Tujina

Fotografije otrok s hrvaških plaž na temni strani interneta: previdno z objavami na družbenih omrežjih

Zagreb, 03. 08. 2017 08.04 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Številni dopust izkoristijo tudi za to, da svoje profile na družbenih omrežjih preplavijo s fotografijami morskih užitkov. A previdno! Pedofili brskajo za fotografijami otrok, med njimi poteka celo izmenjava fotografij.

Otrok na plaži
Otrok na plaži FOTO: Thinkstock

Hrvaški mediji poročajo, da je operativni center, ki deluje v sklopu Centra za izobraževanje in preprečevanje nasilja, zaprl dve spletni strani z otroško pornografijo. Pedofili so tam med seboj delili fotografije otrok, ki so nastale na plažah v Puli, Fažani, Splitu in Makarski.

Objavljene so bile na tako imenovanem "dark webu" - temnem internetu, ki uporabnikom zagotavlja anonimnost in ga zato izjemno radi uporabljajo tudi seksualni predatorji.

"Pedofili izkoriščajo napredno programsko opremo za natančno iskanje fotografij z "želenimi motivi" po spletu. Letni dopust se zato lahko hitro spremeni v nočno moro, če starši niso pozorni, kakšne fotografije svojih otrok objavljajo na spletu," opozorila strokovnjakov povzema 24sata.hr.

Minili so namreč časi, ko so si ljudje pedofila stereotipno predstavljali kot perverznega čudaka, ki se po plaži plazi s fotoaparatom z dolgim objektivom, pa pravijo tuji strokovnjaki za spletno varnost. Medtem ko vsako leto na plažah sicer še vedno odkrijejo koga, ki s fotoaparatom namerno opreza za otroci, je namreč doba družbenih omrežij pedofilom vse prinesla na pladnju – tako je dovolj le nekaj brskanja po spletu za razgaljenimi fotografijami, ki jih objavljajo starši otrok, otroci v zgodnji adolescenci pa že kar sami.

Kot še poroča 24sata.hr , so na zaprtih spletnih straneh našli več sto tisoč fotografij razgaljenih otrok, večinoma starih od štiri do šest let. Menijo, da je bila večina ukradenih z družbenih omrežij. Strokovnjaki opozarjajo, da se ljudje ne zavedajo, da fotografij, ki jih delijo na družbenih omrežjih, ne vidijo le družinski člani, prijatelji in (spletni) znanci, ampak jih s pomočjo posebnih programov brez težav najdejo spletni kriminalci.

Čeprav tistim, ki na spletu radi delijo vsak košček svojega zasebnega življenja, nasvet ne bo všeč, pa pred težavami obstaja zanesljiva preventiva – na spletu ne objavljajte fotografij sebe ali svojih otrok, za katere ne želite, da se znajdejo v napačnih rokah. Prepričanje, da je vaš profil na družbenem omrežju dosegljiv samo ljudem, ki ste jim potrdili dostop, pa je napačen, opozarjajo strokovnjaki in dodajajo – ko fotografijo enkrat dodate na splet, tam tudi ostane.

"Današnji svet ni enak tistemu pred desetimi leti, ljudje morajo to razumeti," je za 24sata dejal Nebojša Buđanovac, strokovnjak za varnost na spletu. Opozarja, da se lahko pedofili s spletnega preselijo v realni svet – torej od gledanja fotografij otroka do tega, da ga dejansko napadejo.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (62)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

