Tujina

V ZDA v 24 urah usmrtili dva obsojenca

Atlanta, 18. 06. 2014 07.58 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
V.L./STA/U.Z.
Komentarji
45

Po zadnji ponesrečeni usmrtitvi v Oklahomi so v ZDA v zadnjih 24 urah izvedli dve usmrtitvi. V Georgii so usmrtili Marcusa Wellonsa, v Missouriju pa Johna Winfielda. Wellons je posilil in ubil 15-letnico, Winfield pa je bil obsojen zaradi umora dveh žensk.

Marcus Wellons in John Winfield
Marcus Wellons in John Winfield FOTO: Reuters

V ameriški zvezni državi Georgia so usmrtili 59-letnega Marcusa Wellonsa, ki je leta 1989 posilil in ubil 15-letno sosedo. Gre za prvo usmrtitev po ponesrečeni usmrtitvi Claytona Locketta v Oklahomi aprila letos.

38-letnega Locketta so želeli usmrtiti s smrtonosno mešanico. Ta je bila nova in v Oklahomi je pred tem še nikoli niso uporabili. A vse skupaj ni delovalo in Lockett se je začel tresti in zvijati. Usmrtitev so prestavili, da bi videli, kje se je zalomilo, Lockett pa je na koncu umrl zaradi srčne kapi.

V ameriški zvezni državi Missouri pa so usmrtili Johna Winfielda. Winfiled je leta 1996 v navalu besa ustrelil bivšo partnerico in njeni dve prijateljici. Bivša partnerica je preživela, a je zaradi strela v glavo oslepela, njeni dve prijateljici pa sta umrli.

Danes v ZDA načrtujejo še eno usmrtitev, in sicer bodo na Floridi ob 18. uri po lokalnem času (opolnoči po našem) usmrtili Johna Ruthella Henryja. Henry je nekaj dni pred božičem leta 1985 z nožem do smrti zabodel ženo. Nekaj ur kasneje pa je še ubil njenega 5-letnega sina iz prvega zakona.

Ameriške zvezne države so se pri izvrševanju smrtnih kazni znašle v težavah zaradi pomanjkanja ustreznih sredstev, saj so jim evropski dobavitelji prenehali dobavljati pentobarbital za namene usmrtitev. Zaradi tega so pristojne oblasti v 32 zveznih državah, ki še dovoljujejo smrtno kazen, začele iskati nove dobavne vire ali druge kombinacije sredstev.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (45)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

