Znanost in tehnologija

VIDEO: 'Peggy, nimam ščita' ali kako astronavt v vesolju izgubi meter in pol velik paket

Los Angeles, 31. 03. 2017 08.40 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Vesoljski izhodi niso mačji kašelj in marsikaj gre lahko narobe. Tudi tokrat ni šlo vse gladko, saj je ameriški astronavt izgubil ščit, ki bi ga morala s kolegico namestiti. Dogodek so ujele tudi kamere.

Ameriška (izkušena) astronavta sta na Mednarodni vesoljski postaji (ISS) nameščala komponente za nova pristajalna vrata, a se je zapletlo.

Namreč nekako na polovici 6,5-urnega vesoljskega sprehoda oziroma izhoda je 49-letni Nasin astronavt Shane Kimbrough 57-letni kolegici Peggy Whitson, ki je postala tudi rekorderka v izhodih v vesolje, dejal, da ne ve, kje ima okoli 1,5 metra velik ščit pred vesoljskimi smetmi, ki bi ga morala namestiti.

Kimbrough je kolegici na hitro omenil: ''Peggy, nimam ščita''. ''Kaj?'' je dejala Whitsonova.

Izgubljen paket
Izgubljen paket FOTO: AP Video

Kamere na postaji so posnele, kako je paket odjadral v vesolje (na posnetku v spodnjem desnem kotu). Nasa je sporočila, da paket ne prestavlja nevarnosti za astronavte na ISS, ki leti 400 kilometrov nad našim planetom. Podrobnosti, kako so izgubili osem kilogramov velik paket, niso povedali.

Whitson in Kimbrough sta nameščala vse potrebno za nova pristajalna vrata, kar bo omogočalo pristanek na ISS komercialnim plovilom podjetij Boeing in SpaceX. Par je ostale tri ščite uspešno namestil, namesto četrtega, pa sta namestila začasno zaščito. Začasna rešitev seveda ni popolna, a bo ustrezno za vsaj nekaj časa zaščitila postajo pred trki.

