Tujina

FOTO: Na nasedli ladji našli 16. truplo

Rim, 24. 01. 2012 09.08 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Reševalci so našli še eno truplo na nasedli ladji Costa Concordia. Do zdaj je torej potrjenih 16 žrtev. Medtem ko se kapitan brani obtožb, pa so nizozemski strokovnjaki začeli prečrpavati gorivo iz ladje.

Kapitan nasedle ladje Costa Concordia Francesco Schettino naj bi tožilcem dejal, da so mu v družbi naročili, da izvede poseben manever. To je, da se ladja približa obali in "postavi na ogled“ turistom. Kot je dejal kapitan, je bil ta manever usoden za ladjo.

"Manever je bil načrtovan že za teden poprej, a ga zaradi slabega vremena ni bilo možno izvesti,'' pojasnjuje kapitan. "Turisti nas morajo videti,“ naj bi vztrajali v družbi.

Prav tako naj bi Schettino, ki je trenutno v hišnem priporu, preiskovalcem dejal, da naj bi bil pozdrav pristanišču, kot je to bilo v primeru Giglia, del politike ladjarskega podjetja Costa Crociere.

Reševalci tudi danes nadaljujejo z delom

Lastnik ladje: Ne moremo zanikati človeške napake

V bran družbi je stopil izvršni direktor Luigi Foschi, ki pravi, da sicer izvajanje manevra ne zanikajo, a ne v primerih, ko bi to lahko bilo nevarno. "Ne moremo zanikati človeške napake,“ je na novinarski konferenci dejal Foschi. "Pot je bila pravilno začrtana. Dejstvo je, da je kapitan skrenil z začrtane poti, to je bila izključno njegova odločitev in o njej nismo bili obveščeni,“ še dodaja Foschi.

Italijanski preiskovalci prav tako še preiskujejo kapitanovo trditev, da črna skrinjica ni delovala že dva tedna pred nesrečo. Njegov odvetnik Bruno Leporatti je sporočil, da je analiza kapitanovega urina pokazala, da ni bil pod vplivom alkohola ali drugih substanc.

Začeli prečrpavati gorivo

Reševalci so danes našli še eno truplo, medtem ko so včeraj našli dve ženski trupli. Zdaj je torej 16 potrjenih žrtev, 16 ljudi pa naj bi še pogrešali. Ladja je dovolj stabilna, da se iskalna akcija lahko nadaljuje tudi danes.

Potem ko je včeraj italijanska civilna zaščita dala zeleno luč za začetek prečrpavanja skoraj 2400 ton goriva iz ladje,  je nizozemska družba Smit Salvage danes začela s prečrpavanjem. Potapljači podjetja, ki je specializirano za reševanje na morju, so najprej pregledali trup ladje, da bi preverili, v kakšnem stanju je.

Medtem so tudi že določili prvih šest rezervoarjev, iz katerih bodo začeli prečrpavati gorivo. Gre za rezervoarje, ki so v lahko dostopnem delu ladje. Po besedah vodje italijanske civilne zaščite Franca Gabriellija bo, ko bodo ti rezervoarji enkrat izpraznjeni, na ladji le še polovica goriva. Gorivo bodo prečrpavali v posebno ladjo, hkrati pa bodo v Costo Concordio črpali vodo, da bi ohranili ravnotežje plovila. Zavarovali pa bodo tudi okolico ladje, v primeru, da bi se gorivo izlilo.

Po poročanju italijanskih medijev v akciji sodelujejo štiri ladje. Prečrpavanje goriva bi po navedbah italijanskih oblasti lahko trajalo dva tedna.

Preberite še:

Slovenski strokovnjak za pomorstvo je naredil simulacijo poti ladje.

Spremljajte 24ur.com na Facebooku in Twitterju!

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (24)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

