Tujina

Italija bo trupla 800 beguncev pustila v morju: 'Vzroke nesreče smo pojasnili'

Catania, 17. 05. 2015 15.29 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Italijansko pravosodje se je odločilo, da ne bodo dvignili razbitin ladje, ki je v brodolomu v Sredozemlju terjala 800 življenj. Prepričani so, da so vzroke katastrofe pojasnili in zato ni potrebe po reševanju. Po tragediji so v morju našli le 24 trupel, zato so mnogi ogorčeni nad tem, da bodo preostala ostala potopljena v razbitinah.

Brodolom je preživelo le 28 ljudi.
Brodolom je preživelo le 28 ljudi. FOTO: Reuters

Italijansko pravosodje se bo odpovedalo zahtevi za reševanje oz. dvig razbitine ladje, ki je potonila 18. aprila v libijskih vodah, pri čemer je umrlo kar 800 prebežnikov. Kot je pojasnil za preiskavo doslej najhujše tovrstne tragedije v Sredozemlju pristojni tožilec v mestu Catania Giovanni Salvi, reševanje plovila za preiskavo pač ni potrebno.

"Ozadje in vzroke te begunske katastrofe smo razjasnili. Reševanje bi predolgo trajalo in preveč stalo. Če želijo ladjo reševati vlada ali humanitarne organizacije, pa je to njihova odločitev," je povedal Salvi.

Njegove besede so nemudoma izzvale ogorčene odzive, med drugim s strani Italijanskega begunskega centra CIR in organizacije Save the Children. "Ob razmišljanju, da na stotine mrtvih v Sredozemskem morju ni treba rešiti, ker njihova trupla ne bi služila preiskavi, sem ogorčena (...) Bi državno tožilstvo ravnalo enako, če bi bili v čolnu Italijani, Nemci ali pač Evropejci?" se je vprašala predstavnica Save the Children Giovanna Di Bendetto.

Italijanska vojna mornarica je pred desetimi dnevi sporočila, da je locirala potopljeno razbitino ladje, na kateri je aprila umrlo na stotine migrantov. Razbitino so odkrili 85 milj od libijske obale na globini 375 metrov. Brodolom je preživelo le 28 ljudi, od po ocenah 800 mrtvih pa so v morju po nesreči našli le 24 trupel. Potapljači so nedavno v razbitinah nato že odkrili več trupel.

Italijanski premier Matteo Renzi je nedavno napovedal, da bodo ladjo dvignili z morskega dna, če bo to le mogoče, in žrtve dostojno pokopali.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (56)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

