Tujina

Le ena država na svetu odlično poskrbi za delavce, ZDA med najslabšimi

Bruselj, 28. 05. 2014 21.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Danska je edina država, ki spoštuje prav vse pravice delavcev, še nekaj jih je, ki dobro poskrbijo za njih, so pa številne, ki delavcem ne dovolijo stavkati in jih zato tudi kaznujejo. ZDA in Velika Britanija so ob boku Etopiji, Tanzaniji, Iraku in Iranu.

Indeks delavskih pravic po dražavh. Slovenija ni bila vključena v raziskavo.
Indeks delavskih pravic po dražavh. Slovenija ni bila vključena v raziskavo. FOTO: Mednarodna konfederacija delavskih sindikatov

Mednarodna konfederacija sindikatov je objavila poročilo o delovnih pogojih v 139 državah po svetu. Letošnje poročilo je nastalo na podlagi primerjave 97 različnih pravic delavcev, kot sta tudi pravici do članstva v sindikatih in dostopa do pravne zaščite ter sodnega procesa. Konfederacija je vsako državo ocenila z oceno od 1 do 5, pri čemer ocena ena pomeni najboljšo zaščito za delavce, pet pa najslabšo.

V večini držav je pravica do stavke uzakonjena, a na svetu še vedno obstaja 87 držav, ki to pravico izključujejo. V 37 državah je za udeležence miroljubnih stavk predpisana denarna ali celo zaporna kazen. V Katarju in Savdski Arabiji pa zakonodaja tujih delavcev ne ščiti, kar pomeni, da kar okoli 90 odstotkov delovne sile nima nobenih pravic v teh dveh državah.

V zadnjih 12 mesecih so oblasti v najmanj 35 državah zaprle delavce, s čimer so se uprle zahtevam po demokratičnih pravicah, spodobnih plačah in bolj varnim pogojem za delo. V najmanj devetih državah so z ubojem ali izginotjem delavcev izsiljevali in strašili ostale delavce.

Edina država, ki omogoča delavcem prav vseh 97 pravic, ki so bile predmet raziskave, je Danska, ZDA na primer pa so dobile oceno 4, kar pomeni, da naj bi tam sistematično kršili pravice in resno utišali njihove napore za vzpostavitev skupnega jezika delavcev.

"Državi, kot sta Danska in Urugvaj sta preko svoje močne delovne zakonodaje na vrhu držav, ki ščitijo delavce, presenetljivo Grčija, ZDA in Hong kong pa močno zaostajajo," je v poročilu zapisala generalna sekretarka omenjene organizacije Sharan Burrow.

V državah nekdanje Jugoslavije delavci precej zaščiteni

Poleg Danske in Urugvaja so najboljšo oceno dobile še: Belgija, Estonija, Finska, Francija, Nemčija, Islandija, Italija, Litva, Črna gora, Nizozemska, Norveška, Slovaška, Južna Afrika, Švedska, Togo in Barbados. Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Srbija in Makedonija so bile ocenjene z oceno dve. Poleg njih so to oceno na primer dobile tudi Madžarska, Albanija, Latvija, Rusija in Španija.

Velika Britanija pa ima skupaj s Portugalsko, Namibijo, Ugando, Šrilanko, Izraelom, Etiopijo in Tanzanijo oceno tri. Poleg ZDA imajo recimo oceno štiri tudi Marku, Mjanmaru, Keniji, Jordaniji, Iraku, Iranu, Združenih arabskih emiratih in v Bahrajnu. Najslabšo oceno 5+ pa so dible Centralnoafriška republika, Libija, Palestina, Somalija, Južni Sudan, Sirija in Ukrajina. Grčija je dobila oceno 5, poleg nje pa so s to oceno tudi Kitajska, Egipt in Indija.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (445)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

