Tujina

Ko je kriza, je kriza za vse - tudi za Cerkev

Rim, 16. 02. 2012 12.43 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Italijanska vlada namerava obdavčiti cerkvene nepremičnine, ki niso namenjene zgolj bogoslužju. Koliko bi s tem obogatili proračun? Agencija za prihodke ocenjuje, da bi lahko pobrali dodatni dve milijardi evrov davkov.

Ugibanja o tem, koliko naj bi znašali dodatni davčni prihodki iz obdavčitve cerkvenih nepremičnin, so zelo različna. Gibljejo se od manj kot 100 milijonov evrov pa vse do 2,2 milijarde evrov letno. Agencija za prihodke ocenjuje, da bi lahko pobrali dodatni dve milijardi evrov davkov.

Italijanska vlada načrtuje dodatno obdavčitev cerkvenih nepremičnin, ki niso namenjene zgolj bogoslužju. Doslej so bile namreč iz obdavčitve izvzete vse nepremičnine, v katerih so se izvajale humanitarne in druge socialne dejavnosti. Po novem bodo obdavčene tudi cerkvene nepremičnine, kot so na primer šole, zdravstvene ustanove in različni domovi, tudi če je v njih del prostorov namenjen bogoslužju in nepridobitnim dejavnostim.

Davčni inšpektorji bodo preverili, kolikšen del dejavnosti je dejansko namenjen nepridobitnim dejavnostim, vse ostalo pa bodo obdavčili. Enako bo veljalo tudi za druge doslej iz obdavčitve izvzete subjekte, na primer stranke, društva in sindikate, če v njihovih prostorih ne poteka zgolj nepridobitna dejavnost.

Načrtovana sprememba zakonodaje je sicer povezana s postopkom zaradi domnevnega izkrivljanja konkurence in nedovoljene državne pomoči, ki ga je zoper Italijo uvedla Evropska komisija leta 2010, pišejo italijanski mediji.

Davčna reforma: znižati obremenitev socialno najšibkejših

Črni oblaki nad italijansko katedralo
Črni oblaki nad italijansko katedralo FOTO: Reuters

Vlada Maria Montija se bo v prihodnjih tednih ukvarjala tudi s celovitejšo reformo davčnega sistema, s ciljem znižati davčno obremenitev socialno najšibkejših slojev in poenostaviti celoten sistem. Med drugim naj bi vlada razmišljala o znižanju najnižje dohodninske stopnje, ki zdaj znaša 23 odstotkov, in odpravi že načrtovanega dodatnega zvišanja davka na dodano vrednost za dve odstotni točki.

