Tujina

Slovenija predlagane kvote beguncev ne odobrava in sporoča: toliko jih ne moremo sprejeti

Luxembourg, 16. 06. 2015 06.54 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Članice EU se ne strinjajo, ali naj bodo kvote za razporeditev beguncev po Uniji obvezne ali prostovoljne. Ne strinjajo se niti glede meril za opredelitev kvot ne glede števila beguncev, ki naj bi jih sprejele. A Evropska komisija je kljub temu optimistična in dogovor o razporeditvi beguncev v pomoč Italiji in Grčiji pričakuje do konca julija.

Več videovsebin
  • Iz SVETA: Se lahko bojimo širjenja Islamske države?
    03:02
    Iz SVETA: Se lahko bojimo širjenja Islamske države?
  • Iz SVETA: Se bo naval beguncev na Evropo ustavil?
    01:44
    Iz SVETA: Se bo naval beguncev na Evropo ustavil?
  • Iz SVETA: Novinar Boštjan Videmšek o begunski krizi v Grčiji
    01:53
    Iz SVETA: Novinar Boštjan Videmšek o begunski krizi v Grčiji

Notranji ministri EU so se danes načelno strinjali, da je treba pri soočanju z begunsko krizo v Sredozemlju poiskati skupne, evropske rešitve, ter da je potrebna solidarnost z najbolj obremenjenima članicama, Italijo in Grčijo.

A podrobnejši pogled pokaže velike razlike. Nekatere članice, med njimi Nemčija in Francija, pod določenimi pogoji podpirajo obvezne kvote. Druge, med njimi Slovenija, poudarjajo, da mora biti solidarnost prostovoljna.

"Solidarnost ne more biti prostovoljna," pa je poudaril evropski komisar za migracije in notranje zadeve Dimitris Avramopulos. Dosedanje izkušnje po njegovih besedah kažejo, da prostovoljni pristop preprosto ne deluje. "Čas je za pogled onkraj nacionalnih interesov, saj je na kocki jedro naše enotnosti in sodelovanja," je še opozoril komisar. "Veseli me, da se članice načeloma strinjajo, a besede niso dovolj. Čas je za dejanja," je pozval.

"Če bomo prisiljeni sprejeti število oseb, ki bo večje od naših zmogljivosti, lahko ima to negativne posledice tako za našo državo kot za ostale članice in EU kot celoto," je na srečanju ministrov EU poudarila Vesna Györkös Žnidar.
"Če bomo prisiljeni sprejeti število oseb, ki bo večje od naših zmogljivosti, lahko ima to negativne posledice tako za našo državo kot za ostale članice in EU kot celoto," je na srečanju ministrov EU poudarila Vesna Györkös Žnidar. FOTO: Miro Majcen

Opozoril je tudi, da je nova evropska strategija o migracijah, ki jo je predlagala komisija, pazljivo uravnotežen sveženj, ne pristop a la carte. Prav tako je poudaril, da je komisija v minulih petih mesecih storila več kot EU v minulih 20 letih.

Poleg narave sheme za razporeditev beguncev so problematična tudi merila za opredelitev kvot. Pričakuje se tudi še živahna razprava o številu beguncev, potrebnih mednarodne zaščite, ki naj bi jih sprejela posamezna članica.

A Avramopulos je kljub temu zelo optimističen, da bo Unija dosegla dogovor o razporeditvi beguncev, ki so se zatekli v Italijo in Grčijo, do konca julija. Današnji dan je opisal kot uspešen, kot "prvi korak v pravo smer".

Latvijsko predsedstvo bo sedaj pripravilo poročilo o razpravi, ki bo podlaga za sklepe voditeljev članic unije prihodnji teden. Ti naj bi razčistili nekatera odprta vprašanja in podali politične smernice, ki naj bi olajšale nadaljnje usklajevanje.