Seveda to ni prvič, da so astronavti kaj izgubili, a praviloma je šlo za kakšne manjše predmete, kot so vijaki. Nazadnje so nekaj večjega - kovček z orodjem - izgubili leta 2008. Kot navajajo tuji mediji, bo izgubljeni ščit v končni fazi Zemljina gravitacija potegnila v atmosfero, kjer bo zgorel. Vesoljske smeti sicer predstavljajo vse večjo težavo.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (43)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Supervillain
02. 04. 2017 09.18
+6
Zdaj bo ta video spet za večina nateg in laž al.?
ni_mi_vse_eno
03. 04. 2017 18.23
-4
Jasno da lažejo o vsem, ali si ti tako naiven, da jim še vedno verjameš? Na Luni smo igrali golf skoraj 50 let nazaj, ampak sedaj pa ponovno hočemo iti na Luno in če bomo pridni nam bo uspelo čez 10 let. :)
Racio
03. 04. 2017 19.06
+3
in to je po tvoje glavni dokaz da je vse fake???
ni_mi_vse_eno
04. 04. 2017 18.54
jasno da to ni glavni razlog. Lepo pa, da sva sklepčna v tem, da agencija laže. Znanstvene metode dela so bistvene pri odkrivanju resnice in ta pravi, da je potrebno biti skeptičen do vsakih trditev dokler eksperimenti ne potrdijo ali ovržejo določenih trditev. Vera je poguba, za razum je nujen dvom. Ohrani racio. :)
ni_mi_vse_eno
31. 03. 2017 17.50
-2
Jasno, da Zemlja ni ploščata. Glej : Gora dokazov = "mountain of evidence", John McIntyre
HorstWiesel
31. 03. 2017 11.40
+8
plaščozemaljci spet klamfe serjejo
Racio
31. 03. 2017 22.46
+4
ni_mi_vse_eno
01. 04. 2017 16.03
-4
mastaflash
31. 03. 2017 11.33
-7
bazenske aktivnosti, pffff
Tdk Tdk
31. 03. 2017 11.22
-4
Ja, težka je biti prekarc pri 50-tih.
1airbus
31. 03. 2017 10.20
-1
jaz sem to včeraj gledal v živo,tudi pred enim mesecem
1airbus
31. 03. 2017 10.16
+0
vprašanje,če znaš napisat v iskalnik NASA LIVE,če ne bo šlo najdi pomoč v prvem razredu os.šole.
1airbus
31. 03. 2017 10.13
+1
entropi,si pa daleč za luno,ho,ho,ho
Entropy
31. 03. 2017 09.17
-19
Še eno vprašanje na katerega NASA noče odgovoriti.Trdijo,da na neki določeni višini "gravitacija"postane šibkejša in šibkejša,dokler se magično preda "vesolju"ki je vakum,kateri omogoča astronavtom,da prosto lebdijo za vedno brez padca nazaj dol k Zemlji. Kot prvo,je fizično in filozofsko nemogoče da "neskončen ne-gravitiziran vakum vesolja" obstaja zraven in ne ločen na noben način od ne-vakumsko,gravitizirane atmosfere.Kot drugo,nobena amaterska raketa,balon ali katera druga tehnologija ni bila sposobna doseči,te domnevne višine,kjer bi preprosto lebdel in ne padel nazaj na Zemljo. To je zato,ker astro-klovni sploh niso v vesolju in preprosto snemajo efect lebdenja z triki kamere,zelenimi ekrani,žicami,temnimi bazeni in z tako imenovanimi "zero G avioni".Realnost je,kot star pregovor gre "Kar gre gor,mora pasti nazaj dol"in ne zaradi "gravitacije"ampak zato,ker se predmeti vedno dvigajo/padajo glede na relativno gostoto njihove okolice. Balon iz helija se dviga,ker je lažji od kisika,dušika in ostalih elementov,ki ga obkroža.Kamen pade direktno na tla,ker je gostejši od zraka,ki ga obkroža.To je vse.Helijev balon,se ne izogne "gravitaciji"na skrivnosten način,medtem ko,kamen ji je pa izpostavljen, ampak,kar je znano že tisočletja pred Newtonovo neumno teorijo,predmeti se naravno dvigajo/padajo proti njegovi lastni gostoti.
Iluzionist
31. 03. 2017 09.19
+5
Erik Nov
31. 03. 2017 09.21
+8
Bassettt
31. 03. 2017 09.29
+3
Malo si GRAVITACIJO film poglej, čisto enostavno povedano in prikazano. Za ostalo pa je dobil Oscarja
Mese?nikPajac
31. 03. 2017 09.29
+4
HorstWiesel
31. 03. 2017 09.30
+8
Entropy, ti iz osnov fizike nimaš pojma. Astrovnavi ne lebdijo zaradi vakuma ampak zaradi odsotnost gravitacije
gozdar1
31. 03. 2017 09.37
+5
Ti resno misliš, da obstaja neka ostra ločnica med zemeljsko atmosfero in vakumom vesolja?
lemur
31. 03. 2017 09.38
+3
Jao jao jao.... O tem nas govori vecina ze v osnovni soli in ni potrebe, da NASA se kaj doda. Poguglaj "Orbital speed", da ti bo jasna fizika, potem pa se "ISS Propulsion Module" da ti bo jasno kaj doda ISSju pogon za obstanek na zeljeni razdalji.
Ajdisek Primož
