Zanimivosti

So končno našli ladjo, s katero je Kolumb odkril Ameriko?

Ljubljana, 14. 05. 2014 09.10 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V globinah na severni strani Haitija je ameriški raziskovalec odkril razbitine ladje, ki bi lahko bila nasedla Kolumbova ladja Santa Maria. Z njo je leta 1492 znani pomorščak odkril Ameriko, a se je ladja konec istega leta potopila, zato se je Kolumb v Evropo vrnil s svojima pomožnima ladjama.

Znani pomorščak Krištof Kolumb je na svojo prvo pot v Ameriko odplul z ladjo Santa Maria. Zdaj ameriški podvodni raziskovalec Barry Clifford trdi, da je ob obali Haitija našel razbitine prav te Kolumbove ladje.

Ugibanja o tem, kje se je potopila znamenita Kolumbova ladja trajajo že vrsto let. Clifford trdi, da je tokratno odkritje pravo. "Vsak posamezen košček se ujema. Zdaj nas čaka še arheološka analiza najdenih kosov ladje, ki bi lahko bila končana v naslednjih nekaj mesecih," pravi Clifford. "Prepričan sem, da smo odkrili, kje je svojo slavno pot končala Santa Maria."

To je ladja, ki je spremenila človeško zgodovino

Replika Kolumbove ladje Santa Marie, s katero je Kolumb odkril Ameriko.
Replika Kolumbove ladje Santa Marie, s katero je Kolumb odkril Ameriko. FOTO: Reuters

Če bodo analize potrdile, da gre res za Kolumbovo ladjo, potem bo to eno največjih in najpomembnejših podvodnih odkritij doslej. Clifford je prvič to mesto raziskoval že leta 2003. Takrat je odkril enega od topov, a ni bil prepričan, da gre res za top z ladje Santa Maria. Šele leta 2011 je dobil potrditev, da bi lahko bil najden top še iz časov slavnega pomorščaka. Takoj se je vrnil na mesto, kjer ga je našel. S seboj je vzel ekipo izkušenih potapljačev. Najdene razbitine ladje so poslikali in preiskali.

Na pot čez Atlantik in v upanju, da najde pot do Indije, se je Krištof Kolumb podal 6. septembra 1492. Z ladjo Santa Maria je odplul z otoka La Gomera, ki je del Kanarskih otokov, in po petih tednih potovanja sredi oktobra dosegel Bahame. To je bila njegova prva pot v Ameriko. Arheolog Charles Beeker iz Indiane je prepričan, da bi najdene razbitine vendarle lahko pripadale Santa Marii, ki je potonila leta 1492. "Na osnovi fotografij in določenih razpoznavnih znakov, bi to vendarle lahko bila Kolumbova ladja," je prepričan Beeker.

Območje, kjer je Clifford našel razbitine, je del območja, kjer naj bi, sodeč po zgodovinskih zapiskih, Kolumb nasedel s Santa Mario decembra 1492. Ladja je nasedla na podvodni greben na severni obali Haitija, pravi Clifford, in tam obtičala.

Clifford se namerava že naslednji mesec vrniti na Haiti, da bi se s tamkajšnjimi oblastmi dogovoril, kako bo potekalo nadaljnje raziskovanje.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (63)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

