Tujina

Največ usmrtitev izvršenih na Kitajskem

Ljubljana/Bruselj, 10. 10. 2010 07.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ob dnevu boja proti smrtni kazni Evropa pozdravlja odločitev Rusije, da smrtna kazen ne more biti več izrečena ali izvršena. Graja pa Belorusijo, ki je edina evropska država, ki jo še vedno izvršuje.

Svet obeležuje svetovni in evropski dan boja proti smrtni kazni. Po podatkih Sveta Evrope smrtno kazen še vedno uporablja 43 držav na svetu, največ usmrtitev pa je izvršenih na Kitajskem, v Iranu in Iraku. Samo Kitajska je izvedla približno 5000 ali 88 odstotkov vseh usmrtitev na svetu, Iran je usmrtil vsaj 402 osebi, Irak 77, Savdska Arabija pa 69 oseb.

Evropa nasprotuje smrtni kazni v vseh primerih

Smrtna kazen je kruta in nečloveška, krši človekovo dostojanstvo in temeljne človekove pravice, na katerih temeljita obe organizaciji. Smrtna kazen nima vloge svarila, ob tem da noben pravosodni sistem ne more biti povsem brez napak, pa je vsaka napaka pri smrtni kazni nepovratna. Svet Evrope in Evropska unija

Svet Evrope in Evropska unija sta v skupni izjavi potrdila nasprotovanje smrtni kazni v vseh primerih in zavezanost k njeni odpravi v svetu ter vse države pozvala k podpori resolucije o globalnem moratoriju na smrtno kazen, o kateri bodo znova razpravljali na 65. zasedanju Generalne skupščine ZN.

EU in SE dodajata, da od leta 1997 na ozemlju članic obeh organizacij ni bila izvršena smrtna kazen. Pozdravljata odločitev Rusije, da smrtna kazen ne more biti več izrečena ali izvršena in jo pozivata k njeni de jure odpravi. Znova pa so obsodili izvrševanje smrtni kazni v Belorusiji, ki je edina evropska država, ki jo še vedno izvršuje.

Slovenija za vsesplošno prepoved smrtne kazni

Slovensko zunanje ministrstvo je izpostavilo dolgoletno nasprotovanje Slovenije smrtni kazni v vseh primerih in okoliščinah. Ob podpori resoluciji o moratoriju na smrtno kazen so še izpostavili, da si Slovenija že veliko let prizadeva za njeno splošno prepoved povsod po svetu, saj bi njena globalna odprava "pripomogla h krepitvi človeškega dostojanstva in progresivnega razvoja na področju človekovih pravic".

Električni stol
Električni stol FOTO: Reuters

'ZDA naj prenehajo uporabljati to kruto kazen!'

Amnesty International je pozval ZDA, edino državo, ki je leta 2009 na območju Amerik izvrševala smrtno kazen, naj preneha uporabljati to kruto in nečloveško kaznovanje. Ob tem poudarjajo, da so v ZDA od leta 1977 usmrtili več kot 1200 ljudi, v istem obdobju pa iz zapora izpustili več kot 130 na smrt obsojenih zapornikov, ker so ugotovili, da so nedolžni.