31. 03. 2017 09.53
-1
človek s katerga planeta si pa ti pov. da mejčkn uničm to tvojo teorijo: astronauti pa predmeti v vesolju lebdijoč ker ni gravitacije ne pa kr ni zraka. drgač pa vakum pomen sm to da ni zraka in če bi se zdj tm pojavla gravitacija nahitrco bi astronavti začel padat. saj nebi bilo upora. logično da obstaja zraven in ne ločeno kr bolj stran od zemljinega površja greš manjša je gravitacija pa tud ozračje aka kr ni vakum je samo zrak ki se zaradi gravitacije drži planeta aka. zemlje. zakj ne pridejo gor kr nimajo dosti moči in energije da bi opravile delo. ko gre gor porablja kinetično energijo in z njo upravlja delo in ko je delo ki ga opravlja prešibko začne za gravitacijo gravitacija prevzame in povleče nazaj. (ok tuki je še dosti več podrobnosti kot so potencijalna energija ampak te nočem še česa naučit kr bi ti uničlu vse kr vrjamš(to oni flat earth people pa podobni pravjo) aja pa sej je tehnologija prišla gor glej satalite glej vse podobno. aja kako je pa luna gor lahko pol. no ja to teoretično drži da padajo gor dol zrd gostote telesa ampak imaš tukaj en drug problem gostota bi obstajala ampak ti bi sigurn šu gor če je snov tekoča. kr te nebi nč vleklu gor. aja pa si ti če kdj vidu zero G avion. to ni tako da leti pa je to to pru leti gor pravokotno na površje zemlje potem ko mu pa zmanka moči gre pa direkno dol. in tako se ustvari 0g in to bi teško posnev za dlje cajta. balon se dviga kr nima gravitacija kej dol povlečt
lemur
31. 03. 2017 09.57
-1
Dodam samo se to, da ISS bi padel na zemljo brez dodajanja hitrosti. Nekje sem bral, da so ga pozicionirali nekoliko visje in da bi sedaj kriticno visino dosegel po sestih mesecih. Samo to je bilo ze pred casom...
gozdar1
31. 03. 2017 09.58
+2
No ja ni čisto res , da astronavti lebdijo zaradi odsotnosti gravitacije, zemljina grsvitacija namreč deluje v neskončnost hec je samo da je vsota vseh sil zaradi centripetalne sile, ki uravnoteža silo teže enaka 0.
Ajdisek Primož
31. 03. 2017 10.01
-3
no zakaj pa človek v morju plava. pokri kar sledi če hočeš razviti svojo teorijo: zaradi gostote in upora ja gostota. človek plava sm takrat ko ustvari dost veliko površino da da lahko usvari dosti upora. gravitacija te vleče dol ampak se voda tako upera ker je mn gosta od tebe in če bi si ti zmajnšal površino bi pol kot kamen
lemur
31. 03. 2017 10.09
+3
Primoz verjetno ne poznas teh Flateartherjev. Pravila igre so taka: 1. Vsak standarden dokaz je uprasljiv ali lazen 2. Vsak dokaz za flatearth ne glede na kvaliteto ali vir je definitiven (Steje tudi amaterski posnetek z 5 let starim telefonov objekta, ki je oddaljen nekaj km) 3. Pri klasicnem modelu mora biti vsak, ki vanj verjame sposoben doakazati in razloziti vse 4. Pri flaeeartherjih ni treba razloziti nic, kar ni logicno (tvoj primer z luno ipd.) Bi pa sigurno zadostovala tudi razlaga, da je pritrjena z vrvjo 5. Za flatearth vedo vsi politiki, fiziki, ucitelji, piloti, nekajstotisoc paznikov na meji, druzine vseh teh, vojske ipd, zato ce bos predobro argumentiral da smo na plantu, bos deskriditiran, ker si pac del zarote. :)
HorstWiesel
31. 03. 2017 10.12
+1
Gozdar, imaš popolnoma prav, ti si samo natančneje povedal isto. Znano je, da gravitacija ne izgine ampak upada s kvadratom razdalje.
lemur
31. 03. 2017 10.12
+4
Gravitacije ns ISSju je ca. 90% te na zemlji. Ker je po definicijo v prostem padu, ki se mu izogiba z "Orbital speed", deluje kakor, da vse lebdi.
Aijn Prenn
31. 03. 2017 10.33
+1
Entropija je mera za neurejenost sistema... Nekdo ima zelo visoko stopnjo entropije v sistemu podstrešja... ;-))
User1063544
31. 03. 2017 11.07
-1
Mater kak ste se razpisali, hvala bogu, da so v bazenu in tale kos ščita nikogar ne ogroža. Kar se tiče vaše orbitalne hitrosti in gravitacije in ostale solate pa je brezveze govorit, ker je NASA dobila legitimno vprašanje na katerega do danes ni odgovorila. Kako se te kante za smeti v termosferi ognejo ali ščitijo pred nabitimi delci pred vsem pa IR sevanju ki bi te aluminije stopilo v minuti. Ne pa da je ta stvar gori že par let in ne vem kaj vse počne. Pa mi ne govorit o neki reflekciji in ne vem kaj vse ker IR sevanje ni kontaktni prehod toplote ampak elektromagnetno sevanje. In ni važno ali je objekt bel, črn, zelen iz kokic, energijo absorbira KER IMA MASO. Kaj pa je termosfera pa poguglajte da vam bo jasno o kakšnih temperaturah je govora.
