Tujina

Ladijski bobnar žrtvoval življenje za otroka

Rim, 18. 01. 2012 09.40 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

"Možu dolgujem življenje," pripoveduje 61-letna Nicole Servel, ki je bila z možem na nasedli ladji. Preden sta skočila v ledeno vodo, ji je odstopil rešilni jopič. Takrat ga je zadnjič videla. 30-letni Giuseppe Girolamo pa se je žrtvoval za nekega otroka. Tudi on je pogrešan.

Številne pretresljive izpovedi potnikov nasedle ladje Costa Concordia so v zadnjih dneh šokirale javnost. Med njimi je tudi zgodba Nicole Servel in njenega moža Francisa. Nicole je nesrečo preživela, njen mož pa je eden od 11 žrtev, ki so tragično umrle. Karti za potovanje so jima kupili otroci.

"Možu dolgujem življenje,“ začne svojo ganljivo pripoved 61-letnica. "Dejal mi je, naj skočim in sem skočila,“ pravi Servelova. A ker ne zna plavati in ker sta imela samo en rešilni jopič, ji je mož odstopil svojega.

Italijanski reševalci so do sedaj našli 11 trupel, 24 ljudi pa še vedno pogrešajo.
Italijanski reševalci so do sedaj našli 11 trupel, 24 ljudi pa še vedno pogrešajo. FOTO: Reuters

Ker se je sama obotavljala, je najprej v ledeno mrzlo vodo skočil njen mož. "Ko sva bila v vodi, mi je dejal: 'Ne skrbi, z menoj bo vse v redu.' Takrat sem ga zadnjič videla," žalostno pripoveduje.

"Nihče od članov posadke nama ni pomagal. Bila sva prepuščena sama sebi," kot tudi številni drugi potniki potoži nad neodzivnostjo posadke. Iz vode so jo rešili vaščani in jo prepeljali na toplo v bližnjo cerkev.

Mesto na rešilnem čolnu odstopil otroku

Med pogrešanimi je tudi 30-letni Giuseppe Girolamo, bobnar v skupini, ki je od oktobra zabavala potnike na Costi Concordii. Zadnjič so ga videli, ko se je pripravljal, da se vkrca na rešilni čoln, a je po besedah prič mesto na njem nato prepustil nekemu otroku.

Čeprav je le malo možnosti, da je tragični petek 13. preživel, svojci še niso obupali. Po otoku Giglio so obesili plakate z njegovo sliko in pozivi vsem, ki bi morda imeli novice o njem, naj jih pokličejo. Za zdaj čakajo zaman.

Preberite še: Upanje, da bodo na nasedli ladji Costa Concordia našli preživele, počasi ugaša. Ker se je ladja spet premaknila, so iskalno akcijo prekinili.

Spremljajte 24ur.com na Facebooku in Twitterju!

