Tujina

Vendarle odkrili zunajzemeljsko življenje?

London, 20. 01. 2013 11.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V meteoritu so odkrili fosile alg in to bi bil lahko končno pravi trdni dokaz za obstoj zunajzemeljskega življenja. Odkritje je seveda takoj naletelo na številne kritike, češ da sploh ne gre za meteorit in da gre za vrste alg, ki jih najdemo v vodi na Zemlji.

V meteoritu, ki so ga našli na Šrilanki, so odkrili fosile alg in to bi bil lahko končno pravi trdni dokaz za obstoj zunajzemeljskega življenja, so prepričani avtorji članka v časniku Journal of Cosmology.

Najdba je po mnenju avtorjev tudi močan dokaz, ki pritrjuje teoriji, da so življenje na Zemljo prinesli ravno meteoriti. Eden glavnih avtorjev raziskave in članka je Chandra Wickramasinghe, vodja centra za astrobiologijo na univerzi Buckingham.

Najden fosil alge.
Najden fosil alge. FOTO: YouTube

Znanstvena srenja je nad ugotovitvami po eni strani navdušena, po drugi strani pa močno kritična in nejeverna. Takoj po objavi najdbe se je na avtorje vsul plaz kritik, češ da je bil kamen kontaminiran, saj je vendarle padel na Zemljo. Avtorji članka sicer trdijo, da je kontaminacija meteorita, ki je na Zemljo padel 29. decembra lani, izključena, saj so vzorce pobrali takoj, ko je ta padel v vas Araganwila.

Nekateri znanstveniki pa celo dvomijo, da gre za meteorit, saj kamen ne videti nič drugače od ''zemeljskih'' kamnov, avtorji tudi ne ponudijo podrobnih podatkov o najdbi.

Eden glavnih kritikov študije je astronom Phil Plait, ki je na svojem blogu zapisal, da ''ni nikakršnih razlogov, da bi verjeli, da imajo meteorit.''

Plait, kot poroča RT, še navaja besede biologa Patricka Kocioleka, ki meni, da fotografije fosilov alg pravzaprav ne dokazujejo, da gre za fosile, prav tako pa so na fotografijah vrste alg, ki bi lahko dokazovale le kontaminacijo z vodo.

Avtor študije za Huffingtonpost ni zanikal, da gre za vrste alg, ki jih najdemo v sladki vodi na Zemlji, a hkrati je dodal, da so našli tudi vrste, ki jih niso mogli identificirati.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (162)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

alien8potnik
20. 01. 2013 19.17
+2
ja, ziher smo eni in edini v celotnem univerzumu. tako pomembni smo, da je potrata prostora (beri: celotno vesolje) mala stvar v primerjavi z našo veličino;)
Explainator
20. 01. 2013 20.13
kako si razložiš dejstvo, da tako vesolje, kot ga ti poznaš, te zakoni fizike, obstajajo le zato, ker v neki konstanti štimajo vse cifre do nevem katere decimalke....če bi le ena bila drugačna, tega vesolja nebi bilo je to kaj pomembno ali je to zgolj naključje zate? naj nekdo napiše za katero konstanto gre, ker se ne spomnim
Samko(zadnji Slovenec)
20. 01. 2013 21.42
+0
N = 7 × 1 × 0.2 × 0.13 × 1 × 1 × 109 = 182000000 opcij v trenutno znanem vesolju (Drake-ova enačba)
Braavos
20. 01. 2013 19.02
+5
Za tiste ,ki jim težko razumejo določene stvari si naj na wikipediji preberejo Fermi paradox in si mal razsvetiljo brain... brez vmešavanja religije prosim ;)
Explainator
20. 01. 2013 20.11
+0
težka bo..k za nekatere bo to isto kot poročilo od KPK
szalai9
20. 01. 2013 18.54
+0
ja novinarji 24 ur, kdo pa bo :)
darej3636
20. 01. 2013 18.42
-6
Kdor trdi da si je Boga izmislil človek, bo po smrti negativno presenečen,morda bo še čas za kesanje,ampak tu pa jaz dvomim, glede na to da ima človek na zemlji dosti časa,da ugotovi in se odloči ali je Bog ali ga naj nebi bilo.
