Tujina

Egiptovski preiskovalci proučujejo tudi možnost, da bi bombo podtaknili v potniško prtljago že v hotelu

Kairo/Šarm el Šejk, 09. 11. 2015 10.18 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
N.Š./K.H./STA
Komentarji
33

So bombo podtaknili v prtljago potnika že v hotelski sobi? Tudi to možnost zdaj proučujejo egiptovski preiskovalci, ki še vedno ugotavljajo, zakaj je strmoglavilo rusko letalo z 224 ljudmi. Rusija je medtem prvič javno dopustila možnost, da je šlo pri strmoglavljenju letala nad Egiptom za teroristično dejanje.

Egiptovski preiskovalci so razširili preiskavo o strmoglavljenju ruskega letala tudi na hotele v letovišču Šarm el Šejk. Preiskujejo namreč tudi možnost, da bi kdo bombo podtaknil v prtljago potnika že v hotelski sobi, poroča britanski Daily Mail. V iskanju odgovora na to možnost so preiskovalci začeli zasliševati tudi zaposlene v hotelih v Šarm el Šejku – vse od osebja v kuhinji, ki pripravlja obroke za nekatere lete, do sobaric in drugega osebja.

Preiskavo so razširili potem ko naj bi britanski obveščevalci zbrali informacije, ki nakazujejo na to, da bi lahko bombo pritihotapili v prtljago. Zaslišali so tudi letališko osebje in zaposlene v kontroli zračnega prometa, saj sumijo, da bi lahko kdo pomagal pri vnosu eksploziva na letalo.

Rusija dopušča možnost terorističnega ozadja pri strmoglavljenju letala v Egiptu

Ruske oblasti do danes niso omenjale možnosti, da bi lahko bili za strmoglavljenje letala krivi teroristi.
Ruske oblasti do danes niso omenjale možnosti, da bi lahko bili za strmoglavljenje letala krivi teroristi. FOTO: Reuters

Rusija je danes prvič dopustila možnost, da ima strmoglavljenje ruskega letala v Egiptu, v katerem je prejšnjo soboto umrlo vseh 224 ljudi na krovu, teroristično ozadje. Ruski premier Dmitrij Medvedjev je namreč danes dejal, da je med morebitnimi vzroki za strmoglavljenje tudi teroristični napad, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Velika Britanija, ZDA in tudi mednarodni preiskovalci sumijo, da je na krovu airbusa družbe Metrojet eksplodirala bomba. A po drugi strani egiptovske oblasti vztrajajo, da doslej še ni dokaza, da je bilo letalo žrtev terorističnega napada. Odgovornost za strmoglavljenje letala je sicer prevzela Islamska država v Egiptu, vendar teh navedb ni potrdil nihče.

Rusija doslej prav tako za strmoglavljenje ni okrivila teroristov, vendar je ruski predsednik Vladimir Putin kljub temu v petek odredil začasno ustavitev letalskih povezav Rusije z Egiptom, dokler se ne razjasni, zakaj je letalo strmoglavilo.

Izrael, ki ima močne obveščevalne vezi s sosednjim Sinajem, kjer je rusko letalo strmoglavilo le 24 minut po vzletu iz letovišča Šarm el Šejk, prav tako ocenjuje, da je šlo za teroristični napad. "Zelo verjetno je, da gre za napad," je danes povedal izraelski obrambni minister Moše Jalon.

Izvršni direktor Airbusa Fabrice Bregier pa je medtem poudaril, da doslej niso ugotovili morebitne tehnične napake, ki bi povzročila strmoglavljenje. Obenem je poudaril, da je treba počakati na zaključke preiskave.

Kako enostavno je na letalo prinesti orožje ali bombo? Varnostniki padli na 67 od 70 testov

Razbitine ruskega letala - 7
Razbitine ruskega letala - 7 FOTO: Reuters

Vodilni demokrat v odboru za obveščevalne dejavnosti ameriškega kongresa Adam Schiff je v nedeljo za televizijo ABC dejal, da letališki varnostniki Uprave za varnost v transportu (TSA) redno padajo na izpitih, ko jim inšpektorji uspejo mimo kontrole pretihotapiti lažno orožje ali eksploziv.

