase mislijo, da 'znajo' pa takointako nima pojma.
mikkki
24. 02. 2014 09.56
DeBill
23. 02. 2014 22.09
-16
Uporabljajte proxy strežnike, po možnosti delujoče na exotičnih OSjih, pa se nimate česa bati.
Swashta
23. 02. 2014 23.52
+6
netlore
24. 02. 2014 00.08
+3
Aja a potem mora laufat na windowsih? HAAH Ker v tem primeru je to eksotični OS...use laufa na linux
DeBill
24. 02. 2014 10.23
+1
exaglikojot
23. 02. 2014 21.46
+2
mikrotik je zakon, ne pa taj fensišmensi jajca
letmeseeit
23. 02. 2014 22.25
+1
večina jih spoh še ni slišala za Mikrotik
Swashta
23. 02. 2014 23.55
+2
Od tistih, ki so zanj že slišali, jih pa vsaj polovica ni doraslih temu proizvodu oz. proizvodom.
DeBill
24. 02. 2014 10.24
+1
Swashta
24. 02. 2014 21.10
+1
Ata_Smrk
23. 02. 2014 20.49
-4
brinamm
23. 02. 2014 21.23
+11
Swashta
23. 02. 2014 23.56
+3
Linksys = Belkin (Cisco ga je prodal malo zatem, ko ga je kupil)