Slovenska notranja ministrica opozarja, da ne moremo sprejeti toliko beguncev

Slovenija ne podpira ideje obveznih kvot za razporeditev beguncev po članicah EU, je danes v Luksemburgu poudarila notranja ministrica Vesna Györkös Žnidar. Solidarnost mora biti prostovoljna, znotraj zmogljivosti naše države in ob upoštevanju njenih specifik, je pojasnila in izpostavila pomen upoštevanja varnostnega vidika.

Begunci na italijansko-francoski meji.
Begunci na italijansko-francoski meji. FOTO: Reuters

Slovenija se uvršča v skupino članic, ki se zavzemamo za solidarnost na temelju prostovoljne odločitve posamezne države. V tej skupini so še Češka, Slovaška, Litva, Poljska, Španija, Madžarska, Romunija, Bolgarija in Hrvaška, je pojasnila ministrica.

Migracije zahtevajo po besedah Györkös Žnidarjeve celovito presojo ob upoštevanju vseh vidikov, specifik države in predvsem omejitev, ki jih vsaka država najbolje sama pozna in se težko umestijo v sistem kvot, ki je določen od zunaj.

"Zato je nujno, da Slovenija sama odloči, ali in koliko prosilcev želi sprejeti, saj lahko le tako ostanemo znotraj naših integracijskih in administrativnih zmogljivosti, kar je nenazadnje pomembno tudi v odnosu do zmanjševanja morebitnih varnostnih tveganj," je poudarila.

Slovenija je izrecno opozorila na pomen varnostnega vidika. Komisijini predlogi po ministričinih besedah ne vsebujejo ocene vpliva na varnostno sliko v članicah, zlasti z vidika varnostnega preverjanja oseb in potrebe po preprečevanju infiltracije varnostno problematičnih oseb, na primer teroristov, v migracijske tokove.

Begunci v Grčiji
Begunci v Grčiji FOTO: Reuters

Tudi razdelitveni ključ je po mnenju Slovenije pomanjkljiv. Treba bi bilo upoštevati še velikost urbanih območij, obstoječe zmogljivosti za sprejem prosilcev, trende spontanih prihodov in migracijske pritiske v članici v obdobju, daljšem od zadnjih štirih let, je poudarila ministrica.

Dve shemi, a nobena nima podpore

Evropska komisija je sicer maja predlagala dve solidarnostni shemi za delitev bremen med članicami pri soočanju z begunsko krizo v Sredozemlju,obe pa dvigujeta veliko prahu. Pri prvi shemi gre za razporeditev 40.000 Sircev in Eritrejcev, potrebnih mednarodne zaščite, ki so se zatekli v Italijo in Grčijo. Slovenija naj bi sprejela 297 oseb iz Italije in 198 iz Grčije.

Pri drugi shemi gre za preselitev 20.000 oseb, potrebnih mednarodne zaščite, ki so trenutno zunaj Unije. Slovenija naj bi v tem primeru po bruseljskem izračunu sprejela 207 oseb.

Italija zagrozila Franciji

Poleg tega je dan pred zasedanjem francoska zavrnitev vstopa beguncem na meji z Italijo znova sprožila besedno vojno med Rimom in Parizom. Italijanski premier Matteo Renzi je v primeru sebičnosti članic napovedal načrt B enostranskih ukrepov.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (176)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

