Tujina

Proti rasnemu profiliranju ljudi

Phoenix, 01. 05. 2010 20.50 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V ZDA bodo omilili zakon o priseljevanju. Oseba, ki se preseli v ZDA, bo lahko zaslišana šele po tem, ko jo policist ustavi, pridrži ali aretira zaradi suma kršitve kakega drugega zakona.

Guvernerka ameriške zvezne države Arizona Jan Brewer je v petek podpisala dopolnilni zakon, ki ga je pred tem potrdilo zakonodajno telo Arizone, s katerim se spreminja nedavno sprejeti sporni zakon o nezakonitem priseljevanju. Spremembe naj bi pomirile zaskrbljenost, da bo sporni zakon vodil v rasno profiliranje.

Dan brez priseljencev
Dan brez priseljencev FOTO: Reuters

Spremembe uvajajo predvsem strožje omejitve glede morebitne zlorabe rase ali etnične pripadnosti kot osnove za policijsko zasliševanje in po besedah Brewerjeve "povsem jasno in neizpodbitno potrjujejo, da je rasno profiliranje nezakonito in se v Arizoni ne bo toleriralo".

Novosti poleg tega izpostavljajo, da je lahko oseba o tem, na kakšen način se je priselila v ZDA, zaslišana šele po tem, ko jo policist ustavi, pridrži ali aretira zaradi suma kršitve kakega drugega zakona. V prvotnem zakonu namreč piše, da lahko zaslišanje o priseljenskem statusu sledi vsakemu "stiku" s policijo.

Boj proti proti zakonu

Odvetnica policista, ki je v četrtek vložil eno od skupno treh tožb proti državi Arizoni zaradi spornega zakona, je sicer že ocenila, da spremembe zakona ne bodo vplivale na tožbo, saj skuša Arizona še vedno na neustaven način regulirati priseljevanje, ki je v zvezni pristojnosti.

Tudi sicer petkove novosti nasprotnikov zakona – med njimi so še posebej glasni aktivisti za človekove pravice, demokratski člani kongresa Arizone in pa skupine, ki zastopajo priseljence iz Latinske Amerike – večinoma niso prepričale, tako da se boj proti njemu nadaljuje. Tudi načrti za razpis referenduma se nadaljujejo. Do zakona sta kritična ameriški predsednik Barack Obama in svetovno znana pevka Shakira.

Capitol Hill
Capitol Hill FOTO: Reuters

Tako prvotni kot tudi dopolnilni zakon naj bi sicer začela veljati 29. junija, njuno uveljavitev pa utegneta zavreti odločitev sodišča ali razpis referenduma. Gre za najostrejši zakon o priseljevanju v ZDA, ki nezakonito bivanje v državi opredeljuje kot zločin ter organom pregona nalaga, da morajo ljudi zaslišati o njihovem priseljenskem statusu, če imajo razlog za sum, da so v državi ilegalno.

V državi, ki šteje sedem milijonov ljudi, naj bi bilo okoli pol milijona ilegalnih priseljencev. Večina jih v Arizono pride iz Mehike, saj si poskušajo poiskati zaposlitev. Po drugi strani pa skozi Arizono pogostokrat poteka trgovina s prepovedanimi drogami.

Podporniki zakona trdijo, da bo novi zakon zaščitil državljane, nasprotniki pa opozarjajo, da bi lahko policist ustavil vsakogar, ki izgleda kot Latinoameričan. Ena izmed stvari, s katero se vse vpletene strani strinjajo, je, da je v zvezi priseljevanjem treba nekaj storiti.

