Znanost in tehnologija

VIDEO: Sonda Juno se je uspešno utirila v orbito Jupitra

Los Angeles, 05. 07. 2016 05.13 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Saša Senica
Komentarji
199

V nadzornem centru Nase se je razleglo veselje in olajšanje, ko so dobili potrditev, da se je sonda Juno uspešno utirila v orbito Jupitra. Juno je Zemljo zapustila pred slabimi petimi leti in je v tem času naredila 2,7 milijarde kilometrov. Sonda Juno je dobila ime po rimski boginji Junoni.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Dobrodošli na Jupitru
    02:35
    Iz 24UR: Dobrodošli na Jupitru
  • Iz SVETA: Sonda Juno se je uspešno utirila v orbito Jupitra
    01:00
    Iz SVETA: Sonda Juno se je uspešno utirila v orbito Jupitra
Veselje v centru, ko so dobili signal, da je vse v redu.
Veselje v centru, ko so dobili signal, da je vse v redu. FOTO: AP

Sonda Juno se je utirila v orbito svojega novega planeta Jupitra. Ko so dobili potrditev, se je v nadzornem centru razleglo veselje. Juno je Zemljo zapustila pred slabimi petimi leti in je v tem času naredila 2,7 milijarde kilometrov.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Vse je šlo po načrtih 

Po načrtih se je ob 5.20 po našem času začela faza, ko so se prižgali motorji, da bo sonda upočasnila in se uspešno utirila. Naloga je bila težka, saj se je morala med drugim izogniti številnim delcem, ki so v bližini plinskega velikana, a kot so povedali pri Nasi, so načrtovali, da se bo uspešno izognila vsem znanim objektom. Motorji so sondo upočasnjevali 35 minut. 

Sonda Juno
Sonda Juno FOTO: NASA

Kot so povedali pri Nasi, se je sonda po utirjenju tudi uspešno znova obrnila proti soncu, ki je vir njene energije. Prav tako je že začela pošiljati podatke. 

Fotografija, ki jo je Juno posnela 29. junija, ko je bila oddaljena 5,3 milijona kilometra. Potem je sonda ugasnila vse nenujne operacije, da ima dovolj energije za utirjenje.
Fotografija, ki jo je Juno posnela 29. junija, ko je bila oddaljena 5,3 milijona kilometra. Potem je sonda ugasnila vse nenujne operacije, da ima dovolj energije za utirjenje. FOTO: NASA

Zdaj ko je v orbiti, bo v 20 mesecih sonda okoli polov – krožila bo od severnega pola proti južnemu – naredila 37 krogov in bo planet na določenih točkah opazovala na vsega 5000 kilometrih nad oblaki. Juno je zaradi varčevanja z energijo začela 53,5-dnevno kroženje okoli planeta, namesto da bo takoj vstopila v krožnico, dolgo le 14 dni. Ta, v kateri bo sonda tudi zbirala ključne znanstvene podatke, se bo začela 19. oktobra.

Orbita je načrtovana tako, da se bo Juno čim bolj izogibala močnemu magnetskemu polju Jupitra. Srce in možgane sonde so pred radiacijo sicer skrili v posebni trezor iz titana.
Orbita je načrtovana tako, da se bo Juno čim bolj izogibala močnemu magnetskemu polju Jupitra. Srce in možgane sonde so pred radiacijo sicer skrili v posebni trezor iz titana. FOTO: NASA

Kaj bo Juno počela?

Kot košarkarsko igrišče velika sonda Juno bo ugotavljala, koliko vode je v Jupitrovi atmosferi in ali ima planet neplinasto jedro, kar bo med drugim pripomoglo k razumevanju, katera teorija o nastanku planeta je pravilna. Preverila bo, kako je atmosfera sestavljena, kakšna je njena temperatura in kako se premikajo oblaki. Mapirala bo magnetska in gravitacijska polja, raziskovala pa bo tudi magnetosfero v bližini planetovih polov, osredotočila se bo tudi na severni sij in kako magnetske sile vplivajo na atmosfero.

Jupiter
Jupiter FOTO: NASA/ESA/Canva.com

Juno bo skušala odgovoriti na vprašanje, ali ima Jupiter trdno jedro. Podobno kot Sonce je tudi Jupiter sestavljen iz vodika in helija, kar pomeni, da se je oblikoval že kmalu po nastanku Osončja, da je lahko pobral ves material, ki ga ni ujelo Sonce. Kako se je to zgodilo, za zdaj ni popolnoma jasno. Vprašanje namreč ostaja, ali se je najprej oblikovalo jedro, ki je potegnilo pline, ali pa se je morda nestabilno območje nebule sesedlo samo vase in se preoblikovalo v planet.

Preverjala pa bo tudi, kako je sestavljena atmosfera in kaj se dogaja z veliko rdečo pego, za katero menijo, da je velikanska nevihta.

Juno se napaja s sončno energijo 

Juno je drugo plovilo izdelano v Nasinem programu Nove meje. Prvo je bilo plovilo New Horizons, ki je julija 2015 letelo mimo Plutona. A v primerjavi z New Horizons, ki ga je napajal plutonij, se Juno napaja prek sončne energije. Prav zato je tako zelo ogromna, da lahko pridobi dovolj energije. Nasa do zdaj še ni poslala nobenega plovila na sončno energijo tako daleč od Sonca. Misija je vredna okoli 1,1 milijarde dolarjev, sondo je zgradilo podjetje Lockheed Martin. 

Sonda ni prvo plovilo pri Jupitru, je pa zagotovo najbližje. Okoli velikana je pred njo med drugimi zaokrožila sonda Galileo, ki je pod ledeno luno Europo našla sledi oceana. Kot prva pa je Jupiter obiskala sonda Pioneer leta 1973.

Sonda Juno je dobila ime po rimski boginji Junoni (angleško Juno), ki je bila sestra in žena boga Jupitra in je bila sposobna pogledati pod oblake, v katere se je zavil, in videti njegovo pravo naravo. 

Lego potniki na Junu: Galileo, Junona in Jupiter.
Lego potniki na Junu: Galileo, Junona in Jupiter. FOTO: NASA
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (199)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

