Tujina

Nasprotniki smrtne kazni opozarjajo: 'Usmrtitev je orodje teroristov' Lani smrtno kazen izvršilo kar 25 držav

Rim/Ljubljana, 10. 10. 2016 09.12 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Vse več držav zaradi terorističnih napadov ponovno uvaja smrtno kazen. Nasprotniki opozarjajo, da je treba ustaviti krog nasilja, saj je izvrševanje smrtni kazni orodje, ki ga uporabljajo prav teroristi. K odpravi smrtne kazni poziva tudi Slovenija.

Letošnji dan boja proti smrtni kazni, ki ga na 10. oktober obeležujemo že 14. leto, poteka pod geslom "Usmrtitev je orodje terorista. Ustavite krog nasilja". Svetovna koalicija proti smrtni kazni, ki združuje več kot 150 organizacij, opozarja, da so se nekatere vlade v imenu zaščite svoje države po terorističnih napadih zatekle k tovrstni kazni. V zadnjih desetih letih so tako zakone, ki predvidevajo smrtno kazen za nekatera teroristična dejanja, sprejeli v Bangladešu, Indiji, Nigeriji, Tuniziji in nekaterih drugih državah. V imenu boja proti terorizmu pa sta nedavno tudi Pakistan in Čad začela znova izvrševati smrtno kazen, na katero je prej leta veljal moratorij.

Smrtno kazen za kazniva dejanja, povezana s terorizmom, ohranja skupaj 65 držav. Pri tem je bil v obdobju med letoma 2006 in 2016 v 15 državah najmanj en človek obsojen na smrt, in sicer v Afganistanu, Belorusiji, Čadu, na Kitajskem, v Egiptu, Ekvatorialni Gvineji, Indiji, Iranu, Iraku, Jordaniji, Pakistanu, Savdski Arabiji, Somaliji in Združenih arabskih emiratov, navaja koalicija, ki se že od leta 2002 bojuje za odpravo takšne sankcije. Še 41 držav pa v zakonodajah ohranja smrtno kazen za kazniva dejanja, povezana s terorizmom, a v zadnjih desetih letih nanjo niso nikogar obsodile.

Smrtno kazen so doslej v celoti odpravile 104 države, šest držav pa za tako imenovana običajna kazniva dejanja.
Smrtno kazen so doslej v celoti odpravile 104 države, šest držav pa za tako imenovana običajna kazniva dejanja. FOTO: AP

K odpravi pozivata tudi Slovenija in Svet Evrope

Slovensko zunanje ministrstvo je v danšnji izjavi poudarilo, da je Slovenija odločna nasprotnica smrtne kazni v vseh okoliščinah in da je njena odprava pomembna tako z vidika varovanja človekovega dostojanstva kot zaradi nepovratne škode, ki jo povzroča, saj nobeno sodstvo ni brez napak. "Podatki kažejo, da smrtna kazen ne zmanjšuje stopnje kriminala, zato pozivamo vse države, da jo odpravijo ali uvedejo moratorij na njeno izvrševanje," so zapisali na MZZ.

Smrtno kazen za kazniva dejanja, povezana s terorizmom, ohranja skupaj 65 držav. Pri tem je bil v obdobju med letoma 2006 in 2016 v 15 državah najmanj en človek obsojen na smrt in posledično usmrčen za kazniva dejanja, povezana s terorizmom.

Jeseni bo Generalna skupščina Združenih narodov ponovno sprejemala resolucijo o vzpostavitvi moratorija na smrtno kazen, ki jo Slovenija močno podpira. "Uspešen sprejem dosedanjih resolucij ZN o tej temi potrjuje dejstvo, da vse več držav podpira vzpostavitev splošnega moratorija na smrtno kazen. Pozitiven znak je tudi odprava smrtne kazni in vzpostavitev moratorija na smrtno kazen v številnih ameriških, afriških in azijskih državah," so dodali v sporočilu za javnost.

