Tujina

FOTO: Ladja 'tempirana ekološka bomba'

Rim, 16. 01. 2012 07.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
STA/Reuters
Komentarji
136

Po oceni družbe Costa Crociere, ki je lastnica nasedle ladje, je bila za nesrečo kriva "človeška napaka". Italijanski minister za okolje bo zaradi možnosti iztekanja goriva iz ladje razglasil izredne razmere. Iz ladje je namreč že začela iztekati tekočina.

Potem ko so iskanje pogrešanih v nesreči ladje, ki je nasedla ob italijanski obali, zaustavili, so bili reševalci popoldne spet na delu. Ker je ladja nekoliko zdrsnila s čeri, na katero je nasedla, so operacije namreč začasno zaustavili. "Vertikalno je zdrsnila za devet centimetrov, horizontalno pa za poldrugi centimeter. Takoj smo evakuirali ladjo. To je nekaj, česar smo se bali," je ob tem povedal predstavnik gasilcev Luca Cari.

Nekaj ur kasneje pa so sporočili, da so bili premiki minimalni ter da ne predstavljajo nevarnosti, zato so nadaljevali z delom. A odločili so se, da bo reševanje potekalo le ob dnevni svetlobi, saj ne morejo predvideti nadaljnjega premikanja ladje. Še vedno namreč obstaja nevarnost, da ladja zdrsne v globino in v celoti potone. Če se bo to zgodilo, upanja za morebitne preživele ne bo več. Predsednik uprave družbe Costa Cruises Pier Luigi Foschi pa je poudaril, da še ni opustil upanja.

Italijanski minister za okolje Corrado Clini bo zaradi možnosti nevarnosti za okolje razglasil izredne razmere. Iz ladje je namreč že začela iztekati tekočina, ni pa sicer še jasno, ali gre za gorivo. Na 114.500 ton težki ladji naj bi bilo 2380 ton goriva. Danes so začeli postavljati vodne ovire, ki bi omejile morebitno izlitje, poleg tega pa so lastniki ladje najeli nizozemsko podjetje Smit za črpanje goriva z ladje. To naj bi steklo v nekaj dneh.

Župan otoka Giglio, ob obali katerega je nasedla Costa Concordia, Sergio Ortelli, meni, da je ladja "tempirana ekološka bomba."

Pogrešajo še 16 ljudi

Reševalci so danes tik pred zoro našli truplo še enega odraslega moškega potnika, ki je imel na sebi reševalni jopič. Njegovo truplo so našli v nepotopljenem delu ladje. Pogrešanih je tako še 16 ljudi, deset potnikov in šest članov posadke, poročajo italijanski mediji. Med pogrešanimi naj bi bila tudi petletna deklica in še en francoski par, dva Američana in Perujec.

V nedeljo so v potopljenem delu ladje našli dve trupli starejših potnikov. Skupaj je tako v nesreči umrlo najmanj šest ljudi. V nedeljo so rešili tri preživele, med njimi tudi vodjo ladijskega osebja, ki ima zlomljeno nogo. Skupaj je bilo v nesreči ranjenih 64 ljudi.

Preberite vtise, ki so jih strnili preživeli potniki

Rosalyn Rincon pravi, da je bil hrup na ladji grozljiv. "Ladja se je iz trenutka v trenutek bolj nagibala.“ Amanda Warrick, ki je bila na potovanju skupaj z bratom, pravi, da je pomislila, da bo umrla. Z bratom sta skoraj dve uri čakala na pomoč.

Na ladji je bilo v času nesreče več kot 4.000 ljudi. Ranjenih je bilo 64 ljudi. Nesreča bi lahko zavarovalnico stala milijon ameriških dolarjev.

Kapitan napačno ocenil položaj

Družba Costa Crociere, ki je lastnica ladje, je v izjavi za javnost zapisala, da je 51-letni kapitan ladje Francesco Schettino večkrat napačno ocenil položaj, "kar je privedlo do resnih posledic". Plul naj bi preblizu obale, nato pa naj ne bi sledil predpisanim varnostnim proceduram. Slednje naj bi bile skladne z mednarodnimi standardi. Vodja družbe je povedal, da je očitno za nesrečo kriva človeška napaka.

"Družba bo sodelovala s kapitanom in mu bo nudila vso potrebno pomoč, vendar pa moramo ugotoviti dejstva in človeške napake ne moremo zanikati," je dejal Pier Luigi Foschi, predsednik uprave družbe Costa Cruises. Pojasnil je, da ima ladja vnaprej programirane poti, če skrene, pa se oglasi alarm. Pot je bila tudi tokrat pravilno programirana, to, da je z nje skrenila, pa ni bilo niti avtorizirano niti dovoljeno s strani Coste, je še povedal Foschi.

