Tujina

Posiljena, prisiljena v poroko, mrtva

Rabat, 16. 03. 2012 15.46 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Maroški aktivisti si prizadevajo spremeniti zakon, po katerem se morajo posiljevalci poročiti s svojimi žrtvami. Zahteve so zaostrili po tem, ko si je po posilstvu in prisilni poroki vzela življenje 16-letnica.

Bo predlagateljem uspela sprememba zakona, po katerem lahko po posilstvu družinsko čast opere le poroka s posiljevalcem?
Bo predlagateljem uspela sprememba zakona, po katerem lahko po posilstvu družinsko čast opere le poroka s posiljevalcem? FOTO: Reuters
V nekaterih družbah, med katerimi so številne v arabskem svetu, se izguba ženske nedolžnosti pred poroko smatra za izgubo družinske časti. Zato so po posilstvih pogosti dogovori, s katerimi se morajo žrtve posilstev nemalokrat poročiti s svojimi napadalci.

16-letna Amina al Filali se je po tem, ko je bila posiljena, morala poročiti z moškim, ki jo je posilil, poroča spletna stran Al Jazeera. Na poroki je bila hudo pretepena, zatem pa je vzela v roke svojo usodo, popila strup za podgane in umrla. Očividci dekličinega samomora so povedali, da je moški Amino, potem ko je popila strup, zgrabil za lase in jo zvlekel na ulico, kjer je kmalu zatem umrla.

Dekličin krvnik se je s krivičnim zakonskim členom, po katerem moški, ki je poročen s svojo posiljeno žrtvijo, za svoje dejanje zakonsko ne odgovarja, izognil zaporu.

Po hčerini smrti je dekličin oče Lahcen Filali povedal, da so po tem, ko je prijavil hčerino posilstvo, možnost poroke predlagali uslužbenci sodišča. "Tožilec je moji hčeri svetoval, da se poroči. Rekel je: "Pojdi in se z moškim dogovori za poroko,“ je za maroško spletno stran goud.ma povedal Filali.

Dekle je družini potožilo, da je moški, ki jo je posilil, z njo grdo ravnal še naprej, a so se ji svojci odrekli in si je po vsej verjetnosti tudi zato sodila sama, dodaja Al Jazeera.

Tradicionalne vrednote v arabskem svetu pogosto zanikajo pravice žensk, a si v Maroku prizadevajo slabe razmere izboljšati.
Tradicionalne vrednote v arabskem svetu pogosto zanikajo pravice žensk, a si v Maroku prizadevajo slabe razmere izboljšati. FOTO: Reuters
Lanskoletna vladna študija je pokazala, da je bila četrtina maroških žensk vsaj enkrat v življenju žrtev spolnega napada.

Nastopil je čas, da se krivice popravijo

Dekličina smrt je sprožila val odzivov. Aktivistka Abadila Maaelaynine je na družbenem omrežju zapisala: "16-letna Amina je bila oskrunjena trikrat – s strani njenega posiljevalca, tradicije in 475. člena maroške zakonodaje.“ Na spletu so nasprotniki okorele zakonodaje začeli zbirati podpise, v soboto pa naj bi se na ulicah glavnega mesta tudi protestno zbrali, da bi z glasom proti sramotnemu zakonu poskusili doseči spremembo zakonodaje.

Kot pravijo skupine zagovornikov pravic žensk, je zakon opravičeval tradicionalne prakse, po katerih je lahko moški, ki je posilil žensko, s poroko opral čast dekletove ali ženine družine. V Maroku je za posilstvo določena zaporna kazen od pet do deset let, če pa je žrtev mladoletna, je posiljevalec za zapahi med 10 in 20 leti.