felix59 drugič
14. 05. 2014 20.45
-4
Da bi z gotovostjo trdili , da je to Kolumbova ladja , naj na ladji poiščejo Kolumbov DNK.
HorseBackLover
19. 05. 2014 18.59
+1
angrygrandpa
14. 05. 2014 20.17
-2
na takratna ameriska tla so ze rimljani stopili spiske so nasli zgodovinarji iz 19 st. pise da majhna skupina rimljanov nevedoc stopila na tla sedanjih zda in zaceli so raziskovat teren opisali so da so nasli takratne prebivalce(indijance) a ko so e hoteli vrnit nazaj na ladje so se izgubili v takratni divjini in niso nikoli nasli pot nazaj takrat se tudi konca spisek... teorija je bila da so jih lahko indijanci ubili...spisek ki so ga najdli v 19 st. je tudi cudezno izginil moderna zgodovinarji ne priznavajo da so bili rimljani pred nasim stetjem na ozemlju danasnjih zda!
Die einemaister
14. 05. 2014 23.43
+3
a res, s kom so pa rimljani pršli tja?? a z letalom?
zriki
15. 05. 2014 20.49
+1
janezpodre
14. 05. 2014 17.05
+4
Če smo čist natančn, so kopno prvi opazili na ladji Pinto. Torej je "s Pinto odkril Ameriko". Nerodn pa je, da Kolumb ni bil na Pinti.
24uric
14. 05. 2014 15.59
+3
itak pa je trenutna razlaga zgodovine človeštva in civilizacij napačna
draghci
14. 05. 2014 15.26
+3
No vsaj to, če jim že letala ni uspelo najti
Uporabnik1157180
14. 05. 2014 15.26
+2
škoda ker jo je odkril
DJ Suzuki
14. 05. 2014 13.48
+0
OakVille, Canada
Debely
14. 05. 2014 13.37
+28
Ladja, ki je spreminila zgodovino...na slabše. Posebno za indijance. :(
Explainator
14. 05. 2014 14.44
-11
indijanci so itak bili primitivci - mi smo imeli puške, pa vero
Slovenec121
14. 05. 2014 15.15
+16
ja vera... krivec za največ vojn po svetu .. mislim da je zaradi "vere" dovolj ljudi umrlo
Našvasan__zob
14. 05. 2014 16.02
+8
Da leta 2014 sploh omejamo vero, nas uvršča med primitivce..
llalalala
14. 05. 2014 12.42
-1
Ladja za vožnjo sužnjev?
razocarani
14. 05. 2014 13.29
+9
Našvasan__zob
14. 05. 2014 16.08
+1
Vse stransko
14. 05. 2014 20.31
+2
oknelej
14. 05. 2014 12.34
+39
V Ameriko naj bi že pred kolumbom pripluli skandinavci oziroma v tistem času vikingi
Ramzess
14. 05. 2014 12.47
+13
Da. že Vikingi so pluli tja, in še prej Egiptčani.
sinister
14. 05. 2014 13.31
+1
24uric
14. 05. 2014 15.43
+3
pa kitajci... res tudi japonci so baje krvno v sorodu z indijanci
rossi66
14. 05. 2014 16.02
+3
@Samos75... Egiptcani??? A ti to resno, lepo te prosim... Pa kje ste vi otroci hodili v solo, da nimate osnov slovnice??? EGIPCANI vendar... Brez T-ja... Sramota.
24uric
14. 05. 2014 16.22
+5
rossi66
14. 05. 2014 18.03
-3
memike
14. 05. 2014 12.31
+12
samo pljuvate po ameriki...haha. Se vedno pa so tehnološko in znanstveno daleč pred vsemi. Ko več ni v evropo pomoži (zdravstvene) vsi rinejo v Ameriko. Vsa pomembnejsa šolanja in specializacije so v ZDA. vse najboljše šole so v ZDA. vse tehnične stvari pridejo iz ZDA. Zgleda da niso takšni nesposobneži kot eni trdite. KAj pa smo slovenci. Faušjivci, nevoščljivci, podkupljivci in pohlepen narod do nezavesti, zato pa smo tam kje smo. Zdaj pa se oglasite vsi tisti, ki ste ponosni Slovenci in ste veseli da živite v tej državi....
xxdrgregoryhouse
14. 05. 2014 12.41
+1
Ramzess
14. 05. 2014 12.48
+22
Amerika je eno, Ameriška politika in elita pa drugo.
fred flintstone
14. 05. 2014 14.13
+4
ja amerika je pokradla med drugo svetovno vojno vso tehnologijo...........ostalo so pa pokradli podatke pa nardil reverese engenering......tko da negovor da so tehnološko napredni.......
Igi31
14. 05. 2014 14.23
+5
kaksno solanje kaj nakladas vse izume si americani prilastijo za svoje z denarjem. Pri vsaki vojni imajo americani prste vmes ker hocejo na hitro zasluzit s tem da si prilastijo tujo nafto in zemeljsi plin in z prodajo orozja.
rossi66
14. 05. 2014 16.06
-2
@Flintstone... Glede na tvoj post ti prezgodovinski avatar popolnoma ustreza... Reverse engineering, ha, ha... You made my day. Ah, ljuba preproscina.
ice4ever
14. 05. 2014 16.35
+0
