Tujina

VIDEO: Spopad jeznih hrvaških kmetov s policijo

Zagreb, 07. 03. 2010 16.56 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Hrvaški kmeti so računali, da se bodo sestali s premierko Jadranko Kosor, a ker ta ni prišla v Slavonijo, so se znova odpravili na ceste. Kri je zavrela in jezo so znesli nad policijo.

Kmetje od hrvaške vlade zahtevajo ureditev razmer na področju kmetijstva. Minimalna zahteva je 205 milijonov kun, ki jih hrvaška vlada kmetom kot obljubljeno denarno pomoč dolguje še od leta 2008. To je tudi edina zahteva, za katero kmetje vztrajajo, da mora biti izplačana v denarju, medtem ko so se za vse ostalo pripravljeni pogajati.

Nezadovoljstvo med hrvaškimi kmeti je vse večje. Že nekaj časa trajajo pogajanja med njimi in vlado, v katerih zahtevajo, da se razmere na področju kmetijstva uredijo. V zadnjem tednu so zelo dosledno izražali svoje nezadovoljstvo, v petek so želeli celo blokirati mejni prehod s Slovenijo, a jim je policija to preprečila. Njihovo nezadovoljstvo z vlado namreč izražajo tako, da s traktorji blokirajo ceste.

Situacija pa se je danes močno poslabšala. Kmetje so namreč mislili, da bo v Slavonijo prišla hrvaška predsednica vlade Jadranka Kosor. Razočarani, ker se to ni zgodilo, so se znova odpravili na ceste in blokirali Slavonijo.

Na vinkovški obvoznici se je stopnjevala napetost med kmeti in policisti. Izrečene so bile težke besede, bilo je nekaj prerivanja, kmetje pa so poskušali prebiti policijsko blokado. Zadeva je vodila v spopad, v katerem sta bila dva protestnika poškodovana, posredovati pa je morala  interventna policija.

Kmetje so besni na premierko in na tistega, ki jo je postavil, omenjajo Iva Sanaderja. "Krivka za takšen razvoj dogodkov je premierka, saj je obljubila izplačilo pomoči in te obljube ni držala," je dejal eden glavnih vodij kmetov Tomislav Pokrovac.

Medtem je minister za kmetijstvo Petar Čobanković dejal, da kmetom nihče ni niti obljubil, da bo Kosorjeva danes prišla v Slavonijo. Neformalni vodja protesta hrvaških kmetov Dragutin Dukić pa je dejal, da so načelni dogovor, da bodo s Kosorjevo govorili v Slavoniji in ne v Zagrebu, sklenili včeraj, ko so bili pri hrvaškem predsedniku Ivu Josipoviću. Njihovi načrti pa so se razblinili, ko so dopoldan iz vlade sporočili, da Kosorjeve ne bo in da je za vse pogovore na voljo minister za kmetijstvo.

Hrvaški kmetje na cestah
Hrvaški kmetje na cestah FOTO: dnevnik.hr

Informacija, da Kosorjeva ne bo prišla, je kmete sicer presenetila, a njihove volje ni omajala. "Še boljše. Če smo se včeraj dogovorili, da bo premierka prišla, ona pa je to danes zavrnila, potem vsaj vemo, pri čem smo," je dejal Tomislav Pokrovac.

In potem se je začelo. Ob 13. uri so začeli z blokado cest v Slavoniji in glasno izražali svoje nezadovoljstvo. Predsednik združenja Neodvisni hrvaški kmeti Mato Mlinarić je dejal, da bi napačna taktika vlade lahko vodila do neugodnih posledic. Zdi se mu, da vlada sicer čaka, da se bodo kmetje naveličali protestirati. "Ljudje se udeležujejo protestov že teden dni in to je zelo dolgo obdobje za kmete, ki imajo zemljo in vsakodnevne obveznosti. Bil sem prepričan, da bo sestanek danes, zdaj pa lahko pričakujemo nove upore," je dejal. Pravi, da ne verjame, da se kmete da utruditi. "To ni več samo protest, to je neke vrste revolucija, ki jo je težko popolnoma kontrolirati," je dejal Mlinarić.

Sicer je Mlinarić zjutraj tudi sicer dejal, da med protestniki vlada zelo dobro in kolegialno vzdušje. Menil je tudi, da danes ne bo prišlo do spopadov s policijo, saj imajo tudi z njo protestniki dober odnos, a očitno se je motil.

