Tujina

Gre za zastraševanje ali za vojno?

Ankara, 04. 10. 2012 17.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Turški parlament je rekel da vojaškemu posredovanju v Siriji. Odločitev je padla po sredinem topniškem napadu s sirskega ozemlja, v katerem je umrlo pet civilistov. Predlog zakona po besedah namestnika premierja ne pomeni vojne, ampak ima le zastraševalne lastnosti.

Turška vojska na meji s Sirijo
Turška vojska na meji s Sirijo FOTO: Reuters

Turški parlament je odobril vojaško posredovanje v Siriji. Vlada v Ankari je odobritev čezmejnih vojaških operacij zahtevala po sredinem topniškem napadu s sirskega ozemlja, v katerem je bilo ubitih pet civilistov. Poslanci so po poročanju turških medijev s 320 glasovi za in 129 proti podprli zakon, ki vladi omogoča, da leto dni pošilja enote ali letala nad sirsko ozemlje, kadarkoli se ji to zdi potrebno.

Namestnik turškega premierja Besir Atalay je po glasovanju dejal, da to ne pomeni napoved vojne Siriji. "Predlog zakona ne pomeni vojne ... Ima zastraševalne lastnosti," je dejal v izjavi za medije. Atalay je tudi povedal, da je Sirija prevzela odgovornost za napad in se zanj opravičila. Ob tem je po njegovih besedah zagotovila, da se takšen incident ne bo ponovil.

Javno se Damask za napad ni opravičil, je pa sirski minister za informiranje Omran al Subi napovedal preiskavo, turškemu ljudstvu pa izrazil obžalovanje.

Napad s sirskega ozemlja obsodili številni

Turški parlament je odobril vojaško posredovanje v Siriji.
Turški parlament je odobril vojaško posredovanje v Siriji. FOTO: Reuters

Turška vojska je začela topniško obstreljevanje tarč znotraj sirskega ozemlja v sredo zvečer kot odgovor na sirski granatni napad, v katerem so bili ubiti ženska in njeni štirje otroci. Sirski aktivist v severni pokrajini Idlib Rami al Idlibi je povedal, da je blizu kraja Tal Abjad padlo najmanj pet turških granat. Po njegovih navedbah je bilo ubitih pet vojakov, 15 je bilo ranjenih. Turški napad je potrdil tudi Sirski observatorij za človekove pravice, na območju pa so potekali tudi spopadi med sirsko vojsko in uporniki.Po poročanju televizije Al Džazira pa naj bi bilo pri tem ubitih 34 ljudi.

Turška vojska je sicer že minuli mesec ob sirski meji namestila topništvo in protiletalske rakete, ko so iz Sirije na turško ozemlje priletele granate. Tisti incident se je sicer končal brez žrtev.

Odnosi med Ankaro in Damaskom so povsem zaostreni že od junija, ko so sirske sile sestrelile turško vojaško letalo. Turčija odkrito podpira sirske upornike, na svojem ozemlju pa gosti tudi skoraj 100.000 sirskih beguncev.

Več držav in organizacij je danes obsodilo sredino sirsko obstreljevanje obmejnega turškega mesta. Damask pozivajo k spoštovanju ozemeljske celovitosti sosednjih držav, Turčijo, ki se je na napad odzvala z obstreljevanjem sirskega ozemlja, pa, naj se odziva preudarno.

Hiša v turškem obmejnem mestu Akcakale, kjer je bila ubita petčlanska družina.
Hiša v turškem obmejnem mestu Akcakale, kjer je bila ubita petčlanska družina. FOTO: Reuters

Visoka zunanjepolitična predstavnica EU Catherine Ashton je danes ostro obsodila napad, ki po njenih besedah "jasno kaže, da se sirska kriza preliva v sosednje države". Sirske oblasti je vnovič pozvala h končanju nasilja ter spoštovanju ozemeljske celovitosti in nedotakljivosti sosednjih držav. "Take kršitve turške suverenosti so nesprejemljive," je zapisala v sporočilu za javnost.

Na drugi strani pa je vodja ruske diplomacije Sergej Lavrov med obiskom v Pakistanu povedal, da so sirske oblasti Moskvi zagotovile, da je bilo obstreljevanje Turčije "tragičen incident", ki se ne bo ponovil. Kot je dodal, je ključno, da Damask zdaj to tudi uradno prizna. Sicer pa v Moskvi, kot je še dejal Lavrov, z zaskrbljenostjo spremljajo slabšanje sirsko-turških odnosov.

