Tujina

V Teksasu bodo lahko nosili pištole tudi v šole

Austin, 10. 05. 2011 18.13 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Po novem bodo lahko v Teksasu orožje nosili tudi v predavalnice in v študentskih naseljih. Predlagatelji pravijo, da gre za vprašanje samoobrambe, nasprotniki pa, da bo zaradi tega le še več nasilja.

V Teksasu bodo lahko orožje nosili v predavalnice.
V Teksasu bodo lahko orožje nosili v predavalnice. FOTO: Dare Čekeliš

Senat v ameriški zvezni državi Teksas je v ponedeljek sprejel zakon, po katerem bodo lahko ljudje, ki imajo dovoljenje za nošenje orožja, slednjega prinesli tudi v univerzitetne predavalnice.

Ker so imeli sicer dolgo težave s sprejetjem zakona, saj ni imel dovolj podpore, so se predlagatelji – republikanci – znašli tako, da so ga v obliki amandmaja pripeli k zakonu o univerzitetnih financah, za kar je bilo potrebno manj glasov.

Predlagatelji zakona pravijo, da gre za nujen samoobrambni ukrep in za del pravice do nošenja orožja. Po drugi strani pa nasprotniki pravijo, da bo ta zakon pripeljal le še do še več nasilja v študentskih naseljih in samomorov.

Med predstavitvijo so zagovorniki prikazovali primere posilstev in napadov v teh naseljih, ki bi se jih žrtve, če bi bile oborožene, lahko ubranile. Nasprotniki pa so prikazovali zgodbe preživelih po strelskih pohodih.

Zakon, ki bi dovoljeval orožje v študentskih naseljih je od leta 2007 zavrnilo najmanj 23 zveznih držav. Sprva je zakon vključeval tudi zasebne univerze, a so to naknadno spremenili. Sedaj se nanaša le na javne visokošolske ustanove

