Slovenija

'Slovenska ladja potrebuje izkušenega krmarja'

Ljubljana, 23. 11. 2011 06.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 7 min
Avtor
Nina Jurinčič
Komentarji
42

Številni znani Slovenci so izbranim politikom javno izrazili podporo. Razlogi za izbiro politične opcije so različni, a vsako mnenje osebe, ki ni "anonimnež", vpliva predvsem na neopredeljene volivce.

Ivo Boscarol ob ustanovitvi Virantove stranke.
Ivo Boscarol ob ustanovitvi Virantove stranke. FOTO: Miro Majcen

Slovenske stranke se s polno paro borijo za naklonjenost volivk in volivcev. Nekateri politiki so se odločili, da med kandidate uvrstijo osebnosti s slovenske gospodarske, športne, glasbene in drugih scen. Nekateri znani Slovenci pa sicer ne bodo nastopili kot kandidati, so pa izbranim politikom izrazili svojo podporo. Pozanimali smo se, zakaj so se posamezne osebnosti odločile za določeno politično opcijo. V nadaljevanju objavljamo odgovore, ki smo jih prejeli.

"Zanima ga le boljši jutri"

Svetovno znan podjetnik Ivo Boscarol stavi na Gregorja Viranta, ker "Slovenija v tem trenutku bolj kot kdaj koli potrebuje politično nevtralnega mandatarja, ki komunicira z vsemi političnimi opcijami, ki ne goji zamer iz preteklosti in ga zanima le boljši jutri." Kot še dodaja, je prepričan, da bo Virant znal prisluhniti vsem in upoštevati dobre rešitve, tudi če jih bo predlagala druga stranka ali opozicija.

Boscarol pravi, da so Virantove vrline strpnost, postopnost, a tudi odločnost. "Je eden redkih kandidatov, proti kateremu ni podana kakšna ovadba in zato vzbuja upanje, da bo znal državo pošteno peljati v boljši jutri, vrednotam pa vrniti veljavo," pravi slavni podjetnik. Dodaja še, da ima Virantova lista vse možnosti, da ji volivci namenijo največ glasov. "Napovedujem ji, da bo zmagala in verjamem, da bo Gregor Virant novi mandatar," je prepričan Boscarol.

Stanovnik: Slovenska ladja potrebuje izkušenega krmarja.
Stanovnik: Slovenska ladja potrebuje izkušenega krmarja. FOTO: Miro Majcen

"Obstaja nevarnost velike volilne abstinence"

Med novimi obrazi na političnem odru prihajajočih volitev je tudi župan Mestne občine Ljubljana Zoran Janković. Njegovo kandidaturo je podprlo kar nekaj znanih obrazov, med njimi tudi Janez Stanovnik. Pravi, da Jankovića podpira, ker meni, da je naša država pred težko preizkušnjo in zato "slovenska ladja potrebuje izkušenega krmarja". Prepričan je, da rabimo človeka, ki gospodarstvo razume in je sam gospodarstvenik, saj so pred Slovenijo v veliki meri gospodarski izzivi. Stanovnik meni še, da je dovolj delitev in "potrebujemo človeka, ki je ideološko in strankarsko neobremenjen".

"S svojim delom v Mecatorju in Ljubljani je Janković dokazal, da je človek dejanj. In prav to, ne pa prazne besede in nastopaštvo, danes potrebujemo. Janković nam lahko povrne samozaupanje in pripravljenost, da s skupnimi napori premagamo težave," verjame Stanovnik.

Ude je izpostavil, da je Jankovićev rezultata na volitvah odvisen tudi od njegovega dela kot župana, ko se je predstavil slovenski družbi.

Podporo Jankoviću je izrazil tudi pravnik Lojze Ude, ki meni, da je ljubljanski župan sposoben "operativno uspešno voditi zlasti gospodarsko politiko države". Prav tako se je odločil za Jankovića, ker je slovenska politika v obdobju gospodarske krize volivce popolnoma razočarala in ker obstaja nevarnost velike volilne abstinence. Poudaril je, da našo družbo hromijo predvsem ideološka razhajanja.

