Slovenija

Pergam bi povišal prispevek za obvezno zdravstveno zavarovanje in ukinil prostovoljnega

Ljubljana, 07. 01. 2014 13.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V Pergamu menijo, da je treba povišati prispevno stopnjo za obvezno zdravstveno zavarovanje, hkrati pa se zavzemajo za ukinitev prostovoljnega zavarovanja. Obremenitev bi se morala prenesti na vse.

Zdravstvo
Zdravstvo FOTO: Thinkstock

V Konfederaciji sindikatov Slovenije Pergam poudarjajo nujnost sprejetja zdravstvene reforme. Zavzemajo se za ukinitev prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja, hkrati menijo, da je treba povišati prispevno stopnjo za obvezno zdravstveno zavarovanje. "Brez povečanja sistemskih virov ne bo šlo," je prepričan predsednik konfederacije Janez Posedi.

Posedi je na današnji novinarski konferenci dejal, da bi zvišanje prispevnih stopenj moralo iti tako na pleča tako delodajalcev kot delavcev, hkrati pa bi morali obremeniti tudi upokojence. Ocenjuje, da bi bili zaposleni to pripravljeni sprejeti, če se bo zdravstvo tudi sistemsko uredilo. Hkrati pa meni, da imajo tudi delodajalci interes, da imajo zdrave zaposlene.

Zavarovanje za dolgotrajno nego

Poudaril je tudi nujnost vpeljave zavarovanja za dolgotrajno nego in oskrbo. "Zdravstvo je zahtevna in draga zadeva, pa ne samo zaradi korupcije. To, kar danes zberemo za zdravstvo, je premalo. Brez povečanja sistemskih virov ne bo šlo," je prepričan.

Generalni sekretar Pergama Jakob Počivavšek meni, da ima zdravstveni sistem kup pomanjkljivosti, ki jih je treba reševati sistemsko in celovito, ne pa z ad hoc ukrepi. Opozoril je tudi, da se slabša dostopnost do zdravstvenih storitev. "To se dogaja počasi, zato verjetno nihče niti ne prevzema odgovornosti," ocenjuje.

Ena izmed ključnih zadev, ki jih je treba rešiti, je po njegovem mnenju ločevanje javnega in zasebnega, tako z vidika omejevanja popoldanskega dela pri zasebniku kot tudi glede prehajanja bolnikov od zasebnikov v javni zdravstveni sistem ter s tem povezanega preskakovanja čakalnih vrst.

Problem terapevtskih zdravil

Predsednik sindikata v zdravstvu Matija Cevc je kot trenutno najbolj aktualno težavo v slovenskem zdravstvu označil uvajanje terapevtskih skupin zdravil. Kot pravi, je kratkoročni finančni interes prevladal nad interesi bolnikov, kar se bo po njegovih besedah na dolgi rok negativno obrestovalo.

Ob tem opozarja, da bodo največjo korist pri uvajanju terapevtskih skupin zdravil imele prostovoljne zavarovalnice, ki imajo že sedaj velike dobičke. Zato meni, da je ta ukrep slab in nepremišljen.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (22)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

