Tujina

Medvedjev začel lov na plagiatorje; med njimi tudi Putin

Moskva, 02. 03. 2013 06.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Ruski premier Dmitrij Medvedjev se je odločil, da bo na plan izbezal vse diplome, magisterije in doktorate, za katere obstaja sum, da so plagiati. Teh naj bi bilo med vrstami ruskih politikov ogromno, med njimi naj bi bil tudi sam predsednik Putin.

Splošno znana skrivnost, o kateri nihče ne želi govoriti, je, da imajo številni politiki in drugi pomembneži v Rusiji ponarejene diplome, magisterije in doktorate. Mnogi so zanje plačali ali pa jih od koga preprosto prepisali. Vse od razpada Sovjetske zveze tega nihče ni poskušal ustaviti prav zaradi tolikšne vpletenosti politične elite, ki naj bi segala vse do Vladimirja Putina, poroča Time.

Putin obtožb o plagiatorstvu ne komentira.
Putin obtožb o plagiatorstvu ne komentira. FOTO: Reuters

Medvedjev začenja 'čistko'

A prejšnji mesec se je premier Dmitrij Medvedjev odločil, da bo temu naredil konec. Na sestanku z vladno ekipo in akademiki je naznanil kampanjo, s katero bo na plan izbezal vsa ponarejena dela. "Število lažnih del je preseglo vse meje. To bo neke vrste očiščenje," je dejal.

Ko je Medvedjev svoj namen septembra lani prvič omenil, je ob začetku šole v videoprispevku srednješolce in študente pozval, naj svojih nalog ne prepisujejo z interneta, saj plagiatorstvo "ne pelje nikamor". Teden dni pozneje so ga številni blogerji in spletna stran Slon pozvali, naj se iskanja plagiatorjev raje loti višje na hierarhični lestvici. Predlagali so mu nekaj imen, med njimi ministra za obrambo Sergeja Šojguja, ministra za kulturo Vladimirja Medinskija, čečenskega premierja Ramzana Kadirova in ne nazadnje tudi Putina. Vsi so se namreč že soočali z obtožbami o plagiatorstvu, kar pa nikoli ni bilo raziskano. Trije od njih so namigovanja zanikali, Putin pa zadeve ni želel niti komentirati.

Na čelu Medvedjeve ekipe, ki bo vodila kampanjo zoper plagiatorje, je Igor Fedjukin, ki je na univerzi Severne Karoline diplomiral iz zgodovine in ima osem mesecev izkušenj kot namestnik ministra za izobraževanje in znanost. Bil je član skupine akademikov, ki je januarja razkrila obširen problem plagiatorstva v Rusiji, s tem ko je naključno izbrala 25 diplom iz prestižnega oddelka moskovske pedagoške univerze. Vse, razen ene, so bile vsaj polovični plagiati, nekatere so bile celo 90-odstotno prepisane.

Putin in Medvedjev na volitve
Putin in Medvedjev na volitve FOTO: Reuters

Obtožbe, da je Putin svoj doktorat iz ekonomije leta 1996 prepisal, izhajajo iz poročila leta, ki ga je izdelal možganski trust oz. t. i. "think tank" Brookings Institution iz Washingtona. Gre za javno znanstvenoraziskovalno ustanovo, ki analizira in hkrati oblikuje politične agende, strokovno seznanja javnost in deluje kot nekakšen most med akademsko in vladno sfero. Leta 2006 sta dva njihova raziskovalca pridobila kopijo Putinovega dela. Na 218 straneh sta našla 16 strani, prepisanih iz učbenika Ameriška ekonomija, prevedenega v ruščino. Razen omembe med viri v delu ni nobene označbe, da je Putin celotne odstavke prepisoval brez citatov.

Poročilo je tedaj v ruskem tisku povzročilo razburjenje, ne pa senzacije. Državna televizija o zgodbi namreč ni poročala, čeprav so bili blogerji besni in je zgodbo na naslovnici objavil ugleden neodvisni tednik Kommersant Vlast, ki se je pogovarjal tudi z raziskovalcem "think tanka" Cliffordom Gaddyjem.