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (99)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Pagsly
13. 10. 2011 09.05
od vseh držav ravno Texas...zanimivo....a nista tam doma dva vojna zločinca, Bush, Bush jr.??
upornik007
12. 05. 2011 15.28
rossi66
11. 05. 2011 22.31
@upornik007 drugac treniram ze 5 let full contack -----------------------------------------... obljubil sem, da se bom vzdrzal komunikacije s tabo ampak zaradi tvoje zgornje trditve same se tokrat... V natolcevanja glede moje usmerjenosti se ne bom spuscal... Pravzaprav sem se hotel zahvaliti za zgornjo omembo full contacta, ki pojasnjuje marsikaj. Predvidevam, da je full contact precej grob sport, kjer udelezenci dobivajo veliko udarcev v glavo, kajne? Ali pa si ti imel res posebno smolo? Pa lep pozdrav.
JurijGrmMlajsi
11. 05. 2011 20.40
upornik007 Ne, nisi pacifist, to sem že priznal in celo pohvalil, gledaš na to praktično. Sicer se ne strinjam, ampak razumem tvoje motive in logiko, ker tudi sam nisem prepričan kaj je boljše oz slabše. Mislim, da so naši zakoni prestrogi kot so tudi ameripki preveč liberalni. Glede palice itn....kot sem ti rekel, tudi če bi imel pištolo bi ga prestrašil ali razorožil, ampak bi ga tudi že za samo grožnjo z veseljem premikastil- neke sanskcije morajo biti, tudi za grožnjo, pa tudi policija ne bo komplicirala če si to naredil tipu ki je imel palico! Če bi me pa poskusil udariti po glavi,pa bi streljal!(govorim hipotetično, da ne boš spet začel da nsoim pištolo okrog) Tvoj sošolec jo najbrž ni poceni odnesel že zato ker ni imel dovoljenja, oz predvidevam da je tako.
JurijGrmMlajsi
11. 05. 2011 20.34
upornik007 OK, pretiral je! Lhko bi ga ustrelil v koleno, lahkoo bi potegnil pištolo in ga z grožnjami odvrnil. Če pa bi se ta model kar SPRAVIL naden s palico, pol bi reakcia bila čist USTREZNA!Tu se celo strinjam da je šel predaleč, kar pa ne pomeni da bi storil prav če bi mu dal denar. Če bi ga razožoril in prebutal, pa bi tudi bilo povsem priemrno, saj lekcijo mora dbiti tudi če sam grozi. Dobro, sva našla skupno točko, tudi jaz ne bi tako reagiral, sam če bi me poskušal udariti po glavi, ne sam grozil bi pa reagiral enako. Glede veščin, ja nekoč sem hoidl na karate, nisem ravno daleč prišel, samo do zelenega pasu, je pa kar nekaj tega ostalo. Danes iščem kake bolj preproste veščine, ki so dobre za gibčnost in obenem za samobrambo. .
upornik007
11. 05. 2011 20.10
JurijGrmMlajsi drgac brez veze o tej temi debatirat se naprej se dober da nimamo takih orozarskih zakonov kot v ameriki potem bi bili res nevarna in neprijetna drzava bi rabu res celo orozarno doma da bi se branil pa upam da ne bom kdaj bral da je nek zbiratelj pobil par folka sama zato ker so mu s palco mahal jzt pac ne zagovarajm poset orozja in uporabu za navadne drzavljane ker lahko rata samo se slabse orozje je samo za policijo vojsko itd pa seveda ne zagovarjam nekih zbirateljev orozja da imajo celo orozarno doma to mi mogel prepovedat in nism nek pacifist ce mislis tako dalec od tega samo pr teh zadevah more bit tko kot sm napisu in to je to ajde
upornik007
11. 05. 2011 19.54
JurijGrmMlajsi jzt ti raj predlagam kaksne borilne vescine in se bos naucil kako reagirat ce te bo kdo napadu z orozjem ali z nozem bo bolj varno in normalno pa se kaksno neumnost ne bos mogu naredit.no jzt drugac treniram ze 5 let full contack
upornik007
11. 05. 2011 19.50
JurijGrmMlajsi ne t amoj sosolec ni nc izival bilo je zvecer in ga je nek tip napadel z palico in je mahal proti njemu ta moj kolega je vzel pistolo ven in ga ustrelil in zbezal so bile price ker je bilo v naselju in ja to je umor nemors cloveka k ti grozi s palico kr ubit halo noo na konc se je izkazal da je ta k ga je s palico je bil nek brezdomec lacen in obupan clovek ta moj sosolc je bil tko bolj mocne postave in bi ga lahko obvladal z pestmi pac folk k se ukvarji s orozjem prej al slej uporabi orozje mu pride v kri to je skrajno bolano nemors streljat na cloveka k ti s palico maha sej men so tud s palico mahal kaj ga naj ubijem halo no okol kepe ga mahnes pa je
JurijGrmMlajsi
11. 05. 2011 19.48
Konkretno imam tetejca (ruskega), Walther P38 in Colt 1911. Vsi so že starejši, ampak ker so povsem funkcionalni potrebuješ dovoljenje. Če bi hotel bi lahko kupil tudi kak sodobnejši model, ampak jaz bolj zbiram kot ljubitelj, sodobne so mi manj zanimive oz če že moram izbirati tako zaradi omejtive kosov orožja kot tudi denarja, sem se raje odločil za take primerke. Če je iskren interes, s eorpavićujem, odgovor je dan!