brusilec
06. 07. 2016 10.27
-1
flateartharji..... najlažji dokaz da je zemlja okrogla je, če se boste nekoč pogovarjali z nekom ki živi nekaj tisoč km stran, po telefonu.. pa ga vprašajte kdaj imajo tam sončni zahod..najbolje je če imajo ravno v tistem trenutku zahod/vzhod oni ali pa mi.. če se ta znanec nahaja vzhodno ali zahodno, bo sončni zahod /vzhod uro ali več prej/kasneje.. če bi bila zemlja ploščata bi imeli vsi na zemlji sončni zahod ob istem trenutku. seveda je pa to težko razumet če še nisi prestopil meje naše kokoške ali pa ne znaš tujih jezikov..
HorstWiesel
06. 07. 2016 11.19
+0
To bo malce pretežka matematika za flatearthovce
brainhead007
06. 07. 2016 11.52
+0
mislim, da vama nebo odvec, ce si pogledata flatearth mapo in kako sonce in luna socasno krozita nad zemljo...simpl kot pasul
HorstWiesel
06. 07. 2016 12.36
+0
Če bi sonce in luna krožila nad ravno zemljo, bi ju vsi prebivalci tega planeta vedno videli. Tudi ne bi bilo noči, ker bi sonce v vsakem momentu svetilo na vse predele tega ploščatega planeta.
HorstWiesel
06. 07. 2016 12.37
+0
Kako se pa pri teoriji ploščate zemlje razložijo lune mene, lunin merk, sončni mrk, letni časi,.....?
Lex11
06. 07. 2016 18.05
+0
vse se da precej zlahka razložit,ampak brezveze tebi kaj razlagat ker itak za vse rečeš da "to ni dokaz" ;) Če bi pa resno želel kaj izvedeti več o tem,se pa lahko zmenimo...
Lex11
06. 07. 2016 18.39
-1
brusilec: če ne razumeš zakona perspektive pogleda na ravni površini v praksi,potem seveda misliš,da bi se moralo Sonce,ki kroži nad ravno površino,videti vedno in povsod nad to ravno površino. Če ti začnem razlagat,kako se motiš,mi itak ne boš verjel,zato verjemi v pravljico,v kateri živiš,če te pa zanima več o tem si pa malo poglej na yt pod "how sun sets on flat earth"
brusilec
07. 07. 2016 10.24
-1
zakon perspektive na ravni površini... ti se moreš hecat...
brusilec
07. 07. 2016 10.26
-2
Lex.. a tvoja teorija tudi razloži zakaj je v teme trenutnu tema na japonskem, v ameriki :) ? ti se moreš hecat :)
Lex11
08. 07. 2016 11.23
Lej če nečesa nisi sposoben razumet,potem to še ne pomeni da ni res ;) Tema ja,ker Sonce ni dovolj veliko,da bi osvetljevalo celotno površino zemeljske ravne površine,o detajlih pa nebi,ker jih itak ne boš razumel...
Lex11
08. 07. 2016 11.23
+1
Lej če nečesa nisi sposoben razume,potem to še ne pomeni da ni res ;) Tema ja,ker Sonce ni dovolj veliko,da bi osvetljevalo celotno površino zemeljske ravne površine,o detajlih pa nebi,ker jih itak ne boš razumel...
49mf5k0d
05. 07. 2016 20.21
-7
jupitrovci, zdaj mirne duše lahko pošljete dva lovca nad sodo. mi imamo tukaj veliko hudih težav in nam ta sonda le odžira denar za reševanje le teh ... podpis: nekaj milijard preostalih zemljanov.
brusilec
06. 07. 2016 10.32
+3
ja, sestrelitev teh dveh sond bi rešila veliko problemov, NOT,... ali nebi bilo bolje skenslati nogometne tekme, olimpijske igre, korupcijo v politiki,.. kot pa znanje, raziskovanje...??
HorstWiesel
05. 07. 2016 17.54
-1
Za fleteartharje eno vprašanje in sicer če je zemlja res ploščata, kolikšen pa je njen obseg, kolikšen je obseg Antarktike, ki nas obdaja?
HorstWiesel
05. 07. 2016 17.58
-1
Ker vemo, da je pot po ekvatorju dolga cca 40.000km, je očitno pot po obodu naše pice dolga cca 80.000km.
Lex11
05. 07. 2016 18.44
-4
tako nekako oz.še malo več,to je ugotovil že kapitan Cook,ki je pred 250 leti plul ob obali Antarktike
Kollerik
05. 07. 2016 20.12
-2
Legendarni zemljevid Piri Reisa baje zelo zelo veliko pove, kaj vse so že vedeli o tem že v davnini..
gozdar1
05. 07. 2016 20.20
+4
Kaj pa če tudi Cook ni nikoli obstajal, če ne vidiš s svojimi očmi ne smeš verjet.
SERAPHIN
05. 07. 2016 20.43
-3
moram povedati, da mi je en podoben Lexu dokazoval z sliko NASE; ki je bila pac narisana:::ja bog pomagi; sej ti zdrav razum pove da je bila to samo slika narisan ; da si predstavlajmo kaj se dogaja gor oz okoli nas; nihce ni napisal resnisna slika:::prej si se pa tudi obesil na izraz slika in fortografija::::POJDI NA GOOGLE IN BODO VSE SLIKE OZNACENE KOT PHOTO...ne pictur
SERAPHIN
05. 07. 2016 20.43
+0
LEX, kot dolgoletni ljubitelj astronomije te prosim za dokaz...obenem pa zrusi en matematicn izracun ki dokazuje da je zemlaj okrogla...prosim brez jehoskih odgovorov in teorij zarote...dokaz
KungFuPanda
06. 07. 2016 08.12
+1
Seraphim, kateri teleskop pa imaš? Jaz ravno danes dobim novega. Sicer sem šele med začetniki, ampak počasi. Danes me čaka prva resna kolimacija :)
Lex11
06. 07. 2016 18.08
+0
SERAPHIM: me veseli da si ljubitelj astronomije...prosim da greva za začetek na čiste osnove: pokaži mi kjerkoli na Zemlji večjo vodno površino,ki je ukrivljena? Torej jezero,morje,ocean...! Da si pridem to na lastne oči pogledat! Potem se bova pogovarla naprej o matematičnih izračunih...
KungFuPanda
06. 07. 2016 21.59
+0
Lex, a si bil kdaj dlje od Umaga? Videl sem Atlantik s karibske strani, Indijski ocean (oba dela bengalski zaliv in Arabski zaliv, Sredozemsko morje, Rdeče morje... nikjer nisem videldrugega konca. v Indiji, ki je precej ravna nisem videl Himalaje, pa bi jo verjetno moral, če bi bila ravna. Zanimivo je, da če greš proti ekvatorju, so lununi krajci obrnjeni pravokotno na zemljo, medtem, ko so pri nas postrani. Če imaš prostorsko predstavo, si lahko predstavljaš zakaj. Sigurno ne zato, ker živimo na pici.
Lex11
07. 07. 2016 09.24
+0
Mogoče imaš prostorsko predstavo,ne poznaš pa kako deluje zakon o vidni perspektivi na ravni površini,zato prosim ne pametuj ;)
Svalbard
05. 07. 2016 16.50
+14
No pa ga mamo manipulatorja z + -.
Shisui
05. 07. 2016 16.51
+10
Itak, na vsak moj post je v minuti pet minusov :) Prav smešno.
