Tujina

FOTO in VIDEO: Pilot, ki je odkril razbitine in trupla: Trije so se držali za roke

Surabaja, 30. 12. 2014 07.28 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Iskalne ekipe so našle razbitine letala AirAsia, ki je z radarjev izginilo kmalu potem, ko je zaradi slabega vremena pilot prosil, če lahko spremeni smer letenja. Iz vode so že potegnili tudi nekaj trupel nesrečnih potnikov.

Razbitine letala so našli nekaj 100 kilometrov bolj vzhodno od začrtane poti letala, na območju okoli 160 kilometrov jugozahodno od indonezijskega kraja Pangkalan Bun na otoku Borneo.

Potem ko so vse od nedelje čakali novice, je za svojce potnikov leta AirAsia QZ8501 nastopila ura žalostne resnice.

Iskalne ekipe, ki so se na teren odpravile ob šestih zjutraj po lokalnem času, so v enem od 13 iskalnih območij  v Javanskem morju v bližini indonezijskega dela otoka Borneo, najprej opazile več plavajočih predmetov bele, rdeče in črne barve, pa tudi predmete, ki so spominjali na rešilne jopiče in prtljago.

Na kraj so takoj poslali ekipe, ki so pregledale predmete, v bližini pa so opazili tudi žrtve tragedije. 

Indonezijske televizijske postaje so kmalu zatem že predvajale posnetke plavajočih predmetov in trupla, kar je močno šokiralo svojce. Reševalci so se takoj spustili do prvega najdenega trupla, doslej so našli že trupla 40 potnikov. Ker se je nad mestom iskanja že spustil mrak, bo do jutra pri tej številki najbrž tudi ostalo.

Prvi častnik Tri Wibowo, ki je bil na krovu helikopterja, ki je prvi opazil razbitine, je za indonezijski časopis Kompas opisal trenutek najdbe: "Ko smo zagledali razbitine, smo mislili, da so potniki še živi, da nam mahajo. A ko smo se približali, smo videli, da gre le za napihnjena trupla, da so vsi mrtvi."

Dodal je, da je videl skupino oseb. ''Tam je bilo sedem do osem oseb. Trije so se držali za roke,'' je dejal.

Na informacijo, da skoraj ni dvomov, da razbitine pripadajo nesrečnemu letalu, se je takoj odzval tudi predsednik družbe AirAsia Tony Fernandes, ki je na Twitterju zapisal: "Moje srce je polno žalosti zaradi družin potnikov leta QZ 8501. Iskreno sožalje!"

Stik so izgubili v nedeljo

Iskanje letala AirAsia
Iskanje letala AirAsia FOTO: Reuters
Airbus A320-200 je stik s kontrolo zračnega prometa izgubil v nedeljo zjutraj po lokalnem času, približno uro po vzletu. Preden je izginilo z radarjev, je letalo zaradi slabega vremena zaprosilo za spremembo poti, kar so zračni kontrolorji odobrili, je v nedeljo sporočila letalska družba AirAsia, ki ima sedež v Maleziji.

Pilot je kmalu zatem prosil še za dovoljenje za dvig na višji višino, česar pa mu po navedbah indonezijskega ministrstva za promet niso mogli odobriti, ker je bilo na tej višini že drugo letalo. Pet minut kasneje naj bi letalo izginilo z radarjev. Klica na pomoč letalo ni poslalo, izginilo pa je v indonezijskem zračnem prostoru.

Na krovu letala je bilo 155 potnikov - 138 odraslih, 16 otrok, en dojenček - ter sedem članov posadke. Velika večina potnikov, 149, je Indonezijcev, trije so Južnokorejci, eden Britanec, eden Malezijec in eden Singapurčan.

