Tujina

Splav v mednarodnih vodah

Valencia, 16. 10. 2008 16.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ženske v Španiji bodo zdaj dobile edinstveno priložnost, da brez kršenja tamkajšnjih strogih zakonov splavijo. To bodo namreč lahko storile v mednarodnih vodah.

Fetus
Fetus FOTO: Reuters
Ladja je obiskala že Irsko leta 2001, Poljsko dve leti pozneje, čez eno leto pa še Portugalsko in v vsaki od teh držav izzval nasprotovanje in proteste.

Nizozemska ladja 'Ženske na valovih', ki ženskam iz bolj konzervativnih držav omogoča opravljanje splavov v mednarodnih vodah, kamor roka pravice ne seže, naj bi se zasidrala pred španskim pristaniškim mestom Valencio.

S prihodom kontroverzne ladje, ki deluje pod okriljem neprofitne organizacije z enakim imenom, bi ženske tako obšle strogi zakon o splavu, kar je dvignilo veliko prahu v tej državi. Organizacija je novico o zasidranju ladje objavila na svoji spletni strani, kjer so zapisali, da bodo od petka nudili opravljanje splavov po bolj liberalnih nizozemskih zakonih.

Potezo sicer nekateri v Španiji podpirajo. Ginekolog Josep Luis Carbonell je ob tem izjavil, da bo prvič v novejši španski zgodovini dovoljeno abortirati mimo zakona in ga istočasno ne kršiti.

Nasprotniki so seveda zgroženi. "Gre za provokacijo, ki je sprožila veliko nezadovoljstva,“ je prihod ladje komentirala županja Valencie Rita Barbera, aktivisti nekaterih skupin proti splavu pa so že napovedali proteste.

Splav v Španiji prepovedan


Splav je namreč v državi prepovedan, razen v izjemnih primerih. Leta 1985 ga je tako vlada dekriminalizirala, vendar le do 12. tedna nosečnosti, če gre za posilstvo, do 22. tedna, če je fetus deformiran, in do katerega koli tedna, če nosečnost ogroža materino fizično ali psihično zdravje.

Socialistična vlada je sicer prejšnji mesec napovedala uvedbo novega zakona, ki bo zagotavljal večjo zaščito za ženske, ki bodo želele abortirati, in za zdravnike, ki bodo poseg opravljali.