Shisui
05. 07. 2016 16.53
+7
Evo zdaj pa v minuti 5 plusov. En ma res preveč časa.
Svalbard
05. 07. 2016 17.36
+13
Hehehe, je že uredu burkež. Sej sam dobr veš.
Shisui
05. 07. 2016 17.41
+14
A spet vsi lažemo ane? Tako, kot vsi znanstveniki ki ti govorijo, da so že v stari Grčiji potrdili, da je Zemlja, tako kot vsak drug planet... Okrogla? :) Eh ja.
HorstWiesel
05. 07. 2016 17.45
+5
Kaj pa je spodaj pod to našo ploščato pico? Mogoče so pa peklenšči
Lex11
05. 07. 2016 18.42
-4
Stari grki so POTRDILI da je Zemlja kugla???? Hahaha...dobra,dobra...LOL
mutnavoda
05. 07. 2016 19.36
+1
Ja in to že v 3. stoletju pred našim štetjem. Neverjetno, a ne?
gozdar1
05. 07. 2016 20.18
+5
Je iz oblike sence , ki jo zemlja meče na luno poleg tega so tudi dokaj natančno izračunali so obseg, neverjetno kaj se vse , da če znaš malce geometrije in ti seveda uporaba podstrešja ni tuje.
Lex11
06. 07. 2016 18.09
-2
zemlja ne meče na Luno nobene sence,Luna oddaja svojo lastno svetlobo...podobno kot Sonce,samo seveda manj intenzivno in drugačne vrste! Vprašajte se tudi,zakaj sta Luna in Sonce s stališča opazovalca popolnoma enake velikosti na nebu? Slučajno,a ne? Itak ja,in jaz "slučajno" zadanem vsak teden jackpot haha
HorstWiesel
05. 07. 2016 15.29
+8
Po teoriji fleteartharjev, bi bila zvezda severnica približno 5000 km nad severnim polom, tečajem.
HorstWiesel
05. 07. 2016 18.07
+3
Minusarji očitno ne poznajo geometrije in pravil trikotnikov. Da razložim; na severnem polu se vidi zvezda severnica naravnost nad glavo, pod pravim kotom, 90°. Pri nas v Sloveniji vidim severnico približno pod kotom 45° (v Lj 46° in 30'). Ker je razdalja med Slovenijo in severnim polom cca 5000km in ta predstavlja eno od katet lahko zračunamo, da je tudi druga kateta približno enaka dolga oz. visoka.
felix59 drugič
05. 07. 2016 21.57
Nisi računal hipotenuze, zato izračuni ploščatosti niso najbolj natančni.
HorstWiesel
06. 07. 2016 08.16
Ni potrebe računat hipotenuze. Vsota notranjih kotov trikotnika je 180°. Ker že imamo 2 kota lahko izračunamo tudi tretjega in vidimo, da je tretji enak našemu opazovališču v Sloveniji. Ker govorimo o pravokotnem trikotniku, ki ima oba ostra kota enaka pridemo do zaključka, da sta tudi obe kateti enaki in govorimo o enakokrakem trikotniku.
JohannTheTerrible
06. 07. 2016 13.21
Patriot, po čem sklepaš, da bi ploščata zemlja imela tečaje?
HorstWiesel
05. 07. 2016 15.25
+4
Kaj se nahaja za antarktiko ki nas obdaja?
macro
06. 07. 2016 20.41
kaj se pa nahaja za vesoljem ki nas obdaja?
HorstWiesel
05. 07. 2016 15.24
+2
Zakaj se severnice, velikega voza, kasiopeje,.... ne vidi npr. iz Avstralije?
Shisui
05. 07. 2016 16.13
+13
Zato, ker so na južni hemisferi na nebu podnevi? Kakšno neumno vprašanje je pa to lol.
HorstWiesel
05. 07. 2016 16.21
+7
brainhead007
06. 07. 2016 11.55
kdo pa pravi, da se nevidi iz Avstralije ?!
mutnavoda
06. 07. 2016 19.08
brainhead007
07. 07. 2016 11.25
mutnavoda
07. 07. 2016 20.03
To je vse kar premoreš? Če že nekaj trdiš, potem to tudi dokaži.
Shisui
05. 07. 2016 14.50
+20
Flat eartherji, če drugega ne ste upravičeni do tožbe republike Slovenije, saj ste plačali vse davke, izobrazili so vas pa manj kot marsikaterega roma do 7ga razreda.
Lex11
05. 07. 2016 15.15
-18
Žal ti izobrazba na tem področju nič ne pomaga,če te izobražuje lažniva znanost in sistem...
Lex11
05. 07. 2016 15.15
-20
Žal ti izobrazba na tem področju nič ne pomaga,če te izobražuje lažniva znanost in sistem...
HorstWiesel
05. 07. 2016 15.22
+6
In kako boš dokazal, da tole, kar vi počnete ni lažnivo?
Starudin
05. 07. 2016 15.27
-9
Haha...dejte mal raziskat kaj se dogaja glede NASE pa vesolja. Sam Holywood. Same lazi.
Shisui
05. 07. 2016 16.13
+14
Saj ni samo NASA. Japonci, EU, Rusija, Kitajska vsi imajo iste podatke... Saj veš, pač tiste, ki so vsem na voljo :)
Svalbard
05. 07. 2016 14.03
+18
Več kot očitno se manipulira z + -. Hehe nekoga res boli resnica, da heka 24ur. ;D Odlično, dostojanstvo na nivoju.
Lex11
05. 07. 2016 13.27
-4
Najbolj za crknit od smeha so pa slike,kjer spodaj piše: "Sonda Juno (Foto: NASA)" HAHAHA,sonda je naredila selfie :D :D
HorstWiesel
05. 07. 2016 13.49
+7
Kolk si ti star da vidiš na na tisti sliki resnično podobo satelita? v bistvu delaš norca iz samga sebe.
Lex11
05. 07. 2016 14.50
-9
Shisui
05. 07. 2016 14.52
+9
Saj je slika od nase, zakaj pa ne bi pisalo nasa odspodaj?
Lex11
05. 07. 2016 15.09
-13
A ti ločiš med SLIKO in FOTOGRAFIJO? Ja,točno imaš prav,slika je,spodaj pa piše foto:NASA!? ne piše:naslikala:NASA! Torej foto...fotografija,,trk,trk! Štekaš? Tudi če bi bila res fotografija...kdo jo je posnel?? Uporabljaj mal možgane,preden komentiraš...
HorstWiesel
05. 07. 2016 15.16
+6
Lex, a ti ne vidiš, da je na tisti sliki nekaj narisano? Da ni fotografija?
Shisui
05. 07. 2016 16.15
+18
Ta slika je od Nasine animacije katera prikazuje pot sonde Juno... A veš kaj je animacija?
Lex11
05. 07. 2016 16.31
-12
a ti veš kaj je FOTOgrafija? A piše animacija ali foto?
Shisui
05. 07. 2016 16.36
+18
Slika je zajeta iz nasine animacije. Bolj po otroško ti ne morem povedati, če ti je to nedojemljivo, pa tudi ni čudno da misliš, da živiš na ravni ploskvi.
HorstWiesel
05. 07. 2016 17.05
+2
A če vidiš narisano čokoladno torto in spodaj piše čokoladna torta, jo boš tut pojedel al kaj?
Lex11
05. 07. 2016 17.17
-14
Draga moja naivneža shisui in patriot,zelo dobro vem kaj je slika,kaj je animacija in kaj je fotografija! Če piše foto nasa,potem naj bi to pomenilo,da je to fotografija,ki jo je posnela nasa,a ne? Če bi bila animacija,potem bi moralo pisat animacija,če pa je to nekdo narisal,naj piše slika by xxx...simple! V resnici je to seveda izmišljena slika NASE,kot vse ostale...