Kapitan in pomočnik v priporu

Policija je v nedeljo priprla kapitana in njegovega pomočnika Cira Ambrosia. Obtožujejo ju večkratnega uboja, brodoloma in tega, da sta zapustila ladjo. Kapitan sicer zanika, da bi bil kriv za nesrečo, in trdi, da je zadnji zapustil ladjo. Kapitan je tudi povedal, da je navigacijska oprema kazala, da so skale od ladje oddaljene najmanj 300 metrov. Če bo obtožen, mu grozi do 15 let zapora.

Predsednik družbe Costa Croiciere Gianni Onorato je dejal, da bo podjetje v popolnosti sodelovalo z italijanskimi preiskovalci. Tudi italijanski obrambni minister Giampaolo Di Paola, sicer admiral, meni, da je razlog za nesrečo verjetno "velika človeška napaka, ki ima dramatične in tragične posledice".

Kapitana sicer še niso zaslišali, a je že več kot 100 prič, med njimi potniki in člani posadke, podalo svojo verzijo zgodbe. Preiskovalci še vedno preučujejo ladijske zapise.

Pier Luigi Foschi, prav tako vodilni v družbi, ki upravlja z ladjo, pa je dejal, da po njegovem mnenju ta nesreča ne bo dolgoročno vplivala na povpraševanje po križarjenjih. Sicer pa dodaja, da je v tej zadevi oškodovana njihova družba.

Amaterski posnetek nemškega potnika, ki kaže ljudi z reševalnimi jopiči.
Amaterski posnetek nemškega potnika, ki kaže ljudi z reševalnimi jopiči. FOTO: Reuters

Ladja Costa Concordia leži na boku le nekaj metrov od toskanskega otoka Giglio. Nasedla je v petek zvečer, na njej pa je bilo takrat 3.126 potnikov iz 65 držav in 1.023 članov posadke. Zgrajena je bila leta 2006 in je po navedbah družbe Costa Crociere trenutno med največjimi ladjami za križarjenje na svetu. Ima 1.500 kabin, v katerih je prostora za 3780 potnikov. Dolga je 290 metrov in široka okoli 40 metrov, ima pa 17 palub, na katerih je med drugim pet restavracij, gledališče, kino ter več klubov in diskotek.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (136)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

