Slovenija

Koliko nas bo stalo sojenje stoletja?

Ljubljana, 21. 11. 2012 12.19 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Po razsodbi v primeru Balkanski bojevnik bo prišel tudi račun. Stroške celotnega procesa bomo – z izjemo obsojenih – plačali davkoplačevalci. Policijsko varovanje, sodna uprava, sodni senat, odvetniki ... skupaj okoli 1.400.000 evrov. In tu so še odškodnine, ki jih oproščeni bojevniki lahko zahtevajo.

Prvoobtoženega Dragana Tošića je sodišče oprostilo obtožb neupravičene proizvodnje in prometa z mamili ter hudodelskega združevanja.
Prvoobtoženega Dragana Tošića je sodišče oprostilo obtožb neupravičene proizvodnje in prometa z mamili ter hudodelskega združevanja. FOTO: Aljoša Kravanja

Minister za pravosodje in javno upravo Senko Pličanič se je danes znova odzval na včerajšnjo sodbo v primeru Balkanski bojevnik. "Razumem ogorčenje v javnosti ob izreku oprostilne sodbe," je dejal in nadaljeval, da je bil to znova jasen znak, da slovensko sodstvo ni tako učinkovito, kot bi moralo biti. "Razumem, da tudi ta včerajšnji primer še dodatno erodira zaupanje ljudi v sodstvo in druge institucije te države. Lahko povem, da je kar nekaj pozivov s strani različnih javnosti, naj kot minister ukrepam, a dokler sodba ne bo pravnomočna, ne morem ukrepati," pravi minister, ki razmišlja, da bi nato na sodišče podal zahtevo po službenem nadzoru.

Dejal je, da je njegovo ministrstvo pristojno za sistemsko ureditev na področju delovanja sodstva, zato pripravljajo oziroma so večinoma že pripravili vse nujne sistemske spremembe, da bodo lahko sodišča ukrepala hitreje in odločala bolj transparentno. Med ukrepi je predvidena tudi krepitev osebne odgovornosti predsednikov sodišč. Vse sistemske spremembe gredo že prihodnji teden v vladno proceduro. 

Pličanič: Zakaj ni sodišče že prej ugotovilo, da so dokazi nezakoniti?

"Kar se lahko vsi vprašamo, je, zakaj se sodišče ni odločilo že prej tako, kot se je. Oprostilna sodba je bila izrečena zaradi nezakonito pridobljenih dokazov in sodišče bi moralo o tem odločiti bistveno prej. Vemo, da je postopek trajal približno dve leti in sam sem prepričan, da bi moralo to, ali so dokazi, na katerih temelji obtožnica, zakonito pridobljeni ali ne, biti jasno že precej prej in ne šele po dveh letih," je še dejal.

Vinko Gorenak, notranji minister
Vinko Gorenak, notranji minister FOTO: Aljoša Kravanja

Gorenak: Isto sodišče je odobrilo prikrite preiskovalne ukrepe

Tudi notranji minister Vinko Gorenak se sprašuje o delovanju sodišča. "Isto sodišče je odobrilo prikrite preiskovalne ukrepe, isto sodišče je pripravilo dve presoji o tem, ali so ti prikriti preiskovalni ukrepi zakoniti ali ne, isto sodišče je imelo vseskozi te izsledke na mizi, odločilo pa je po dveh letih," je dejal in nadaljeval, da razlogov za dvome v delo kriminalistov nima.

Na vprašanje, ali je napačno ravnala tožilka, odgovarja, da njeno delo nadzira generalni državni tožilec Zvonko Fišer. "Videli bomo, kaj bo odgovoril," je zaključil Gorenak. 