HorstWiesel
05. 07. 2016 17.34
+4
Ne zagovarjam NASE zagovarjam pa zdrav razum, logiko, raziskave, naravoslovje,.... in vse to kaže na to, da ne živimo na pici.
Shisui
05. 07. 2016 17.47
+2
Lex nehaj se sramotiti, vzemi si 3min, pojdi na nasino stran in si oglej animacijo s katere je zgornja slika.
Lex11
05. 07. 2016 19.14
-1
Pa kaj ti jaz ves čas govorim?? Animacija je to,ne pa fotografija!!
SERAPHIN
05. 07. 2016 20.31
+1
JohannTheTerrible
06. 07. 2016 13.30
Cenjeni komentatorji, ste že kdaj slišali o staro-grški zgodbi o oslovi senci?
Ferdo Crni
05. 07. 2016 13.03
+10
Meni je najbolj fascinantno, da abotni teoretiki flatearth v tem primeru, druge zmerjajo z ovcami, sami pa v dvostavčnih zvezah druge napeljujejo k internetnim stranem. Pospremljeno je to vse skupaj s klasičnim "misli s svojo glavo" in podajo teorije ki niso iz njihove glave. Mladost je norost in klasično je, da so fantastične teorije sredstvo za izstopanje in postavljanje. Ampak zdrav razum je nekaj drugega.
macro
05. 07. 2016 14.15
-14
dinozaver ni bil dinozaver dokler ni dobil ime, do takrat so imenovali ga zmaj. obstaja zmaj na vseh kontinentih v različnih obdobjih,indijska, kitajska, izklesanih in raznih slik..itd.. neandertalca ki bi še danes bil živ bi tudi težko vprašal, kje se je rodil in v katerem času? danes internet, včasih je pa nekdo to razlagal elitni kraljevi družbi akedemikov znanosti in umetnosti in če je bilo sprejemljivo je zapisal v knjigo, danes pa je to vsesplošno znanje...
Shisui
05. 07. 2016 14.48
+14
Dinozavri so živeli na desetine milijonov let preden smo si ljudje izmislili zmaje.
mutnavoda
05. 07. 2016 19.40
+3
Ne načenjaj še te teme, ker se bodo v skladu z versko dogmo, ki jo propagirajo, lotili še negacije evolucije.
Lex11
06. 07. 2016 18.16
-3
evolucija je itak bullshit...no razen če verjemeš da si se razvil iz opic,pri tem pa se današnje opice na noben način niso sposobne razviti v človeka,pa če jim daš na voljo še toliko časa ;)
mutnavoda
06. 07. 2016 19.11
+1
No evo pa se je začelo. To kar ti propagiraš ni z od znanosti. Podobna zgodba kot pri kreacionizmu, kjer skušajo versko dogmo prikazati kot znanost. Kar lahko rečemo tudi za teorijo o ravni Zemlji.
Lex11
07. 07. 2016 09.25
Točno to,ni od znanosti,ker znanost na tem področju je zlagana!
mutnavoda
07. 07. 2016 20.04
macro
07. 07. 2016 20.08
hehe pa kar zmislili so si jih.. so imeli pa res bujno domišljijo.. in to še pred internetom.. in na vseh kontinenti v različnem obdobju.. aja ne ne.. čakaj krištof se je peljal malo okoli pol pa je tam videl od azteke izklesane zmaje pa je prišel v Evropo pa je rekel dajmo še enga postavit na tromostovju..kitajci so pa naredili svoj fake.. lol
Jani Prešern
05. 07. 2016 12.38
+10
Čestitke za uspeli tako veliki podvig.
7Scythe7
05. 07. 2016 12.30
+11
Smešno da teoretiki zarot nimajo nobenih trdnih dokazov, samo trmasto tišijo v svoja prepričanja da imajo prav (seveda niso ovce haha) Povejte zakaj bi bila zemlja ravna? Kaj bi bilo potem na koncu? Zakaj so že pred 500 leti znanstveniki trdili da je okrogla? So si izmislili? Nehajte ga srat, ker ne izpadete nič bolj pametni
macro
05. 07. 2016 12.52
-11
ja saj je zanimivo... so dokazi zakaj je okrogla, knjige. poizkusi itd. za naso nebi ravno trdil da je neki dokaz,saj je bilo dokazano da so njihovi posnetki fake kot tudi so priznali da slike popravljajo.. sam pa še v vesolju nisem bil da bi verjel da je tak, kot so tudi dokazi da na ploščati veljajo isti zakoni kot za okroglo..so pa tudi dokazi ki jih kugla ne zna pojasniti in vpada v model ploščate zemlje. bakterija živi okrogli kapljici vode prav enako kot če je ta kapljica na ravni ploskvi in se nobena od njih ne zaveda da jo mi z mikroskopom vidimo.
macro
05. 07. 2016 12.54
-11
eni verjamejo da v vesolju nismo sami, pa še alijena niso videli? misliš da smo sami v vesolju?
brainhead007
05. 07. 2016 13.02
-7
smesno je tudi to, da tudi ti slepo verjames Nasi, ko ti prikazejo neke kvazi slikice v vesolju...vklopi malo razum in bos kaj hitro prisel do zakljucka, da je vse skupi en velik lari fari...lp
Shisui
05. 07. 2016 14.53
+10
Mater ste se zapičl v bogo naso... Saj Japonci, Indijci, Kitajci, Rusi in EU podajajo iste podatke?
Lex11
05. 07. 2016 15.11
-14
fak si naiven,neverjetno...saj so vsi skupaj pod kontrolo oz.plačanci NASE,kaj si pa ti mislil drugega?
HorstWiesel
05. 07. 2016 15.20
+9
Aha, in zdej lex in ostali 1500 fleteartharjev se ima za razsvetljence in nam hoče prodat pravljice. Razumel če bi nam prodajal kake religiozna natege, kar se itaq ne da nič dokazat. Ko pa nam hočjo prodajat pravljice iz področja naravoslovne znanosti je pa tole mal otročje, res.
Lex11
05. 07. 2016 15.35
-14
Ne štekaš in očitno nikoli ne boš dojel da je vsa znanost na tem področju izmišljena...konec debate s tabo,zaenkrat si brezupen primer,verjemi naprej v pravljice...
HorstWiesel
05. 07. 2016 16.22
+10
Shisui
05. 07. 2016 16.25
+10
Lex spet brez argumentov, samo dreti se zna, da vsi okoli njega lažejo.. Argumentirane debate se pa ne zna lotiti. ajaj.
Lex11
05. 07. 2016 17.19
-19
argumentirane debate z nekom,ki še vedno misli da živi na vrteči kugli? LOL...
HorstWiesel
05. 07. 2016 17.31
+5
Lex11
05. 07. 2016 18.40
-8
Zemlja je ravna in nepremična,nič se ne vrti...
Lex11
05. 07. 2016 18.41
-9
Zemlja je ravna in nepremična,nič se ne vrti...
SERAPHIN
05. 07. 2016 20.37
+6
LEX, kot dolgoletni ljubitelj astronomije te prosim za dokaz...obenem pa zrusi en matematicn izracun ki dokazuje da je zemlaj okrogla...prosim brez jehoskih odgovorov in teorij zarote...dokaz
SERAPHIN