"Najlažje je vse skupaj ignorati. To je velik slon v sobi. Vsi ga vidijo, nihče pa o njem ne želi govoriti," je dejal Gaddy. Zdaj, ko se je Medvedjev spravil v lov na plagiatorje, pa bo morda to zadevo težje ignorirati.

SORODNI ČLANKI

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (44)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

civitasstain@gmail.com
03. 03. 2013 13.52
Ja, ja. kak se veselimo mi, ki smo brez doktorskega imena. So pa še vseeno pred nami tudi s plagijatii, ti gospodje. Visoke šole jim pa ni dobeden podelil. Torej imajo le visoko izobrazbo!
Kajetan
03. 03. 2013 13.00
+4
Vsak ki je diplomiral ve kako je z diplomsko nalogo in kako je naprej z magisterkim delom. Večinoma pametujejo tukaj ljudje brez diplome, kajti stvar ni tako enostavna. Dejstvo je da ljudje ki pridejo do diplome izpolnjujejo določene pogoje torej so opravili študij do konca bodisi da je to 20, 30 , 40 ali pa več izpitov in tukaj ni bilo nobenega plagiatorstva , tukaj je bilo prisotno zanje. Diplomsko delo bi naj bili samo pika na i, pa vendar ni tako je nakaj kar bi moral predstaviti človek s svojim znanjem in pridobljenimi iskušnjami. Slovenija je specifičen primer, ker ljudje nimajo izkušenj, znanje pa je pomankljuvo zaradi našega izobraževalnega sistema, ki predvsem ni moderniziran in obravnava na akultetah še zastarelo problematiko. In kaj je diplomsko delo nasloh, je skupek plaigiatorstva in prepisovanja, ker zaradi konzervativnosti svojega mentorja tako ali tako drugače ne morešnarediti. Da ne omenim da sploh ni mogoče pri diplomi razivit in razdelati svoje teorije, kajti nimakor ne moreš bit bolj pameten kakor tvoj mentor torej tvoj profesor. Slednji te sili k navajanju brezveznih virov in prepisoavnju. Ko pa narediš diplomo pa te neka skupina samooklicanih strokovnjakiv obdolži za plagiatorja. Torej sovje teme ne moreš narediti in hkrati razviti svojo hipotezo ki jo kaneje dokažeš, kajti po njihovem menenju tako ali tako nisi sposoben tega. Sam sem imel podobne izkuzšnje ko sem hotel razviti tezo, ki je dejansko pila vodo, vendar sem moral kasneje dobesedo prepisovati in navajati vire, kajti to je tisto tapravo za naš šolski sistem , prepiši čimveč, citiraj in po možnosti največ od del svojega mentorja kajti on je kapo del kapo in samo on ve zakaj se gre. Če tvoj mentor česar ne razume ker je nerazgleda stari starček na svojem stolčku moraš pač narediti novo diplomsko ali pa prepisati del ki ga ima še ta senilni mentor v spominu. Diplomska dela sko pri naz izkljućno plod plagiatorstava in vsi lahko trepetamo zaradi naših nesposobnih mentorjev da imamo prepisana diplomska dela. In sedaj razprava:: 1. Mentor vam da temo 2. Razvijete svojo teorijo 3. Ne morete je prestaviti ker nikjer to ne piše ozr. si vaš metor ne zna razložiti, 4. Morate citirati vire, ki vas odpeljejo stran od bistva, 5. Sklicevati se na vire, 6. Nato dokazati da imajo ti viri prav. In kaj je z vami zakaj ste hodili 4 leta in študirali če vas v manj kot minuti prisilijo da razmišljate enako kot oni?
Uporabnik215111
03. 03. 2013 13.05
+5
Se strinjam s tabo. Če navedeš vir, potem to ni plagiatorstvo, če ga ne navedeš, pa se šteje kot plagiatorstvo, čeprav si v obeh primerih prepisoval....