Druga sirska zaveznica Iran pa je obe, Sirijo in Turčijo, pozvala, "naj bosta zadržani, naj preiščeta incident in upoštevata cilje sovražnika v regiji".

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (97)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

skodelica kave
05. 10. 2012 17.27
+0
Saj so uporniki tisti ki streljajo na Turke, po načelu ---Sovražnik mojega sovražnika, je moj prijatelj---
ljx
05. 10. 2012 16.10
+0
Rusi so dobili naklonjenost Gruzije,pol pa s tem pade povezava z Armenijo in blokada Azerbajdžana in plinovoda za Evropo.Kako bo s Kurdi se še ne ve ,ker imajo dva klana kdp pa pkk.Definitivno je Rusija Sirski zaveznik,tko da ne vem kaj misli Turčija s svojim severom?
ljx
05. 10. 2012 16.07
+5
Zdej se bojo Turki šli Evropo,sam do Kurdov se pa lahko obnašajo kot do zadnje žvine,lepo bogami.
KisloZelje333
05. 10. 2012 15.08
+2
zdaj pa mi enostavno odgovorite na eno preprosto vprašanje, razni infadeli in podobni kljukci, ki še vedno lajate teorije zarote. Pa kake teorije zarote ljudje božji, saj mate internet, preverite te bankirske družine, ki sponozorirajo oba predsednika, kako vam ni jasno po vsem kar ste lahko tu pod komentarji že prebrali? Enostavno zdaj že 100% verjamem, da ima pop tv plačane ljudi da širijo propagando (infadel) alpa je njegov oče kak vidni funkcionar, kak iz Nata, da jih vedno tako ščiti in napade vsakega, ki pove resnico. Res bi prosil za odgovor
janez6bb
05. 10. 2012 15.58
+2
100% LASTNIK PROPLUSA JE PODJETJE wmE, 37% LASTNIK TEGA PODJETJA JE PA TIME WARNER, KOT CNN, ITD:)
Geronemo
05. 10. 2012 12.52
+0
In tako se je začela tretja svetovna vojna... Vsi dobro vedo da ZDA cilja na Iran in Turki so zelo močno zavezniki NATO-u in ZDA. Ko bo Sirija padla, sledi Iran, in ko bo Iran napaden Jim bo priskočil ana pomoč Rusija in Kitajska. Na koncu nastopi š eIzrael s pomočjo Američani in tako bo krog zaključen. Hmm.. zna celo bit nekaj termonuklearnega ampak ne mislim strašit... yutub: False flag attack..
express_
05. 10. 2012 11.03
+7
a se kdo misl da USA stoji za vsemu temu..mislm da gre pravzaprav za ameriski napad..in zdej bojo posredno prek turske vojske vstopili v sirijo..so prebrisani ni kj..
T_one
05. 10. 2012 11.29
+6
Logično! Niso mogl drugač sprovocirat Sirije, in niso mogl drugač dobit dovoljenje varnostnega sveta za okupacije Sirije, pa so naročili "Sirskim upornikom", naj malo granatirajo Turčijo; in tako so dobili izgovor za "posredovanje". Erdogan pa je itak ameriška vlačuga, ki pleše tako kot Amerika špila... to je normalni modus uperandi ameriškaga vojaškega sektorja; False Flagi in izsceniranja dogodkov... tako so dosedaj vstopili v in sprožili čisto vse vojne, v katerih so bili vpleteni, v zadnjih sedemdesetih letih.
Juzni
05. 10. 2012 09.15
+2
Dan danes ni vojna,ko streljas pac pa je vojna,ko reces,da je vojna. Hm... zanimivo. Niti vojna ni vec kar je bila nekoc. Po mojem je vojna takrat,ko neka drzava iztreli naboj na drugo. Tu ni neke velike filozofije.
artifakt
05. 10. 2012 08.47
+12
na eno granato, ki je priletela iz sirske strani so turki odgovorili z dvo dnevnim granatiranjem sirskih tarč, mednarodna javnost je deljena, tako kot vedno, bi-polarna, vsekakor pa se s tem "preudarnim" odgovorom ne strinjajo turki, ki so pripravili množične proteste proti vojni s sirijo, protesti trajajo že dva dni, veliko ljudi je bilo aretiranih pred turškim parlamentom... o tem za čuda v tem članku ne piše ampak k sreči obstajajo drugi, bolj objektivni mediji od tega ...