Na spletni strani Facebook je bila ustanovljena stran Vsi smo Amina Filali, na kateri zahtevajo pobudniki zaprtje sodnika, ki je poroko dovolil, kot tudi aretacijo posiljevalca. Maroška vlada je leta 2004 v želji, da bi izboljšala položaj žensk, prenovila družinsko zakonodajo, a so aktivisti prepričani, da so potrebne še bolj korenite in odločne spremembe ter izboljšave. Z ustavnimi spremembami stremijo k večanju zakonskih pravic žensk.

Spremljajte 24ur.com na Facebooku in Twitterju!

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (58)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Spetsnaz
17. 03. 2012 09.06
-2
Tukaj nima vera nobene zveze z temi neumnimi in nezivljenskimi zakoni !
pinkyy16
17. 03. 2012 07.48
+16
Ko to prebiram se sprašujem, ali imajo starši kaj starševskih čustev, da so to dovolili, da je življenje njihovega otroka manj vredno od družinske časti??? Lepo vas prosim, otroka jim posilijo, oni pa predlagajo poroko???? A nimajo starševskih nagonov, da svojega otroka zaščitijo, ne glede na to kje živijo, kako so vzgojeni in kakšna je njihova kultura?? Odreči se svojemu otroku in ga pustiti trpeti??? Ma daj, še žival dela s svojimi mladiči desettisočkrat boljše od ljudi...jaz bi starše na giljotino dala. Majkemi.
sweetmadness
18. 03. 2012 00.06
najboljši komentar na ta članek! to je to!
Kikinda2000
17. 03. 2012 04.35
+3
Dragi moji, islam je ena najlepših ver, če nanjo gledaš iz ta pravega kota. Nism musliman, imam pa z muslimani precej izkušenj, med drugim sem nekaj časa celo prebil med arabci. Nikjer v koranu ne piše, da se mora posiljevalec poročiti s svojo žrtvijo, niker v tej knjigi ne piše, da morajo biti ženske zaničevane, pretepane in kaj jaz vem kaj vam še roji po glavah... Res je, muslimani se še vedno dogovarjajo o porokah, pa to ne pomeni, da ženske trpijo v zakonih kaj bolj kot moški. Predstavljate si lahko, da tudi za moškega ni vedno lahko, ko mu "poturijo" kar eno žensko za ženo. A ravno v takem primeru se morata oba še toliko bolj potruditi za zakon, ne pa tako kot pri nas, ko se 2 poročita iz "gole ljubezni", čez eno leto se pa oba skregana že jajcata po sodiščih... Ne trdim, da so vse družine srečne, vendar če jih primerjam z našimi "popolnimi družinami", bi se v bistvu lahko vprašal, kdo je v zakonih bolj srečen, muslimani, ali (mi) ostali...
hmm....
17. 03. 2012 07.31
+4
blabla59
16. 03. 2012 23.43
-2
Gadafi: "zakaj bi se matral z nasiljem, ce lahko zemljo zasedemo z naravnim prirastkom... " ...kmalu tudi v Ljubljani...
posiljatelj
16. 03. 2012 22.47
-26
ko bo džamija v LJ zgrajena, bodo ti zakoni veljali tudi pri nas. Na območju džamije velja šeriatsko pravo in tam država Slovenija nima nobenih pristojnosti.
Anja Hribar 1
16. 03. 2012 23.01
+18
govoris bedarije, predn napišeš pomisl ...
t.i.g.r.
17. 03. 2012 00.09
+1
ma kr prov po eni strani...to se sploh neb smel dugajat...jest bi vsazga slehrnega posiljevalca mucu do smrti....muke bi mu ble velke
ThomiB
17. 03. 2012 08.34
+0
ti pa si kekec... poglej samo v našo cerkev..... to pa take .. a ne?
_glamour_