"Gre za politično opcijo, ki vodi umirjeno politiko"

Boris Pahor je podprl SLS. Pisatelj meni, da mora slovensko-evropska zavest priti v vzgojo naše mladine, da bo znala jutri samozavestno voditi državo, zasidrano v samo osrčje evropske domovine.

"Čeprav sem namreč socialni demokrat skandinavskega načina (kako sva s Pučnikom računala na tako stranko na slovenskem), sem bil zmeraj prepričan, da brez krščanskih socialcev, ki so pri nas v Sloveniji pravzaprav nasledniki dveh velikih mož: Janeza Evangelista Kreka in Edvarda Kocbeka, da brez te socialne krščanske misli ni mogoče sestaviti zrelega širokega državnega vodstva,“ je dejal. Prepričan je, da bi bilo večje število predstavnikov SLS v DZ zelo pomemben doprinos pri modri gradnji države. Ta bi morala biti osnovana na načelu zavestne identitete in hkrati socialne pravičnosti, še meni Pahor.

O rezultatu na volitvah Čebulj meni, da bi si stranka "glede na svojo držo v parlamentu v zadnjem obdobju, ki nikakor ni bila destruktivne narave, zaslužila podvojitev rezultata s preteklih volitev".

Janez Čebulj, ki je sodeloval pri oblikovanju programa SLS, se je za to odločil, ker so mu vrednote in cilji, za katere se stranka zavzema, blizu. "To ne pomeni, da se strinjam z vsakim (uradnim) stališčem stranke," je ob tem poudaril. Izpostavil je, da se je, ko je predsednik postal Radovan Žerjav, stranka začela preoblikovati, in sicer v politično opcijo, ki vodi umirjeno in uravnoteženo politiko ter hkrati oblikuje tudi lastno, od drugih neodvisno identiteto.

Čebulj pravi, da ima SLS seznam konkretnih nalog, ki jih bo, če bo imela moč, tudi izpolnila. "Gre za konkretne naloge, ki bi stabilizirale in okrepile javnofinančni položaj, gospodarstvo in sistem javnih služb, poleg tega pa tudi institucije pravne države z namenom, da iz sistema formalne enakosti preidemo v sistem dejanske enakosti vseh,“ je razložil.

"V TRS so sami pošteni in fejst ljudje"

Spomenka Hribar: Ustanovitev gibanja in stranke TRS je potrebna.
Spomenka Hribar: Ustanovitev gibanja in stranke TRS je potrebna. FOTO: Dare Čekeliš

Podporo gibanju TRS je izrazila pisateljica Desa Muck. Kot piše na spletni strani gibanja, za TRS navija zato, ker so v njem "sami pošteni in fejst ljudje, ki nimajo ničesar na vesti, za razliko od tistih v ostalih strankah". Dodala je, da so TRS ljudje, ki ji bodo dajali občutek varnosti že, "če bodo vsaj malo prišli v parlament. Vedela bom, da je tam nekdo, ki mu je v resnici mar zame in za nas in za naše pravice in za naše človeško dostojanstvo, kar ga je še ostalo".

TRS pa podpira tudi publicistka Spomenka Hribar, ki meni, da je ustanovitev gibanja in stranke TRS potrebna. Pravi, da osebno podpira vsako gibanje in stranko, "ki bi razmigala to zadušljivo in brezperspektivno atmosfero. Gibanju ter stranki TRS želim veliko uspehov – saj bo to uspeh za Slovenijo. Tudi sama upam, da bo stranka vsaj prišla v parlament!"

Za TRS je tudi sociologinja Gabi Čačinovič Vogrinčič, ki meni, da omenjena stranka "gradi poti za soustvarjanje močne socialne in pravne države, ki bo zagotovila trajnostni razvoj tako, da bo blaginja vseh ljudi pred blaginjo posameznika ali skupine v svetu,  v katerem bomo skupaj varovali odlično javno zdravstvo in šolstvo in na novo definirali rast tako, da varuje socialno pravičnost in človekove pravice“. Dodaja, da vsi vemo, da potrebujemo nova znanja in nove odgovore, potrebujemo udeleženost in povezanost ljudi, da bomo zmogli delati za spremembe.