Ksenofont
05. 10. 2012 10.21
+2
Res je in vse skupaj je že kar zaskbljujoče.
T_one
05. 10. 2012 11.30
+1
itak; Zionisični sprostituirani mediji itak vedno poročajo samo tisto, kar je Zionistom pogodu...
Infadel_no1
05. 10. 2012 17.41
+0
Hehe dvomim da je RT news zionistični medij
JurijGrmMlajsi
05. 10. 2012 00.12
+6
Pri turških politih, sploh Erdoganu gre za dva motiva- kolca se jim po starem cesarstvu, ki so ga ravno v Siriji dobro nalomili, Iran pa jim je itak bil večni tekmec v boju za prevlado ad B Vzhodom, in željo ustreči gospodarju v Washingtonu.
DedekLakai
05. 10. 2012 10.51
+0
Tukaj se motiš glede Irana. Turčija in Iran sta močni partnerici tako politično kot gospodarsko. Naprimer Turčija ne podpira zahodnih sankcij in jih tudi ne upošteva kaj preveč saj je dokaj odvisna od Iranskega plina in nafte.
ebiga
05. 10. 2012 00.00
+8
Serje proameriška turška vlada. Če bodo kaj preveč srali bodo dobili vojno.....od lastnega ljudstva. Turki niso ovce za striženje kot mi. Če turška vlada napade Sirijo je konec z njo, ker nima podpore ljudstva.
DedekLakai
05. 10. 2012 00.07
+1
Tako je, kot sem že sam napisal par postov nazaj.
zyor
05. 10. 2012 00.19
+4
@bohpomagej Turki pa arabci se ne marajo preveč, muslimani gor al dol...
ebiga
05. 10. 2012 00.37
+2
Ti ne poznaš ne turkov ne muslimanov ne arabcev. Nabijaš kar si nekje prebral. Kakorkoli se obrnilo, turki ne bodo podprli proameriške politike trenutne vlade. Erdogan je postavljač, podpore naroda, pa nima toliko da bi se spustil v Sirijo. Če ne bi bilo kurdov si še to ne bi upal, kar sedaj počne. Davno tega so minile vojne na osnovi tega kdo koga mara ali ne mara.
zyor
05. 10. 2012 01.01
+0
Nič ne nabijam, to je splošno znano dejstvo! "Davno tega so minile vojne na osnovi tega kdo koga mara ali ne mara" Pri politikih tvoja izjava seveda velja, pri navadni raji pa ne glih.
ebiga
05. 10. 2012 01.11
+2
Preveč bereš dejstva v alibabi in 40 razbojnikov. Politika ima moč, navadna raja nabija po portalih. politika odloča koga imamo rad in koga ne......lahko bi že vedel.
zyor
05. 10. 2012 01.37
+4
Sovraštvo izhaja še iz časov propada otomanskega cesarstva oz. 1. sv. vojne. Dejstvo da so arabci potegnili z britanci ter ostalimi evropskimi državami in izdali otomansko cesarstvo ne da miru turkom, arabci pa tudi niso pozabili, da so jim turki vladali desetletja! Druga zadeva pa je sekularizacija turčije, to gre hudo v nos močno verskim arabskim državam.
ebiga
05. 10. 2012 11.44
-1
Ma to je že tako samo stvar je v tem da Erdogan dela samo kar mu amerikanci rečejo. Nima pa podpore ljudstva. Njegova naloga je izključno provokacija, cilj je izprovocirat nekaj s strani Asada, kar naj bi "upravičilo" posredovanje Nato.
revolucija1
05. 10. 2012 18.00
+1
bohpomagej turcija je ze napadla sirijo in tudi napovedala vojno!
alko82
04. 10. 2012 23.12
+2
Že čel čas so Turki premišljevali na kakšen način bodo "zakuhali" povod za posredovanje v Siriji. Obstajajo celo na netu članki da granate niso iztrelil režim, ampak FSA. Edogana pa če pogledaš v obraz si mora vsak sam predstavljat kako asociacijo dobi ob tem človeku.
T_one
05. 10. 2012 11.34
+1