16. 03. 2012 22.34
+18
takega zakona ni nikoli napisala ženska!
mangakid
16. 03. 2012 21.24
+5
zile78
17. 03. 2012 00.55
+9
mnogi posiljeni decki in deklice s strani duhovnikov, tudi islam ?????? !!!!!!!! ne klanfaj...
galjot
16. 03. 2012 21.21
+10
koliko imajo te deklice sploh besede pri izbiri moža ??? pa zakoni gor ali dol-nič,kar reče "gospodar"tako mora biti!!!
periot22
16. 03. 2012 20.57
+33
Nimam besed kako nazadnjaški butast narod!
beby25
16. 03. 2012 20.19
+30
mutava država......niso pr seb!!!Fakk!!!
laura111.
16. 03. 2012 19.58
+28
Miki777-
16. 03. 2012 19.55
+46
In te Neandertalce v kamijonih vozijo v EU in jim množično podeljujejo državljanstva in jih silijo v poroko z Švedinjami, Norvežinjami, Francozinjami... saj še z svojimi ženskami ravnajo hujše kot z svinjami.
br.0001s
16. 03. 2012 19.19
+41
zalostno. uboga deklica...
witchita
16. 03. 2012 19.10
+3
jz ne najdem te strani vsi smo amina filali na fbju? mogoče kdo ve zakaj? tut k napišem amina filali ne vrže strani vn, hvala
_glamour_
16. 03. 2012 22.29
+2
ddmmll
16. 03. 2012 17.18
+67
Mislim, da je problem v muslimanskih, prav tako v katoliških, načelih prav ta, da so si jih ljudje prikrojili po svoje in ta načela nimajo nobene veze z bogom in vero. Katiliška cerkev je najbogatejša firma na svetu, ki vsak dan pobira miloščino od revežev in se sklicuje na dobrodelnost in kako jim bo bog povrnil. Muslimani vrednotijo moškost, ženska je za njih manj kot nič.... Bog je ustvaril vse nas, na enak način in kot dobrotnik, ki nam ga predstavljajo v obliki Jezusa, Alaha, Bude ali kogarkoli drugega, verjetno nima nič opraviti z tem.
we.see.we.judge
16. 03. 2012 17.14
+34
Da nebi slučajno koga slišal govoriti, da je tukaj glavni krivec vera Islam, ker v Koranu ne piše, da se mora žensko zanemarjati, jo pretepati.. to je vse v človeku
QueerAsYou
16. 03. 2012 17.16
+10
Seveda da ne! Četudi bi, saj smo ja dosegli neke civilizacijske norme in razum pravi da to ni prav!
SlavaPerunu
16. 03. 2012 17.23
+48
nobena vere ne uči slabo samo izvajajo jo bedaki lačni oblasti in egoisti ;)
Miki777-
16. 03. 2012 19.56
+8
PeggySue*
16. 03. 2012 22.20
+4
Madridista9 Da nebi slučajno koga slišal govoriti......ker v Koranu ne piše... A bejž no? :) Sicer v koranu ne piše,da nebi smela povedati svojega mnenja,ampak ga vseeno ne bom,ker to nekomu nebi bilo po godu.Eni imajo pač to v sebi,da čutijo oblast nad ostalimi. :)
_glamour_
16. 03. 2012 22.30
+1
koran je čudovita knjiga (original verzija seveda) Tam NIČ od tega, kar se pri njih dogaja, ne piše!
bljak janša
16. 03. 2012 17.09
+25
po šeriatsko, s čimer si grešil pa odrezat. pa naj to nardijo kar prve ženske ki ga najdejo.
Nimivseeno
16. 03. 2012 17.07
+6
Mohamed je bil pedofil, zakoni pa izvirajo iz takratnih običajev in takratne kulture. Tudi kristjani, če bi se držali svetega pisma, bi morali kamnati prešuštnice, sodomiste ...itd.
bljak janša
16. 03. 2012 17.11
-6
tud tisti ki j erekel: pustite male k meni je bil pedofil. tud v krščanskem svetu so bile poroke dovoljene od 11 leta dalje. kjer je življenska doba manj kot 4o let je to razumljivo.
