Znanost in tehnologija

Znanstveniki odkrili nove najstarejše dokaze o življenju na Zemlji: Začelo se je veliko prej, kot smo mislili

London, 02. 03. 2017 09.49 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Britanski znanstveniki so odkrili nove najstarejše fosile, in sicer v kanadskih kamninah, starih od 3,7 do 4,28 milijarde let. Spomnimo, da naj bi bila Zemlja stara okoli 4,57 milijarde let. Če se življenje res začne tako hitro, je še večja verjetnost, da se je razvilo tudi na drugih planetih v vesolju, so navdušeni.

Kako nastane življenje na novem planetu? Očitno že zelo kmalu po nastanku planeta, ugotavljajo britanski znanstveniki.
Kako nastane življenje na novem planetu? Očitno že zelo kmalu po nastanku planeta, ugotavljajo britanski znanstveniki. FOTO: NASA/W. Stenzel

Britanski znanstveniki ne morejo skriti navdušenja nad svojo zadnjo ugotovitvijo glede dokazov o začetku življenja na Zemlji. Kot pravijo, so našli fosile, ki bi lahko bili prvi živi organizmi na tem planetu. Odkrili so jih v plasti kamnin na območju kanadskega Quebeca, po strukturi pa naj bi bili podobni sedanjim mikrobom.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Znanstveniki so svoje odkritje javnosti razkrili v znanstveni reviji Nature. Matthew Dodd z britanske ustanove University College London, ki je analiziral dane strukture, v članku trdi, da odkritje prinaša nove odgovore o izvoru življenja na našem planetu. Če so do zdaj najstarejši dokazi o začetkih življenja, ki so jih odkrili v Avstraliji, segali 3,4 milijarde let nazaj, bi bili lahko na novo odkriti dokazi celo do pol milijarde let starejši. Njihov nastanek bi lahko segal nekje od 3,7 do celo 4,28 milijarde let nazaj. Fosilne strukture so našli v kremenovih slojih, v pasu kamnin, ki ga imenujejo Nuvvuagittuq Supracrustal Belt (NSB). NSB je del starodavnega morskega dna, vsebuje pa nekaj najstarejših znanosti poznanih vulkanskih in sedimentnih kamnin.

Hematitne cevke naj bi bili najstarejši dokazi o začetku življenja na Zemlji. Stari naj bi bili najmanj 3,7 in največ 4,28 milijarde let.
Hematitne cevke naj bi bili najstarejši dokazi o začetku življenja na Zemlji. Stari naj bi bili najmanj 3,7 in največ 4,28 milijarde let. FOTO: Matthew Dodd/UCL

Ti domnevno najstarejši mikroorganizmi na planetu so veliki desetino širine človeškega lasu, vsebujejo pa precejšnjo količino hematita – enega od mineralov železovega oksida.

Znanstveniki po poročanju BBC verjamejo, da bo odkritje pomagalo pri iskanju odgovorov na vprašanja, od kod prihajamo in zakaj smo tukaj.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Najbolj razburljivo je dognanje, da se je življenje začelo tako kmalu po nastanku planeta

Kot pravi Dodd, je najbolj razburljivo to, da se je življenje začelo že v zgodnji fazi razvoja planeta. To, da se lahko življenje razvije tako hitro, nas spet vrača k razburljivi misli, da v vesolju nismo sami, pravi. Če je res tako enostavno, potem lahko še bolj verjamemo v to, da obstajajo živi organizmi tudi na drugih planetih. "Menda Zemlja res ni edini takšen primer." "Naše odkritje podpira teorijo, da se je življenje razvilo iz vročega morskega dna kmalu po formaciji planeta," pravi. 

Doddov univerzitetni kolega, profesor Dominic Papineau, pravi, da izvor odkritih struktur ni popolnoma razumljiv, čeprav smo jih našli na Zemlji. "V resnici še ne vemo, na kakšen način lahko organske snovi tvorijo takšne strukture," pojasnjuje.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (210)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Pravicaje
18. 07. 2018 12.16
Se pravi da je to prapra....nonič od teh znanstvenikov !
brusalija
19. 03. 2017 18.01
-2
ma sej dej, ne verjamem nič.... to kr neki bluzijo, kdo pa je bil takrat zraven?? lahka dda so bili vesoljci pred temi tvorbami, kdo ve.... vsak se llahko kaj spomne dam dr. morš met pred imenom in ti vse verjamejo.....
duleslav1993
04. 03. 2017 15.54
-5
Znanstveniki naj kar bodo navdušeni,in naj verjamejo sami sebi. To je samo lari fari,samo ugibanja. Naj se raje posvetijo ohranjanju narave...
Apostol1
04. 03. 2017 15.47
-3
Dognanje da se je življenje začelo kmalu po nastanku planeta je zanimiva ugotovitev ,ki razplamti domišljijo da je pred do sedaj znano zgodovino ,lahko pojavila civilizacija ali več o katerih ne vemo popolnoma nič. Nemogoče ne obstaja
Ciymbalta
03. 03. 2017 20.16
+7
Pol je bog zelo star, a ni bog vse to naredil. Zemlja uh pol je imela lepo življenje, škoda da jo človek pripravlja da umre
BURGA
03. 03. 2017 10.03
+4
In vendar je ravna in se ne vrti (prosto po Redttki).
