Tujina

Skrajna Islamska država v Iraku izgubila skoraj polovico osvojenega ozemlja, v Siriji pa petino

Damask, 17. 05. 2016 06.56 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Po navedbah Pentagona skrajna sunitska skupina Islamska država trenutno obvladuje le še polovico ozemlja, ki ga je osvojila v Iraku. V Siriji pa naj bi izgubila od 16 do 20 odstotkov zasedenega ozemlja.

Tiskovni predstavnik Pentagona Peter Cook je v ponedeljek zatrdil, da skrajna sunitska skupina Islamska država (IS) trenutno obvladuje le še polovico ozemlja, ki ga je osvojila v Iraku. Tam naj bi ostala brez 45 odstotkov ozemlja, v Siriji pa naj bi izgubila od 16 do 20 odstotkov.

Teroristi IS so v prvi polovici leta 2014 osvojili veliko ozemlja v Iraku in Siriji. ZDA in njihovi zavezniki so poleti 2014 sprožili zračno ofenzivo in doslej so IS iztrgali iz rok Ramadi in Hit v Iraku, teroristi pa še vedno obvladujejo Mosul in Faludžo. V Siriji IS še vedno obvladuje mesto Raka, ki velja za prestolnico džihadistov.

Islamska država
Islamska država FOTO: AP

Na Dunaju brez dogovora o novem krogu sirskih mirovnih pogajanj

Medtem pa so se mednarodni pogovori o sirskem konfliktu na Dunaju, ki so se jih udeležili predstavniki več kot 20 držav, med njimi tudi zunanja ministra ZDA in Rusije, John Kerry in Sergej Lavrov, končali brez dogovora o datumu novega kroga mirovnih pogajanj, so se pa strani zavzele za okrepitev krhke prekinitve ognja, ki velja od februarja.

Podporna skupina za Sirijo, ki je doslej štela 17 članic, je danes v svojih vrstah pozdravila štiri nove države - Avstralijo, Japonsko, Kanado in Španijo.

Kerry je po srečanju mednarodne podporne skupine za Sirijo povedal, da je 1. avgust, do katerega naj bi se sprte strani v Siriji dogovorile o okviru za politično tranzicijo, ciljni datum in ne skrajni rok. "Avgustovski datum ni skrajni rok, temveč ciljni datum, in vsi se strinjamo, da če bomo naredili znaten napredek, bomo spoštovali ta proces," je dejal. Dodal je, da so se na sestanku dogovorili, da bodo tiste strani v sirskem konfliktu, ki bodo kršile prekinitev ognja, doletele posledice. Zavzel se je tudi za ohranitev pritiska na sirskega predsednika Bašarja al Asada.

Lavrov je po drugi strani izjavil, da Rusija v sirskem konfliktu ne podpira Asada, temveč sirsko vojsko v boju proti terorizmu. "Na terenu ne vidimo nobene bolj realne in učinkovite sile kot je sirska vojska, kljub vsem njenim slabostim," je dodal.

Nemški zunanji minister Frank-Walter Steinmeier pa je poudaril, da morajo Združeni narodi čim prej pripraviti nov krog mirovnih pogajanj za končanje sirskega konflikta.

Odposlanec ZN za Sirijo Staffan de Mistura je dejal, da ne more znova zagnati mirovnih pogajanj v Ženevi, če se spopadi nadaljujejo. Kot je pojasnil, točnega datuma novega kroga pogajanj v tem trenutku ne more razkriti. "Pogovori med sirskimi stranmi bodo kredibilni, ko bo kredibilna prekinitev sovražnosti in kredibilen napredek na humanitarni strani," je dodal.

Podporna skupina za Sirijo je Svetovno organizacijo tudi pozvala, naj organizira dostavo pomoči po zraku za težko dostopna območja v Siriji.