sugarhill
30. 05. 2014 09.07
+1
Zgodovina je povsem jasna glede ene stvari. Kjerkoli so bili sindikati močni, je to pomenilo boljši življenjski standard za večino. Na eni strani Skandinavske države in države Zahodne Evrope, po drugi strani pa Jug sveta. Države z veliko socialno državo so celo večinoma doživljale višjo gospodarsko rast od tistih s šibko socialno državo. Če bi bila vitka država recept za uspeh, bi bili Haiti, Nikaragva, Honduras, Kolumbija itd, zgodbe o uspehu. Tako so pa bile prisiljene slediti politiki prostega trga in so stagnirale.
LordKEK
30. 05. 2014 07.01
+2
Na Danskem te dni poteka Bilderberg2014. Policija krsi pravice in pretepa novinarje ki pridejo preblizu. Toliko o Danski.
robbenrega
30. 05. 2014 00.46
+12
Ka ma pa Črna gora za delat v tem članku...sej govorimo o delavcih...haha :D
dugi159
30. 05. 2014 00.06
Nisem navajen na take izbruhe ne vem kje cemu nisem sposoben slediti nimam pa nobenih tezav
ježeklezezelopo?asi
29. 05. 2014 23.52
+1
Ne morem kaj ??? Sory ampak mislim da imaš rahle težave priljatelj, ali ne slediš ali nisi sposoben slediti ? Ježekvasimazeloradi
ježeklezezelopo?asi
29. 05. 2014 23.40
+3
Ne narobe razumeti, osamosvojitev in odcepitev je bila nujna, itak da ne mislm na Yugo kot celoto , ampak dvamiliona Slovencev na tako dobri lokaciji in v taki bedi ki se je znašla ?? In da so nas lastni ljudje tako ponižali in pokradli ?? Mislim da bo kratki čas pokazal rzsežnost naših kriminlcev.
dugi159
29. 05. 2014 23.42
+2
slovenc79
30. 05. 2014 00.56
-2
mislim da bi bil problem ker bi nas amerika pojedla za zajtrk. juga pa je bila močna država.
ježeklezezelopo?asi
29. 05. 2014 23.34
+4
Kaj je kapitalist?? Zrežiran realizem z pravno podlago -). Če pogledate naše kapitaliste , NITI EDEN ni da ni povezan z politiko oziroma kriminalom.
dugi159
29. 05. 2014 23.39
+1
dugi159
29. 05. 2014 23.29
+1
No ja jest sm zivel v jugi
ježeklezezelopo?asi
29. 05. 2014 23.28
Naj še to omenim, DVAMILIJONA SLOVENCEV pa taka beda za 60milijonov.
ježeklezezelopo?asi
29. 05. 2014 23.26
+6
Ravno prejšen dan debatiral o razmerah ki smo ih imeli v Jugy, pa je cel svet govoril da take sociale pa ne. Lansko leto delal v nemčiji na meji z Nizozemsko in Belgijo in ugotovili da to kar smo mi imeli nekoč zdaj uživajo , Švedska, Belgija, Nizozemska, Nemčija, Norveška itd. Ne da smo živeli ampak Živeli, Zdaj žal samo 10 % in to zrežirano. Zdaj pa 1000 letna kraja vseh kraj. Ježekimavasrad.
širakelj
29. 05. 2014 23.41
+2
Užival smo,sam delal pa lih ne.Tja do malce,pol pa si bil mal utrujen in čakal,da bo ura dve.Vmes si še mal po opravkih skočil na občino,seno pograbil,spil kako pivce za živce v oštariji nasprot fabrike.Vratarju si dal za pir pa odpeljal par sto metrov el.kabla,(družbenega,da se razume)da si lahk popolne še kak dinar zaslužil na fušu.Super je blo.
ježeklezezelopo?asi
29. 05. 2014 23.20
+1
dugi159, ahahahahaahahaha ta je resnično enostavno THE BEST.
dugi159
29. 05. 2014 23.05
+5
Kdor ni zivel v jugi pa naj ne komentira preveč
felix59 drugič
29. 05. 2014 21.35
+26
Tudi Slovenija je temeljito poskrbela za svoje delavce. Veliki večini je omogočila , da uživajo v brezdelju.
BlokiranZaradi24urFašizma
29. 05. 2014 22.08
+4
ONniON
29. 05. 2014 21.18
+13
v Sloveniji je velik problem plačilna nedisciplina
BlokiranZaradi24urFašizma
29. 05. 2014 21.35
+15
Plačilno nedisciplino v Sloveniji je uvedla država!
antiXfashizmXeuXgso
29. 05. 2014 21.42
+9
Bild, točno tako. In to je naredila z ukinitvijo žiro računov, SDK-ja,....
?????iww
29. 05. 2014 22.50
+6
slovenc79
29. 05. 2014 21.17
+33
v sloveniji niso našli zadost zaposlenih da bi naredili raziskavo
Skopušnik Janez
29. 05. 2014 19.44
+3
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
29. 05. 2014 19.41
+18
Vprašajte amerikanca če bi šel delat v Urugvaj za 500 dolarjev. Pač potrebeno je ravnovesje med pravicami in dolžnostmi in odgovornostmi. Ne vam zakaj ampak SKADINAVCI SO ODGOVORNi LJUDJE, Urugvajci so mirni in skulirani..... IN PRI NAS...... ČE NE BI BILI ZAŠČITENI BI NEODGOVORNI iz vajet spuščeni MANAGERJI delali kar hočejo, na drugi strani pa delavci v JU znajo izkoriščati privilegije, ki so tam preveliki. VSE JE V NARODU. TUDI POLITIKI KI JIH VOLIJO.