gospakatja
17. 01. 2012 07.41
-1
katere tekočine pa iztekajo, odplake iz stranišč, razlito vino,... ?
janez.jalen14
17. 01. 2012 08.59
+1
ugani, koliko goriva je na taki ladji, ko izpluje. ugani,koliko olja je v njenem motorju, koliko hladilne tekočine... ugani, koliko tekočine je v hladilno-grelnih sistemih in napeljavah ladje. koliko olja v ladijski kuhinji... koliko... ... ... namig: karter takega motorja je velik kot bazen.
janez.jalen14
17. 01. 2012 01.00
+6
zavarovalnico bo stalo miljon? LOL veste, "bilion" NI "milion", je milijarda, onstran luže, kjer ste ukrali ta članek! (gugl translejt ob prevajanju indianerikanščine seveda trdi drugače, ampak...)
Ramzess
17. 01. 2012 00.06
-2
Poleg petletne deklice je pogrešan verjetno še kak njen starš, saj menda ni bila sama. Sicer pa bi starše omenili, da jo iščejo.
24minut
16. 01. 2012 21.17
+11
ladja je že nekaj dni na obali (popolnoma na miru - za pomoč), oni pa niso zavarovali iztekanje nafte.. res da se ne spoznam preveč na to, se mi pa zdi, da bi moglo biti to takoj za reševanjem življenj na spisku..
extradeluxe
16. 01. 2012 21.36
+5
kledo
17. 01. 2012 01.28
-1
sej so reševali do zdaj. in če bi zavarovali pred izrekanjem nafte, bi preprečili dostop plovil do ladje. poleg tega, če ni bilo suma za poškodbo rezervoarjev tudi ni bilo pričakovati iztekanja goriva... če sploh izteka gorivo. In glede na to da je vse skupaj blizu obale, se lahko zaščito nastavi zelo hitro, onesnaženje pa bi bilo verjetno tudi ob nekontroliranemu iztekanju relativno majhno zaradi bližine obale, relativno majhne količine nafte in ker ne gre za surovo nafto temveč za ladijsko gorivo (če sploh) Lahko pa se spomnite kontejnerske ladje v NZ, kjer v skoraj 3. mesecih niso naredili nič, na dosti bolj ogroženem ekosistemu...
Roxy79
16. 01. 2012 21.16
-2
ekološka katastrofa ?? zakaj že ? a ker je ladja na obali ?? in bi iztekale razne tekočine?? Ne vem, kako lahko enačite to nesrečo,kjer je ladja na kopnem, s tisto nesrečo ob novi zelandiji, kjer ima gorivo ob izlitju veliko večjo površino za onesnaženje, kot pa tale na obali... Adijo nekaterim pamet.
devote
17. 01. 2012 04.52
torej ...po tvojem iztekanje kakršnih koli tekočin iz ladje le koristi??
ziva18
16. 01. 2012 21.10
+8
Pozdravljeni!Že dve leti hodim na križarjenja s Costo, prvič sem bila s Costo Sereno in Costo Victorio.Kot prvo smo reševalno vajo opravili tretji dan in kar nekaj potnikov je takih, ki na to vajo niso prišli(ker se jim očitno ni zdelo tako pomembno).Vrjamem, da kapitan ni želel nikomur škoditi, bila je nesreča, zgodi se v trenutku!Križarjenje je res popolno, moderno(mogoče celo preveč,glede na to da imaš vrata sobe na kartico in v primeru nesreče,če ni elektrike ne moreš ven). Drugače pa Costa lepo poskrbi za potnike, osebje je fantastično, tako prijaznih, nasmejanih ljudi še nisem srečala,res imajo krasno osebje in mi je zelo žal za žrtve in ljudi katerim se je to zgodilo! Lp
kledo
17. 01. 2012 01.30
+5
čakej... če so vrata na kartico in ni elektrike ne moreš ven? kartica deluje kot ključ in omogoča vstop in ne izhod iz kabine?!? kabino odpreš na kljuko iz notranje strani iz zunanje pa s kartico!
XardasM
17. 01. 2012 07.39
+0
vrjetno je tut kak varnostni sistem da se vrata odprejov primeru izpada elektrike... če so na kartico še ne pomeni da ne moreš ven...
Draža
16. 01. 2012 20.39
+4
Kako naj bo zavarovalnico stalo miljon,če pa je vrednost ladje 450 miljonov evrov,nekaj miljonov bo šlo samo za razrez te ladje in čiščenje okolice.
kledo
17. 01. 2012 01.31
Ladje ni treba rezati. Lahko je dodatna znamenitost, potrebno pa jo je očistiti. Potapljači bi bili zelo veseli za tako lep wreck!!
Komentator2000
16. 01. 2012 20.37
+4
Zakaj pa ladjo ne privežejo na obalo?
pika poka ježek
16. 01. 2012 20.26
+7
Velike ladje kot je ta, za gorivo uporabljajo mazut, ki ga je kot katran treba greti da sploh teče in je uporaben za gorivo. Ko se takšno gorivo ohladi, ni nevarnosti za iztekanje.
extradeluxe
16. 01. 2012 20.36
-4
aha in ti misliš, da se taki motorji palijo na mazut in da tudi 6 generatorjev dela na mazut. će že nimaš pojma o pojmu bvsaj molči.