JurijGrmMlajsi
11. 05. 2011 19.44
To je napisal Jimi1, jaz sem mu le dal za prav glede tega da je eno nositi pištolo v gozd, drugo na faks. Zakaj on nosi v gozd, ne vem in nisem vprašal, morda ima dovoljenje za nošnjo, so tudi taki primeri pri nas. SPET, nauči se prebrai VSE, če nekemu besedilu, ki se začne z uporabnoškim imenom druge osebe sledi "Stinjam se!", ali "PODPIŠEM", menda ne odgovarja samemu sebi, nisem shizofrenik, čeprav si ti mojstrsko "ugotovil" da sem paranoik in "nevaren"(no če mi pred nosom mahaš z nožem seveda bom)
JurijGrmMlajsi
11. 05. 2011 19.39
upornik007 Čist vseeno mi je za tvoje "sošolce" (ki so morda celo izmišljeni!), jaz imam tako prakso že 12 let in NIKOILI nisem reagiral, niti SKORAJ reagiral prenagljeno. Ti si tud en paranoik, jaz osebno še nisem srečal osebe (razen že omenjenih "pacifsitov" s katerimi se ne družim iz principa)ki bi jo "šokiralo" ali "prestrašilo" nedolžno dejstvo, da na določena mesta ob določeni uri grem z nekim sredstvom za obrambo. In zdaj navržeš EN primer, nekega modela, ki si ga celo lahko kar izmislil, ki je morda bil zafiksan, pijan, premaknjen bogve kaj. * Ja, in kaj pol.....kaj mu ta ima groziti! To je sam dokaz kako neumno je naše sodstvo! Če je ta bivši sošlec prvi začel je vsekakor on kriv, pa tudi če sta oba izzivala, če pa je ta iz čistega miru šel groziti, zakaj mi sploh to govoriš. Če je on bil popolnoma nedolžen pri tem in je vse začel tip s palico je to navadna KRIVIČNA sodba, nekaj kar ni tuje našim sodiščem. No, povej je tvoj sošolec tudi kaj provociral, ali je ta iz čistega mru napadel s palico? Se spomniš primera napada na črpalki, pred kakim tednom so o tem poročali na 24ur....in če bi ta ki je bil napaden imel kako orožje in ubil tistega ki ga je s palico po glavi, je to umor???
upornik007
11. 05. 2011 19.33
JurijGrmMlajsi jzt sem te samo prasal kakno orozje imas in sem dal primer ce imas mogoce plinsko pusko to vem da ne rabis dovoljenje sam ti ne beres kaj pisem no kaksno zbirko imas me res zanima? kako ne nosis ce pravis ko gres v gozd da imas strelno orozje evo to si napisu:Nič nimam proti posesti orožja, zagovarjam njegovo uporabo na streliščih in varnostno nošenje na nevarnih krajih-npr gozd, kar tudi sam prakticiram, cak zdj mi pa razlozi govoris da ga ne nosis potem reces da ga v gozdu prakticiras to je krsenje zakona ali pa bolj jasno napisi da nosis v gozd paralizator ali spreje!! ja berem o ropih bank itd a zato more bit folk oborozen al kva mas varnostnike da branijo tvoje premozenje v bankah kaj bos ti nek super heroj uletel pa pobil vse lopove hahah prevec filme gledas.se zadnic folk kot jaz in ti nesme imet orozje pri sebi niti doma pa konc da bi vsak tko razmislu kot ti to bi bil divjii divji zahod streljal bi vse kar leze
JurijGrmMlajsi
11. 05. 2011 19.29
Ja, sodim po sebi, za druge ne morem, zato tudi menim da bi odgovorni, stabilni ljudje- da, taki kot jaz, še kazni za prometni prekršek nimam, lahko dobili dovoljenje ob določenih pogojih. recimo, če ga služba ali kak podoben razlog sili da gre na določena mesta kjer ni varno. Paralizator je odličen če je rop z nožem, in takih je večina! Če s pištolo meri vate, ti še pištola ne pomaga, kajti samo na filnu lahko orožje potgenejo hitreje kot tisti ki meri vanj pritisne na petelina! Ampak, so tudi drugi primeri. tebi se ne da...hehe, po kreganju sa tabo si vse bolj mislim, da bo pekel podoben tistemu iz Sartrovih Zaprtih vrat, da me vso večnost verbalno mučii nekdo kot s ti. Za zaključek, ja nisem paranoik ki hodi vsepovod z orožjem, a tudi tako "varen" kot ti ne, sploh pa nisem kak bedak ki "ne verjame v nasilje" n je raje oroopan kot da izmeču da kar mu gre (če je le izvedljivo seveda, sam edini pomisleki bi smeli biti racionalni, varnostni, če kdo ima etične si zasluži da ga oropajo in prebutajo- neumnost je tudi greh). OK, ti vsaj nisi od tistih, to je vredno spoštovanja, imaš praktične argumente proti, ampak si povsem nerealen, govoriš kto če bi bili ne vem kako varna družba itn
upornik007
11. 05. 2011 19.22
JurijGrmMlajs sm mel sosolca iz srednje ki je enako razmislu k ti je imel orozje doma in govoril da ga ne uporablja je zagovarju posest orozja blabla kao on je vredu in razne spreje tud paralizatorje je imel veš kje je zdj v zaporu ker je ubil cloveka k mu je grozil s palico in ga je ustrelil mislm bolano do konca jzt se take sorte ljudi ki jim je orozje nek hobi resno bojim ki hodijo po ulici taki groza
JurijGrmMlajsi
11. 05. 2011 19.21