24kurr
29. 05. 2014 20.36
+9
ja, mi smo balkanci ... to je ena stvar, druga stvar pa je da se nam kolca po prejsnjemu sistemu, kjer je bila sluzba in placa samoumevna, neodvisno od tega koliko se dela.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
29. 05. 2014 21.43
Ja odgovornosti nas očitno ne naučijo že starši, vidi se po vseh politikih
BlokiranZaradi24urFašizma
29. 05. 2014 19.33
-5
Ljudje ves čas mešajo ideologijo in gospodarske sisteme. Kapitalizem je gospodarski model, socializem pa ideologija. Še sam Marx je v svojem razvpitem delu Kapital, občudoval trdoživost kapitalizma kot gospodarskega modela. Vsak socialist bi moral par let delat v realnem sektorju v svojem podjetju (ki deluje na realnem trgu), pa bi se "nam vremena zjasnila". Zakaj se pa socialisti ne greste kapitaliste če je to tako super varianta za živet na račun delavcev? Pa ne da nočete denarja in izkoriščat delavcev - iz humanitarnih razlogov?!? Aja... se pozabil .... kapitaliste ste se že šli in padli na nos. Sedaj se pa z nostalgijo spominjate socializma kjer ste imeli privilegije. p.s. Delavec lahko podjetja menjuje kakor se mu zazdi. Če ga seveda kdo hoče. Podjetnik pa ne more kar tako pustit podjetje in nekam odit. Večina podjetnikov ne počne nič drugega kot da služijo denar za plače svojih zaposlenih. Nobeno podjetje pa ni večno. Vsako prej ali slej propade. In takrat je treba podjetnika nabiti na kol?! Delat in čakat denar na datum je še najlažje. Veliko težje je vložit vse kar imaš, delat dan in noč in ne vedet ali ti bo uspelo zbrat denar za tvoje delavce. Delavci so v bistvu privilegirana skupina če izvzamemo javni sektor kjer so pa popolni paraziti (večinoma - ne velja seveda za vse).
Skopušnik Janez
29. 05. 2014 19.38
+2
lolipoly
29. 05. 2014 19.55
+3
Tega ne mores razlozit , da bi razumeli , kaj je kapitalizem in kaj je demokracija in kaj pomeni imeti svoje podjetje! Moram se pa res smejat, da so dali Rusijo na prvo mesto , pred Avstralijo in Kanado LOL.
platon26
29. 05. 2014 19.55
+3
platon26
29. 05. 2014 19.59
+9
Jaz imam svoje podjetje in ni tu nič za razlagat pač pitam državo in lenuhe to nima nobene veze z socialno državp! Demokracija hmmmm no preberi si ustavo Slo mi smo PARLAMENTARNA demokracija kaj to je ti res ne morem razlagati si boš morala prebrati! Kaj pa je kapitalizem pa bo tudi ogromno branja ker kot razberem ti smatraš današnje čase za kapitalistične so pa ZELO daleč od tega samo zgleda se ti to ne sanja! Ne vem kaj ti je smešno glede Rusije???? Si bila kdaj tam poznaš situacijo ali si si sliko ustvarila na podlagi 24 kur? Verjetno saj si po komentarijih sodeč ena velika kura!
BlokiranZaradi24urFašizma
29. 05. 2014 20.02
+0
V Rusiji sem med ostalim živel in delal jaz! Tisto je divjina in ne želite si takega okolja. Take surovosti niste vajeni! Tam dobesedno vodijo državo in posle - mafijske združbe!
antiXfashizmXeuXgso
29. 05. 2014 20.39
+4
"Vsak socialist bi moral par let delat v realnem sektorju v svojem podjetju (ki deluje na realnem trgu), pa bi se "nam vremena zjasnila"". Neumna in kontraverzna argumentacija. Po eni strani se poveličuje raznolikost, po drugi strani naj bi bili pa vsi "trgovci" s svojimi firmami. Ljudje smo pač različni, z različnimi talenti, znanji, sposobnostmi, hotenji, željami,.....in neumno bi bilo zahtevati od peka, da mora poznati pridelovanje žita kot surovino za svoje izdeleke in po drugi strani elektrotehniko, ker peče pač v elektro pečeh.
BlokiranZaradi24urFašizma
29. 05. 2014 20.48
+4