Vprašanje je, kateri od možnih krmarjev bi Slovenijo znal varno pripeljati v pristan?
Vprašanje je, kateri od možnih krmarjev bi Slovenijo znal varno pripeljati v pristan? FOTO: Reuters

Preberite tudi: Boško Šrot je prekinil več kot dve leti medijske tišine in javno povedal, da v predvolilni tekmi stavi na nekdanjega sovražnika Janeza Janšo. V SDS pa nad tem niso navdušeni. Z javno podporo nam ne želi dobrega rezultata, prej nasprotno, so zapisali.

A zato so Janeza Janšo in njegovo stranko podprli nekateri voditelji tujih strank, združenih v Evropski ljudski stranki, katere članica je tudi SDS. Med podporniki je tudi nemška kanclerka Angela Merkel. Besede podpore iz tujine pa še naprej prihajajo.

"Lažje je glasovati za oziroma upoštevati nekoga, ki ga ‘poznaš’"

Psiholog Marko Polič pravi, da imajo vsekakor izjave znanih oseb večji vpliv na ljudi kot izjave neznanih, a pomemben je posameznikov odnos do te osebe in prav tako je pomembna zadeva, na katero se izjava nanaša. "Izjava osebe, ki je ne maramo, bo prej vplivala v namero nasprotno želji te osebe", je razložil Polič. Povedal je tudi, da izjava ne bo imela vpliva na zadeve, za katere menimo, da znana oseba, ki je izjavo izrekla, ni pristojna. "Izjave znanih oseb bodo še najbolj vplivala na neopredeljene, neodločne volivce, ki si mnenje šele ustvarjajo. Jasno opredeljeni volivci so tem vplivom manj podvrženi," je pojasnil Polič.

Na vedenje volivcev vpliva več dejavnikov. Mnenje znane osebe je pomembno, če smo pripravljeni to mnenje upoštevati. Seveda je odvisno od zadeve in zaznane pomembnosti osebe za danega posameznika. Polič pa je izpostavil, da ima vpliv znanih oseb lahko pozitivne in negativne posledice, odvisno od tega, zakaj se te osebe zavzemajo in kritičnosti njihovih pristašev.

Glede vpliva na letošnje volitve je Polič dejal, da se je vsaj na ravni javnomnenjskih anket nekaj teh vplivov že pokazalo. Poudarja tudi, da ni slučajno, da stranke nabirajo znane osebe v nabor možnih kandidatk in kandidatov. Prav s tem si namreč stranke zvišujejo prepoznavnost in morda večajo število pristašev. "Konec koncev je lažje glasovati za oziroma upoštevati nekoga, ki ga ‘poznaš’, kot pa popolnega anonimneža," zaključuje Polič.

Spremljajte 24ur.com na Facebooku in Twitterju!

 

 