@fred filintstone - Nekatere stvari so pokradil, veliko tehnologije pa je nastalo na ozemlju ZDA, ker so znanstveniki iz vseh držav sveta prihajali v ZDA in tam raziskovali... ZDA so bili že takrat ena močnejših velesil in je tam industrija cvetela... Kar so "pokradli" je bilo desetletja nazaj, kar pa sedaj izumljajo pa se ni nihče spomnil 100 let nazaj... Trenutno tehnologijo pa so razvili sami - na vseh področjih... En primer: Mi pač ne boš rekel da je 100 let nazaj nekdo vedel da bodo danes računalniki toliko zmogljivi in je vse to že "načrtoval" takrat, Američani pa so to samo "pokradli"... Vsako leto veliko novih stvari pride ven na področju računalništva, elektronike, sodobne tehnologije, vojske,... iz česar lahko sklepaš da zadeve raziskujejo sami... Nihče pred 100 leti sigurno ni napovedal da bo RAM danes manjši od dlani in bo delal s hitrostjo 2400Mhz in več... Kot enostaven primer tehnoloških napredkov si poglej računalniško tehnologijo, ki nastaja v ZDA... Intel, AMD, Gigabyte, Apple, Microsoft, Google,...
Die einemaister
14. 05. 2014 23.41
+2
dej ne pokajte, če ni blo nikole tesle američani bi dobili izmenični tok po drugi svetovni vojni, če ni blo Von Brauna bi amerika prvo raketo nardila leta 90
macro
15. 05. 2014 01.58
+1
Najboljse solanje in specializacija za lepotno kirurgijo je v Kairu.
janezpodre
14. 05. 2014 11.59
+27
"S Santa Mario je odkril Ameriko" ...tri ladje so priplule na otok San Salvador, nobena ni bila "pomožna", na Santa Mariji je plul Kolumb in je bila zato "poveljniška", na celini pa ni nikoli bil /prišel je le do Kube/, mislil je, da je na nekih otokih pred Indijo / zato je bil Winnetou Indijanc/. Ne vem kako lahko nekdo po pol leta vse pozabi, kar so ga učili v OŠ.
motoGPP99
14. 05. 2014 13.59
+6
popolnoma se strinjam s tabo. zgofba kolumba sploh ni bila tako blesceca kot jo danes opisujemo- ameriko je odkril cisto po "pomotoma" se ko je prisel je rekel: ha, zdaj sem pa v indiji. dejstvo pa je tudi, da obstaja teorija ki. je ze skoraj dokazana, da so ameriko ze nekaj stoletji prej odkrili vikingi. glede logike, da je kristof odkril ameriko pa nisem cist ziher... pa sej ni bil prvi tam? bili so ze indijanci...
naturalist
14. 05. 2014 11.54
+13
Ste želel povedat,da so odkrili ladjo,na kateri se je zgubu Kolumb in so ga našli indijanci?
macro
15. 05. 2014 02.09
covjek_
14. 05. 2014 11.49
+26
omg,amerika je bla zdavnaj prej odkrita saj so tam ziveli americani(indijanci),dokler niso prisli evropejci in naredili genodic
Die einemaister
14. 05. 2014 23.39
+1
a ti sploh veš kaj je genocid??? naredili so pokol, ker kar js vem so čistli tudi ženske in otroke ,torej preberi si kaj je genocid preden bluzneš
kure bedne
14. 05. 2014 11.41
+16
Tipično 24 ur, "ameriški strokovnjak" -naj bi odkril blalalalalalala.Ehhhh.
alenexxx
14. 05. 2014 11.30
+29
bolš bi blo da amerike niso nikol odkril
mami 55
14. 05. 2014 13.16
+4
pol bi pa mojškra ne mogal najemat kreditov ! drgač je pa pravilno .... da amerike nebi ....
mikeTHEbike
14. 05. 2014 13.37
-2
Kam bi pa pil evropa lahko izvazala svojo svinjarijo?
nekdonekje
14. 05. 2014 13.46
-1
Praškovarit
14. 05. 2014 11.26
+15
še je upanje za avion
hribr00
14. 05. 2014 11.20
+7
A je ni že David Copperfield našu enkrat? :D
semafor2
14. 05. 2014 10.34
+43
Amerika je ze bila delno poseljena,ko je bila kao leta 1492"odkrita". Torej jo je mogel odkriti nekdo drug stoletja pred njim.
Bu?ko Štru?ko
14. 05. 2014 10.53
+35
CtrlDelete
14. 05. 2014 10.55
+11
Ne, Leljak jo je odkril. Specialist za arhive! On vse najde!
nwmzakaj
14. 05. 2014 11.07
+11
in tudi križarji so bili že tam kako stoletje prej
mami 55
14. 05. 2014 13.11
+2
seveda, so jo že prej poselili, ampak z datumom in papirji dokazano jo je odkril Krištof Kolumb !
mami 55
14. 05. 2014 13.13
-3
glejte vsi štirje, to kar vi pravite ni nikjer zabeleženo, to so indici !
yellowORANGE
14. 05. 2014 17.26
+6
Ameriko je odkril viking Erik Rdeči nekaj stoletij pred Kolumbom. :)
Gone4eveer
14. 05. 2014 10.07
+5
Ali niso razstavili ladje, da so si zgradili oporišče?