pkorosec
17. 06. 2015 16.42
+11
To je SMRT Evrope in vseh evropskih narodov v njej. Konec njihove kulture, konec njihovega way of living, konec njihove varnosti, konec njihove prihodnosti. Od leta 2015 naprej, evropska himna ni vec Bethovnova Oda Radosti, ampak Chopenov pogrebni mars. RIP Evropa. Tvoja kri ni na mojih rokah.
Tjasa Zavrsnik
17. 06. 2015 13.29
+13
evropa naj jim da čolne pa usmeri za ameriko...
rekapaka
17. 06. 2015 13.26
+2
Za mene se ljudske rase ne delijo na bele, črne, rumene; za mene so vsi zeleni. V Sloveniji živi avtohtono svetlo zeleno prebivalstvo, zato temno zeleni ne spadajo v mojo domovino!
tornadotex
17. 06. 2015 12.51
+8
Namen je destabilizarati Evropo z begunci,uh kako to prav pride amerikancem...
Kimberley-Echo
17. 06. 2015 12.45
+6
Članek "Begunec ne jezi se" ste zaprli za komentarje, potem ko ste pobrali nekaj 100 klikov. A je AI to zahteval? Vem, da praktično vsak članek o dogajanju v tujini ukradete iz Russia Today, zato najbrž veste, da se tam lahko komentira prav vsak članek. Imate toliko za napisat neobjektivnega proti Rusom, a uporabljate pretežno njihov portal, kar pomeni da ste podn od podna.
aaaaaa122121
17. 06. 2015 13.21
-2
iz kje ukradejo clanke, hehe dej na vrhu vsakega ti pise, in nikoli ni Rt, vem.ga berem.vsak dan:)
SDS_je_poden
17. 06. 2015 10.56
+14
Po eni strani mi je hudo za te ljudi, ki nimajo doma oz. tam vladajo katastrofalne razmere. Po drugi strani, pa imamo tu države, ki so aktivno pomagale vzpostavit tak kaos, pa teh beguncev ne bodo prevzeli (ZDA). Zakaj ne? Zakaj se ne pritisne na ZDA, da če delajo sr.anj.e po svetu, naj nosijo še posledice le tega?!
vetlan
17. 06. 2015 12.50
+2
Gavrane20
17. 06. 2015 09.49
+13
Solidarnost je prostovoljna , naval teh "beguncev" je zaradi sraja katerega so nardile US, UK, Francija, Nemcija .. destabilizirali so drzave eo za drugo netili revolucije posredno bili vpleteni v razvoj ISIS-a in sedaj bi hoteli da mi vsi sprejmemo te ljudi ? NE HVALA .. ni dosti da nam za zaprtimi vrati odlocate o najbolj pomembnem sporazumu kateri bo spremenil in obrnil na glavo nasa zivlenja ne djte nam se nevem kok beguncov k se bojo razmnozeval k zajci .. HVALA ti za taka Evropo ampak ne hvala ... dejansko ze razisljam da ce se te dve stvari v Evropi sprejmeta bom jst popoku vn stran od EU .. nikoli in nikdar nocete posljusati ljudstva ze pri Grciji ste nas lepo naplahtal .. vse pomembne odlocitve bi sprejeli brez ljudstva... je to za vas demokracija ???? zame ne ...
SDS_je_poden
17. 06. 2015 10.58
+6
Demokracijo ti ponujajo le enkrat na 4 leta in še takrat lahko izbiraš le med tistimi, ki so že tako ali tako predolgo blizu korita. Toliko, da imaš ti občutek, da si nekaj pomagal soodločat. Drugače je pa demokracija v teh sistemih, ki jih imamo popolnoma zlorabljen pojem.
andro2009
17. 06. 2015 08.17
+34
Še enkrat. To NISO begunci. Begunci so ogrožene skupine prebivalstva kot so matere z otroki, ostareli, bolani...Mladi moški niso ogrožena skupina. Ravno nasprotno, so najmanj ogroženi. Begunec po definiciji pred nečim beži. Pred čem bežijo ti mladi moški? Aja, pred odgovornostjo in pred delom in takšne "begunce" bomo prejeli mi. Obnašajo se agresivno, samozavestno, destruktivno, brez spoštovanja...se bi resničen begunec tako obnašal? Nikoli. Bil bi srečen, da je na varnem, potrpežljivo bi čakal in s hvaležnostjo v očeh, ne pa ti mladeniči. Kmalu bomo ustanovili Radikalno stranko Slovenije, ki bo izrecno PROTI vsakemu sprejemu beguncev, razen mater z otroki. Čas je da izstopimo iz zločinskega NATA, ki vse te vojne zakuha, nam pa pusti posledice. Slovenci imamo že dovolj težav z migranti iz juga, NOČEMO teh "beguncev". Za našo domovino gre!