laycan
03. 08. 2017 13.49
+6
za to naslovno sliko verjetno niso dobili dovoljenja od staršev teh otrok,da lahko to objavljajo...
laycan
03. 08. 2017 13.19
+11
ne zavedajo se da s temi nepremišljenimi dejanji,lahko otroku zelo,zelo škodujejo.zapomnite si eno kaj je na inernetu ostane na internetu,lahko slike skriješ,izbrisat pa jih ne moreš.
bebo3
03. 08. 2017 12.13
+25
kaj pa starši objavljajo slike golih otrok na facebooku, prav jim je! saj niso normalni. že tako je bedno da na svojem profilu objavljajo slike otrok, če pa gole pa je še toliko slabše.
mariomandzukic
03. 08. 2017 11.30
+9
pred par dnevi so dobili enga Sveda,ki je v vodicah naskrivaj snemal otroke
funk
03. 08. 2017 12.47
+9
takih švedov je ogromno na tem uredništvu zaposlenih
sakatumi
03. 08. 2017 15.33
+2
dzons
03. 08. 2017 11.04
+10
Stariši so v želji po čimvečji izpostavljenosti in gledanosti profilov vse bolj malomarni in brezbrižni. In se na njihovih profilih res vidi neverjetno...mogoče bi socialna služba morala tudi temu slediz....žal....
Ferdo Crni
03. 08. 2017 10.16
+9
Dobro - če nekdo po netu brska za slikami ki jih nekdo javno objavi to ni ravno "nočna mora" saj niti posredno niti direktno ne ogroža nobenega. Nekateri na netu oprezajo za golimi fotografijami žensk, babic, celo moških..... iz nudističnih plaž. Vse sorte fetišistov je na netu. Res so otroci bolj vredni pozornosti glede varnosti a njegova slika nekje na medmrežju, ki jo je tja pripopal starš, pač direktno nikogar ne ogroža (ne gre za pornografske posnetke). Razen če bi pedofili iskali točno določene otroke in jih tako ali drugače zlorabljali. Čisto v redu je, da pedofile odkrijejo in jim fejst podelijo odpustke po grbah, ampak delati svetovno paniko zaradi tega pa je pretirano in absurdno. Pri danem primeru gre za preventivo - da se zabeležijo pedofili in s tem okrepi nadzor, če bi tipi zabredli v vode dejanske zlorabe otrok.
HorstWiesel
03. 08. 2017 10.25
+11
Zato je pametno, da slike otrok sploh ne zaidejo na internet, otroke pa se poduči o varni uporabi interneta in vcepi dobršno mero nezaupljivosti in skepticizma. Skratka, samoobrambna in preventivna naravnanost.
Ferdo Crni
03. 08. 2017 10.26
+4
Imaš prav - saj pravim da naj te pedofile kar pohopsajo in tudi če jim kakšno po grbi nabijejo bom stran pogledal. Ampak ti premaknjenci shranjujejo tudi slike oblečenih otrok... Sledi torej, da naj bi kar prepovedali slikanje otrok. NA otroka mora v prvi vrsti paziti starš. Pa če ene njegove slike ni poslal na FB - na otroka pač prežijo raznorazne nevarnosti. Tako pač je. Ne moreš pa prepovedat kuhinjskih nožev ker je nekdo z njim zabodel partnerja (naprimer).
HorstWiesel
03. 08. 2017 10.55
+1
Točno tako. Brez objavljanja fotografij otrok na netu se da lepo živeti, brez nožev in ostalih gospodinjskih pripomočkov pač težje.
Tretja Švica
03. 08. 2017 10.04
+47
ČIST SIMPL! Starši, ne objavljajte fotografij otrok!
HorstWiesel
03. 08. 2017 10.11
+11
ObaltazarO
03. 08. 2017 12.11
-1
Pa saj fotke otroci kar sami objavijo, ni potrebno da to stori kateri od staršev. OK, mogoče šestletni otrok ne bo sam naložil fotke na net, desetletni otrok pa to že zmore in zna. Tko da starši tudi niso krivi za vse kar se objavlja. U glavnem - štala če pride do teh stvari.
HorstWiesel
03. 08. 2017 10.02
+13
Pač, ne objavlat fotk na fb pa ne bo prihajal do zlorab
NiVzdevka76
03. 08. 2017 09.56
Gre se za ljudi, ki jih je zdrava družba odvrgla!!
mojcd
03. 08. 2017 09.52
+2
Bistvo clankov - Hrvaska
spletni_nepridiprav
03. 08. 2017 09.48