Predsednika sodišča ugled ne skrbi

Predsednik Okrožnega sodišča v Ljubljani Anton Panjan je na dane očitke v oddaji 24UR OB ENIH odgovoril, da so za kar dvoletno obdobje kriva povsem objektivna dejstva. Kot pravi, so namreč imeli kar 17 obtožencev, obtoženi so bili za 39 kaznivih dejanj, gre za spis, ki ima 23.000 strani, sodni senat pa je imel veliko opravka tudi z 20 kvalificiranimi zagovorniki. "Kar je zaviralo potek postopka nekje od lanske jeseni, pa je bila nekooperativnost srbskega sodišča,“ pojasnjuje Panjan. Naše sodišče je namreč večkrat pozivalo njihovo, da posreduje dokumentacijo, ki je bila dostavljena šele 23. 10. 2012. Sodni senat je 25. 10. obravnaval to dokumentacijo in 6. 11. sprejel ključni sklep. "Slovenske prisluhe je zavrnil sodni senat, a so bili v neposredni povezavi s srbskimi, zato o njihovi izločitvi ali dovolitvi ni bilo mogoče odločati prej,“ pravi.

Minister Senko Pličanič in Anton Panjan, predsednik Okrožnega sodišča v Ljubljani
Minister Senko Pličanič in Anton Panjan, predsednik Okrožnega sodišča v Ljubljani FOTO: POP TV

Ne strinja se z oceno, da je Slovenija nekakšna oaza v primerjavi z drugimi, kar naj bi demantirala statistika glede sodb, je pa res, da glede dokazov v Srbiji že zakonsko velja nižji standard. "Že zakonsko je stopnička nižje, saj tam zadostuje že razlog za sum, pri nas pa utemeljeni razlog za sum,“ pravi.

Ugled sodstva ga ne skrbi, saj da oprostilna sodba ne sme biti nikakršna sramota za sodišče, lahko pomeni celo ugled. Zaveda se, da je to sicer trenutno malce drzna izjava, saj so v tej prvi stopnji oproščeni domnevni člani narkokartela, kar je izjemno zavržno dejanje, pravi.

Meni, da slovenski sodniki delujejo tako kot morajo, pri tem pa dodaja, da nikakor niso samo obsodilne sodbe garancija za delovanje pravne države.

Masleša si bolj direktnega vplivanja na sodstvo ne predstavlja

Na val ogorčenja se je precej ostro odzval tudi Branko Masleša, predsednik Vrhovnega sodišča Slovenije. Razočaran je nad odzivom in izjavami ministra Pličaniča. Pravi, da si bolj direktnega vplivanja na sodstvo ne predstavlja. Izjave kažejo "na popolno nerazumevanje načela delitve oblasti". "Sodstvo je tisto, ki pove, kaj je prav in kaj ne," pravi in dodaja, da se je sicer že večkrat dogajalo, da se je izvršilna veja odzvala na prvo žogo, a ustava ne dopušča takšnih izjav. Gre za "jadranje na krilih ogorčenja", ki ni sprejemljivo, pravi. 

Erjavec sodbo označuje za katastrofo

Predsednik DeSUS Karl Erjavec je pred današnjo sejo vlade ocenil, da je torkova sodba v zadevi Balkanski bojevnik "katastrofa za slovensko sodstvo in slab signal tudi za ljudi". Ljudje namreč po njegovih besedah ne pričakujejo samo, da "bomo reševali težave v zvezi z gospodarsko in finančno krizo, temveč pričakujejo tudi, da se bo uveljavila pravna država". Torej, da bo tiste, ki so kradli, ki se ukvarjajo s kriminalom, doletela tudi ustrezna kazen, je bil odločen Erjavec.

Koliko nas bo stalo sojenje stoletja?

Sandra Udrih, Marko Bublič in Anes Selman bodo morali, če bo sodba pravnomočna, sami kriti stroške celotnega procesa. Dejanu Zupanu, ki je bil obsojen na sedem let zapora, pa jih ne bo treba plačati, saj tega ni sposoben, zato jih bo kril proračun. Prav tako bomo davkoplačevalci plačali vse stroške drugih 13 oproščenih, na čelu z Draganom Tošićem.