Marjanca Haškova
03. 03. 2017 08.25
-7
Kako se tvorijo takšne strukture, je pa res čisto enostavno! Način izdelovanja so povzeli izdelovalci makaronov ( na fotografiji so peresniki), te pa izdelajo tako, da najprej naredijo luknjo, pol pa testo okol navijejo. Simpl kot pasulj.
Tromblon
02. 03. 2017 21.02
-15
Men pa sam to ni jasno, k vsi pravjo da je zemlja v obliki elipse ali hruške, na vseh fotkah je pa okrogla, pa glede nato kerga leta smo je drgač ful mal slik zemlje iz vesolja, neretuširanih se mi pa zdi da sploh ni, tko dost čudn vse skup.
Racio
02. 03. 2017 21.26
+8
Kot bi rekel da je krompir okrogel... Pa vsi vemo da je vedno malce širši na eni strani, pa malo vdrt pa malo izbočen... taka je tudi zemlja. Od daleč že zgleda popolna krogla, če jo pa natančno prmeriš vidiš da so rahla odstopanja in zato nekateri znanstevniki pretiravajo ko rečejo da je zemlja kot hruška...
slovenc79
03. 03. 2017 16.39
+5
odstopanja so zelo majhna. tudi če kroglo za biljard natančno preučiš bi videl da ni popolnoma okrogla. za nas laike so planeti okrogli pa amen.
kek?e
02. 03. 2017 19.43
+8
Ja itak,,nastal smo iz opic..adam pa eva sta bla prva,jezus je itak car,bog pa ceu frajer pa še nešteto stvari ki nam jih prodajajo...ta svet je že čist v ku...
nogutsnoglorry
02. 03. 2017 19.27
+15
joj kok tisoče let bo moglo še minit, da bojo ljudje nehali verjet v jezuse, herije poterje, alahe ter dedke mraze
g.noj
02. 03. 2017 19.41
+2
Našvasan__zob
02. 03. 2017 17.45
-4
Še mal pa bodo rekl da je zemla ploščata..
Entropy
02. 03. 2017 18.28
-8
Neeee živimo na žogi katera se vrti okrog sonca z hitrostjo 107.000Km na uro skupaj z sončnim sistemom kateri se vrti okoli galaktičnega centra z hitrosjo 675,000 kilometro na uro in seveda še celotna galaksija drvi skozi vesolje z hitrostjo 3,600,000 kilometrov na uro.Z drugimi besedami,mi drvimo skozi vesolje s 4,4 milijoni kilometri na uro,čeprav se nam zdi,kot da smo čisto pri miru in tisočletja gledamo v ene in iste zvezde na nebu, v to so te preričali in v to verjameš,temu se reče kognitivna disonanca..
Racio
02. 03. 2017 18.42
+8
A joj entropy, pa ti kar seštevaš vse hitrosti in pričakuješ da bi morali občutiti vse te hitrosti... Naredi eksperiment in postavi digitalno tehtnico v sodobno dvigalo in postavi na njo pol kile težko utež. potem pa pritisni tipko donajvišjega nadstropja in opazuj tehtnico. Kaj boš videl? Da se na začetku poveča teža in na koncu zmanjša, vmes je pa enaka kot izven dvigala. kaj ti to pove, Da občutiš in izmeriš lahko samo spremembe hitrosti in da če je hitrost stalna je ne občutiš, izmeriš...
KungFuPanda
02. 03. 2017 20.41
+9
Očitno se ni vozil s hitrim vlakom ali letalom. Zanimivo je, ko v letalu drviš 900 km/h, pa se lahko vstaneš in greš na wc. Piješ kozarec vina, ki začuda ostane na mizici, celo ne polije se... ker drviš z enakomerno hitrostjo...
User416781
02. 03. 2017 22.55
+8
Entropy - daj malo pomisli, preden pišeš take blesarije...
ni_mi_vse_eno
03. 03. 2017 22.16
+3
Letalo iz vzhoda na zahod leti z drugačno relativno hitrostjo glede na Zemljo kot iz zahoda na vzhod. Namreč Zemlja se vrti s hitrostro 400.000km
ni_mi_vse_eno
03. 03. 2017 22.17
+3
Letalo iz vzhoda na zahod leti z drugačno relativno hitrostjo glede na Zemljo kot iz zahoda na vzhod. Namreč obseg Zemlje je 40.075 km, ki se zavrtijo v 24h, torej se vrti s hitrostjo 1.669 km/h. Komercialna letala letijo s hitrostjo 900 km/h.
ni_mi_vse_eno
02. 03. 2017 17.27
+5
Življenje ni objektivno, ampak je odvisno od opazovalca. Vir: Fuleren double slit experiment. Fuleren, molekula ogljika, ki ima 60 ogljikovih atomov razporejenih v petkotnike in šestkotnike tako kot nogometna žoga je lahko tudi valovanje, torej verjetnostna distrubucija vse dokler ga ne opazimo (detektiramo). Ko ga pa enkrat detektiramo, pa ostaja, ker je je realnost konsistentna simulacija. Za več znanja glej: "dr. Tom Campbell: The Key to Understanding Our Reality" = "Ključ za razumevanje naše realnosti". Seveda pa vsako noč zapustimo našo realno simulacijo in gremo v druge simulacije, kjer imamo drugačna pravila. Zato lahko letamo po zraku ... itd, vse z namenom, da se otresemo strahu in rastemo v ljubezni.