Vprašanje letališke varnosti je spet aktualno po strmoglavljenju ruskega potniškega letala nad Egiptom 31. oktobra, pri čemer je umrlo 224 ljudi. Odgovornost za napad je prevzela egiptovska veja Islamske države (IS) in ameriški mediji poročajo, da so lokalni teroristi že dobili čestitke iz centrale v Siriji.

Preiskavi v Egiptu se pridružuje tudi ameriška zvezna policija FBI, minister za domovinsko varnost Jeh Johnson pa je pred dnevi sporočil, da bodo uvedli nove varnostne plasti, o katerih ni podrobneje govoril.

Vendar pa Schiff pravi, da ne bo veliko pomagalo, če se TSA ne poboljša. Od 70 testov so letališki varnostniki v ZDA pogrnili na 67. Inšpektorji lažje tihotapijo kot teroristi, ker poznajo postopke in način dela kolegov varnostnikov, kljub temu pa je rezultat porazen.

Pomanjkljiv je tudi nadzor nad prtljago, ki gre v prostor za tovor. Preiskava še traja, vendar pa ameriški obveščevalci menijo, da je rusko letalo zrušila bomba, ki jo je nekdo pretihotapil v letalo.

Tragediji Germanwings in Metrojet bosta spremenili letalsko industrijo

O varnosti pa se bo morala vprašati tudi letalska industrija, je za Reuters dejal šef družbe Emirates Airlines Tim Clark, potem ko je član skupine, ki preiskuje strmoglavljenje v Egiptu, za isti medij dejal, da so preiskovalci 90-odstotno prepričani, da je eksplozijo na ruskem letalu povzročila bomba.

"Gre za pomembno vprašanje, saj bosta ZDA in Evropa po teh dveh dogodkih nedvomno zahtevali ostre varnostne ukrepe," je dejal Clark, ki je še povedal, da je v svoji letalski družbi naročil temeljit pregled varnostnih ukrepov. Družba v Šarm el Šejk sicer ne leti.

Tudi britanski britanski državni sekretar Philip Hammond meni, da bo prišlo do novih varnostnih ukrepov. "Če se izkaže, da je bombo na letalo zares pretihotapila skupina Islamska država, bo vsekakor treba prevetriti sisteme varnosti na letališčih na območjih, kjer je Islamska država aktivna," je povedal za BBC.

Najhujše teroristično dejanje po letu 2001?

Teroristična skupina, ki želi v regiji vzpostaviti kalifat, že vse od strmoglavljenja trdi, da je strmoglavljenje ruskega letala delo njenih pripadnikov.

Po prvih odzivih pristojnih, da kaj takšnega ni mogoče, je konec tedna ameriški CNBC poročal, da so ameriški operativci takoj po strmoglavljenju prestregli komunikacijo med pripadniki skupine iz Sirije in Sinaja. "Bilo je jasno, da nekaj praznujejo," je vir dejal za televizijo.

Če se bo izkazalo, da je eksplozijo na letalu in s tem smrt 224 ljudi zares povzročila islamska država, bo to eno največji terorističnih dejanj kakšne teroristične skupine po letu 2001, ko so teroristi Al Kaide ugrabljena letala usmerili v dvojčka WTC v New Yorku.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (33)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