Izpad teh davčnih prihodkov – zgolj znižanje najnižje dohodninske stopnje za eno odstotno točko naj bi pomenil pet milijard evrov manj davčnih prilivov – bodo skušali nadomestiti z izterjavo utajenih davkov, poročajo italijanski mediji.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (128)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User777736
17. 02. 2012 14.43
+2
Italijanska vlada namerava obdavčiti cerkvene nepremičnine, ki niso namenjene zgolj bogoslužju. Koliko bi s tem obogatili proračun? Agencija za prihodke ocenjuje, da bi lahko pobrali dodatni dve milijardi evrov davkov. Drobiž v primerjevi z resničnimi a prikritimi prihodk RKC-a. RKC je, namreč, vpletena v »globalne finančne malverzacije« preko svoje »IOR/Istituto per le Opere di Religione« (Inštitut za nabožna dela) tudi v posle pranja denarja za Mafijo...Po zadnjih izgubah (l.2008) je popolnoma prestrukturirana in so celo pristali na zahtevo EU-a po možnostih vpoglega v delovanje »Centrale«-do dandanes se to še ni zgodilo- se pa je, da so osnovali nekaj novih »Bančnih institucij« v davčnih oazah.... Preberiti knjigo »Vadikan d.d.«, avtorja Gianluigi Nuzzi-a...
tim.slum
17. 02. 2012 14.30
+0
Vse neprijazno razpoložene do cerkve pri nas je potrebno razočarati z ugotovitvijo, da cerkev pri nas že sedaj plačuje davek od svoje komercialne dejavnosti.
User478412
17. 02. 2012 09.34
+4
Pri nas se zbirajo podpisi za ločitev države od Cerkve, za prenehanje financiranje Cerkve z državnim denarjem, podpisi se zbirajo online, in na terenu, s prostovoljci ki sijejo kot sonce !
User710467
17. 02. 2012 10.17
+2
Kunar
17. 02. 2012 12.11
Upam samo da nebo cerkev potem začela z kakim verskim davkom za tiste ki so krščeni, ker ne mislim plačevat za cerkev če zavračam religijo i nsem ateist
User777736
17. 02. 2012 14.22
+1
Podpisi se zbirajo, za uveljavljanje 7.člena Ustave, ki zapoveduje ločenost države in cerkve, a ga slednja ne spoštuje-tako kot sicer ne spoštuje ničesar, razen »Lastne Požrešnosti«!
kawboy
16. 02. 2012 19.50
+8
Kaj pa pri nas v Sloveniji? A bodo tudi obdavčili našo cerkev tako kot v Italiji.
spidi33
16. 02. 2012 20.04
+2
KD_FT
16. 02. 2012 21.39
+5
Pod vlado J.J. kaj takega ne bomo doživeli - Gulič je kot ateist zdržal le eno dopoldne, pa so ga vrgli.
User478412
17. 02. 2012 09.33
+1
Gulič, zamenjali so ga, dali svojega na položaj, nato pa ukinili urad. Halo?
User508468
16. 02. 2012 19.10
+6
ni problema, saj bo luda mila dala cerkvi če jim bo slabo šlo...
User744162
16. 02. 2012 20.12
-2
AmonGoeth
16. 02. 2012 18.14
+12
Tud za nazaj obračunat bandi eni, vse kar so pobrali od siromakov, prodajali jim nebesa za kmetijo in njive, drhal ena, skoraj vsak župnik ima nekaj nezakonskih otrok za katere plačuje, koliko se jih je v zgodovini zmazalo za pedofilijo, pol pa se najde tip kalibra Marinaconti ki jih zagovarja. Verjetno je sam župnik in poskusil dobrote tega skrivnostnega življenja da takole udriha proti vsem. Naj ti povem Marinaconti to tvoje imaginarno bitje si lahka vtakneš nekam, plačali pa bodo prej ali slej za vse gorje katerega so in počenjajo!!!
User841547
16. 02. 2012 23.00
br.0001s
16. 02. 2012 18.12
+6
in pa kaznovat vse tiste, ki so cerkvi omogočili neobdavčeno delovanje!!! Levi, desni me sploh ne briga!
User29516
16. 02. 2012 17.10
+12
Kar naj plačujejo,kdo pa so oni,da so izvzeti.Debeloriti podbradkarji z križem v roki z perverznostjo v mislih.
User831278
16. 02. 2012 17.00
-6
Tudi to je potrebno urediti Evropsko z Cerkvenim davkom, ki ga pa plača tisti Rimokatoliški vernik, ki to želi... Je pa res da je 17 let na 50 let podlage cela Slovenija plačevala oslarije 10 % Komunistov, ki so vsa ta leta nakladali, kradli in se izživljali z ostalimi.
br.0001s
16. 02. 2012 17.24
-7
res je, sam ne mešat. tito je s svojo bando izkoristil komunizem za svoja fašistična dejanja in ustvarjanje podlage za veliko ustaško državo.
komarec
16. 02. 2012 21.35
+5
Pedofile kaznovat, premoženje cerkvi vzet ker je blo nakradeno.
prašek
16. 02. 2012 16.53
+14
Marinaconti Sicer sem pristaš misli , da je pravilno , če ima vsak svoj prav , svoje mišljenje . Ampak ti pa že kar malo pretiravaš. V naslovu čisto lepo piše »Ko je kriza , je kriza za vse« In s tem se čisto strinjam. Naj tudi cerkev plačuje vse , kar moramo plačevati navadni smrtniki !!! Zakaj bi bila pa cerkev izjema ???
User29516
16. 02. 2012 17.09
+8
User841547
16. 02. 2012 16.19
+7