In koliko nas bo to stalo? Policijsko varovanje oproščenih domnevnih članov slovenskega narkokartela: 160.000 evrov. Sodna uprava: 60.000 evrov. Plačali bomo še druge stroške, denimo sodnega senata, ki je v primeru odločal, in stroške 14 odvetnikov, ki so t. i. bojevnike branili. Skupaj naj bi nas to stalo okoli 1.400.000 evrov. Plus odškodnine, ki jih oproščeni lahko zahtevajo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (636)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

emona123
23. 11. 2012 19.52
ni vredno komentarja
Capone42
23. 11. 2012 14.58
-2
POVSOD PO SVETU JE TAKO, DA IMA VSAKA DRŽAVA SVOJO MAFIJO, A LE V SLOVENIJI IMA MAFIJA SVOJO DRŽAVO!!! SRAMOTA!
odpisan2x
22. 11. 2012 17.15
+3
saj ne morš verjet za nekaj evrov te pa dajo v izvržbo in plačaš kot žuti.,pa še banka zaračuna za blokado računa,sploh nimam besed
Ira Sanctus
22. 11. 2012 16.06
-10
Na Kitajsko z njimi.
Oreel
22. 11. 2012 15.02
-9
ne vem zakaj je treba še dodatno plačat varovanje saj imajo policisti redno plačo pa tudi sodniki,tožilci
lolekibolek
22. 11. 2012 13.55
+11
Če nisi kriv je pravilno da ti dajo odškodnino, predstavljajte si da sedite v priporu nedolžni in da vas prevažajo kot živino sm pa kje....
Jinks
22. 11. 2012 16.31
-7
Govori se o teh v zgornjem primeru, ljudje ki so na sumljiv, ali vsaj težko dokazljiv pošten način prišli do milijonov € premoženja, nekako ne morejo biti revčki, kot jih vidiš ti, ki bi bili po nedolžnem zaprti. To se sicer lahko dogaja samo v kakšni afriški državi, kjer ima moč in vlada le denar, življenje navadnega človeka pa je vredno le malo ali pa ni skoraj nič. No zdaj smo tudi mi tam, večkrat dokazano.
pedritsegonita
22. 11. 2012 13.30
+5
Svinjarija... Vsi, ki so sodelovali v tem sodnem procesu,,, bi jim bilo potrebno vzeti licence!
Longview
22. 11. 2012 14.23
+4
... in izstaviti račun za teh 1.400.000 + odškodnine. Odgovornost, pa to...
Jinks
22. 11. 2012 16.45
+ obresti!!! + pa da taki nikoli več ne morejo opravljati javnih služb ali funkcij
faronika
22. 11. 2012 13.17
+12
Če imaš denar ,lahko delaš kar hočeš.....najbolj se splača biti kriminalec najhujše sorte in potem si lahko tudi privoščiš najdražjega odvetnika!! In lepo se ti ne zgodi NIČ! Ako si navaden klošar,ki si odvisen od odvetnika po dolžnosti,si popušil,če si ukradel za 50 evrov robe!! Oproščen kakršnegakoli pregona si tudi,če kradeš po trgovinah in tam kjer se da....,če si znano ime....... -bananastan -butalelandija -butenskalaland .-kriminalostan -buteljlandija kaj pravite....a bodo uni,ki so veselo odkorakali....prikorakali nazaj,ko bo treba??? Napaka pa taka!"!!
nnikkitta
22. 11. 2012 13.40
faronika
22. 11. 2012 13.44
+2
Normalno,da ne!! Saj zato so pa odkorakali!!
dannajja
22. 11. 2012 12.48
-2
Da pa je Slovenija oaza za kriminalce se pa tako že ve! Saj se celo tisti, ki jih išče FBI prosto sprehajajo po Sloveniji, kajne?
xyxyz
22. 11. 2012 13.14
+4
godhead
22. 11. 2012 12.45
+1
a gre gorenjak tudi s tošićem kdaj na kosilo, ali samo z bavčarjem?
xyxyz
22. 11. 2012 13.15
+15
Saj bi verjetno sel tudi z tabo, vendar se z klošarji ne druzi.
Terezinka
22. 11. 2012 14.14
alanisa
25. 11. 2012 20.25
+2