waga7
18. 06. 2015 21.37
flum
17. 06. 2015 07.15
-3
Naj kar pridejo, mi pa dol na dopust v tople kraje!
eFranjo
17. 06. 2015 06.54
+12
ko ne bi libije razbili, tudi beguncev ne bi bilo. kar naj jih imajo francozi in angleži, so največ krivi za to.
Synchro
17. 06. 2015 06.45
+17
Normalno, da Slovenije ne podpira teh umetno nastavljenih kvot. In prav je tako. Kdo pa so oni "uradniki" ko odločajo o tem če in koliko beguncev mora posamezna članice sprejet. Če bi bilo po mojem ne bi nobenega, ker je več kot očitno da se to dela načrtno z namenom da se Evropo nasiči z Arabci. Če jih Slovenija vzeme 10 odraslih je več kot dovolj. Pa še to bi morali bit kulturno razgledani in izobraženi da lahko od njih vsaj kaj pričakujemo. Če pa temu Videmšku kaj ne paše, pa naj si jih teh 700 domov pelje in sam skrbi za njih.
puspan
16. 06. 2015 23.36
+19
Popolnoma pravilna odlocitev. Nihce nam ne more ukazovati, koliko beguncev smo dolzni sprejeti. Nic proti njim, toda EU je pogresila ze takrat, ko so dovolili prihod prve ladje na italjansko obalo. Pomagati da, ampak na njihovem ozemlju. Vse drugo je katastrofa za ves ostali svet, prvenstveno pa za nas evropejce. Za to, kar se dogaja sedaj, nas bo se krepko bolela glava, ce ze ne se kaj mnogo hujsega. Tudi clovekove pravice imajo nekje svojo mejo.
pravica5
16. 06. 2015 21.53
+23
Toliko sovrastva do katolicanov oni pa v EU.
samuray1
16. 06. 2015 22.01
-13
sejvam
16. 06. 2015 21.48
+21
Men tud ne paše v Sloveniji! Me zanima kaj bi blo če se prpelem v Luksemburg pa zaprosim za azil, ker pač nimam službe, pa komi shajam čez mesec tle u Bananistanu
pravica5
16. 06. 2015 21.53
+5
pe?navodo
16. 06. 2015 22.56
+11
Ja , kr probi, al pa v Švici probi. Te bodo na meji takoj obrnili nazaj.
odkimasin
16. 06. 2015 21.34
+1
Posvojim eno staro 216 mesecev!
Negan
16. 06. 2015 21.28
+26
Spet slike z otroci! Pa pi+++, a lahko enkrat resnicne slike date?!?!
Misija1
16. 06. 2015 21.44
+16
ne, ker namen novinarjev je v nas vzbujati socutje, ceprav je slika popolnoma drugacna, ve se, da je od 10 imigrantov 9 moskih!
tornadotex
17. 06. 2015 12.53
+3
Hočeš reči,bodočih destabilizatorjev Evrope.
Pacek22
16. 06. 2015 21.26
-1
ni panike k nam ne bodo prišli ker nismo močna država
zulj001
16. 06. 2015 21.13
+25
Če bo šlo tako naprej ,se bo cela Afrika preselila v Evropo ,mi bomo pa kmalu bežali v Afriko............
Pacek22
16. 06. 2015 21.22
+18
Kajetan
16. 06. 2015 21.07
+4
Nasa notranja ministrca ne zna reci ne tako privat kakor javno bom pa povzel njen govor. Dejala je da slo nikakor ne more sprejeti 14.000 beguncev mspak se pa strinjamo z 1.200 begunci :-)
Tretja Švica
16. 06. 2015 21.11
+8
Lunca_89
16. 06. 2015 21.02
+12
Da se naši klepci ne strinjajo z odločitvami vodilnih v EU in, da si CELO upajo rečt ne, ja kam je pa to za zapisat?? A ste vi novinarji zihr prave informacije objavl??? Ker potem, če to drži so celo enkrt eno dobro in razumno odločitev za Slovenijo sprejel.