05. 07. 2016 20.41
+1
moram povedati, da mi je en podoben Lexu dokazoval z sliko NASE; ki je bila pac narisana:::ja bog pomagi; sej ti zdrav razum pove da je bila to samo slika narisan ; da si predstavlajmo kaj se dogaja gor oz okoli nas; nihce ni napisal resnisna slika:::prej si se pa tudi obesil na izraz slika in fortografija::::POJDI NA GOOGLE IN BODO VSE SLIKE OZNACENE KOT PHOTO...ne pictur
HorstWiesel
05. 07. 2016 21.16
+2
Hočeš reči, da se potem poleg lune tudi sonce in ostale zvezde vrtijo okoli zemlje? Torej srednjeveški cerkveni geocentrični sistem?
Lex11
06. 07. 2016 18.20
-2
točno tako,osrednja zvezda je severnica,ki je točno nad severnim tečajem,ostale zvezde pa krožijo nad nami...zakaj pa misliš da že tisočletja vidimo enake zvezdne konstelacije,pri tem pa naj bi se Zemlja vrtela,krožila okoli Sonca,ves solarni sistem naj bi krožil okoli galaksije,itd...in mi bi videli že tisočletja enake konstalacije zvezd? Ej fantje,nebi škodilo malo opisne geometrije oz.prostorske predstave,da bi vam bilo jasno,da je to popolnoma skregano z zdravo pametjo...
brainhead007
05. 07. 2016 12.26
-10
wiiiiii...in ovcke gredo pasit pašnike se naprej...dober tek :D
mutnavoda
05. 07. 2016 19.47
+6
Flatearther z avatarjem Nikle Tesle, ki ga štejejo za očeta radio astronomije. Oxymoron?
brainhead007
06. 07. 2016 12.00
-4
seveda...ce se bos malce globlje spustil v njegove dokumentarce, bos kaj hitro odkril, kako simpl razlaga o sestavi planeta...ti si pa lahko das avatar od kvazi genija einstaina, bi ti bolje morda pristajalo :P
mutnavoda
06. 07. 2016 19.22
+1
Oba sta bila genija na svojem področju. Ko pa že omenjaž Einsteina, pa si ne morem pomagati, da se ne bi spomnil Einstein-ovega rekla o neskončnosti človeške neumnosti.
Lex11
07. 07. 2016 09.25
-2
in ti ga seveda izvajaš v praksi,a ne? :D
mutnavoda
07. 07. 2016 20.09
+1
Ha, ha in to mi reče nekdo, ki je mentalno še vedno v srednjem veku. Iskreno neznanje še razumem, za zavestno ignoranco in neumnost pa ni opravičila.
Lex11
08. 07. 2016 11.37
-1
A ne štekaš,da ti že celo življenje lažejo? A si res prepričan,da živiš na kugli? LOL
mutnavoda
08. 07. 2016 21.13
Prepričan bom, dokler mi nekdo ne dokaže nasprotno. Ampak vsekakor ne z amaterskimi YT posnetki, ki so po pravici povedano smešni. Hvalil si se s tehničnim znanjem. No kolega, pisalo v roke in mi matematično dokaži, da živimo na ravni Zemlji.
H41ku
05. 07. 2016 11.58
+10
Slovenija. Kjer na objavo o uspehu vesoljske agencije NASA uspemo vmešati slovensko politiko, hkrati pa se prepiramo, ali je zemlja ravna ali okrogla. Legende. Lep dan vsem skupaj.
7Scythe7
05. 07. 2016 12.15
+5
In ti ki vse zmešaš in postaviš na glavo
janfilimon
05. 07. 2016 10.27
-22
zelo pomembna misija, ni kaj. preverili bodo, če se da tam živet. Bolano, namesto, da bi ta denar raje namenili iskanju zdravila recimo za demenco. Bi bilo veliko bolj koristno, sem prepričan, kot to, od česar povprečen človek ne bo imel ama baš nič.
trollolll
05. 07. 2016 10.36
+17
daj ti raje prodaj racunalnik in doniraj denar za solanje ljudi "s posebnimi potrebami". potem bo mogoce manj omejenih ljudi, ki jim bo pogled segal malo vec kot do prihajajocega vikenda.
Cmrlj3
05. 07. 2016 10.39
+17
Če bi hodil v šolo bi vedel, da je Jupiter plinasti planet, in da se na njem ne more živeti. Sploh. In mimogrede; internet imaš tudi zaradi satelitov. Prav tako navigacijo. Ravno tako zaradi pošiljanja sond v vesolje vedo, kje se splača saditi določene pridelke, ergo, manj lakote. Itd itd itd. ;)
Lex11
05. 07. 2016 11.06
-20
hodil sem v šolo,pa so me glede tega naučili same napačne stvari! Jupiter je samo svetloba na našem nebu,podobno kot zvezde,samo malo manj intenzivno...čmrlj3 a boš vedno tako naiven,da boš verjel v plinasti Jupiter?
Cmrlj3
05. 07. 2016 11.13
+13
jaz za razliko od vas, flateartherjev, ne verjamem. jaz se prepričam. moja prepričanja niso stvar verovanja brez dokazov ampak posledica dokazljivih dejstev.
Lex11
05. 07. 2016 11.16
-25
Kakšnih dokazljivih dejstev=? Daj mi en dokaz (poleg NASA "dokazov") da živimo na kugli,ki se vrti?
HorstWiesel
05. 07. 2016 11.33
+16
No, bučman, dej razloži, na čem potem živimo, kako in zakaj se izmenjujeta dan/noč, od kje letni cikli, kako to, da prideš na isto točko če potuješ naravnost v isto smer,.....?
glava1985
05. 07. 2016 11.39
+6
in zato sploh ni problem...prenehaj z uporabo tehnologije in se preseli v jamo/gozd uglavnem cimdlje od civilizacije
glava1985
05. 07. 2016 11.40
+7
Admin obrazlozi kaj je spornega v mojem komentarju ki si ga izbrisal; "Lex zaradi tebi podobnih ni hitrejsega napredka ,ker bi pac nekateri se vedno radi ziveli v jami"
glava1985
05. 07. 2016 11.47
+10
aja rajs mi povej Lex kaj si dostudiral?? Ker mi delujes pameten ravno tolk kot moj kolega brez srednje in pametjue da je Zemja ravna.
Lex11
05. 07. 2016 11.57
-12
A res glava 1985,a se slučajno poznava,da me sodiš?
macro
05. 07. 2016 11.59
-12
slovenski patriot kako pa ti veš da prideš na isto točko? si se kdaj peljal okrog? glede na to da kaže kompas na sever bi lahko na ploščati zemlji tudi vozil ravno proti zahodu kompas bi kazal na sever ti pa bi se vozil po elipsi. in prišel na isto točko kod si začel.
Lex11
05. 07. 2016 11.59
-11
slovenski patriot: zakaj nebi prišel na isto točko nazaj,če potuješ v smeri vzhod-zahod ali zahod-vzhod? Zakja je za to po tvojem potrebna ravno kugla,če pa to lahko narediš na ravni površini (krožno)?
Lex11
05. 07. 2016 12.04
-8