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (42)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Jimi1
28. 11. 2011 11.52
+2
Če bi bil Stanovnik na Titaniku, bi bil to seveda kakšen od odgovornih članov posadke, ki bi v svoj rešilni čoln tlačil ukradene umetnine in dragocenosti, ki so bile na ladiji..... Njegovi pa bi streljali na ljudi, ki bi se hoteli temu elitnemu čolnu približati.....
Jimi1
28. 11. 2011 11.47
+1
Ha,ha.... "Das bot " (podmornica, ki jo opravljajo bankirji,tajkuni in priskledniki) je to ladijo že davno torperdirala. Narod se sedaj uči preživeti na škrge, medtem, ko odgovorna posadka črpa zadnji obogateni kisik iz jeklenk. Toliko o tej razhajkani barki, ki je zašla iz zmernega konvoja, ker so kapitan in posadka proslavljali PIR zmage, namesto, da bi vodili "plovilo"....
gripson
27. 11. 2011 21.32
+2
Tile naši politiki me spominjajo na tisti orkester na Titaniku...dragi kolegi, v čast mi je bilo igrati z vami...sedaj pa lahko potonemo... Tale naša Slovenija že dolgo nima krmarja in ga tudi ne bo imela...saj ne za vse potnike na njej...
cromanjac
27. 11. 2011 20.58
+1
Se mi zdi, da pravega skiperja ne bomo našli. Ti, ki se ponujajo so \"kupili\" izpit za vodenje čolna. Tale trabakula pa zahteva pravega mornarja! Takega, ki ima cojones !
puntova
27. 11. 2011 18.45
+3
Res je Slovenija rabi dobrega krmarja, a še boljšega Kapitana in to zagotovo Jankovič NI, ker zna upravljat samo čolniček na električni pogon za vožnjo po ljubljanici. Zato ga sigurni ne bom volil.
belokranj?ek
26. 11. 2011 19.28
+1
kj ni bila izjava pahora,da bo čez to razburkano morje pripeljal ladjo v pristan,on pa je tisti kapitan???nazadje je vse šlo v maloro,znim vred....aj mene kake mamo to da nam komandirajo in kradejo,lažejo...aj,aj,aj,mene
minnaema@yahoo.com
26. 11. 2011 11.40
+2
Podjetnik gospod Boscarol zeloverjetno NI bil v Sloveniji, ko je gospod Virant prejemal poslansko nadomestilo in poleg tudi dodatno zaslužil........torej do sebe NI bil toliko pošten, da bi lojalno dejal - saj meni poslanska plača NE pripada, ker imam postranski zaslužek dovolj visok, in naj gre poslanska plača v dobre namene za revne državljane RS ......tako bi bilo pošteno, ko bi gospod Virant bil pošten do sebe in drugih...................& zelo iracionalno je, da g. Boscarol tega NE zna razlikovati..........."da oni, ko imajo veliko hočejo imeti še več".......ali so vsi zajci iz istega gnezda in se drug -drugega ščitijo......ta bogati skupaj, ta revni skupaj............torej ob takšni izvolitvi bi imeli v Sloveniji vlado, ki ima znaten posluh za ta bogate in nikakršen posluh za ta revne državljane to so dejstva resnice, ki je pozdravno in dobro ,da povedo tudi vnuki svojim babicam in dedkom, kako te stvari se slikajo in da naj podprejo gospoda Pahorja, kateri je najbolj poštena oseba med vsemi in on ima posluh za ta bogate in enako tudi za ta revne državljane RS, gospod Virant bi se pa brigal samo za ta bogate........saj gospod Boscarol ve zakaj podpira gospoda Viranta - vsi drugi pa si zamislite, kako te štorije izgledajo-saj NI težko ugibati kajne in Lp
Martuljek
26. 11. 2011 10.57
-2
Po točkah od 1-10: Jankovič -2, Virant -5, Pahor -3, Hanžek +1, Kresal -1, Golobič+1, Žerjav 7, Ljudmila 6, Janša 9+, Izmerjeno javno mnenje bistveno odstopa od rezultata, ki8 ga lahko pričakujemo na volitvah. Jankovič bo dobil bistveno 50% manj, Žerjav 20%-40% več, Janša približno toliko, morda 10% več, Virant 30% manj, Pahor 5% manj, NSI pa precej več, do 30%. Izpad bo za NSS, TRS, LDS, Zares, itd..
