Tujina

Usposabljanje za lastnike nevarnih pasem

Dunaj, 23. 02. 2010 11.29 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Na dunajskem referendumu je kar 88 odstotkov volivcev podprlo zakon, po katerem bodo morali lastniki nevarnih pasem psov opraviti posebno usposabljanje in pridobiti ustrezne dovolilnice.

Med nevarnimi pasmami so po avstrijskem zakonu tudi bulmastifi.
Med nevarnimi pasmami so po avstrijskem zakonu tudi bulmastifi. FOTO: Eva Vivod
Dunajčani so se na nedeljskem referendumu z veliko večino izrekli za odlok, s katerim bi uvedli posebna dovoljenja, ki bi jih morali pridobiti lastniki potencialno nevarnih pasem psov. Za predlog je glasovalo več kot 88 odstotkov volilnih upravičencev.

Zakon, ki bo začel veljati 1. julija, med drugim predvideva, da bodo morali biti lastniki nevarnih pasem psov stari najmanj 16 let, imeli pa bodo leto dni časa, da uspešno opravijo usposabljanje za ravnanje s potencialno nevarnimi štirinožci. Med te so avstrijske oblasti uvrstile rotvajlerje, pitbulterierje, bulterierje, ameriške staffordshirske terierje, neapeljske, španske in argentinske mastife, bulmastife, brazilske file, tosa inuje in argentinske doge.

Lastnik, ki si bo katero izmed naštetih pasem psov omislili na novo, bo imel po dopolnjenih šestih mesecih starosti štirinožca tri mesece časa, da pridobi posebno dovolilnico. Zanjo se bo lastnik moral praktično usposobiti in uspešno opraviti izpit. Če mu to v treh poskusih ne bo uspelo, se bo moral psu odreči. Za vse, ki potrebnega dovoljenja ne bodo pridobili, je zagrožena kazen do 14.000 evrov.

Potencialno nevarne pasme po avstrijskem zakonu: rotvajlerji, pitbulterierji, bulterierji, ameriški staffordshirski terierji, neapeljski, španski in argentinski mastifi, bulmastifi, brazilski fili, tosa inuji in argentinske doge.

Na predlog odloka, ki so ga Dunajčani podprli praktično s plebiscitarno večino, so se že odzvali številni ljubitelji psov. Ti poudarjajo, da naštete pasme psov niso nič bolj nevarne, kot tiste, ki veljajo za "prijazne". Tako so med drugim opozorili, da "prijazne pasme" pravzaprav povzročijo največ ugrizov, ki pa so res manj nevarni in smrtonosni.

Dunajčani so svoje mnenje na tokratnem referendumu sicer izražali tudi glede uvedbe mestne takse, celodnevnih šol in uvedbe hišnikov v večstanovanjskih zgradbah. Poleg tega so se izrekali tudi o vprašanju, ali naj podzemna železnica med konci tedna vozi tudi ponoči.

Vsi volilni upravičenci so glasovnico dobili na dom, nato pa so jo lahko oddali na enem izmed 110 glasovalnih mest na prometnih vozliščih, v okrožnih uradih in nakupovalnih centrih, izjemoma tudi po pošti, možno pa je bilo naročiti tudi mobilno volišče v bolnišnico ali dom za ostarele.

'Določiti nevarno pasmo je skoraj nemogoče'

To, da ni nevarnih psov, so pa nevarni lastniki, se strinjajo vsi, kljub temu, pravijo na Veterinarski upravi RS (Vurs), pa so nekatere pasme težje obvladljive in zato razmišljajo v smeri, da bi za te uzakonili obvezno šolanje, kot so storili na Dunaju, in tudi uvedli sankcije. "S kinologi in poslanskimi skupinami koalicije smo se pogovarjali o možnosti, da bi lastnikom psov izmed nekaterih nevarnih pasem, bilo potrebno opraviti določena šolanja in izpit o obvladovanju psov, preden bi si te pse nabavili,“ pravi direktorica Vursa Vida Čadonič Špelič.

Rotvajler
Rotvajler FOTO: Reuters

Ne vemo, s katerimi kinologi so se pogovarjali, mi na to ne bi pristali, pa pravijo na Kinološki zvezi, saj je določiti nevarno pasmo skoraj nemogoče. "Nevarna pasma je lahko nevzgojen višavski terier! Narediti tak populističen referendum je zgolj prinašanje točk določeni politični opciji,“ pravi Jože Vidic iz Kinološke zveze.