aaaaaa122121
18. 05. 2015 15.21
jao k bi se slovenske ofce toliko kot se ukvarjajo s temi begunci, ukvarjale s slovenskimi lopovi, bi bla slovenija danes res druga svica,.nobenega slovenskega evra pa ne bi bilo v davcnih oazah, bivsih angleskih kolonijah, in bi brez problema pomagal tut kaksnemu beguncu, ker ne bi bilo lacnih slovencev, tako pa.vas je lazje delit ofce, ker tko se ukvarjate z tujimi problemi namesto da bi se s svojimi. Lahko je bit pameten iz kavca, k pa kdo v sloveniji protestira je pa huligan, sej kmalu boste na istem kot ti begunci, ce se.ne boste uprli elitam.
ietsspesiaals
17. 05. 2015 23.58
+3
jst bi use čovne z begunci potopu tiste k jim pa že rata sm pridt bi jh pa kuj poslov nazaj dam pč nažalost to ne gre če jih bomo lepo sprejemal in jm nudl use kr bojo hotl se bojo u parih letih razmnožil po celi evropi da jih bo več kokr ns in pol bojo oni ns napodil is tle
ietsspesiaals
18. 05. 2015 00.04
+2
sam k pč u temu ne odločm js ampak drugi in so se odločil da jih lepo sprejmejo mamo zj kr mamo uziroma kr bomo še mel zlo kmal že tko jih je tle par 10 000 al pa vrjetn še velik več zdj jih bojo še razesll po celi evropi k nim bo pršlo še 100prjatlov sorodnikov k pr šiptarjih
ietsspesiaals
18. 05. 2015 00.06
+2
sicr nevem ampak predvidevam da so muslimani se prav par let bo v evropi glavna vera muslimanska kristjani ateisti in usi ustali bomo v manšini sam še đamije pa ninđe đamije se že gradijo ninđ je pa isto skos več :)
aaaaaa122121
18. 05. 2015 14.50
ja ofca pejt protestirat pred parlament:)sej to je vasa eu pa njihova multikulti, sej ste hotel met eu pa jo imate, zdej pa se zivte te ljudi, jst.bi vsem ki so glasoval za eu odtrgu kesecno 50 eur za te reveze, ker baje jim je zahod izvazu demokracijo, sedaj pa so jo prisli izkusit iz prve roke, direktno v eu, uboge ofce ki se verjamejo da se gre politiki za njihovo dobro, prej bo to dojelq vecina, da politiki sluzijo interesom, prej bo godno za upor, do takrat pa se ofce rajsi kregite kdo je lev pa desn uni vas pa z roko v roki ropajo, medtem ki se vi ukvarjate z begunci, kater noben tut vidu ne bo slovenije, ker mi smo skor tm k njihove drzave, epilog pred 14 dnevi pokazal da so to mladi ljudje polni ciljev, in govoril so bolje anglesko kot ti slovensko pises:)
aaaaaa122121
18. 05. 2015 14.50
ja ofca pejt protestirat pred parlament:)sej to je vasa eu pa njihova multikulti, sej ste hotel met eu pa jo imate, zdej pa se zivte te ljudi, jst.bi vsem ki so glasoval za eu odtrgu kesecno 50 eur za te reveze, ker baje jim je zahod izvazu demokracijo, sedaj pa so jo prisli izkusit iz prve roke, direktno v eu, uboge ofce ki se verjamejo da se gre politiki za njihovo dobro, prej bo to dojelq vecina, da politiki sluzijo interesom, prej bo godno za upor, do takrat pa se ofce rajsi kregite kdo je lev pa desn uni vas pa z roko v roki ropajo, medtem ki se vi ukvarjate z begunci, kater noben tut vidu ne bo slovenije, ker mi smo skor tm k njihove drzave, epilog pred 14 dnevi pokazal da so to mladi ljudje polni ciljev, in govoril so bolje anglesko kot ti slovensko pises:)
.jest
17. 05. 2015 21.31
+5
Pravilno, kaznoval pa bi voditelje držav, iz katerih ti begunci prihajajo.
mr.T
17. 05. 2015 23.34
+5