Ne gre za to da bi bili vsi trgovci s svojimi firmami ampak gre za reševanje problema funkcionalne pismenosti v Sloveniji. Za kakovostnejšo izobrazbo. Znanje (pridobljeno v praksi) pa je osnova za razmišljanje in logično sklepanje. Kako da nismo vsi za vse, a javni uslužbenec ki nikoli ni delal kot podjetnik ali v realnem sektorju, piše zakone in pravila igre realnemu sektorju?!? Kje je tu logika? Potem se pa čudimo da gospodarstvo crkuje?! Ni čudno da potem ti isti generirajo politike, postanejo paraziti in razvijajo teorije socializma, oziroma teorijo obstoja polne vreče denarja brez dna.
antiXfashizmXeuXgso
29. 05. 2014 21.03
+1
Torej bi v današnji računalniško-informacijski dobi vsak moral imeti za sabo računalniško in informacijsko izobraževanje, da bi bil funkcionalno pismen zahtevam današjega časa? Večina folka namreč uporablja PC pa GSM, redki pa vejo kako in zakaj zadeve delujejo. Če bi dal zakone in pravila pisat podjetniku, bi dobil eno varianto, če bi dal pisat delavcu, bi dobil drugo varianto, če bi dal pisat trgovcu bi dobil tretjo varianto, če daš pisat kupcu, dobiš 4. varianto,.... vsak pač v skladu z lastnimi interesi. Zato pa gredo zakoni skozi parlamentarno presojo in proceduro, da so kolikortoliko vzdržni za vse nasprotujoče strani in skladni z ustavo RS.
BlokiranZaradi24urFašizma
29. 05. 2014 21.10
+3
V funkcionalno pismenost spada predvsem sposobnost preživetja od svojega dela. Ne pa na račun parazitizma. Da ne bo parazit nenehno obsojal gostitelja zaradi premajhnega dotoka ne dovolj kakovostne krvi. Postavijo se nad vse, živijo od dela drugih, pišejo zakone ki njih varujejo in izkoriščajo druge, za izvajanje tega imajo v lasti ves represivni in pravosodni aparat ... . Potem pa za rezultate svojega početja krivijo kapitalizem, EU in Ameriko! Parazit take vrste ki pije kri gostitelju in mu onemogoča hranit se! Ki mu je vseeno ali gostitelj crkne!
antiXfashizmXeuXgso
29. 05. 2014 21.16
+2
Večina folka je očitno sposobna preživeti od svojega dela, še več, kljub slabim in mizernim plačam, ki jih jim izplačujejo delodajalci, nekako preživijo. Parazitizem je moč najti povsod in vseh segmentih in v vseh relacijah.
lolipoly
29. 05. 2014 21.19
+2
Sem ti napisala, da tega tem ljudem nemores razlozit.. Take one to know one!
antiXfashizmXeuXgso
29. 05. 2014 21.20
+2
Dobro, da imajo ves represivni in pravosodni aparat v rokah javni uslužbenci, ker ne znam si predstavljati, kako bi bilo, če bi ves ta aparat imeli v rokah ali delodajalci ali pa delavci,seveda, predhodno bi si pa oboji še zakone spisali sebi v prid.
BlokiranZaradi24urFašizma
29. 05. 2014 21.30
+1
lilipoly: Vidim ja. To je samo dokaz da prava demokracija ne more funkcionirat ker nastane anarhija in vladavina norcev! Dejansko morajo sposobni in pošteni ljudje prevzet oblast in iz ozdaja upravljat svet. Ostali pa naj kričijo kakor čejo. Isto kot piš vetra. EUrip: A realni sektor obstaja zaradi javnega sektorja, ali je obratno? To vaše upravljanje bo predvsem vas uničilo sedaj, ko je zmanjkalo gostiteljeve krvi!
antiXfashizmXeuXgso
29. 05. 2014 21.35
+0
Prava demokracija (demos+kratos ali po angleško power to the people) bo funkcionirala, ko bo moč v rokah ljudski množic.
antiXfashizmXeuXgso
29. 05. 2014 21.40
Oba morata obstajati, da družba, kot jo poznamo, lahko kolikortoliko funkcionira........Ne mene pisat med upravljalce družbe, ker tega nisem sposoben. Sem soler in zadovoljen.
BlokiranZaradi24urFašizma
29. 05. 2014 21.59
+0
Ja. prava demokracija bo funkcionirala takrat ko bo Komunizem. Se pravi da NIKOLI!
antiXfashizmXeuXgso
29. 05. 2014 22.11
+0
Tega nisem rekel, rekel sem samo kaj natančno pomeni demos+kratos. Sam pač ne uporabljam in zlorabljam termine kot so demokracija, demokratično,.... v vsakem stavku, kot je sicer moderno, popularno in in.
lolipoly
29. 05. 2014 19.19
+5
Ne vem kdo je delal to analizo in kako so prisli do the zakljuckov ? Vsaki drzavi kjer je mocan sindikat je slaba ekonomija, V ZDA za minimalca delajo studentje in zacetniki , kateri se zivijo pri starsih , ne pa tisti, ki imajo druzine , saj ce si le malo sposoben si lahko dobis dobro sluzbo tudi brez izobrazbe!
BlokiranZaradi24urFašizma
29. 05. 2014 19.25
-3
ONniON
29. 05. 2014 18.10
+7
v avstraliji se tudi zelo spoštuje delavce