Letalo AirAsia
Letalo AirAsia FOTO: Reuters
  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (179)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Anna77
31. 12. 2014 09.00
+2
Me prizadene še toliko bolj, ko preberem, da so bili na letalu tudi otroci.
ladyy
31. 12. 2014 12.51
+1
BULDOH
31. 12. 2014 07.41
-6
V Sloveniji pade vsako leto eno letalo dol-toliko ljudi pač izgubimo na cestah......
dajmodejko
31. 12. 2014 07.41
-5
hvala bogu ne hodim na letala
gamn06
31. 12. 2014 01.04
+1
BULDOH
31. 12. 2014 07.11
-2
Hinkoinvinko
30. 12. 2014 22.18
-12
Le kakšnih posledic se je pilot bal, da ni dvignil letala na lastno pest? Da bi trčil v drugo letalo, je bila možnost neznatna, da jih bo neurje zmlelo, pa skoraj gotovost. Človeška logika je res problematična.
KomentatorPolde
31. 12. 2014 07.52
+7
Klimova
30. 12. 2014 22.03
-2
Po kolikšnem času se človeško truplo v vodi napihne? Ali je kakšna razlika v razpadanju človeškega telesa, če se človek utopi ali, če se truplo znajde v vodi po smrti? Grdo, ampak me zanima.
ho?emVšolo
30. 12. 2014 23.38
+1
johndoe35
30. 12. 2014 21.21
+10
To nekaj ne štima? Če je letalo treščilo v morje potem se nobeden ni držal za roke? Edino če so plavali na vodi pa so se takrat primili za roke in tako od mraza umrli.
Ramzess
30. 12. 2014 21.27
+2
Hinkoinvinko
30. 12. 2014 22.14
+8
V Indoneziji ravno ne bi od mraza umrli, tam ima morje 30 stopinj. Se pa strinjam, da zgodba ni logična.
komir10
30. 12. 2014 23.42
trije so se držali za roko, to se je zdelo pilotu helikopterja
ho?emVšolo
30. 12. 2014 21.07
+30
če so se držali zo roke, so preživeli strmoglavljenje letala
Philips Peja
30. 12. 2014 20.41
+4
kalaisnikov lepo si napiso! taksni clanki so res zalostni da mores komenitrat...ker ti ni vseeno...res a je da eni pisejo take...da pac ga moremo razumet tudi njega..saj je le clovek,in kot si napisal..."vsi ze umiramo ze takrat ko se rodis" samo vsak na svoj nacin! Dokler bo pa "KAO" pametna druzba mislila da dela prav...bomo vedno naivni! Iskali so jih....naslih so jih na povrsju..."ti nesrecniki so se drzali skupaj v mrzli vodi ..v upanju dokler nebo prisla pomoc" ..in pomoce je prisla prepozno! to je vedno tako..vedno...zakaj ? :/ pa se mores vprasat in komentirat po svoje! :/ davek pa tako ali tako cel svet placuje!
SlovenijamaTALENT
30. 12. 2014 20.28
+34
Smrt je del življenja. Zato ni panike. Ko pride do konca se je potrebno zbrati in pomisliti na to. Nič posebnrega.Tako kot si tukaj tako booš nekoč tudi odšel. In zopet prišel....če je konec bo tudi začetek in obratno, že ko se rodiš začneš umirati. zahodnjaki preveč pozornosti posvečamo samemu dejstvu smrti. Materializem in oklepanje naredita svoje.
Brabus
31. 12. 2014 07.17
-1
To boš nekoč doživel in boš videl, da ni čisto tako.
KomentatorPolde
31. 12. 2014 07.54
+2
Anna77
31. 12. 2014 09.02
+4
Imaš prav, smrt je del življenja in bi jo morali sprejeti, ampak, ko je tukaj nekdo od tvojim, mogoče celo otrok, je to zelo težko.
Philips Peja
30. 12. 2014 20.17
+0