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (110)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Rahan
20. 01. 2012 09.04
+1
grozno se mi zdi da je ladja tako blizu obala a so se ljudje vseeno utapljali
1BEYBA
19. 01. 2012 19.06
-1
Kapitan skratka ena velika zguba od človeka.Skrajno neresen in neodgovoren človek ali bolj res neki frajer, ki se sploh ni zavedal kaj dela in tud sedaj ne vem če je dojel kaj je naredil.Groza ko gledam te posnetke na youtube kako so se mogli ljudje po temi v mrazu sami reševali.Groza, da obstajajo taki ljudje.
adamadam
19. 01. 2012 15.21
+17
Spet en glasbenik (tako kot na Titaniku), ki je nesebično (za razliko od kapitana) pomagal ljudem in zato plačal s smrtjo. Ponosen sem nanje! R.I.P.
Ramzess
19. 01. 2012 13.33
-7
Enaki izgovori, nekateri očitno dejansko čakajo, da jim pomagajo drugi, ker so pač poklicno obvezani za to, ...kaj taki potem počno na cesti ob nesreči, ob strani čakajo na rešilca, nič drugega očitno. Eden je odstopil mestu otroku, in kateri hvaležni otrok bi to naj bil, lahko samo ugibamo, oz. še to ne.
Ramzess
19. 01. 2012 14.11
+2
Osebje gor, osebje dol, mar tudi po potresu ljudje čakajo, da pridejo drugi in jim pomagajo, ...potem bi lahko na sedeč na nekem kamnu lahko čakali več tednov, ... ljudje so danes preveč razvajeni, ...pozabljajo da osebja in ali reševalcev ni in ne bo vedno na voljo.
Ramzess
19. 01. 2012 14.26
-1
Tukaj so v praksi že na začetku zapravili dragocen čas, ko so potnikom lagali, da so samo težave z elektriko, zato se ni ukrepalo, ko se ladja nagnila, pa je bilo že skoraj prepozno, za nekatere dejansko že prepozno. Jasno je in logično, da se zaradi težav z elektriko, oz. izpada le te, ladja ne more nagniti, ...zamolčali so jim dejanski vzrok za težave z elektriko, v kolikor so ga poznali, ...še ena podobnost s Titanikom, potnike so držali v slepi veri, namesto da bi ukrepali. Ljudje pa so to dovolili, ...znano kaj.
Martian
19. 01. 2012 11.57
+24
a je po besedah prič mesto na njem nato prepustil nekemu otroku. --- a kdo ne bi tega storil????..resno...človek ki ne bi odstopil mesta otroku ni normalen... tko da bravo za tega bobnarja...upam na najboljše za njega...
adamadam
19. 01. 2012 15.23
+2
Kdo tega ne bi storil? Zelo veliko ljudi. Samo primer Titanika si poglej in še morje drugih....
pupa_od_anbot
19. 01. 2012 16.19
+1
pehtateta
19. 01. 2012 11.20
-18
meni se pa zdi tole žrtvovanje svojega življenja za nekoga drugega malo neresno. Prepričana sem, da žrtev zadeve ni dobro premislila. Prepričana je bila, da se bo trudi sama rešila, skratka, če bi poznala konec, se nebi žrtvovala. Moje mnenje.
kviht
19. 01. 2012 11.36
+18
se strinjam, da verjetno nihče ne razmiščlja o zavestni pogubi na račun življenja druge osebe. razen v primeru otrok. tu ne gre podcenjevati "starševskega" instinkta. pa četudi otrok ni tvoj! verjetno se v trenutku odločitve pretehta možnost preživetja na eni in drugi strani. in temu sledi odločitev. vsekakor vsa čast za požrtvovalnost.
enasmrklja
19. 01. 2012 11.44
+26
gre za to, da otrok ni imel nikakršne možnosti, da bi se rešil, medtem ko je bobnar ocenil, da ima več možnosti za preživetje, žal se mu ni izšlo.
Ramzess
19. 01. 2012 13.36
-4
Žrtvovanje vsak vidi drugače, je pa duševno velika pozitivna stvar, ...res pa ne vemo ali je šlo za manjšega ali večjega otroka, pri manjšem bi lahko le tega vzel v naročje in bi šla lahko oba, tako pa, se strinjam, dobro je biti z mislimi zraven, ne ravnati zgolj efektivno, ... Kaj je z svojci tega otroka, saj na ladji ni bil sam...
TIANA08
19. 01. 2012 09.46
+28
Res spominja nesreča na Titanic. Seveda v bolj blagi obliki, pa vendarle. Grozljivo je, da je v tem sodobnem času ob vsej računalniški tehnologiji to sploh mogoče. Žalostno pa, da so bile na ladji osebe, ki niso bile usposobljene za primere nesreče. Kapitan je pogrnil na celi črti in to je v tej zgodbi najbolj žalostno.
Jolbe Smith
19. 01. 2012 11.05
+10
kapetan je en frajarček, bog si ga vedi v kateri kabini je natikal kako osamljeno madam
jamajaka
19. 01. 2012 09.30
+6
jaž sožalje vsem preminilim je pa razlika če bi se to zgodilo podnevi verjetno manj žrtev
Ramzess
19. 01. 2012 13.37