Racio
02. 03. 2017 17.41
+3
vse lepo in prav samo ni mi jasno kaj ima življenje z double slit experimentom?
Racio
02. 03. 2017 18.22
+4
zaenkrat je kar zanimiv in razumen tale tom campbell... bom ga spremljal še naprej in upam da se ne bo izkazal za nekega mistika ampak da ostane prizemljen in racionalen. :D
ni_mi_vse_eno
02. 03. 2017 17.18
+3
Življenje se na zemlji ni začelo, ampak smo ustvarili zase simulacijo, da se otresemo strahu in rastemo v ljubezni. Dr. Nick Bostrom - filozofski argument, da živimo v simulaciji. Dr. James Gates, fizik:" Nikoli si nisem mislil, da bo film Matrica realna predstavitev realnosti." dr. Tom Campbell: "Zakaj je virtualna realnost boljši model. "Virtual Reality: Why It's A Better Model".
JohannTheTerrible
02. 03. 2017 16.43
+1
@kajenje in @frako. Presenetljivo je, da se primitivci, ki se na javnem portalu spakujejo z narečjem, vmešavajo v znanstveno polemiko.
ToJeToZaZdaj
02. 03. 2017 17.18
-3
Antropozofija
02. 03. 2017 15.52
+1
Ni se še rodil junak, ki bi v laboratoriju ustvaril življenje iz anorganske materije, ki je bila takrat v tistih pogojih na zemlji. Saj razumem ljudi, ki jim celo življenje govorijo teorijo evolucije o nastanku življenja na zemlji in ne razmišljajo s svojo glavo. Zato nobena stvar na svetu ni naključje in se zgodi z določenim namenom vse za našo učenje in razvoj...
JohannTheTerrible
02. 03. 2017 16.40
-3
@kajenje in @frako. Presenetljivo je, da se primitivci, ki se pa
janezpodre
02. 03. 2017 15.15
-13
Tile znanstveniki /življenje je nastalo v toplih vrelcih in blabla/,evolucionisti, krščanski kreacionisti, vsi pametno trobezljajo prepričani v svojo resnico, noben pa ne upošteva dejstva, da je po odkritju DNK in razvoju programiranja prišlo do novih spoznanj. Da so tile mikrobi s svojim DNK /torej življenje/ nastali slučajno v malj bolj topli vodi je tolk verjetn, ko da tornado, ki pihlja čez tovarniško dvorišče mimogrede sestavi Jumbojet /to ni zrasl na mojem zelnku, ampak je izavil eden od odkritrljev DNK/. Morm pa priznat, da ma več možnosti za tak hec, kot tornado, un vaš Jezus, ki je biu po poklico tesar in bi mu mogoče kej tazga ratal, tko ko je Howardu Hugesu, ki je naredu lesen avion.
frako
02. 03. 2017 15.27
+13
čist drugačni principi kot hurikani ki mim dvorišča pihajo. recimo celična stena so lipidi ki se sami, radi tko v krog postaujo po zakonih kemije. Za RNK kopirat mau bl enostavna oblika dnk rabiš pa sestavine v okolišu oz tako imenovane aminokisline pa temperaturne variacije. Sam razložit to enmu ki touče po bibliji pa kriči to kar ti prauš kle not ne piše je nemogoče. pa pol take idiotske primere dajejo kot tornado čez dvorišče.
kameltrajbar
02. 03. 2017 15.38
+3
..frako...ne trudi se preveč..so kot fijakerski konji....))).....
User416781
02. 03. 2017 15.59
+10
Dejstvo je, da znanost ne zna pojasniti vsega - pa lahko nabijate kolikor hočete. Če bi znanost znala pojasniti vse, potem bi tudi vedeli, zakaj se staramo, kako pozdraviti vse bolezni in tako naprej - znanost zna pojasniti le majhen delček vse celote in se omejuje le na vidno in otipljivo. Teorija evolucije je polna lukenj - ena od teh je že začetek, pojav homo-sapiensa kot ločena veja od neandertalcev. Pa nisem veren in ne verjamem v boga - na žalost. Saj je tistim, ki v nekaj verjamejo, lažje v življenju. Dopuščam pa možnost, da obstaja nekaj, česar se ne zavedamo, nekaj višjega in da ima vsak svojo vlogo in nek smisel. Pa to nima nobene veze z vero. Problem današnjega sveta pa je v tem, da nas vse žene čisti materializem in da ne verjamemo v nič drugega kot denar.
antirepresija
02. 03. 2017 16.21
+5
@peropetarda: Ce bi znanost znala vse pojasniti, ne bi potrebovali vec nadaljnega razvoja znanosti ali? Ne bi potrebovali vec veleumov, znanstvenikov, ce bi bilo ze vse odkrito, dokocno, razlozeno ,reseno. Znanost se oblikuje in napreduje iz roda v rod, skozi stoletja, tisocletja. Vsaka generacija je naprednejsa in bolj inteligentna. Tudi teorrija evolucije je vedno bolj cista in jasna. VEs cas se dela na tem ,isce manjkajoce dokaze itd. Najlazje pa je seveda rect tako pametno 'obstaja nekaj, kar ne razumemo'. JA NE GA SRAT no? Pred nekaj stoletji smo verjeli,da je zemlja ravna ploskev. Samo nekaj stoletij nazaj! In ce je zemlja stara nekaj milijard let, potem delamo tektonske premike v razumevanju in znanju. Se enkrat, bedak pa bo vedno zapametoval, nekaj obstaja, bla bla, da bo izpadel pameten. Kaksen doprinos k znanosti pa je to? Ga ni.