Predsednik Parlamentarne skupščine Sveta Evrope (PS SE) Pedro Agramunt je poudaril, da odprava te kazni terja trajen boj, in obžaloval, da vse več ljudi terja njeno ponovno uvedbo.

"Kot člani Parlamentarne skupščine Sveta Evrope smo ponosni na naše dosežke pri ustvarjanju območja brez smrtne kazni, ki je združil 47 držav. A hkrati moramo vedeti, da odprava smrtne kazni terja trajen boj za ohranitev vrednot, ki jih delimo, znotraj in zunaj naših meja," je dejal Agramunt in spomnil, da ZDA in Japonska, ki sta obe opazovalki v Svetu Evrope, smrtno kazen še vedno izvršujeta. "Še najprej bi si morali prizadevati, da jih prepričamo v odpravo te prakse, ki ni v skladu s sodobnim pravom človekovih pravic," je dodal.

Največ usmrtitev izvrši Kitajska

Smrtno kazen kot obliko kaznovanja za najhujše, a tudi ne tako hude zločine, sicer še vedno izvajajo tudi številne druge države. Lani jo je izvršilo najmanj 25 držav. Največ usmrtitev obsojenih je bilo na Kitajskem, Iranu, Savdski Arabiji, Pakistanu in ZDA. Slednja je letos usmrtila 16 zapornikov, lani pa 28, ker je sicer najmanj v štirih letih.

 