-4
Noč tudi ni bila tako temna, kot se ljudem zdi, potem so res slepi.
hoalo
19. 01. 2012 09.13
-9
Se mi zdi da sedaj pa že eni malo nakladajo, ali raja sama ali pa novinarji, malo preveč eni gledjo filme (titanik...), nakoncu bo več herojev kot pa je bilo potnikov, ni mi jasno kako je sploh lahko prišlo do žrtev ko pa je na slikah videti da ladja ravno malo je manjkalo da ni se dimnik že na kopno naslonil, res mi je čudno da so sploh žrtve. Pa še prevračala se je zelo počasi pravijo, ni se obrnila sunkovito, takrat bi bilo bolj jasno zakaj žrtve. Pač moje razmišlanje.
crtomir2
19. 01. 2012 09.23
+20
Poglej, če nesrečno padeš in se udariš, padeš v nezavest in se lahko utopiš tudi v domači kopalnici!
Ramzess
19. 01. 2012 13.47
-3
Hoalo res je, zakaj žrtve, no, saj pogosto ugotovijo, da so v bistvu same krive za lastno smrt, napačne odločitve, smer, ipd., skratka nevednost, nepripravljenost, neupoštevanje pravilo. Dejstvo je, da tudi žrtve same nosijo del odgovornosti za to, kaj se jim je zgodilo, poleg zgornjega še prištejemo njihovo vedenje, oz. vedenje ljudi, potem nima smisla da se čudimo posledicam, lahko se čudimo, da ni več žrtev. Veliko ali večina rešenih ne vidi, da ne gre za običajno nesrečo ladje, za povrh se je še prevrnila, ne vidi, da običajni prijemi reševanja v takih razmerah ne delujejo, ...zato so vsake kritike in obtožbe čez posadko odveč, ...če ladja na boku, je skakanje iz nje nemogoče, spuščanje rešilnih čolnov iz nje nemogoče, ali zelo težko, odvisno od zmožnosti naprav na katere so pripeti, ...poleg tega je bila uporabna, kolikor je pač bila le skupina čolnov na enem boku ladje, na drugem, ki ga je pokopala pod sabo pa žal ne. Tu so še napihljivi čolni, ki so v rabi. Dejstvo pa je tudi, da bi se nekateri rešeni morali najprej samo pogledati v ogledalo, preden ga obrnejo proti članom posadke. Ne moreš pričakovati pomoči od drugih, ki morajo pomagati tudi sebi in svojim, če si ne pomagaš sam.
Kimberley-Echo
19. 01. 2012 14.52
+2
Igor in kakšna je po tvoje "običajna" nesreča ladje?
vagicaa 1
19. 01. 2012 08.08
+44
Kako pretresljive pripovedi ljudi,kar lasje mi gredo po konci.Vsa čast ljudem, ki lahko pomagajo drugim v taki situaciji, ne glede na ceno svojega življenja.Naj počivajo v miru.
unabomber
19. 01. 2012 01.51
+5
Jaz sem bil na Concordi dve leti nazaj in ce ni osvetljena obala se je ne vidi ponoci, ravno zato ker je ladja osvetljena. Ena sama crnina je, in samo slisis morje. Je pa res, da je ladja opremljena z mocnimi reflektorji, ki jih pa vklopijo samo ce kaj iscejo v morju, npr. drugo plovilo ki potrebuje ponoc. Dvomim da jih je kapitan tokrat prizgal :-/
avtodomar
19. 01. 2012 06.41
-3
gorencdask
19. 01. 2012 08.16
+5
ti res misliš, da se tako ladjo vozi kot avto? Da je ponoči odvisna od reflektorjev? Brez skrbi, kapitan in ekipa imajo na voljo dovolj elektronskih pomagal, da točno vedo, kje je obala, čeri itd., tudi če je tema.
unabomber
19. 01. 2012 09.40
+15
Neka debata je bla spodaj, da folk brezveze panicari ker je ladja osvetljena bla hujse ko novoletna jelka in da se je obalo jasno vidlo itd. Itd. Ne govorim kak se ladja vozi ampak da potniki najvrjetneje niso jasno vidli kopnega..
symy1
18. 01. 2012 20.57
+40
Bil sem že na podobnih ladjah...sicer ne na tako veliki ampak vseeno...imaš občutek, da se ti absolutno nič ne more zgoditi...tako, da lahko povsem razumem paniko, ki jo je povzročil šok. Lahko naštejemo še 1000 teorij, kako bi morali ravnati, a v šoku človek pač težko trezno ramišlja. Če pa se samega sebe predstavljam v podobni situaciji... vem, da bi tudi me bolj skrbelo za družino, punco oz. s komer koli bi že bil na potovanju kot pa zase. Žalostno, da se je vse skupaj zgodilo zaradi neumnosti. Sožalje vsem svojcem umrlih!
hello886
18. 01. 2012 20.57
+53
car vsaka mu čast! naj mu bog poplača za svoj sedež.... res.
MrBolfenk
19. 01. 2012 03.15
+2
Bog mu je že poplačal, ko ga je vzel k sebi....
Smrkolincek
19. 01. 2012 08.20
-13
janez.jalen14
18. 01. 2012 20.33
-19