upornik007 HAHAHAHAH....ja, za plinsko res rabiš zbirateljsko dovoljenje! Malo se pozanimaj pol nakladaj! Zbiratlejsko pomeni, da lahko zbiraš, ne moreš nositi okoli(razen PRENAŠATI) pa kljub temu je cel postopek. In kako naj tebi normalen človek razloži da NE NOSIM strelnega orožja!!!!! Mater, si dovzeten, a imaš kako motno spomina lai koncetracije, ker sta oba OBUP!!!
upornik007
11. 05. 2011 19.05
JurijGrmMlajs aja si ti kak lovec da po gozdu nosis orozje ali pa kej podobnega? ja okej ce gres streljat z orozjem ki ga tam dobis in je zraven strokovnjak vredu sam svojega ne smes nosit naokol razn ce si usposobljen za to mislm mas tako sluzbo navadan drzavljan nima kej s svojim orozjem delat sej si sam reku je prepovedano zdj ce po gozdu nosis orozje kar tako potem krsis zakon razn ce si lovec no sploh kaksno orozje pa imas? kaksno igracko recimo plinsko pusko?
upornik007
11. 05. 2011 18.57
JurijGrmMlajsi nc ne lazem sem proti nosenju vsega orozja tud hladnega in sem proti tudi da ima folk doma zbirke npr orozja nimas kej to imet doma ne nimam nc proti tecajem o samoobrambi mislm kot kak karate mislm kje pobiras take neumnosti pac hocem ti povedat navaden folk nima kej delat z orozjem z nozi paralizatorji okej mogoce ti ne bi to izkoriscal in ogrozal druge sam ti sam nase gledas ne gledas sirse da bi marsikater folk to izkoristu za strasit ljudi naokoli jzt sm tud vidu mularijo k ima noze in se kej hujsa v rok in se izivljajo nad ljudmi si predstavljas da bi tak imel pravico nosit orozja to bi mogel stroge radikalne zakone uvedt pa bi se to preprecilo drgac slovenija ni neka tretjo razredna drzava ogrozena da bi blo tko hudo.jzt ne rabim nobenih pripomockov brez veze ce me bi pa kdo napadu bi se pa ze branil zto ne rabim pistole ali paralizatorje to je idiotizem in ti si edini k sm slisu da to uporabljas. evo primer ce bi te kdo z pistlo hotel oropat kaj bi ti pomagala tvoja pistola preden bi ti kej hotu naredit s svojo pistolo bi te un ze 3krat ustrelil nima smisla mislim sej nismo divji zahod da mi tko razmislal halo no okej ropi po bankah se dogajajo pa po postah kaj ces zdj in se to kdor koli ima orozje doma tak prej al slej kaksno neumnost naredi taki ljudje so nevarni okej ne cist 100% vsi .drgac se mi ne da s tabo ukvarjat k nima smisla kot da bi s steno debatiral
JurijGrmMlajsi
11. 05. 2011 18.23
upornik007 Gej gor, gej dol....HAHAHAHAHA....se vidi kako si brihten! Ni ga čez tipa ki v debato prinaša neke irelevantne komentarje o spolni usmerjen osti! Le kaj boš meni porekel- neko frojdofsko neumnost, ečš počutim se ogoroženega ker mi tič ni dovolj velik. In kaj lažešš.....rekel si da si proti nošni strelnega orožja, zdaj đe proti vsakemu? Kaj pa pesti? boš prepovedal tečaje samobrambe, ker jih tamo naučijo kako iz rok narediti orožje....ali boš uzakonil, da roke mora pustiti doma, da se ti božček ne bi počutil "neprijetno" Mislim, da je vecni_student pri oceni tvojvega intelekta vseeno bil KRIVIČEN......do enoceličarjev!
JurijGrmMlajsi
11. 05. 2011 18.19
Jimi1 10.05.2011, 23:59 Svoj glas ste že oddali 2 Sploh pa, vsi oboroženi, vsi enakopravni. Bog je naredil ljudi, Colt pa je naredil ljudi enake...so v ZDA nekdaj oglaševali orožje. Nič nimam proti posesti orožja, zagovarjam njegovo uporabo na streliščih in varnostno nošenje na nevarnih krajih-npr gozd, kar tudi sam prakticiram, pač pa orožje nikakor ne sodi v predavalnice, šole, javne prireditve in v gostilne. Če pa je nošenje na takšnih krajih že splošno dejstvo, pa je smiselno, da ga poleg kriminalcev nosijo tudi pošteni državljani. V primeru ZDA celo razumem takšne odločitve posameznih držav, ki jim je nadzor nad nošenjem orožja in njegovo zlorabo očitno že davno ušel izpod nadzora. K sreči so Švicarji popolnoma drugačne mentalitete.... Strinjam se s tabo! Pri vsem! Da nosiš orožje, ob dovoljenju tu in tam je eno, če pa moraš v šolo, pa raje zamenjaj šolo. Ne moreš zahtevato da si varen povsod, ampak da si na takih mestih ogrožen.....to je že preveč!
JurijGrmMlajsi
11. 05. 2011 18.18
Janez_Blond aka upornik_007 Kot je že ugotovil vecni-student, ZAMAN je tebi karkoli dopovedovati! A je zate vse "pošlihtano" v glavi, če ne poskrbiš za varnost in tvegaš, da te oropajo? KJE pa ti žviš, da se tako varnega počutiš?? Saj ne pravim da si pri nas ogrožen povsod in ob vsakem času, so pa mesta kjer ni pametno iti, če pa že moraš vsekakor ne golorok. A ti bereš Črno kroniko? Ropi, vlomi itn....in ob vsem tem je tebi "beprijetno" ker je nekdo pripravljen ubraniti svoje premoženje!! Kaj je tebi mar če jaz na določena mesta pozno zvečer grem s paralizatorjem???