darej3636
20. 01. 2013 18.58
-3
Ne pogovarjava se o bananah, ali so ali niso, Najbrž ne veš kakšna sila je Bog,vse je bilo ustvarjeno od njega in z njim,tako da tudi ti spadaš v to. Nisem še slišal da bi kjerkoli treščilo v cerkev,vem pa da se nič ne zgodi, bodi si dobro ali slabo na zemlji brez vednosti in odločitve boga. Bog ima vse, vse v kontroli do najmanjše stvari kot je prah v zraku.
antiXfashizmXeuXgso
20. 01. 2013 19.05
+4
alien8potnik
20. 01. 2013 19.13
+2
antiXfashizmXeuXgso
20. 01. 2013 19.16
+3
Dokazov o obstoju boga je ravno toliko, kot o obstoju zelenih marsovčkov, rdeče kapice, volkodlakov, škratov, vampirjev, zeusa, morane, thor-ja, poseidona,...
darej3636
20. 01. 2013 19.17
-2
Ja prav po tvoje ga ni, me zanima če boš vedno neomajno stal za svojo trditvijo. Naj še dodam, ti tudi ne obstajaš,in jaz tudi ne,zanimivo...... Vem pa tudi to da nekateri ne bodo nikoli zmožni enostavnih stvari,pač očitno jim ni usojeno. Gledajo pa ne vidijo,poslušajo pa ne slišijo. vse to le na svojo škodo, tako da nima smisla še kaj dodajati.
pomlad14
20. 01. 2013 19.52
+1
Se strinjam s tabo Darej. Bog je vir življenja, in če njega ne bi bilo tudi nas in drugih živih bitij ne bi bilo. To da smo živi in da živimo, bi moral biti zadosten dokaz. Je pa res, da je izvor vsega živeža zelo oddaljen od nas in smo pravzaprav ločeni od njega. Kdor ne verjame v Boga, ne verjame niti v sebe. Kdor pa pozna sebe, ve da Bog oziroma neka vseprevladujoča sila obstaja. Samo z umom, ne boste daleč prilezli, kajti v tem primeru boste vedno bolj odvisni od materije in s tem boste vedno bolj oddaljeni od izvora ter hkrati boste vedno bolj slepi za lepote, ki jih ne boste nikoli videli ali občutili, ker vam je bolj pri srcu materialno imetje, kot pa božja luč, ki se prižge šele takrat, ko ne nasedemo več muham tega sveta.Dokler bodi v človeku vladali pohlep, pohota in ego se svetlova zlepa ne bo prikazala, tema pa vas bo vrgla v novo pogubo.
darej3636
20. 01. 2013 20.12
-3
Ker je greh prišel med človeka in Stvarnika,imamo od takrat naprej probleme,vedno gre vse raje na slabše,nekakšno prekletstvo.
F1 F1 F1 !!!
21. 01. 2013 07.25
+3
darej3636 vredu verjameš v onega drugi ne verjamejo/mo. ampak ne serji mi tu pod to rubriko o njem!!!! najdi si bolj primerno temo in tam čvekajte o vašem vsemogočnem!!!!
petelin7
20. 01. 2013 18.41
-1
mene pa zanima,ke so kakunakiji slovenski,a je v peti dimenziji a kuga??
Justiceiscoming81
20. 01. 2013 18.15
+10
človek je bil umetno narejen... z pomočjo prijateljev iz vesolja... :))
ozrenac
20. 01. 2013 18.34
+4
točno tak,prej bomo dojeli to bolje bo za nas ;)
jfast
20. 01. 2013 18.41
-1
Igor Hari 1
20. 01. 2013 17.56
+6
Jaz sem navzoč , že desetletja pa nikomur nič mar .......
ZakoniZdravja
20. 01. 2013 17.42
-1
Spet ena laz...laz ki je danes resnica cez leta pa odkrito da je laz ampak to ne bo bum v medijih. Dokazano je da obstaja Bog.
ivcekivcek
20. 01. 2013 17.49
+9
Če verjameš vanj , potem obstaja . Če pa ne, pa ne. Jaz verjamem , sicer ne v moža z brado . Ne v religijo , če je bog ,eden, je pač eden. Se pravi imamo vsi istega. To je osebna stvar , ki jo sprejmeš ali pa ne , kadar boga pač potrebuješ. Moja soseda naprimer je vedno pri maši in nekaj sokrajank . Po maši se zberejo pod nastreškom pri njej doma in ogovarjajo , kako je bil kdo , urejen in podobno. Tko da...