Hrvaški mediji poročajo, da je situacija težka, saj kmetje pravijo, da ne bodo obupali, proračun hrvaške vlade pa se ne more kar povečati.

SORODNI ČLANKI

KOMENTARJI (58)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

periot
14. 03. 2010 13.50
Jakac 8vidim da nimaš pojma o kmetovanju vse mečeš v isti koš če misliš da se v današnjem času lahko tako kmetuje kot se je pred 50 ali 100 leti se motiš zakaj se pa potem ne voziš s konjsko oprego kot včasih kdor kmetuje ve da v današnjem času ko je vreme zelo ekstremno zavaruje že prej pridelek da če ga toča ali suša uničita da ima sploh kaj povrjeno za seme in gnojila vsak kmet si to ne more privoščit in tvega če si pač kmet si odvisen od vremena boljše da ne pljuvaš po kmetih pa ne sponašaj jim subvencij ki si jih krvavo zaslužijo!!!!!!!!!
robba
14. 03. 2010 13.47
ateistek08.03.2010, 01:07 2 Sem gledal posnetke in ugotovil, da ima marsikateri kmet, ki je sicer stavkal, celo premoženje vreden traktor. Pri nas je podobno, saj imamo največ traktorjev na število kmetov. Zanimivo, ne? Pa cena traktorja je kaj hitro pri 100.000 evrih in naprej. gospod tovariš, ko boš ti delal 365 dni v letu, po 10-12 ur na dan, se javi in pol komentiraj kolko kdo ima. atisti ki so preložil par papirjev, zakone priredil in sedaj se vozijo v avtomobilih vrednih več kot 100k eurov in imajo "štale" milijone vredne, te so ti pa ok, uf kolk ne morem takih, ki niso dvignili več kot 10 kg naenkrat, razen morda v fitnesu
robba
14. 03. 2010 13.42
ateistek08.03.2010, 01:07 2 Sem gledal posnetke in ugotovil, da ima marsikateri kmet, ki je sicer stavkal, celo premoženje vreden traktor. Pri nas je podobno, saj imamo največ traktorjev na število kmetov. Zanimivo, ne? Pa cena traktorja je kaj hitro pri 100.000 evrih in naprej. Na vse take izsiljevalce, ki bi radi vse državljane neprostovoljno vpletali v njihove probleme s takimi protesti (torej kmete, tovornjakarje in podobne) z oviranjem svobode ljudi do prostega gibanja, bi poslal vojsko s tanki naravnost v njihovo premično premoženje in kje ta gospod kupuje hrano, pr kmetu, pr šiptarju al gre v supermarket, ker je tam najceneje.in po tvojem- na kmete tanke, nad delavce vodne topove, a imaš ti pravico hodit po tem svetu, ko take predlagaš
robba
14. 03. 2010 13.31
ateistek, tebe bi blo treba poslat v šolo, da se najprej naučiš olike, pol pa nekam na cerlkljansko, da se naučiš, kaj pomeni bit kmet in kmetovat. ti bodo kmal te puhoglave misli šle iz tvoje, verjetno, visokoizobražene betice. in če nima kmet pravice protestirat, ti nimaš pravice kljuna odpirat. zato zapri...
jakac8
08. 03. 2010 18.05
Meni ni prav nič težko plačati več za kvalitetno hrano kmetu, vendar pa se mi zdi nedopustno, da pri takem številu kmetov državo več stanejo subvencije kot koristi od kmetovanja, obenem pa nas lastni kmetje zastrupljajo s kemijo, ki jo zaradi čim večjega izplena mečejo po zemlji in jo s tem ubijajo (in seveda vse nas) ter uničujejo podtalnico. Kmete bi bilo potrebno spet poslati v šole, da se vrnejo nazaj v čas, ko so še znali kmetovati brez subvencij in zastrupljanja okolja. __________________________ Ateistek, še to.. Toliko, kot so danes kmetje poučeni niso bili še nikol v preteklosti...sicer pa šola ne pomeni nič, če se človeku fučka za vse.. Danes večina kmetov veliko manj strupene pripravke uporablja, kot še 20 let nazaj.. Kaj veš, kaj pomeni kratica FFS???...in