karamina: prav zaradi takih egoistov kot si ti ...pa POLITIKA in MEDIJI delajo z nami kaj hocejo! tvojo glavo manipolirajo z svojim mislenjem! tvojega ne upostevajo! jaz nisem ti in nikol nebom! Kdo pa si ti ...da mislis da imas prav ? BOG=??? dober clovek?? Superwomen?? daj ...prvo svoj prag spucaj ;) drugace pa ...dokler me 24ur ne zbrise...nimas ti kaj pisnit glede tega kaj je prav in kaj ne !? ;) ce te kaj moti ...mas FB...pa se zukenbergu pritozi ...zakaj ni gumbeka NI MI VSEC ;)
motorist_mb
30. 12. 2014 19.36
+5
Sožalje svojcem...nekaj zaj ne razumem...imeli gor reš.jopiče...letalo razpadlo...trije se držali za roke...zakaj ni noben preživel te???
šumar
30. 12. 2014 19.44
+1
ker je letalo z hitrostjo trcilo in ni mogel nihce prezivec če so razbitine halo in tut niso se mogli drzat za roke
Eastman
30. 12. 2014 20.28
+2
@sumar Menda se v vodi vidi obris letala, če je to res pomeni da je lahko pristalo v vodi, torej so se nekateri rešili in so se lahko držali za roke.
Philips Peja
30. 12. 2014 19.24
+0
karamina....ce mediji, javnost...in politika ...lahko pisejo delajo in opravljajo kar jim je volja...zakaj potem si proti svobodi govora??? Vsak ima pravico svoje mnenje,svoj komentar objavljat ali izjavlat,...saj komentar so le zapisane besede....kar pomeni ni Glasno izreceno ali agresivno...so le napisane besede...katere beres jih ti z svojimi mislimi! kaj zelim povedati ...tocno tak kot preberes ..tako sebe preberes...ce mislis da je komentar agresiven ...potem je to ze pac taksno tvoje mnenje ..samo to se ne pomeni da smo vsi istega "tvojemu" podobnemu mnenja! Slovenija manipolira z nami...delodajalci...zavodi in druge ustanove...TI pa si tu meni pametna ...kaj lahko pisemo in kaj nesmemo ???! CE NEKDO NEKAJ OBJAVLJA IN S TEM SLUZI SI SVOJ KRUH"24ur" neglede kaksen je dogodek (primer: učitelj v mb).....potem imam tudi jaz se branit z svojim predlogom oz. podati prav tako svoje mnenje ..saj moje je brezplacno. In ce ti je to na razplogao kot debatiranje ali pac "prosti cas za branje"...potem imam vso pravico tudi podat svoje mnenje...saj nekdo sluzi na moj racun ;) ce ti to ni jasno...potem...nevem zakaj mislis da si zelela dobro?!
staridida
30. 12. 2014 20.08
-8
Prav zaradi takih ,kot si ti in podobnih je treba komentiranje zapret.....
staridida
30. 12. 2014 18.35
+31
Bi prosila 24 ur, da take dogodke za komentiranje zaprejo-HVALA-----
vrtnar01
30. 12. 2014 18.56
-5
ti predlagam,da se brigaš za sebe in da greš na kako bolj zabavno stran-HVALA-----*
hondica
30. 12. 2014 18.13
-33
Hebe se azijcem za par človeških življenj, to se samo zahodnjaki sekiramo.
Verbena
30. 12. 2014 18.18
+24
..hondica, kaj pa praviš??.....vsak potnik je imel na tleh ljudi, ki so mu pomenili vse in on je njim pomenil vse...ahh, postavi se v položaj, kako bi se počutil, če bi imel koga v tisti jekleni ptici.....ko zgubiš nenadoma res ljubo osebo v nesreči..takrat ..lohka razumeš bolečino tistih na tleh !!!
unclub
30. 12. 2014 19.02
+6
hondica
30. 12. 2014 19.36
-3
Saj meni bi bilo, samo njim sploh ne najbližjim pa ni ravno.
Verbena
30. 12. 2014 20.09
+6
ja, sej...tudi taki obstajajo, ki jih nesreča drugih prov nič ne gane, so povsem brezčutni..pa ni važno na katerem kontinentu...mogoče bi vsak drugače razmišljal in se obnašal, če bi doživel nesrečo osebe, ki mu velik pomeni !!....drugače gledaš potem na vse to...
IceWom
30. 12. 2014 17.58
+44
Če so imeli gor rešilne jopiče potem so vedeli da ne sledi nič dobrega,...groza, kaj so prestajali