pizam
16. 03. 2012 18.47
+11
ni res jezus je prešuštnici odpustil in jo rešil kamnanja tako da ne morete reči da bi jih mi kristjani kamnali to je laž
Indigo Pingvin
16. 03. 2012 19.09
+3
@pizam, res je, kamenjanje se je izvajalo v judovski religiji, nikoli v krščanski.
rew333
16. 03. 2012 20.21
+12
Ko bi se le tudi danes kristjani, ki znajo biti tako do amena nestrpni in obsojajoči, zgledovali po Jezusu, ki je znal odpuščati in sprejemati ljudi v njihovi drugačnosti.
bigich
16. 03. 2012 17.01
-8
Vse je v glavah ljudi. Islam je cist in resnicno ne prepisujte mu svojih oholih idej. Lepo bi bilo, da bi vsaki dan napisali kasen clanek od ene izmed milijon zensk v EU katera "pade po stopnicah", mrtva od alkohola faše gangbang itd. Kaj? Aja ... rdece cetrti so v EU kultura in civilizacijski dosezek prav tako kot homosexualnost in v roku 20 let se pedofilija. Res se ne bi branil prebrati kaj takega ... tako ob kavici. neezubilah
Nimivseeno
16. 03. 2012 17.18
+18
Problem rdečih četrti vidim samo v primeru, ko se ženska svobodno ne odloči za opravljanje tega poklica. Če ima rada svoj poklic, če dobro zasluži, če plačuje davke, kdo si ti, da bi jo obsojal za to, kar počne? Homoseksualnost je dokazana spolna nagnjenost določenih ljudi. Kdo si ti, ki bi obsojal odrasle svobodne osebe za to, ker živijo skupaj v slogi, ljubezni in spoštovanju? Vsi svobodni, vsi enakopravni! Pedofilija nikoli ne bo sprejeta zato, ker otrok do 18 leta ne more odločati o samem sebi, torej ne more svobodno privoliti v tak odnos. Kljub temu, da 13 letnica pobegne s 30 letnim tovornjakarjem (ljubimcem njene mame, kot smo brali pred meseci) je on kriv, ker punca ne more odločati o sebi. Posebnost, ki jo organi pregona še vedno dopuščajo so romi. Imamo ravno tako primere romkinj, ki s 13 letom nehajo hoditi v šole, nihče ne ukrepa, punca živi s 30 letnim fantom. Policija, sodstvo, centri za socialno delo pa NIČ! To je zame pedofilija.
dya
16. 03. 2012 17.47
-14
to je ZATE pedofilija. za njih in njihovo kulturo je to normalno. kje pise, da je tvoja (zahodna) kultura edina prava? tipicino egocentricno zahodnjasko razmisljanje,, ki ga je treba vsilit vsem dugacnim skupnostim na svetu. bog ne daj, da bi gledali skozi oci druge kulture, saj je nasa edina prava, "civiliziran", a ne? treba bo se malo po svetu pogledat al se pa vsaj malo izobrazit.
Nimivseeno
16. 03. 2012 18.00
+6
Osnove naše evropske kulture so osnovane na moralnih vrednotah vzajemnosti. Svoboda posameznikove odločitve in enakopravnost med posamezniki. Ali če se izrazim bolj strokovno, Jeremy Benthon s svojim utilitarizmom in Kant s kategoričnimi principi sta veliko prispevala k razvoju moralnosti.
dya
16. 03. 2012 18.19
-5
seveda. govorim o tem, da zahodnjaki praviloma sodimo ostale glede na naše vrednote, ki izhajajo iz naše tradicije, tako kot so nas učili naši predniki. nimamo pa vsi iste kulture. nesmiselno je, da ena kultura doloca norme za cel svet (primer: deklaracija o clovekovih pravicah) in se ji morajo vsi drugi prilagajat. zakaj? pa ne pravim zdaj da je deklaracija o CP napacna. moti me to, da za večina sodi druge po svojih pravilih, niso pa sposobni gledat na svet z drugacnega zornega kota. kant in benthon sta k razoju moralnosti prispevala samo v svoji kulturi.