da večinoma kmet ne dobi škropiva brez opravljenega tečaja... Toliko strogi predpisi o rabi ffs, niso še nikoli bili, kot so sedaj...in toliko ekoloških škropiv ni bilo še nikoli v uporabi, od kar se uporabljajo škropiva... Nas je kar veliko, ki uporabljamo zelo natančno po predpisih škropila, gnojila in to res tista, ki praktično niso škodljiva za okolje in s tem pridelamo sadje, zelenjavo bolj zdravo kot večina tistih, ki samo govorijo, da imajo bio.. Pri nas je en kup naivnežev, ki slišite besedo škropilo in pomislite na strup...in še več naivnežev, ki mislite, da bio je res bio in bolj zdravo sadje kot tisto, ki je škropljeno...Sam sem naredil tečaj in tudi sam ogromno že pred tem prebral literature in vem kaj pišem... Seveda, se pa strinjam tudi s tem, da se še vedno najdejo kmetje, ki se požvižgajo na vse to in morijo čebele, uničujejo podtalnico, vodotoke in še kaj..in te bi morali strogo kaznovat, če bi se pokazalo, da so iz malomarnosti ali namenoma...Vem, tudi za take, ki lahko naredijo magisterij iz FFS, pa bodo še vedno delali po svoje...sploh nekateri tisti starejši kmetje, ki so trmasti in nočejo poslušat.. Ja, državo koštajo subvencije, samo to si je sama kriva, ker ni sposobna narediti red, da bi kmet dobil pošteno plačano, kar proda... Sicer bom pa končal, ker nima smisla nekomu dopovedovat nekaj, česar ne razume ali noče razumeti, ker pač vse kmete meče v najslabši koš in, ki ne pomisli, koliko krivice dela tistim kmetom, ki se od tega živijo in komaj shajajo iz mesca v mesec..Pa seveda ne zato, ker ne znajo delat ali so leni, ampak zato, ker jih država zatira po navodilih EUja..Seveda zato, da bomo pol, ko naših kmetij ne bo več in bo grmovje zarastlo jedli njihovo hrano po veliko držji ceni in tako, ki bo veliko bolj strupena.. Pravite, da naši kmetje zastrupljajo.. Pa probajte enkrat npr. kupit našo domačo solato ali pa uvoženo iz ... Ja seveda, za vas je uvožena boljša, ker je bolj lepo zelena in počaka en mesec, ne da bi ovela...a tega ne razumete taki iz mesta ali gospodje... Hja, pa še iz tega vidika se zamislite..Kako je lepa pokrajina, če je lepo zelena, ravno prav obdelana in se sprehajaš po njej...ob kakem potoku, ki je lepo brežina očiščena..Ko greš pa na kak sprehod po primorski pokrajini, kjer je že vse zaraščeno, opuščeno in ne moreš še prestopit varno nikjer... Kar poglejte okoli zdravilišč, če je lepo urejena pokrajina, kjer je polno sprehajalnih poti ali če je zapuščeno...tudi na to treba pomisliti, dragi gospodje...a vas itak to ne zanima, kaj ne??
jakac8
08. 03. 2010 17.23
ateistek08.03.2010, 03:50 -6 @jakac8: Seveda bi poslal tanke. Ne vem od kje si lahko kmetje jemljejo pravico, da mi s svojimi tanki kratijo pravico do svobodnega gibanja. Kaj me briga, če oni ne dobijo toliko, kot bi radi. To naj rešujejo na drugim mestih, ne pa meni pred nosom. Problem kmetijstva ni v tem, da se zemlja ne obdeluje ampak to, da se s kmetijstvom ukvarja zaradi subvencij. Ob tem pa še hodi v službo. Subvencije so kmete popolnoma pokvarile. Vsem, ki niso sposobni obdelovati zemlje, ne da bi odirali državni proračun, bi bilo potrebno odvzeti zemljo in jo dati tistim, ki so sposobni. Meni ni prav nič težko plačati več za kvalitetno hrano kmetu, vendar pa se mi zdi nedopustno, da pri takem številu kmetov državo več stanejo subvencije kot koristi od kmetovanja, obenem pa nas lastni kmetje zastrupljajo s