Tujina

Hrvaška nadaljuje postopke za izgradnjo mostu na Pelješac. Pričakujejo, da bo 85 odstotkov sredstev krila EU

Split, 16. 02. 2017 12.18 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Hrvati nadaljujejo z načrtom izgradnje cestne povezave z Dubrovnikom in južno Dalmacijo. Vlada je sprejela odločitev o financiranju, od EU pričakujejo kar 85 odstotkov sredstev. Nove ceste in most na Pelješac bi olajšali in pospešili pretok ljudi in blaga na tej smeri, pravijo.

Most na Pelješac
Most na Pelješac FOTO: Dnevnik.hr
Hrvaška vlada je na današnji seji sprejela odločitev o financiranju projekta cestne povezave z južno Dalmacijo, ki vključuje tudi izgradnjo mosta med celino in polotokom Pelješcem. Vrednost celotnega projekta je ocenjena na več kot 420 milijonov evrov. 

Hrvaški premier Andrej Plenković je na seji dejal, da gre za strateški projekt v okviru prometnega razvoja države do leta 2020. Kot je poudaril, bo izgradnja cestne povezave z Dubrovnikom in južno Dalmacijo olajšala in pospešila pretok ljudi in blaga na tej smeri.

Minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković je poudaril, da so nekaj več kot 260 milijonov kun (35 milijonov evrov) za izvedbo projekta načrtovali tudi v letošnjemu državnemu proračunu. Do leta 2020 bodo iz državne blagajne za projekt namenili nekaj manj kot dve milijardi kun (263 milijonov evrov).

Želijo, da EU prispeva 85 odstotkov sredstev

Butković je dodal, da je današnja vladna odločitev tudi sporočilo Evropski komisiji, da Hrvaška namerava zgraditi most proti Pelješcu. Pričakuje, da bo Evropska komisija sofinancirala cestno povezavo z več kot 360 milijoni evrov ali 85 odstotki.

Minister je ocenil, da je izgradnja mosta proti polotoku Pelješcu "najpomembnejši geostrateški projekt na Hrvaškem", ker bo omogočil teritorialno povezavo celotnega hrvaškega ozemlja.

Na delu jadranske obale pri Neumu nasproti Pelješcu je hrvaško ozemlje prekinjeno z izhodom Bosne in Hercegovine na morje in cestni promet proti jugu Hrvaške poteka čez ozemlje BiH, kar pogosto povzroča zastoje zaradi policijskega in carinskega nadzora.

Most na Pelješac
Most na Pelješac FOTO: Dnevnik.hr

Najprej bi gradili most

Projekt cestne povezave bo potekal v treh glavnih fazah. Najprej bodo gradili most proti Pelješcu, nato pristopne ceste do mosta ter na koncu obvoznico pri Stonu, ki se nahaja na drugi strani polotoka.

Hrvaško ministrstvo za promet je konec decembra prejelo potrdilo partnerstva za skupno pomoč pri pripravi projektov v evropskih regijah (Jaspers), da je projekt dobro pripravljen.

Za gradnjo mostu interes izkazali številni, tudi Kitajci in Južnokorejci

Za izgradnjo mosta proti Pelješcu, ki bo dolg 2,4 kilometra, je na prvem javnem razpisu interes izkazalo več družb z različnih koncev sveta, od Francije, Španije in Italije do Kitajske in Južne Koreje.

Pelješac
Pelješac FOTO: Thinkstock

Butković je na novinarski konferenci po seji vlade poudaril, da pričakujejo izbiro izvajalca del do poletja ter začetek gradnje mostu do jeseni 2017. Gradnja naj bi trajala tri leta, celotni prometni projekt pa naj bi bil končan leta 2021, je napovedal.

Kot je povedal, ne gre za "predvolilni trik", temveč za "strateški projekt, ki je v resni fazi". Dodal je, da ni več nobenih odprtih vprašanj z BiH, ko gre za izgradnjo mostu.

Izgradnjo mostu proti Pelješcu so običajno pred volitvami od leta 2005 že nekajkrat slovesno, tudi z manjšimi gradbenimi posegi, napovedovale nekatere prejšnje vlade HDZ. Na Hrvaškem bodo maja lokalne volitve.