ne morm verjet, a je to zgolj zato, ker so v vatikanu pogruntali, da se ljudje vedno bolj sprašujejo, kako pa to, da cerkev ni obdavčena, pa je to zgolj novica za nas ovčice, zgodilo pa se ne bo nič ? Skratka če bi vatikan razprodal polovico svojega premoženja, bi s tem nahranili skoraj celoten afriški kontinent, če pa vzamemo za primer še premoženje družin, ki umetno ustvarjajo krize, širijo "demokracijo" po bližnjem vzhodu, pa revščine sploh ne bi bilo več, ko bodo to dojeli vsi ljudje ali pa vsaj večina, morda lahko dosežemo spremembo na bolje, dokler bo pa stanje takšno kot je, vsak gleda zase, kregamo se med sabo, delimo na leve, desne, demokrate, republikance...pa bistvenih sprememb žal ne bo.
User463777
16. 02. 2012 17.52
+4
res, stari grehi mečejo dolge sence - tud v Italiji. cerkev tam ni bila obdavčena samo zato da se vatikan nebi vmešaval v notranje zadeve takratne fašistične vlade. fašisti pač niso hoteli imet cerkve za nasprotnika tik pred 2.sv. vojno...
User841547
16. 02. 2012 23.01
Tago
16. 02. 2012 16.07
+8
No,bo zanimivo videti v katero smer bo šla naša vlada.Potem ko so jim radodarno dali zemljišča,objekte in gozdove.Glede na to,da je do sedaj podpirala hujskaštvo s strani cerkve proti vsemu kar ni jim pogodu,no bomo videli?
User653483
16. 02. 2012 15.57
+7
edino pravilno! tud pri nas bi mogli kaj podobnega sprejet!
User459046
16. 02. 2012 15.46
+9
Obdavčiti še ostale nepremičnine in seveda denar, ki ga dobijajo
User478412
16. 02. 2012 15.34
+15
obdavčiti cerkvene nepremičnine - edino pravilno! - Pa še bi se našla kakšna pametna poteza
User794794
16. 02. 2012 15.52
-9
Kot ignoranti pojmujete tale prispevek o plačevanju davka za vso "cerkveno premoženje", ali še enkrat prečitaj, da boš morda ugotovil, da bo cerkev plačevala davke za premoženje, ki ne služi izključno bogoslužju, in tukaj se gre za premoženje, s katerim cerkve služi - oz. ima kot pridobitvneo dejavnost....Kar se pa samih cerkva tiče, pa nebodo plačevali davke zanje, saj držžava na kulturne spomenike nemore pobirati davka. Pri nas je primer drugačen, ker cerkev že plačuje davke.......
User463777
16. 02. 2012 17.23
+7
pametno bi bilo tudi raziskat in regulirat njihove investicijske avanture, da se ne ponovi primer mariborske nadškofije, recimo...
User502847
16. 02. 2012 15.07
+16
Samo mafija ne plačuje davkov.
User794794
16. 02. 2012 15.54
-9
Bi rekla, predvsem "rdeča mafija", ki se je na naš račun okoristila in poskrila premoženje ter ga prenesla tudi v tujino, samo zato, da nebi v Sloveniji plačevala davkov....
Tago
16. 02. 2012 16.10
+10
Marina o barvi mafije bi se dalo,poglej imena pa vidi kam spadajo požeruhi(tajkuni),na primer najbolj nežna,nedolžna,cerkvena duša,ki sliši na ime Hilda.Pod kožo smo vsi krvavi,eni pa so tudi požrešni.
kim llsung
16. 02. 2012 17.14
+5
User799494
16. 02. 2012 15.06
+24
supr, je že čas, da se to zgodi tudi pri nas...
masej
16. 02. 2012 15.39
+11
To je edino pošteno,ka rabi pri nas cerkev takšno bogastvo v neprimičninah če ne plačuje davkov tako kot mi ostali smrtniki.Ima ogromno gozdov pa ne plača v državno blagajno nič.Ko pa gledaš kakšne ceramonije za božič ali pa za veliko noč se pa koplje v zlatu.
prašek
16. 02. 2012 15.03
+12
No Tomaž , tu je že en dober predlog , kako boš znižal minus , ki si ga ustvaril ......
saintjozef
16. 02. 2012 15.21
+10
User794794
16. 02. 2012 15.55
-8
Prašek, ali še vedno uživaš halucigene, da vidiš minuse, ki jih je ustvarila nova vlada samo od petka zvečer naprej? Bolano, hudobno in perverzno blebetanje.....
User480038
16. 02. 2012 15.00
+23
To je pohvalno vredno ,da končno bomo vsi enaki kar se tiče davkov . Slovenija mora čim prej to u veljavit. Tega mišlenja je verjetno prav tako LJUDMILA NOVAK,," BOG POMAGAJ"
2big4u
16. 02. 2012 15.06
+7
ufff ta uvedba se v Sloveniji ne bo zgodila...še dolgo ne... je prevelik zalogaj za naše poslance. Cerkve na slovenskem se vsi bojijo "kot hudič križa". Še dolgo ne bo nič na tem področju ...
User794794
16. 02. 2012 15.57
-12
bolani revčki, nimate kaj drugega početi kot v svoji bolani fantaziji živeti in udrihati okrog z vašo bolano hudobijo?
Tago
16. 02. 2012 16.12
+13
Ne,Ljudmili je bolj pomemben družinski zakonik,da deli otroke na naše in vaše.Podpira pa mariborsko nadškofijo,in pedofilske duhovnike!
User689640
16. 02. 2012 19.54
+5
Marinaconti, mi je zelo žal, vendar imam občutek, da edini, ki tukaj udriha si ti. Bublika se izpove s svojo življensko zgodbo, tvoj odgovor pa je, da udriha po cerkvi, ker se je zgodilo, kar se je. On ima tako izkušnjo, s kakšno pravico udrihaš po njemu "s svojo bolano fantazijo"? In če navede dejstva, ki jih očitno tudi ti priznavaš (ker se je zgodilo, kar se je) še ne pomeni, da udriha. Tudi kristus je rekel: Resnica vas bo osvobodila. Povej tako, kot je res. Ni prav, da eni plačujejo davke, drugi pa ne. Ni prav, da je cerkev bogata, ker sama uči uboštvo. Ni prav, da se cerkev vtika v politiko, ker bi morala biti njena skrb prva zapoved, ki se glasi: Ljubi svojega boga in ljubi svojega bližnjega.
2big4u
16. 02. 2012 14.59
+8
A L E L U J A :)