civitasstain@gmail.com
03. 03. 2013 13.41
-1
Ja kamasura, kak je to preprosto kaj? Si pa res en velik naivnež. Do kake izobrazbe si pa ti prišel? Sicer pa je tudi tu je razlika. En vir citiraš in navedeš avtorja. Torej citiraš njegove misli. Drugo je pa ko prepišeš in si te misli prisvojiš in jih navajaš kot svoje. To je pa plagiat.
ratio
03. 03. 2013 15.42
+1
Res je. Poleg tega so diplome na Harvardu dolge do 15 strani, pri nas pa celi romani. Mislim, da bi morala diploma postati nekaj, kjer študent na osnovi pridobljenega znanja razvije del, osnutek lastne teorije, ki pa jo mora znati na kratko in čimbolj enostavno opisati. Sam sem se mučil s diplomo skoraj eno leto, ker sem trmasto vztrajal, da bo "moja". Prepričan sem, da je potrebna na tem nivoju sprememba.
Zdomec53
03. 03. 2013 12.40
+1
Nikar si ne mislite da plagiatorstvo ni prisotno tudi na zahodu. O je in se kako, le da sje sedaj ze tako sofisticirano da je groza. V ZDA so odkrili studentsko organizacijo ki je imela nalozenega materiala za diplomske naloge za nekaj tisoc razlicnih nalog. Odkrili so da bi vsaka od teh nalog sla skozi ker je racunalnik skrbno pazil kaj in kako citirati. Ostali tekst pa je bil tako sestavljen da so z nekaj tisoc besedami v nekih tabelah lahko kreirali na tisoce tekstov kjer se niti eden ni ponovil. Ni kaj treba im je dati kapo dol kajti vkljuceni so bili profesorji in nekateri najboljsi studenti. Izdelali so neznano stevilo diplom vendar se govori celo o nekaj tisoc. Taksnih skritih izdelovalnic baje da je v vsakem vecjem univerzitetnem centru nekaj. Ena taksna diploma ki jo narocnik dobi v najpozneje 48 urah je okrog 10.000 USD. Je vodotesna in nobena analiza ne more odkriti pomankljivosti, le osebno izprasevanje izven jedra diplome odkrije da je nakaj narobe in lahko ustvari samo sum ne pa dejstva. Mimogrede ali se sploh ve koliko ministrov in poslancev je samo lani bilo razglasenih za ponarejevalce?? Jaz vem za vec kot deset in UK, Nemciji a da o Italiji ne govorim. Torej zakaj bi Rusija bila drugacna?? Nic drugacna ni od ostalega sveta. Korupcija je najvecji problem modernega sveta in ne samo Slovenije ali Rusije, ali Italije itd. Celi svet se ravna po nacelu Money makes the world go around.
on_solid_ground
03. 03. 2013 10.53
+4
čez nekaj časa na 24ur: nesreča medvedjevega letala...črne skrinjice ne najdejo nikjer...
Marija Forti?
03. 03. 2013 08.45
+6
Medvedjev nima več veliko časa. Ga bodo že utišali,mislite da bo Putin mirno gledal kako se mu maje stolček.Nesreče se dogajajo.
mojen?k
03. 03. 2013 12.22
+1
To so vsi isti lopovi. Kot pri nas. Roka roko umije, obe pa obraz. Vse ostalo je farsa za naivne ljudi.
civitasstain@gmail.com
03. 03. 2013 13.48
+2
Putin je na stolčku radi dobre politike, pa ne radi kakega doktorskega imena. Sicer pa politik lahko postaneš brez doktorskega imena. Morbit si lahka misliš, da ima malo več v glavi ko en drug, vsaj študirat je moral. Kako je pa zključil? Vseeno,. Saj ne vodijo politiko v njihovi stroki. Vsaj večina ne. Zato se ne tolaži na hitro, vsaj višjo šolo je pa že moral imet.
zemljemerec
03. 03. 2013 07.23
+4