kemijo, ki jo zaradi čim večjega izplena mečejo po zemlji in jo s tem ubijajo (in seveda vse nas) ter uničujejo podtalnico. Kmete bi bilo potrebno spet poslati v šole, da se vrnejo nazaj v čas, ko so še znali kmetovati brez subvencij in zastrupljanja okolja. __________________________________________... pa si pameten res....Upam, da se boš znašel pred kakim traktorjem kje in se boš pol malo usral... Kaj ti mogoče ješ plastične vrečke al tisto, kar ti kmetje pridelajo??? Plačaš večji del trgovcu, najmanjšega pa kmetu...Če ne bo kmetov boš ti še krepko stradal, ker vem, da sam ne znaš tudi solate pridelat.. če bi znal, bi malo drugače cenil delovne ljudi.. Kaj država, predelovalci, trgovci si pa lahko jemlje pravico, da na tak način izkorišča kmete???? Kaj mi lahko poveš, zakaj kmet dobi subvencije????? Kaj sploh veš, koliko papirologije mora en kmet premetat preden dobi te subvencije??? Kaj mi lahko poveš, koliko dobi kmet subvencij na hektar?? in koliko za eno kravo??? Veš kaj pomeni GVŽ??? Te subvencije kmet krepko zasluži in kdor ima kaj pri tem pojma, ve koliko je s tem papirji dela in tudi ve zakaj jih zasluži.. Pri teh papirjih je veliko živcev, tekanja, potrebnega znanja...ker še kmetijski svetovalci se dobesedno ne znajdejo in včasih popolnoma zgubijo v njih, ker nimajo pojma, pa so študirani zato......Po vrhu vsega, subvencije se z vsakim letom manjšajo.. Ne govori na splošno..Veliko manjših kmetov poznam, ki ne oddajajo sploh več vlog za subvencije, ker imajo več stroškov z njimi, kot dobička...Res je, tudi taki obstajajo, ki se jim gre samo za subvencije in ko jih ne bo več, bodo končali s tem..... Ampak veliko jih živi samo od kmetovanja in zemljo delajo zato, ker je to njihova zemlja že več rodov...Jaz vem, da če bi država pritisnila na predelovalce in prodajalce kmetijskih pridelkov, da pošteno plačajo kmetom, ne pa, da kmet dobi za goveje stegno npr4€, v tgovini jih pa pol prodajajo po10 in več..bi raje pošten kmet pošteno plačilo, tiste subvencije pa vrgel državi v obraz, ker to je prav ******* na suho že...Tega ni nikjer po svetu, kjer imajo neko logiko in red, da proizvajalec dobi najmanj, trgovec pa največ..In zato so pol subvencije vi pametnjakoviči. Pametni vidite samo, da kmetje dobivajo subvencije, a pozabljate, da najrazličnejše subvencije dobivajo tudi podjetja-od subvencij za malico, opremo itd...pa se ob to noben ne spotakne... Lepo je en kmet povedal, da narod gleda na kmeta kot na ničvrednega, a ko kmetov nebo, boste stradali kruha, to vam povem tudi jaz...in to mislim, da se bo kmalu zgodilo...Tudi, če bodo pobrali zemljo kmetom, pa vam dali, vam povem, da bo njiva zaraščena, ker vi gospodje ne znate še motiko v roki držat...Pri nas smo še par let nazaj kmetovali, pa smo raje opustili vse in večji del zemlje oddali v najem...sedaj delamo samo še za sebe in ko bodo vsi tako naredili, bo država lačna in propadla, ker kmetijstvo je ravno toliko oz. v krizi še pomembnejše kot gospodarstvo...in ko boste prišli krast naše pridelke, ki jih bomo imeli samo za sebe, vas bo pričakala kaka bodeča žica al pa še kaj hujšega..pol se boste pa zamislili, kako krivico ste delali kmetom..Ko b
jakac8
08. 03. 2010 16.34
