Tujina

Na zavojčkih bodo grozljive fotografije posledic kajenja

Sydney, 15. 08. 2012 11.50 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

V Avstraliji bodo od 1. decembra prodajali cigarete v enotnih, olivno zelenih zavojčkih z grozljivimi fotografijami posledic, ki jih zdravju povzroči kajenje. Sodišče je namreč zavrnilo tožbo tobačnih podjetij, ki so poskušale ovreči najnovejši ukrep avstralskih oblasti proti kajenju.

Cigarete
Cigarete FOTO: Reuters

Avstralsko sodišče je zavrnilo tožbo tobačnih podjetij, ki so poskušale ovreči najnovejši ukrep avstralskih oblasti proti kajenju. V skladu z najnovejšo zakonodajo bodo tako od 1. decembra morale prodajati cigarete v enotnih, olivno zelenih zavojčkih z grozljivimi fotografijami posledic, ki jih zdravju povzroči kajenje.

Najvišje sodišče v Avstraliji je razsodilo, da vladni ukrep ni protiustaven. Vlada torej lahko ukaže tobačnim podjetjem, da namesto značilnih škatlic uporabljajo enotno embalažo brez jasno navedene znamke in vrste cigaret.

Družbe Japan Tobacco International, British American Tobacco, Philip Morris in Imperial Tobacco so poskušale dokazati, da se s takšno zakonodajo spodkopava blagovno znamko oziroma njihovo intelektualno lastnino in da ni dokazov, da bo nova embalaža odvrnila ljudi od kajenja. Vladna stran pa je vztrajala, da se s takšnimi ukrepi skrbi za javno zdravje in nadaljuje boj proti škodljivim posledicam kajenja, s katerim so začeli pred stotimi leti.

"Večina članov sodnega senata je mnenja, da zakon ni v nasprotju z ustavo," so sporočili s sodišča. Obrazložitev sodbe naj bi sledila čez nekaj časa. Sodne stroške bodo morala poravnati tobačna podjetja, v avstralskem sodnem sistemu pa nimajo več možnosti pritožbe.

Primer so pozorno spremljali v Veliki Britaniji, Kanadi in na Novi Zelandiji, kjer razmišljajo o podobnih ukrepih.
 

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (99)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

