Tujina

Vse bližje črnima skrinjicama?

Rio de Janeiro/Pariz, 09. 06. 2009 07.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
STA/Reuters
Komentarji
86

Potem ko so iz morja potegnili že 24 trupel potnikov francoskega letala airbus, se zdaj začenja identifikacija prvih trupel. Sledil bo pregled njihove zobozdravstvene kartoteke in vzorcev DNK, ki so jih dali svojci.

Letalo je izginilo sredi nevihte okrog 70 kilometrov stran od kraja, kjer so v ponedeljek našli del repa letala.
Letalo je izginilo sredi nevihte okrog 70 kilometrov stran od kraja, kjer so v ponedeljek našli del repa letala. FOTO: Reuters

Brazilske zračne sile so v ponedeljek v Atlantskem oceanu okrog 640 kilometrov severovzhodno od brazilskega otočja Fernando de Noronha odkrile del repa z vertikalnim stabilizatorjem letala airbus A330-220 družbe Air France, ki je 31. maja strmoglavilo v Atlantik. Poleg tega so doslej v Atlantskem oceanu našli tudi nekaj delov letala, dva sedeža in osebne stvari potnikov ali članov posadke.

Našli 24 od 228 pokojnih

Iskanje leta 447:

1. junij: Izgubijo stik z letalom nad Atlantikom.
2. junij: Opazijo prve razbitine, tudi letalski sedež. Brazilski obrambni minister sporoči, da gre za dele iz pogrešanega letala.
3. junij: Opazijo še več razbitin, tudi sedemmetrski kovinski kos. Na površini morja je velik madež goriva.
4. junij: Boji in palete iz Atlantika naj bi bile iz nesrečnega letala. Brazilske oblasti pozneje prekličejo izjavo, češ da je šlo le za morske smeti.
6. junij: Iz Atlantika potegnejo prvi trupli, kovček, nahrbtnik in letalski sedež.
7. junij: Iz Atlantika potegnejo 14 trupel, torej skupno 16.
8. junij: Odkrijejo rep letala in iz Atlantika potegnejo še osem trupel, torej skupno 24.

Polkovnik brazilskih zračnih sil Henry Munoz je sporočil, da so 440 kilometrov severovzhodno od otočja Fernando de Noronha v ponedeljek odkrili še osem trupel potnikov ponesrečenega letala, kar pomeni, da so do ponedeljka zvečer iz morja potegnili skupaj 24 pokojnih. Pred tem so namreč našli 16 trupel.

Osem trupel je medtem vojaški helikopter tudi že prepeljal na otočje Fernando de Noronha ob obali Brazilije, kjer bodo opravili prvo identifikacijo, nato pa jih pričakujejo na kopnem - v obalnem mestu Recife, kjer bodo preiskovalci preverili še njihove zobozdravstvene kartoteke in vzorce DNK, ki so jih že dali svojci žrtev. V mestu Recife bodo francoski preiskovalci tudi preučili najdene razbitine letala.

Bodo našli črni skrinjici?

Preiskavo o nesreči vodi Francija, Brazilija pa išče žrtve. Na pomoč prihajajo Američani, ki so v Brazilijo že poslali dve napravi za globinsko iskanje signala črnih skrinjic. Z iskanjem se mudi, saj signal iz črne skrinjice po 30 dneh začne slabeti.

Na območje iskanja prihaja tudi francoska jedrska podmornica Emeraude. Ko bodo skrinjici našli, ju bo z globine okoli 2,5 kilometra poskušala potegniti ena od manjših francoskih podmornic brez posadke, ki je grajena za visoke pritiske v takšni globini.

Ugibanja o vzroku nesreče

Črni skrinjici naj bi skupaj z najdenimi deli letala dali odgovor na vprašanja o vzroku nesreče. Vse, o čemer se govori sedaj, so le ugibanja. Zadnja špekulacija je, da naj bi se zaradi ledu pokvarili zunanji merilniki hitrosti in računalniku v pilotsko kabino poslali napačne signale.