Ne razumem,kako ljudje ne razumete,da lahko tudi na ravni površini prideš okrog Zemlje a je to res tako težko razumet? A vam opišem primer poti? OK,štartaš v Lizboni,greš čez atlantik mimo južne amerike mimo Argentine,zapluješ v tihi ocean,greš čez pacfik,mimo Avstralije,zapluješ v indijski ocean,greš mimo Južnoafriške republike in obpluješ celo Afriko in prideš ob obali afrike nazaj v Lizbono! Si obplul svet? Si! Si obkrožil kuglo? NE,NISI,ker si to naredil po ravni površini! Še kaj nejasnega?
HorstWiesel
05. 07. 2016 12.07
+8
Očitno si še slobopismen. Napisal sem NARAVNOST in ne krožno. Poleg tega, da ti malce razdrmam logiko, po disku prideš na isto točo samo če hodiš po krožnici diska, nikakor pa ne, če greš npr. naravnost skozi središče diska; na drugi strani diska dol padeš. Pri žogi teh problemov ni, v katerokoli mser greš, prideš na zaj na isto točko.
trollolll
05. 07. 2016 12.17
+11
naravnost pa ne smes, ker potem pades cez :) saj ne morem verjet, kam smo prisli s teorijami zarot
7Scythe7
05. 07. 2016 12.24
+7
Da je zemlja okrogla je dokazal že Magellan ko je šel v Indijo po zahodni poti
macro
05. 07. 2016 12.41
-8
saj tvoj naravnost kaže kompas??? ja držiš se strogo proti zahodu kompas kaže točno na sever.. kaj je zdaj za tebe maravnost. na ekvataroju bi stal pravokotno na os Zemle..pa bi hodil naravnost pokrožnici. na samem severu pa bi se v treh korakih tudi zavrtel okoli osi da bi prišel na isto točko in bi stal celo vzporedno z osjo Zemlje oziroma bi bil njen podaljšek.
HorstWiesel
05. 07. 2016 12.53
+7
Kaj pa južno od ekvatorja? Kako pa zvezda severnica, sekstanti, merjenje kota med zemeljskim obzorjem in severnico in določevanje zemljepisne širine,.....?
Lex11
05. 07. 2016 12.53
-10
Magellan je dokazal samo in izključno to,da je možno obpluti Zemljo,torej da je možno priti okoli kontinentov,nikakor pa ni dokazal da je Zemlja kugla...
Lex11
05. 07. 2016 12.57
-8
Slovenski partiot:OK,popravljam...če bi na disku res hodil strogo naravnost v katerokoli smer,bi v vsakem primeru prišel do obale Antarktike,ki nas obkroža 360 stopinj okrog našega diska! Zgoraj opisani primer,ki sem ga navedel,pa velja v primeru,če bi se držal smeri vzhod ali zahod...
HorstWiesel
05. 07. 2016 13.00
+7
In bi prišel do obale Antarktike, stopil nanjo in se podal proti južnemu polu, tečaju. In pol? Bi padel čez rob?
HorstWiesel
05. 07. 2016 13.01
+6
Zakaj se zvezde severnice ne vidi iz južne poloble?, južno od ekvatorja?
macro
05. 07. 2016 13.26
-7
zakaj se pa ne glede na to kje na planetu stojiš pri počasnem posnetku zvezd vidijo kot bi potovale v krogu.. to se lahko zgodi če stojiš samo ali na skrajnem severu oziroma jugu, ko se vrtiš okoli svoje akse. in po milijonih let je še ta zvezda zmeromna na isti točki.. vse se torej obrača glede na zemljo?
Lex11
05. 07. 2016 13.33
-14
slovenski patriot: glede kroženja zvezd nam nami si poglej video na yt "Flat Earth Star Trails Explained",imaš vse razloženo,kako se vrti vse skupaj in katere zvezde se vidi točno iz določenega dela Zemlje
HorstWiesel
05. 07. 2016 13.38
+6
Vse zvezde, ki jih vidiš, se ne vrtijo v krogu. Če stojiš na severni polobli, bo severnica praktično mirovala, zvezde okoli nje pa bodo opisovale kroge in bolj ko so oddaljene od severnice, večje kroge bodo opisovale. Ekvatorka ozvezda, kot npr orion,.... za opazovalca sploh ne opisujejo krogov ampak podobno kot sonce vzhajajo in zahajajo. Enako je na južni polobli, le s to razliko, da tam severnice in njenih bližnji sosed ne vidimo ampak vidimo druge zvezde in ozvezdja.
macro
05. 07. 2016 13.39
-10
zemlja se vrti , okrog sonca se vrti, cela galaksija se vrti, potuje skozi vesolje. mi pa še kar vidimo severnico...v avstraliji se vrtijo, osebno sem naredil posnetek pri Uluru. in je ta Uluru precej dalač od južne osi.
HorstWiesel
05. 07. 2016 13.39
+8
HorstWiesel
05. 07. 2016 13.41
+8
Seveda, ker je severnica v naši galaksiji in v tistih nekaj stoletij, kar človeštvo opazuje zvezde, ni prišlo do kakih hudih razlik, premalo časa.
macro
05. 07. 2016 13.42
-10
HorstWiesel
05. 07. 2016 13.44
+9
Zakaj severnice, velikega voza, kasiopeje,.... ni možno vidi iz južne poloble, iz Avstralije,......?
macro
05. 07. 2016 14.04
-11
zaradi perspektive gledanja vidnega polja. sicer pa jaz ne trdim da smo mi na ploskvi, hočem povedat le to da je stvar zanimiva, ker se modeli za kuglo in za ravno zemljo pokrivajo. torej dokazi zakaj smo na kugli se lahko obrazložijo zakaj nismo in obratno. stvar mi je postala zanimiva, ko sem ugotovil da tudi kakšen profesorji ali nekdo ki se bolj spozna na te stvari da neko logično razlago. in ne dva ki se štritata na portalu.verjamem pa da če bi bila Zemlja ploščata bi se življenje zelo spremenilo, če že druga ne bi ljudje ugotovili, da nismo sami neki prahec v vesolju, ne rečem da nas je ustvaril bog, le da je vsako živo bitje tu z namenom in ima svoj smisel, sam svoj bog če temu tako rečeš, in ne suženj.in da je zemlja naš edini kraj, in bi malo bolj skrbeli za njo in ne uničevali,denar nebi bil več pomemben, izkoriščanje zemlje.. elite, suženjstvo..itd.. dokler pa obstaja verzija... nasmetimo ta planet saj lahko gremo še na drugega. pa je to tak. žalostno.
Lex11
05. 07. 2016 14.47
-11
patriot: Trmast si neverjetno...par postov višje sem ti dal link do videa,kjer imaš to lepo razloženo,a ti še kar sprašuješ? A slučajno ne znaš angleško,da si nočeš pogledat posnetka,ki odgovori na vsa tvoja vprašanja?
vivaldi
05. 07. 2016 14.49
+0
lex kaj se nahaj za antarktiko ki nas obdaja?
HorstWiesel
05. 07. 2016 15.10
+10
Lex, ni mi do gledanja yt nategov. Podaj logične razlage ali pa nič.
Lex11
05. 07. 2016 15.13
-10
HorstWiesel
05. 07. 2016 15.21
+12
HorstWiesel
05. 07. 2016 15.21
+11
Lex11
05. 07. 2016 17.20
-13
prepovedano je raziskovanje v notranjosti Antarktike (google: Antartic Treaty),zato to ve samo ameriška in ruska vlada...