cokos08.03.2010, 07:15 8 kmet res dela,ampak dela da je več ali manj skoz na njivi ali štali!če pogledamo ministrstvo za kmetijstvo,pa žulje nabirajo na riti!naši kmeti žal nimajo tolko med nogami kot hrvati,nemci,francozi,španci,ko gredo na ulice povejo svoje z dejanji in besedam!bravo hrvatje!mi smo pa ovce ki se dobo pustimo strižt tko kot drugim paše!! _________________________ Res je tako....
vinadap
08. 03. 2010 13.05
Čestitke kmetom !
WhoLetTheDogsOut
08. 03. 2010 11.21
Ura je že skoraj 11.00h, tukaj pa še vedno prebiramo novico kako so se hrvaški kmetje uprli in zablokirali ceste,pri čemer jih sicer čisto podpiram.Vendar urejevalci 24kur,dajte se malo manj posvečat cenzuriranju uporabnikov in več aktualnim novicam,namreč kmetje so nekaj po polnoči dosegli dogovor z hrvaško vlado in se že umaknili z ulic.Hrvaški kmetje čestitam za dogovor.
SARSAL99
08. 03. 2010 09.52
ob gledanju prispevka so se pahorju in kresalčki zatresle hlače.
MERDE-AVE-MERDE
08. 03. 2010 09.36
Bravo kmeti !!
saso999
08. 03. 2010 07.28
sprint in tangua res je!!!
cokos
08. 03. 2010 07.15
kmet res dela,ampak dela da je več ali manj skoz na njivi ali štali!če pogledamo ministrstvo za kmetijstvo,pa žulje nabirajo na riti!naši kmeti žal nimajo tolko med nogami kot hrvati,nemci,francozi,španci,ko gredo na ulice povejo svoje z dejanji in besedam!bravo hrvatje!mi smo pa ovce ki se dobo pustimo strižt tko kot drugim paše!!
sprint
08. 03. 2010 06.47
Hrvaški narod je pokončen, rodoljuben in ima jajca. Kdaj bomo tak pogum zbrali mi?
winetou1
08. 03. 2010 06.33
Hrvaški kmetje vsaj niso ovce kot smo slovenski. Iz nas politika in trgovci osle brijejo že 19 let pa smo tiho,kmetijstvo pa počasi umira.Pa saj je isto tudi v drugih panogah.Večni hlapci si tudi drugega ne zaslužimo.
Bouš?
08. 03. 2010 06.21
ateistek take neumnosti mečeš ven da ne vem a si retordiran al se pač sam hočeš neki pokazat vav kak sm jaz razgledan pol pa pač neki napišeš brez prave podlage... Boi raje tiho če že nimaš pojma meščan!!!
kubo
08. 03. 2010 05.04
podpiram Hrvaske kmete.....samo nasi kmetje so kot ostali Slovenci,ker samo piskajo,da bi pa kaj naredili...upor...,pa nic
kubo
08. 03. 2010 05.02
tudi pri nas bo pocilo....kaj cakate...,da vas cisto unicijo..
kubo
08. 03. 2010 05.00
ateistek...kva pa pises neumnosti...a ves koliko dobi kmet za liter mleka,1kg psenice,koruza,teletina.................kmetje delajo zastonj in to v minus..., in ne pisi,da so kmetje ne sposobni,ker vidim ,da si na tem podrocju navaden ulicar..
ateistek
08. 03. 2010 03.50
@jakac8: Seveda bi poslal tanke. Ne vem od kje si lahko kmetje jemljejo pravico, da mi s svojimi tanki kratijo pravico do svobodnega gibanja. Kaj me briga, če oni ne dobijo toliko, kot bi radi. To naj rešujejo na drugim mestih, ne pa meni pred nosom. Problem kmetijstva ni v tem, da se zemlja ne obdeluje ampak to, da se s kmetijstvom ukvarja zaradi subvencij. Ob tem pa še hodi v službo. Subvencije so kmete popolnoma pokvarile. Vsem, ki niso sposobni obdelovati zemlje, ne da bi odirali državni proračun, bi bilo potrebno odvzeti zemljo in jo dati tistim, ki so sposobni. Meni ni prav nič težko plačati več za kvalitetno hrano kmetu, vendar pa se mi zdi nedopustno, da pri takem številu kmetov državo več stanejo subvencije kot koristi od kmetovanja, obenem pa nas lastni kmetje zastrupljajo s kemijo, ki jo zaradi čim večjega izplena mečejo po zemlji in jo s tem ubijajo (in seveda vse nas) ter uničujejo podtalnico. Kmete bi bilo potrebno spet poslati v šole, da se vrnejo nazaj v čas, ko so še znali kmetovati brez subvencij in zastrupljanja okolja.