Nekateri strokovnjaki pa glede na fotografije precej velikega dela repa, ki je plaval na morski gladini, ocenjujejo, da je letalo razpadlo v zraku. Pri udarcu ob trčenju v morje bi se po njihovem mnenju namreč razletelo na manjše kose. Spet drugi opozarjajo, da na letalskih kosih ni znakov eksplozije ali požara.

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (86)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

brez_faksa
10. 06. 2009 09.34
ALi obstaja volja za razrešitev?
NoriKonj
10. 06. 2009 07.14
Cosmoss, samo 4 minuse si si prislužil ponoči. Razumi jih: pač spijo. Od mene bi dobil več, pa ne poznam naslova, da bi ti poslal kanto greznice. Biti rasist je kar težko, čeprav ima svojo dobro stran: prej ali slej te kdo pošlje v rit in Ti ne čakaš na boljšo priložnost za izživljanje. Sem široko toleranten, rasisti se mi pa gnusijo, pa čeprav se izživljajo le z našimi lakomnimi južnimi sosedi. Kick off........
cosmoss
10. 06. 2009 02.16
O tem pa da se je na tem letalu raztrelil hrvat samomorilec pa ni nič več omenjeno.Kaj jim bo potem črna skrinjica ko pa tako ali tako vedo zakaj je do tega prišlo.
NoriKonj
10. 06. 2009 02.03
FARC je imela na razpolago pred leti en IL-62 (Iljušin), ki je imel domet in višino za takšen polet. Vsaj tako se izve na spletu. Morda detektivi že iščejo, če je še cel.
shemish
10. 06. 2009 01.23
A je res tako težko razločiti med PITOSTATIKO in merilniki? Se opravičujem, vendar ljudem ni jasno kaj je eno in kaj drugo. =bi ga, razlika je velika. Večina pač nima prave predstave o sistemih na letalih.
NoriKonj
10. 06. 2009 01.14
Prav zato ZDA in EU že nekaj let razvijata satelitski sistem kontrole letov, ki bo od leta 2012 začel počasi nadomeščati današnji radarski sistem. Investirali so že 4,6 milijarde dolarjev in prvi preizkus v živo so izvedli lani nad Atlantikom, ko so dva Airbusa namensko usmerili enega proti drugemu in potrpežljivo počakali, da je avtopilot po naročilu satelita spremenil smer obeh letal. Test je uspel.
NoriKonj
10. 06. 2009 01.05
@kebrck Še danes ne vedo točno kje je AF447 strmoglavil, ker se je takrat nahajal izven dometa radarske kontrole na Fernando da Noronha. Pomisli: iskalna akcija je na območju velikem kot 10 Slovenij in 700 km severno od otočja. Ga ni radarja s takšnim dometom, in to so tihotapci verjetno dobro vedeli. Brazilci bi opazili letalo, ko je preletelo amazonsko pokrajino ampak pred leti tudi tam niso videli podobnega trka med civilnim in privatnim letalom. Razdalje so drugačne kot smo jih vajeni mi doma.
Smrkolincek
10. 06. 2009 00.57
NoriKonj Se pravi,po tvoje,da so ta tihotapska letala nevidna za radarje
NoriKonj
10. 06. 2009 00.32
@niko Airbus ni bojni lovec. Pospeši počasi in ima omejeno največjo hitrost daleč pod mejo zvočnega zidu zaradi relativno šibkih motorjev. Scenarij je lahko le obraten, pospešek pri upadanju višine, ampak instrumenti tega niso zaznali. Štiri minute je točno čas prostega pada iz 11'000 metrov in pilotov takrat ni bilo več za krmilom, pa tudi krmila ne.
Niko_
10. 06. 2009 00.19