?UMBUS
30. 12. 2014 17.41
+12
zelo tragično.
?UMBUS
30. 12. 2014 17.43
+4
uporabniskoime 1
30. 12. 2014 16.49
+61
Zakaj je tukaj sploh dovoljeno komentirati? Cloveska neumnost nima meja
sezonska_solata
30. 12. 2014 17.56
+22
Mr.Somebody
30. 12. 2014 18.00
+22
standarna politika 24ur, pač hijene, ki služijo s kliki na račun tragedij.
komir10
30. 12. 2014 23.49
+0
Mb128
30. 12. 2014 16.23
-2
Ja, letalo je žal strmoglavilo. Vzrok? Ni nujno da je zato krivo slabo vreme. Tuji mediji so že dolgo nazaj poročali, da so v vodi našli nekaj kar naj bi bilo podobno letalskim vratom. Če so odpadla vrata pa pomeni, da je prišlo do hipne dekompresije in so posledično vsi padli v nezavest nakar je letalo zaradi prevelike g obremenitve v zraku razpadlo. Torej, vzrok nesreče je bil najverjetno slabo vzdrževano letalo. To teze podkrepi še ta podatek da neko drugo letalo istega prevoznika ni poletelo včeraj zaradi težav z pnevmatikami. Mimogrede, CNN je poročal da je Eu temu prevozniku že pred leti prepovedal vstop v zračni prostor Eu-ja.
Ferdo Crni
30. 12. 2014 17.20
+5
Samo da razjasnimo - Airasia je nizkocenovni prevoznik v glavnem za kratke in srednje razdalje na določenem področju azije in ne evrope. Šele pred kratkim so odprli Airasia X za malce daljše razdalje. Do sedaj ni imel večjih problemov. Zelo preuranjeno je na podlagi ostankov kar obsojati. Odpadla vrata lahko pomenijo marsikaj ali pa nič. Lahko da so kar odpadla za brezveze, lahko je nek potnik misli lda je WC in odprl napačna vrata, lahko je stevardesa delala samomor.... lahko je marsikaj. Kar se mene tiče - glede na niskocenovnike (z Airasiao Sem letel dvakrat) je Airasia zdaleč pred kakšnim RayanAir.
kjesinisi
30. 12. 2014 18.17
+9
Potnik mislil da je wc? Si ze videl kdaj ta vrata? :D
rockorama
30. 12. 2014 18.38
+3
Heh, od znotraj jih ziher ni nikoli... Med letom vrat ni mogoče odpreti, to je navaden bla bla...
Mb128
30. 12. 2014 18.51
+4
Ferdox, glej ne bi o tem. Če bi ti vedel kak kup nonsensov si natrosil jih verjetno ne bi niti zapisal. Kakor koli že, obstaja še en potencialen vzrok za nesrečo. Nekateri trdijo, da je letalo imelo prenisko hitrost in tako posledično izgubilo vzgon. Baje se je letalo tudi vzpenjalo iz višine 32.000 ft. na 38.000 ft. brez odobritve kontrole letenja. Ne vem sicer zakaj bi bilo dobro, da se je letalo vzpenjalo če pa so bili nevihtni oblaki na višini 50.000 ft., plafon letala pa je 40.000 ft. Špekulira se tudi, da so zmrznile tudi t.i. pito tube. Kaj pa to pomeni pa seveda veš najbolje ti spoštovani Ferdox. Ni kaj, res si pravi Jack, celo CNN razpolaga z napačnimi podatki!
Ferdo Crni
30. 12. 2014 19.29
+2
Moj sestavek ni bil mišljen kot znanstvena teza ampak kot sarkastičen vložek. Ker je na podlagi enih vrat zelo težko kar takoj napraviti tezo. Bom pa seveda opustil CNN in se pozanimal samo pri tebi, ker si me navdušil z izrednim briljiranjem. :-)))
Gavranea
30. 12. 2014 15.33
+8
Ej sam to jim pa čist vrjamem, da so mislili da so jim mahali iz razbitin... Verjetno so si podzavestno močno žeželi, da bi našli kakega preživelega... verjetno so mislili, da je letalo nekje pristalo... in da so vsi živi, kar je posledica tistega izginulega letala... govorice pa kar ne pojenjajo...