Kaznovat je za voditelje držav ki po bližnjem vzhodu kurijo vojne , v tem primeru pa vse begunce prepeljat v Francijo in VB, ki sta se tako vneto šli rušenje Gadafija.
ONniON
17. 05. 2015 21.08
+13
avstralija begunce sploh ne sprejema ampak jih nažene in nimajo težav, evropa jih bo pa velikodušno sprejela da bo še ja več nemirov in problemov kot da jih ni sedaj že dovolj, kdaj se boste streznili
Thruma
17. 05. 2015 21.36
+6
Trupla po celi SLOVENIJI pa se nihče ne sekira. pa to.
Man Ubuntu
17. 05. 2015 19.29
-8
bi storili enako, ce bi slo za ladjo studentov, namenjno na maturantski izlet? ali pa krizarko, polno bogatunov? ali pa jahto za vec mil. evrov? kaksni bi bili komentarji, ce bi slo za vas, vasega druzinskega clana ali znanca? VSEM zelim le najboljse in naj se nikomur ne zgodi, da te po smrti pustijo gniti tam, kjer si mislil, da bo bolje...
ErvinK
17. 05. 2015 19.43
+10
denar je mnogo bolje porabiti za preskrbo zivih kot pa za dvigovanje trupel, pa ce se strinjas ali ne
Man Ubuntu
17. 05. 2015 19.47
-3
zakaj potem cela afrika umira na obroke? kje je ta denar? sploh pa, dostojanstvo je treba zagotoviti vsem, neglede na vero, raso in nacionalnost. denar gor ali dol...
CestniKolesar370Wattov
17. 05. 2015 19.49
+12
Dostojanstvo naj se naprej zagotavlja doma. Ljudem, ki so prispevali v blagajno in bi še prispevali v blagajno. Dokler več kot 0 prebivalcev strada, nima denar kaj bežat v tujino, tko al pa drugač. Lahko pa sponzoriraš reševalno akcijo, ni nobenega problema. Si predstavljaš enega Italijana, ki je 30 let delal, pa je zaradi ekonomske situacije izgubil službo? V blagajno je prispeval vedno kar je imel, zdaj pa je dobil od države čisto ničlo in mu Italija ne more pomagat. A zdej naj pa novih 200k€ vržejo v reševalno akcijo in pokop 1000 mrtvih? Mrtvi tujec dobi 200€, avtohtoni Italijan pa 0? Ko bojo delili socialno, naj te spustijo in jo pošljejo v Afriko. Ali pa naj ti kar plačo zmanjšajo za 300€ in jih pošljejo v Afriko, da boš srečen. Grem stavit, da v življenju nisi prispeval nič za take situacije, moralizirat pa znaš okrog.
Man Ubuntu
17. 05. 2015 19.57
-2
povej to mednarodnim silam, ki tako uspesno zagotavljajo dostojanstvo v tujih drzavah... ce nimas nic potem tudi nic ne mores dati v blagajno, ane? si kdaj bil v kateri izmed drzav "3. sveta"? si kdaj pomagal socloveku? ce bi, bi bil zdaj lepo tiho in zazelel umrlim mir in spokoj...
Man Ubuntu
17. 05. 2015 19.58
+0
koliko stavis? pa takoj prinesi denar, cakam te zdaj v centru ljubljane...
CestniKolesar370Wattov
17. 05. 2015 20.09
+6
Haha itak, imam na pretek časa se s tabo ukvarjat in se furat v LJ. Kdorkol je avtohton prebivalec, čigar predniki so bili del kulture že desetletja in so prispevali v blagajno, ima prednost pred naključnimi tujci. Nisem bil v državah 3. sveta in me tja ne vleče. Sočloveku sem pomagal kadar se je dalo. Z davki tudi beguncem, katere bo šla pobrat ladja Triglav. Sicer bi mi blo pa lažje, če bi s tem denarjem preklicali kakšno deložacijo v Mariboru.
dannyer
17. 05. 2015 20.17
+3
afrika ima 1,260,000,000 populacije od tega jih imajo mlajših kot 15 let kar 56% populacije od tega se letno rodi 48,000,000 ljudi . in imajo +++ .
Man Ubuntu
17. 05. 2015 20.18
-3