mutnavoda
06. 07. 2016 19.26
-1
Ja seveda, zatto se vsako let vsaj eden posamezni odloči prečkati Antarktiko (n kolikor vem ni nihče od njih naletel na ogromen ledeni zid).
Lex11
07. 07. 2016 09.26
-1
Prečka samo EN DEL Antarktike in ne celotne,ker to ni mogoče,razen če verjameš v pravljice! Ledeni zid je pa dejstvo,ki ga ne zanika niti uradna znanost,zato ne bluzi...
mutnavoda
07. 07. 2016 20.15
Podaj mi samo en vir, kjer uradna znanost priznava obstoj ledenega zidu (komaj čakam na to razsvetljenje).
Lex11
08. 07. 2016 11.57
Pa človek božji a se ti hecaš? Vpiši v yt ali google "antarctica ice wall" pa si poglej slike in posnetke...neverjetno,kaj vse nerazgledanega živi na tem svetu...:/
Lex11
08. 07. 2016 11.59
-1
In da ne bo pomote,ledeni zid obsega večji del Antarktike,obstaja pa tudi nekaj "normalne" obale,predvsem v delu južno od Argentine...
mutnavoda
08. 07. 2016 21.10
Sem pogledal video in se nasmejal. A si ti to resen? Ledeni zid? Ker če je to zate dokaz (YT vir) potem oprosti si izgubil še tisto malo kredibilnosti (na račun elokventnosti in ne logike), ki si jo imel.
bigdick19
05. 07. 2016 09.35
-23
ravna zemlja ..po googlaj
HorstWiesel
05. 07. 2016 09.53
+10
bigdick19
05. 07. 2016 10.18
-11
HorstWiesel
05. 07. 2016 10.24
+9
A je to spet tista neumnost o ravnem planetu al kaj?
trollolll
05. 07. 2016 10.31
+7
jup... ne mores verjet... ljudje imajo ze za vsako stvar teorijo zarote.
bigdick19
05. 07. 2016 10.43
-15
bigdick19
05. 07. 2016 10.50
-15
Lex11
05. 07. 2016 11.13
-19
Ravna Zemlja je dejstvo,ampak ljudje so take ovce,da raje verjamejo v to,da se vrtijo na kugli,ki drvi skozi vesolje s 100.000 km/h hahaha :D
somebody198
05. 07. 2016 11.15
-6
ja res ne vem kok še ni danes ljudem jasno, da je zemlja ravna. Na nebu pa u bisvu sploh ne vidimo zvezd ampak projekcijo, ki nam jo projecirajo bilderbergi. A ne bigdick?
Lex11
05. 07. 2016 11.19
-14
Vidimo zvezde,ampak zvezde niso kugle pline,kakor si se učil v šoli ;) poglej na yt pod "stars are not suns" in boš videl za kaj gre!
HorstWiesel
05. 07. 2016 11.30
+8
kaj pa so pol zvedzde, če niso sonca oz. kugle plinov? Pa ne mi z yt, ker na yt lahko vsak zadrogiran đanki objavlja neumnosti, ki mu na pamet padejo.
Lex11
05. 07. 2016 11.38
-19
Harmonična elektromagnetna sonoluminiscenca! Verjamem da je to preveč zate,zato si poglej na yt pod "Frequency of the Heavens: Cymatics, Bio & Sonoluminescence, actual stars and planets" In ja,edini način je yt...a si slučajno mislil da ti raje skiciram??
glava1985
05. 07. 2016 11.42
+9
trollolll
05. 07. 2016 11.42
+7
bravo strokovnjak... skiciral bi... nc ne skicirat... matematicno in fizicno dokazi.. prerisat ene idiotizme je totalno enostavno.
Lex11
05. 07. 2016 11.56
-9
lej sej ni problema,živi še naprej v pravljivi in verjemi še naprej da so zvezde kugle plina hahaha :D
H41ku
05. 07. 2016 12.11
+5
@slovenskipatriot: Kako se ti ljubi? Občudovanja vredno, ampak pusti. Ker resnično nima smisla. :) Za nekatere je dobesedno vse teorija zarote, od pudinga naprej.
HorstWiesel
05. 07. 2016 12.13
+3
h41ku, saj že počasi obupavam nad takimi pacienti
Lex11
05. 07. 2016 12.30
-10
torej verjameš,da živiš in se vrtiš na kugli,čeprav tega nikjer ne vidiš niti ne občutiš,ampak to verjameš samo zato,ker so ti tako rekli? Aja,sej če si na vrtiljaku,ni treba da karkoli čutiš a ne? LOL! A če bi ti rekli da vrtni palčki ponoči oživijo in se lahko pogovarjaš z njimi,bi tudi verjel,ali bi takrat mogoče vklopil svoj razum? Just ask...
Lex11
05. 07. 2016 12.31
-7
H41ku: kdo govori o kakršnikoli teoriji zarote??
H41ku
05. 07. 2016 12.32
+8
@slovenskipatriot: Mogoče so nekateri kujoni drugačne sorte. Nekaterim t.i. Troll-im je največji vir zabave, da na spletu pišejo nebuloze in potem za zaslonom cepajo od smeha, ko se kaka uboga para na vse kriplje trudi dokazati, da je njihovo govorjenje popoln nesmisel. Ljudje so zanimivi. :)
HorstWiesel
05. 07. 2016 12.40
+7
Ravno zato, ker ne verjamem v vrtne palčke ne verjamem v tvoje neumnost. Ja, na vrtiljaku čutiš težnost, ki te vleče proti središču zemlje in centrifugalno silo, ki te odvisno od obodne hitrosti vleče ven. Ne, in verjamem ampak vem, da živim na kugli. To dejstvo je dokazano že miljardokrat z raznoraznimi dokazi. kot so sateliti ki obkrožajo zemljo, pogledi iz letal, potovanja na severni in južni tečaj, znanstvena potovanja okoli antarktike,...... in še in še in še. Tudi po matemati, fiziki, astronomiji,.... je tako. In kaj je po tvoje na spodnji strani tega vašega domišljiskega diska?
Lex11
05. 07. 2016 12.42
-10
Sateliti heh...a to tudi verjameš da obstaja? Ker so ti tako rekli,a ne? LOL,nekateri tukaj gor ste res neverjetno naivna bitja...
H41ku
05. 07. 2016 12.43
+9
@Lex11: Vzročnost in posledičnost, Watson. Če je "jasno", da je zemlja ravna kot črta na grafu rasti slovenskega gospodarstva ali na ekg mašini ravno preminulega pacienta, potem to namiguje, da so vse fotografije NASE, ESE etc., vsi posnetki s teleskopi, vse zgodbe o pristanku na luni ipd. zgolj izmišlotine in če je vse laž, in tako veliko ljudi laže, potemtakem obstaja razlog, da se "lažejo" vsi. Do so dobesedno na svetu ljudje, ki se ukvarjajo z jedrsko fisijo in kvantno teorijo, eni pa preprosto vedo, da nič ni res, ker so se nekoč zjutraj zbudili in so preprosto vedeli. Ampak, navsezadnje, možno, da tudi tale komentar ne obstaja in je vse skupaj zgolj posledica masovnih halucinacij? Shall we go on? :) Zakaj se sploh pogovarjate tule, kdo ima prav? Oseba Janko VE, da je nastalo vesolje tako, da ga je izkihnila medgalaktična koza in ga nihče ne bo prepričal v nasprotno. Oseba Alenka verjame, da je zemlja okrogla, Nekateri zagovarjajo ravno zemljo v smislu, da ni okrogla, ker sami niso videli tega. Prav. Fair enough. Samo naj bodo potem dosledni in naj se nikoli ne pogovarjajo o državah, ki jih niso osebo obiskali, ker dobesedno s takšnim razmišljanjem hitro pridemo do zaključka, da USA in Islandija ne obstajajo, ker se rob zemlje konča na zahodni meji nemčije. :) Saj se ne pritožujem. Jaz zgolj berem in se zabavam, kar imam pravico, kot imaš ti pravico do svojega mnenja :) Hahaha, :D