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (50)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Madeni
11. 10. 2016 08.29
+1
So Ljudje, ki ne zaslužijo te besede, ki bi jih morali trikrat ne enkrat skurit..
Klimova
10. 10. 2016 20.03
+1
Na svetu je še kaj hujšega kot usmrtitev...
srebrnibreg
10. 10. 2016 20.15
-1
Ne vem, če bi se usmrčen s tabo strinjal.
Klimova
11. 10. 2016 11.12
+1
včasih so bolečine tako hude, dolgotrajne in brezizhodne, da je boljše kaj drugega
frako
10. 10. 2016 18.10
+0
Problem je k pol nedolžnih zravn pobijejo, ker večinoma smrtno kazn fašejo reveži. Pa tud če bi blo pravno pošlihtano bi blo pomoje bolš da se jih uporabi za experimente za zdravstvo nej bodo zaslužni za reševanje življenj.
darlok
10. 10. 2016 18.21
+1
S tvojo prvo povedjo se popolnoma strinjam. Z drugo pa ne toliko. Ne da bi bilo kaj narobe s tvojim predlogom kot takšnim, a ljudje smo takšni, da se bi ti eksperimenti hitro razširili še na druga področja v smislu: "Nimaš denarja? Prav, prodaj se, da bomo izvajali eksperimente na tebi". Kot primer (ne sicer takšnih razsežnosti) je naše dodatno zdr. zavarovanje. Najprej :"dodatno se zavarujte, da boste prej prišli na vrsto, imeli boljše usluge v bolnici ipd.". Sedaj pa moraš bit dodatno zavarovan, sicer plačaš vsak obisk pri zdravniku ipd. Zato, ker je dodatno zavarovanje postalo "normalno".
darlok
10. 10. 2016 17.48
+7
Sem nasprotnik smrtne kazni (glej moj komentar spodaj), a to, kar ostali nasprotniki govorijo : "Usmrtitev je orodje teroristov" je tako neumno, da je joj. Teroristi tudi jedo juho z žlico, a to ne pomeni, da pa zdaj mi ne smemo uporabljat žlic. Kakšne neumne izjave. Opažam, da veliko nasprotnikov tega ali onega uporablja takšne nebuloze, prodaja takšne za lase privlečene argumente in pravijo eno delajo pa drugo, da ni čudno, da jih potem folk ne jemlje resno. Nasprotniki krzna so recimo proti mučenju živali, a vseeno jedo jajca kokoši, ki res živijo v nemogočih razmerah, s tem pa podpirajo to industrijo.
korintos23
10. 10. 2016 17.35
+2
Kitajci imajo to fajn pošlihtano!
korintos23
10. 10. 2016 17.34
+2
Morali bi pa večjim morilcem vsaki dan pri večerji ponuditi še štrik in se naj sami odločijo!
korintos23
10. 10. 2016 17.32
+3
Tudi jaz sem proti, če je nedolžen zakaj bi ga usmrtili!?!
Ate_ist
10. 10. 2016 17.01
-1
država je pravzaprav kriminalna združba, in to že iz pamtiveka. sprenevedanje, da se tega poslužujejo samo teroristi
srebrnibreg
10. 10. 2016 17.12
+2
felix59 drugič
10. 10. 2016 17.24
+0
Srebrni daj ne bluzi , država je banda na Šubičevi , mi smo samo hlapci.
srebrnibreg
10. 10. 2016 17.41
+3
srebrnibreg
10. 10. 2016 16.51
+6
Za mene pa kdor namerno vzame življenje drugemu ni vreden, da živi svojega. Milo za žajfo
BURGA
10. 10. 2016 17.02
-2
Srebrnibreg danes pa si napisal veliko neumnost. Vsak uboj je primer zase in ga je potrebno tako tudi obravnavati. Milo za žajfo, pomeni krvno maščevanje, to pa ne vodi nikamor.
srebrnibreg
10. 10. 2016 17.12
+7
Napisal sem kdor NAMERNO vzame življenje.....Tu izvzemam vojaške spopade in samoobrambo. Torej kadar nekdo nekoga z namenom umori.
korintos23
10. 10. 2016 17.33
+3
BURGA
10. 10. 2016 18.06
-4
Še ena neumnost več. Torej po tvojem vojaški spopadi niso namerno ubijanje, temveč prijateljsko prepričevanje. Samoobramba pa tako, tako. Nekdo me napade, me udari s pestjo v obraz, jaz ga ubijem. Čista samoobramba, kajne. Včasih napišeš kaj pametnega, ampak danes nisi v formi.
srebrnibreg
10. 10. 2016 18.39
+2