Nimivseeno
16. 03. 2012 19.19
+9
Zato, ker so v tej deklaraciji zajete moralne vrednote vseh ljudi, ne samo krščanskih, tako kot ti praviš. Ubiti nekoga, da si prilastiš njegovo lastnino, ženo ...bo vedno nemoralno dejanje v vseh civilizacijah in v vseh religijah. To, kar Kant imenuje kategorični imperativ, imamo vsi v sebi. Te vrednote pa mislim, da so prvič vzklile, ko so ljudje spoznali, da se lahko isto zgodi tudi tebi. Torej, če si ti ubijal, te lahko nekdo drug ubije = vzajemnost. Te vrednote so potem ponotranjile religije, krščanstvo ga pa imenuje zlato pravilo, ki ga je baje rekel Jezus: "Česar nočeš, da bi drugi tebi storili, ne stori tudi ti njim. "
_glamour_
16. 03. 2012 22.32
+2
bigich, tista, ki pade po stopnicah zaradi alkohola, ŠKODI SEBI in ne drugim
ustvarite
16. 03. 2012 22.57
+1
dya,maš prav. nimivseeno,a misliš,da imamo pravico iti v pragozd učit kakšna plemena,da je nemoralno hodit okol nag,samo zato,ker tako mislimo mi? pa ne mislim s tem,da je prav to,kar počnejo s temi dekleti in ženskami,če pa si npr. romi ustvarjajo družine pri trinajstih (če znajo in zmorejo poskrbeti zanjo),je pa to njihova stvar. naši otroci takšne stvari počnejo naskrivaj in bog ne daj,da kakšna punca zanosi. kako moralen je narod,ki bi jo obsodil,da je (da bom lepo napisala) pokvarjena,njeni starši pa nesposobni vzgajati otroka? pač imamo različne moralne vrednote,kot imamo različne načine življenja.
...pajtl...
17. 03. 2012 00.04
+2
@Nimivseeno. Nauč se prvo kaj je pedofilija, pole filozofiri. Pedofilija je do 12-13 leta. Ampak se še itak deli naprej. Potem starejše se pa drugače imenuje, tako, da ne posplošuj.
Nimivseeno
17. 03. 2012 08.30
+2
Če neko ljudstvo hodi golo naokoli se mi ne zdi sporno in nemoralno. Poleti tudi mi radi odvržemo vsa svoja oblačila in se pridružimo ostalim nudistom na morju, tudi to se mi ne zdi sporno. Sporno pa je, da je vsaka religija demonizirala spolnost do te mere, da je vse greh. Masturbacija je greh, ker ne vodi do otroka, kondomi so greh, spolnost pri starejših je greh, ker ne vodi do zanositve ... itd.
Desktop.Messiah
16. 03. 2012 16.47
-28
Tragična usoda dekleta ne sme pristriči peruti multikulturalizmu. Nasprotno, skupaj si moramo prizadevati za večjo stopnjo tolerance in zavedanja o različnosti, ki nam bogati vsakdan.
blabla59
16. 03. 2012 17.36
+15
Z multikulturnostjo ni narobe nič, je pa bomembno da se nekje postavi meja. Teb pa priporočam da v youtube vtipkas, recimo EUROPE ISLAM, pa si mal poglej kaj se zgodi ko je ta meja presežena. Najlažji je leporečt tko k ti zdel, neki pa je realnost ki se dogoja v franciji, nemčiji, makedoniji. Glavna stvar pa je v tem , da imajo muslimalni načrtno tak naravni prirastek. Še gadafi je nekoč izjavu neki v tem smislu: "zakaj bi se matral z meči pa nasiljem, ce lahko zemljo zasedemo na lep način z naravnim prirastkom...