ivcekivcek
20. 01. 2013 17.32
+15
Vesoljci so , jaz sem videl nlp, ko sem bil v mali šoli. Zvečer v temi , ko sem nesel posodo mleka domov , od sosedov ,ki so imeli kravo molznico. Nato me je oče prepričal , do nlp-ji ne obstajajo in da sem videl le letalo.
surinam
20. 01. 2013 17.40
+1
ivcekivcek
20. 01. 2013 17.42
+9
Tam 1987 , pa spomnem se , da je bil v obliki križa. Tako sem vsaj trsil , ker me sestre še vedno hecajo.
martyn
20. 01. 2013 18.19
+10
V obliki križa??? hmmm mogoče rode v preletu.
ivcekivcek
20. 01. 2013 18.24
+3
Križ z lučkami , spominjam se da me je bilo zelo strah.
Alini
21. 01. 2013 09.51
-1
ja to bi bilo dejansko lahko letalo,sicer pa tudi sam verjamem v višjo silo narave,ne boga in mislim da smo samo neke vrste kolonija za raziskavo višje inteligentnih....vesolje ni samo nas je polno ...
Krimsky
20. 01. 2013 17.09
+10
Hvala za link v tekstu ... ~ Ker je link na izvirni dokument oz. stran pri nas prej redkost kot pravilo – zasluži vso pohvalo!
Dart Vejder
20. 01. 2013 17.04
+8
To ni noben fosil., ampak si je baumgartner iz vesolja prnesu za spomin 1 obesek za kluče, k mu je potem iz žepa padu.
Mcken
20. 01. 2013 16.45
+10
FINALLY!!!!!!!!!!
Mcken
20. 01. 2013 17.01
+14
WE ARE NOT ALONEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Johnny_boy
20. 01. 2013 16.43
+13
kako so nekateri ljudje omejeni. v glavo so si vbili da moramo mi biti edino življenje v celem veselju in to potem mora na vsak način tako biti. če kdo razmišlja drugače ga je treba zatret v kali. potem grejo pa v cerkev in poslušajo pravlice in mislijo da so od "boga" poklicani da delajo red in razlagajo drugim kaj naj počnejo in česa ne smejo. taki osebki so dejansko problematični ker na vsak način skušajo drugim vsilit svojo miselnost in ne znajo sprejeti dejstev ki se ne skladajo z njihovim ozkim prepričanjem. ker bi potem ugotovili, da so vsa ta leta živel v zmoti in je to pač preveč za njih.
Explainator
20. 01. 2013 17.26
-9
mogoče so omejeni tako kot ti, ki si ne moreš odgovorit na vprašanje, zakaj se še ni zgodilo, glede na to, da je vesolje skoraj neskočno, da bi nas kdo od teh ostalih obiskal
Demo X
20. 01. 2013 17.43
+6
jao jao kva ti u filmu živiš?? da ti pride luka nebohodec na vrata potrkat hehe.. mogoče so pa tud drugje tko glupi kot tle pa jim nikamor ne rata pridit
Braavos
20. 01. 2013 18.57
+3
na wikipediji si preberta Fermi paradox--vpišta v google...je čist zadost razloženo zakaj ne ;) ...take osebke v vsakem primeru pol zadene kap
Dart Vejder
20. 01. 2013 16.25
+3
3. kamen od sonca?
domoljubec
20. 01. 2013 16.22
+4
e.t vesoljček
deja.punto
20. 01. 2013 16.12
+5
Dart Vejder
20. 01. 2013 15.54
+6
'Vendarle odkrili zunajzemeljsko življenje?' - seveda, in to že pred 25 leti, poglejte si film 'Maja in vesoljček'
alien8potnik
20. 01. 2013 15.38
+22
v teoriji strun so (teoretsko, jasno) prišli že do dvanajstih dimenzij. ne zgolj do prostor - časa. da ne omenjamo možnosti multiverzuma (vzporednih vesolij) itn. v glavnem, če kaj drži, potem je to, da na planetu zemlja v vsem tem vesolju (vesoljih) nismo edina živa bitja. to je preprosto skregano z minimalno logiko. miljarde galaksij z milijardami zvezd in bilijardami planetov ... ne, ni govora, da bi se samo na zemlji razvilo življenje i to tako pestro. nemogoče.