Iranski zunanji minister Mohamed Džavad Zarif je po današnjem sestanku dejal, da njegova država podpira prekinitev ognja in mirovna pogajanja, vendar je opozoril, da bi premirje lahko koristilo terorističnim skupinam, ki delujejo v Siriji. "Ne smemo dovoliti teroristom, da bi izkoristili prekinitev sovražnosti za dodatne teroristične operacije," je poudaril.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (53)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

kameltrajbar
17. 05. 2016 19.13
+2
zda in njihovi zavezniki....)))...ruse ne omenjajo???
Uporabnik1306070
17. 05. 2016 18.56
+1
Izgleda da nobeni velesili zaenkrat ni v interesu da bi dokončno obračunale z IS, niti v Siriji niti v Iraku. Če bi bila pripravljenost bi se to končalo v parih tednih. Mogoče se bo v Iraku, kaj premaknilo po ameriških volitvah, kaj načrtujejo Rusi v Siriji pa ne vem.
appollyon
17. 05. 2016 18.47
+1
Še en podatek ki pove, da je rusija v siriji dejansko demonstrilala svoje orožje in nima plana uničiti ISIS. Da so Iračani s pomočjo Pašmerg in ameriškega letalstva od isisa zavzeli 2x več, se vidi da ali rusi niso bili učinkoviti ali pa niso želeli bit. Assad je bil še letos po moči 2x močnejši kot iraška vojska ki se je razbežala in pustila vse svoje orožje za sabo.
V SHESHELJ
17. 05. 2016 18.58
+4
Btw kok casa so rusi tam kok pa americani...skoda je le bila da ko so ameri bombandirali Srbijo da niso rusi dali veto...bi vidl kok bi si upali kaj...sam netijo vojne da si uzamejo kar si zamislijo...pa nic drugega ni od njih...
HorstWiesel
18. 05. 2016 12.59
Težko je, če te hijene in šakali od vse strani šavsajo, na tvoji strani je pa samo en medved, pa še ta je daleč.
appollyon
17. 05. 2016 18.43
-2
Zanimivo, vsi hvalijo Ruse, pa so manj naredili kot američani v iraqu! Uni so izvedel invazijo, s pomočjo assada, pa so zavzeli pol manj kot pa tisti iračani ki so še nedolgo nazaj bežal v kontra smer, in pustl vso vojaško robo ki jim jo je dala amerika ko je zaključila misijo v iraqu.
HorstWiesel
18. 05. 2016 12.56
+3
Rusi itaq sploh ne delujejo v Iraqu, ker nimajo mandata od iraškega predsednika. Kaj in koliko so pa američani v Iraqu naredil pa vemo, poznamo zgodovino. Medaline je rekla, da je bilo 500.000 mrtvih otrok cena, ki jo amerikanci za svoje rabote sprejmejo.
glava2
17. 05. 2016 15.15
+8
samo atomska in zravnat vse, pa bo mir!
aaaaaa122121
17. 05. 2016 15.25
-1
sej je zahod ze veckrwt vse zravnal, zato pa je kot je.
aaaaaa122121
17. 05. 2016 15.26
-1
bo mir?hehe kot je bil po domnevni smrti osame, hehe kera naivne ofce, zahodna orozarska industrija rabi vseskozi bavbava da vas strasi in prodaja orozje.
nikhrast
17. 05. 2016 15.39
-2
Prav imaš, samo Rusi in Kitajci pa ne prodajajo orožje.
aaaaaa122121
17. 05. 2016 17.14
-1
Veliko pove podatek, da ima več kot 2/3 tovarn orožja sedeže svojih uprav v severni Ameriki in zahodni Evropi. Skupaj predstavljajo kar 84,2% prodaje vsega orožja na svetu.
appollyon
17. 05. 2016 18.40
-1