User416781
02. 03. 2017 16.32
+5
En lep primer je zavračanje kitajske medicine, ki je stara 5000 let in je s tem bistveno starejša od moderne medicine - pa čeprav je dokazano lahko zelo učinkovita, celo bolj kot moderna medicina. In na žalost je sodobna znanost omejena zaradi zavračanja starih dognanj, češ da gre za fantazije - le zato ker rabimo materialne dokaze. Materialnost omejuje znanost - to je ozko gledanje na svet, naravo in namen vsega kar obstaja. In če ni dokaza, so ljudje deležni posmehovanja, moderna znanost pa vse to zavrača. Če bi se znanost dopolnjevala s temi starodobnimi nauki in znanostjo, bi bil napredek bistveno bolj kvaliteten. Ampak ne, zakaj bi iskali rešitev recimo v naravi, ki je na dosegu roke, če lahko prozivajamo sintetična zdravila in s tem služimo milijarde. Seveda je napredek, se strinjam v teh trditvah - ampak a se tebi zdi, da smo ob vsej tej znanosti vse bolj izpopolnjeni, da smo bolj srečni, da živimo bolj zdravo...NE. Zato ker je trenutna smer popolnoma zgrešena. Vsi se pehamo celo življenje za materialnimi stvarmi in potrebujemo materialne potrditve, hkrati pa pozabljamo stvari, ki so zares pomembne. Dejansko se spreminjamo v robote.
Racio
02. 03. 2017 16.34
+3
na medicino si se spravil, kjer je znano da placebo efekt dela čudeže. antirepresija ima popolnoma prav. to da pa smo vsi podvrženi kapitalizmu dam pa tudi tebi prav pero. to je tudi glavni vzrok za večino tegob človeštva. Denar je zastarela iznajdba, moramo pogruntati nov boljši sistem. Kar pa ne bo lahko....
User416781
02. 03. 2017 16.38
+3
Ne nisem se zaradi tega spravil na medicino. Da ne bo pomote, sam bi rad verjel v nekaj višjega, ampak ne morem, ker dvomim - tudi sam potrebujem dokaz.Ampak neumnost pa je trditi, da je vse dokazljivo z znanostjo - ravno zato pa dvomim tudi v znanost. In dejstvo je, da gre vse skupaj v popolnoma napačno smer - v smer propada. In to samo zato, ker ni spoštovanja med ljudmi in spoštovanja do narave. In tukaj se znanost konča. Narava niso številke, spoštovanje ni možno dokazati, ampak je stanje zavesti. Znanost tega ne upošteva.
Racio
02. 03. 2017 16.43
+2
znanost kot tak je kot nedolžen radoveden otrok. Monetarni sistem je tisti, ki ljudi sili v pehanje za denarjem, pa njb bo to iz požrešnosti ali iz boja za preživetje...
User416781
02. 03. 2017 16.46
+5
Denar je le sredstvo - sredstvo, ki ga zamenjaš za materialno stvar. Vsi pa si želimo imeti raznorazne stvari, videti svet, poskusiti stvari - vse to je materialno. In denar nima nobene veze - želje bodo še vedno enake, tudi če denarja ne bo. Ljudje enostavno nismo dovolj zreli za nek zdrav napredek in smo samodestruktivni. Zato je propad neizbežen.
User416781
02. 03. 2017 16.54
+7
Sicer pa ja - placebo efekt je tudi ena od zadev, ki je moderna znanost ne zna popolnoma pojasniti...in je povezana z zavestjo posameznika.
Racio
02. 03. 2017 18.20
-3
denar ni samo sredstvo, je božanstvo. denar je omogočevalec vsega...
User416781
02. 03. 2017 22.49
+3
Omogočevalec česa? Na to vprašanje si odgovori, potem pa še enkrat pomisli, če je denar sredstvo, ali ne? Če denar ne bi bil sredstvo, bi bil brez vrednosti. In z denarjem, kot takim ni nič narobe, saj jasno določa vrednost. Si predstavljaš prepir, ali je en konj vreden dve kravi, ali eno kravo...iz tega bi nastal kaos, saj se ne bi nikakor mogli zmeniti. Problem je v ljudeh, materializmu, pohlepu, ne pa v denarju.
Racio
07. 03. 2017 20.07
Česa? Ja vsega zaboga... Denar je sinonom za materialzem, pohlep, itd...
bus303
02. 03. 2017 15.11
+9
Po nekaterih spodnjih komentarjih lahko zaključimo, da je cerkev res uspešno oprala ljudi zdrave pameti.
GAYPROPAGANDA
02. 03. 2017 15.34
+4
Cerkev ponuja leno in brezmiselno rešitev! Boga! Ne vemo kdo je in nikoli nismo bili priča njegovim čudesom, pa vendar je zaslužen za vse!