matic cad
20. 01. 2013 14.39
+30
Nastanek denarja Ali ste se kdaj vprašali kako nastane denar? Zakaj pride do inflacije? Zakaj cene tako naraščajo? Od kod državam denar in zakaj je njihovo zadolževanje neomejeno? Ker so ZDA glavna gospodarska velesila, se bomo osredotočili predvsem na njihov sistem »tiskanja denarja«, ki se ne razlikuje dosti od držav Zahodne Evrope. Prvo se vprašajmo kaj pravzaprav Ameriška centralna banka sploh je? Večina bo najbrž odgovorila, da gre za centralno banko, ki skrbi za inflacijo in pomaga poslovnim bankam pri »zalaganju« denarja. Vendar je resnica daleč od tega! Ameriška centralna banka je kartel, ki ni nič drugačen od naftnega kartela, bančnega kartela ali kakršnegakoli drugega kartela. POVEZAVA Z BANKAMI IN AMERIŠKO CENTRALNO BANKO (FED) Banko si predstavljamo kot neko konzervativno institucijo, ki ima svoj ugled. V njej najdemo urejene bančnike z lepimi oblekami, kravatami in resnim osebjem, ki vam vedno svetujejo in kamor se lahko zatečemo, ko rabimo denar, seveda pod pogojem, da izpolnjujemo njihove zahteve. Vendar gre pri bankah danes, za eno veliko prevaro. Preprosto povedano, banke danes ustvarjajo denar iz nič in vam za to zaračunajo obresti. Preden greste na banko po denar, ga le-te dejansko nimajo, vendar ga ustvarijo, ko vi zanj zaprosite. Kako je to možno? Ameriška centralna banka se je povezala z svojo vlado, ki delujeta kot partnerja, kjer vlada piše zakone za banko, da lahko »pričara« denar iz nič, na povsem legalen način. Če bi jaz ali vi hoteli to početi bi šli naravnost v zapor. Banke si to lahko privoščijo saj imajo sklenjen dogovor z vlado, ki pravi, da samo banke in nihče drug, lahko ustvarja denar iz nič. Tako danes denar nastaja v Združenih državah Amerike in v večini Zahodnega razvitega sveta. Ker sta vlada in Fed v partnerskem odnosu to pomeni, da ima vsaka od njiju neko korist. Poglejmo si prvo koristi ameriške vlade. Recimo, da vlada potrebuje veliko denarja, veliko več kot ga lahko pridobi z davki, kar je danes povsem normalno. Politiki radi zapravljajo veliko denarja, ki ga potrebujejo, da pridobijo volilce na svojo stran. Če bi vsakič povečevali davke, bi politiki s tem izgubili svoje volilce. Zato se politiki ves čas trudijo, dobiti denar. Kako dobiti denar, ki ga nimaš? Preprosto: sposodiš si ga. To počnemo mi vsi, če nimamo denarja, vzamemo kredit in slej ko prej moramo ta kredit poplačati nazaj skupaj z obrestmi. To lahko počnemo v nekem omejenem času in omejenem znesku denarja. Vlada pa dela povsem na drugačen način. Prvo kar stori je, da si sposodi denar od posameznikov, kakor smo jaz in vi in različnih inštitucij in korporacij v zameno za obveznice, vrednostne papirje, čeke itd. Ko pride čas, da se ta denar vrne, si država zopet sposodi denar, da lahko izplača svoje obveznosti, ki jih ima do upnikov. Ker nima dovolj denarja, si ga zopet sposodi in tako se ta proces nadaljuje v nedogled. Temu pravimo državni dolg. Tukaj ni meja. Ker vlada še vedno nima dovolj denarja gre k centralni banki in prosi za še več denarja, npr. sto milijonov dolarjev. Predsednik centralne banke jim seveda izda ček v tej vrednosti brez kakršnegakoli kritja. Ta denar prej ni obstajal, dokler niso zaprosili zanj. In tukaj je ta velika prednost, ki jo imajo ZDA od svoje centralne banke v zameno da le-ta izdaja denar iz nič (fiduciarni denar). Država se lahko ves čas zanaša na centralno banko, ko potrebuje denar. In kaj imajo banke od tega? Poglejmo naprej, kam gre torej na novo ustvarjeni denar, ki ga je vlada oz. država prejela! Ta denar gre naprej v privatni sektor bank. Vzemimo za primer 1000 $, ki jih je prejel delavec, ki dela v javnem sektorju v zameno za svoje plačilo. Se pravi, da je prejel ček za1000 $ od sto milijonov dolarjev, ki so nastali iz nič. Ta delavec je dobil svojo plačo in ne ve, da ta denar prej ni obstajal, kar ga tudi ne zanima. Gre na banko in unovči svoj ček. Prejeti denar položi na svoj transakcijski račun v svoji banki v obliki depozita. Ko banka prejme depozit v vrednosti 1000 $ la