Ne Gorenjak ne hodi z njim na kosilo, je bil pa viden na kosilu z Jankovičem. Zato pa ma tok lokalov v Ljubljani :-)
godhead
22. 11. 2012 12.45
-1
a gre gorenjak tudi s tošićem kdaj na kosilo, ali samo z bavčarjem?
dannajja
22. 11. 2012 12.40
+14
Me pa zanima, kaj bo z sodbami, ki so bile pravnomočne in pri katerih taki dokazi niso bili izločeni, kljub temu da so nezakonito pridobljeni! In se je pri teh sodbah upoštevalo nezakonito pridobljene dokaze? Ejeje, lahko pričakujemo morda da bodo slovenski zapori kmalu prazni? Lahko se namreč zgodi da vse te sodbe razveljavijo, saj so izrečene na podlagi NEZAKONITO PRIDOBLJENIH DOKAZOV!!!
dannajja
22. 11. 2012 12.43
+17
Vprašanje se mi je zastavilo po izjavi Kosa, da v prejšnjih postopkih ne pozna primera pri katerih bi se taki dokazi izločili Torej so take sodbe že bile izrečene, taki dokazi pridobljeni in tudi upoštevani! Pa čeprav nezakonito pridobljeni! In to vse v SODBI V IMENU LJUDSTVA! In to smo MI! Kje pa so naše človekove pravice??
Terezinka
22. 11. 2012 14.17
-5
Kos je želel, da se lopove zapre, žal pa jih lahko zapreš, če vsi in to prav vsi v postopkih delajo dosledno in z namenom priti do praveka konca. Če se pa vmes dogajo nepravilnosti potem je tako kot je. Obdolženci zaradi slabo pripravljenih dokazov odidejo
Rolesx
22. 11. 2012 12.24
+18
Bravo evropska unija....spet bojo nedolžni poravnali dolg! :-) Od policistov ki so slabo opravili delo in slabo zbrali dokaze...seveda ne bo odpuščen nobeden! to je banananas republik
Terezinka
22. 11. 2012 12.29
-2
Kaj ima s tem EU. Pa mi smo vendar Banana republikas. Mi ne priznamo dokazov iz Finske in Avstrije in niti iz Srbije. Mi smo sami svoji
xyxyz
22. 11. 2012 13.17
+0
Terezinka
22. 11. 2012 14.18
+0
Vse mi je jasno. Rezultat je tak kot ga nekdo želi
kolcamož
22. 11. 2012 11.37
-11
drugič tako sojenje na referendum,pa da vidimo,tako se mafija ne bi mogla komu maščevat,sodniki so se pa ukenjal....
godhead
22. 11. 2012 11.57
-8
za to, da so se ukenjal, so bili še mastno plačani
Terezinka
22. 11. 2012 12.31
+11
Krivda je na tožilkah. Za povrh so poskrbele še, da lahko gredo kamor hočejo. Sedaj pa govorijo, da so sodniki krivi. Tega niso s tožilstva rekli niti za Patrijo niti za Zidarja
xyxyz
22. 11. 2012 12.37
+2
hahaha kaksni komentarji...a ste vsi NKV delaci brez zaposlitve tukaj?
Terezinka
22. 11. 2012 14.20
+0
zupancicevajama, nisem NKV in vem kaj govorim. Res pa je, da me ne briga komu je to všeč ali ne. Nisem nikomur dolžna delati kot zahteva. Me ne briga na katerem koncu politike je. Briga me dejstvo.
murkecc
22. 11. 2012 11.37
+21
Vse legalizirat, pa ne bo takšnih problemov.
kolcamož
22. 11. 2012 11.36
+2
kr nej sodniki plačajo.....
godhead
22. 11. 2012 11.57
-2
ki?ibleko
22. 11. 2012 11.59
-8
Terezinka
22. 11. 2012 12.31
+1
xyxyz
22. 11. 2012 12.38
+0
Terezinka
22. 11. 2012 14.21
zupancicevajama si žalostna, ker se ti je dogodilo. Kaj si storila, da moraš ubogati in klatiti neumnost?
Johnny_Soprano
22. 11. 2012 11.34
+1