Zaradi enega primera spreminjati zakone ni pametno, treba bi bilo preveriti, ali nadzor deluje, se strinja strokovnjakinja za vedenje družnih živali Metoda Mikuš Bračkovič, ki se je šolala v Angliji in ve, da jim je zaradi takšnega ukrepa zdaj žal. "Vse tiste države, ki so šle na neko omejevanje – to se dogaja zdaj že 20 let – so videle, da ni imelo nobenega učinka, da prihaja do napadov, da se takim ekscesom ne da upreti," pravi.

Če se bo torej to uresničilo tudi pri nas, se bo za razliko od Dunaja, zgodilo brez referendumske odločitve ljudstva, ne bo pa veljalo za že obstoječe lastnike t. i. nevarnih psov, še zagotavljajo na veterinarski upravi.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (82)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

loonie
24. 02. 2010 12.30
Se dobro, da se je zacela vsesplosna gonja proti psom, da nam ni dolgcas. Sama imam dva nenevarna sceneta a, ko se random kmet zeli fizicno spravljat name, ker, da njegov travnik ni javna pot, se ne upa zanest na to, da bo ostal neposkodovan. Ne vem zakaj se nekateri pocutite tako fizicno ogrozene, da celega hudica sedaj zganjate, se vprasam kako upate ven iz hise. Nevarnost je na vsakem koraku npr na cesti, dejmo se s tem ubadat?
apiar
24. 02. 2010 12.22
-1
Ljubitelji psov. Trdite, da so vsi psi nevarni. Morda. Tudi mačka na kmečkem dvorišču je nevarna, pa hud petelin tudi. Ampak to so izjeme, medtem ko je pri nevarnih pasmah psov ravno obratno: nekateri dobro vzgojeni niso nevarni.
feliks-07
24. 02. 2010 12.17
katana ob 11:55 Se popolnoma strinjam z vsem kar si napisal-a.
Spetsnaz
24. 02. 2010 12.11
Prosim Vas ! To ni nobena resitev ! Ce bi bila sodisca res SODISCA, bi ljudje pazili kako vzgajajo pse, saj bi ob morebitnem napadu vsi vedeli, da bodo celo zivljenje placevali...Prepoved je po mojem neumnost!
Spetsnaz
24. 02. 2010 12.08
Sam imam vec nevarnih bolh. Zanima me kje bi jih lahko treniral, saj se bojim, da bodo postarja zivega pojedle...Imam tudi vec zelo nevarnih rastlin..trpotec, sentjanzevka, konoplja, .....Najvecja nevarnost so politiki, saj sprejemajo zakone, ki nam koristijo...Meni sicer ni jasno, kako nam koristijo, vendar oni pravijo da vedo..
katana
24. 02. 2010 11.55
-1
nevarne pasme psov spadajo v živalski vrt in konec debate! vsak dan po svetu umre kakšne otrok ali odrasla oseba, zaradi nevarnih pasem...tudi medveda ne moreš imeti doma, pa bi bil manj nevaren od kakšnih psov. zakon je potrebno sprejet, da se takšne pasme redi le v živalskih vrtovih, ker ne razumem, kako lahko dovoli država, da potencijalno nevarno žival lahko sprehajaš sredi naselja brez odgovornosti in posledic, ki nastanejo to je jasno v zadnjem primeru, ko po 4 letih ni odgovoren nihče, baje jih je žrtev celo izzivala :( pa več kot enega psa na stanovanje, sploh če nima primernega prostora, ne more imeti nihče, kaj nekdo rabi 3 pse? potem naj si kupi kmetijo in goji živali, v strnjenih naseljih pa v stanovanju brez ustreznih bivališč psi nimajo kaj počet! mi pa že 3 tedne poslušamo pravljice, nobeden pa ne pove, kakšna je rešitev, da se to ne bo več dogajalo pustimo pa politično svinjarijo, ki ne bo videla epiloga, ki bi vseboval resnico...ampak meljejo pa kar naprej...iz dneva v dan isto, samo da folk pumpajo, mi pa kot ovce ali pridni kužki ... hov-hov
ad-hoc
24. 02. 2010 11.54
kšne pasme bi lhko z zakonom prepovedal!
Drejc MB
24. 02. 2010 11.33