resslovenka
07. 01. 2014 19.17
+1
Podpiram predlog PERGAM-a. Prav danes sem bila na kontroli zaradi določenih težav, tudi visokega krvnega pritiska oz. hipertenzije, ki ni bila zdravljena pravočasno. Pa ne, da nisem hodila k zdravniku, občasno sem, ko mi je res kaj falilo. Hipertenzije mi ni odkril noben zdravnik, ker so pametni, pa so težave s srcem pripisovali povsem drugim vzrokom. Do pregleda pri kardiologu. Potem sem dobila zdravila za umiritev krvnega pritiska. Pri drugem osebnem zdravniku. Ampak tudi ta ni natančno prebral navodila kardiologa, pa je predpisal nekaj drugega kot je bilo priporočeno. In glej ga vraga, stanje se je poslabšalo do skorajšnjega infarkta, nevarnost je namreč zaznala nova osebna zdravnica (ker se je prejšnja preselila nekam drugam). Po naklučju, ko sem prišla po recept. Tako visok pritisk mi je izmerila, da tudi sama ni vedela kaj naj stori. Naredila je EKG, pa 2x polovico glicerinske tablete mi je dala pod jezik. Potem se je pglobila v izvid kardiologa in me vidno začudneo vprašala, kaj da jemljem, ker je v kartoteki našla zabeleške o zdravilih, ki sem jih jemala. Skratka, nekomu se ni ljubilo ukvarjati z mano. OK. Sem pač imela smolo, pa nato srečo, da imam novo osebno zdravnico. In vsled vsega navedenga, mi je danes pač izdala recepte za pravilna zdravila. V lekarni pa me niti ni pričakalo presenečnje. Doplačilo, sveda. Tisto o katerem zadnje dni toliko slišimo. Sicer so mi ponudili cenejšo varianto zdravil, ampak tudi za doplačilo. Odločila sem se za preverjeno varianto. In sedaj račun za zdravila, ki naj bi zadostovala za 3 mesece z doplačilom. Takole je to: - iz obveznega zavarovanja:
resslovenka
07. 01. 2014 19.24
+0
Nadaljujem: -obvezno zavarovanje bremeni: 3,08 eur -dodatno zavarovanje bremeni: 27,73 eur -moje doplačilo: 17,31 eur Skupaj: 48,12 eur Kdo profitira je jasno kot beli dan. Kmalu bo naše zdravstvo reševalo oz. se poglobljeno ukvarjalo le še s takimi,ki bodo imeli dovolj denarja. Ostali pa... tisto najbolj nujno, da ne bo kdo trdil, da nismo socialna država. Korenita zdravstvena reforma je tako nujna, kot voda zemlji. Vsaj pri nas.
Biofanatik
07. 01. 2014 18.31
-3
Še en nov način za guljenje sloovc
cirus
07. 01. 2014 18.01
+2
Dodatno zdravstveno zavarovanje sploh ne bi obstajalo, če bi obvezno pokrivalo vsega brez doplačila. Tisti, ki izmislil doplačila je s tem postavil temelj za dodatno zavarovanje.
just-watch-me
07. 01. 2014 18.42
+0
to je bil pa lojze petrle leta 1992 če se ne motim
ferencz 1
07. 01. 2014 17.43
+2
Edino pravilno! A bo že Vzajemna že vrnila tisto preveč doplačanega, iz katerega kuje dobiček!
Tamby 1
07. 01. 2014 17.13
+6
Ah ja... sanja prase kukuruz! Že zdaj so si zavarovalnice nabrale take dobičke, da lahko podkupijo pol Slo. Ko pa se ti kaj zgodi in pričakuješ zavarovalnino pritiskajo na vse upletene( zdravnike, policijo, novinarje.. ) , da te spoznajo za krivega za nastali škodo in s tem seveda izgubiš pravico za povračilo stroškov. Govorim iz lastnih izkušenj! Ko te vabijo , da se pri njih zavaruješ so tako prijazni in polni obljub. Ko pa pričakuješ zavarovalnino najdejo 1001 razlog zakaj do nje nisi upravičen.
totalka
07. 01. 2014 15.02
+5
PODPIRAM TA PREDLOG PERGAMA.....
Armin van buren
07. 01. 2014 14.38
+1
od kdaj pa lahko sindikati neke pogoje postavljajo kaj so oni dajali denar v te siseme ne bi rekel samo lepo na tuj račun živijo isto kot politiki vsi skupaj njim je treba sejnine vzet in vse pa,da vidimo,če bodo preživeli banda
gorjatan
07. 01. 2014 14.23
+15
