Tujina

Komisija Pravičnost in mir nasprotuje predlogu zakona o evtanaziji

Ljubljana, 10. 05. 2023 17.48 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
STA, K.H.
Komentarji
3

Član komisije Pravičnost in mir pri Slovenski škofovski konferenci Roman Globokar je opozoril, da še tako izpopolnjen zakon ne more preprečiti zlorab. Zato predlogu zakona o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja nasprotujejo. Bolni in trpeči pa potrebujejo priznanje, da je njihovo življenje dragoceno.

Roman Globokar je na novinarski konferenci prebral izjavo komisije Pravičnost in mir pri Slovenski škofovski konferenci z naslovom Za kulturo spoštovanja vsakega človeškega življenja. V njej pišejo, da bolni in trpeči potrebujejo celostno oskrbo in pomoč, saj se lahko znajdejo v hudih stiskah in ne vidijo več smisla svojega obstoja. Takrat jim je treba prisluhniti, upoštevati njihove želje in vrednote ter lajšati njihovo trpljenje s pomočjo medicine in človeške bližine.

"Zavzemamo se za celostno paliativno oskrbo, pri kateri se bolnike spremlja telesno, psihološko, socialno in duhovno," so zapisali. Dodali so, da starejše in bolne že zdaj spremljajo duhovniki in številni sodelavci Karitasa ter jim nudijo podporo.

Človeškega življenja ne smemo vrednotiti glede na njegovo koristnost, zdravje, sposobnost avtonomnega odločanja ali na stroške zdravljenja. "Vsak človek, ne glede na njegovo zdravstveno stanje, ohranja svoje dostojanstvo, ki ga varuje pred tem, da bi kdor koli lahko posegel v njegovo življenje," je dejal Globokar.

Evtanazija
Evtanazija FOTO: Dreamstime

Komisija meni, da bi z uvajanjem razlikovanja med vrednim in nevrednim človeškim življenjem pokopali temeljno civilizacijsko pridobitev, ki zagotavlja nedotakljivost vsakega človeškega življenja. Ob uveljavitvi zakona bi se po njihovih besedah spremenilo temeljno poslanstvo zdravnikov, medicinskih sester in drugih zdravstvenih delavcev. Ob reševanju življenja in lajšanju bolečin bi od njih zahtevali, da pomagajo pri končanju življenja.

Opozarjajo, da človek ni izolirano bitje, njegove odločitve pa vplivajo na številne odnose. Bolnik je pri odločanju vedno pod vplivom svojega okolja, njegove odločitve pa vključujejo tudi zdravstveno osebje, svojce in širšo družbo.

Globokar je dejal, da podpirajo možnosti, ki jih daje zakon o pacientovih pravicah, da bolnik odloča o poteku svojega zdravljenja in tudi zavrne invazivne terapije, ki jih ne ocenjuje za smiselne.

Zakon bi lahko za ostarele, bolne in ranljive pomenil prikrit pritisk in bi lahko začeli čutiti možnost ali celo dolžnost, da sami končajo svoje življenje in s tem "razbremenijo" svoje bližnje in vse, ki zanje v času ranljivosti skrbijo, so še zapisali v izjavi.

Medicinska sestra in strokovna sodelavka Slovenske karitas Helena Zevnik Rozman je na novinarski konferenci povedala, da je bistvo človekovega življenja sočutje in solidarnost. Zahvalila se je mnogim humanitarnim organizacijam, kot sta slovensko društvo Hospic in Hiša Ljubhospic, ter društvom kroničnih bolnikov, ki neozdravljivo bolnim dajejo upanje, veselje in pomoč.

Podala je tudi pobudi, da bi država omogočila dopust za vse, ki imajo svojce v zadnji fazi življenja, da bi jim lahko pomagali in da za vse organizirajo tečaj nege na domu. Meni, da bi vsi potrebovali ta znanja o paliativi in spremljanju umirajočih.

Medicinska sestra, ki se ukvarja s paliativno oskrbo bolnih, in sodelavka Ljubhospica, sestra Emanuela Žerdin, je dejala, da se umiranje dogaja na fizičnem, duhovnem, duševnem in socialnem področju. "Včasih je bolečina mogoče fizično urejena, ni pa urejena na duhovnem področju, ni urejena v medsebojnih odnosih in takrat človek trpi," je povedala.

Meni, da vprašanje evtanazije ni politično vprašanje, ampak vprašanje človekovega dostojanstva in nedotakljivosti življenja. Ljudje, ki delajo v paliativni oskrbi, predlagajo, naj se predstavlja tudi dobre strani paliativne oskrbe in hospica, ne samo dobre strani evtanazije. "Prepričana sem, da bi se ljudje raje odločali za paliativno oskrbo kot za evtanazijo," je dejala.

KOMENTARJI (3)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ajdanakolesu
11. 05. 2023 08.59
+0
S kakšno pravico si eno društvo dovoli odločati o mojem življenju in smrti ? A boste zahtevali referendum tudi za veterinarje, ki redno že stoletja bolnim trpečim živalim pomagajo dostojno umret? Kaj je človeško trplenje posameznika res stvar drugih ? Nihče vas ne sili v evtanazijo in zato se ne vmešavajte v mojo intimno odločitev ! Ko peljete svojega psa da mu zdravnik skrajša muke z evtanazijo, tudi vi mene ne vprašate za dovoljenje !
muceli
10. 05. 2023 21.18
+1
Vprašanje evtanazije ne nudi "lepega" odgovora. Pa naj si bo ta DA ali NE. Je tako večplastno, da večina ljudi ni zmožna presoje ali odločanja o tem. Samokritično lahko trdim, da sam nimam dovolj vedenja in zavedanja o tej problematiki, da bi lahko o tem presojal. Upam pa si trditi, da tudi večina poslancev tega ne zmore. Ali bo odgovor na vprašanje evtanazije DA ali NE konec koncev ni pomembno, pomembno je namreč poskrbet za hudo bolne ljudi, katerih vsak dan je prežet z bolečino. Ne samo z napisanim zakonom, kajti imamo kar nekaj zakonov, ki na papirju določajo marsikaj, v resnici pa ni učinka. Uredit je potrebno sistem raznih "služb", ki bodo dejansko delale v dobro ljudi "v bolečinah". To pa pomeni NIČ birokracije in veliko dela TAKOJ. Oskrba, lajšanje bolečin, nudenje psihološke pomoči, paliativa .... vse to je potrebno še preden se posameznik sploh začne spraševat "evtanazija da ali ne". In to področje še zdaleč ni urejeno v celoti ali pa je kadrovsko in prostorsko nezadostno. Razni populistični klici in pamfleti namenjeni pljuvanju drugače mislečim so popolnoma odveč in kvečjemu odražajo nezrelost oziroma nezmožnost videnja problema v celoti. Upam, da bodo razne skupine in posamezniki, ki so udeleženi v tej "debati" zmogli prisluhnit drugače mislečim, razmislit o dobrih predlogih in ves čas imeti v mislih trpeče bolnike. Gre se za njih, gre se za nas.
JOCR1255
10. 05. 2023 19.24
+3
Kaj nimajo dovolj opravka s svojimi? Zlorabe? Skrbi naj odpravijo v domači hiši in naj druge pustijo na miru. Vedno skrbijo le za bogate ki bodo to urejali v tujini a revni naj v strašnih bolečinah umirajo doma.