Lex11
05. 07. 2016 12.47
-7
Če te v tem trenutku postavim na Zemljo in ti zbrišem spomin,torej nimaš pojma kaj so te do sedaj naučili v šolah...kaj vidiš s svjomi očmi in čutiš s čutili? Da si na kugli? Resno??
Lex11
05. 07. 2016 12.51
-7
Vtipkaj malo v net kakšno ključno besedo,recimo "earth is flat" ali "zemlja je ravna" ali "zemlja je ravna plošča" in si malo oglej zadeve,najprej boš malo šokiran,potem se boš mogoče nehal obnašati,kot da vse veš...ker ti samo misliš da vse veš,ker so te tako naučili,nisi pa se nikoli vprašal,ali so te pravilno naučili...zapomni si da je to tako kot vojne,kjer "resnico" vedno piše zmegovalec,nikoli poraženec. Vprašaj se,kakšne zgodovine bi se danes učili,če bi v WW2 zmagal recimo Hitler? Res verjameš,da bi v tem primeru v učbenikih pisalo,da so žide sežigali v taboriščih? Think...
HorstWiesel
05. 07. 2016 12.55
+6
Lex, kako pa deluje GPS, satelitska TV, vojaški vohunski sateliti in še ostali n-satelitov ki krožijo okoli zemlje?
H41ku
05. 07. 2016 13.01
+9
@Lex11: Oh, saj sem vtipkal te ključne besede. Ampak ne samo vtipkal. Potem sem na prikazane zadetke kliknil in prebral kaj piše. In sem osebno prišel do zaključka, da je zemlja okrogla. ti si pa prišel do zaključka, da je zemlja ravna. Mislim, da imaš pravico verjeti, da je zemlja ravna, jaz pa imam pravico verjeti, da je (o)krogla. In ti imaš pravico, da misliš, da se jaz motim, jaz pa imam pravico, da mislim, da se ti motiš. In? V čemu je zdaj problem? Psi lajajo, karavana gre dalje. :) Ajde, fantje in dekleta uživajte. Jaz imam trenutno drug problem. Ne glede na to ali je zemlja okrogla ali ravna, dopuščam možnost, da obstaja tudi nekaj takšnega kot je moja služba, v kateri moram nekaj postoriti. Lep dan, hehehe. Legende. :)
Lex11
05. 07. 2016 13.02
-8
Kako naj bi po tvoje sateliti krožili okoli Zemlje,če pa ta ni kugla? Sateliti ne obstajajo...GSP deluje preprosto s pomočjo triangulacije med zemeljskimi baznimi postajami. Če res misliš,da GPS deluje preko satelitov,so poguglej sistem LORAN,kjer je američanom že leta 1943 lepo in natančno delovala GPS navigacija med WW2,daleč preden je obstajala beseda satelit ;)
HorstWiesel
05. 07. 2016 13.05
+4
Tole, da sateliti ne obstajo, je pa neumnost, da dol padeš. Kako pa deluje satelitska TV? In kje imaš zemeljske bazne postaje za GPS?
HorstWiesel
05. 07. 2016 13.07
+6
Aha, in američani so po celem svetu med ww2 zgradil loran oddajnike, kajne.
Lex11
05. 07. 2016 13.17
-8
Verjetno ne,ampak GPS deluje po tem principu enako po celem svetu! Razen če verjameš da ti tvoj položaj na meter natančno določajo trije ali štirje sateliti,ki letijo nekaj sto km nad tabo pri 27.000 km/h,hahaha...tudi vremenski sateliti ne obstajajo,vse merijo z dopplerjevim radarjem,celo na uradni strani Arsa ne boš nikoli videl,da govorijo o satelitih,ampak samo o radarski sliki padavin...človek,nategujejo nas s temi sateliti,ne verjet v pravljice noo,dobronamerni nasvet ;)
HorstWiesel
05. 07. 2016 13.32
+7
Ja, seveda, tehniki, tehnologiji, znanosti, raziskavam,... ni za verjet, je pa treba verjet tebi in podobni šarlatanom, kajne.
Lex11
05. 07. 2016 13.36
-8
tudi šarlatan mi lahko rečeš,svetujem pa ti da uporabljaš zdravo pamet pri vsem skupaj in si še malo več o tem pogledaš,recimo vtipkaj "satellites do not exist" in boš vdel da fizikalno niti slučajno ni možno,da bi sateliti lahko obstajali. Vedno pa imaš seveda še naprej možnost verjeti v pravljice ;)
HorstWiesel
05. 07. 2016 13.55
+8
Ravno zato, ker uporabljam zdravo pamet, mi tele tvoje domišljiske razlage ne potegnejo. In zakaj fizikalno ni možno, da bi sateliti obstajali?
Lex11
05. 07. 2016 14.49
-14
imaš vse razloženo,poglej si posnetke...že sama temperatura v termosferi nebi omogočala,da gor karkoli kroži,itd...
HorstWiesel
05. 07. 2016 15.15
+11
Sem ti rekel, da ne bom gledal. Kot da bi jaz tebe silil da prebereš strovne bukle, ki vaši pravljico spravljajo na laž. In kaj bi tista temperatura ovirala kroženje neke tehnične opreme?
alesiax
05. 07. 2016 15.59
+1
KungFuPanda
05. 07. 2016 16.08
+2
Lex11
05. 07. 2016 17.21
-12
patriot,zakaj sploh sprašuješ potem,če si nato nisi pripravljen pogledat?
HorstWiesel
05. 07. 2016 17.41
+1
Lex11
06. 07. 2016 18.23
-2
Pa katero šolo si ti naredil? FDV ali filozofsko? Tehnične predvidevam da sigurno ne :) Torej,poglej si malo,kakšne temperature naj bi bile v termosferi,kjer naj bi krožili sateliti,in pri kateri emperaturi se talijo kovine,iz katerih naj bi bil satelit,pa ti bo jasno,da noben satelit gor nebi zdržal več kot pol minute,preden bi se stalil ;)
mutnavoda
06. 07. 2016 19.57
Čeprav lahko temperatura razredčenih plinov v termosferi doseže temperaturo tudi do 2500C, se vročine ne čuti, saj je pritisk skoraj tak kot v vakuumu kar pomeni, da ni dovolj trkov atomov in molekul, da se lahko ostavaril prenos toplote.
macro
06. 07. 2016 20.50
taki velik krožnik veni pa takoj zgubi astra signal kak ga premaknem.. moj telefon a ima gps vsepovsod :)
bigdick19
05. 07. 2016 09.35
-23
flat earth...pa bo marsikaj jasno
oxy.elite
05. 07. 2016 08.14
+7
Ej full je izbruh veselja, menda so naročil šampanjec in še zdej žurajo.