Normalni, da to niso naredili Sirijci; saj niso nori, da bi v državljansko vojno, ki jo že tako in tako komaj obvladujejo, vključevali še mednaroden konflikt s kakšno tujo državo. To granatiranje je povzročil nekdo, ki mu je interes mednarodno posredovanje v Siriji; za kar pa se zavzemajo Sirski teroristi oz. "sirski uporniki" - FSA že od vsega začetka tega konflikta v Siriji!
revolucija1
04. 10. 2012 23.00
-3
Erdogan: Turčija si ne želi vojne s Sirijo bla bla lazejo da kr smrdi dejstvo je da je turcija uradno napovedala vojno siriji in zadeva se bo od zdj naprej samo se stopnjevala!!!
Nina Nubia 1
05. 10. 2012 10.08
-2
sami turki si ne zelijo konflikta,amerika si zeli konflikt,da bi lahko uvozila demkracijo in zategnila iranu zanko okoli vratu!!!sultani pa itak igrajo tako kot jim rece amerika.
Winja
04. 10. 2012 22.48
+3
nebi jih smel napast, ker je šlo le za incident in ne za namerno obstreljevanje turčije.! vojna je res neprimerna v takem primeru
visoki
04. 10. 2012 22.15
+0
da je državljanska vojna v siriji paše samo izraelu,kdaj bo v izraelu revolucija pa verjetno prepozno,ker je ne bo.saj so tudi v jugoslaviji poskušali sovjeti in ameri narediti državljnsko vojno pa so se na koncu kar sami jugoslovani stepli
Robin Gunner
04. 10. 2012 22.17
-4
haha... ja ja... skoz so drugi krivi, razen njih samih.
DedekLakai
04. 10. 2012 22.25
+6
V bistvu Izraelu ne paše tale vojna v Siriji. Res, da sta Sirija in Izrael vedno bili sovražnici ampak se Izrael zaveda, da je Asad vedno bil prizaneslijv Izraelu. Tako tudi ni naredil povračilnih ukrepov ko so jim zradirali tisto nuklearno elektrarno. Če pa pride kakšna muslimanska bratovščina na oblast ali pa še kakšni hujši skrajneži pa bo Izrael imel še enega sovražnika na meji. Primer je Egipt. Ko je bil Mubarak na oblasti sta imela Izrael in Egipt dobre odnose. Sedaj ko je Muslimanska bratovščina se je Egipt začel nagibat bolj k Arabskim državam ter tudi obnovil diplomatske odnose z Iranom ki so bili zamrznjeni več kot 30 let.
DedekLakai
04. 10. 2012 22.53
+4
Plus, Sirija je država, ki ima ene največjih zalog kemičnega in biološkega orožja, ki ga Sirska vlada in vojska skrbno čuva in ga tudi ne bo uporabila saj jim to ne dovoli Rusija. Če pa vlada pade pa kdo ve kaj se lahko zgodi s tem orožjem...
visoki
04. 10. 2012 23.04
-3
kemično orožje je edino ko prdnejo,prijatelji s iranom hallo
revolucija1
04. 10. 2012 23.05
-5
DedekLakai ti si tok naiven da je kr joj joj ne bo ono ne bo tisto sam sebi lazes ODPRI OCI!
DedekLakai
05. 10. 2012 00.05
+3
Mogoče si pa ti naiven in bi lahko ti odprl očit... Naslednjič ko nekoga obtožuješ, da je naiven mu še polek predloži dokaze in podatke da je to tako... Lahko je nekoga blatit...
revolucija1
05. 10. 2012 18.07
DedekLakai dokazi mas jih pred ocmi kaj se dogaja na bliznjem vzhodu kako vse skupaj gre po poti velike vojne situacija se stopnuje ampak ti se vedno bluzis neki!
Robin Gunner
04. 10. 2012 22.13
-12
Gremo Turki napadte te sirske pse ki vam pobijajo nedolzno prebivalstvo!
revolucija1
04. 10. 2012 22.17
+17
se en fanatik ki si zeli vojne in se ne zaveda posledic!
JurijGrmMlajsi
05. 10. 2012 00.08
+0
T_one
05. 10. 2012 11.36
+1
Bedak; kličeš tretjo svetovno vojno... bogh ti dej pamet!!!
alko82
04. 10. 2012 22.10
+1
Glede na to da ima Sirija ogromno raket scud, se Turkom ne piše dobro če bodo še naprej napadal in provociral. Mal praška vržejo na turke, pa bodo hitro nehal bit pogumni.