HAHA zvecili so cigumije, sprehajali so se po sodni dvorani, komentirali, se pogovarjali. Ob vsem dogajanju, ki ga imamo v Sloveniji, sramotno sodstvo sploh ni največji problem. Je le posledica. Ko imaš predsednika vlade v postopku zaradi podkupnine, ter osumljenega drugega okoriščanja v podobnih zneskih, sploh ni nenavadno, da pridejo svobodni iz sodnih dvoran tudi takšni kriminalci! A ni Italijanska mafija že pred leti razglasila Slovenijo za varno območje? Ni si potrebno zatiskati oči in se sprenevedati. Ko je država tako na dnu, ni rešitve od znotraj. In akterji imajo še vedno 20% podpore volilcev... Gorje gospodu, katerega hlapec postane gospod Ivan Cankar
Polly ß
22. 11. 2012 11.30
-1
Žalostno je, da bomo sedaj morali davkoplačevalci plačevati to, za kar so oni prejeli velike denarce in uživali. Naj bi jim vsaj te stroške naložili na pleča, če so jih že velikodušno oprostili in spustili v nadaljnje delo in zaslužek. Pa še več bodo zahtevali. To je naša ljuba Slovenija! Zato nam pa gre tako, kot nam gre. Davkoplačevalski denar bi naj raje namenili za poplave in ljudi, ki so na robu obupa!!!!!!!
jastreb13
22. 11. 2012 11.22
-5
Ampak fantje so pravi veseljaki....ko jih takle pogledam, bi rekel, da so na veselici ne na sodišču.....še srbski pravosodni organi so bili zgroženi nad tem cirkusom v sodni dvorani...
Polly ß
22. 11. 2012 11.32
-2
Tako je dragi jastreb! Se popolnoma strinjam s Tabo. Vsi se našem sodstvu lahko smejijo. Smo verjetno edini na svetu! LP
xyxyz
22. 11. 2012 11.20
+15
Ne razumem. Tukaj eni komentirate, se zgrazate in solite pamet ! Kdo od vas sploh kaj ve o poslu z mamili? Koliko od Vas se sploh spozna na pravo? Berete rumene casopise in potem pribijate..pa ja bi ovako, pa ja bi onako, pa jaz bi jih tako, pa jaz sem slišu, pa jaz, pa jaz. V resnici se vam pa kolena sibijo ce vas sef-ica malo bolj grdo pogleda. Kaj imate vi z mamili? Da so nam unicili odlicna podjetja in banke?? To ni pomembno? Jaz nic ne placam za mamila. Za propadle banke, bodo pa placevali MOJI IN VASI VNUKI !! Samo poglejte zadnji primer GOTOF JE !
jastreb13
22. 11. 2012 11.24
+0
plačal boš sodne stroške in visoke odškodnine ki sledijo, vse to gre iz proračuna RS v katerega plačujemo vsi davkoplačevalci...
Polly ß
22. 11. 2012 11.39
+0
Zupančičevajama- Ne vemo pa zakaj jih ti zagovarjaš ? VSE BI MORALI KAZNOVATI ,TUDI TISTE, KO JIH TI NAŠTEVAŠ. To bomo morali pa mi plačevati-davkoplačevalci in verjetno si tudi ti med njimi - zato se gre! Le dobro si preberi.Za mamila nič ne plačaš, ampak za sodniške stroške boš pa moral, ko so jih oprostili. Dolg bo treba poravnati!
xyxyz
22. 11. 2012 11.42
+10
Pozabil sem omenit RTV Slovenija! Pa Slovenske kuraczeleznice!...a se nastevam? Mogoce Zelezarne Jesenice, ki so jih potem prodali? ...jao meni Zakaj sem veteran vojne za mafijo, ce od tega nic nimam..hahaha Predlagam, da napademo Avstrijo in se takoj predamo. Po okupaciji, nam nebo treba v službo cez Karavanke, ampak bomo šprehali doma, vendar bomo lahko ziveli NOMALNO ! Kam je padel SLOVENSKI PONOS !
xyxyz
22. 11. 2012 11.44
+15
Polly ß se strinjam, venar a se ti ne zdi, da je to drobiz in za ameriske interese pivlecen primer? Unicili so gospodarstvo te prekrasne dezele in pridnih ljudi ! Pa ne tile lokalni osvobojeni bojevniki ! Daj mi povej dober razlog zakaj moram placat JAZ IN MI VSI izgube BANK?