janez.jalen14 18.01.2012 10:47:09 -13 ladja je bila ponoči tudi zunaj razsvetljena na vse možne načine. hujše kot novoletna jelka. iz ladje se je jasno videlo obalo v neposredni bližini. paničarji se pa povsod najdejo in taki to plačajo z glavo. viking76 18.01.2012 11:16:38 23 kaj tebi ni jasno, če je zmanjkalo elektrike na celi ladji kako je bilo lahko osvetljeno? ------------------------------------ ladja je bila že zdavnaj na boku, ko je šele zmanjkalo elektrike. sem mislil, da to vsi vemo. in kdor ni bil prelen in je šel ven iz kabine, je lahko videl, da so tik obale. ampak kaj, ko je treba ritko zmočit, to pa se za gospodo ne spodobi. a ne?
exaglikojot
18. 01. 2012 21.27
+18
Kako ste eni hudo pametni, da glava boli, verjetno zaradi tega, ker ste pogosto v takih situacijah, a ne da. Ja ja, po bitki je lahko biti general, še lažje pa je pametovat po netu... v real life pa črtica na gatah takoj.
janez.jalen14
18. 01. 2012 22.07
-9
maktub
18. 01. 2012 20.16
-8
bulš živa sera k mrtu junak
MihaMo?nik
18. 01. 2012 22.09
+9
FAUSTOS1
18. 01. 2012 19.29
+13
nedvomno gre za ćloveško napako in za ćloveške žrtve.
tali?ni tom
18. 01. 2012 19.25
+61
ne moreš verjet kolk strokovnjakov pomorstva mamo v sloveniji ! vsak tadrug je ekspert !
pferdo
18. 01. 2012 21.49
+1
kako pa pameten ko poslušaš misliš da je pojedel vso modrost sveta
PREDSIGNAL69
19. 01. 2012 08.00
+4
Nesporno je to, da kapitan in častniki niso izvedli evakuacije, čeprav bi jo morali. Še to, če jo je kapitan "hrabro" pobrisal, bi morali častniki ukrepati. Kaj pa so ti počeli? Prepustuli so potnike "usodi". Bo kar precej dela za izvedence in sodišče.
gašperš
18. 01. 2012 19.06
+20
To se je zgodilo ker so ljudje, ki bi morali voditi reševalno akcijo odpovedali, če bi kapitan in njegovo odgovorno osebje pomirilo potnike bi verjetno vsi počakali na ladji na reševalne čolne. Ampak oni so prvi pobegnil iz ladje, pa so vedeli kje so in kaj se lahko zgodi. Ljudje ne bit pametni, po bitki so lahko vsi generali. Vsaka čast ljudem ki so pomagali drugim in s tem preprečili še večjo katastrofo, sama vem da bi od reagirala panično se posebno če bi bili zraven otroci. Ljudje so iz stolpnic v upanju na rešitev skakali tudi 11. septembra! Žal smo ena izmed tistih generacij ki smo dočakali svoj Titanik :(
Neopredeljeni
18. 01. 2012 22.55
+8
Sem delal na podobni ladji, samo za drugo podjetje. Pri vsakem vkrcanju turistov smo imeli vajo. Vsak član je imel svojo nalogo in mesto na ladji, na katero je moral iti. Posadka smo točno vedeli, kako pomagati ljudem, ker je bila taka vaja za vso ladjo 2 x na teden...
Ramzess
19. 01. 2012 13.52
-2
"Ljudje so iz stolpnic v upanju na rešitev skakali tudi 11. septembra!" Ta je pa dobra, si slep ali kaj, ti ljudje so takrat skakali izključno v smrt, iz skoka iz tiste višine, ni mogoče pričakovati rešitve, ...čeprav je skok v smrt, čeprav telo duša zapusti že med padanjem, neke vrste ravno tako rešitev, ...
Ramzess
19. 01. 2012 13.59
-2
Marko, že že, ampak klasične varnostne vaje, kjerkoli že, ne samo na ladjah, ne upoštevajo dejstva da je teorija (pa še ta je omejena na določene pogoje) eno, praksa pa drugo, še manj pa upoštevajo človeški faktor, ki ključno vpliva na končni rezultat. Tukaj so v praksi že na začetku zapravili dragocen čas, ko so potnikom lagali, da so samo težave z elektriko, zato se ni ukrepalo, ko se ladja nagnila, pa je bilo že skoraj prepozno, za nekatere dejansko že prepozno. Jasno je in logično, da se zaradi težav z elektriko, oz. izpada le te, ladja ne more nagniti, ...zamolčali so jim dejanski vzrok za težave z elektriko, v kolikor so ga poznali, ...še ena podobnost s Titanikom, potnike so držali v slepi veri, namesto da bi ukrepali.
ageless
18. 01. 2012 19.03
-48
A tok mu je sla zena na zivce da se je kr v ledeno morje vrgu? Se je pa vsaj plavat zdej naucila
civitasstain@gmail.com
18. 01. 2012 19.34
+33
Kak si humorstičn ti agles. Pokaž tvoj komentar tvoji mami, jo bo res razveselilo kakega "dobrega "sinčka je vzgojila!
JOKS klub
18. 01. 2012 21.16
-2
gostb6fa2
18. 01. 2012 21.17
+6
civistasstain@gmail.com Se globoko strinjam s tvojim komentarjem.
hard-enduro
18. 01. 2012 18.32
+23
To je pa res ganljivo. Lepo od moža.
Ramzess
19. 01. 2012 14.00
-3
Že, vprašanje je, kako bosta oz. sta prenesla to njuna otroka, ki sta jim kupila karte za ...