pridem jaz k tebi, koneckoncev si me sam izzval na stavo... v letu 2015 ti govoris o avtohtonosti... povej to 300mil ameriskih indijancev, preko milijardo afriskih domorodcev, aboriginov... ce pa v tem primeru branis "avtohtone Italijane" se mi pa smilis...ker jutri, ko bo spet padla vendeta nekje v Italiji, bos pa pametoval o tem nesmislu... ce prevzames nadzor nad morjem, sprejmes tudi obveznosti in dolznosti, ne samo pravice. in po uradni dolznosti in cloveski logiki, bi morali trupla vsaj dvigniti in jih predati drzavi, od koser prihajajo, le ta pa bi morala poskrbeti za dostojen pokop...
BHFanaticos 1
17. 05. 2015 20.37
+3
Man Ubuntu lepo te prosim ne pametuj. tam bi te ubili za 10 eur pa jih ti zagovarjaj do mile volje. Kot je nekdo pa že prej omenil, prvo je treba poskrbeti za nase težave. Ljudje, rabim iskreno mnenje.ali ste res tako zaslepljeneni, da ne opazite s kakšnimi tezavami se že tako ubadamo. mi bomo že preživeli, kaj pa naslednje generacije, ki prihajajo, med njimi tudi vaši ootroci.za njih se je potrebno boriti in jim priskrbeti, kar se da lepše življenje.
CestniKolesar370Wattov
17. 05. 2015 20.39
+4
Ne štekaš. Seveda bi jim moralo biti omogočeno vse. Dostojen pokop, brezskrbno življenje in vse najboljše. Ampak predstavljaj si, da je suša in da imaš doma družino, 2 otroka in samo 1 liter vode. Štekam, da se odpoveš svojemu decilitru vode in ga prepustiš otrokom. Ne štekam pa, da bi se vsi odrekli temu litru vode in šli rajši z njim zalit rože na grob samomorilcu iz sosednjega bloka zgolj zarad tega, ker se je ubil na tvojem parkirišču. A bo zdej šlo?
BHFanaticos 1
17. 05. 2015 20.41
friedmanov Milton točno to, sem hotel pojasniti s svojim postom zgoraj.
Atmaii
17. 05. 2015 19.20
+5
Ne razumem kaj je tu spornega. Pravilno so se odločili in verjamem, da bi bila odločitev identična, če ne bi šlo za migrante. Zadnje slovo je od spomina na osebo, ne pa od trupla osebe, zakaj bi si delali dodatne stroške.
Man Ubuntu
17. 05. 2015 19.20
-3
"Žive naj VSI narodi, ki hrepene dočakat' dan! Da koder sonce hodi, prepir iz sveta bo pregnan!" vsi, ki pisejo naj se trupla pustijo gniti v globini morja, naj se globo zazrejo vase in se vprasajo po svoji (ne)človeškosti. vsi smo iz mesa in krvi, barva koze in debelina denarnica nas ne dela drugacne, le bolj sovrazne do socloveka. vsak si zasluzi svoj mir, cene prej pa po smrti. naj vam bo lahka zemlja, ko vas dostojno pokopljejo. nihce si ne zasluzi tega...
aaaaaa122121
18. 05. 2015 15.22
bravo++++ taksne komentarje pa spregledajo ofce.
CestniKolesar370Wattov
17. 05. 2015 19.02
+14
Kdor se pritozuje, naj placa s svojim denarjem, da jih grejo iskat. Kje je problem? Aja ker to so vecni studenti k mislijo da denar pade iz neba.
aaaaaa122121
18. 05. 2015 15.23
ne placite jih vi, ki ste podpiral eu pa zda pri posredovanju v libiji, slo se je za ljudi, ste vpile.proameriske.ofce, evo pomagajte sedaj tem ljudem.
Bruhalnica24
17. 05. 2015 17.06
+10
Amerika je destabilizirala regijo, pokradla kar se je pokrasti dalo, sedaj pa lačni ljudje bežijo od lačne demokracije...... Amerika na povrne države v preteklo stanje, vrne zlato, nafto, zgradi nazaj infeastrukturo in ljudje ne bodo beč bežali...
flojdi
17. 05. 2015 17.13
-5
.zanimivo , da edini, prvi klik na + izpade -..
CucurbitaPepo
17. 05. 2015 17.16
+13
V Tanzaniji kuhajo albino otroke. Dajmo krivit Ameriko...
Bruhalnica24