  • BRICKS 1
  • BRICKS 2
  • BRICKS 3
  • BRICKS 4
  • BRICKS 5
  • BRICKS 6
  • BRICKS 7

KOMENTARJI (26)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Abacus
05. 05. 2010 21.56
carpathian Ko bo Turcija drzava brez vpletanja vere v drzavne organe ,potem ti bom pa verjel ,saj dejansko delodajalec v Turciji ni toliko drzavna ,ampak verska posvetna oblast. Pestrejsa kultura? To smo imeli v Jugoslaviji. Pestrejsa kultura? Dokler ena ne zavlada. Pravis NWO ,saj zaenkrat imamo vec kultur ,vec jezikov itd. Le kako naj bi se svet zdruzil? Ta je bil se najbolj zdruzen pod velikimi cesarstvi PErzijcev ,Grkov ,Rimljanov ,kolonizatorjev ,pa se takrat ne saj so se te bili med seboj. Omenjas saoupravne ,enakvredne ,samozadostne skupnosti? To ze spet skoraj meji na neko drzavo. Evropska unija ,Afriska unija sta primera neke skupnosti. Dvomim ,da bi lahko dve sosednji 'skupnosti' bili popolnoma neodvisni ena od druge!?!
carpathian
04. 05. 2010 15.17
abacus, narobe me interpretiraš. če odpravimo meje na balkanu odpravimo tudi turčijo (in vse druge države), turško vlado (in vse druge vlade), izobčimo "delodajalce" in ostale izkoriščevalce ljudstva. Ne bo mej, ne bo držav, bo pa zaradi spontanega mešanja sorodnjih in sosednjih narodov več pestrejših kultur, običajev, jezikov...vse skupaj ne privede do ene velike države ampak do majhnih lokalnih samoorganiziranih, samoupravnih, enakovrednih in samozadostnih skupnosti. ena velika država pa nastaja ravno zdaj, pred našimi očmi. kolesja novega svetovnega reda ne moremo ustaviti posamezniki kot so ninja.subversion, dukasan...ostali se bojijo resnice, je nočejo sprejeti, je ne prepoznajo, ali pa jo s svojimi opranimi možgani celo podpirajo. obstajajo skupnosti in zemlje ki niso pod nadoblastnikom. številni skvoti, cele manjše vasice (primer v franciji), celo spontano je že prišlo do popolne enakopravnosti med vsemi pripadniki družbe kjer nima noben moči nad nekom drugim in nihče nima privatne lastnine, vse je skupno (če te bolj zanima je to tihomorski otok Anuta s približno 700 prebivalci). oblastniki se na oblast povzpnejo le zato, ker jim ljudstvo to dovoli. dobesedno mu položijo svojo moč samoodločanja in samoupravljanja v njegove roke. ljudje so naučeni da jim kao mora nekdo vladati. neumnost brez primere!
Abacus
04. 05. 2010 00.25
carpathian Vedno se najde en oblastnik ,ni je zemlje na tem Svetu ,ki nebi bila pod nadoblastnikom ,vsaj ne za casa civilizacij! Mogoce prej v casu kamene in bronaste dobe se. Sicer pa ljudje raje izberejo svojega "vodjo" nadoblastnika kot pa tujca ,to je logicno. Tudi veliko raje privolijo v razne povezave s podobnimi /enakimi kulturami ,kot pa tiste s 'tujimi' kulturami. To je vse logicno in naravno za vsaj se do novega cloveskega razvoja ,ko bo clovek bil dejansko Zemljan ene kulture ,jezika ,drzave ,religije brez predsodkov.
Abacus
04. 05. 2010 00.21
carpathian Potem nimas nic proti ce Balkanu zavlada spet Turcija ali pa Italija ,Nemcija itd. Nebo mej ,nebo drzav ,ne narodov bo ena kultura katera pa spet vodi v eno veliko drzavo!
carpathian
03. 05. 2010 13.42
Abacus 02.05.2010, 23:22 Ce meje niso vazne ,potem tudi nekdanji osvajalci dezel niso naredili nic narobe...logika??? -------------------------------... pa so :) ravno ti osvajalci, ali bolje rečeno OKUPATORJI so začrtali te navidezne meje. dobesedno so si podjarmili ljudi, jim vsilili svojega boga, upornike pobili in si prisvojili zemljo. dandanes je sistem meddržavnih mej mnogo bolj prefinjen. služi popolnemu nadzorovanju ljudi, omejevanju gibanja, ter pranju ljudskih možgan z neko navidezno pripadnostjo (tudi z umetni simboli kot so zastave, himne, grbi..) neki državi, katera je konec koncev prav tako le umetna tvorba in orodje v rokah oblastnikov. ne bodite ponosni na državo, umetno tvorbo v kateri živite. ne uperite puške v nekoga drugega za obrambo svoje države. ne postavite svoje glave pred puške nekoga drugega zavoljo interesov vaših do obisti pokvarjenih oblastnikov.
naivna
03. 05. 2010 00.10
To se gre samo za Arizono, ne pa za cele ZDA, ta nov zakon je postavila Arizona, da bi zmansala, prekupcevanja drog in kriminala v okolice Arizona -Mehika border.
Abacus
02. 05. 2010 23.22
Ce meje niso vazne ,potem tudi nekdanji osvajalci dezel niso naredili nic narobe...logika???
carpathian
02. 05. 2010 17.47
ukinitev države kot institucije je nujna, s tem pa tudi vsi njeni aparati kot so meje, vojska, policija, tajne službe, vlada... tonček, kitajcev je povsod polno ker v njihovem domačem kraju ni dela. vse današnje migracije (mehičani, turki, clo bosanci v sloveniji) so umetne in se dogajajo izključno zaradi pritiskov gnilega kapitalizma. poceni delovna sila pa to, če bolj razumeš.