matic cad
20. 01. 2013 14.40
+9
Poglejmo si še en miselni eksperiment s pomočjo uganke. Po sredini ribnika raste lokvanj in vsak dan podvoji velikost lista. Po 100 dneh pokrije površino celotnega ribnika. Po koliko dneh lokvanj prekrije polovico ribnika? Večina bi odgovorila približno po 60 do 70 dneh. Kaj mislite vi? Šele 99. dan prekrije polovico ribnika in že naslednji dan je prekrit ves ribnik. Zakaj so ti rezultati tako osupljivi? Ker nimamo občutka za eksponentne funkcije in si ne znamo predstavljati česa takega saj presega našo domišljijo. In takšna eksponentna funkcija obstaja na gospodarskem področju, namreč obrestne obresti. Ves denar, ki obstaja na svetu, je obrestovan. Se pravi med 50.000 in 60.000 tisoč milijardami dolarjev, ki se ves čas obrestujejo. Poleg denarnega premoženja pa mora obstajati tudi enako velik denarni dolg, ki se mora obrestovati, in te obresti se prištevajo k denarnemu premoženju. Jasno nam mora biti, da morajo velikanski dolgovi denarnega premoženja, v nasprotju z zlatom, ki ni dolg, stalno obrestovati. Vsak bankovec za 100 evrov je nenehno obrestovan saj pride v obtok šele, ko se nekdo zadolži. Danes imajo poslovne in centralne banke monopol nad ustvarjanjem denarja brez kritja, ki ga dajejo na razpolago državljanom in državi v zameno za obresti. Prisilno obrestovanje zahteva ustvarjanje vedno več denarja brez kritja, saj se morajo tudi obresti ustvarjati v obliki denarja brez kritja. Od kod naj bi sicer izviral ves dodatni denar? Obstaja le še denar dolgov, ki pa ga lahko ustvarjajo le banke. Ker se obrestne obresti eksponentno povečujejo, mora sistem dolgov nujno eksplodirati oziroma se končati z bankrotom. Edina možnost odlaganja bankrota za določen čas je zniževanje obrestnih mer, kar se sedaj dogaja na Japonskem, Kitajskem, v Evropi in Ameriki. Prišlo bo do eksplozije ogromne količine denarja brez kritja in padajočih obresti, kar lahko delniške trge požene v višave, preden bo prišlo do zloma. NASTANEK DOGOVORA OZ. BANČNEGA KARTELA? Kako je lahko bančni sistem postal tako velik monopolist? V preteklosti smo že imeli veliko javnih protestov proti ekonomski moči in močnim bančnim sistemom, ki je bila v rokah le nekaj naložbenih podjetij in bank na ulicah Wall Streeta. Ti ključni možje celotnega bančnega sistema (Rockefeller, J.P. Morgan, P. Warburg, Rothschild), ki so imeli velik vpliv tudi v Washingtonu D.C., so se odločili, da bodo storili točno to, kar javnost želi. Rešiti problem, da ne bo le nekaj posameznikov imelo vso ekonomsko moč kljub temu, da so bili oni ti posamezniki. Bili so tako zviti, da so ljudem dali občutek, kot da ljudje sami načrtujejo in rešujejo problem v svojo korist. Ljudje pa se niso zavedali, da ti možje, ki rešujejo ekonomski problem, so pravzaprav ta problem tudi povzročili. Zakon centralne banke je nastal skrivoma na Jekyll otoku in ne v kongresnih dvoranah leta 1910 malce pred božičem. Tam so se sestali vsi pomembni možje in so skrivoma pisali zakon. Le malo ljudi je vedelo za to, saj je bil sestanek popolnoma tajen. Če pogledamo nazaj v zgodovino je v zadnjih stotih letih konstantno prihajalo do raznih recesij, depresij, zlomov borz in kar je najpomembnejše, dolar je do danes izgubil že 90% svoje vrednosti. Vse to je posledica ustvarjanja denarja iz nič.