KOMENTARJI (34)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

BMWmunja
19. 09. 2011 14.54
DedekLakai@ Admin, jaz sem bil skoz prepričan da živim v demokratični družbi kjer je svoboda govora... očitno sem se motil... Sočustvujem s teboj. Po tradiciji brisanih komentarjev bi upal staviti, da si napisal kaj pametnega. Neizmerno pa mi je žal, da tega komentarja nisem videl
Alexxsaso@yahoo.ca
11. 10. 2010 06.38
elstar10.10.2010, 17:172 Milejše ko so kazni, več je kriminala. Naj se sliši še tako čudno, ampak narod mora živeti v strahu. Marsikdaj dobi človek občutek, da ima zločinec ali prevarant več pravice, kot pa žrtev. V tem primeru smo v strahu pošteni ljudje, če sta pa red in disciplina stroga, se pa pošten človek nima česa bati To pa zal ni res. V Ameriki je stopnja kriminala navkljub smrtni kazni visja kot pri nas.
Uroš LuLe Luki?
10. 10. 2010 20.05
v družba kjer je toliko ljudi ne more funkcionirati brez trde roke...demokracija tu odpade.
mjolnir
10. 10. 2010 18.58
kunurra Nisem tvoj fant!!! Pogovarjaj se na nivoju, ali pa se ne bova menila sploh! Noben ne govori o diktaturah, in o politčnih zločinih, a SOVRAŽIM do obisti ko mi vsiljujejo to iztirjeno ideologije "vsi so ljudje" in podbno. Ko nekdo ima EDINI smiseln argument proti smrtni kazni( napake) tedaj se lahko strinjam da je to pomeben problem, sam mnogi pa gredo na etično noto, kar mi se gabi, in tu nimam kaj debatirati! In jaz nisem poisal na splošno, marveč zelo konkretno! Sem za smrtno kazen za hude zločine in tedaj ko je res maksimalno zanesljivo da je kriv! Če je najmanši dvom, pa NE! Tudi če me napake v pravosodju prepričajo da je vsaj za zdaj potrebno smrtno kazen , zelo omejiti, ali začasno ustaviti, še vedno sem prepričan da si eni zaslužijo smao smrt! Poleg tega, alternativa SK ki bi jo jaz uvedel je HUJŠA od smrti!
Kimberley-Echo
10. 10. 2010 17.49
Ni važno v koliko državah si bil, fant moj, zanima me v koliko državah si sodeloval pri končnih obsodbah? V koliko državah si gledal nedolžne žrtve? Žrtve, ki so bile obsojene zaradi politike ali morda zato, ker preproste niso imele dovolj denarja zaradi dobrega odvetnika ali le njega na sploh?? Imaš srečo, da živiš v deželi, kjer dober branilec odtehta tvojo slabo vest? In bi jo tudi v Burmi (Mjanmar)? Pišem na splošno, ne poznate vsi sistemov pravosodja v JZ Aziji, pa tudi ne kje drugod v tem delu sveta, zato prosim ne obsojajte ljudi (nedolžnih) kar pavšalno. Mnogo in preveč jih umre, ker niso imeli "pravega" odvetnika in mnogo od teh je popolnoma nedolžnih.
elstar
10. 10. 2010 17.17
Milejše ko so kazni, več je kriminala. Naj se sliši še tako čudno, ampak narod mora živeti v strahu. Marsikdaj dobi človek občutek, da ima zločinec ali prevarant več pravice, kot pa žrtev. V tem primeru smo v strahu pošteni ljudje, če sta pa red in disciplina stroga, se pa pošten človek nima česa bati
mjolnir
10. 10. 2010 17.17
kunnurra Še tole, tud če ne bi žievel pošteno bi imel mirno vest, ker ne zagovarjam smrtno kazen za krajo avta ali goljufijo! Pa verjetno tudi noben od somišljenikov tuki
mjolnir
10. 10. 2010 17.14
kunurra Bil sem v desetih državah(od teh samo dve biviši republiki SDFRJ- da ne bo pomote) in ne da mi ni mar za smrtno kazen, pač pa jo PODPIRAM! Taki kot pa po drugi strani sigurno niso nikoli imeli kakšno žrtev med bližnjimi, drgač ne bi bili tako "razumevajoči". Jaz sem nekogar izgubil, sicer zaradi napake, ne namenoma, tako da nisem rvano odpustil, a maščevanja tudi ne želim....če pa bi bilo namerno, ne obstaja kazen ali zlo ki jo krivcu ne bi namenil! Zastopiš, po domače povedano živiš v oblakih.... In ZAKAJ bi naj meni bilo mar če grem v ZDA? Kaj se imam bati? Nimam želje, kaj šele namero storit česarkoli za kar je zagrožen zapor , kaj šele smrtna kazen!