Saj ga bodo še zastrupili...
DR. RNR
02. 03. 2013 23.39
+6
Medvedjev začel lov na plagiatorje. Mogoče misl na aligatorje? Drgač bo slab lov.
drahnreb
02. 03. 2013 22.46
+4
"think tank" Brookings Institution iz Washingtona- je razkrinkal tudi dr. Gombocovo
34254rdfbfgh4453334
02. 03. 2013 21.53
+6
Še en dokaz da tudi Medvedjev bere FInance... :D
Balki30
02. 03. 2013 20.15
+11
Kdor je diplomo in vozniško pošteno kupil se nima česa sramovat ejga.
layers
03. 03. 2013 02.46
+0
KosezVeliki
02. 03. 2013 18.50
+6
Politicne izkusnje, kilometrino, prakso, zvitost, spretnost, pretkanost, takticnost in pragmaticno preracunljivost ki jo je Putin pridobil v svoji naravnost osupljivi karijeri ti ne podari nobena fakulteta, nobena univerza, akademski naslov ,diploma ali doktorat. To je spretnost, ki odlikuje le najvecje sampione in prvake. Tiste, ki so rojeni da zmagujejo. Andrew Carnniege veliki ameriski industrijalec in mogul je bil samouk ter pri rosnih najstniskih letih je zacel graditi svoj velikanski imperij. Bil je rojen, da zmaguje. Putin je clovek, ki zmaguje in vedno je zmagoval ! Itak pa taksnih kozlarij in neumnosti, kot jih trosijo mediji tesko prebavljas. Vsak vsaj malce bolj izobrazen clovek ve, da so mladi KGB oficirji v casu Sovjetske zveze morali imeti fakulteto tehnicne ali druzboslovne smeri in poznati vsaj tri tuje jezike, da so lahko sploh zaceli karijero v KGB.
KosezVeliki
02. 03. 2013 19.18
+5
Vladimir Putin izhaja iz revne delavske druzine iz Leningrada. Oce je bil varilec, njegova mati pa gospodinja. Nikoli ni bil protezirano dete partijske elite, kot mlad fant je trdo delal in se izobrazeval na leningrajski pravni fakulteti. Sele vstop v leningrajski oddelek KGB-ja mu je omogocil, da je osvojil dovolj izkusenj in utrdil poznanstva in veze, ki so kasneje postala odskocna deska za njegovo profesionalno karijero. Leta trdega dela, truda in iznajdljivosti so prinesla rezultate.
vetlan
03. 03. 2013 07.27
postoj?an74
02. 03. 2013 13.32
+7
ah dejte no...pa koga farbate:) a bo PUTINA zašil? kdo bo padel pod plagijatorstvo? samo njihovi politični nasprotniki! svoje že ne bodo zašili! demokratični umor političnih nasprotnikov
vetlan
03. 03. 2013 07.28
*rozlee
02. 03. 2013 10.10
-4
Medved te bodo zrihtal.. si pozabil ,da si Rus..???
leondejan1
02. 03. 2013 10.09
+5
če bi jaz prepisoval bi bil DOKTOR PROFESOR
Jaka 3.3.
02. 03. 2013 09.45
+15
Temu se zna močno poslabšat zdravstveno stanje....
Bruhalnica24
02. 03. 2013 09.23
+3
Bruhalnica24
02. 03. 2013 09.22
-3
Alstom menjuje kuhaja, ko je kosilo napol kuhano, POLITIČNI NPU pa v isti sapi zagotavlja, da ga ne bo preiskoval....
murgeljparkeljc
02. 03. 2013 08.48
+7
Putin je mogoče plagiator, ga. tovarišica Alenka Bratuśek pa zagotovo ne.
korintos1
02. 03. 2013 08.53
+13
Generacija56
02. 03. 2013 08.41
+11
Nova moda v Evropi. Vsaj tukaj smo pred Rusi. Pri nas je stvar v teku, Kangler je že zgodovina. Ampak, žal se nekatere postopke da izpeljati do konca šele, ko dotična oseba odfrči iz položaja....
korintos1
02. 03. 2013 08.55
+8
korintos1
02. 03. 2013 08.32
+15
Zakaj tega pri nas ne naredijo!
ivica26
02. 03. 2013 09.06
+24
Ne upajo ker nobenega pol ne bi bilo v parlamentu :)