deVil666
16. 08. 2012 18.11
+4
Podpiram. Predlagam, da se v nevtralno embalažo zapakirajo še alkoholne pijače, na embalažo se nalepi fotografije z grozljivimi posledicami alkoholizma: pretepeni otroci, prometne nesreče, fetalni alkoholni sindrom...
damjana777 .
18. 08. 2012 16.52
+2
Pa od vse naše vlade slika zraven, ker jih nihče drug ni pripeljal tako daleč kot oni, bogi siromaki še kmalu za v usta ne bodo imeli.To se pa nobeden ne vpraša koliko ljudi je zaradi podpiranja vlade lopovov ostalo na cesti, pa lahko zraven pripišejo VLADA ŠKODUJE-LAHKO PRIPELJE DO SRČNE KAPI ALI SAMOMORA.
Nauders
15. 08. 2012 22.24
+14
še na mesnih izdelkih bi bilo potrebne slike, kako žival umre, preden pristane na našem krožniku
Alfred Nek
15. 08. 2012 22.39
+2
dekart1
15. 08. 2012 22.49
+3
trotlziher
16. 08. 2012 02.07
+8
Medotedo
16. 08. 2012 06.39
+2
Kdor je kdaj bil na kolinah ve kako to izgleda. Pa še krepko se proslavlja potem. Za razvajenčke je pa to šok.
404Error
15. 08. 2012 17.27
+6
Itak lahko vsak, ki kadi, naredi naslednje: Kupi škatlo, vzame ven cigarete in jih da v drugo škatlo, medtem ko originalno vrže v koš. Saj ne, da se prodajajo šatuljice posebej za čike, pa nobenemu ni treba gledat teh slik.
Strelja?ko
15. 08. 2012 21.00
+0
Ja samo kadilček naj ne prosi za zdrava pljučka ;)
platon26
15. 08. 2012 17.24
+9
nisem kadilec sam to gre čez vse meje! Kaj če bi pred meka postail par takih znakov in slik? Pa pred vsako prodajalno sladoleda???? BOLAno! še miljon stvari je ki povzročajo marsikaj tako da ne vem zakaj tako enostranski napad? Morda bi še na avte dali nalepke in male otroke gor ter vsakemu napisali da povzroča raka pa je...!
Strelja?ko
15. 08. 2012 21.01
-3
Ja. Drugače ne gre, če pa ne vidijo dejstev, ki se bojo zgodle v prihodnosti... A takrat se bo pa zgovarju da ni "vedu"... če pa je vse skos slike gledu ko je škatlce kupovou...
Alfred Nek
15. 08. 2012 22.40
+5
Pa na avtomobilih bi morale biti slike nesreč. Na novem mercedesu bi bil prikazan zmaličen avto z obglavljenimi trupli.
damjana777 .
15. 08. 2012 16.45
+13
Vsi nekadilci ste bili zato, da se v lokalih ne kadi, zdej se pa spokajte not v lokale ne pa, da nam še zunaj ne daste mira in vihate svoje kumare :-p
timering
15. 08. 2012 20.25
+5
Strelja?ko
15. 08. 2012 21.03
-2
trotlziher
15. 08. 2012 16.12
+12
Spet en naslov v stilu 24ur. Grozne slike na zavojčkih cigaret v Avstraliji niso nič novega, ampak so na vseh znamkah že kar precej časa (od zobovja, pljuč, tromboze, itd.). Zelo očitno je, da ne samo da noben ni bil tam, tudi informirani niste (mislim na 24ur). če bi bli bi sigurno objavili tudi da je tam cena zavojčka 16-19 $.
Alfred Nek
15. 08. 2012 22.41
+7
Pa na Lafarge tovarni v Trbovljah bi morale biti slike ljudi, ki umirajo zaradi pljučnega raka(ki nikoli niso kadili).
stajerka30
15. 08. 2012 22.53
+3
..od dneva, ko L. ne izplacuje odskodnin, ker so namescene cistilne naprave, se trbovljcani pritozujejo. Zal, pipca je zaprta.
tian28
15. 08. 2012 16.09
-13
PRAVILNO! Komaj čakam na ta ukrep na ravni EU. Na žalost še nismo tako daleč, da bi (kot Nova Zelandija) ta smrad zakonsko prepovedali, ampak verjamem, da to še pride... Naslednji korak naj bo cena čika po komadu, to je 1 EUR za 1 čik.
Kunar
15. 08. 2012 16.07
+13
Bomo pač cigarete dali v cigaretnice mir.
bca
15. 08. 2012 15.52
+6
Cigarete in alkohol sta bila vedno monopol v vsaki državi in precej pomemben vir prihodkov. Kdor bo nehal kaditi, bo samo zaradi sebe in ne zaradi poziva nekadilcev. Se pa po škodljivosti alkohol ne more primerjati z nikotinom, ker ima nekajkrat precej hujše posledice kot nikotin.
billie_jean
15. 08. 2012 16.02
-2
Na čem bazira tole, da je alkohol škodljivejši od nikotina?
lalala1234
15. 08. 2012 16.04
+10
Poleg tega pa je alkohol še krivec za večino prometnih nesreč
Kunar
15. 08. 2012 16.08
+7
zakaj enostavno nesmejo kadilci počet to kaj si želijo!?
billie_jean
15. 08. 2012 16.31
+0
choco_muffin
15. 08. 2012 16.53
-4
Gre se za to, da družba plačuje posledice vaših odločitev. A sploh veš, koliko stane zdravljenje kardiovaskularnih bolezni, katerih povzročitelj št. 1 so cigareti? To stane družbo milijone in milijone. Zaradi mene lahko kadite koliko vam paše, ampak zdravljenje si pa sami plačujte.