BUONcaffee
11. 11. 2015 00.55
Vse je možno.
JosipBrozDrugi
10. 11. 2015 13.23
+3
najverjetnejši vzrok je bil podstavljen peklenski stroj. vendar je lahko slednjega podstavil kdor koli. zakaj so tako lahkotno uperili prste v ISD???
helter skelter
10. 11. 2015 06.45
-4
A bodo vrli proruski komentatorji zdaj po izjavi Medvedjeva napisali, da je ta lutka v ameriških rokah???
kbcz
10. 11. 2015 09.56
+4
cel dogodek je zagotovo ameriskih rok delo.
dreko123
10. 11. 2015 23.42
+0
dejansko lahko temu tako rečemo... isis je produkt in otrok zda... nastal je s pomočjo zda, financiran je strani zda in za vse grozote ki jih naredijo so dejansko krive zda... imaš prav!
Blaška05
09. 11. 2015 22.23
+1
Prej naj bi bolj temeljito pregledovali prtljago, sedaj je za potnike tega leta prepozno.
Infraping
09. 11. 2015 20.49
+1
Js sn delu na ameriškem letališču, in takrat je bilo varneje.
benosagadin
09. 11. 2015 22.38
+3
Jaz trenutno delam na letaliscu v abu dhabiju in se popolnoma strinjam, da je varnost na egiptovskih letaliscu zelo slaba, saj veliko egipcanskih drzavljanov govoro o slabi varnosti. Ze za piclih 45$ lahko gres mimo kakrsnekoli kontrole
Ramzess
09. 11. 2015 15.36
-4
Ne vem če je test pošten, ker poznajo postopke, nasrkajo pa pol varnostniki, ki so padli.
Ov3r9000
09. 11. 2015 18.17
+4
A večkratni potniki pa ne poznajo postopkov?
piko2263
09. 11. 2015 15.18
+10
če se res iskaže, da je bila bomba na letalu, bom v povračilo, v vso hrano, ki jo kuham za muslimanske begunce odsedaj naprej dajal v velikih količinah svinjsko meso in svinjsko mast!!! V sudžuk, ki ga delam za Mercator in Tuš, ter Špar, bom odsedaj naprej dajal v 80% pravo svinjsko meso od svinj, ki so hranjene samo z pomijami!!!!!
BoboPoštenjak
09. 11. 2015 15.37
+10
Počasi ti bo pa kapnilo.Tisto o svinski masti lahko kar preskočiš in greš na arzen.
Manu Cocker
10. 11. 2015 07.23
+1
verjami se naprej v propagandne lazi -placujejo pa vsi potniki "sestreljenih" letal.
siupamoizvedetiresnico
09. 11. 2015 12.26
+25
Ne morem verjet, da je bilo zjutraj mogoče komentirati novico o migrantih, sem mislil, da so kure prišle k pameti, pa vidim, da ni tako.
deratizacija
09. 11. 2015 22.05
-3
Dule Med
10. 11. 2015 07.27
+1
Alirija na kure podcenjevanje raje reči ( HLAPCI )
Entropy
09. 11. 2015 11.01
+8
Če še ne veste,tako se izvajajo atentati obveščevalnih služb,nad tarčami v bistvu je to najlažji scenarij,da tudi samo zaradi enega potnika žrtvujejo celo letalo in to se že izvaja desetletja in nima nobene veze z varnostniki. Samo potniški manifest je treba pogledati,kdo je bil na letalu in predvsem za koga so delali,ampak raja tega nebo nikoli videla in slišala!!!
Mili?nik
09. 11. 2015 11.21
+1
Le kaj bi mi brez zarotologov. Živeli bi celo življenje v popolni zmoti...
Uporabnik113189
09. 11. 2015 11.53
+3
Ne vem kaj imajo tukaj opraviti zarotologi, vem pa to, da se pri obveščevalni dejavnosti držav, (sploh pa ZDA, ki to počne po vsem svetu) ukvarjajo z iskanjem lukenj v varnosti in nadzorom kje in v kateri državi jih ni mogoče ujeti na delu. O tem tudi poročajo politikom, kar je zgoraj tudi opisano z imenom politika vred. Torej če nekdo želi okriviti nekoga drugega in storiti svinjarijo bo povprašal tiste, ki stvari poznajo. Če ima veliko denarja potem pa sploh ni težav. Če bi bila varnost tako na psu, potem bi tisti, ki so se javili da so krivi za padec letala že davno prej pripravili več demonstracij svoje moči..Tako so pa celo izjavili da so ga sestrelili, kar da marsikaj sklepati o njihovih sposobnostih. Novice da so kontrole na letališčih slabe torej hkrati zahtevajo večji nadzor. Bomo na avione sedaj potnike pošiljali zvezane kot salame, brez prtljage?