periot22
18. 06. 2014 22.24
+0
glava2
18. 06. 2014 20.20
+4
mislim, da je napočil čas, da uberemo tudi pri nas to pot.
felix59 drugič
18. 06. 2014 20.14
+1
Samo?? Lahko bi bili malo hitrejši! Koliko je norma na uro ??!
walter2
18. 06. 2014 17.44
+4
Ta spletna stran bo si v kratkem prislužila naziv najbolj cenzurirane strani in ne najbolj obiskane.S takimi nestrokovnimi moderatorji,ki brišejo vse kar njim ni všeč in ne kaj ni po 297 členu prav odganjajo ljudi .
Aleksander Bundja
19. 06. 2014 10.52
WALTER2 res je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
suzuki bandit1200
18. 06. 2014 15.20
+2
Admin zakaj ni komentiranja pri zbrisanih, že pri tem članku nas je najmanj 100 ???
suzuki bandit1200
18. 06. 2014 15.18
+3
Admin,kako ti uspe zbrisat vse povprek??
Turgensis
18. 06. 2014 13.06
+3
Težko se je opredeliti do smrtne kazni. Po eni strani si takšni kriminalci ne zaslužijo smrtne kazni, saj je to nagrada in ne kazen, zaslužijo si, da bi trpeli 100x bolj kot njihove žrtve; po drugi strani pa je to najceneje za državo in davkloplačevalce, saj stroškov s takšnimi ljudmi res ne želimo imeti...
enoh
18. 06. 2014 13.10
-1
gelj; usmrtitev ni kazen... o tem ne more biti debate... to je nekaj kar počno nerzumni primitivneži, ki mislijo, da stem pol čloevbka pošljejo v peku
Aleksander Bundja
19. 06. 2014 10.52
enoh
18. 06. 2014 12.10
+2
ZOB ZA ZOB; pa bomo prej ali slej vsi brez njih
mpslo24
18. 06. 2014 11.58
+8
* v ameriki je zaenkrat belo prebivalstvo se v vecini, medtem ko so zapori bolj polni crncev, to sem napisal le kot zanimivost (5% crnskega prebivalstva in 1% belskega je v zaporih pri njih, podatki iz leta 2006 po U.S. Bureau of Justice Statistics)
Damir8
18. 06. 2014 11.48
+21
ni mi jasno, da ko jih obsodijo na smrt potem rabijo 30 let, da jih usmrtijo
GAYPROPAGANDA
18. 06. 2014 12.53
+5
Zato, da nebi bilo slučajno kakšne pomote! Nove tehnologije forenzike so že marsikoga oprostile.
JožaZportoroža
18. 06. 2014 11.38
+1
po moje je doživljenski zapor hujša kazen kot smrtna glede na to da moreš v doživljenski kazni do konca življkena sedet v tisti bogi sobici...
andy345
18. 06. 2014 12.21
+5
Saj so zdaj tud sedeli do konca življenja :)
TellingTheTruth
18. 06. 2014 10.27
-12
Vidim da je tudi naša družba v teh hudih časih tako nizko padla, da že smrtno kazen podpiramo. Sem mislil da smo civilizirani. Oh well, vsak se lahko zmoti
enoh
18. 06. 2014 10.29
+8
spomni se Carlina; povprečen človek je precej neumen... kakšna je potem šele druga polovica ?!!!
Tomozuki
18. 06. 2014 10.46
+21
Zdaj se je dobro vprašat, s kom sočustvuješ? Z žrtvami ali kaznjenci? Jih je bolje v zapor strpat, tam se resocializirajo (kao), živijo na plečih državljanov in ko pridejo ven nadaljujejo svojo delinkventsko pot? Potem pa so razne tragedije, ki jih povzročijo stari znanci policije. Včasih mi res več ni jasno, da en nekoga lahko ubije, potem se pa morilca zaščiti v vato, da se mu ne bo kaj pripetilo. Kam gre ta svet? Simpatiziramo z morilci ne pa žrtvami? Nihče še ni napisal "uboge žrtve". Civiliziranost nima tukaj nobene vloge. Tudi smrt je lahko humana (v civiliziranem svetu).
Cofar
18. 06. 2014 10.54
+3
TellingTheThurt s teboj se kar strinjam. Vendar pa ne moremo primerjati življenja Američanov ter življenja Evropejcev. Tam je v zakonu že napisano, da ima vsak pravico do nošenja orožja... to pa preprosto pomeni, da imaš vse pravice človeka pač odstraniti iz sveta, če te ogroža. Moje mnenje je, da je razlika predvsem v tem, da se v Ameriki na življenje gleda kot lastnino, v Evropi pa vsaj za enkrat še vedno ne kot lastnino. Zato je takih primerov v Evropi tudi precej manj! Težko bi se zjasnil ali sem proti ali za smrtno kazen. Bolj me moti da naj bi šlo na smrtno posteljo kar 25% nedolžnih! To pa je zaskrbljujoče, in če obstaja zgolj 0,01% možnosti, da gre tudi nedolžen na smrtno posteljo.... potem sem strogo proti takemu sistemu!
enoh
18. 06. 2014 10.57
-2
NIKAKOR NE PROBAM OPRAVIČIT KAZNIVEGA DEJANJA!! jaz samo pravim, da smrtna kazen ni kazen... je le izživljanje... in če to, kot družba obsojamo, ne smemo potem to, kot kazen izvajati... smrtna kazen nima prostora v družbi .
enoh
18. 06. 2014 13.05
+0
ne govorimo zločinu, ki so ga storili, govorim o kazni... štekaš? govori se o kazni..... in razumni ljudj, ki ne gremo vsak dan žreti pivo in nadlegovati kelnerc, ne zagovarjamo smrtnih kazni... štekaš?
erinoca
18. 06. 2014 10.10
+8
in zakaj je to novica dneva? s tem naj se američani ukvarjajo kaj je prav in kaj ne...
enoh
18. 06. 2014 10.04
-13
smrtna kazen je nekaj kar počnejo obsebe tipa bosopetnežev iz Boko Harama ali bolestnežev iz ISILa (pa še ti to počno iz sprevrženih želja po kdo ve čem in ne kot kazen... gre za izživljanje) .. ne nekaj kar bi družba z socialnimi in moralnimi normativi lahko počela
xuxu
18. 06. 2014 09.48
+29
Tam je pa mal drgač k pa pri nas, k se obsojenci še celo norca delajo iz pravosodja...
maajaa123
18. 06. 2014 09.23
+10
Ne podpiram smrtnih kazni, ker vedno obstaja moznost sodnih zmot. Sicer verjetno ne v veliko primerih, pa vseeno- ze en sam je dovolj. Lepa alternativa temu je dosmrtni zapor. Kot tu sicer vidim, so nekateri primeri iz leta 85, tako da je bil obsojeni zaprt ze skoraj 30 let preden so ga usmrtili- jaz osebno ne vidim smisla v taksni kazni.
enoh
18. 06. 2014 09.24
+2
SE STRINJAM... TI OSTALI DIvJAKI TU SPODAJ, NITI NE RZAMIŠLJAO.. LE KRIČIJO KAR TAKO POVPREK SKOZI ŽIVLJENJE KAJ JE PRAV ALI NI...
blokirani
18. 06. 2014 09.56
+2
Točno. Sodstvo ni vedno nezmotljivo. V primeru napake, je pri dosmrtnem zaporu še vedno do neke mere možno popravit krivico.
enoh
18. 06. 2014 09.19
-6
smrtna kazen ni kazen... je skrunitev življenja... če nekoga preprosto tako izklopiš iz življenja ali ga daš v pozabo, nsi nič kaznoval s tem..... to je ukrep maloumnih ljudi.
Follow me
18. 06. 2014 08.45
+1
Ma koga to briga kaj se v ZDA dogaja.
slayer2
18. 06. 2014 08.38
+15
In zakaj je to naslovna novica?!!!!!
4krogci
18. 06. 2014 08.54
-2
zato da pokazejo kakšni so za v zapor/usmrtitev, da raja nebi zahtevala dat politike pa tajkune v zapor!
4krogci
18. 06. 2014 08.36
-18
Me zanima ali bi usmrtili tudi belca za ta ista zločina?? Verjetno ne.
Aleksander Bundja
19. 06. 2014 10.56
+1
Aleksander Bundja
19. 06. 2014 10.56