CIGU MIGU
02. 03. 2017 14.03
+0
vse teorije tega sveta so penis bonus,pax in domus
frako
02. 03. 2017 14.47
+3
to ni teorija to je tko kt bi na potopljeni ladji najdu kovanc s letnico 1750, veš da je ladja mogla bit narjena pred tem časom.
I G N O R A N T
02. 03. 2017 14.56
-6
Kaj pa ce je napačna letnica na tem kovancu in če je sploh letnica?
frako
02. 03. 2017 14.59
+2
Letnica je pogruntana na tak način kokr pol naše tehnologije funkcionira. Če je letnica napčna tud ta neb delvala.
darasen
02. 03. 2017 13.30
-14
Vse kar je človek "dognal" ni trajalo dolgo... Vsi tisti, ki pišete o Jezusu in Bogu kot o pravljici pa se mi smilite... Živite v iluziji, ki je okoli vas... Vse kar "je" ni prav nobeno naključje in ima svoj namen... Idina resnica tega sveta pa je Jezus in njegovi nauki življenja. In ne nisem noben Jehovc, fanatik, itd... Ljudje vrnite se nazaj v svoj vrt in ga obdelujte z ljubeznijo, poštenostjo, iskrenostjo,... Ne dovolite si, da drugi manipulirajo z vami.. Vsi znanstveniki, dognanja in marsikaj drugega je zlaganih in nastavljenih, da se vam zakriva prava resnica.. Poglejte kam gre svet... Odkrivajo nevem kaj v vesolju, vozijo se z hitrimi auti, pametujejo nevem kaj vse za ceno lakote, revežev, bolnikov... Če mislite, da obstaja samo ta svet tukaj in zdaj se motite... Vsak bo dobil to kar si bo pridelal.. Življenje ni namenjeno pitju, varanju žene, preklinjanju, posmehovanju... Življenje je namenjeno pravi ljubezni, ki premaga vse.. Nanjo materia nima vpliva, pravzaprav je prava ljubezen edina pot... Razumem da se ljudje smejejo češ da je Jezus in Sv Pismo lari fari... Saj tudi začas njegovega življenja so se mu smejali in ga nakoncu še ubili... To pokaže kaksni smo ljudje... Naš "ego" je res neverjeten... Ponižnosti pa ni nikjer... Vsi pametni o Sv Pismu no eden pa niti 2 zapovedi neupošteva... In zato gre svet v pogubu, ker si mislimo, da smo mi glavni in najbolj pametni.. Danes je več vredno imeti boljši avto od soseda, kot pa jit v bolnico do bolnih ljudi in jim dati moč in pogum... Danes steje samo se kar imamo MI, ne pa to kaj damo drugim... Vendar nakoncu v grob nebomo nesli nic prav tako kot nic nismo prinesli... Zatorej živite za druge in plavajte proti toku tega sveta, ki vas pelje v pogubo.. V svetu kjer so vrednote trenutni užitek, dobre riti, misicaste roke, in pametovanje kako vsak vse ve ni dobro živeti... Živite v resnici in nikoli vas ne bo nicesar strah...
HorstWiesel
02. 03. 2017 13.37
+25
Lej, Jezus in Bog sta glih tok pravljična kot poganski pogovi, Pozejdon, Thor, Morana, Triglav, Zeus, Alah, Buda,........
HorstWiesel
02. 03. 2017 13.39
+17
Da pa je človek human, altruist,,..... pa je stvar njegovega značaja in ne njegove vere.
antirepresija
02. 03. 2017 13.41
+18
@darsen: Hehe kaksne pa ti streljas. Vsaka vera je slepa in ti si lep dokaz za to. Ljudje radi verjamemo v nekaj, nekaj po smrti ,ko nas ne bo vec. Tako je lazje ziveti, saj se ocitno zivljenje po smrti ne konca ,ampak je se lepse ,mar ne 'darsen'? Konkurenca pa si je izmislila Muhammeda, ki je prerok in je 'bog' preko njega nagovarjal vernike...? :) HEHE. Res moras biti bedak, da v te pravljice verjames. Muhammeda so potrebovali zato, da so preko manipulacije izurili neustrasene vojake/bojevnike, ki jih ni bilo strah umreti. Enako je s Krscanstvom, ki se je sele po reformaciji prelevilo v bolj miroljubno obliko. Preberi enkrat 'kao originalno' staro zavezo. Vse ostalo pa kar si napisal, bi lahko bilo nam ljudem, kot razumnim bitjem samo po sebi umevno, da se trudimo ziveti drug z drugim v soziju in tako dalje. Drugace pa smo mi samo inteligentne zivali. In nobena zival ne veruje v nekega nevidnega skrata na nebu. Ubije ko je lacna ali pa vcasih tudi zaradi igre. Tako pac je. Tvoje zablode pa bi bile smesne ce ne bi bile zalostne. Verjetno se v cerkev nosis denar? Ce mislis, da je nekdo na nebu, neviden, ki te bo sprejel po smrti, potem ne rabis cerkve in vsega njenega nakradenega bogastva? Ampak se lahko 'direktno pogovarjas' s svojim navideznim prijateljem.
kameltrajbar
02. 03. 2017 13.42
+13
....skje je pa tale uletu....))))....jaooo...pa sonce se vrti okoli zemlje...:))))
antirepresija
02. 03. 2017 13.44
+6
I G N O R A N T
02. 03. 2017 13.50
-8
Ali je znanost in religijo mogoče uskladiti? Da, to je možno. V resnici se dokazana znanost in prava religija dopolnjujeta, ne pa nasprotujeta.
darasen
02. 03. 2017 13.50
-10
No o tem sem govoril :) posmehujte se, prepricujte se itd ce to zelite... Ce se verniki bojimo teme potem se ateisti bojijo luči.. Vaša izbira kot zelite.. Delate enako napako kot so jo Rimljani... Ampak itak, zakaj bi verjeu Jezusu ce imam tukaj vas ki ocitno veste vse :D... Tukaj pa pisete tisti ki cakate da vam bo Jezus potrkal na vrata in rekel glej zares obstajam... Kar cakajte, docakali pa neboste nikoli..