Kimberley-Echo
10. 10. 2010 17.02
Poglejte takole, koliko od vas, ki tukaj komentirate je bilo sploh kdaj v USA ali recimo Tajski?! Koliko od vas jih je bilo na končni obsodbi kdajkoli v USA ali Tajski? Prepričan sem, da vas je bilo nekaj v USA in zelo, zelo malo na Tajskem. Večina se vas odloča za smrtno kazen zato, ker mislite, da se vam nikoli ne more zgoditi, drugim pa, ker ne živijo tako kot VI, pošteno!? Ne potujete, večina ne gre dlje od Hrvaške, zdaj ste pa pametni o tem koga je treba obsoditi na smrt. Tako ali tako ne bo prizadelo vas, ha. Ozrite se vase Ljudje, Vi ste naslednja tarča tako ali drugače...
DedekLakai
10. 10. 2010 14.53
Admin, jaz sem bil skoz prepričan da živim v demokratični družbi kjer je svoboda govora... očitno sem se motil...
mjolnir
10. 10. 2010 13.54
karakic strinjam se s tabo, sam mal več domišljije- obglaviti, hja to je še lažja smrt od obešanja! Tisto za datoi pedofila posiljevalcem pa ČESTITKE! Drgač, ker smrtna kazna je res tvegana zaradi možnih napak, tako da ne bi bilo slabo da uvedejo prisilno delo in take zapore kjer ni ničesar razen hrane, vode in obleke! Vsaj za najhujše zločince!
Kimberley-Echo
10. 10. 2010 13.52
Ko nekdo kot sodnik odloči, da bo nekdo usmrčen, naj odloči v svojem imenu, ne pa se skrivat za floskulo "v imenu ljudstva vas obsojamo na smrtno kazen" in si po Pilatsko umiti roke. Sem odločno proti smrtni kazni!
mjolnir
10. 10. 2010 13.52
Admin, razloži mi v čem je bil odgovor QueerAsYou vreden izbrisa??? ker sme ga sam vprašal, kaj si misli o smrtni kazni če nekdo muči in ubije geja sam zato ker je gej? Je to res vredno izbrisa naj te opomnim, da pojem "sovražni govor" ne velja ko teče beseda o "ljudeh" ki v vseh družbah veljajo za odpadnike! Ti je to znano?
mjolnir
10. 10. 2010 13.39
sosa2 10.10.2010, 08:19 34 hja, ko je ni, mamo pa polne zapore in vsi davkoplačevalci jim plačujemo da imajo hrano, elektriko, pač vse osnovno za življenje, dostikrat tudi luksuz ki si ga sami ne moremo privoščit npr. fitness-da se kriminalci lahko fajn nabildajo preden pridejo ven - da grejo močnejši svojo pot naprej, itak se nihče ne popravi v zaporu, saj se ne moreš če si obkrožen z istimi sebi. To je enako kot prevzogjni domovi za mladoletnike...vsi pridejo ven še večje barabe... PODPIŠEM!!!
mjolnir
10. 10. 2010 13.39
Alexxsaso Ja, to tudi mene muči, ampak ne prenesem tim "moralnih" argumentov, češ vsak si zasluži življenje, treba je odpustiti vsako stvar in ostale neumnosti ki so samo seklurna verzija blodenj ki jih navaja g. Mesarič!
mjolnir
10. 10. 2010 13.33
Marjan Mesarič in Ta odvratna filozofija je še eden od stotih razlogov zakaj ne bom nikoli vernik! Če me nekdo udari po levem obrazu, ga bom jaz po desnem, sodi mi lahko le vest in sodišče! Daj povej totemu tvojemu bogu, naj ne bo barab in zločinov(če je že tolk vsemogočen in dober) pa ne bo potrebe po maščevanju, a dokler je tako dobro in zlo bom dobro vrnil z dobrim, zlo z zlim(razen če to zlo ni premajhna stvar da bi se ubadal s povračilom) Stavim, da če bi ti kdo ubil (namenoma, d an ebo pomote) koga bližnjega, da že ne bi tako govoril Tili politiki pa so eni butlji da dajajo v isti koš šerinjatske države kjer izvajajo smrtno kazen za neumnosti, in ZDA kjer usmrtijo same pošast
UrsicJure
10. 10. 2010 12.48
population control...
WhoLetTheDogsOut
10. 10. 2010 12.14
Deleted by admin
Marjan Mesari?
10. 10. 2010 11.39
Nihče nima pravice vzeti življenja drugemu človeku pa če je ta še tako velika baraba. Ne ubijaj je Božja zapoved. Pa še to,ne sodi da ti ne bo sojeno!
devlon
10. 10. 2010 11.22
Problem je, da vrana vrani oko ne skljuje. In tiste, ki bi si zasluzili stol, ali da jim kak prst stran frcnemo, se izognejo kazni (mislim na gospodarski kriminal).