Tone 12345
24. 11. 2011 16.55
-2
Edini od vseh teh vrlih starih politikov se na gospodarstvo razume samo g. Jankovič!!!
b77
24. 11. 2011 15.39
+7
PREDLAGAM BORUTA PAHORJA, DA BO POTOP DOKONČEN! KER TA NAROD SI NE ZASLUŽI DRŽAVE!
moster
24. 11. 2011 13.00
-1
predlagam VASILIJ ŽBOGAR
Izbrisani8
24. 11. 2011 10.32
+6
Vprašanje za Stanovnika: Kaj ti bo krmar, ko pa je ladja že nasedla, se zaletela v ledeno goro, se prepolovila in potonila?
moster
26. 11. 2011 10.03
+1
KOT GA TUDI MED NOB NI BILO, SI JE V AMERIKI RIT GREL!
gruber74
24. 11. 2011 10.11
+3
Problem je da ga v Sloveniji ni :-(
iMiniCak
24. 11. 2011 14.51
+7
belokranj?ek
26. 11. 2011 19.30
+1
Brus123
23. 11. 2011 19.04
+11
ne žalite kapitanov, skiperjev in krmarjev!!!
Thor-1st
24. 11. 2011 06.50
+7
Tako je. Janković sploh ne zna plavati in zato je popolnoma neprimeren za kapitana Stanovnikove in Kučanove ladje.
korintos1
23. 11. 2011 17.59
+3
Krmar je bil dober, samo veter je narobe pihal v jadra.
Tonček Balonček
23. 11. 2011 14.33
+5
Če bo Janša tako nadaljeval, bo dosegel neverjetnh 61 odstotkov podpore, toliko jo ima zdaj Putin v Rusiji, ampak tam je to katastrofalen rezultat, saj ga je podpiralo že 85 odstotkov, ponekod v Afriki imajo nekateri politiki tudi podporo nad 100 odstotkov. To naj bo za Janšo izziv! Dlje kot bo zaprt, večjo podporo bo imel!
Thor-1st
24. 11. 2011 06.48
+5
Tvoji posti so vedno neverjetno bedasti. Je to v družinskih genih?
urmek
23. 11. 2011 13.46
+1
Ali pa mogoče izkušenega pilota?
LovecNaKomuniste
23. 11. 2011 10.48
-3
Na MMC rtvslo anketi, Janez vodi, s 43% in še raste, pred drugouvrščeno Nsi s 14%... Komunisti požrite se, Janša bo zmagal s 50% plus
Oreel
23. 11. 2011 13.44
-1
mogoče v sanjah nekoga ki je ustvaril tajkune ki so uničil precej firm in bank ne bom podprl pod nobenim pogojem,in ki dela za cerkev in jim podarja slovensko zemljo na podlagi česa je imel to pravico? saj če bosta zmagala sds in nsi bomo postali cerkvena država in bo verouk v šolah v parlamentu se bo pa brala biblija,saj ste gledali sinoči RTS volilno soočenje kjer je ljudmila iz NSI cetirala škofa in požela bočen buuuuu
cistipodn
23. 11. 2011 14.24
+3
le kaj boš imel od tega..če si njihov koritnik* te pa povsem razumem
Thor-1st
24. 11. 2011 06.46
+1
kako so eni alewrgični na cerkev. še bolj kot jaz na komunjare. Kaj so bili vsi ti v mladosti zlorabljeni pri verouku oz. v cerkvi?
gruber74
24. 11. 2011 10.13
+8
Cerkev treba obdavčit in bo denarja za vse dovolj.
belokranj?ek
26. 11. 2011 19.31
+1
stem se strinjam....cerkev obdavčit pa bo minila kriza v državi.
tepee
23. 11. 2011 09.40
+5
kam so pa dali strojevodja za vlak???????????
BOG1972
23. 11. 2011 09.34
+9
Od trenutnih politikov tk ni nben za v vlado. Vsak ma neko ali nekaj afer , tko da mislim da če že obstaja sum za kaznivo dejanje nebi smel imeti možnosti za pridet v vlado . Ne vem zakaj se narod sploh še deli na leve in desne , tabele ali tardeče??? Mi se lohk delimo edino na tiste ki so reveži in tiste bajno bogate. Mogoče se bo kdaj najdu kdo , ki bo popeljal svoj narod v lepše življenje , kjer bo tako da če boš delal boš tudi imel. Nekateri so se bajno obogateli na račun naroda in tega jim očitno ni dovolj ampak se delajo še norca iz lastnega naroda. Ne vem če bi koga brigal kdo je rdeč ali bel al pa oranžen če bi imeli lepše življenje , pogoje imamo pa tko vsi za lepše žvet sam ne z takimi vodiči kot se sedaj ponujajo.