Glede na to da v ameriki vse dele za svoja letala delajo ali v ameriki ali v izraelu, jih imajo veliko. Npr. Ruski t90, je nrejen v tujini, 90% delov je iz tujine, se pravi oni rabjo par fizikalcov da to skup sešraufajo! Tudi iskra dela za ruse, pa še marsikdo, med ruske proizvajalce sot tudi iskro šteli pa še ene par slovenski firm?!? Dvomim. Denar ne ubiija, ubija pa kos orožje, in po kosih dens prevladujejo rusi,pa kitajsci ki jih bodo kmalu prehitlei. Amerika probi miljarde, ker pač tm je kapitalizem so umazanci ki bi vsak rad bil miljonar, zato pa iste kvalitete tank, stane 10x več. samo to ne pomeni da več orožja proizvedejo, samo dražje ga prodajo!
flojdi
17. 05. 2016 14.55
.pa keri ce pci se busajo za Zemljo...če pa je ima vsak v lasti lahko le toliko, kot je ima trenutno pod čevlji če stoji , ali pod ritjo, če sedi. ... oboja površina je pa odvisna le od (tenutne)velikosti
gremonadesno
17. 05. 2016 11.04
+14
Dejte men vodenje Nata, Isa v enem tednu ne bo več pa se saudice bi dodal zravn.
BožidarMacur
17. 05. 2016 11.13
-7
aaaaaa122121
17. 05. 2016 11.33
+12
bi te tvoji sefi hitro eliminiral, ni po zeljah nata da je isis cedalje manjsi, isis je bil ustanovljen in financiran s strani saudske arabije in zda da strmoglavi rezim Asada.
dzek.the.ripper
17. 05. 2016 10.43
+1
A s tem se je za pohvaliti, glede na to, da je v vojni z njimi cca 30 držav?
eiffel
17. 05. 2016 10.26
+5
Aha, obstaja torej SKRAJNA Islamska država, ki je nekako proti Zahodu, in NESKRAJNA Islamska (vahabitska) država, ki je celo v OZN. Ni težko uganiti, katera.
hambala
17. 05. 2016 10.47
+4
a misls tista ki sedi na predsedniškem mestu odbora za človekove pravice v OZN? sam vprašam
eiffel
17. 05. 2016 13.49
+1
hambala
17. 05. 2016 14.39
+2
in ima za svojo ustavo kar koran sam. kjer zenske ne smejo niti iz hise oziroma vozit avta. in ti sedijo na čelu tazga odbora... Bra vo
Ka pa mislis
17. 05. 2016 09.25
+20
Ti bradati pa same toyote in humerje vozijo, uporniki v siriji pa imajo amerisko protitankovsko orozje. Ena granata stane 7000eur, tow naprava pa 60.000. Le od kje jim. Vecna slava in hvala rusiji.
Rolesx
17. 05. 2016 10.28
-7
znano je da uporniki dobivajo orožje od ZDA.Ampak uporniki niso teroristi IS države ampak se uporniki skupaj z ZDA bojujejo proti IS državi
firewall
17. 05. 2016 12.07
-2
Ravno tako kot so se v Afganistanu talibani proti rusom
SEJBOBOL
17. 05. 2016 09.24
+3
SEJBOBOL 17.05.2016 08:40:25 1 Z vsemi pomočmi v Siriji osvobodili le 1/5 ozemlja , res nesposobni Rusi in Amerosi , Torej Iračani imajo najbol sposobno vojsko kot kaže :) SEJBOBOL 17.05.2016 08:42:10 0 Sploh pa ni cilj zavzeto ozemlje , temveč pomuslimanit SVET , kar jim pa še kako dobro uspeva ....
virus22
17. 05. 2016 09.13
+1
In pop tv v jok
hambala
17. 05. 2016 09.00
+13
odločte se kaj so...kr naenkrat so skrajna islamistična skupina. Pogledas vaše članke izpred pol leta jih pa hvalite bolj kot lastnega otroka. pfuj
korintos23
17. 05. 2016 08.54
+35
Nekaj pa moramo priznati, Rusi so tam spodaj naredili v teh mesecih več kot Ameri v par letih.
SEJBOBOL
17. 05. 2016 09.01
+4
To priznavate že velik časa , kot kaže pa teh 1/5 ozemlja so največja zasluga domači vojski , katera koraka po zemlji .....
SEJBOBOL
17. 05. 2016 09.01
+4
korintos23 17.05.2016 08:52:43 0 Brez pešadije se ozemlja ne osvobajajo!
korintos23
17. 05. 2016 09.06
+10
Rusi so jim iz zraka porušili kar dosti njihovih "dobrin", domača vojska jih pa poten nagači s svincem.
AtaAufbiks
17. 05. 2016 09.19
+7
Američanom je važno le to, da se vojna vleče, da prodajo čimveč orožja.