Enkrat bi lahko tudi v Sloveniji povzeli nekaj koristnega od naših sosedov. Nevaren pes je orožje, za orožje potrebuješ ustrezno dovoljenje. za pridobitev dovoljenja moraš izpolniti določene pogoje od. nekaznovanosti, psihološkega testiranja, testa rokovanja z orožjem ipd. Orožje samo po sebi ni nevarno, nevarno postane v rokah neprimernega lastnika. Kaj je tako težko potegniti paralele, sprejet ustrezno zakonodajo in ustrezne sankcije za kršitelje. Tako denarno kazen, kot zaporno kazen, pri ponavljani kršitvi pa zaporno kazen ki se stopnjuje s številom kršitev. Problem vsaj delno rešen. Na samokritičnost in osebno odgovornost ljudi tako ali tako ne moreš računat, zato je pač potrebno sprejeti ustrezno zakonodajo in demokratična družba živi lepo mirno naprej,..
BananaPoslanec
24. 02. 2010 11.10
Vsi bi meli psa.Jaz bi imel lemur-a!
badb0y
24. 02. 2010 10.58
Aja pa se to zivalskega nagonov clovek nebo nikoli zatr. Pes bo vec lovec, čuvaj .... samo eni tega ne razumejo. Lep primer imam doma dvoriščna vrat gor velika tabla da je pri hisi pes dvoriščna vrata zaklepano! in se vedno se najde kako tele( drugace) ne morem rec ko pride in si odklepa vrata... a zraven ima zvonec.. na koncu bi ga pes napadel in bi bil jaz kriv... Ljudje so premalo podučeni o pseh in to jih tepe.. Kolkrat me na sprehodu mimojdoči sprasujejo a je hud ga lahko pobožam.. vedno je bil moj odgovr ni hud ampak bozat pa nedovolim ... pes je čuvaj in v takem primeru lahko mimogre začuti grožnjo in napade. Sploh pasme ki so "namenjene" temu.
psica
24. 02. 2010 10.56
BADBY0y-Točno takoooooo
badb0y
24. 02. 2010 10.51
stardec Samo nobene zivali si ti nikoli ne umisli pa bo ok. Kdo te govori da je treba psa počlovečit? Psa je potrebo socjalizirat tako kot so tebe in če te nebi bi vrjetno bil neandertalec. So tebe starši naučili da gres v gozd in prides nazaj z plenom? Ali se svet spreminja in so te naučili da gres v trgovino in to kupis?
29350
24. 02. 2010 10.41
Absolutno sestrinjam, da bi se lastniki in psi morali solati. Mislim pa, da bi morli sprejeti tudi zakon kjer bi se morala solati in uciti o etiki in morali nasa kvazi elita
stardec
24. 02. 2010 10.38
psica: Res ne bova našla skupnega jezika. Dokler boš psa, ki je žival s živalskim vedenjem enačila s človekom in človeškim vedenjem, skupnega jezika ne bova našla. Ti in tebi podobnmi pasjeljubci, ki vas je vsepolno, hočete združiti nezdružljivo.
stardec
24. 02. 2010 10.33
@FELIKS-0524.02.2010, 10:020 - popolnoma prav si povedal. "strokovnjaki" ala Vidic so v veliki meri krivi, da je pasje stanje takšno kot je. Vsi ti kvazi strokovnjaki pozabljajo na osnovno dejstvo in to je, da je pes pač žival s svojo živalsko naravo in živalskimi potrebami, katere noben človek nima pravico zatirati pod pretvezo živaloljubja socializacije. Ko bodo tile "strokovnjaki" osvojili to preprosto dejstvo, lahko svoje znanje gradijo naprej. Mnogi psa enačijo s človekom in ga tudi tretirajo kot človeka ali svojega družinskega člana. In tlle je jedro spora iz katerega je treba izhajat... Pravi strokovnjaki živali proučujejo na tak način, da poskušajo razumet te živali in razumet živalske navade način življenja, prehranjevanje, razmnoževanje itd....ne pa obratno. Tile pasji strokovnjaki, tipa Vidic pa učijo ljudi kako pod pretvezo socializacije, potem žival pohabit in spremenit v robota, pokornega in prilagojenega človeku namesto svoji živalski vrsti. Ma kakšno socializiranje psa? To je pohabljanje psa. Še človek ni socializiran pa bo pes?