saintjozef
24. 01. 2012 20.02
-1
A še niso pogruntali, da je lastnik dal namerno zapeljat ladjo na čer, da bi zavarovalnino dobil? Le na nespretnost kapitana ni računal, zato so smrtne žrtve.
ultras1
24. 01. 2012 18.24
+6
mene sam zanima kaj bojo s to ladjo, kako jo bojo ven zvlekli, koliko bo še uporabnega?
fros
24. 01. 2012 19.30
+3
Najbolj realno je da jo spraznejo nevarnih snovi, vse ostalo bodo po moji logiki zvlekli da se potopi do konca. Ima stvar le 120,000+ ton tako da... So tudi ugibanja o popravilu boka in da jo zvlečejo na popravilo, samo tole pokonc postavit... naj me kura brcne če se bo dejansko zgodilo. Še ena varjanta je pa kakopak razrez na mestu in po kosih odstranitev..
ultras1
24. 01. 2012 21.52
Se strinjam s tabo. Vendar mogoče bi bilo pametno saj kakšen motor ali kaj podobnega rešit (kar je verjetno nemogoče). Vendar ponavadi so res takšne ladje potopili.
ultras1
24. 01. 2012 21.59
nove informacije: ne bojo jo potopili ampak jo bojo vzignili na kopno in jo bodo prenovili ali pa razrezali.
memo1234
24. 01. 2012 18.08
+3
V TEM MESTU V ITALI BO GORIVO CENE ZA 50% HAHA
kockam
24. 01. 2012 12.40
+3
pankration elektronika je bila namerno izključena drugače ne dopušča vožnje po tem predelu in tako blizu. Tukaj gre za golo objestnost kapitana in njegovi podrejeni si ga niso upali opozoriti na napako. Ko je pa počilo je bil pa prvi na obali-sramota. Edino pametno pa je naredil, da je potem ladjo namerno nasedel, drugače bi bilo bistveno več žrtev.
tantadruj1
24. 01. 2012 12.02
+1
... koga bomo obsodili tatvine: tistega, ki je kradel ali tistega, ki je držal vrečo? po moje oba enako.
pankration
24. 01. 2012 11.27
+11
Čudi me samo, da miljon vredna elektronika, ki ima najsodobnejšo kartografijo morj, vrunski GPS ni opozorila kapitana, da se nevarno približujejo plitvini. Ne pravim, da kapitan ni kriv samo kje so pa ostali pomočniki, ki pomagajo kapitanu? Lahko bi ga oni opozorili, da se bližajo nevarnosti. Družba pa bo tako ali tako vse zanikala tako da bo kapetan 100% kriv.
PREDSIGNAL69
24. 01. 2012 16.30
+3
Pravilen je le tvoj zadnji zadnji stavek. Vedno ODGOVARJA kapitan in nihče drug, tudi v primeru, če je na ladji luški pilot. Izjemoma kapitana nadomešča prvi častnik krova, kadar kapitan ni zmožen voditi ladje (bolezen, smrt). Takšno je pač pomorsko pravo.
xxdrgregoryhouse
24. 01. 2012 18.34
+1
seveda je kapitan kriv ..on je bil odgovoren
LexLuthor
24. 01. 2012 11.25
+9
Jaz mislim, da gre za zavarovalniško prevaro, tako kot pri Titaniku. S to ladjo je bilo nekaj verjetno hudo narobe, da se je ni splačalo popravljati. Zato so jo potopili, tako kot so to storili z Olympicom, pardon, Titanikom...
Vurer
24. 01. 2012 14.04
+2
xxdrgregoryhouse
24. 01. 2012 18.31
+2
ultras1
24. 01. 2012 19.07
+0
ti človek si čuden...zakaj bi žrtvovali ljudi za potop ladje ki naj bi imela napako?!
Kimberley-Echo
24. 01. 2012 11.23
+9
Pri nas poročajo, da neprijavljena in pogrešana Madžarka sploh ni bila na ladji, ampak je že pred 3 leti umrla doma. Kot kaže se želijo nekateri okoristiti na morbiden način.
antonino
24. 01. 2012 10.38
+17
kapitan bi pač moral zavrniti plovbo, če kaj ni delovalo brezhibno, kakor tudi ukaze lastnikov, če ti pomenijo neupoštevanje pravil plovbe in nevarnost za potnike.. posledice zavrnitve bi bile v primerjavi s sedanjim stanjem zanemarljive KO BOŠ ENKRAT ZAPOSLEN (razen, če nisi v JS 9, potem se boš pa lahko prepričal, kako v resnici lahko zavrneš delo - to velja samo v tepriji, v praksi pa dobiš knjižico
zzzzzn
24. 01. 2012 10.41
+2
tako ali tako bo dobil knjižico, vendar sedaj verjetno še obsodbo, ne zgolj knjižice.. to je pač stvar narave in moralnosti posameznika.. nekdo bi pač denar in knjižico pri delodajalcu, pa četudi zato spravi v nevarnost (in smrt) človeška življenja, četudi zato izvršuje kazniva dejanja, nekdo drug ima raje knjižico doma in mirno vest.. stvar kapitalistične usmerjenosti posameznika..
Darko32
24. 01. 2012 12.31
+1
zzzzzn Se popolnoma strinjam z teboj. Veliko je takšnih, ki so tiho, čeprav vedo, da se dogajajo kaznive stvari. Potem pa ko se najde nekdo ki zaropota in udari po mizi pa mu tiho spet prikimavajo in se ne upajo izpostaviti. PA čeprav gre za zaščito uporabnikov njihovih storitev. Zato je tukaj slika, katero bo potrebno popraviti in se odločiti ali je bolje, če se odpravijo napake in tako zagotovi varnost ali pa se skrijejo napake in ogroža varnost.
PREDSIGNAL69
24. 01. 2012 16.11
+3
Ne strinjam se s teboj. V pomorstvu, in tako je prav, se odnosi med ladjarjem in poveljnikom ne morejo povsem enačiti s tistimi v "navadnih" podjetjih. Poveljnik ima dolžnost in pravico odkloniti "ukaz" s kopnega, če je ogrožena ladja.
Ribic_D_
24. 01. 2012 10.29
+16
Res da je pri tem storjena človeška napaka, vendar bi se tukaj dalo verjet tudi kapitanu ladje ...a ni ironično, da črna skrinjica ni delovala dva tedna pred nesrečo? mogoče je tako najlažje podtaknit nekomu t.i. malomarni uboj ljudi in posledično če je bila ladja lepo zavarovana, bodo številke tekle v miljonih....
zzzzzn
24. 01. 2012 10.32
+2
kapitan bi pač moral zavrniti plovbo, če kaj ni delovalo brezhibno, kakor tudi ukaze lastnikov, če ti pomenijo neupoštevanje pravil plovbe in nevarnost za potnike.. posledice zavrnitve bi bile v primerjavi s sedanjim stanjem zanemarljive
zzzzzn
24. 01. 2012 10.13
+3
napaka? to ni nobena napaka.. to je malomarnost, objestnost (kot pravi tantadruj1) in neupoštevanje pravil, ki bi jih kapitan takšne ladje moral poznati in upoštevati..
tantadruj1
24. 01. 2012 09.35
+12
to ni "napaka", to je objestnost.