matic cad
20. 01. 2013 14.41
+8
ZAKAJ SO UKINILI KRITJE DENARJA NA ZLATO IN SREBRO LETA 1971? Če je denar vezan na nekaj otipljivega kot je zlato in srebro, potem ga ni mogoče tiskati v neomejenih količinah ampak mora biti v sorazmerju s ponudbo in povpraševanjem zlata in srebra. Če imate na primer kos papirja, ki ga lahko zamenjate za 1 unčo zlata (recimo da je ta kos papirja en tik). Se pravi en tik lahko zamenjamo za eno unčo zlata in takrat točno vemo kaj lahko kupimo za en tik. Kupite lahko približno toliko stvari, kolikor je potrebno, da dobite eno unčo zlata, ki jo je potrebno skopati, oblikovati, ugotoviti njeno čistost in jo ožigosati z različnimi napisi oz. simboli. Lep primer je tudi, če se ozremo tisoč let nazaj v stari Rim, kjer si za eno unčo zlata lahko kupil ročno izdelan pas, lepo togo in par sandal. Danes, tisoč let kasneje, če imate eno unčo zlata, ga lahko zamenjate za denar in si kupite lepo obleko, ročno izdelan pas in par čevljev. Vrednost zlata se v tisočih letih ni popolnoma nič spremenila, saj je potreben skoraj enak trud, da proizvedemo obleko, ročno izdelan pas in par čevljev v primerjavi za izdelavo ene unče zlata. Zato denar, kadar je vezan na nekaj, ne more nastajati v neomejenih količinah in zato je tudi takšen sistem najbolj stabilen. Ko denar ni več vezan na ničesar razen podpisa oz. žiga centralne banke, se lahko prične izdajati v neomejenih količinah. In še preden se zavedate je potreben npr. en tik, da kupite obleko, pas in čevlje, nato sta potrebna dva tika, nato štirje, nato že dvajset in na koncu že sto in tako naprej. Kot smo že omenili je zato od ustanovitve Ameriške centralne banke vrednost dolarja padla že preko 90%, kar pomeni, da sta vlada in banke že vzela vso našo kupno moč. Obdavčili so nas, ne da bi sploh vedeli. Tudi inflacija je v bistvu skriti davek, tako kot drugi davki, le da ji ne morete pobegniti in vse to zaradi kartela imenovanega Ameriška centralna banka. KAKO BI STVAR LAHKO POTEKALA TOKRAT? Najboljša rešitev bi bila, da se vzporedno s trenutnim sistemom naredi novi denarni sistem, nato pa se postopoma in neopazno iz starega sistema preselimo v novi denarni sistem. Da ne boste presenečeni, tudi novi sistem bi temeljil na določenem kritju, najbolje na zlatu in srebru. Posledično bi se ves fiduciarni denar v primerjavi z zlatom in srebrom dramatično razvrednotil ali obratno, cene zlata in srebra v fiduciarnem denarju bi se dramatično povišale. Spomnimo se nemškega dolga po vojni iz leta 1923, ki so znašali okoli 154 milijard mark in so bili odplačani s 15,4 pfeniga. Tako, da bo po vsej verjetnosti moralo priti do hiperinflacije, kjer se bo denar zopet razvrednotil. Pri takšnem scenariju se je vsekakor smiselno zadolžiti in fiduciarni denar pretopiti v zlato in srebro. Moda boste presenečeni vendar je trenutno na svetu že okoli 2000 pobud in poskusov zasebnih alternativnih denarnih sistemov. Najstarejši sistem te vrste je švicarska gospodarska zadružna banka WIR, ki vodi več kot 80.000 računov z letnim prometom nad 2,5 milijarde švicarskih frankov. Ta banka je dokaz, da ti sistemi lahko delujejo in imajo prihodnost. Vendar pa se bo dejanska moč te ideje pokazala šele takrat, če bo prišlo mednarodne finančne krize. Preprosta ideja je, da lahko proizvajajmo zasebni denar brez kritja saj za ustvarjanje denarja brez kritja ne potrebujemo države ali banke. Primer zasebno kreditnega denarja je japonska denarna enota hureai kippu, ki so jo uvedli kot plačilo za oskrbo in nego starejših ljudi. Ljudje, ki skrbijo za starejše si tako knjižijo ure na t.i.časovnih računih. Ta časovna dobroimetja so prenosljiva. Tako lahko študent za svoje dobroimetje, ki ga je prejel, v kraju kjer je oskrboval starejše ljudi, prenese na svojega ostarelega očeta, ki živi v drugem kraju ali porabi te ure za lastne potrebe. Podobni projekti obstajajo tudi v Nemčiji.