Alfred Nek
15. 08. 2012 22.42
+6
Na steklenice nalimati slike pijancev, pretepenih žensk in otrok .....
dekart1
15. 08. 2012 22.52
+3
in pa na mesne izdelke nazorno v kakšnih mukah je umrla uboga žival.
travna.bilka
15. 08. 2012 15.46
+29
Na zavojčke cigaret bodo dali grozljive slike posledic kajenja? V redu sam zakaj potem ne dajo na steklenice od alkohola slike iz nesreč, ki jih je povzročil pijani voznik, zakaj ne dajo na hrano iz McDonald's-a slike lačnih in podhranjenih otrok, ki stradajo v Afriki, zakaj ne dajo na škatlo od čevljev slik, na katerih so živali, ki morajo umreti zato da naredijo en krznen škorenj.....
Nejc Kikelj
15. 08. 2012 17.26
-5
Alkohol v majhnih količinah ni škodljiv, vzemimo na primer rdeče vino ali pa nekatere vrste likerjev. V McDonald's hodijo jest pa samo še tisti, ki nimajo dovolj denarja, da bi si privoščili toplo in okusno kosilo v dragih restavracijah, glede krzna se pa delno strinjam. Ampak vseeno mis
BorcS5
15. 08. 2012 17.28
-3
zakaj bi pa bili pred mcdonaldsom na slikah lačni otroci??? kaj je to posledica hitre hrane al kaj?
Alfred Nek
15. 08. 2012 22.48
+2
pa na obleke vrhunskih proizvajalcev slike zgaranih kitajskih delavcev, ki delajo za 50 centov na dan.
ODSLUŽILDOB
15. 08. 2012 15.29
+20
kadil sem 18 let,tri škatle dnevno Marlboro rdeče zdej se lahko pohvalim da ne kadim 24 dni je pa zelo težko in velikokrat sanjam da kadim bom pa zdržal ker nimam več denarja za čike za kruh norim ker je 2,20e 1 kg, cigarete moje pa 3,40e.Družbo mam isto in me ne moti če kdo kadi v bližini če se ne bi sam odločil da bom nehal kaditi in bi kadil dalje vam povem da mi po škatlicah lohk rišejo kar hočejo saj ne kupujem škatlico ampak CIGARETE!
bca
15. 08. 2012 15.46
+13
Kar tako naprej in ne popusti. Štej vsak dan brez cigaret. Počasi boš pozabil na cigarete, čeprav se ti bo še nekaj časa sanjalo, da spet kadiš. Na enak način sem sam prekinil 30 letno kadilsko odisejado, sedaj pa ne kadim že 25 let.
ODSLUŽILDOB
15. 08. 2012 16.17
+2
izdajalecivan
15. 08. 2012 16.57
+1
sam sem bil kadilec 35 let z dnevno dozo dve škatli cigaret nekega lepega dne sem prenehal z kajenjem in je trajalo približno 2 meseca da sem bil popolnoma neobremenjen z cigareti ko se nahajam v družbi me ne moti da okoli mene kadijo in sem čisto miren moti me le edino če mi nekdo piha dim v obraz
timering
15. 08. 2012 14.40
-3
ja ja pajade...pol ko vam bojo evro več zaračunali pri sladoledu ali liziki se bote pa spet spuščali nekadilci v nas kadilce ki nebomo več kadili vam bojo pa davk na liziko nabili...Ne se tolk obremenjevat z nami kadilci ker še noben nekadilec mi ni kupo zavoj cigaret ..........uničujem svoje zdravje.plačujem si svoje zavarovanje itd...samo umirte se mal NEKADILCI !!!!!!!!!!!!!
billie_jean
15. 08. 2012 14.42
+13
Uničujete si svoje zdravje, zdravljenje pa vam plačujemo nekadilci.
timering
15. 08. 2012 14.57
-5
timering
15. 08. 2012 14.59
-2
billie.....liziko v usta pa tiho.......da ti bomo kadilci plačali zobozdravnika ;)
billie_jean
15. 08. 2012 15.02
+10
timering
15. 08. 2012 15.06
-4
lahko...sam se mi neda !!! ubadat s tabo...rajš grem na zrak da ti ga mal onesnažim....ajdi
billie_jean
15. 08. 2012 15.12
+8
Pametno - komur zmanjka argumentov, je prav, da se umakne!
rico1986
15. 08. 2012 15.16
+8
timering, vprasi se kolikokrat si si prižgal kak cigaret, ko si stal ob kaki drugi osebi ... na pločniku, ko si čakal na bus ipd ... in kolikokrat se je taka oseba obrnila ali pa se premaknila. na tak način ne škoduješ samo sebi ampak vsem okoli tebe in ne ne moreš reči da naj se pa premaknejo .. ti se premakni, daj si na glavo prenosno komoro pa se zakajaj ...
timering
15. 08. 2012 20.18
+1
lej..dosegli ste da se ne kadi v lokalih..dam prav !!! ampak da bote vi internetni molji mn težili kje js lahko kadim ..prosim še iz pleničk niste zlezli...rico ja sej si pametn..argumentirat po inte. je najlažje pa lajat..lej neda se mi enostavno ubadat s takimi osebki...če komu ne paše kje js kadim se naj umakne...tud js se umaknem iz neta ali iz kateregakoli prostora če mi kaj ne odgovarja...pa če ste že tako razgledani kadilci nismo največji onasneževalci zraka...peace