 

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (111)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ROMELS
17. 02. 2017 13.36
-1
Ko končajo ta most, imajo v načrtu še izgradnjo pomola iz Savudrije do Trsta.
JApajaDAja
17. 02. 2017 09.12
uvedba vojaščine (kolindarmije), malo obale za nato bazo....pa bo že ,nekako, šlo!
ServerAUTOMATIC
16. 02. 2017 22.37
-2
Pula-Benetke kak dober most bi bil prava turistična destinacija in hiter pretok ljudi in blaga. Kaj pravite moji lepi?
ServerAUTOMATIC
16. 02. 2017 22.34
-10
Hrvaška najbolj razvita Jugoslovanska republika je danes tudi za pričakovat vzpon. Sicer vojna jih je blokirala, pa vendar so si opomogli.
dr.psiho
17. 02. 2017 09.31
-1
ja to je za dolocen cas..apetit srbije jim tega nebo pustil!! pocasi se tudi rusija umesala in hrvatska se nebo mogla meriti z veliko srbijo!! srbija jo bo pojedla za zajtrk
JApajaDAja
17. 02. 2017 09.44
+4
cela hr je potemkinova vas! od zuni uj-od znotri fuj!
ServerAUTOMATIC
17. 02. 2017 14.28
+2
dr.psiho@ Srbija nima šans. Hrvaška je v NATO paktu. Pa če jo prej ni pojedla je bo v prihodnje še težje.
scipio
16. 02. 2017 22.09
+1
No kaj? Da bo gradil most, moraš najprej imeti 2 bregova. Tile tam dol jih imajo. In tudi imajo kaj za povezat, če omenim le Dubrovnik raguški.
Frane Šajn
16. 02. 2017 20.49
+2
In to tudi upravičeno pričakujejo!
Ciymbalta
16. 02. 2017 19.59
-8
Evo Slovenija je spet ljubosumna da Hrvaška gradi
ServerAUTOMATIC
16. 02. 2017 21.16
-4
Sicer pa v osamosvojitveni vojni so nam prvi stali ob strani. Očitno nam ne gre kot njim. Nam pa gre bolje od Romunov in Bolgarom. Ampak sem ponosen na Slovenijo in tudi Slovenci kot taki smo vsi simpatični, čeprav kakšen krat vlečemo na otročje, ko se politiki kregajo po nepotrebnem zaradi preteklosti in ne znajo zreti naprej kot bi morali da bi nam šlo bolje. A kaj čmo.
hrvat_Ante
16. 02. 2017 21.35
+19
Hrvati so prvi dan vojne cez svoje ozemlje pustili konvoj srbskih tankov, da napade Slovenijo.
ServerAUTOMATIC
16. 02. 2017 22.27
-5
hrvat_Ante@ Torej po tvojem so tanki prišli iz Srbije. A lahko razložiš?
ServerAUTOMATIC
16. 02. 2017 22.29
-5
Ciymbalta@ 30 ali 60mg??????Poznaš Dulsevia?
ROMZY2
10. 01. 2019 20.06
+3
Tanki so prišli iz kasarne v Karlovcu in krenile v 2 dve smeri in sicer del proti Kočevju ,drugi pa proti Bregani in Brežicam in pri Prilipah je ta kolona tudi bila bitko z teritorialno obrambo Slovenije.Obstajajo fotografije kako nekateri hrvati ploskajo ob odhodu tankov iz kasarne v Karlovcu,kar se jim je kmalu maščevalo saj so teisti tanki čez en teden udarili po njih.
LLLEPI
16. 02. 2017 19.55
-3
Kakor koli ze; Postajajo bolsi v vseh pogledih kakor mi in tudi bol evropska drzava kakor je Slovenija ki se cedalje bol vraca na balkan
Ciymbalta
16. 02. 2017 20.01
+7
Saj SLOVENIJA spada še na Balkan. Smo v Evropi sam močno zaostajamo
hotchilipoper
16. 02. 2017 19.43
+14
Hrvati bodo delali most 4 leta,mi pa smo vrtali predor pri KOPRU 10 LET
Iniesta
16. 02. 2017 19.36
+17
Hrvati s tem mostom zapirajo Bosni prost dostop do odprtega morja, tako da je nelegalen ...