+15
24 ur zakaj ste objavili sporno fotografijo v članku??? govorite eno delate drugo,... mislite tretje.. sam da so kliki
NiVzdevka76
03. 08. 2017 09.41
+3
Družba je družba! Sick!
MihaK77
03. 08. 2017 09.25
+2
Nimam ravno namena, da bi kogarkoli zagovarjal, ampak v čem je točno razlika, če nekdo nekoga gleda v živo ali pa na sliki? Če je nekdo na javnem prostoru, kjer te lahko vsak vidi, potem slika ni popolnoma nič drugega, kot zamrznjenje nekega trenutka. Ne razumem, zakaj se potem nekateri tako zgražajo, če se pojavijo na sliki, medtem ko jih vsak lahko vidi v živo. Naj potem ostanejo lepo doma, pa jih ne bo noben videl. Ali pa naj se zagrnejo kot muslimani. Drugo seveda je, če se kje pojavi slika iz privatnega prostora, kjer vsak pričakuje nekaj zasebnosti. Čeprav pri zasebnosti je pa spet problem, ker je te vedno manj. In tukaj se mi zdi zelo hinavsko, da država sprejema neke zakone o zasebnosti, medtem ko država sama vohuni in zbira podatke o državljanih samih. Znani so npr. številni primeri iz bivše Jugoslavije, ko so ljudje našli polno nekih mikrofonov po svojih hišah. Da ne omenjam, da se v sodobnejših časih pojavljajo tudi kamere.
HorstWiesel
03. 08. 2017 09.32
+0
Že res, da vsak pričakuje nekaj zasebnosti v privatnem prostoru ampak, če se ti slikaš v privatnem prostoru in to objaviš javnosti, ne moreš več pričakovati zasebnosti.
NiVzdevka76
03. 08. 2017 10.04
Gre za vdor v zasebnost! To se preganja tako kazensko kot civilno - pravno!
HorstWiesel
03. 08. 2017 10.07
+6
Če ti nekaj daš v javnost, to ni več vdor v zasebnost.
NiVzdevka76
03. 08. 2017 10.08
-3
Govorim o npr zaprtih profilih na fb - ju....
HorstWiesel
03. 08. 2017 10.10
+3
To je za naivneže. Kar daš na internet ni nič zaprto. Če ne želiš, da tvoje slike iz "zaprtih" ali kakršnihkoli profilov pridejo v javnost, slik pač ne daš gor. Če želiš, da tvoje slike vidijo prijatelji, jih povabi k sebi domov in jim jih pokaži.
NiVzdevka76
03. 08. 2017 10.13
-3
Absolutno se strinjam, ampak še enkrat - v tem primeru se gre za vdor v zasebnost, kar je po zakoniku RS kaznivo dejanje.
HorstWiesel
03. 08. 2017 10.22
+1
Po kermu členu pa je pridobitev fotografij, ki jih ti objaviš na internetu, kaznivo?
NiVzdevka76
03. 08. 2017 10.26
Vdor v zasebne fb - je, maile,.... je kaznivo dejanje. Verjetno pa sploh v kombinaciji z distribuiranjem tega foto materiala.
HorstWiesel
03. 08. 2017 10.49
+2
Še vedno ne vidim razloga, da bi se izpostavljal. Če ne želim, da moje slike ali slike mojih otrok na internetu, jih pač ne bom dal gor.
JanezBos.
03. 08. 2017 11.48
+3
@MihaK77 Ok to si čisto mem usekal...naj ti razložim kakšna je razlika. Razlika je ta,da v živo vidi nekoga recimo 20-30 ljudi na plaži...ko je slika na spletu pa se lahko pogovarjamo o veeeeliikoooo višji številki in s tem tudi večja možnost,da so med njimi tudi čudaki...zdaj razumeš?
Principat
03. 08. 2017 09.25
-5
ker je nasplošno z novo ureditvijo in gnilim kapitalizmom po osamosvojitvi ODGOVORNOST umrla , nimaš kaj drugega čakat ,, glavno moji dragi slovenci , da je vse kul* in ful*
Aven
03. 08. 2017 09.14
+11
Mislim, da gremo predaleč. So države v katerih ne smeš pogledat žensk v oči ... . Pravila in omejitve si delamo sami. Eni in drugi ekstremisti se mi smilijo. Tisti ki bi radi vse prepovedali in tisti ki bi radi prepovedano obšli na vse načine. Kot 11. zapoved bi morali napisati pravilo recipročnosti.
Aven
03. 08. 2017 09.05
-4