popolnoma se strinjam z ukinitvijo dopolnilnega zavarovanja na račun višje prispevne stopnje,ki bo v celoti ostala za zdravstvo ne pa za oderuške zavarovalnice!!!!
ptuj?anka
07. 01. 2014 14.24
+7
Sara Rebek
07. 01. 2014 14.45
+3
Jaz se ne strinjam. Mene zanima kam je poniknil ves denar in kam izginja (saj na tem področju ni nič narejeno). Osebno si želim, da denar, ki sem ga vplačal vidim nekje na računu in želim videti kakšni so moji stroški zdravljena. V drugem koraku želim vedeti kakšni so stroški za zdravila, marže trgovcev . Skratka ŽELIM, DA JE VSE V ZVEZI ZDRAVSTVA JAVNO OBJAVLJENO. Dodatno ukinit in ne povečati osnovno. Glede na to, da se pravice nenehno zmanjšujejo me zanima kam gre denar.
Netajkun
07. 01. 2014 15.19
+0
Gorjatan , ta je upokojenska ! Ne vplačujejo v obvezno zavarovanje ( povišajte ga ), dodatno ( plačujejo ) bi ukinili , za njih gre pa več kot 1/2 stroškov ( čeprav jih je slaba 1/3 )
soba666
07. 01. 2014 16.57
+1
pa saj se vidi kdo koliko česa koristi, jaz kot mati, ki koristim bolniški stalež za otroka in negova zdravila, pol ko otrok ojača se to občutno zmanjša in se tudi vidi koliko česa nadalje koristi, saj zato pa so kartice, ki se na njih vse vidi, ve se pa kdo je koliko let v penzionu in koliko kaj koristi, ve se tudi kaj je delal, kje, kako, koliko; torej nas vidijo vseskozi, ampa take statistike ne bodo naredili; leta 1995 so mladi do 30 let plačevali manj dodatnega, ker se je smatralo, da so zdravi, sedaj pa solidarnost na vseh ekih in krajih, od davkov na nepremičnine do nebes
just-watch-me
07. 01. 2014 18.46
+4
oderuške zavarovalnice ... ki si na koncu leta, namesto da bi pomagale pri razvoju zdravstva, enostavno izplačajo gromozanske dobičke.
MUNGATUMBA
07. 01. 2014 14.12
+9
Ne služijo samo zavarovalnice..tudi dobaviteljei,ker se ne kupuje direkt, ampak je potrbeno ?? preko posrednikov..kako se je odvijal nakup operaciskih miz..in kje sedaj "obratujejo".. a ni bil en dimiĆ umešan..??
just-watch-me
07. 01. 2014 18.48
+1
roka roko umije obe pa obraz .... in zraven polni žepi
JanezNovakJohn
07. 01. 2014 14.08
+3
Je ta vlada sposobna speljati zdravstveno reformo. Čakanje na novega ministra pa da ta pripravi reformo je norost. Zdravstvene reforme so spisane. Vseeno čigava je. Lahko je tudi od Mayerja, SAMO DA SE IZVEDE. IN TO JE NA TEJ VLADI, ali pa naj odide. Tričlansko ministrski zdravstveni team poiščimo v TUJINI, zaradi lobijev, lopovov, koruptivnosti doma. Še enkrat, JE TO TA VLADA SPOSOBNA REALIZIRATI ??? Obvezna zaupnica celotne vlade na zdravstveno reformo.
murglpal?ek
07. 01. 2014 20.05
+1
Ne ta in ne Janševa vlada, pa kaj vlada, cel parlament ni zmožen tega realizirati ,če jim ne uspe niti vpogled v banke, razen če spet padejo €€€ v žepe določeni skupini ljudi.
eosss.slo
07. 01. 2014 13.54
+19
Tako je, ukiniti dopolnilno zdravstveno zavarovanje pri privatnih zavarovalnicah, ki živijo na naš račun, in namesto sedanjih 28 in še nekaj € raje povišati premijo obveznega zdravstvenega zavarovanja za kakšnih 10€, pa naj obvezno krije vse! Od premij dopolnilnega zavarovanja gre več kot polovica v privat žepe, le malo ostane dejansko za plačilo stroškov zdravljenja...
User1063544
07. 01. 2014 14.11
+10
Razpisat referendum za spremembo zakona. In naj to stopi takoj v veljavo, raje plačam par evrov več za ENOTNO OBVEZNO zavarovanje kot pa subvencionirati privatnike... Tako bi bilo potrebno narediti z vsemi oblikami zavarovanj, ne samo zdravstvenimi..
User1063544
07. 01. 2014 13.49
+16
STOP privatizaciji zdravstva...