matic cad
20. 01. 2013 14.41
+7
ZA KONEC Oblast je vedno imela nekakšen privilegij, da je lahko ljudstvo goljufala z denarjem. Včasih so v kovance dajali manj žlahtne kovine kot je bilo na njih napisano. V 18. in 19. stoletju so s kreditnim in papirnatim denarjem izvajali razne razlastitve denarja in pred približno 35 leti so kritje denarja z zlatom popolnoma odpravili in začeli eksperimentirati s papirnatim denarjem brez kritja. Ljudje varčujejo, da bi poskrbeli za preskrbo v starosti in kasneje ugotovijo, da lahko te prihranke zamenjajo za veliko manj dobrin, kot pa so prihranili, ker so drugi porabili te dobrine. Te dobrine si prilašča zlasti banka in država. Ta proces se imenuje inflacija, ki jo povzročajo banke in centralne banke s proizvodnjo denarja brez kritja, ki jo odobrava država in obenem laže, da je potrebno uravnavati denar v obtoku. V resnici količine denarja ni potrebno uravnavati in spreminjati, za vedno lahko ostane enaka tako kot enota enega metra. Preteklost nam je že jasno pokazala, da ne potrebujemo centralnih bank, ki bi uravnavala količino denarja. Srebro se je kot denar najbolje prilagodilo velikim spremembam denarja v 14. in 15. stoletju, do katerih je prišlo, nato pa je skoraj 200 let ohranilo svojo vrednost. Če se zarota srebra ne bi zgodila, bi imelo srebro verjetno še danes enako stabilnost kupne moči, kot jo ima zlato. Lahko smo prepričani, da zlato in srebro kot denar dolgoročno vzdržujeta stabilno cenovno raven do takrat, ko na trg vstopijo centralne banke. Pred približno 150 leti je francoski ekonomist in filozof Frederic Bastiat govoril, da poleg nas obstaja neko izjemno bitje po imenu država, ki ima delo za vse roke, kruh za vse lačne, kapital za vsa podjetja, blažilo za vse trpljenje, rešitve za vse dvome, odpravi vse zmote in napake, nas o vsem informira ter nas reši vseh obveznosti, lastne odgovornosti, pameti, presojanja in marljivosti. Vendar pa se je treba posloviti od te predstave, da to bitje obstaja. Zaupajte v lastno odgovornost in presojo.
JV SLOVENIJA
20. 01. 2013 15.09
+19
Tiger, napiši knjigo da jo lahko berem ko ležim na postelji. Drugač ode hrbtenica.
matic cad
20. 01. 2013 15.24
+14
JV SLOVENIJA...........za informacije, ki ti natančno navedejo RESNICO je potrebno malo potrpeti........ Motijo vas članki o celolitu, varanju, zvezdniških škandalov,,...... ampak ko pa imate možnost prebrati nekaj novega, ki ODPRE OČI pa je kar naenkrat predolgo in dolgočasno.
JV SLOVENIJA
20. 01. 2013 15.39
+15
Tiger, strinjam se s tabo. Saj sem prebrala to kaj si napisal. Ampak vseeno drži da 1% svetskih barab izkorišča 99% nas drugih. Seveda nas držijo za zombije, norce in temu podobno. In imajo prav. Če si sami ne pomagamo, te prašam gdo nam bo. Rabimo KONKRETNE REŠITVE.
matic cad
20. 01. 2013 15.59
+9
KONKRETNE REŠITVE so tako boleče, da vsi raje plujemo v coni "udobja", kjer raje izberemo kavč in TV namesto REVOLUCIJE. Veš kaj je grozno, da če bi danes hoteli vzet moč BANKAM bi jutri cel svet ostal brez prihrankov, hrane, prevoz, .....KAOS, ker bi iluzija izpuhtela in ljudje bi izgubili ves zaupanje v denar. GLOBALNA EKONOMIJA je kot HUD BOLNIK "varčevanje in reforme je isto učinkovito, kot je striženje las bolniku na smrtni postelji in bi pričakovali korenite spremebe. Če bi hoteli pomagati temu bolniku ( svetovni ekonomiji) bi moral iti na kemoterapijo ( odvzem moči BANKAM) vendar pa ta kemoterapija lahko ozdravi bolnika( premaga krizo) ali pa ubije bolnika ( ekonomski kolaps)........... -.........vendar to sploh ni pomebno dokler samo delamo kozmetične popravke v tej državi in po svetu
neuromouse
20. 01. 2013 16.14
+6
Prvi korak k rešitvi je velika tožba proti centralnim bankam na mednarodnem sodišču. Vendar, kdo bo financiral tožbo? Tisti, ki bi imeli dovolj denarja, jim tak sistem dovolj dobro služi in se ne bodo uprli proti njemu.