En verjeten scenarij je sledeči. Odpovedal je senzor hitrosti in sicer je kazal nižjo hitrost od dejanske. Pilot oz. avtopilot je dodal plin, hoteč zvišati hitrost. S tem je dejansko letalo potisnil nad zgornjo mejo hitrosti, v območje blizu zvočnega zidu. Letalo ni narejeno za take hitrosti, kjer prihaja do turbulenc v zraku okoli kril in kjer se pojavijo nenormalno velike sile (obrementive) na trup letala. Letalo teh sil ni zdržalo in se je na veliki višini zlomilo na dva ali več kosov. Možno je, da je odpadel samo rep, ki so ga danes našli. Ti kosi so potem padli na Zemljo z velike višine in so zato najdeni več deset kilometrov daleč narazen. Med padanjem so računalnik in komunikacijske naprave delovale do te mere, da so 4 minute, kolikor je trajalo padanje, pošiljala sporočila o napakah v Airbusov center v Pariz. Na najdenem repu ni vidnih poškodb ali sledov eksplozije, kar je konsistentno s tem scenarijem. Vsekakor pa so to le ugibanja. Upajmo, da najdejo črni skrinjici.
NoriKonj
10. 06. 2009 00.18
@kebrck Ja, FART je s pomočjo enega Ruskega preprodajalca z orožjem, ki je trenutno v zaporu na Tajskem, kupila stare potniške Iljušine in jim povečala domet. Sao Tome je tihotapski in piratski "safe haven" že kar nekaj let. Tam počnejo kar hočejo.
Smrkolincek
10. 06. 2009 00.11
NoriKonj A tihotapci tud na 10 000 letajo z njihovimi frčoplani?
NoriKonj
09. 06. 2009 23.43
@kontra-skids Ne izključi trka.Stranski udarec v pramec ali v sredino letala bi verjetno povzročil takojšnjo odlomitev krmila in seveda onemogočil mayday. Sem vedno bolj nagnjen k tihotapcem mamil. Nihče tega ne vzame v zakup in to je sumljivo, saj je nemogoče, da bi samo jaz potegnil črto med južno Venezuelo in Sao Tome in videl, da se križa s potjo AF447 prav na kraju nesreče. Hočemo videt čimprej FDR in CVR, a ne?
theRealKekec
09. 06. 2009 23.42
A ni zanimivo , da so v vseh večjih zadevah omenjeni židi ??? In tudi recesija se jih ni dotaknila - res zanimivo ??!!
theRealKekec
09. 06. 2009 23.41
abeceda123 09.06.2009, 22:32 1 norikonj......................nastopanja države Izrael pod vlado Kennedya skoraj ni bilo, tudi spopadov s sosedskimi državami ne. Začelea so se intenzivno po njegovem uboju, kar je več kot argument.Zakaj Amerika ne odpre dosjeja..................če bi ga, bi narod lastnoročno pobil žide v Ameriki, prav zagotovo.Argument so pa tudi imena, ter nesmiselno vztrajanje na nepoznanem...............lep večer še naprej ...stric Dolfe jih je še premalo skuril !!!
Bolivar
09. 06. 2009 23.19
Eksplozija bi bila možna! Zunanja eksplozije,torej sestrelitev je težko verjetna,pa še rep je cel ,ni videti znakov ,da bi ga kaj manjkalo ,kar se ponavadi zgodi ob sestrelitvi. Torej ,če bi bila eksplozija je verjetnejša eksplozija v samem letalu ,razlogov je pa spet vsaj ducat!
Smrkolincek
09. 06. 2009 23.13
Letalo je izginilo sredi nevihte okrog 70 kilometrov stran od kraja, kjer so v ponedeljek našli del repa letala. Se pravi,da vedo kje je letalo,če so tako natančno opisal Vse bolj se mi dozdeva,da tile popovci kar nekaj ke u tri krasne pišejo
abeceda123
09. 06. 2009 22.48
ja, kot trdiš, vse je ugibanje, vendar, nekdo zagotovo ve.......................lahko verjameš nekomu, ki je najbolj glasen, tudi prepričljiv, vendar je prav tu dosje zaključen...............požari v Santa Barbari in tudi v avstralskem Quensu odražajo verjetnost nasprotne strani.
alterego
09. 06. 2009 22.48
kar briš komentarje admin, bo tud teb kompjuter crknu
Kaplanos_
09. 06. 2009 22.48
uuulala, koja debata,....jst bom pa cist neki preprostga reku! Pa ce je vam prav ali ne! ZAKRIVAJO, ZAKRIVAJO IN ŠE ENKRAT ZAKRIVAJO! VETE KOLK STVARI SE DOGAJA NA TEM PLANETU, PA MI NIMAMO POJMA? HEH KLE SE ŠKODA SPLOH POGOVARJAT O TEM!