HorstWiesel
02. 03. 2017 13.52
+8
Podaš kak primer, kjer sta dokazana znanost in prava religija usklajena.
HorstWiesel
02. 03. 2017 13.52
+1
darasen
02. 03. 2017 13.53
+4
In tisti ki napise stavek verjetno v cerkev nosis denar je tipicni clovek napuha... Ne nenosim denar v cerkev ga pa tistim ki ga nimajo :) cerkev in religija nimata veze z Jezusom..
frako
02. 03. 2017 13.58
+8
zakaj pa glih jezus zakaj ne alah al pa zeus?
darasen
02. 03. 2017 13.59
+2
Glej iscesi Bozje znamenje z umazanim srcem in napuhom.. Nikoli ti ne bo dano..
I G N O R A N T
02. 03. 2017 14.00
+1
Svet je bil očitno dizajniran in znanost nam do sedaj ni sposobna tega razložiti.
darasen
02. 03. 2017 14.03
-4
Frako tvoja vprasanja razumem sam sem jih postavljal drugim ko so mi takole govorili o Jezusu in jim tudi jaz nisem verjel...Zakaj Jezus in ne Alah, Buda itd bi ti lahko razlozil v zivo v dolgem pogovoru ker to se neda na kratko odgovoriti. Tvoje vprasanje je na mestu in ga razumem.
kameltrajbar
02. 03. 2017 14.04
+2
..pa kaj ste eni čist brez šul??..malce osnove matematike..fizike..itd...pa ti je vse jasno....)
frako
02. 03. 2017 14.07
+3
ignorant Kej ti vidiš očitn dizajn sveta?
darasen
02. 03. 2017 14.08
-2
Ignorant ve kaj govori... Ko vidite lep avto na cesti takoj veste da ga je nekdo naredil, oblikoval itd... Kaj pa svet, sonce, luno, zvezde ki so biljonkrat kompleksnejse od auta.. A one so pa po nakljucju nastale? Se avto ni mozno da nastane po nakljucju kaj pa sele vesolje
kameltrajbar
02. 03. 2017 14.10
+5
:))))..nič ni po naključju..fizika je vse lepo razložila....:)))
frako
02. 03. 2017 14.13
+3
Sonce ni nič kompleskno gravitacija je navlekla tok materjala k seb da je pod pritiskom začelo spajat elemente oz fuzija,, vse se da razložit po čist naravnih zakonih. Sam recimo človeško oko poglej, žile pa živci potujejo po notranjosti očesa, zarad tega mamo slepo točko, prav tako dejansko vidmo kt da bi čez mrežo gledal, šele možgani zadevo popravjo in ustavijo mankajoče dele po tem kar bi najbl pašal. Še mulc v vrtcu nebi tko zvezou očesa. Za primerjavo bi blo tko kt da bi televizijo tko zvezou da bi vseo elektroniko dal pred ekran.
I G N O R A N T
02. 03. 2017 14.15
+2
Naj mi fizika lepo prosim razloži od kje so nastale stvari ali elemnti da se to dogaja.Od kje?
darasen
02. 03. 2017 14.15
+2
Fizika samo opisuje stvari ki so... Od kje naravni zakoni? Zakaj sonce krozi okoli zakaj ves da bo jutri nou dan in danes bo noc? Potem pride fizik in rece j to je sila gravitacije.. Aha od kje pa ta sila? Glej vsaka materija ima vzrok in tudi mi ga imamo tako da nekaj je bilo, ker iz nič nemore nastati nič.
frako
02. 03. 2017 14.17
+0
Drasden, če iz nič ne more nastat nič, od kje potem virtualni partikli, ime imajo tako ker obstajajo samo moment v paru ki se naslednji moment zaleti in izniči.
kameltrajbar
02. 03. 2017 14.17
+1
ignorant....to je energija...vse je energija....)))..poučujem pa ne zastonj...:)
I G N O R A N T
02. 03. 2017 14.18
+1
Nič se ne obrača da bi bilo prej obrnjeno.NIC
frako
02. 03. 2017 14.20
+1
Drgače vse vedno bolj kaže da je skupna energija vesolja enaka ni NIČ oz 0. Tko da dejansko je vseskup nič sam drugače zapisano ala 1-1.
User416781
02. 03. 2017 14.25
+7
Tudi če obstaja kaj po smrti, v kar določeni verjamejo in verjamejo da smo tukaj da se nekaj naučimo in se tudi vračamo, da se učimo, to nima veze z nobenim od bogov. Zagotovo ne obstaja noben stric z brado na nebu, ampak gre enostavno za nekaj višjega, za energijo. Energija nikoli ne gre v nič, ampak samo spreminja obliko. Sam dopuščam možnost, da nekaj takega obstaja, saj je preveč stvari nepojasnjenih in tudi določene zanstvene razlage so rahlo nelogične, ampak pa tega žal ne morem verjeti, čeprav bi rad. Ljudem ki imajo neko vero, je v življenju bistveno lažje.