Vojak je tako rekoč v delovnem razmerju in mora delati to kar mu nadrejeni pove. Odgovarjati morajo voditelji držav kateri napadajo druge države. To pa midva verjetno ne bova doživela.
BURGA
10. 10. 2016 19.47
-1
Torej so morilci voditelji držav in jih je treba usmrtiti. Po tvoji logiki seveda.
srebrnibreg
10. 10. 2016 20.16
+2
Si kar blizu rešitve povzročanja vojn po svetu.
darlok
10. 10. 2016 21.39
+1
Tu se strinjam s srebrnibreg-om. Vojak ni kriv, krivi so voditelji. Vsepovsod je tako. Tako v tovarni kot v vojski. Navsezadnje si tudi zasluge pripisujejo voditelji. Recimo :"Napoleon je premagal to in to vojsko" ali pa "Hitler je zavzel Poljsko". Nikoli "Jean Baptiste, vojak, je pripomogel k zmagi Francije". Seveda jim tudi poraze pripisujejo, kar je pravilno. Nekaj podobnega je to, kot da bi igral z nekom šah, izgubil, nato pa krivil figure. Je pa res, da sem doživel, da so se izgovarjali nekateri na figure. Hahaha. Res. "Konj ni bil prave oblike, lovec je bil slabo prefarban..." :)))
BURGA
11. 10. 2016 19.14
srebrnibreg oba pa vema, da lahko pobijemo vse svetovne voditelje, pa ne bo konca ne vojn, ne kriminala, ker bodo prišli novi voditelji in novi kriminalci. Vso zgodovino prakticirajo smrtno kazen, pa zaradi tega ni nič manj vojn in nič manj kriminala. Prej obratno. Smrtna kazen ni rešitev.
iga_biba
10. 10. 2016 16.49
+1
smrtna kazen je predobra za najhujše zločince! doživljenjsko v zapor ob vodi in kruhu! če pa bomo taki kot norvežani ki so Anders Behring Breiviku dali zraven super solo celice z vsem udobjem še tv, playstation, pa obiske svojcev, pa druženje s sojetniki, potem pa sem za smrtno kazen. Strelja samo eden, pa še ta ne sme biti dober strelec!
BURGA
10. 10. 2016 16.32
-1
Smrtna kazen je totalna neumnost in jo zagovarjajo le nerazgledani konzervativci. Popolnoma jasno je, da nasilje vedno rodi le nasilje. Skozi vso znano zgodovino so vsi prakticirali smrtno kazen, pa se zaradi nje kriminal nikdar ni zmanjšal, temveč v mnogo primerih celo povečal. Najbolj tam, kjer so prakticirali krvno maščevanje. Poleg tega so bogati smrtno kazen zlorabljali za odstranitev svojih nasprotnikov in po "zakonito" pobijali nedolžne ljudi. Vsem je tudi znan podatek, da po nedolžnem obsodijo in usmrtijo 1/4 obsojencev. Terorizma seveda ne zagovarjam, vendar je treba vedeti, da nastaja pravzaprav zaradi terorizma tistih, ki v večini zavračajo smrtno kazen, kar pa jih ne odvrača od državnega terorizma. Skratka vedno sem bil in vedno bom proti smrtni kazni.
prašek
10. 10. 2016 16.46
+1
Madeni
10. 10. 2016 15.36
-1
Pri nas se ima CERAR z skupino LDS ovcev, ZK jevcev, Zaresovcev Udbovcev kar za DRŽAVO..no jasno pa je za to se zavzema MAFIJA ki ima v KREMPLJIH levico..JASNO pa je da noben kriminal ne svetu če na njenem čelu ŠEF države in njegova MAFIJA NE SEDI..
BURGA
10. 10. 2016 16.48
-1
Treba je imeti potrpljenje in upati, da bo tudi ljudi v SDS in RKC srečala pamet. Mislim na tiste, ki podpirajo vodstva teh ustanov in jim s tem omogočata delovanje.
srebrnibreg
10. 10. 2016 16.50
-1
nevica
10. 10. 2016 14.34
+1
Kako se lahko Slovenija zavzema za ukinitev smrtne kazni, ne da bi ljudi kaj vprašali? To pa ni nekaj za kar se lahko kar neka politika odloči.
flojdi
10. 10. 2016 15.27
+1
. tisti, ki se je zaradi svojih dejanj boje , jo bodo sigurno ukinili
BURGA
10. 10. 2016 16.44
nevica o tako pomembnih rečeh bi bilo naravnost noro za mnenje spraševati nerazgledane zmanipulirane ljudi. Zadnji takšen primer je Turčija, kjer bi Rdogan rad uvedel smrtno kazen, da bi se znebil svojih nasprotnikov.