LLLEPI
16. 02. 2017 19.55
+0
Bojo pa se bosno postimali tako kot Slovenijo; Diplomacija nekaj velja
hotchilipoper
16. 02. 2017 19.11
+16
Hrvati kupujejo naše fabrike,pa še mostove delajo,mi ne moremo niti tretjega tira naredit
hotchilipoper
16. 02. 2017 19.10
+14
Sram me je,da nas hrvati prehitevajo po desni in levi,včasih sem bil ponosen na našo državo
Antropozofija
16. 02. 2017 19.05
+10
Hrvaška je moderna hitro razvijajoča država, kjer znajo dobiti denar iz EU-ja. Pri nas ne znamo turistično urediti niti koščka morja med Izolo in Koprom, ker naša država gleda preveč ozko in preveč kratkoročno.
LLLEPI
16. 02. 2017 19.26
+15
Pr nas je najpomembnejsa vojna med belimi in rdecimi iz let 1940 prekopavanje in iskanje kosti. No Hrvatom bo eu uredila tudi pokopalisca so ze dali zahtevek
JApajaDAja
16. 02. 2017 19.44
+3
hr še se naslednjih 100 let ne bodo zglihali o paveliću in udbi!
LLLEPI
16. 02. 2017 18.23
+16
Hrvaski politiki znajo dobit denar za svojo domovino in tudi za druge stvari znajo poskrbet NPRIMER Piranski zaliv ;Teran Cimos Atomska centrala Ljbljanska banka ITD Nasi politiki so pa bol zabiti kot vsak kmet in se hvalijo da so Hrvate postregli z Kransko klobaso in teranom. Diplomacija 0000. Nasi politiki bol delajo za hrvasko kakor hrvaski
LLLEPI
16. 02. 2017 18.34
+16
Nasi so pa vse prodali tudi hrvatom.Boli njih za Slovenijo in Slovence
JApajaDAja
16. 02. 2017 17.20
+3
seveda, prvo bodo gradili most-potem pa ljudem dali kruh, da bodo to gradnjo sploh vzdržali!
LLLEPI
16. 02. 2017 18.26
+5
Ejga pr nas pa ne bo ne kruha ne mosta ne pirana ne terana ne cimosa ne LJ banke ne hotelov na obali itd
LLLEPI
16. 02. 2017 18.27
+11
Pr nas bo samo par bogatih politikov in en kup klosarjev ki jih ze 25 let volijo
ServerAUTOMATIC
16. 02. 2017 17.11
+1
HRVAŠKA JE ITAK RAZVILA BALKAN-YU, SEDAJ PA SE RAZVIJA SAMA. Dokaz, mnoga Slovenska podjetja so oni pokupili, v politiki do Slovenije zmagujejo vedno oni. To so dejstva.
JApajaDAja
16. 02. 2017 17.20
+7
hr ne obvladujejo hr-temveč kockasti hercegovci!
encijandupli
16. 02. 2017 16.58
+27
a kdaj bo medijem jasno, da je Slovenija zmagala v vojni leta 1991 in s tem narod jasno dal vedeti, da Slovenci nismo in nočemo biti Balkanci. Zakaj kr naprej neke nepomembne novice iz Balkana. Ne rečem, da bi bil most v fazi gradnje, kar je normalno, da se pove, saj na vse zadnje veliko Slovencev počitnikuje tam doli. Ne pa novica, da ga nameravajo graditi. Kaj vse je vsak posameznik v življenju nameraval, pa se ni udejanjilo. Ko berem naše medije vse vem, kaj se dogaja na Balkanu, mene pa tudi zanima kaj se dogaja v zahodnem razvitem svetu, pa zaradi tega morem brati tuje medije. Nismo več skupna država SFRJ in nehajmo se brigati kaj je tam na jugu, kod da smo še kr skupna država. Ko bi bili vsaj uravnoteženo obveščeni, tudi z informacijami kaj se dogaja v naši sosednji Avstriji. Skoraj vsak Slovenec ve, kdo je predsednik Hrvaške, za Avstrijo pa skoraj nihče ne ve, kdo so njihovi vladajoči predstavniki, kaj šele, da bi razumeli politični sistem deželnih vlad. Mislim, da nam mediji ne smejo poročati podrobno, kaj se dogaja v razvitem svetu, boljše so slabe novice iz Balkana, ki nas delajo zadovoljne z našo državo, glede na to kaj vse narobe, gre tam doli.