SEJBOBOL
17. 05. 2016 09.28
-3
Ne ponavljaj eno in isto povej kaj novega korintos
appollyon
17. 05. 2016 18.45
-1
Čak samo malo, V siriji so s pomočjo rusov, zavzeli 20% A američani ki se sploh ne borijo na tleh, oz. sodelujejo samo z letalstvom so zavzeli 50% čak nism vedel da je 20 več kot 50! Mislim procent ti veliko pove. Z vso tehnologijo in tistimi aviončki ki so rusi krenil dol, bi mogl po vsej logiki zavzeti 3x več kot iračani, ki so predno so izvedli proti ofenzivo vse svoje igrače ki so jih dobil od američanov pustili in zbežali da se je kar kadilo.
šlogar
17. 05. 2016 08.43
+1
Ja in kako so se razširili po celotnem vzhodu. Sedaj, ko je situacija ušla iz rok se pa nekaj trkajo po prsih kaj bodo naredili. Naredili so veliko mešto in to v celi Evropi. Američani in Rusi povzročajo kaos, Evropejci pa mečejo milijone za ljudi na begu? Koliko n.pr. pa sta jih Rusija in Amerika posvojila?
korintos23
17. 05. 2016 08.52
+1
Čisto prav da Evropa faše nekaj milijonov migrantov, s katerim orožjem se pa tam spodaj mlatijo? Evropa in Ameri so leta fajn služili na račun njih.
SEJBOBOL
17. 05. 2016 09.30
+2
Vpraš Turke , korintos oni vedo velik odgovorov na tvoja vprašanja ...
SEJBOBOL
17. 05. 2016 08.40
+1
Z vsemi pomočmi v Siriji osvobodili le 1/5 ozemlja , res nesposobni Rusi in Amerosi , Torej Iračani imajo najbol sposobno vojsko kot kaže :)
SEJBOBOL
17. 05. 2016 08.42
+3
Sploh pa ni cilj zavzeto ozemlje , temveč pomuslimanit SVET , kar jim pa še kako dobro uspeva ....
korintos23
17. 05. 2016 08.52
+1
SEJBOBOL
17. 05. 2016 08.59
+0
korintos23
17. 05. 2016 09.02
+0
Zakaj bi pa Rusi svojo vojsko tja pošiljali saj je domači imajo dovolj! Amerov se je pa itak že dovolj po svetu stegnilo!
SEJBOBOL
17. 05. 2016 09.24
-1
korintos 100x je že bilo to napisano , ne rabiš še 1111x
krucyfix
17. 05. 2016 08.36
+6
Je dost bizarno da sploh imajo neko ozemlje. Tudi za to se je treba zahvalt Amerom pa Rusom pa ostalim po spisku ki jim tamkajšnji kaos ustreza.
bb5a
17. 05. 2016 08.24
+24
Lih briga jih to malo ozemlje, sej jim že po celi evropi đamijeje stojijo...
Praškovarit
17. 05. 2016 08.28
+5
Brus123
17. 05. 2016 08.19
in počasi bo zavladal red!
platon26
17. 05. 2016 08.16
+28
POP a se boste kaj Rusiji zahvalili ker so potvkli te ekstremiste??? Amerika jih je 5 let ujčakala in redila pa tudi pisnili niste! Ko jih je pa Rusija začela porivati nazaj so bili pa skupaj z Asadovimi četami skoraj označeni za živali!
tali?ni tom
17. 05. 2016 08.22
+4
revesih ali na kamenju! skratka, amerika je še enkrat dokazala da je dežela s politiko ki rojeva in vsiljuje nasilimaš prav! pa še vedno si američani lastijo neke "zmage" v siriji čeravno je bilo od njih samo bombardiranje Assadovih čet! isis so pa dostavljali orožje in tehniko ter rezervne dele! to ne raste na drevesih ali v puščavi! amerika seje samo zlo,nasilje,vojne medsebojno sovraštvo kar smo sprobali elo na svoji koži!
tali?ni tom
17. 05. 2016 08.24
+3
pa še , na tujem portalu je bil prispevek o madeline albraight ki so jo bojkotirali učitelji in študenti ameriške univerze kjer je bila kakor častni govorec češ da je vojna zločinka! niti sedeti niso marali zraven nje! izjavila je celo da je bilo pol milijona mrtvih študentov v iraku vredno! halo!