Jožajoža
10. 10. 2016 13.41
+9
se bojijo naši osvoboditeljizasvojžep, ko se bodo sitemi in moči menjale. še živ je spomin , kako so takrat romunski osvoboditeljizasvojžep čez noč obsodili na smrt svojega voditelja ćaučeska in njegovo ženo in ju pred kamero ustrelili. samo 24 let je od tega. strah jih je strah
darlok
10. 10. 2016 13.10
+3
Včasih sem bil za smrtno kazen, a zdaj ne več. Največja težava je ta, da je akcija nepovratna in če se ugotovi (kar se dogaja), da je bil obsojenec po krivem obsojen, ga ne moreš nazaj oživiti. Če ga zapreš, lahko pa vseeno ponudiš odškodnino (pri nas so sicer bedne). Poleg tega se smrtne kazni bojijo normalni ljudje, če se lahko tako izrazim. Težki kriminalci se je ne, saj se praktično dnevno soočajo s smrtjo. Raje kot smrtno kazen bi uvedel prisilno težaško delo.
NiVseRes
10. 10. 2016 17.23
-1
WilliamCooper
10. 10. 2016 12.30
+0
Iran in Kitajska imata smrtni kazni? To pa ne bo držalo, saj sta na Putinovi strani :)))
Ramzess
10. 10. 2016 12.07
+6
Težava take kazni je, da se zlorablja (pred tem že zakone, dokaze, domnevne dokaze, itd), ponovno uvajanje pa temelji na napačni predstavi, ... in bogve kaj se še skriva za tem. Bojda pa zgodovina uči, ne šolska kajpak, da v mestih, okoljih, kjer je bila edina kazen smrt, sploh ni bilo nobenih zločinov, kršitev. Kdo neki bi si kaj drznil.
kapljač1
10. 10. 2016 11.59
+9
Smrtna kazen bo z leti se pokazala kot edini način obvladovanja varnosti državljanov v bodoče. Smrtna kazen je tudi manj kruta, sploh v primerjavi z visokimi zapornimi kaznimi.
kapljač1
10. 10. 2016 12.02
+6
Ta ki v družbo ne spada, bo po prestanih deset, petnajst in več zaporne kazni v družbo spadal stokrat manj. Ker bo po tolkih letih zapora šele postal pravi "kriminalec",saj se bo imel kje naučiti tega poklica".
kapljač1
10. 10. 2016 12.20
+3
Ne pozabimo, da nekateri po prestanih več letih iz zaporov pridejo naravnost psihčno močno "prizadeti". Kaj je bolj humano torej? Hitra rešitev ali dolgotrajno "pajsanje"!
_Abuh_
10. 10. 2016 15.41
BURGA
10. 10. 2016 16.37
-1
kapljač1 verjetno je za teboj dolgoletna zaporna kazen, ker si psihično popolnoma prizadet. Zate je edina rešitev pajsanje v psihiatrični ustanovi.
kapljač1
11. 10. 2016 18.55
BURGA
11. 10. 2016 19.15
relos
10. 10. 2016 11.43
-14
smrtna kazen je popolnoma neprimerno in grozovito orodje kaznovanja ... žalosten zgled daje taka država vsem državljanom, da je življenje nevredno in da lahko vsak državljan, ki se z orožjem (največkrat v neprištevnem stanju) spravi "sodit" drugim, to počne prav na isti način kot država sama ....
razocarani
10. 10. 2016 12.28
+10
zal je to edina kazen ki zlikovc odvraca od lumparij zato pa je pri nas toliko kriminala ko imamo kazni ki so bolj nagrada kot kazen ,,za zlocine proti narodu kot jih izvajajo nasi tajkuni,,bancniki in nekateri politiki je to edina kazen primerna njihovim zlocinom
LAC
10. 10. 2016 10.15
+35
VSE IZMEČKE, KATERI SE NOČEJO PRILAGAJATI ZAKONOM IN STORIJO RAZNA NAJHUJŠA KAZNIVA DEJANJA JE TREBA NAJSTROŽJE KAZNOVATI ZATO JE PRIMERNA SMRTNA KAZEN! ČLOVEKOVE PRAVICE BODO UNIČILE TA PLANET ZEMLJO!
vivaro
10. 10. 2016 13.04
+2
relos,kaj če bi se nekdo znašal nad tabo ali tvojibi bližnjimi oz jim vzel na krut naćin življenje.Bi še celo življenje delal za takega izprijenca.......,zapornika je treba živeti,dati mu toplo poteljo,tv. internet....,seveda vsi taki so neprištevni in veliko takih,ki na tvoj način razmišljajo,,,,
BURGA
10. 10. 2016 16.56
-3
LAC, VIARO, mene pa zanima kdo je vama uničil možgane.