guojle
09. 11. 2015 12.07
+1
če hočeš enega sameg človeka ubit, ga pahneš po stopnicah, je dosti lažje kot pa celo letalo zrušit. tko ni zmer nikola tesla na letalu
Ov3r9000
09. 11. 2015 18.14
+2
Meni se zdi povračilni udarec daesh najbolj verjetna razlaga, motivacijo imajo močno (Ruska eskalacija v Siriji in povezane žrtve), delujejo v državi kjer se je dogodek zgodil. Varnost na letališčih pa se je počasi zmanjševala zaradi dolgotrajnega zatišja uspešnih ugrabitev in uničenj potniških letal. Če je že v ZDA situacija taka kjer so še vedno vsaj uradno precej paranoični glede letalske varnosti, kako mora biti šele v kakšni manj razviti državi. Za uspešno detekcijo eksplozivnega telesa, pazi le pri potniku osebno, rabiš imeti na vseh letališčih naprave ki so sposobne detekcije, take naprave stanejo veliko, močno upočasnjujejo pretok po letališčih (nezadovoljni potniki, zamude, zasebnost itd.). Potem je pa še človeški faktor, podkupljivost ali impersonacija osebja, zaščitenost kosov prtljage po skeniranju. Pa faktorji presenečenja kot so recimo bili 11.9 za tisti čas (takrat niso pričakovali oziroma niso imeli pripravljenih ukrepov v primeru ugrabitve). Današnji bi bili recimo lahko tudi kakšni droni oz. neznane neznanke.
jesenvoyo
09. 11. 2015 10.40
+33
Varnost kjer koli stane, za varnostnika pa vemo je po navadi samo strošek nenasitnih lastnikov firm, kar pomeni, da je slabo plačan, verjetno ne samo pri nas.
Praškovarit
09. 11. 2015 10.39
+9
kriv je un, ki jim je dal potrdilo da so lahko varnostniki. se prav , da nimajo niti enga šnelkurza narjenga al kako?????
jesenvoyo
09. 11. 2015 10.43
+17
Trudi se za toliko ko je plačan, ali pa sposobnejši kader si poišče bolj varno in plačano delo.
vrtnar01
09. 11. 2015 10.46
+3
Nikoli ne bo toliko plačan, da nebi bil podkupljiv, torej če bo imel visoko plačo, bo hotel imeti še več...
Mirkoca
09. 11. 2015 10.54
-4
Če bi bil jaz varnostnik na letališču, ne bi za nobeno podkupnino dovolil, da se nese kovček z bombo na letalo. In v mojem stavku leži rešitev za Egipt. Naj poišče varnostnike pri nas.
eiffel
09. 11. 2015 10.57
+8
Mirkoca, ampak ti si eden... kje te bomo zdaj klonirali, da rešimo Egipt?!
yougoman 1
09. 11. 2015 11.22
+9
Hahshhshs varnosnike v sloveniji :) mislis na te kateri sudeluju pri ropu lastite firme .
Mili?nik
09. 11. 2015 11.23
+22
Slovenci smo 100% nepodkupljiv narod, to je bilo stokrat že dokazano na naših sodiščih, hehe...
Praškovarit
09. 11. 2015 12.46
+11
tud jz ne bi mogla stran pogledat, mi je zlo žal, če ste ostali podkupljivi. žal imam premočno vest, in da bi me celo življenje spremljalo dejstvo, da sem pomagala ubit več kot 200 nedolžnih ljudi..... Ne hvala!
abigail
10. 11. 2015 00.39
+2
Verjetno je ravno v šnelkurzih problem. Mislite, da se tako odgovorno, psihološko zahtevno in fizično nevarno delo lahko uspešno opravlja na podlagi šnelkurzov? Očitno se od premalo šolanih ljudi z absolutno premalo izkušnjami (tega manjka več kot šolanja) zahteva in pričakuje preveč. Potem pa so tu še premajhna plača in na splošno skorumpirana družba, kjer se samo gleda, kako zaslužiti pa čeprav soseda prodaš v sužnost...ali pošlješ na nevarno pot v Evropo.
Manu Cocker
10. 11. 2015 07.25
+2
Zarota je z drugimi besedami le skriven dogovor - vsi smo zarotniki - n.pr. ker imamo sporazum s svojo banko - ki je skriven. A je to zarota??