matic cad
20. 01. 2013 16.15
+3
JV SLOVENIJA "konkretne rešitve so " - odvzem moči BANKAM vendar so posledica (ekonomski kolaps, vojna, lakota,...) tako hude, da se KONKRETNE SPREMEMBE, nekaj nemogočega v tem sistemu Na žalost smo ujetniki BANK in KORPORACIJ
neuromouse
20. 01. 2013 16.15
+2
tiger444, pri prvem postu zmanjka besedilo na koncu ...
matic cad
20. 01. 2013 16.17
+2
.sory ............Ko banka prejme depozit v vrednosti 1000 $ lahko iz tega denarja izda posojila v vrednosti 9000 $ in tako se denar eksplicitno povečuje. Tako na novo ustvarjenih sto milijonov nastane novih devetsto milijonov dolarjev novega denarja. Da banke ustvarjajo denar iz nič, je stroki, ki se s tem ukvarja popolnoma jasno, javnost pa je kljub temu še vedno prepričana, da banke zbirajo prihranke in jih nato posojajo v zameno za obresti. V resnici banke uporabljajo vloge kot osnovo iz katere ustvarijo dvajsetkratno ali tridesetkratno vsoto novega denarja v obliki knjižnega denarja.
domoljubec
20. 01. 2013 16.31
+1
nikolineves
20. 01. 2013 16.48
+4
poglej dokumentarec Zeigeist, in pa nato še Zeitgeist addendum :) lepo si naredil obnovo tiger444
matic cad
20. 01. 2013 17.37
+4
@ KR-EN-MODEL.................... jaz ti v 5 minutah najdem 100 člankov glede monetarne politike in zgodovine bank, tega je kot listja in trave vendar moraš vedeti kaj je res in kaj ne
romeno
20. 01. 2013 14.35
-23
Ah kakšno zunajzemeljsko življenje, saj pa vsi vemo, da nas je ustvaril bog.
Shisui
20. 01. 2013 14.36
+13
antiXfashizmXeuXgso
20. 01. 2013 14.39
+24
bog? čigav bog? grški, rimski, muslimanski, hindujski, poganski, praslovanski,.....? Ker že?
g.noj
20. 01. 2013 15.18
+8
en od unih bogov, za manipuliranje folka :)
kozarc1234
20. 01. 2013 15.38
-1
možno. Predem me zasujete z minusi, preberite. Možno da nas je bog ''naredil'' zaj kako pustimo. Adam in Eva. Na vseh slikah imata popek. Popek dobimo z rojstvom. Adam je narejen po sliki boga, Eva in rebra Adama( a kako že). Torej, bog se je rodil. Njegova mati je recimo nastala z Velikim Pokom. Kako je zanosila, se ne ve, imela je NAJMANJ dva otroka. Boga in hudiča. Da je teorija boljša, recimo da jih je imela 5( pa recimo da so dvojčki, en dober, drug slab) Vsak od dvojice je dobil svoj planet, kjer je ''zasadil'' življenje, naredil dominatno vrsto po njegovi obliki oz. videzu. Torej kot vemo je bog ''človeški'', hudič podoben človeku, vendar rogat. Tako so otroci ''Matere'' vsi drugačni, vsak od dvojice ima svoj planet kjer vlada ''dobrim'' in slabim''. Naredila sta živi svet, vsak po svoji izbiri in izbrala dominatno vrsto po svojem videzu, recimo da sta šla ''kamen škarje papi'' kdo vodi planet (''bog'' ali hudič'' Nam smrtikom sta nevidna, vendar opazujeta kako se razvija planet in življenje. N
Dart Vejder
20. 01. 2013 15.47
+8
romeno
20. 01. 2013 16.26
+8
A imate danes vsi sarkazem detektor na off lol.
pomlad14
20. 01. 2013 18.27
+3
Bog je svetloba, tako kot smo tudi mi ustvarjeni iz svetlobe. Tukaj pa smo samo prekriti s telesom.