MERDE-AVE-MERDE
02. 05. 2010 17.21
Najboljše da se zaprete v sobo med štiri stene ubožci - A folku RES ni jasno da smo vsi ljudje, isti, krvavi pod kožo, in da živimo na istem planetu? In revčki bi se šli postavljanja nekih mej..... csss...... Morali bi delat na tem da bi živeli brez mej, da bi vsi imeli streho nad glavo in da nihče ne bi bil lačen. Za začetek. Open Your Mind !! Kaj boste čez nekaj let ko bodo zaradi premale rodnosti samo še štirje slovenci? se boste skupaj zaprli v sobo? cssss....
zahod.west
02. 05. 2010 17.15
problem niso priseljenci, ZDA so država priseljencev ampak LEGALNOST in NELEGALNOST........zda so vedno vodile priseljevanje, sedanja oblast pa želi to izrabiti v lastno korist naši rdečuhi pa seveda temu ploskajo (itak so vsi ideološko zelo proti-ameriški).
zahod.west
02. 05. 2010 17.04
komaj stopili v državo pa že zahtevajo uničenje pravne države, takoj uvesti nelegalnost kot večinsko kulturo (kje živijo večinoma deluje tako) in se imajo še za žrtve..... ZDA res propadajo.......
krivulja
02. 05. 2010 14.22
V Sloveniji imamo pa radi emigrante? Kar pri svoji paranoji začnimo!!
Zehek
02. 05. 2010 13.08
Dukasan.... živim v tujini... In kljub temu... a si pripravi?! Je razlika med ILEGALNIM in legalnim priseljevanjem
Osvald
02. 05. 2010 09.03
Od kdaj ilegalno priseljevanje ni več ilegalno ??
Tonček Balonček
02. 05. 2010 08.49
Dukasan, če ne bi imeli mej, bi bilo v Sloveniji že par milijonov Kitajcev in Indonezijsev, da ne omenjam Afričanov. Tako kot ti verjetno ne dovoliš, da se v tvoji hiši naseljujejo mimoidoči, tega ne dovoli država za svoje ozemlje. In ko bo nekoč kakšna "družinica" potrkalča na tvoja vrata, boš ves vesel rekel: "Kar v zgornje nadstropje izvolite, da ne bo nihče na tem planetu brez etrehe nad glavo, sagrem pa takoj pristaviti za kosilo, gotovo ste že lačni!" Časi preseljevanja narodov so na srečo že za nami! Pa pred 1000 in več leti je bilo na vsem svetu sto mio ljudi, danes jih je pa šet milijard in pol, vsako uro 10.000 več!
yyyeb
02. 05. 2010 08.34
Dukasan in enklava,strinjam se z vama.moderen pogled imata in to je edini pravi pogled za prihodnost.še dosti generacij bo potrebno da to ustvari
Milivoje Hajdukovi?
02. 05. 2010 04.17
Za kaj so države in državne meje, za nič drugega kot, da postoji oblast. Oblast je samo v breme ljudstvu in to je vse. Ravno zaradi oblasi in njenih zakonov je narod brez dela. Z padcem oblasi se sproščajo vse medljudske napetosti. Banke in denar sta veliko zlo. Z izginitjem bank bi vsi ljudje morali delat in nebi bilo življenja na tuji račun. Samo je očitno za takšne reforme že zdavnaj zamujeno. Ljudstvo živi umetno z kupom dokumentacij kar je voda na mlin birokkraciji in brezdenežom.
Ramzess
02. 05. 2010 01.01
"Oseba, ki se preseli v ZDA, bo lahko zaslišana šele po tem, ko jo policist ustavi, pridrži ali aretira zaradi suma kršitve kakega drugega zakona." In ta drugi zakon je, ... to je tako ekstremno široko polje da ... Bog pomagaj. Sicer pa tipično, ustavijo, pridržiko ali aretirajo te zaradi A zadeve, za hrbtom pa ti preverijo vse od B do Y zadev. Dandanes nikoli ne veš kaj te kje čaka. "da morajo ljudi zaslišati o njihovem priseljenskem statusu, če imajo razlog za sum, da so v državi ilegalno." Saj, tam si vedno ilegalec, dokler ne dokažeš nasprotno, podobno, da si kriv dokler ne dokaže nasprotno. Tako se vsaj zdi, in pogosto tudi je, praksa. Zoro="Ha, ha, me zanima koliko od 7 milijonov je avtohtonih prebivalcev... Oziroma vsaj takšnih, katerih predniki so tam živeli vsaj 200 let... Verjetno da bore malo." Se strinjam, američani se znajo tako fino sprenevedati, avtohtoni američani so samo potomci domorodcev, vsi drugi priseljenci ali njihovi potomci, ki se imajo za prave američane, čeprav v resnici niso. Dukasan="Vsi zivizmo na istem planetu - drzave in meje so bedarija, so le meje v nasih glavah. Zadnji cas da nehamo iskat razlike in zacnemo delat na tem da bomo vsi na planetu imeli kaj za jest in da nihce ne bo prez strehe nad streho." Se strinjam, nekateri ste tukaj precej ozkogledi, odprte meje še pomenijo preseljevanja.
MERDE-AVE-MERDE
02. 05. 2010 00.23
aja, šolarji, vi še ne veste kaj je life - pol oproščeno
MERDE-AVE-MERDE
02. 05. 2010 00.16
potem takem je najboljše da se vi homofobi zaprete mes 4 stene, c c c... Na enem planetu zivimo, in drzave in njihove meje so bedarija verjetno se nikjer v tujini nisi dlje casa bival/delav ce take fore pises