Če prav razumem - so bili posneti na javni plaži. Torej so jih lahko vsi videli. Zanikanje lepote človeškega telesa mi ni jasno. V glavo vcepljena pravila nas včasih kvarijo. Vsakodnevno poskušamo drugim lagati - se oblečemo in napudramo da prekrijemo resnico. Če bi Bog hotel človeka oblečenega bi ...
Omas1313
03. 08. 2017 09.47
+8
Če Bog obstaja si bil ti v zadnji vrsti ko je pamet delil! Če grem na plažo z otrokom in to javno grem zato , ker pač ne Morm na zasebno nažalost Nimam jahte in zato ne pričakujem da mi se bo tam en pasel na otroku, če bi ga jaz dobil gre on u grob jaz pa u zapor /.....
NiVzdevka76
03. 08. 2017 10.02
+5
Narediš vse, da gredo pedofili v zapor... tukaj ni dileme.....
laycan
03. 08. 2017 13.23
+1
aven govora je o 4 letnih otrocih,a si ti normalen ali kaj.
srebrnibreg
03. 08. 2017 08.55
+8
Zdi se mi, da se tem stvarem daje preveč poudarka In nepotrebne pozornost kar si ti pedofili tudi želijo saj je to za njih najboljša reklama. V času današnje tehnike, ko iz ene povprečne fotografije lahko marsikaj narediš je takšno objavljanje fotografij tvegano dejanje. Problem teh dejanj pedofilov so pa premile kazni, ko jih dobijo.
Zentrum
03. 08. 2017 09.00
+46
Ne, da bi zagovarjal pedofile, ampak če starš pri polni zavesti objavi na svojem FB/instagram/itd profilu fotografije svojih otrok v kopalkah ali celo brez vsega (tudi to nekateri počnejo), odgovornost nosi starš. Mu všečki očitno pomenijo več kot pa zasebnost lastnega otroka.
mkug5g
03. 08. 2017 09.30
-4
muci,levaški plačanec je že v službi ,..zbira pluske
srebrnibreg
03. 08. 2017 09.47
+2
mg- a tudi ti si takšen primitivnež, da se obremenjiješ z pluski in minusi in zaradi njih pišeš komentarje ali je tudi ta nick eden od tvojih stotih stonicknega nekdanjega ježka? Imam občutek, da imam oboje prav.
srebrnibreg
03. 08. 2017 09.48
+3
Zentrum- točno tako. Največjo negativno vlogo pri tem imajo starši.
proofreader
03. 08. 2017 08.55
+5
Ob članku pa objavljena fotografija fantka zgoraj brez.
Zentrum
03. 08. 2017 08.37
+46
Hja, če pa so všečki danes najpomembnejša stvar za starša! Jaz še v življenju nisem naložil fotografije svojih otrok na internet.
jmis
03. 08. 2017 09.11
+17
Omas1313
03. 08. 2017 09.56
Jaz ga sploh Nimam nisem fejstbukav Hehe imam viber delim slike z tremi prijatelji iz otroštva...
Apostol1
03. 08. 2017 08.34
+16
Včasih si recimo naredil fotografijo kakšnih razigranih otrok kot je tale zgoraj in po domače mirna bosna ,danes si tega vključno z menoj ne upa narediti skoraj nihče ,če niso otroci tvoji , ker zelo hitro tudi če imaš povsem dobre namene si lahko obtožen pedofilije
Darko32
03. 08. 2017 09.38
+5
Apostol1 ŽAl se sprašujem nekaj drugega in to je, če recimo nekomu pomagaš in ga recimo rešiš. Potem pa te obtoži, da si ga nadlegoval. Vem za prier, ko je rešil človek drugo osebo in jo potegnil zadnji trenutek iz gotove smrti. Potem ga je pred vsemi v bližini nadrl, da ga je nadlegoval in po vrhu še žalil. Zato smo prišli res tako daleč, da bolje, da greš čim dalj vstran, da te kdo ne obtoži še česa.
Apostol1
03. 08. 2017 09.46
+1
Res darko32 tudi taki primeri so na žalost v tej moderni civilizirani družbi in najslabše pa je to da si v dilemi ali pomagati ali ne , ker lahko se zgodi ,da če ne pomagaš , lahko izpadeš ,saj veš kako ne bom opisoval .če pa pomagaš se ti pa lahko zgodi to kar si napisal ti. najbolje je biti res tako daleč proč , da si popolnoma izven tega dogajanja.+++++
Ramzess
03. 08. 2017 16.11
Potem pa čudite, če folk raje pomaga psu kot pa otroku, ... tudi očetje s svojimi otroci v javnosti marsičesa več ne počno, to prepuščajo materam.