Roxy79
16. 01. 2012 21.14
+5
tekom plovbe se uporablja IZKLJUČNO MAZUT, generatorji pa laufajo samo v pristanišču. Vidim da res nimaš pojma
PREDSIGNAL69
16. 01. 2012 22.58
Costa Concordia ima pogon tipa Azipod (gl. splet). Na kratko in površno, porivni propelerji so gnani od elektromotorjev, ti pa dobivajo elektriko od generatorjev, ki jih ženejo dizel motorji.
extradeluxe
16. 01. 2012 23.11
ja ampak roxy pravi, da generatorji delajo le v pristanišču, med navigacijo pa elektriko dobavlja sveti duh menda? Skratka v ladji je precej goriva D-2, kar pomeni, da obstaja resna grožnja za ekološko katastrofo. Da ne omenjamo še olja in ostale nevarne kemikalije, ki jih je na taki ladji precej. pika poka in roxy, to je lepi par.
Roxy79
17. 01. 2012 07.38
+1
hmm... le kje sem potem jaz delal. Naj ponovim.... v pristanišču.. delajo generatorji na dizel, med navigacijo pa gre ladja na MAZUT in se pač prebeksla tudi prenos elektrike..... Eh...
extradeluxe
19. 01. 2012 13.29
zgleda si piketal ruzino pa ti ni blo čist jasno kaj se dogaja. nekaj si očitno slišal pravit, sam si vse pobrkal. ni panike.
toset1
16. 01. 2012 20.20
+2
"Nesreča bi lahko zavarovalnico stala milijon ameriških dolarjev." samo miljion dolarjev?!!? bo kr en parkrat več...
kledo
17. 01. 2012 01.33
+1
ne milion ampak miljardo... to smo že ugotovil da prevajalci nimajo pojma o anglikanskih merah...
extradeluxe
16. 01. 2012 20.20
+2
no, zdaj vidite zakaj se je potrebno držati šefovih navodil! tko so pa vsi pametni kako bi moglo bit, rezultat je pa tu. škoda žrtev.
anya17
16. 01. 2012 20.18
+3
Kar se je zgodilo ni pravilno, kapitan bi moral poskrbeti za potnike ne pa " rep med noge in gremo", čudno mi je tudi to, kar so pravili, da ko je zmanjkalo elektrike potniki niso mogli ven iz kabin, je to res? Saj tudi v avtobusih, vlakih, letalih,..imamo zasilne ročke, ki jih lahko aktiviramo v primeru nesreče,...upam, da rešijo vsaj še kakšnega preživelega
Chatefucio
16. 01. 2012 19.46
-7
Se strinjam da je nabrž kapitan naredu use da bi rešil use potnike in da je dal od sebe vse, samo kaj to pomaga unim šestim umrlim? Se pa tud men smil ker se mu ne obeta nič dobrega...
Tago
16. 01. 2012 20.05
+10
Kapitan NI naredil VSE!(IN NE USE)ker je ladjo zapustil namesto vodenja reševanja potnikov in posadke do zadnjega.Kapitan mora zapustiti ladjo zadnji.
kledo
17. 01. 2012 01.34
+1
potem bi moral še vedno čakati na ladji...
tali?ni tom
16. 01. 2012 19.44
+3
zdej je kar je ! mrtvih se žal ne da obudit , ranjeni se bojo pozdravl in fino tožil družbo , kapitan ga bo nadrajsal in mogoče je prav , sam mi ki nismo bli tam in nimamo pojma mnogi kako sploh ladja deluje(jaz slučajno nekaj vem , ker je tast mornar-kuhar na prekooceanki in sem bil na barki in jo temeljitopregledal in spoznal delovanje pa to , ampak vse je minimalno znanje seveda!) bi morali po moje in poenostavljeno ladjo zavarit po razpokah , zapret vse neprodušna vrata in izčrpat vodo iz trupa ter ladjo spravit pokonci in jo odpelat popravit če se da ! po moje jo je škoda prepustit morju ker je krasna mojstrovina oblikovanja in zelo estetska ! če se pa ne da popracvit, pa za razrez ! so tut galeba dvignl v jugoslaviji in glede na čas dviga je bilo takrat težje dvignt galeba kot sedaj z to tehnologijo to ladjo ! to je po moje ! je pa verjetno tut kako zavarovanje odzadaj ! takole za premislek , ali sabotaža navcigacijske opreme ! le kaj je shekat za štroncota recimo ladijski računalnik pa mu dat napačne ukaze ! to je takole razmišljanje!
dobra_tetka
16. 01. 2012 19.49
+1
tele ladje ne bo nihče popravljal, ker je finančno to prevelik zalogaj, itak je pa zavarvana za tale primere :) se pa ne strinjam, da obtožijo kapitana.
Chatefucio
16. 01. 2012 19.49
+2
Costa ima v lasti še 2 identični ladji z drugim imenom. Ne vem če se jim splača dat 500mio za popravilo tele, če za 450mio dobijo novo identično... bi pa tud jst raj vidu da tole popravijo, ker je take ladje res škoda..
JEZKE-BLOKIRAT
16. 01. 2012 19.35
+8
ce bi bil jaz resevalec bi reseval ljudi v igralnici tam se najbol splaca
sabrina78
16. 01. 2012 18.55
+25