  • 19
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 20

KOMENTARJI (34)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Delodajalec
17. 10. 2008 13.27
jezek, hahahaha ti si čist nor, kje jih najdeš !!!
ziva26
17. 10. 2008 13.10
Res je! Vsaka bi morala imeti izbiro. Vendar pa žal zaradi takšnih ali drugačnih razlogov večkrat nimajo takega občutka. Mislijo oz. se bojijo, da ne bodo zmogle same ali se ustrašijo odgovornosti. V tistem trenutku nimajo odločitve. Sama sicer splava še nisem naredila, sem pa enega imela. Zavedati bi se morali vsi, da ne glede na to ali je izbor ali ni, gre za izgubo otroka. Meni je pri moji izgubi pomagal BOG in njegova ljubezen. Če bi dekleta v tistem trenutku vedela, da jim bo uspelo, tega nebi storile. NIkoli pa jih ne bom obsojala. Tudi ta dekleta in ženske so izgubile otroka. Obsojanje ni na mestu. Treba jim je pokazati pot do drugačnega, boljšega življenja. Meni je pot pokazal Bog.
Darja Henigman
17. 10. 2008 10.27
Zakaj ne bi otročka donosila in ga dala v posvojitev parom, ki čakajo na otroke tudi po 10 let in več?
h0ney-69@hotmail.com
17. 10. 2008 10.08
Tudi jaz sem proti splavu, razen če gre za posilstvo,ali je ogroženo življenje otročička ali matere!!!!!!! Sama sem v 10 tednu nosečnosti in ne znam si predstavljat kako lahko ženske sploh pomislijo na splav-UMOR svojega lastnega bebija ki ga nosijo pod srcem. Sploh pa ko pomislim, kakšne težave imajo nekateri pari, ki s težavo zanosijo ali pa sploh ne morejo imeti otrok!!! Da o tem da splav pri nas ni plačljiv sploh ne govorim....sramota...sramota je tudi to, da moramo plačevati določene ultrazvoke, nuhalno svetlino, različne ostale teste in preglede, a umor otroka pa je zastonj!!!!!
osebek1972
17. 10. 2008 10.05
Imam dva prekrasna otroka. Ženska MORA imeti pravico do odločanja, bo imela otroke ali ne. Če se ji ponesreči, pa MORA imeti pravico prekiniti nezačeleno nosečnost. Vsi, ki še nimate otrok grede te teme sploh ne morete govoriti, ker ne veste, kako je sploh imeti otroke. Veliko veselja in tudi nekaj jeze je vsakodnevno dogajanje. Ženske morajo imeti pravico do splava, pa naj kontra govorijo katerekoli inštitucije. Cerkev pa mora itak biti popolnoma tiho.
capek
17. 10. 2008 09.16
Lahko si še tako zatiskate oči vendar ostaja neizpodbitno dejstvo - da je splav umor!
morski_sadez
17. 10. 2008 08.51
Obstajajo ženske, ki bi kljub nenačrtovani in nezaželjeni nosečnosti donosile otroka. Pa tudi če ga potem dajo v posvojitev, se mi zdi bolj humano od žensk, ki razmišljajo kako še nerojenega otroka spraviti iz sebe. Kašna mama svojih otrok je lahko ženska, ki naredi splav, če se ji ne zdi še trenutek, da bo imela otroka...?
chemtrail
17. 10. 2008 08.01
Uršulinskega nisem omenil. Pač, so zamolčali obe najdišči! V Narodnem muzejo imajo arhivo v katerem so označena vsa tovrstna najdišča, razen tistih, ki jih je cerkev v popolnosti zamolčala. Vendar je teh malo ker so delavci redno obveščali in še vedno obveščajo policijo in pristoje inštitucije.
Tonček Balonček
17. 10. 2008 07.42
Ni bilo v temeljih frančiškanske cerkve ampak ob priliki gradnje Maximarketa, pri uršulinkah, kjer je Ulica Josipine Turnograjske---.
chemtrail
17. 10. 2008 07.38
Splav je odločitev posameznika! V to ne mora posegati nobena inštitucija. Še posebno pa ne cerkev, katera je nezaželene otroke metala v brezna, vodnjake... Več kot 40 trupelc so našli v temeljih frančiškanske cerkve v Centru Lj. Pa je bilo to zelo spretno zamolčano!!! Kaj je delala cerkev takrat z nubogljenimi dušicami?? Banda mafijska!!! Me te teme kar malo razpizdijo...
Delodajalec
17. 10. 2008 07.17
februarska, pejt k maši,pa kakšno zmoli, saj ti pri takem razmišljanju lahko res samo še \' UN TAM GOR\'\' pomaga...
Cukercek Sladki
17. 10. 2008 07.08
toni03 odloči se enkrat , splav ja ali ne ? splav seveda ja! Samo bi morali biti samoplačniški in to zelo navita cena . Bi ljudje začeli razmišljati s svojo glavo in ne bi tako brezglavo sexali tja v tri krasne ampak bi bolje razmišljali kdaj bi zares naredili zarodek ki bo nekoč zaživel!!!
skarpena
17. 10. 2008 06.46
Načeloma sem bolj za kontracepcijo, ampak če se kakorkoli zgodi, kdo ima zame pravico odločat ali bom imela otroka ali splavila.
Toni03
17. 10. 2008 05.46
Tudi jaz sem proti splavu, ker gre pri tem za umor otroka, ki se razvija v telesu svoje matere. Kdaj ima nekdo pravico odločiti se za splav, je težko določiti. Velja obravnavati posamezni primer. Vsekakor pa mora biti vsaka oseba poučena o tem, kaj splav v resnici je. Na žalost te poučenosti je malo.
okhasan1
17. 10. 2008 00.35
februarska, tebi pa najbrž hudo oprali možgani v kakšni cerkvi.
okhasan1
17. 10. 2008 00.31
splav je vedno moraljno vprašliv. toda v mnogih situacijah je edini izhod. bolj splav kot to da otroka zavržeš samo zaradi finančnih problemov. in da otrok potem celo življenje se sprašuje o svoji pripadnosti. v sirotišnicah pa po celom svetu dogajajo grozne stvari, kaj vse počnejo s sirotami v državah tretjega sveta je katastrofa. ali če bi kitajcam dali rojevati več kot enega otroka , cel svet bi čez nekaj let bil s poševnimi očmi. tisti ki po posiljstvu so se odločili roditi tvegajo psihičo bolezen zase, ker gledati vsak dan takega otroka in vsak dan se spominjatj na posiljstvo ne mora biti brez psihičnih posledic. za revne pa sploh hudo ker morajo vsak dan gledati napollačnega otroka in trpeti od spoznanja da so naredili veliko krivico otroku z njegovim rojstvom. rojstvo mora biti velika odgovornostj s tehtnim premiselkom staršev - lahko li ponudijo osnovne stvari otroku in s tem zagotovijo tudi sebi normaljno življenje , ne pa občutke krivde, ali ne.
lovika
16. 10. 2008 23.34
ja seveda je tvoje mnenje februarska..in kot vidim se prej ubiješ...zaj si pa zamisli da si medtem noseča...evo ti na..pa si morilka...saj ma vsak pravico komentirat...po tvojih besedah sodeč te taki ljudje odbijajo in vrjetno niti nebi bla v prijatlskem kontaktu z njimi....to sem iz teksta razbrala...čudno razmišlanje...vsaka bi mogla met pravico do odločanja...haloooo...ki ti je logika...ti bi vse naredila za otroka...ja seveda..tud vse ostale ki bi ble vesele...ampak nekomu ki se ponesreči in vidi da otroka ne bi mogla preživlat kot se spodobi pa se odloči za splav pa s prstom kažejo nanjo...in pol prihajajo izjave da naj familija živi v pomankanju..brez hrane brez nekih stvari ko pa da nardi splav...to pa neumno in ne odraslo razmišlanje človeka ki ma seveda polno rit vsega in ki se mu ni treba trudit da bi dobil kaj si želi..ker mu je vse v rit potisnjeno...tak da ženska ki smatra da ne more skrbet za otroka naj se pravilno odloči..pa če je to splav naj bo...vsaki bi mogo bit dostopen...brez zgraženja...
februarska
16. 10. 2008 23.30
Ja, jst sm ta kuzla. Definitvno.
___
16. 10. 2008 23.24
februarska: potem si ena tistih kuzel ki bi kradle preživnino ko bi te tip nabil zaradi takih fuknjenih idej, kajne
___
16. 10. 2008 23.23
To je itq samo še problem v ultra zarukanih državah tretjega sveta. V razvitem svetu je zadeva komplicirana toliko kot iti po kruh.