Robin Gunner
04. 10. 2012 22.14
-6
Turki jih bodo zgazil kot v igrci. Majo boljso vojsko pa se pametnejsi so!
alko82
04. 10. 2012 22.33
+2
Se vid da igrce špilkaš :) Verjetno še nisi slišal za letalo aero l-39 albatros češkoslovaške izdelave ki ga uporablja Sirska vojska. Tega letala ni v igrcah, kje bi se zahod spomnu narest tako igrco! Uglavnm to letalo je od hudiča, čeprav je že mal zastarelo.
zyor
04. 10. 2012 22.44
+0
Tale albatros se lahko kosa kvečjemu z našim pilatusom, ne pa z lovci tipa F15, F16, F18, kaj šele F22!
alko82
04. 10. 2012 22.57
-1
Se strinjam s tabo da se ne more glih kosat z lovci, vendar je treba vedt da je albatros trenažno - šolsko letalo, pa se vseeno odlično obnese v trenutnih razmerah.
Nina Nubia 1
04. 10. 2012 23.03
+4
zyor f-22 stane par sto mio dolarjev in zadeva sploh ni tako dobra!! glede ameriske superiornosti nobene vojne se niso dobili.
zyor
05. 10. 2012 00.23
+3
Deloma se strinjam glede F-22, še nikoli ni bil uporabljen v boju, ameri se ga bojijo uporabiti saj je enostavno predrag. V glavnem poanta mojega posta je bila, da so turki s svojimi F-16 zračno superiorni syrcem ter njihovim albatrosom.
Nina Nubia 1
05. 10. 2012 09.51
+1
zyor kaj pa sirija uporablja za zracno obrambo panstir,tor m1..... vrajmi,da se bo polovica lovcev razletela v sirijskem zracnem prostoru!!!! seveda je turcija dosti mocnejsa od sirije,sam tud turki niso glih neka sila.
Nina Nubia 1
05. 10. 2012 10.03
+0
f-22,f-35 propagndna letala za ustrahovanje nasprotnika,ko se bo dokazal v boju in to z enakim sebi in ne z nekimi letali iz 60s!!!!
Infadel_no1
05. 10. 2012 17.43
+0
hehe Nina, se vidi da nimaš pojma o pojmu! Kdo je rekel da F-22 niso bili uporabljeni v boju, ter f-35! Mogoče je to uradna verzija za rajo, resnica je povsem drugačna! Konec koncev pa vsak F-15 ali celo F-16 poseka bilo katero rusko letalo, ali SU-je ali Mige!
kim llsung
05. 10. 2012 18.38
+0
infadel ne smesi novejsa ruksa letala so enakovredna ameriskim!!! je razlika v ceni!!!! in to za 100 mio+ v temu je razlika.
revolucija1
04. 10. 2012 22.09
-2
novi napadi na sirijo!
krtaca15
04. 10. 2012 22.06
+2
Kissinger je tudi izjavil, da v desetih letih ne bo vec izraela, glede na stanje amerike.
kapetan09
04. 10. 2012 21.57
+2
Turki so spet hrabri z Američani od zadaj, To ni dobro za Turčijo. Kmalu bo tam padla proameriška vlada in bo Turčija spet postala žarišče med Islamom in Krščanstvom . Takoj se bi morala postavit na stran Islama.
DedekLakai
04. 10. 2012 22.15
+3
Če bi se sedanja Turška vlada počutila varno bi že zdavnaj udarla po Siriji ampak ker vedo, da če naredijo eno majhno napako padejo kot bi reko keks. Zato pa tudi Turčija skos drži močne diplomatske in gospodarske vezi z Iranom, da malo pomiri opozicijo. Ampak če pade ta vlada potem bo kriza. Ne maram sedanje vlade ker je pro zahodna ampak je bolje, da je ta vlada na oblasti in jo opozicija drži v strahu saj tako nebo naredila nobene neumnosti kot pa da pride opozicija al pa celo kakšni skrajneži gor ker potem zna še fajn spokat s kakšnim Izraelom (s katerim ima Turčija vedno slabše diplomatske odnose). In glede na to, da je Turška vojska ena iz med največjih (beri tehnološko razvitih) zna fajn pokat.
T_one
05. 10. 2012 11.37
-1
alko82
04. 10. 2012 21.38
+1
24ur čakam reakcijo Irana! Kdaj boste to objavili?
revolucija1
04. 10. 2012 21.42
+1