Vidim da tukaj kar vsi na veliko komentirate......Sem član posadke že dobrih deset let.......Pri teh stvareh je tako, kapetan je odgovoren za potnike posadko in ladjo!! Če do česar koli pride, je odgovoren kapitan in vse direktive gredo iz njegove strani...... In tale je naredil ogromno napak...1. preden ladja izpluje se mora naredit evakuacijska vaja z vsemi gosti...vsak mora vedet kam je treba it v primeru nesreče, 2. ni se držal rute, o kateri bi moral plut 3.ko je zadel skalo ni poslal mayday klica,. 4. prvo najavo je dovolil po 30 min. in ta je bila da imajo težave z elektriko in generatorjem, 5. signal za evakuacijo je spustil eno uro po nesreči medtem ko je voda drla v ladjo (veliko prepozno), 6. ladjo je zapustil pred vsemi potniki (kapitan vedno in vedno ne glede na to kaj se dogaja ladjo zapusti zadnji)
jamajaka
16. 01. 2012 19.48
-5
ni tako lahko kot tipkat za rač. psihična obremnitev za več kot 4000 ljudi žal mnogo večja kako bi ti rešil to nesrečo ne ve vem upam da se ti kaj takega ne zgodi
Janrus
16. 01. 2012 20.07
+1
@sabrina78 Se strinjam, ampak po pravilih je evakuacijsko vajo nujno opraviti v roku 24 ur od vkrcanja.
sabrina78
16. 01. 2012 20.12
+5
ja res je lahko tipkat na rač.....ko je postal kapitan je sprejel psihično obremenitev za 4000 ljudi in vse kar zraven spada. In verjemi vsak kapitan se zelo dobro zaveda svoje odgovornosti..... tako pač je......kako tako nesrečo preprečiti....ravno zgoraj je napisano kakšne napake so bile zagrešene....žal ko je vse to že storjeno se je ne da preprečiti...... in sem že doživela kaj podobnega....vendar je kapitan reagiral pravilno in hvala bogu nikoli ni prišlo tako daleč...
sabrina78
16. 01. 2012 20.16
+4
Jarnus ne vem kje si to informacijo dobil/a.....vendar v 10 letih odkar sem na ladji vedno delamo evakuacijsko vajo preden ladja izpluje.....
Socialisti?ni kulak
16. 01. 2012 18.36
+6
...no take ladje običajno ne vozi nepsordno kapitan, to ni avtobus, ki ga vozi šofer. tako da ni rečeno da je imel kapitan prste vmes pri spremembi smeri., taka ladja se tudi ne odzva sekundno na spremembe smeri, komade, traja dolgo, da se opazi "zaviranje..." res pa je da je kapitan odgovoren za vse kar se na ladji zgodi. za nove porode, zanositve, zaljubljenosti....za slabo hrano, napake v strežbi, napake pri navigaciji, večjo porabo goriva, in tudi nesreče....star mornarski običaj je, da kapitan rešuje potnike do zadnjega organizira delo, da ne pride do panike...na koncu pa se ustreli, to je4 navada tudi če je samo materialna škoda, uničena ladja, kaj šele če ima samo enega mrtvega potnika...napaka kapitana je torej velika, največja ta, da ni ostal na ladji in se n akoncu reševanja ustrelil in tako častno končal kariere....tako ladjo tak mladec lahko dobi le po velikih vezah pri lastniku.....in na koncu se vse vrača, vse plača....
upornik_007
16. 01. 2012 18.33
+6
titanik 21 stoletja pa se to je zanimivo da je letos 100 obletnica potopa titanika
kledo
17. 01. 2012 01.43
ja ful je vse podobno tragediji s titanikom... tako prestiž ladje (praktično neznanka), način nesreče, potopitev na dno, število žrtev, premalo reševalnih čolnov... VSE RES! V Evropi in svetu je bilo v zadnjih 10 letih več dosti hujših pomorskih nesreč. Edino podobno je luknja na trupu in zavlačevanje z evakuacijo, 6 ali 21 (kolikor bo verjetno skupaj mrtvih) pa se ne more primerjati z 2000 s
Tone 12345
16. 01. 2012 18.16
-6
A si upate biti na kapitanovem mestu,ki je naredil gotovo vse kar je bilo v njegovi moči-in ga kljub temu vsi obtožujejo,cel svet-a si upate? Ne ker nimate jajc!Znate pa obtoževat!!
Turgensis
16. 01. 2012 18.32
+3
zato pa ima ogromno plačo in če imaš tak poklic moraš pač pazit, da ne delaš neumnosti! je pa res, da so tudi kapitani samo ljudje in vse ljudi lahko kdaj kaj zmede. tudi za 90% letalskih nesreč so krivi kapitani, žal.
Igor Hari 1
16. 01. 2012 18.03
-9
Pa, kaj se sploh sabljate , če nimate pojma o navtiki ...Mogoče , da se je zemlja premaknila , kdo ve ....Ne prodajajte buč kar tako .....Je bi te se vsi skupaj ....
Eva Dolar
16. 01. 2012 19.10
+4
JEZKE-BLOKIRAT
16. 01. 2012 19.29
+4