I G N O R A N T
02. 03. 2017 14.29
-1
Isaac Newton Nikola Tesla ....Verna znanstvenika.
Pneumothorax
02. 03. 2017 14.31
+4
Lep dokaz, da "inteligentnega dizajna", kot nekateri imenujejo trivialno miselnost kreacionizma, ni, je npr. žrelni živec pri žirafi. Iz možganov poteka vse do aortnega loka, kjer se obrne in hre nazaj do grla, ko ga oživčuje. In pri zirafi signal tako potuke nekaj nekaj metrov namesto le kakih 10 cm. Ta lastnost je zgolj pokazatelj njene evolucijske preteklosti in vsakdo ki misli da je vesolje urejeno in v harmoniji, se moti. V resnici je vse kaos, entropija se nezadrzno povecuje in vsaka stvar v vesolju je posledica le-tega.
frako
02. 03. 2017 14.31
+1
pa sta s biblije potegnila svoje teorije vn al s znanosti. Ignorant še v današnjem svetu je ponekod tabu če rečeš da si ateist, dlje ko greš nazaj bl so te preganjal.
kameltrajbar
02. 03. 2017 14.31
+4
kameltrajbar
02. 03. 2017 14.32
+3
tesla je vrhunski izumitelj..praktik,vizionar...o teoriji pa ni nič pametnega povedal....))...
I G N O R A N T
02. 03. 2017 14.45
-4
Jah kaj cmo.Dosti vode bo preteklo preden se bo dokazalo od kje vsi elementi ki sestavljajo vesolje planete ...
frako
02. 03. 2017 14.49
+3
dokazan je že sam ignorantom je težko dopovedat, k nimajo niti osnovnošolskega znanja.
darasen
02. 03. 2017 14.54
+6
Takole bom zakljucil: Pilat je kricau nad Jezusom in trobil da ce mu Jezus takoj neodgovori lahko naredi znjim kar hoce, ces da on ima moč... In Jezus mu je rekel: Nobene moči nebi imel če ti nebi bila dana od zgoraj. In isto vi nebi pametovali ce vam nebi bilo dano živeti ker vi niste nič ustvarili ampak vam je vse bilo DANO... Vsi pametujete in vsi vse veste, pa saj niste resni.. In to delate zato ker se bojite... Mir vam zelim lp
frako
02. 03. 2017 14.58
+1
K bi usaj bla original zgodba o jezusu a je očitn plagijat mitre, ki je 500 let pred jezusom bil rojen 24 ga decembra devici od boga spočet, so k njemu pršli trije modreci, in se je žrtvoval za naše grehe in po treh dneh ustal. Središče verovanja je blo pa v vatikanu.
UaikiUaiki
02. 03. 2017 15.00
+3
Vsi elementi so nastali in še zmeraj nastajajo iz vodika v zvezdah
g.noj
02. 03. 2017 15.18
+3
v današnjih časih, pa ljudje še vedno v pravljice verjamejo... to se mi zdi neverjetno.
darasen
02. 03. 2017 15.48
+1
1 Tole pa vedi, da bodo v poslednjih dneh nastopili hudi časi. 2 Ljudje bodo namreč samoljubni, lakomni, bahavi, prevzetni, preklinjevalci, neposlušni staršem, nehvaležni in nesveti, 3 brez srca, nespravljivi, obrekljivi, brez samoobvladovanja, divji, brez ljubezni do dobrega, 4 izdajalski, predrzni, napihnjeni. Raje bodo imeli naslade kakor Boga, 5 držali se bodo zunanje oblike pobožnosti, zanikali pa njeno moč. Tudi teh se izogiblji. 6 Mednje namreč spadajo tisti, ki se vrivajo po hišah in lovijo z grehi obložene ženske, take, ki jih ženejo vsakovrstna poželenja 7 in se vedno učijo, pa ne morejo nikoli priti do spoznanja resnice. 8 Kakor sta se Janes in Jambrés uprla Mojzesu, tako se tudi ti upirajo resnici. Njihov um je pokvarjen in njihova vera nezanesljiva. 9 Toda daleč ne bodo prišli, kajti vsem bo postala očitna njihova neumnost, kakor je postala očitna tudi neumnost onih dveh. ( Sveto Pismo: 2. Pismo Timoteju 3)
Racio
02. 03. 2017 15.54
+1
pridigaj ti tam svojim šefom v vatikanu...
darasen
02. 03. 2017 16.02
+3
Waw kaksen odgovor. Jezus nima veze s cerkvijo, in nikoli ni imel. Konec koncev ga je duhovscina poslala na križ, on je branil ljudem dajati dauke in vse ostalo ucil jih je drugace kot cerkev.. Ah kaj bos ti razumel, ce pa si ocitno nastrojen proti vsemu.. Nimas se rad očitno
g.noj
02. 03. 2017 17.10
+1
težko je opranoglavcem... pa ponavadi so ravno taki najbolj umazani, delajo se verne, dejanja pa kažejo drugačno pot
darasen
02. 03. 2017 17.15
+0
Bravo!!! Glej tudi ti citiraš Jezusa :) drugace pa neposplošuj in nebodi polovičarski..