Tadej188
15. 08. 2012 14.39
+5
billie_jean 15.08.2012 14:04:40 5 Ne, ne, ne sili svoje interpretacije mojih besed ostalim na tej strani. Kdor nima denarja, a ima bajto, se mu zavarovalnica vsede na bajto. Kdor nima ničesar, pač še naprej pade v breme družbi! Ja saj, ker zavarovalnicam gre zelo slabo. Rabijo še več denarja pod nujno. Pa še za tajkune naredimo posebni sklad, da si lahko opomorejo. Jao kako razmišljanje. Če neveste zavarovalnice so hudo pokvarjene in bogate. Njim nikoli nebo hudega, ker so ful zaščitene. Pa kaj mate proti kadilcem? Kdo pa ste, da lahko prepoveste svobodno odločanje vsakega posameznika? Noben nima te pravice!! Se pa strinjam, da stroške zdravljenja prevzame vsak nase, ki rizično kadi in pije. Nemoreš pa vsakega v isti koš metati. Jaz npr. zdaj kadim, to kakih 5 cigaretov max. na dan, pol čez nekaj časa pa neham za kake pol leta oz. kako mi ustreza. Pa nemorejo biti takšne slike gor, to je pa res katastrofalno no. Če bi se jim res šlo za zdravje ljudi, bi enostavno prepovedali ne pa take oslarije.
billie_jean
15. 08. 2012 14.45
+3
Pustimo, kako bogate so zavarovalnice, dosti resursov gre za zdravljenje bolezni, ki so posledica prekomernega kajenja in popivanja. Dvomim sicer, da 5 cigaret na dan že spada pod rizično kajenje. Sicer pa ti nihče, z mano vred, ne prepoveduje kajenje. Strinjam se s svobodo odločanja, samo strinjam se pa tudi s prevzemanjem odgovornosti, oziroma po domače - vsak naj za sabo pospravi. :) Mislim, da se najini mnenji bistveno niti ne razhajata toliko, kaj praviš?
janXD
15. 08. 2012 14.31
+5
kagumr
15. 08. 2012 14.29
+17
VSEM PAMETNJAKOVIČEM! Če bi država RESNO želela, da manj ljudi kadi, bi cigarete/tobak preprosto PREPOVEDALA, tako da ne se mi zgovarjat z nekimi boljše to kot nič.
kagumr
15. 08. 2012 14.31
+6
Aja, pa da ne boste preveč pametni, sem postal nekadilec, ker so se mi cigareti preprosto zagraužli. Ampak me ne bo nikoli motlo če drugi kadijo. Jz bi vam prepovedal seksat, ter verjetno večkrat motite sosede v večernih urah, s tem motite njihov poitek, POSLEDIČNO ŠKODITE NJIHOVEMU ZDRAVJU!
Dart Vejder
15. 08. 2012 14.36
+13
Al pa škodijo državni blagajni, ker seksajo in ustvarjajo otroke, za katere ne bodo mogli poskrbet...
Alfred Nek
15. 08. 2012 22.50
+1
a se sploh zavedate koliko denarja pridela tobak državni blagajni, pa če bi bilo res toliko uničenega zdravja zaradi cigaret in posledično dragega zdravljenja zavarovalnice ne bi imele miljardnih dobičkov.
kagumr
15. 08. 2012 14.27
+4
idjoti, posledice kajenja ki so na škatlicah jih je mogoče doživel 1:1000000, pa še to dvomim... naj si rajši politiki na čelo prilepijo, da njihova uporaba, že za kratek čas, tudi škoduje zdravju, pol naj delajo naprej
bat*el
15. 08. 2012 14.26
+21
Kadilca ki ga bojo motile slikce, si bo omislil etui in bo še naprej kadil, problem rešen. Kadila sem deset let škatlico do dve na dan. Sama sem se odvadila brez problemov in brez krize. Najprej sem poiskala konkreten razlog, ki sem si ga vsak dan ponavljala kot nekakšno afirmacijo. Po nekaj tednih sem že zmanjšala število pokajenih cigaret brez odrekanja. Bolj ko sem se prepričevala, manjša je bila potreba po kajenju. Postopek je trajal približno pol leta. Pri tej tehniki je pomemben predvsem razlog, ki mora biti zadosti močan da prepričaš svoj um in posledično telo, da ne rabiš več tega. Vse je v glavi!
hot or not
15. 08. 2012 14.24
-2
haha to naj pr ns nardijo pa tokoj neham
Dart Vejder
15. 08. 2012 14.15
+0
V Aziji (Mjanmar, Tajska, Indonezija, če naštejem samo nekatere) to poznajo že lep čas, ampak prodaja cigaret še kar lepo cveti. Sicer pa ne vem, zakaj moramo biti seznanjeni s tem mi, ko pa Avstralci razmišljajo o tem. Razumem tudi, da s tem nismo bili seznanjeni, ko so to začeli uvajati v prej naštetih državah (ker je ukrep pač malo brezvezen), ne razumem pa, zakaj je treba o tem pisat zdaj, ko pa se za isti brezvezni ukrep odločajo v Avstraliji
kagumr
15. 08. 2012 14.26
+4
zato ki bo evropa v roku 1leta to vsilila tudi nam
lalala1234
15. 08. 2012 14.04
+11
Ah dejte no. To je pa že pretiravanje. Tisti, ki si želi naj kadi, tisti ki ne pa ne ! Take fotografije na škatlicah so pa nepotrebne.