psica
24. 02. 2010 10.29
STARDEC nikakor ne bova našla skupnega jezika,ti imaš svoje in jaz svoje mnenje o.k. FELIX tu se s tabo strinjam,imam psa ki ga v naselju ne spuščam z vrvice,sploh pa ne med otroki ki se bojijo psov,je prijazen ampak velik in že njegove postave se marsikdo ustraši,naj povdarim da obožuje otroke nikoli ni na nikogar zarenčal in ogromno otrok se hodi z njim igrat ampak niso vsi taki ki se ne bojijo in tem se prilagajam. XIT-Točno tako treba je preverit osebnostne lastnosti človeka,naj bo tudi šolanje ampak najprej lastnik in njegova glava
Sweet_Cocaine
24. 02. 2010 10.14
To pisete, ker si zelite taksen zakon tudi pri nas. Taksnih pesov je dosti, a drzava nic ne zasluzi, kaksen minus, ne ? Avstrijci ne vejo dosti o pesih, saj so pozabili dodat nekaj pasem, npr: cane corso, presa canario, doberman, ...
X-XY
24. 02. 2010 10.10
stardec 24.02.2010, 07:33 - s komentarjem ob tej uri se strinjam. Jaz sem imel mešanca med lessijem in kraškim ovčarjem. Naša cartika, velika kepa volne. Nikoli zvezan, okrog in okrog hiše gozd, mir. Prvih 6-7 let je bilo vse v redu, malo se je tudi potepal (lessie značaj) pri sosedih. Nakar pa je začutil (kraševec), da mora paziti hišo, otroke, mene, mačka. Ko je 1x nakazal, da lahko vgrizne oz bi, sem postal pozoren in če je kdo prišel, sem ga poklical, je tudi ubogal in mu takrat nataknil ovratnico. Če je bil sam zunaj se ni nikomur približal Ko pa sem se pojavil na vratih sva pa bila 2 - trop. Takrat je postal nevaren do tujcev. Pes ima kosmata ušesa.
Xit
24. 02. 2010 10.05
Marsikdo bi znal tudi brez izpita vozit avto, ampak je danes vsem logično, da je pred samostojno vožnjo potreben obisk izobraževalne ustanove. Čeprav sem mnenja, da so bolj kot sami psi nevarni lastniki potencialno "nevarnih" psov, se strinjam, da bi moral vsak par (pes in lastnik) na šolanje, kjer bi bilo potrebno preveriti tudi osebnostne lastnosti človeka. Imeti psa pomeni živeti z njim in ne imeti psa zaradi statusnega simbola ali otroka, ki sam še ne more odgovorno skrbeti zanj. Na ta način bi bilo tudi manj zapuščenih psov.
feliks-07
24. 02. 2010 10.02
PO trenutno veljavnem zakonu lahko ena oseba na vseh javnih površinah na povodcih vodi tudi do 5 psov(pet psov) ne glede na pasmo in velikost. Na javnih površinah kjer ni oziroma ni pričakovati večjega števila ljudi pa lahko teh 5 psov prosto spusti z povodcev.Vsi ki ne verjamete,da ternutno veljavni zakon dovoljuje take neumnosti preberite kaj piše v zakonu o zaščiti živali 5 člen pod točko 22 ter 11 člen v celoti. Vsi naši vrli strokovnjaki ala VIDIC ,ki so pripravili osnutek tega zakona in poslanci ki so ta osnutek zakona uzakonili bi morali kazensko odgovarjat.Nihče pa četudi je priznan strokovnjak nima pravice bit tako neizmerno neumen da spravi take bedarije v zakon. Ta zakon je kar se tiče varnosti ljudi in predvsem varnosti otrok na vseh javnih površinah prava pravna katastrofa.Po tem zakonu so veliko bolj zaščiteni psi in skrajno egoistični interesi njihovih lastnikov kot otroci. Trdno sem prepričan,da lahko ena oseba vodi največ enega velikega psa na vseh javnih površinah .Se razume na povodcu in z nagobčnikom. Usposabljanje lastnikov nevarnih pasem psov je nepotrebno.Prepoved vzreje in in lastništvo teh psov je veliko enostavnejša rešitev. .