Racio
02. 03. 2017 18.16
+1
še vedno nisi odgovoril zakaj le jezus? zakaj ne katerikoli drug bog?
darasen
02. 03. 2017 22.16
+0
Nebom ti povedal ker ne boš verjel. Jezus je rekel:mene vašega učitelja so preganjali zatorej ne upajte da bodo vas ljubili. Tako da razumem da sem cudak in opranoglavec, vendar to pravite vi. Ravno tako je Pilat Jezusa obsojal in udrihal po njem brez enega samega razloga, tako vsi vi se temu smejite in pravite da je to pravljica... Seveda Jezusa ni kar tako sprejeti in zaceti novo zivljenje v njem, zato je lepše reči da je lari fari in ni resnicen... O verjemite še kako je
darasen
02. 03. 2017 22.17
+0
Znanost: vidim torej verjamem. Jezus: Blagor tistim ki nevidijo pa verjamejo
User416781
02. 03. 2017 22.41
+3
Kot sem že napisal - dopuščam možnost, da obstaja nekaj višjega. Nekateri rečejo temu bog, drugi Jezus, Alah ali Buda...ampak to ni nič od tega temveč gre za energijo. Človeku nekaj vdihne življenje in to kar mu vdihne življenje, tudi odide iz fizičnega telesa, ko to propade in gre nekam drugam. Jezus in drugi bogovi pa ne morejo biti resnični, saj si nasportujejo oz. vere niso kompatibilne med seboj. In kako potem veš, da je Jezus tisti pravi in ne Alah. Muslimani trdijo nasprotno - dejstvo pa je, da vse ljudi, mogoče tudi druga živa bitja čaka ista usoda in če kaj obstaja potem, je za vse enako - ne glede na vero, življenje z grehi ali brez...
darasen
02. 03. 2017 22.46
+0
Peropetarda: ker je tukaj tezko da bi ti razlozil si mogoce ce imas cas poglej na yt debato med Lennoxom in Dawkinsom... Oba izjemna uma.. Eden kristjan drugi ateist..
Netajkun
02. 03. 2017 13.29
-8
Še dobrih 100 let nazaj , je eden najuglednejših znanstvenikov izračunal starost Zemlje . . manj kot 100 milijonov let ( ostali izračuni so pa nihali med 55 milijonov in 2.3 milijarde ) . . . in takrat dvomiti v njihove izračune , je bilo bogokletno .
HorstWiesel
02. 03. 2017 13.31
+5
Po trakrat dosegljivi tehniki in metodah je bilo to to. Ker pa vemo, da se tehnika razvija in metode spreminjajo pa je logično, da se spreminjajo tudi rezultati
kameltrajbar
02. 03. 2017 13.33
+10
..ni res...v znanosti se vedno dvomi..v vse...:)
HorstWiesel
02. 03. 2017 13.34
+6
Znanost postavlja hipoteze, teorije, domneve,... ki pa jih je treba še dokazat, da dobijo veljavo. In ne kar nekaj iz pravljice...
Netajkun
02. 03. 2017 13.41
-2
Kaj sem hotel povedati . . . še pred dobrimi 100 leti se je verjelo , da je naša galaksija ena in edina . . no , danes naj bi jih bilo pa že 2000 milijard . In posmehovati se leta 1900 nekomu , ki je takrat trdil , da je galaksij več . . je bila velika in očitna napaka .
HorstWiesel
02. 03. 2017 13.47
+3
Še pred dobrimi 100 leti se je mislilo in ne verjelo, da človek ne bo nikoli letel, nikoli potovah hitreje od konja, nikoli videl in slišal ljudi na daljavo,........ Kot sem rekel, razvoj znanja, tehnike, metod,...gre svojo pot
Netajkun
02. 03. 2017 14.08
+2
Nočeš razumeti ? . . in takrat se posmehovati človeku , ki je videl velike jeklene " ptice " polne ljudi . . je bila velika bedarija . In tudi danes se posmehovati ljudem , ki vidijo nekaj drugače . . je velika bedarija
Uporabnik1152447
02. 03. 2017 14.41
+2
renovatio81, bomo tebe poslušal, nas boš veliko naučil. Aja, sej res, te stvari smo že predelali. Četudi si ateist, moraš sprejeti dejstvo, da je okoli 85% ljudi na svetu vernih. Saj ni treba verjet v boga, dobro pa je, če verjameš, da se dobro z dobrim poplača in tako tudi živiš. Pomaga pa, če človek ni preveč naiven, da bi ga izkoriščali. Kolikor je meni znano, večina vernikov, vsaj v Sloveniji, prostovoljno hodi v cerkev. Pa velika večina nas praznuje božič, pa sploh ni važno, a smo verni ali nismo.
HorstWiesel
02. 03. 2017 14.43
+2
netajkun, samo pozabljaš, da je vera v mitološka bitja stvar preteklosti, relikt preteklosti in ne prihodnost. Prihodnost je znanost, tehnika, fizika,...
HorstWiesel
02. 03. 2017 14.44
+3
... tudi skoraj 100% otrok v vrtcu verjame, da obstajo božiček pa dedek mraz........