ToJeToZaZdaj
16. 02. 2017 17.02
-10
Ce ti pase al ne, je sosednja Hrvaska del EU kot je Slovenija ali pa Austrija.
encijandupli
16. 02. 2017 17.08
+26
Ja nič nimam proti, tudi proti nobenemu nimam nič, tudi Hrvatom želim srečno prihodnost! Samo pravim, da se naj mediji vsaj za 100% več pobrigajo z dogodki v srednji Evropi, pa za 50% manj za Balkan. Tak mi pa daje občutek, kod da živim še kr v Jugoslaviji, in nimam pravice vedeti z dogodki npr Avstrije, Češke, Nemčije...
ToJeToZaZdaj
16. 02. 2017 17.14
-10
Seveda , da imas. Verjetno tudi o tem kaj napisejo ali pa se tam nic ne dogaja. Sicer pa mislim, da te srednje evropejce bolj zanima kaj se na Hrvaskem dogaja kot v nasi lepi Sloveniji.
encijandupli
16. 02. 2017 17.20
+16
Kaj te briga, za koga se drugi brigajo, pomembno je, za koga se mi brigamo. Slovenija se ima še veliko za naučiti! Od koga se naj uči ekonomije in pravne demokracije, tehnologije? Od Avstrijcev in Švicarjev ali od Hrvatov in Srbov? Od koga po tvojem?
ToJeToZaZdaj
16. 02. 2017 17.29
-1
Ekonomije od vseh nastetih. Prava in demokracije pa mogoce samo od Svice.
JApajaDAja
16. 02. 2017 18.11
+6
to kaj ti imenuješ sr in hr ekonomija se v slo jeziku imenuje iznajdljivost, lopovščina, izigravanje zakonov!
oježeš
26. 08. 2018 10.51
Za nas tako že vsi vedo kaj se dogaja. Medsebojno sovraštvo, rehabilitacija kvizlingov in povojna dejanja. To je središče dogajanja v Sloveniji, ki ni več zanimivo za normalne države, ker nas poznajo do obisti. Ko pa bodo v Sloveniji začeli opravljati politiki svoje delo, skupno stremeli in delali za razvitejši in življenjsko bolj spodoben jutri, bo pa tudi druge v drugih državah zanimalo, kako napredujemo, kako smo si nekaj uredili bolje kot pri njih, kaj je dobrega, da se naučijo od nas in kako napredujemo. Dokler pa tega ne bo, so stvari jasne in nikogar ne zanimajo naše notranje medsebojno sovraštvo, ki se le iz leta v leto stopnjuje. Drugi so s takim načinom dela politike že davno nazaj zaključili in imajo le sem in ta kako afero, pri nas je že od 1991 leta ena sama afera, ki je ni videti konca.
butalistan
16. 02. 2017 16.53
+15
Ko dobijo še savudrijsko valo bodo naredili tudi most do Trsta.
LazniviZares
16. 02. 2017 17.00
+0
dajno
16. 02. 2017 16.47
-5
Kako boste pa mimo Bosne prišli?
krnekilojz
16. 02. 2017 18.07
+7
Z mostom se bodo izognili bosni, ne potegne a
vrtnar01
16. 02. 2017 16.34
-1
Janezom pa nič, kot vedno...
grega333
16. 02. 2017 16.47
+5
ker ne znamo denarja potegnit iz Bruslja. ko je bila Bratuškova na vladi smo, bučmani zavrnili milijone in milijone. Je pa res, da bi takrat padale glave!
LLLEPI
16. 02. 2017 18.31
+3
cebelar in njemu podobni ki nas zastopajo so ze poskrbeli zase drugo jih pa ne briga.Saj niso oni krivi da so predstavniki tako butastega naroda ki se pusti izkoriscat do onemoglosti