17. 05. 2015 17.31
-6
Amerika nič kriva, da je dolar rezervna valuta in da je bil takrat vezan na zlato... Potem so pa začeli neomejeno tiskat in vezave na zlato več ni bilo..... Okradli so celi svet....
LazniviZares
17. 05. 2015 18.22
-2
Pijani Putin danes spet ubil 4 ukrajinske vojake. Kriva seveda amerika. Stevia si kdaj tudi trezen ????
aaaaaa122121
18. 05. 2015 15.25
stevia sej ofce ne vedo kaj to pomeni, nima smisla, sej sebi koqpljejo jamo, pa svojim naslednikom, je lazje stran gledat pa bit naiven.
LazniviZares
17. 05. 2015 17.03
+55
Kaj ima italija z temi trupli in begunci ? A je koga vabila na obisk ? Ne sami ilegalno hodijo delat stroske Italiji- Italija jih ne potrebuje in ni dolzna nikogar resevati.
x eror
17. 05. 2015 17.01
-17
duše je treba poslat tja kamor spadajo če ne se bo tam dogajalo veliko nadnaravnega..
Vig1
17. 05. 2015 17.15
+20
Ja, ribe bodo nadnaravno debele v tistem koncu morja.
nikolay666
17. 05. 2015 17.16
+4
nikolay666
17. 05. 2015 17.16
-1
Man Ubuntu
17. 05. 2015 19.32
+4
neglede na nadnaravno, vsi umrli si zasluzijo spostovanje, vsaj po smrti...
Fredy Meserati
17. 05. 2015 16.53
+27
Zakaj bi sedaj zapravljali za reševanje trupel... To je tako, kot pri nas s pobitimi v rovih... Obsojam povojne poboje, ampak ne vidim smisla izkopavanja trupel... Žal...
dajno
17. 05. 2015 18.45
+0
Man Ubuntu
17. 05. 2015 19.33
+1
clovesko zivljenje nima cene, dostojanstvo in spostovanje si zasluzi vsak. pokop trupel je najmanj, kar jim lahko damo in upamo na boljsi jutri
BHFanaticos 1
17. 05. 2015 16.40
+17
Tumby ti na vso moč silijo v Evropo, da bi nam odzirali delovna mesta.
BHFanaticos 1
17. 05. 2015 16.40
+9
anjerd
17. 05. 2015 16.47
+12
Če bi doma pravično porazdelili bogastvo narave, ne bi bilo lačnih in revnih.Tam vlada diktatura manjšine, pri nas pa manjšina vsiljuje svojo voljo.
Man Ubuntu
17. 05. 2015 19.34
-1
seveda, to je edini razlog... sramota si svojemu imenu, bhf so zagovorniki cloveskih pravic in bi te ljudi definitivno dostojno pokopali
BHFanaticos 1
17. 05. 2015 20.19
+2
človeške pravice? Kaj je že to? ce si ti tak zagovornik, pa si kakšnega zumbota domov odpelji.sem prepričan, da ti bo iz dna srca hvaležen. ljudje ne bodite slepi, se sami za sebe težko poskrbimo, zadnje kar rabimo je naval africanov. zdaj še ni take paNike, ko boš pa imel na vsakem koraku temnopoltega se boš pa malo zamislil. Potem bi pa se vsak brata, sestro pripeljal..
GAYPROPAGANDA
17. 05. 2015 16.34
-20
Če bi šlo za evropske državljane bi iskali do zadnjega prsta. Različno vrednoteni ljudje!
Adminjef
17. 05. 2015 16.40
+31
cel svet deluje po tem sistemu, zakaj bi se morali torej evropejci vedno prilagajati drugim, če pa vsi gledajo samo na svojo rit.
anjerd
17. 05. 2015 16.40
+24
Naj jih iščejo tisti, ki so se okoristili z njihovim denarjem
Adminjef
17. 05. 2015 16.42
+14
GAYPROPAGANDA
17. 05. 2015 16.45
-21
Gre za ljudi in če vedo da so utonili, naj jih poiščejo in dostojno pokopljejo!
anjerd
17. 05. 2015 16.53
+18
janezpodre
17. 05. 2015 16.33
+24
Brez skrbi, čez dve leti bodo vsi v konzervah Rio Mare.
MršPizda
17. 05. 2015 16.20
+49
ja kaj pa nej z njimi nardijo? zapravijo milijone €€ da jih najdejo, in še milijone €€ da jih vrnejo in še milijone €€ da najdejo svojce...
dajno
17. 05. 2015 18.46
+2