Drty
31. 03. 2017 11.12
+2
če jemlješ tablete, jih prenehali, če jih pa ne, bi jih pa mogoče moral :-)
Tdk Tdk
31. 03. 2017 11.19
+2
Gozdarju eno 5-ko. Nekaterim pa nasvet, da naj se ne učijo fizike iz stripov ali Marvelovih filmov.
mastaflash
31. 03. 2017 11.36
-4
ocitno je le @antropy opravil domaco nalogo..well done
gozdar1
31. 03. 2017 11.49
+1
@PonovnoRojen Potemtakem se bi morala zemlja že zdavnaj skuhat.
Aijn Prenn
31. 03. 2017 12.12
@gozdar: A ne opaziš, da IR sevanje deluje selektivno in nekatere je že močno pregrelo... ;-))
Omas1313
31. 03. 2017 12.14
Za enkrat še ne obstaja formula, ki bi gravitacijo potrdila malo poguglajte pametnjakoviči ampak jaz ne trdim da obstaja ali ne obstaja gravitacija je podobno kot nezemljani je ali ni dokazi so nekje tam zunaj hehe
brusilec
31. 03. 2017 13.30
+0
Entropy... nihče ne trdi ničesar.. Gravitacija ni trditev ampak je fizikalna lastnost, in tukaj ne veljajo nobeni filozofski zakoni kot trdiš ti. Gravitacija deluje tudi na vesoljsko postajo, zaradi tega se mora premikati okoli zemlje z točno ta pravo hitrostjo, da centrifugalna sila drži to plovilo na konstantni višini. In Entropy.. Gravitacija je bila dokazana, izračunana, potrjena, prakticirana že par stoletij nazaj, in uporabljena že miljonkrat..
brusilec
31. 03. 2017 13.35
+2
in dej prosim poiskusi sam vklopiti možgane in podvomiti o kakšnih neumnostih preden jih papagajaš naprej. je kr zanimivo kako si nihče ne upa v živo, v obraz govoriti takšne neumnosti.. na internetu ste pa sami pametnjakoviči.. dobr, če se kdo spusti v debato, če je nasa res bila na luni v šestdesetih letih, potem je to res težko dokazat, verjemi kar hočeš,.. ampak v nobenem primeru ni zemlja ploščata.. v naši dobi je človek spustil v vesolje že na tisoče, če ne miljone predmetov, satelitov.. smeti. Če nebi bilo le teh , nebi imeli GPS signala, satelitskega telefona,..
Mega100
01. 04. 2017 09.08
-4
Jast tudi malo proučujem že kakšno leto in pol NASA-o. In 100% sem siguren da so LAŽNJIIVCI. Entropy imaš prav...in rakete v vakumu sploh ne delujejo. Fizikalno ni možno. Ko začneš razmišljati s svojo glavo skopčaš laži...
Mega100
01. 04. 2017 09.14
-3
Lemur ti nimaš pojma...ti veš samo to kaj so ti drugi povedali. Dej mi povej s katerim inštrumentom so izračunali, da se planet Zemlja na ekvadorjalnem pasu okoli svoj osi vrti 1600km/h....pa da so zvezde oddaljene milijarde, bilijarde kilometrov ali svetlobnih let daleč. Vse je izmišljeno, razlaga za to sploh nimajo. Ja res sam verjeti moraš religiji znanosti, pa je vse ok.
lemur
01. 04. 2017 14.53
-1
Res je, da nisem avtor vsega znanja sveta in sem ga vecino pridobil s strani ljudi, bodisi skozi sole, clanke, knjige… Imas boljsi vir? Zkaj menis, da obstaja specificen intrument za merjenje ravno te hitrosti? Praviloma so tile izracuni plod mnogih instrumentov in kalkulacij. Ce jih sam ne razumes, se ne pomeni, da niso veljavne. Glede na to, da je poznan cas rotacije (24h) in pa razdalje na planetu izracun hitrosti potem ni ravno problem, ki ga je tezko razumeti, ali pac? Znanosti ni treba verjjeti, ker je popolnoma transparentna in se preko studija lahkop oglobis v skoraj vsako temo. Je pa res, da je za marsikaj, kar se tukaj obravnava dokaj pavsalno vcasih potrebno vloziti celozivljenjski trud za popolno razumevanje. Jaz kompleknse resnice raje ne menjam za enostavno laz, samo zaradi tega, ker vecina ne more doumeti celotne znanosti.
HorstWiesel
02. 04. 2017 13.13
+2
Mega butl, kako fizikalno ni možno? Kaj pa akcija reakcija? Ta deluje v vodi, zraku in brezzračnem prostoru.
Racio
02. 04. 2017 13.49
+3
ploščati butlji preprosto ne razumejo delovanja rakete in mislijo da je zrak oziroma atmosfera pogoj za ustvarjanje potiska rakete... ma neverjetni so... res :D